MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Hey handsome!

Stort tillykke :4jumpy::4jumpy::4jumpy::4jumpy::4jumpy::4jumpy::4jumpy:

- og gå nu ud og slå et ordenligt hul i jorden, Disneyland eller hvad du nu render ind i!

Kærligste hilsner og supertanker

Sally :smile:

Hejsa super-søde Sally

Mange, mange tak.

Store huller er ikke min stil, med mindre de laves i australien, men det er en længere og meget intern historie. :hehe:

Skal dog nok få lavet en mindre bule i DTU og omegn i morgen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Løb

Fuld skrue :devil:

Dato: 22-09-2006

Distance: 3,02km

Tid: 13:10

Hastighed: 13,8km/t

Gns. puls: 186 (88%)

Max puls: 199 (94%)

Pulszoner:

70-80%: 2%

80-90%: 57%

90-100%: 41%

For *BIIIIIP* der er hårdt at løbe stærkt :laugh:

Den første km var hård, fordi jeg skulle vænne mig til tempoet - og jeg havde endda varmet op med et par hundrede meter let løb inden :innocent:

Anden km kørte godt, men tempoet faldt desværre på den sidste km. Jeg kunne bare ikke holde dampen oppe. 3000 meter på en Cooper ville være fedt at nå.

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Glemte helt at få noteret astanga fra i går. Yoga-buddy synes vi skulle tage en tur ind til Astangaskolen i kbh og være med på en af deres "let øvede" timer.

Vi nåede ikke så langt i stillingerne, men superfed atmosfære. Og så var babe-faktoren markant højere end hvad Impuls Motion kan mønstre på yoga-holdene :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Cand.pioner :4thumbup: Stort tillykke med det.

Min svigerinde, som dyrker yoga inde i D'angleterre - af alle steder, fortæller mig at jeg vil få lange muskler af yoga.

Den sang har man jo hørt før :wink: Men hvad er egentligt dit syn på den sag? Jeg har mange gange tænkt, at yoga måske var noget jeg virkelig kunne bruge til noget. Ikke til at blive stærkere, men til øget velvære og måske endda også på fodboldbanen.

Link to comment
Share on other sites

jhax -> mange tak for det

Huha - det var ikke et let spørgsmål... der skal vist trædes ret varsomt, og så skal jeg lige finde ud af hvad jeg egentlig tror. :cool:

Husk også på at selvom jeg da har fået mig en overfladisk forståelse af hvordan muskler virker, så er jeg bestemt ikke en haj i emnet.

Først vil jeg sige at begrebet "lange muskler" er tåbeligt efter min mening, fordi jeg mener det lyder som om musklerne bliver længere i deres normale tilstand. Det ville være pænt skidt hvis det var tilfældet, for så ville leddene pludselig tag en masse belastning de ikke er bygget til. Der er dog absolut ingen tvivl om at du bliver smidigere af yoga, så på den måde kan man godt tilsnige sig at musklerne bliver potentielt længere.

Efter jeg lærte om Yin Yoga (se ganske få sider tilbage, her) er jeg begyndt at tænke nærmere over hvad det helt konkret er der blokerer for nogle af de positioner jeg ikke kan endnu. Det er bestemt ikke fordi jeg føler jeg har set lyset endnu :bigsmile: men det jeg er kommet frem til indtil videre er at der uden tvivl er en del styrke og teknik, der mangler til visse stillinger. Med andre stillinger hvor der er begrænsninger i smidigheden er det mit indtryk at det overvejende er alt det andet end musklerne selv, der begrænser.

Selvom den meste yoga er mere yang end yin, dvs. arbejder mere med musklerne end med bindevævet og alt det, så kan jeg godt se at den samlede tid man bruger i f.eks. stillinger der åbner hoften eller stillinger med foroverbøjning, den er ret stor. Så det træner formentlig også i væsentlig grad smidigheden i de øvrige væv.

Som du kan læse er jeg bestemt ikke sikker på noget som helst :laugh: men jeg håber da du kan bruge svaret alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Nej, ikke som følge af yogaen, men som følge af en ændret træning, lavere fedtprocent osv. :cool: Jeg har dog ikke direkte taget billeder nu og sammenlignet med fra før jeg begyndte yoga. Det er da muligt jeg er blind overfor nogle ændringer.

Jeg synes bestemt ikke jeg ser ud til at være specielt smidig eller have lange muskler, når jeg bare står. :laugh: Nu er det så også kun i visse retninger jeg sådan virkelig har rykket min smidighed.

