MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Crossfit ER pop laugh.gif Men der er (som jeg hele tiden har sagt) mange gode elementer og flere gode WOD's. Jeg vil meget gerne kigge forbi, men for mit rygtes skyld, skal min VO2 og Brutal Machine-form lige bankes i vejret inden! wink.gif Har iøvrigt også været forbi kirken, da de startede op, og det er et fedt gym.

Skal du bestille fra ironmind any time soon??

Hvis i skal bestille, kunne jeg godt finde på at bestille en bog med, "Super Squats", hvis muligt. Har kigget lidt på ironmind og tror måske den bog tiltaler mig. Der er garanteret også andre ting, men den jeg lige blev fanget af.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Skal du bestille fra ironmind any time soon??

Ja. Jeg skal bare lige finde ud af om det skal være belønning når jeg lukker CoC 2, eller om jeg bare skal have det nu. :laugh:

Hvis i skal bestille, kunne jeg godt finde på at bestille en bog med, "Super Squats", hvis muligt. Har kigget lidt på ironmind og tror måske den bog tiltaler mig. Der er garanteret også andre ting, men den jeg lige blev fanget af.

Junker

Det kan vi godt finde ud af, såfremt du har mulighed for afhentning f.eks. Frederiksberg (mi casa) eller Nørrebro (Kirken). :smile:

Jeg skal ha søm med hvis vi ska lave en samlet bestilling fra IM !?

Tjek - lad os se på det. Jeg skal også ha nogle søm og regner med at købe sådan et samlet kit, men har du nogen idé om styrken af deres nails ift dem jeg bøjer (eller dem du bøjer)?

Link to comment
Share on other sites

Det kan i hvert fald lade sig gøre. Fandt dog også lige bogen på Getbig, så hvis ikke jeg falder over andre ting, kan jeg jo altid bestille den derfra, afhængig af, hvornår i bestiller. Man bliver jo lidt fristet til at købe ind.

Junker

Link to comment
Share on other sites

CrossFit Open Gym hygge 06-01-2010

Jeg kunne lige lave lidt småtterier imens en håndfuld af de sædvanlige hoveder OpenGymmede den.

Band Pullups

5 x 10 @ grøn om foden

- Approved by fyssen :tongue:

Pistols

5+5 reps

10+10 reps

15+15 reps

20+20 reps

- Hhv venstre og højre. De 20 bed rigtig dejligt i gluteus maximus. :moon:

Weighted stepups

1+1 @ 60cm, 16kg by-the-horns

1+1 @ 60cm, 24kg by-the-horns

1+1 @ 60cm, 32kg by-the-horns

1+1 @ 60cm, 24+16kg racked

1+1 @ 60cm, 24+24kg racked

- God combi med pistols :laugh: (NOT!)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Modbydelig omgang pistols! Dem ownr du big time.. Mht styrke, så tror jeg Red nails er lidt over hvad jeg kan bukke endnu, men der ska bare arbejdes på dem.. Så vist jeg husker øver guarden vidst med de gule eller grønne.. Men med hele pakken er du dækket godt ind tror jeg. Jeg nøjes med de røde..

Link to comment
Share on other sites

Modbydelig omgang pistols! Dem ownr du big time.. Mht styrke, så tror jeg Red nails er lidt over hvad jeg kan bukke endnu, men der ska bare arbejdes på dem.. Så vist jeg husker øver guarden vidst med de gule eller grønne.. Men med hele pakken er du dækket godt ind tror jeg. Jeg nøjes med de røde..

Ang pistols, så er jeg langt fra topformen. :devil:

Ang nails, så var det mere fordi jeg tænkte at jeg nok hurtigt kommer igennem de 25 af den størrelse jeg nu kan bukke, så jeg ville overveje at supplere lidt op af den/de størrelse der passer mig pt.

Link to comment
Share on other sites

Evil! Glæder mig til min lænd lader mig pistole igen .. 25 af de røde så er du kørende.. Vil hellere progressere med billige søm fra byggemarked og så slutte med det hårdeste iron søm. De koster trods alt lidt mere end billig søm..

