MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Kære Mr Max

DHSCB (Den Hellige SpinningCykels Broderskab) har netop holdt møde. Vi må beklage at vi ikke for indeværende er i stand til at akceptere Dem som medlem.

På nogle punkter lever De fint op til kravene. Deres teknik på cyklen ser fin ud, det er mere Deres Metale indstilling vi er bekymrede over.

De blev observeret i gang med at drikke fra Deres medbragte flaske kun 30 sekunder efter sidste serie - for at komme i betraktning som en sand broder, så skal de på dette tidspunkt befinde dem i gråzonen mellem liv og død og vil således ikke være i stand til at drikke!

En sand broder køre en Chris MacDonald time på følgende måde: Efter de første 20 minutter passere pulsen 87-88 % og man er helt færdig - og så øger man resten af vejen!!

Vi i Broderskabet er en smulle skuffede - det er tydeligt at De besidder fysiske forudsætninger for at blive en sand broder - Vi har fra vores langstrakte observation af dem, egentligt også en forventning om at De besidder de mentale kvalifikationer som kræves. Vi vil derfor opfordre Dem til snarligst at bevis over for Broderskabet at De har hvad der skal til for at kunne optages!

På Broderskabets vegne

Arne Christensen

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

De blev observeret i gang med at drikke fra Deres medbragte flaske kun 30 sekunder efter sidste serie

Du må have set syner, for på det tidspunkt havde jeg ikke mere vand tilbage.

Men jeg må acceptere Jeres afslag, og jeg må meddele af jeg agter at søge om optagelse igen. Hvornår vil det være passende for broderskabet at afholde en ny prøve?

Link to comment
Share on other sites

Boltens, idag, 1700 (udholdenheds-agtig feel-good 2er time v.ego, opvarmning til:)

Boltens, idag, 1805 (3er v.ego meget meget hård idag)

Parken, imorgen, 1720 (3er, v. Chris Macd, superfed time.)

Parken, imorgen, 1825 (2er v. ego, afkørsel efter foregående time :laugh: )

Nørrebro, torsdag, 1805 (3er v. ego - Nørrebroerne ska køres i sænk og straffes :devil: )

Parken, fredag, 0630 (2er v. ego, feel good vågn-op time)

Scala, fredag, 1705 (2er, feel-good-før-weekenden time v. ego)

:devil:

:laugh:

Hvornår vil det være passende for broderskabet at afholde en ny prøve?

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Boltens, idag, 1700 (udholdenheds-agtig feel-good 2er time v.ego, opvarmning til:)

Boltens, idag, 1805 (3er v.ego  meget meget hård idag)

Parken, imorgen, 1720 (3er, v. Chris Macd, superfed time.)

Parken, imorgen, 1825 (2er v. ego, afkørsel efter foregående time  :laugh:  )

Nørrebro, torsdag, 1805 (3er v. ego - Nørrebroerne ska køres i sænk og straffes  :devil:  )

Parken, fredag, 0630 (2er v. ego, feel good vågn-op time)

Scala, fredag, 1705 (2er, feel-good-før-weekenden time v. ego)

:devil:

:laugh:

Hvornår vil det være passende for broderskabet at afholde en ny prøve?

<{POST_SNAPBACK}>

Argh, det passer bare ringe...

Hverken mine ben eller jeg har lyst idag, og det er også snart for sent.

Imorgen rammer det sammen med yoga, som jeg skippede igår til fordel for spinningen, så det er ikke optimalt. Måske :wink:

Torsdag skal jeg køre med Mette i Impuls

Fredag morgen!!! Du må være gal!