Link to comment
Share on other sites

Her en stille lørdag aften :innocent: fik jeg kørt en omgang yin yoga. De 70 minutter gik meget meget stærkt synes jeg nok.

Shoelace giver selv i min håbløse udgave så vildt et stræk at jeg har meget svært ved at slappe af. Dragonfly er også rimelig heftig.

Som afslutning fik jeg lært endnu en af yang-sekvenserne, flying dragon. Den er sej :superman:

Jeg skal prøve om jeg kan få optaget den og warrior advances and retreats. Ligesom solhilsner er det rigtig gode måder at få strukket kroppen igennem og varmet op.

Link to comment
Share on other sites

Kettlebells og lidt styrke

Iron cross cable pull

1 x 5 @ 30kg

2 x 5 @ 35kg

- længe siden

The Bear

1 x 3 @ 40kg

1 x 2 @ 50kg

1 x 2 @ 60kg

1 x 3 @ 70kg (tangering af PR)

- Det var mildt sagt meget optimistisk at tro på en forbedring, men ville lige se hvor jeg står.

Jeg dør på hang cleanet og presset.

Military

6 x 5+5 @ 24kg

- ikke super meget power i presset

Pistols

3 x 3+3 @ 24kg

- rimelig overkommelige

Turkish Get Up

3 x 3+3 @ 16kg

- starten er hård! Fandt dog frem til hvordan støttearmen skal og især ikke skal ligge :smile:

Jumping pullups

3 x 10 @ mig

- skal vist snart opgradere til de rigtige kipping pullups :cool:

Først blev mili og pistols kørt i supersæt, derefter et triple-supersæt af TGU, JP og mili igen.

Snatch

1 x 5+5 @ 24kg

1 x 10+10 @ 24kg

1 x 15+15 @ 24kg

- det blev pææænt hårdt. Hvis jeg tager den frisk burde jeg kunne lave omkring 20+20 eller måske 25+25 - det må prøves :devil:

KB-spørgsmål

Det kunne meget vel tænkes jeg skal have købt mig mine egne kugler, men det store spørgsmål er så hvilke og hvor mange af dem?

En 24'er er helt sikker, og skulle jeg kun købe én ville det være den. Men skulle man købe et par mere, hvad skulle det så være?

Selv har jeg tænkt at det så kunne blive én 16, 24 og 32'er, men det kunne også være fedt at have 2x24.

Gode råd modtages, tak :bigsmile:

Slet ikke så ringe træning... Og nu te' næst' punkt på a' dawsorden (må hellere øve mig :hehe: )

Link to comment
Share on other sites

Løb

En rolig lille 10'er :w00t:

Geels bakke var lidt hård at komme op af, men ellers tussede det bare derudaf. Pulsen var 3% lavere end forleden da jeg løb samme rute på 53min, og fuldt restitueret (og uden en omgang kb's lige inden) burde der være noget mere at give af.

Dato: 24-09-2006

Distance: 10,0km

Tid: 54:48

Hastighed: 10,9km/t

Gns. puls: 174 (82%)

Max puls: 187 (89%)

Pulszoner:

70-80%: 13%

80-90%: 86%

90-100%: 0%

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Dagens formentlig sidste "aktive" indslag :superman:

Det er måske indbildning, men jeg synes faktisk jeg kunne mærke en lille forskel i halv lotus stillingerne, så jeg kan da håbe at det er Yin Yogaen der laver sin magi.

Serien kørte ellers upåklageligt og vi nåede helt til supta kurmasana.

Efter timen fik jeg optaget de to yang-sekvenser jeg har fået lært mig. Yndefyld har jeg aldrig været, men det er forhåbentlig muligt at se hvad jeg gør (eller prøver) :laugh: Vil man se den flotte version med instruktion kan man købe Yin Yoga DVD'en :tongue:

Flying Dragon (ca 5mb)

Warrior advances and retreats (ca 3mb)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

ad KBs kommer det helt an på dine favoritter. En 16, 24 og 32 er klart det mest alsidige. Skulle jeg kun have to var det nok en 24 og en 32. Omvendt er to 24 eminente - men det er mest fordi jeg ælsger dbl long cycle CJ. renegade rows og dbl snatch er jo også gode øvelser. jeg tror dog hurtigt du får brug for 32eren til single øvelser som jerk, snatch osv. Swings skal du også bruge 32. TGU må du kunne køre med en 24.