Link to comment
Share on other sites

Evil! Glæder mig til min lænd lader mig pistole igen .. 25 af de røde så er du kørende.. Vil hellere progressere med billige søm fra byggemarked og så slutte med det hårdeste iron søm. De koster trods alt lidt mere end billig søm..

God pointe, men så må du lige pege mig i retning af et passende byggemarked, for sidst jeg var i silvan (nørrebro) og shoppe til de seneste gripprojekter, der fandt jeg kun nogle meget små poser med de store søm (6-8 i hver). Der må kunne købes mere bulk. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det kan i hvert fald lade sig gøre. Fandt dog også lige bogen på Getbig, så hvis ikke jeg falder over andre ting, kan jeg jo altid bestille den derfra, afhængig af, hvornår i bestiller. Man bliver jo lidt fristet til at købe ind.

Junker

Hey Junker!

Jeg var umiddelbart temmelig skuffet over den. Den er så simpel, at det er latterligt, at skrive en bog om emnet.

Tag din 10 RM og squat det 20x + drik en masse mælk... er stort set hvad der står i den bog.

Hvis du ikke er ved at brænde op indvendig for at læse den her og nu, kan jeg tage den med til dig til første hvalpemøde, når du har fået din labrador.. bogen har stået urørt på min hylde, siden jeg læste den første gang.

Edit:

FÅRK!!! Gode pistols, Maxpower!!! :king: :king: Din squatbooty må være godt kørende for tiden :superman:

Ang. søm har jeg samme problem. Bor lige ved siden af Silvan og der har de også kun korte, dyre søm i små pakker. Som Mr. Irongrib har skrevet til os begge tidligere, må vi vist en tur i Bauhaus for at finde noget passende.

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Plejer at shoppe i Bauhaus i Glostrup. Der har de store modbydelige søm. De sælger også poser med 5-8 søm til 30-50 kr, men nederst

står der nogle kasser med 100-200 søm i hver som sælges MEGET billigere. Alle mine søm er indkøbt i Bauhaus. Ellers er det også

værd at forsøge sig med gevindstænger. De fås fra 3-4mm og helt op til 2cm tykke, så der er rigeligt at gå i krig med. 1m gevindstang

koster vidst 20kr og så er det bare at skære den i stumper med vinkelsliberen. Jeg ska selv forbi og ha fat i nogle på 8mm i tykkelsen

som så skal skæres i længder af 15cm. Det er dimensionen på red nails.

Link to comment
Share on other sites

CrossFit Open Gym hygge 06-01-2010

Pistols

5+5 reps

10+10 reps

15+15 reps

20+20 reps

- Hhv venstre og højre. De 20 bed rigtig dejligt i gluteus maximus. :moon:

Og jeg som synes det føltes som om en rottweiler har bidt sig fast - blot fordi jeg er begyndt at reppe lidt med Box Pistols :crazy:

Mht. bestilling fra IM - hvornår afgår bestillingen? Og hvad er deres normale shipping tid?

Jeg kunne muligvis godt tænke mig en Trainer og 1'er med hjem ...om muligt.

Link to comment
Share on other sites

Gripperwork søndag 10-01-2010

Grebstræning fra tidligere på dagen.

CoC Trainer

10 reps

CoC 1

10 reps

CoC 1½

15 x 1+1 h/v @ luk + 3 sek hold

- Måske er det overcrush. :smile:

Føles i hvert fald som en fin udfordring.

Omkring 1 min pause mellem runder.

Pinchgrip board

1+1 @ 8kg, 8,2cm, 3 sek hold

1+0,8 @ 12kg, 8,2cm, 1 sek hold :laugh:

5 x 1+1 @ 8kg, 8,2cm, 3 sek hold

- Højre kunne kun lige nappe de 12kg, og venstre ikke helt med overskud - kuglen nåede kun lige at lette svagt.

