MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Hov! HOV! HOV!!!!

Stort tillykke!!!! :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile:

Det er det fedeste i verden!!! Glæd jer, glæd jer, glæd jer :bigsmile:

Hvornår er der termin?

Ja, hør hov, hvad er nu det? :laugh:

Tak tak. Vi er jo så heldige at min søster lavede sådan en lille bebs her i juli, så vi kan på rimelig tæt hold følge udviklingen af sådan en lille charmetrold.

Terminen hedder 1. juli 2010.

Link to comment
Share on other sites

Terminen hedder 1. juli 2010.

Jammen.. nææ..jammen.

STORT!!

Alt får ny mening.. søvn bliver noget man har haft, penge er noget man bruger på baby merchandize.. og alt bliver så meget mere spændende, stort og betydningsfuldt.

Fantastisk!

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Homework / Gripperwork endurance 27-12-2009

Ingen assistance for grebet fra kridt eller andet - så ka' de undergånz lær' det. :4whip::devil:

One arm Kb swings med håndklæde om håndtaget

10+10 @ 24kg, 1 lag

10+10 @ 24kg, 2 lag

- Til ca hovedhøjde

Jeg har fået læst John Brookfields bog "Mastery of hand strength", hvor han bl.a. anbefaler en række øvelser med håndvægte og kettlebells med tykke håndtag.

Nu har jeg ingen håndvægte og mine kb's har ligesom den tykkelse de nu har, men han beskrev bl.a. denne variant, dog for db curls men princippet er vel det samme.

Håndtaget (på kb eller db) vikles ind i et passende antal lag af håndklæde. På den måde er grebet både større (mere åben hånd) og mere udfordrende (mindre friktion).

One arm Kb swings (hårde nok)

10+10 @ 32kg

- brysthøjde. Der er knap så meget eksplosion på, når grebet er udfordret på den måde, og dermed heller ikke så meget højde

Wrist roller (33mm)

1 tur @ 12kg, ext+flex

- 1 tur = en gang op vha fleksion og en gang op vha ekstension

Tung, men nem hedder det vist :laugh:

Jeg skal have fat i en tykkere rundstok - gerne op omkring 50mm eller mindst 43-45 som jeg har på paralletterne. Det vil lige give en ekstra udfordring.

Kb cleans

5+5 @ 32kg

5+5 @ 32kg

5+5 @ 32kg

5+5 @ 32kg

5+5 @ 32kg

- Sidste to sæt back-to-back

Wrist roller (33mm)

1 tur @ 16kg, ext+flex

- Så var vi vist ved at finde grænsen!

Bottom up TGU

1+1 @ 16kg - både H og V

1+0,1 @ 16kg, nem højre, miss første forsøg venstre, succes andet forsøg

1+1 @ 16kg - både H og V

- Venstre har markant mindre klemmestyrke, så den er bare ikke lige så stabil. Missede derfor andet sæt lige idet jeg kom op til stående.

Der er tydeligvis mere kraft til at holde igen når den er ved at ryge bagover (ind over håndryggen), end når kuglen forover (ind foran håndfladen)

Kb double clean

2 x 10 @ 2x16kg

1 x 20 @ 2x16kg

- Ren hygge!

Wrist roller (33mm)

3 ture @ 8kg, ext+flex

- Hvor fjollet er det lige at jeg har kørt ture med 4kg.

Den rev satme også godt den sidste her.

Hvis pump i undergånz var en målestok for træningens effektivitet, så vil den få topkarakter.

De var som beton flere gange i løbet af seancen. :laugh:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Feeed træning max.. Hva med vi snart får stablet noget armwrestling træning på benene?

Tak tak, jeg var også selv meget tilfreds med mit øvelsesvalg.

Ang. armwrestlingen, så er jeg nok mere til at wrestle med varianter af jern, stænger, kugler, grippers og den slags. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nail bending 28-12-2009

Mit første bøjede søm! :devil:

Nail bending 130 x 4,6 - dobbelt overhånd

1 x 1 PR

- En firkantet, varmeforzinket satan.

Det var sgu hårdt! :4flex: :devil:

Pakket ind i et par strimler fra nogle gamle jeans af kærestens som hun alligevel skulle til at smide ud - tilfældigvis. :laugh:

Jeg vil tro det svarer til et 40D-søm, men er ikke sikker. Selvom dimensionerne er de samme, så må der være forskel på hårdheden af diverse søm.