16 ville jeg således kun bruge til sidesnatch, open palms, BU press osv, øvelser der kan undværes (jeg har faktisk lånt min 16 ud)

lidt rodet måske men;

en 24 +

en 32 hvis du foretrækker enkeltsideøvelser

en 24 hvis du vil dyrke dbl snatch og LCCJ

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Gode pointer Doktor Hylle :smile:

Med de øvelser jeg har med nu, der er 16'eren kun til TGU og lege-øvelserne og evt. opvarmning eller vægtsupplering i pistols :devil:

Jeg kan lave TGU med 24'eren og har lavet et par singler med 32, men de er *BIIIIP* hårde.

Jeg er slet ikke begyndt at overveje dbl snatch endnu, men Long cycle med 2x24 har jeg kørt lidt, og er meget glad for den.

Jeg kan dog også bruge 32'eren til lidt af hvert, så den ville være ærgelig at undvære.

Tror 24+32 er et hit i første omgang, og har jeg pludselig en masse penge jeg ikke ved hvad jeg skal bruge til, så kan der suppleres. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Yin yoga

Efter gårsdagens strabadser trængte min krop til noget i den helt anden ende af skalaen. Aktiviteter der i øvrigt har givet en solid nakkedoms og nærmest utrolig doms i triceps - af en smule pushpres og lidt kb military :laugh:

Jeg fik i dag lavet den sidste serie med instruktion på Yin yoga dvd'en kaldet Infant series. Den består hovedsageligt af liggende fleksion og rotation af rygsøjlen i starten og lidt ekstension til sidst i programmet, hvor man også kommer op på knæ og stående til sidst.

Og jeg lavede endnu en omgang Hip series. :superman:

Da jeg startede på astanga troede jeg først at det var formel 1 versionen af hatha yogaen jeg havde lavet tidligere, fordi den fornemmelse det gav i kroppen under og efter var så meget kraftigere. Efter at have kørt Infant-serien igennem kan jeg nu se hvor stor lighed en del hatha-timer har med Yin yoga. Hatha planter sig rimelig solidt i midten mellem Yin yoga og astanga. Stillingerne minder meget om yin, men de holdes i hatha typisk kun i 6-8 åndedræt (~30 sek), hvor man i yin holder stillingerne typisk 2-5 minutter.

Derfor er det også klart at effekten det har på kroppen er markant anderledes. Følelsen/fornemmelsen efter astanga er kraftigere, men det er en anden fornemmelse end den der kommer af yin yogaen. Efter begge omgange i dag havde jeg sådan en rigtig rar og varm fornemmelse i hele kroppen - som at sidde i sin bedste lænestol foran pejsen en mørk vinteraften, godt pakket ind i et dejlig tykt tæppe, sippende af sin favoritdrik. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Efter begge omgange i dag havde jeg sådan en rigtig rar og varm fornemmelse i hele kroppen - som at sidde i sin bedste lænestol foran pejsen en mørk vinteraften, godt pakket ind i et dejlig tykt tæppe, sippende af sin favoritdrik. :smile:

Super skrevet med-yogi MaxP :innocent: Nøjagtig sådan det føles. Fornemmelsen af at være tryg i sig selv og sin verden.. no matter what :innocent: Fortsat god Lotus løsnen op til dig... You can´t miss it :superman:

Link to comment
Share on other sites

Kind'a'Crossfit

Min helt egen kreation i pludselig mangel af tid - ret imponerende min nuværende situation taget i betragtning :laugh:

Skiftevis styrke og cardio 5 minutter pr omgang og 1-2 min pause/gåtur mellem stationerne, der lå i hver ende af centret - og det er ret langt :wink:

Snatch

4 x 10+10 @ 24kg

- ingen pause imellem skift fra venstre til højre, men omkring 20 sekunder mellem hver runde - ikke at jeg talte, det må bare have været deromkring. :smile:

Løb

1,06km @ 5 min

1. minut - 12km/t

2. minut - 12km/t

3. minut - 13km/t

4. minut - 14km/t

5. minut - 15km/t

- kort, men hårdt

Long cycle clean & jerk

5 x 5 @ 2x24kg

- det er egentlig ikke voldsomt tungt, men pulsen banker bare i vejret.

