MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Hej Bambi

joo, lidt en omvæltning må jeg jo nok sige det er. Silden kommenterede faktisk noget lidt sjovt, at det næsten måtte være en større omvæltning af flytte til amager fra nærum, end her i Brabrand (lige bortset fra afstanden). Helt skævt er det egentlig ikke.

Jeg kan godt prøve at kigge lidt nærmere på equinox næste gang jeg er der, men ellers så må silden og julie næsten være bedre til at bedømme det i og med de er faste gængere der :tongue:

Hvordan går det i øvrigt med de der gymnastikøvelser vi snakkede om på et tidspunkt?

Hvilke nogle af dem? :innocent:

Mit cirkus-artisteri har ligget lidt stille af forskellige årsager - overvejende en prioriteringssag. Derudover er jeg også kommet frem til at der er en del udfordring på den front i astanga, eller i hvert fald er der en markant overførlighed fra astangaskills til flere andre sjove tricks.

Nu ved jeg også at håndstand og backdrops (til bro fra stående) skal mestres i første serie i astanga, så har jeg det og hygge med :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Master Yogi :bigsmile:

Stort tillykke med uddannelsen og jobbet! :w00t:

Det er da helt kanon!! :bigsmile:

Det bliver spændene at se, om du skal ind og være rigtig kjøvenhavner eller om du bliver jydetamp i fremtiden.

- hehe, det bliver spændede at se dig i toget til Jylland, med pc, tøj og Kettlebells i 3 forskellige vægtklasser - tror du at folk vil glo?!?! :tongue:

Held og lykke med projektet champ. :4thumbup: :smile: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hey Champ

:laugh: Mange tak da. Jydetamp eller amagerknægt - nu må vi se... Endnu ved jeg godt hvad jeg vil sætte mine penge på, men man kan jo skifte mening af den ene eller anden grund.

Jeg må desværre skuffe dig og en del andre pendlere, at jeg ikke kommer til at underholde med kettlebells i toget :laugh: De får lov at blive i jydeland indtil jeg skal hjem igen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
:4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: Super mange gange velkommen til Århus MP. Godt at møde dig in real life. Håber du finde præcis det yoga, du søger. Kan jo kun håbe på, at det bliver i Equinox ved os. :innocent: We love the place... hooooomeeee. :smile:

Just precis :4thumbup: Kan kun tilslutte mig Julies ord :hippy: og som antydet så indvilgede du faktisk i både at træne hos os og i Yoga shalaen..... :superman:

Namaste og CU down town :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Dem hvor man skulle bære sin egen vægt op i en håndstand (Svært at beskrive) Men kan forstå at du har travl med en masse forskellige i øjeblikket :wink:

- Pia (Bambi)

Elegante måder at komme i håndstand, f.eks. fra siddende eller fra en stående foroverbøjning, det kommer helt naturligt i astangaen på passende tidspunkt. Det jeg beskriver som jump back (tilbagespringet) er en af de ting der er med til at ligge basen.

Her er et par af favoritterne :w00t:

http://jrrasmussen.dk/download/video/Lino_2.avi

http://jrrasmussen.dk/download/video/ypperlig_kontrol.avi

Link to comment
Share on other sites

Bodyweight conditioning

Tuck planche

4 x 10 sek

L-sit

2x15 sek

Hovedstand

Bare en lille smule, først 5-10 åndedræt i normal position, dernæst godt og vel 5 åndedræt med benene i cirka vandret. God balance :w00t:

Yin Yoga

Infant-series

Særligt positionen twistet roots er helt fantastisk. Man starter liggende, løfter knæene op og sætter fødder i gulvet. Venstre ben løftes op og placeres openpå højre ben, så lår og knæ ligger så tæt som muligt. Og til sidst roteres benene ned til højre side imens skuldrene holdes i gulvet. Og her ligger man så i 5 minutter :bigsmile:

The snail aka Halasana aka ploven er en meget ubarmhjertig stilling hvis man ikke er varm nok. Det kan være lidt et problem sammenlignet med astanga, hvor den kommer på et tidspunkt hvor man er rigtig godt varm og kan komme noget længere ind i stillingen.

Sluttede af med yang-sekvenserne Warrior advances and retreats og The Flying dragon. Så kom der liv i korpusset :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hey MaxP :cheer:

Du skal da også lige ha et stort tillykke med det hele herfra :4thumbup: :w00t::superman: ... Super at det hele lader til at køre på skinner - også selvom første skridt er i jydeland :tongue: ...