Fredag eftermiddag: der har jeg vist ikke lige nogen undskyldning. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Træning - 20-07-2005

Chinups

3 x 8 @ mig

1 x 6 @ mig

Close grip pulldowns

1 x 10 @ 60kg

2 x 10 @ 70kg

Begge dele supersættet med flere sæt kæbe med Mette B_skaal :bigsmile:

Handstand pushups

2 x 5 @ mig

og nej, jeg kan stadig ikke lave dem uden en væg til hjælp. :wink:

Facepulls

3 x 20 @ 25kg

Planken

3 x 20-30 sek

Link to comment
Share on other sites

Yoga - 20-07-2005

Jeg lavede en fantastisk hjerneblødning, og troede timen startede en halv time senere end den gjorde :blink:

Det er ikke noget man bliver super populær på, og jeg burde nok en anden gang droppe det, hvis jeg er 20min forsinket, og bare selv lave en omgang :blush:

Der var vikar, sikkert god til yoga, men ikke nogen god instruktør. Jeg kunne seriøst ikke høre hvad han sagde (på trods af der ingen musik var og folk trak altså ikke være særlig tungt), og det var heller ikke altid han sagde når vi skiftede til næste position. Det tager meget fokus, når man hele tiden skal kigge efter hvad han har gang i.

Under afslapningen sang han en lille sang for os på Sankrit :laugh:

Jeg lavede lidt ekstra bagefter, sådan hvad jeg nu havde lyst til.

Min løbeplan er for øvrigt som nogle måske har bemærket gået temmelig meget i vasken, men det går nok. I dag står den på yoga her til formiddag og senere spinning :devil: - og så er der næppe energi til løb. Til gengæld har jeg så en plan om at tage til parken i morgen til en yoga-time - bare for at se hvordan de kører det. De har både SATSyoga og klassisk yoga :blink:

Link to comment
Share on other sites

Goddammit, du får yoga'et den aw for tiden!! For vildt, din sprællemand :4thumbup:

Gad godt prøve noget yoga en dag, men af een eller anden uvis årsag ligger timerne altid om formiddagen - hvad er det for noget? Er det kun forbeholdt subsistensløse, narkomaner, prostituerede og så nogle få studerende??

Link to comment
Share on other sites

Yoga - 21-07-2005

Man har aldrig trænet så meget at man kan holde op - heller ikke yoga :bigsmile:

I dag var det med Rene som instruktør igen - han er altså dygtig BÅDE til yoga og som lærer.

Programmet var noget i stil med:

Afslapning - vejrtrækningskontrol

Knæ til bryst, et af gangen aka luftuddriveren

Liggende hofterotationer med bøjede knæ. Knæene føres fra side til side, ned og røre gulvet hver gang.

Liggende med strakte ben, et lille statisk hold

Hofterotationer nu med strakte ben

Skulderstanden

Ploven

Fisken

Siddende V - superhård statisk træning for mavsen. Man sidder på numsen med benene strakt frem et sted mellem 30-45 graders vinkel ift gulvet, torsoen ret (ikke lodret) og hænderne pegende lige frem.

Liggende V (kalder jeg den) - samme princip som ovenstående, her ligger man bare ned med benene løftet 10-20cm over jorden, hoved og skuldre løftet og armene peger frem. Hele kroppen ryster og dirre når jeg laver den.

Solhilsner - masser af dem, de første par stykker udført langsomt med flere vejrtrækninger i hver position. Super godt - jeg kan mærke fremskridt i mine skuldres smidighed - især i den nedadvendte hund.

Stående balance på et ben med det andet ben bøjet foran kroppen og hænderne på det bøjede knæ.

Ned og ligge og lave Vrid A, bare med det nederste ben strakt (jeg har postet billedet for nylig)

Afslapning til sidst.

I mellemtiden var det begyndt at regne, heldigvis stilnede det lidt af så det ikke var så galt at cykle hjem i. Da jeg skal dreje ind til kollegiet tænker jeg ikke særlig meget og gør som jeg plejer, bremser lidt og drejer. Det er en stor fejl når man har med kombien brosten og regn at gøre. Cyklen skrider væk under mig - jeg når muligvis i et kvart sekund at forsøge at holde imod og jeg får vist også venstre ben ned og tage fra med, men der er kun en vej og slask, så ligger jeg der.

Jeg slap vist MEGET billigt, for heldigvis er asfalten ny og ret glat. Højre skulder og knæ tog vist det meste, der gik et lille hul i t-shirten, dog kun en meget mild hudafskabning. Lidt dybere på knæet, men bestemt ikke slemt. Min venstre tommelfinger har også været i kontakt med noget hårdt, for den føles en smule trykket og en god luns hud er revet af oversiden.