Jeg har andre grebs-narrestreger under opsejling, men kameraet er lige til udlån og jeg gider ikke bøvle mere med kameraerne i mine telefoner - de sutter bagdel. Så dokumentation venter lige lidt. :smile:

Skal vist også snart have sendt bud efter noget Ironmind-stuff. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag 31-12-2009

Det lykkedes mig lige at få klemt en omgang træning ind i går eftermiddags inden vi skulle afsted til fest.

December har godt nok været en beskeden omgang hvad angår Crossfit, men til gengæld føles skuldrene også fine igen, nu skal de bare trænes op sammen med resten.

Det er tydeligt at mærke min krop lige så stille glemmer hvordan det er at have det hårdt som i en WOD, så jeg regner med at bygge op lige så stille, nok en del med lidt interval-agtig træning som denne omgang. I hele december kan jeg logge beskedne 3 crossfit workouts, en omgang ashtanga yoga, lidt kettlebell hjemmehygge og heldigvis en masse grippertræning.

Opvarmning

2x30 sekunders håndstand

2x10 pushups

2x10 pistols skiftevis H+V (dvs 5 pr ben)

2x10+10 360 graders kb swing 12kg

- Sidstnævnte øvelse inspireret af en tilsvarende øvelse med Bulgarian bags, vist først i

video. Jeg holdt kuglen "by-the-horns" og svingede så ellers rundt i en fuld cirkel foran kroppen. Føltes ikke helt så optimalt som det nok ville gøre med b-bags, men slet ikke så tosset en kom-i-gang-øvelse. 10 i hver retning, hvert sæt.

Half TGU

5 min kontinuerligt @ 16kg

- Skifevis højre og venstre hver rep.

Næste gang vil jeg nok køre 2-3 reps pr side, fordi meget tid går med skift, men ellers rigtig god.

Den sidste del af TGU'en for at komme helt op at stå er også rimelig triviel - udfordringen er den første del.

Alternate kb swings

8 runder af 20 swings hånd-til-hånd on-the-minute @ 16kg

- Cirka 35 sek arbejde, 25 sek pause pr runde/minut.

Den var sådan tilpas hårdt til at jeg følte jeg lavede noget, og de sidste pr runder bed da også lidt. :bigsmile:

Nailbending - dobbelt overhånds

2 x 1 @ 4,6mm / 130mm :devil:

- Det første gik overraskende let, meget bedre end mit første forsøg for nogle dage siden. Nr to måtte jeg kæmpe/arbejde lidt mere for. Jeg startede med at få det bukket lige præcis så langt ind at hænderne kom i vejen for hinanden, men enderne var stadig for langt væk fra hinanden til at lave flette-fingre-grebet. :laugh: Den måtte dog give op for min vilje efter lidt tid. :superman:

Sømbøjning er fandme sjovt - der skal virkelig en all-out indsats til for at få de bæster bukket, og det kan kun være et positivt bidrag til overall håndstyrke.

Pinchgripping

5kg @ 8,2cm

7kg @ 8,2cm

12kg @ 8,2cm

12kg @ 8,2cm

- Den egentlige debut at mit nye fantastiske variable pinch-grip-device.

Her er lidt billeder er dingenoten.

Stumperne:

post-1845-126235967817_thumb.jpg

Klar til afgang:

post-1845-126235968451_thumb.jpg

2-grip - 5,4cm:

post-1845-12623596905_thumb.jpg

3-grip - 8,2cm:

post-1845-126235969806_thumb.jpg

Alle fire stykker giver 11cm der skal gribes over, og et enkelt bræt 2,7cm, så der er kan varieres godt.

Så har jeg fået lavet mig en ekstra wristroller, nu med 50mm diameter - phat bastard: :devil:

post-1845-126235971406_thumb.jpg

Mangler bare lige at få savet den til... :laugh:

Og så har jeg fået indkøbt lidt reb i diverse tykkelser til noget Rope-lifting som Hr Brookfield anbefaler (her 11mm som det tykkeste):

post-1845-126235970733_thumb.jpg

Med masser af kettlebells og lidt småskiver til at agere vægt, så er der vist masser af udfordring i det.

Time to get a grip! :devil:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hey MaxP. Fedt med det hjemmelavede udstyr. Du kommer jo til at få et jerngreb. Glæder mig til at følge din stigende grebsstyrke.

Jeg er vild med din 50 mm wristroller. OND :devil:

Junker

Ja, det er jo også cirka planen. :laugh:

Den lille pind ved siden af måler i øvrigt 33mm i diameter.