Beklager forsinkelsen - jeg kan være lidt langsom i optrækket :innocent::blush:

:cheer: Cat :yo:

Link to comment
Share on other sites

Hey catten :w00t:

Mange tak, og du er skam undskyldt. Et eller andet sted er det jo også sjovere at få lykønskninger spredt over en længere periode, end det hele på én gang :laugh:

Det er nogle mærkelige skinner, sådan pludselig at pege mod jylland, men det kunne være meget værre :cool:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

v. Miles @ Yogashala Århus

Lad mig starte med at sige:

WOW :w00t::w00t::w00t:

Ubeskrivelig fedt - det er dér jeg hører til og det bliver bestemt ikke noget problem at motivere sig til at race til centrum dagligt.

Timen blev kørt sådan, at Miles talte os igennem til og med Janu sirsasana B, og derfra var vi på egen hånd - det såkaldte Mysore.

Det var varmt, det var meget svedigt :laugh: og der var en superintens stemning af folk der virkelig brænder for det her.

Jeg fik assistance i flere stillinger og jeg var flyvende. Det var virkelig hårdt og hen imod slutningen af den primære serie var jeg lidt presset for at holde åndedrættet under kontrol. Jeg fik dog sat tempoet lidt ned i de første af de afsluttende stillinger, så jeg ikke stod og var alt for vakkelvoren i hovedstanden.

Al respekt til damerne i Impuls Holte, men jeg må indrømme at klientellet her falder mere i min ... smag :4mewantfood: - ikke at det betyder noget overhovedet :innocent:

Og så var der fælles omklædning :w00t::laugh:

Miles lader i øvrigt til at være en superflink person med den lækreste engelsk/australske accent når han snakker dansk :bigsmile: Og så synes han jeg var meget dygtig - og stærk :blush:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
v. Miles @ Yogashala Århus

Lad mig starte med at sige:

WOW :w00t::w00t::w00t:

Ubeskrivelig fedt - det er dér jeg hører til og det bliver bestemt ikke noget problem at motivere sig til at race til centrum dagligt.

Miles lader i øvrigt til at være en superflink person med den lækreste engelsk/australske accent når han snakker dansk :bigsmile: Og så synes han jeg var meget dygtig - og stærk :blush:

:tongue4::tongue4::tongue4::tongue4:

Uhhhh det er så fedt at læse om..... :hippy: Må, skal, vil prøve det selvom jeg allerede frygter for hvad Tania og Miles dog skal stille op med mine genstridige hofter :blink: .. og fælles omklædningen selvfølgelig :blush:

C U later super yogi... der er jo stadig masser af håndvægte at kaste rundt med i Equinox og spinning :hippy: :poking:

Link to comment
Share on other sites

Hej Maxpower :4thumbup:

Man er væk et kort øjeblik os så er du taget til jylland. man må da sige der sker noget i din log :superman: tilykke med din uddanelse :4thumbup:

Håber du får nemt ved at finde dig et job :smile: selvfølgelig i hovedstaden :wink:

Kenn

Link to comment
Share on other sites

ninja -> hey ninja-tøs. ja, der sker ting og sager. Hvis det dér skal være niveauet i Jylland, så behøver jeg vist ikke frygte det store :laugh:

lille trold -> ja, det var fantastisk, og du skal selvfølgelig med :w00t:

britone -> sådan kan det gå når man ikke følger med :tongue: og tak tak

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

v. Mike @ Equinox, Scandinavian Center Århus

100% mysore time fra første solhilsen. Mike annoncerede inden start at denne time blev afviklet, eller i hvert fald ikke ville være Mysore mere pga manglende tilslutning, og næste gang ville være den sidste. Vi var 6 personer, hvoraf den ene skulle have hjælp med solhilsnerne :blink:

En virkelig underlig praksis, som jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg skal synes om. Spinningsilden var naturligvis på måtten ved siden af og kæmpede med de genstridige hofter :tongue:

Solhilsner og stående kørte ganske fint og jeg blev godt varm. De siddende gik også helt ok, men det var lidt som om jeg kørte på autopilot, og jeg kunne ikke finde ud af om det var godt eller skidt. Jeg kørte hele serien igennem med den sædvanlige halv vinyasa, og alligevel var jeg slet ikke så varm som jeg plejer igennem sidste halvdel.

Bortset fra et enkelt tip om hvordan man går op i håndstand efter Prasarita Padottanasana A :hehe: så hjalp Mike ikke en eneste gang. Det er muligt det var fordi han ikke kendte mig og måske godt ville se min egen praksis før han gik igang med at skubbe, men det skuffede mig ærlig talt, ikke mindst fordi han virkede supersej.

Da jeg lagde mig i shavasana var det kun silden der stadig var igang. Faktisk ret fascinerende ikke at høre andet end ujjayi-åndedrættet fra en yogi :hippy:

Heldigvis er selv middelmådig astanga rigtig rigtig godt :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

v. Miles @ yogashala

Det var varmt, det var hårdt, det var godt.