Ropelifting - 11mm reb

1 x 1+1 @ 8kg 2-3 sek

2 x 1+1 @ 12kg, 3 sek hold

3 x 1+1 @ 16kg, 3 sek hold

- Holdt rebet inde i håndfladen, hvor den anden måde at gøre det på er ude i fingrene, på den ene eller anden side af puklen af hård hud om man vil. :laugh:

Jeg ved ikke rigtig hvad der skulle være bedst, men denne variant føles på en eller anden måde mere rigtig ift at holde den i fingrene.

Link to comment
Share on other sites

CrossFit Open Gym søndag 10-01-2010

Træning nåede det dælme også at blive til. Hep hep :superman:

Det blev til endnu en omgang efter princippet først noget (moderat) tungt, derefter en skarp lille metcon.

Opvarmning

Skuldertamtam

Hoftetingeltangel

Squats

Lateral lunges

Skin the cat 3+3

Double Unders 30 reps

Hang Power Clean ladder on the minute

--- warmup ---

3 @ 20kg

3 @ 40kg

3 @ 50kg

3 @ 60kg

1 @ 70kg

--- workset ---

1-8 reps + 5 i niende minut @ 70kg

- Én rep første minut, 2 reps andet minut og så fremdeles. Til og med 6 tog jeg dem i streg, delte 7 og 8 over i to bidder.

41 reps total

Back Squat

--- warmup ---

5 @ 70kg :laugh:

--- workset ---

5 @ 100kg

5 @ 110kg

5 @ 110kg

5 @ 110kg

- Det var tungt!

Kørte lidt pullups ind mellem squatten

Strict Pullups blå elastik om fod

10

10

10

- Ohh, så slap så slap :blush:

Fik ikke lige målt hvor meget elastikkerne assistere. Det må jeg lige få tjekket.

Og så desserten. :4mewantfood:

WOD

3 runder af:

- 25 Double Unders

- 20 Overhead Walking Lunges 15kg (frem+tilbage i salen)

- 15 burpees

- 1 min pause mellem runder

Samlet tid: 8:41

Runde 1: 1:48 :devil:

Runde 2: 2:12 :wacko:

Runde 3: 2:41 :gal:

:dead_banana:

Jeg fik ramt Esben i første sæt DUs, men ellers alle 3 sæt i streg. Kørte OWL i et hug første runde, men bed den over i de to næste.

Burpees gik fra langsomme men sikre i første runde til scary-langsom i anden og tredje. :blush:

Pæn blodsmag i munden allerede på anden runde. Fyda føjda! Så kan jeg lære det. Christ jeg er i ringe form. :laugh:

Den var god - kunne helt sikkert være sjov som 5 runder uden pause med 25kg OWL eller max runder på 10-15 min (måske med 10 burpees pr runde :innocent:)

SISU

Link to comment
Share on other sites

Og jeg som synes det føltes som om en rottweiler har bidt sig fast - blot fordi jeg er begyndt at reppe lidt med Box Pistols :crazy:

Mht. bestilling fra IM - hvornår afgår bestillingen? Og hvad er deres normale shipping tid?

Jeg kunne muligvis godt tænke mig en Trainer og 1'er med hjem ...om muligt.

Hehe, ja pistols er nu dejlige.

Der er ikke sat dato for hvornår bestilling afgår. Jeg tror stadig jeg er ved at tage mig sammen, hvilket jeg godt ved er lidt fjollet.

Synes jo ligesom jeg skal have fortjent det, jo. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja pistols er nu dejlige.

Der er ikke sat dato for hvornår bestilling afgår. Jeg tror stadig jeg er ved at tage mig sammen, hvilket jeg godt ved er lidt fjollet.

Synes jo ligesom jeg skal have fortjent det, jo. :blush:

Hey Maxpower!!

Du må meget gerne smide en PM et par dage inden du bestiller. Jeg vil meget gerne have et par pads med til nailbending. Vaskeskind glider af H... til.

Link to comment
Share on other sites

Pæn blodsmag i munden allerede på anden runde. Fyda føjda! Så kan jeg lære det. Christ jeg er i ringe form. :laugh:

Det skal jeg da love for! Jeg troede kun det var mig, det gik ned ad bakken med. :nonono: Hvad er din undskyldning?