Link to comment
Share on other sites

Sweeeeet!!!! Far er stoltt :D ...! Nailbending og hjemmelavet grebs udstyr spiller MAX..! Super motiverende at kigge med, nu et man jo nød til at blive stærkere hvis man ska ku hægte sig på.. Tror jeg vil lave en pinch device magen til..!

Link to comment
Share on other sites

Mål for 2009

Her er de mål jeg skrev i en anden tråd for en uge siden.

In no particular order

  • Fortsætte med at gøgle på livet løs og have det sjovt med min træning.
  • Blive stærkere end jeg har været før i de store øvelser med stang (squat, dødløft, military, træk, stød)
  • Lære flere gymnastiske skills
  • Blive en mean crossfitter og slå Fred i nogle af tøserne :laugh:
  • Erobre en stor fransk knold (eller flere) på jernhest

Meget realistiske og gode mål synes jeg selv. Ikke de mest konkrete, men jeg synes efterhånden det er lidt fjollet at sætte X kg som mål i et eller andet, som sikkert alligevel ikke holder.

Men fuck it, jeg prøver alligevel. :laugh:

Squat 170kg (pt 150kg)

Dødløft 180kg (pt 150kg)

Military 90kg (pt 75kg)

Træk 90kg (pt 86kg)

Stød 110kg (pt 100kg)

CrossFit total 400kg (pt 365kg - squat, military, dødløft)

Fran under 4 min (pt 4:50)

Grace under 3 min (pt 5:05)

Fight Gone Bad 350+ (pt 295)

Double Unders 2 min kontinuerligt

og meget meget mere. :superman:

Status for træningsåret 2009

Gøgl:

Joo, det klarer jeg egentlig meget godt, hvis jeg selv skal sige det. Vi har bl.a. fået The Beast nede i kirken, som har fået en vældig svingom - jeg fik bl.a. lavet flips, TGU, push-jerk og pistol med den. :devil:

Stærkere i squat, død, mili - crossfit total:

Sq, dl og mili er det ikke gået helt så vildt med. De er cirka gået i stå ved mine tidligere maks eller deromkring. Så hut jeg visker har jeg kunne notere mig løft på hhv 160, 170 og 78kg i de tre, en teoretisk crossfit total på 408kg, men dog ikke sat på samme dag. Indtil for et par måneder siden skulle jeg dog nok mene jeg kunne lave de tre løft på én dag. Men på det seneste har jeg jo ikke fået trænet så vildt af forskellige årsager.

Målene for de enkelte løft var dog lige lovlig højt sat. :innocent:

Træk og stød:

På trods af en relativ beskeden mængde VL i løbet af året, så stillede jeg op til et lille Crossfit-hygge-VL stævne i Butchers Lab med et sikkert træk på 82,5kg, derefter et "uofficielt" løft på 90kg efter at have misset den i sidste af de tre forsøg. Et stort mål nået at trække mere end kropsvægt! :devil: I stød lykkedet det mig at få kæmpet 110kg op på strakte arme for ny PR og en uofficiel total på 200kg. :w00t:

Mission accomplished.

Gymnastiske skills:

Gymnastik-gøgleriet har dog blevet lagt lidt på hylden af prioriteringsårsager - så det er ikke blevet så meget på den front.

Kan jo være det bliver optaget igen på et tidspunkt, men lige pt er det vist urealistisk at det bliver til mere end hvad der kan klares hjemme og i kirken.

Mean Crossfitter:

Nogen firebreather føler jeg mig bestemt ikke som, og jeg er meget bevist om mine svage sider, hvilke der stadig er en del af.

Men jeg synes sgu' jeg klarer mig ok, og jeg fik da også en tredjeplads til den lille krydsfedt dyst tilbage i august, og blev bedste mand fra kirken. :4flex:

Stor fransk knold:

Hep hey for en tur. Jeg besejrede Mount Ventoux i første forsøg på 1:53:33 på en halvtung udlejningsracer og var dermed pænt under de magiske 2 timer. Det var en fed tur med en masse dejlige bjerge og godt vejr. Der går dog nok noget tid inden noget tilsvarende kan gentages, sådan med hvad der ligger og venter ude i fremtiden af familieforøgelse og sådan. :laugh:

Så har jeg da prøvet det også. :bigsmile:

Fran under 4 min:

One bitch to rule them all. Det er ikke til at forklare hvad det er med denne WOD, men ond er hun.

Jeg nåede ikke helt under 4 min som var målet, PR står pt på 4:32 og jeg har vist ikke fået øvet nok pullups eller trænet nok i det hele taget på det seneste til at forbedre dette.