Det er pudsigt... jeg tror min sindstilstand til denne time var nogenlunde det samme som til timen i Equinox i går. Der er bare en enorm forskel på stemningen og intensiteten i lokalet, ikke mindst fordi vi er cirka 20 hårdtarbejdende mennesker i et lokale der formentlig er noget varmere som udgangspunkt. I morgen er det Mysore :superman:

PS: Det er koldt at være i Århus uden vanter i disse dage - og jeg har ikke nogen vanter ARGH :devil:

Vejen til arbejde ligger fint op af bakke, 1km solid stigning ud af godt 2km, så det tog mig 9 minutter at komme arbejde i morges i snevejr og 5½ minut at komme hjem i eftermiddags :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

v. Irene @ yogashala

Det er femte dag i træk jeg laver astanga og tre af dem har været Mysore inkl denne, og det har jeg bestemt ikke gjort før. Det kunne muligvis mærkes, for jeg synes ikke energien var i top, selvom det var rigtig hårdt. Så hjælper det heller ikke når man kæmper lidt med en let løbende vinter-tud :laugh:

Jeg formåede endda at glemme et par af de senere stillinger og kom i tanke om dem midt i næste blok :blush: En af dem var baddha konasana A, B og C som jeg dog tog alligevel, fordi det er sådan en god hofteåbner. Der var et par dygtige piger på timen, hvor vi vel har været omkring 10 i alt. Flere af dem lavede dropbacks, dog med hjælp og en enkelt så jeg gå igang med de første stillinger fra intermediate serien. Hun var dygtig, ingen tvivl om det, men det overraskede mig nu lidt når jeg kunne se hvor besværede hendes vinyasa'er var (gennemspringningerne) :wink: Ikke at hun skal høre et ondt ord fra mig om det :innocent::wub:

Nu bliver det lækkert med 3 dages pause, så jeg forhåbentlig kan vende tilbage med ny energi (og lidt mere åbne hofter :w00t: )

Link to comment
Share on other sites

Lidt smidighedstræning. Prøvede dette program et par andre her på mol lige er gået i gang med. Virker ganske fornuftigt, hvis man ikke har mere tid :smile:

Yin Yoga

Hip series - ca 1 time

Lækkert. Shoelace-pose var som sædvanlig lidt af en udfordring at komme igennem. Til gengæld virkede det som om jeg var meget mere ubesværet i de første stillinger, twisted dragon, dragon pose og gecko.

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

v. sofie @ Equinox, Scandinavian Center

Denne time må være Mysores diametrale modsætning - og alligevel med en masse kvaliteter og flere brugbare ting for mig. En begyndertime for øvede måske... :wink:

Sofie er en skrap lille dame på en meget munter måde, eller mon det er en munter lille dame på en skrap måde? :laugh:

Anyways, så var hun særdeles grundig i sin instruktion og jeg blev rettet i mange af grundstillingerne. I solhilsnerne blev jeg meget hurtigt varm og første sveddråbe faldt allerede på anden solhilsen B. Det plejer først at ske hen imod nr 4-5 stykker :laugh:

Tempoet var dog ikke højt nok til at varmen kunne holdes helt i top, så det blev faktisk den mindst varme time meget længe.

Jeg havde naturligvis en lille trold der tumlede rundt ved siden af mig :tongue:

Inden timen fik jeg lige leget lidt. Lavede hele 4x5 chins :w00t: og en smule frog -> håndstand. At kalde det nemt ville nok være at overdrive, men både presset op og stabiliteten i håndstand har aldrig virket bedre. Jeg havde virkelig følelsen af at stå så godt som stabilt :cooldance:

Spændende hvordan mysore kommer til at gå i morgen :superman:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

guarden -> JADA :w00t:

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Mysore v. Miles @ yogashala

HEAT HEAT HEAT

En fantastisk god, hård og udfordrende time, hvor jeg blev skubbet, trukket og mast en masse. Jeg kæmpede med jump-back og følte faktisk jeg kom et lille bitte skridt nærmere.

I hovedstanden har jeg det sidste stykke tid været på et niveau, hvor jeg enten havde udholdenhed nok til ca 25 åndedræt i den lodrette version eller 10-15 åndedræt af den lodrette og 5 åndedræt med benene vandret (man skal op på 10). Da jeg så var kommet op i hovedstanden i dag spekulerede jeg på om jeg skulle spørge hvad der var bedst at fokusere på først, alle 25 åndedræt i lodret eller lidt af hvert. Det kunne så være lige meget for jeg stod rigtig godt og efter de første 25 var der overskud nok til de 10 vandrette. :w00t: Ikke nok med at det er første gang jeg laver 10 med benene vandret, så er det også første gang jeg laver begge dele

Total succesoplevelse :superman:

Det her er bare sååååååå godt :wub:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share