Alle led fungere dog stadig, alle lemmer er intakt og når min bagskærm lige bliver rettet op er cyklen vist også ok igen. Det er vist ellers MEGET længe siden jeg er skvattet på cykel.

Ja, så hurtigt kan det gå :wink:

Link to comment
Share on other sites

Spinning - 21-07-2005

Cyklen var der, benene var der, luften (og ilten) var der, musikken var der - godt med BASS (elsker bas), Mette var der (naturligvis) og minsandten om ikke også Arne var der. Det kunne kun blive godt - og det blev det :devil:

Spinning 1:

Rimelig simpelt program set på grundopbygningen, men forbandet effektivt.

Du ka' det gylle, Mette :bowdown::bowdown::bowdown:

opvarmning

nogle minutter siddende enkelttakt, vel omkring 5 stykker - altså minutter

5 x 30/30 stående enkelttakt / stående enkelttakt+

12 min siddende mellemtakt, stigende tempo og let stigende belastning

lille pause

og så til det virkelig sjove :w00t:

3 min stående enkelttakt - stigende tempo for hvert minut

3 min siddende mellemtakt

4 min stående enkelttakt - stigende tempo for hvert minut

4 min siddende mellemtakt

3 min stående enkelttakt - stigende tempo for hvert minut

3 min siddende mellemtakt

4 min stående enkelttakt - stigende tempo for hvert minut

Rammer spinners high allerede på sidste minut af de første 3 stående og 2 gange mere på sidste minut af de 2x4 stående. Hegnet rammer jeg første gang efter de første 4 min stående. Mette er så smart at hun naturligvis ikke har fortalt hvor længe vi kører det her, kun de første 3/3 og 4/4, så jeg giver den Max Power gas. :devil:

Ryger i hegnet endnu en gang efter de sidste 4 minutters stående, og det skal også lige nævnet at belastningen naturligvis blev øget passende i løbet af de stående intervaller.

Det sidste spas:

1 min stående enkelttakt i højt tempo - fabelfantastiske salsa-rytmer

1 min siddende angreb

1 min enkelt/mellem/semi-pause-agtigt

1 min stående enkelttakt i højt tempo

1 min stående angreb

og tænk, så røg jeg sgu i hegnet igen :laugh:

Jeg husker ikke om jeg fik adrenalin-rush der også, men who cares :bigsmile:

Jeg kan med usvigelig sikkerhed sige, at jeg i denne time gav mig mere end jeg nogensinde har gjort før, både på gennemsnitlig intensitet og på antal gange i nærheden af max.

Damn, det var fedt :w00t:

Det må vist være på sin plads lige at hilse på en gammel ven:

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Spinning begynder:

Skulle jo lige have det hele med...

Det første kvarter eller deromkring ruller jeg vist bare med - kan dårligt ramme en simpel enkelttakt siddende :laugh:

Derefter kommer jeg sådan nogenlunde med, og får faktisk givet mig helt godt i nogle stående intervaller i højt tempo til bl.a. Blues Brothers og til sidst i en stribe spurter.

Link to comment
Share on other sites

Mette gav i øvrigt det lille tip, at hvis jeg ville i hegnet noget oftere, så skulle jeg køre et par af de andre instruktøres timer også, Nynne og Giovanna, hvis jeg husker ret. Det må prøves, og uanset hvad skal jeg også have prøvet den alle sammen på et tidspunkt - der er faktisk mange nu jeg sidder og kigger programmet igennem. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

næste gang napper du også det første angreb i sidste serie stående, men ellers ingen klager fra podiet. Godt kørt min dreng! :4thumbup:

Yes - kør 1-2 med Nynne kl 17 mandag ( 1. august kører jeg den dog) og 1-2 med Giovanna 17.30 tirsdag, de er nogle skrappe damer - råber meget, så du skal ikke lade dem lære dit navn at kende...