Grace under 3 min:

Første mål der blev nået i 2009, da jeg allerede 4. januar lavede en tid på 2:51. :devil:

Senere på året blev min centerrekord så taget fra mig med 2:49 af både Robs og Mie, og så måtte jeg jo gøre noget.

Det blev til en forbedring til 2:40 sat i november!

Mission accomplished.

Fight Gone Bad 350+:

Fik jeg slet ikke lavet i 2009 :blush: Dels fordi jeg bare ikke gjorde en indsats for at planlægge det, og dels fordi jeg var lidt skadesramt her sidst på året, desværre.

Forhåbentlig i 2010!

Double Unders 2min i træk:

Rekorden på 100 reps i træk står stadig, på trods af at jeg nu har et super-cookie-cutter reb tilrådighed. Sikke noget. :innocent:

Ja, det var vel 2009 - jeg nåede da en del mål faktisk, men som altid er der lidt der skrider i svinget på den ene eller anden måde.

Plan for 2010 coming up, når jeg lige finder ud af hvad den skal være. :laugh:

Tilføjelse:

Nå ja, og så blev jeg jo også overtalt til at blive træner i det dér Crossfit, det tæller vel også for en smule. :superman:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Et godt råd til træningsåret 2010: Mindre træning og mere familie... bare så du ikke bliver skuffet over egen indsats :wink::bigsmile:

Hehe, tak for tippet, Champ.

Jeg synes tidligere erfaring viser at jeg har ingen problemer med at nedjustere træning og forventninger dertil, når der kommer vigtigere ting på banen, som f.eks. et barn. :w00t::laugh:

Nu er der jo også blevet suppleret lidt op på hjemmegym'et med flere jernkugler, ringe, en ordentlig swissball (tak, skat :wub:) og min nyfundne hang til grebstræning, der også fint kan klares hjemme.

Lige pt synes jeg heller ikke rigtigt jeg har så mange store mål rent træningsmæssigt, men jeg kan vel ligge lidt planer for det første halvår af 2010, og så må vi tage den derfra. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

09 som træningsår kan du vist ikke andet end, at være tilfreds med :smile:.

Jeg synes stadig, at det burde være på sin plads, at se MAXP til CF challenge. Der må være et par trænere du skal sætte til vægs :wink:?

Link to comment
Share on other sites

09 som træningsår kan du vist ikke andet end, at være tilfreds med :smile:.

Jeg synes stadig, at det burde være på sin plads, at se MAXP til CF challenge. Der må være et par trænere du skal sætte til vægs :wink:?

Ja, det må jeg da også sige jeg er.

Og ang. CF Challenge, så kunne det da være godt, men som min træning har set ud de sidste pr måneder synes jeg på ingen måde jeg er klar. Den næste måneds tid eller to skal bruges på at bygge mig op lige så stille. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Den her log er en sand fryd at læse for en DBM Mix-It-Up kinda-guy som mig! 4thumbup.gif Fedt med din grebstræning... Tror en dag jeg må overgive mig, og prøve sådan en Fran blush.gif

Link to comment
Share on other sites

CrossFit Open Gym - lørdag 02-01-2010

Dagens træning var taget fra Catalyst Athletics program for fredag da lørdagen stod på max snatch, max C&J og max frontsquat, lige lovlig hård kost pt. :laugh:

Enkelte tilføjelser og ændringer i programmet.

Opvarmning

Ledopvarmning

KB Halos 12kg, 16kg

KB Swings 16kg

KB Flips 16kg

Burgener warmup

Snatch Balance

--- warmup ---

4 @ 20kg

4 @ 40kg

4 @ 50kg

--- workset ---

4 @ 60kg

4 @ 55kg

4 @ 55kg

4 @ 55kg

- God udfordring for stabiliteten. Det tog lige lidt tid for at skuldrene vågnede og fattede den opgave de blev stillet på.

60 var tungt og jeg var usikker på et par af dem, så valgte at skrue workset ned til 55kg

Powersnatch + snatch

--- warmup ---

1+1 @ 40kg

1+1 @ 50kg

1+1 @ 55kg

--- workset ---

1+1 @ 60kg

1+1 @ 60kg

1+1 @ 60kg

1+1 @ 60kg

1+1 @ 60kg

- Generelt fine. Jeg havde en solid mistanke om at jeg hoppede en del bagud i landingen, hvilket blev bekræftet med et par kridtstreger. Omkring 10-15 cm og ofte lidt mere med venstre end højre. :crazy:

Jeg forestiller mig at det er en konsekvens af at mit hiv ikke er nok opad, men for meget bagud, så jeg naturligvis lander der hvor stangen er. Det må der arbejdes på.