Og er du tilmeldt CrossFit Open i februar?

Link to comment
Share on other sites

Hey Maxpower!!

Du må meget gerne smide en PM et par dage inden du bestiller. Jeg vil meget gerne have et par pads med til nailbending. Vaskeskind glider af H... til.

Natürlich.

I mangel af bedre bruger jeg et par strimler fra nogle jeans der alligevel skulle ud. Givetvis ikke perfekt, men de virker egentlig ok.

Det skal jeg da love for! Jeg troede kun det var mig, det gik ned ad bakken med. :nonono: Hvad er din undskyldning?

Og er du tilmeldt CrossFit Open i februar?

Allerede inden VL-stævnet i butchers havde jeg problemer med højre skulder der let blev irriteret. Det blev værre og ville tydeligvis ikke gå væk selv.

Så jeg holdt vel mere eller mindre fri fra overkropstræning i 2 måneder og kørte kun lidt wods for understellet af og til og noget grebstræning.

Der var også pænt meget run på jobbet (på den gode måde), så tiden forsvandt hurtigt. :blush:

Så nej, med ovenstående "forberedelse" og den form jeg er i pt er jeg ikke tilmeldt som deltager i hvert fald. :wink:

second

Tjek tjek. Jeg har noteret jer på min Ironmind indkøbsliste, så i skal nok få heads up. :smile:

I øvrigt ang leveringstid, så bestilte jeg sidst i en weekend og modtog pakken torsdag, så de er pænt kvikke, men tager sig da også godt betalt for levering med de brune bude.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hey MaxP,

giv lige et heads up inden bestillinge, jeg er lidt lun på et par grippers :w00t:

Thx

Will do. Det bliver en solid ordre vi fyrer afsted. :wink:

Aftenhygge:

Foamroller (aka The Long Blue Stick of Pain)

Bonusrul på tennisbold og en Small Orange Ball of Slaughter™

Lidt rygknækkeri / McKinzie-agtigt

Udstræk

Nakkemassage :wub:

Tiltrængt for en øm krop. Booty, baglårs vedhæftning lige under ballen og især upper trapz er pææænt godt ramt. :laugh:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

CrossFit Aftenspas

Imellem at vurdere Rytligs dødløft og rette lidt på Kyles roning, så kunne der lige klemmes lidt pistols ind.

Det var med gode pause, så det tog vel en 3 kvarters tid. :laugh:

Pistols

nogle stykker @ mig

3+3 @ 12kg

3+3 @ 16kg

3+3 @ 20kg

3+3 @ 24kg

3+3 @ 28kg

3+3 @ 32kg

1+1 @ 24+16kg

1+1 @ 24+20kg

1+1 @ 24+24kg

1+1 @ 28+24kg - 52kg PR venstre!

1h @ 32+24kg - 56kg tangering af PR højre!

1+1 @ 24+24kg

1+1 @ 24+24kg

Mister Pistolero still got it :devil::superman:

Det er sgu' lidt vildt at jeg mere eller mindre kan holde det styrkeniveau, nærmest uden pistol-træning af nogen art.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

CrossFit Aftenspas

Imellem at vurdere Rytligs dødløft og rette lidt på Kyles roning, så kunne der lige klemmes lidt pistols ind.

Det var med gode pause, så det tog vel en 3 kvarters tid. :laugh:

Pistols

nogle stykker @ mig

3+3 @ 12kg

3+3 @ 16kg

3+3 @ 20kg

3+3 @ 24kg

3+3 @ 28kg

3+3 @ 32kg

1+1 @ 24+16kg

1+1 @ 24+20kg

1+1 @ 24+24kg

1+1 @ 28+24kg - 52kg PR venstre!

1h @ 32+24kg - 56kg tangering af PR højre!

1+1 @ 24+24kg

1+1 @ 24+24kg

Mister Pistolero still got it :devil::superman:

Det er sgu' lidt vildt at jeg mere eller mindre kan holde det styrkeniveau, nærmest uden pistol-træning af nogen art.

DET er vanvittigt :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share