Link to comment
Share on other sites

næste gang napper du også det første angreb i sidste serie stående, men ellers ingen klager fra podiet.
Der skal jo også være plads til forbedring :laugh:
Godt kørt min dreng!  :4thumbup:

Jep :smile:

de er nogle skrappe damer - råber meget, så du skal ikke lade dem lære dit navn at kende...

:laugh::laugh::laugh:

Det er noteret, så jeg skal altså sørge for at aflevere min seddel meget diskret og godt ind i bunken.

Link to comment
Share on other sites

Træning - 22-07-2005

Military

1 x 15 @ 20kg

1 x 10 @ 40kg

4 x 8 @ 50kg

Slet ikke så svag som jeg havde regnet med, men de sidste var nu lidt hårde.

Incline bænkpres

1 x 15 @ 40kg

1 x 8 @ 60kg

1 x 8 @ 70kg

2 x 7 @ 70kg

Jeg præsterede endda et miss uden spotter på andet sæt med 70. Mit ego ville simpelthen ikke tillade at jeg tog mindre end 8, men det ville min krop til gengæld :laugh:

Første gang jeg misser noget i incline, men heldigvis er den meget nem at slippe ud af. Flad bænk havde straks været værre. :blush:

Db rows

1 x 10 @ 21kg

1 x 10 @ 31kg

1 x 10 @ 41,5kg

1 x 5 @ 44kg

1 x 5 @ 46,5kg

1 x 15 @ 31kg

Min grebsstyrke stinker :mad:

Overvejer kraftigt at tage straps i brug, selvom man sådan af princip burde løfte de ting man løfter uden den slags hjælpemidler, efter min mening. Men sådan en har man jo kun til man tager en ny. :bigsmile:

Incline db bænkpres

1 x 20 @ 21kg

For lige at give patværket en omgang high-rep til sidst.

Link to comment
Share on other sites

Yoga - 22-07-2005

Yoga i SATS Parken med Christiana fra L.A, der nok leverede den hårdeste yogatime jeg har været med til. Hun havde en super "yoga-stemme" og en meget imponerende krop for en kvinde der nærmede sig de 50. Hun sagde ikke præcis sin alder, men sagde imens hun rettede på en anden, der var 24, at hun var dobbelt så gammel. Jeg ville nok have skudt hende til midt i 30'erne eller deromkring - altså instruktøren :laugh:

Programmet startede siddende for at få god kontakt til vejrtrækningen. Selvom vi måske trækker vejret 5000-10000 gange i døgnet, så er det egentlig utroligt så overfladisk man ofte bruger det.

Timen var bygget op omkring en håndfuld positioner, hvor der så blev varieret på dem og sat ekstra på hist og her.

Grundstammen var nedadvendt hund, opadvendt hund, planken, Kobraen, buk forover og variationer af krigerstillingen. Disse blev kørt i flere rotationer hvor især nedadvendt hund og krigerstillingerne blev holdt rimelig længe. Krigeren er en super hoftestrækker og hunden strækker hele bagsiden af benene og løsner i skuldrene.

Derudover lavede vi trekanten, skulderstand, ploven, træstillingen, broen og en stilling stående på et ben med overkroppen vandret, det andet ben lige bagud, den ene arm størrende på gulvet og den anden pegende lige op. Det var ikke nemt :smile:

Som noget af det sidste før afslapningen stod vi i en god bred skov-skider stilling og lavede dybe vejrtrækninger sammen med at armene blev spredt og samlet foran. Det virkede som evigheder, men var vel 1-2 minutter. Kan du sige brændende lår? :laugh:

Alt i alt en suværen hård time, men også ekstremt givende. Som instruktøren sagde at hvis man går derfra den samme som da man kom, så har tiden været spildt, og så kunne man lige så godt have blevet hjemme. Det var godt jeg ikke blev hjemme :bigsmile:

--------------------

Inspireret af MacD-tråden måtte jeg naturligvis på restuarant Den Gyldne Måge for at prøve en stor Big Tasty menu. 1900kcal, hvis man vælger milkshake som drikkevare. Og hvilken skuffelse det var... Burgeren er halvt så stor som en Boogie og var væk på et øjeblik. Pommes fritterne er jo som McD nu er - fine nok og gode med sovs til. Det var først da jeg var halvt igennem milkshaken at jeg begyndte at mærke lidt mæthed.