Dødløft

5 @ 70kg

5 @ 100kg

5 @ 100kg

5 @ 100kg

5 @ 100kg

5 @ 100kg

- Rooolig start. :laugh:

C2 roning

200m @ 36sek (svarende til pace 1:30/500m)

- opvarmning til WOD

WOD

4 runder

- 3 boxjumps 1 meter

- 12 pullups (kip)

- 200m row

- 1 min pause mellem hver runde

Samlet tid 11:19, dog kom jeg til at tage 2 min pause mellem anden og tredje runde. :laugh:

Det lykkedes mig også at fucke op i runde-tiderne, men så vidt jeg kan regne ud har de ligget mellem 1:40 og 2:10.

Pullups i streg første og sidste runde, 8+4 i de to midterste (chicken). :blush:

Ro-intervallerne var hhv:

39,2 sek

40,7 sek

41,4 sek

39,8 sek

Det var også lige tilpas hårdt!

Link to comment
Share on other sites

Grebstræning mandag 04-01-2010

Styrke er meningsløst, hvis ikke man kan holde fast i de ting man løfter... :4disguise::laugh:

Og så har jeg ikke logget nogen CoC-træning mellem jul og nytår. :crazy:

SKANDALE!!!1!1!

CoC Trainer

10 reps

CoC 1

5 reps

CoC 1½

3 reps

CoC 2 negativer

10 x 1+1

- Jeg bruger benet som støtte og spændebåndet til at holde den lukket halvvejs, klemmer helt sammen (imod benet), og tager så hånden ud i det fri og se hvor længe jeg kan kæmpe imod.

Jeg var noget skuffet over at jeg ikke kunne holde gripperen lukket, så den åbnede sig lige et par mm før jeg kunne holde den statisk et par sekunder, og så langsomt slippe resten. I og med jeg har haft den lukket fra partiel, så burde jeg også kunne have holdt den længere her.

Pinchgrip board

2 x 1+1 @ 5kg / 8,2cm

3 x 1+1 @ 8kg / 8,2cm, 5 sek hold

3 x 1+1 @ 8kg / 8,2cm, 5 sek hold

- Clustersingles hvert sæt

Jeg håber at disse tal slet ikke kan sammenlignes med plate-pinchgripping, for så er jeg godt nok ekstra slap herhjemme.

Jeg tror det gjorde godt lige at sætte de 5 sek hold på, så det ikke bare er løft og sæt ned.

Nailbending

1 x 4,6/130mm

:devil:

Wristroller 50mm

3 x 1+1 (flex+ext) @ 8kg

- 30-60 sek pause mellem hver. Først en tur vha fleksion og umiddelbart efter en tur vha ekstension.

PÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅMP

Træningen i lørdags har også gjort mig dejlig øm. Lidt en benern, en smule i gunz og en pæn portion i lats og hele øvre ryg. :superman:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Den her log er en sand fryd at læse for en DBM Mix-It-Up kinda-guy som mig! 4thumbup.gif Fedt med din grebstræning... Tror en dag jeg må overgive mig, og prøve sådan en Fran blush.gif

Jeg takker mange gange, og din egen (genstartede :w00t:) log er da heller ikke så tosset. :laugh:

Må faktisk indrømme at jeg har spekuleret lidt på at du ville være et crossfit-bæst (en brutal maskine om du vil :tongue:), men jeg ved ikke om Crossfit snart er for pop til dig?

Jeg tror godt du kunne få lov at droppe forbi til en OpenGym hvis det kan have interesse på et tidspunkt.:cool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg takker mange gange, og din egen (genstartede w00t.gif) log er da heller ikke så tosset. laugh.gif

Må faktisk indrømme at jeg har spekuleret lidt på at du ville være et crossfit-bæst (en brutal maskine om du vil tongue.gif), men jeg ved ikke om Crossfit snart er for pop til dig?

Jeg tror godt du kunne få lov at droppe forbi til en OpenGym hvis det kan have interesse på et tidspunkt.cool.gif

Crossfit ER pop laugh.gif Men der er (som jeg hele tiden har sagt) mange gode elementer og flere gode WOD's. Jeg vil meget gerne kigge forbi, men for mit rygtes skyld, skal min VO2 og Brutal Machine-form lige bankes i vejret inden! wink.gif Har iøvrigt også været forbi kirken, da de startede op, og det er et fedt gym.

Skal du bestille fra ironmind any time soon??

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share