Concept 2

5 min - ukendt distance, da display var dødt

- roede dog i et rimelig komfortabelt tempo, så det har nok været 2:05-2:10 pr 500m

TGU

24 @ 12kg

- 5 reps mellem hvert håndskift. 5 minutter i træk er bare ondt :devil:

Løb

1,15km @ 5 min

1. minut - 12km/t

2. minut - 13km/t

3. minut - 14km/t

4. minut - 15km/t

5. minut - 16km/t

- der havde nok været til 17km/t også, men dels gad jeg ikke :laugh: og så tænkte jeg at det måske kunne være spas med en Vmax-test snart. Det bliver dog nok først efter E-løb.

og så lige for at slutte af

Backbends med hjælp i ribbe

5 runder med tilhørende forwardbend

- Det var et tip jeg fik ift at træne til at kunne gå i bro fra stående. Man stiller sig en meters penge fra en ribbe med ryggen til. Så bøjer man bagover så langt man kan uden hjælp, og derfra tager fat i ribben og "trækker" sig helt ned. I selve broen stod jeg så et par åndedræt inden turen tages tilbage igen op af ribben.

WOW, det var noget der rykkede.

Link to comment
Share on other sites

Lækker Cross-fit træning du lige fik fyret af :4thumbup:

Men - du træner jo altid super nice :tongue:

Det er iøvrigt pildskadde tid efter lørdag - odder so so :wink:

:ninja: kram,

Følte mig også meget lækker da jeg lavede den :laugh::hehe:

Jeg er totalt klar på pildskadder i næste uge - Impuls har vist stadig tilbud om gratis prøvetime, hvis du kan lokkes til Holte :wootdance: (tirsdag kl 17 eller søndag kl 16)

Tidligere i dag fik jeg kørt en omgang Yin yoga (hip-series) og havde egentlig håbet at "få tid" til en løbetur. Men lige pludselig skulle jeg det halve kbh rundt efter flyttekasser og cykler, og så forsvandt dagen ligesom. Det skulle kunne nås i morgen - correction - det skal nås i morgen formiddag, og det ser gu'ske lov ud til at være tørt - ikke at det havde været nogen undskyldning :devil:

Jeg fik dog cyklet 15km fra Hellerup til Nærum af strandvejen i et solidt tempo på cyklen med brand spankin' new forgaffel :superman: der slet ikke faldt af eller noget :laugh: (ikke at det var et problem med den gamle - den var bare rustet).

Link to comment
Share on other sites

Løb

Samme 10km rute som sædvanlig - bare løbet den modsatte vej rundt, hvilket primært betyder at Geels kommer efter ca 3km i stedet for efter 6km, og at det slutter med en lang bakke ned i stedet for at starte med en lang bakke op. Niveauforskellen på start og mål er dog ikke meget mere end 2-3 meter, så det har næppe betydning i sig selv, men rækkefølgen bakkerne kommer i kan godt tænkes at betyde lidt.

Startede i et roligt tempo og formåede stort set at holde pulsen under 80% de første 2km uden at løbe specielt langsomt. Jeg havde ingen musik med da mine bukser er uden lommer :laugh: - lidt bekymrende at skulle høre sin egen vejrtrækning så længe, men jeg fik koblet ret godt af, i hvert fald i perioder. Det er heller ikke svært, for jeg har mange (gode) ting at tænke på i øjeblikket med flytning, job og alt det halløj.

Års-PR på distancen med 23 sekunder :superman: og endda med laveste snitpuls.

Dato: 29-09-2006

Distance: 10,0km

Tid: 52:39

Hastighed: 11,4km/t

Gns. puls: 172 (82%)

Max puls: 189 (90%)

Pulszoner:

70-80%: 30%

80-90%: 68%

90-100%: 0%

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Halløj for et fremmøde :w00t: - jeg tror vi satte deltagerrekord med mindst 16 yogier på en astangatime. Det er meget herude i Holte.

Jeg kunne mærke jeg trængte til astanga, så det var superfedt at få lysten stillet.

Vi lavede alt til og med Upavistha Konasana B herunder en god lang omgang i skildpadden.

Jeg har nemmere og nemmere ved at sidde i indgangsstillingen til Bhuja Pindasana men det kniber stadig med at få hovedet ned som man skal i den endelige stilling.

Med alle de mennesker fik vi også banket luftfugtigheden godt op under loftet så spejlene duggede :devil: (der bliver slukket for ventilationen under timen, dels fordi den distrahere og dels for netop at der kan blive varmt). Lækker lækker time. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share