En skræmmende tanke:

Hvis ET måltid om ugen blev erstattet med sådan en omgang, hvor jeg ellers havde spist svarende til ligevægtsindtaget, så ville jeg tage ca 7kg på i løbet af et år regnet i fedt. :freaked:

Videre til Paradis :laugh: nu jeg alligevel var inde i byen. Nøjedes dog med en liter og har kun spist halvdelen i aften. 200g sorbet og 200g mælkeis giver faktisk ikke mere end små 600kcal.

Menuen stod på:

Karamel - uuuhmmm :4mewantfood:

Daim - enorm chokoladesmag og gode store flager daim, slurp

Hindbær-banan sorbet - nam nam gooood :4mewantfood: :4mewantfood:

Melon sorbet - en bombe af friskhed, helt suveræn.

Det fantastiske er så at selv med dette kalorie-orgie burde jeg være i underskud for dagen. Jeg har sjusset dagens indtag til 4200kcal, mit ligevægtsindtag er nok i omegnen af 3000kcal, men dertil skal ligges en times hård yoga (svært at vurdere kcal-forbrug) og 2 timer og 15 min cykling til omkring 1600kcal.

Diæt MaxPower-style :laugh::laugh::laugh:

Ganske enkelt genialt :cooldance:

PS: Havde lige glemt træningsshaken, så indtaget kom op på 4500kcal, men forbruget har stadig været omkring 5000kcal :devil:

post-1845-1122063030_thumb.jpg

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hey du!

Har lige kigget på din åbningsside og lidt hist og pist. Hvor er du cool, -det er ikke så tit jeg ser rigtige mænd der også er til yoga:cooldance: Glæder mig til at følge med, også selv om jeg har lagt yogaen på hylden for en periode (har dog aldrig været en ørn :blush:)

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

Hej Sally

Hyggeligt du kiggede forbi i loggen, og mange tak for komplimentet :bigsmile:

Nogen ørn til yoga er jeg vist næppe endnu - det er ikke andet end 2 måneder siden jeg opdagede det. Men jeg synes det er fantastisk og min krop har SÅ godt af det, og som et lille naivt håb kan det jo være at nogle læser min log og får lyst at prøve det. :bigsmile:

Hvor længe har du dyrket yoga og hvorfor stoppede du?

Link to comment
Share on other sites

Synes det er ret fedt, at du kan sådan nogle yoga øvelser. Det er styrke man bør misunde!

Har lige et par spørgsmål, hvordan påvirker det din træning? Hvordan påvirker det psyken, er det velvære igennem fysisk udfoldelse eller hvad? Er det så positivt for psyken som det siges? Eller er det bare myter? :smile:

Får faktisk selv lidt lyst til at prøve det. Meeeeen, det må vente et par år endnu. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey du!

Har lige kigget på din åbningsside og lidt hist og pist. Hvor er du cool, -det er ikke så tit jeg ser rigtige mænd der også er til yoga:cooldance:  Glæder mig til at følge med, også selv om jeg har lagt yogaen på hylden for en periode (har dog aldrig været en ørn :blush:)

Kærligste hilsner

Sally

<{POST_SNAPBACK}>

Det er vist også fordi de rigtige mænd ikke rigtig dyrker Yoga.

Det gas' MaxP :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvor længe har du dyrket yoga og hvorfor stoppede du?

Startede i Shambala, og fik senere arrangeret noget privatundervisning i mit firma. Efter et par måneder fik jeg et knæk i ryggen midt i en time, så voldsomt at der måtte komme 2 kiropraktorer fra naboejemdommen og hive mig ned fra den reol jeg havde grebet fat i... Ikke det smukkeske zenbuddistiske billede vel :wink:... og så var det ligesom bare det løb ud i sandet.

Nå, ikke den bedste yoga-reklame her på din log, men tror nu ikke det havde noget med yogaen at gøre :dry:

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share