MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Uhhh ja, der er næsten ikke noget så estetisk... klart-kuldegys!

Nøiii hvor ville jeg gerne kunne det. Sikker på at det ville ta' kegler i kundemøder, lige at svinge sig op på mødebordet..

Kærligste hilsner og alle de bedste supertanker til dig Super Max!

Sally

:smile:

Hey Sally-pigen

Ja, der et eller andet over en veludført vinyasa. Det kniber jo stadig lidt med den første del for mig, men med mindre du kun har en arm er der vist ingen undskyldning for at det ikke skulle kunne lade sig gøre at træne sig op til at kunne lave en.

Så let kan det se ud

Må indrømme jeg har lidt svært ved at se hvordan den skal laves op på et bord, men jeg er sikker på det du forestiller dig ville tage kegler :tongue:

Fandt også lige

her - det er da lidt labert at kunne (MaxP går i træningslejr straks)
"Cindy" er nu en sådan en soed lille pige :tongue:

Hvorfor naegter du at koere kipping pullups? Har du proevet at koere kipping i en periode på et par uger og så testet overfoerligheden? Selv har jeg rigtigt gode erfaringer med overfoerligheden ...

Tjoo, da jeg så dem første gang synes jeg jo det var noget forfærdelig snyd. Jeg har læst en lille smule om hvorfor de ikke er så dumme endda, og har også en længere artikel om dem jeg skal have læst. Måske det får mig til at skifte mening.

Som endnu en dårlig undskyldning vil jeg sige at jeg måske kunne være en anelse nervøs for at min pullup-stang (læs: dørkarmen) måske ikke har så godt af det større træk der må være ved kipping pullups.

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Solo-numse morgen astanga :w00t: (eller hed det røv? :unsure: )

Kørt til og med Supta kurmasana (sovende skildpadde), Baddha Konasana A, B, C (link) (betyder noget i retning af bundet/fastholdt vinkel) og de afsluttende stillinger.

Jeg har fundet en lille sanskrit-parlør, så nu kan jeg sådan nogenlunde få oversat hvad alle stillingerne betyder, og forhåbentlig på den måde lære de rigtige navne.

1:20 tog det.

Det er jo lige før det rent faktisk kunne være muligt at gøre det til en vane. Ingen tvivl om at det er en suveræn måde at starte dagen på. Prisen er bare jeg skal 1½-2 timer tidligere op end ellers :crazy:

Hvad man dog ikke gør for lidt smidighed :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Kettlebells plus diverse

Tænk at det næsten er en hel uge siden jeg har været i centret :crazy:

Det var godt at få kastet med nogle kugler, nu hvor hænderne er glade igen.

Swings

1 x 5+5 @16kg

1 x 10+10 @ 24kg

1 x 10+10 @ 32kg

1 x 10+10 @ 16+16kg

1 x 10+10 @ 32kg

- vægten føles ganske fornuftig efterhånden. Følte der manglede lidt eksplosivitet dog.

Cleans

2 x 5+5 @ 24kg

2 x 5+5 @ 32kg

2 x 5+5 @ 24+24kg

- Taming the arc

Overkommelig vægt. Det går fint med at undgå kb'en crasher underarmen, men superpænt er det endnu ikke.

Windmills (til flad hånd)

2 x 5+5 @ 24kg - eksplosive :firebounce:

2 x 5+5 @ 32kg

- Hell yeah. 24'eren er som en peanut.

32'eren var der noget mere styr på end sidst og fik da også lavet to sæt med den idag. Sidste sæt med højre var meget kontrollerede ned ligesom de andre sæt, og forsøgt som semi-eksplosive op igen. Styrken er til det, man skal bare ikke glemme at have stor respekt for kuglen, når den hænger over hovedet på den måde, og der trods alt er en risiko for at rive skulderen godt og grundigt rundt hvis det skulle gå galt.

Snatch

3 x 5+5 @ 24kg

- Lidt rusten sådan rent teknikmæssigt, hvis jeg overhovedet kan være det så kort tid jeg har trænet med dem. Vægten var dog dejlig behagelig.

Military

3 x 5+5 @ 24kg

- fino pres

Og så lige "diverse"-delen

Benpres

1 x 5 @ 300kg

1 x 5 @ 400kg PR :devil:

1 x 2 @ 450kg PR :devil::devil:

miss @ 500kg :blush:

- hoho, sjov og spas. ROM'en er jo ikke ligefrem noget at skrive hjem om i denne øvelse, men jeg føler jeg kører den så langt ned som maskineriet tillader at jeg stadig har støtte i lænden. Det var først efter KB-kasteriet jeg kom i tanke om at jeg jo lige havde et udestående med Mr Leg Press.

De 400 var bestemt overkommelige, så hvorfor stoppe der. 450 blev da godt tunge men ikke totalt umulige. Og så stod jeg der - sølle 50kg fra at have løftet et halvt ton i en øvelse. Fristelsen var for stor

Jeg var helt overbevist om at jeg nok skulle tage den, og maskinen har da også noget ekstra stop i bunden, jeg havde bare aldrig tjekket om det egentlig kunne tage vægten før jeg blev kvast. Det kunne det heldigvis sikkert hjulpet en smule på vej af min smidighed og tyngdekraftens påvirkning af de 500kg skiver :laugh: . Nu gik det jo fint, men jeg burde vist nok lige have tjekket det med mere menneskelige vægte :innocent:

Sådan ser 450kg ud :devil:

post-1845-1156430805_thumb.jpg

Med 500kg kunne der ikke sidde flere skiver på siderne, med mindre gummiskiver blev skiftet til jernskiver

Synes dog ikke helt det kunne kaldes tilstrækkelig bentræning, så selvom der var lidt gele-tendenser efterfølgende blev det også lige til:

Squat

1 x 5 @ 70kg

2 x 5 @ 100kg

Kipping pullups

4 testsæt

- det er sgu ikke så nemt lige at få timet, så man ikke vælter rundt i luften :smile:

Fee' træning :superman:

Glemte forresten lige at notere de første to øvelser jeg lavede

Iron Cross Cable Pull

3 x 5 @ 35kg

Chest press

1 x 5 @ 80kg

1 x 5 @ 100kg (stakken)

- spas og løjer

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Du giver den sgu, ja, max power i den benpres...! Husk nu bare at alt under 10 reps tæller ikke... :nonono::smile:

dvs jeg har faktisk kun trænet swings i dagens workout - alt andet er under bagatelgrænsen? :laugh:

Det var en MAX-test :tongue:

Men så må jeg jo hellere få lavet 10 med 400 næste gang eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Fandt også lige
her - det er da lidt labert at kunne (MaxP går i træningslejr straks)

Ohhh yes.. Afsti afsted med dig! :laugh:

Du si'r bare til når du kan, så kommer jeg og beundrer og med imponerede tilråb!

Kærligste hilsner

Sally - Nu i øvelser på bord!

(-og ja, det ser selvfølgelig fantastisk ud)

Link to comment
Share on other sites

Første tests med en noget begrænset gulvplads tegner slet ikke så skidt endda.

Det første ben-skift fra højre til venstre kan lade sig gøre med visse besværligheder og bestemt ikke særlig elegant ift ham på videoen.

Men man skal jo også starte et sted :innocent::innocent::innocent:

Hvis du kan holde til en ekstra skefuld imponade (eller 50) så er det meget skæg at kigge lidt på tredje serie i astanga også kaldes advanced A - link

Og manden på billederne er ikke cirkus-artist eller noget, men en helt almindelig - temmelig dedikeret astanga-yogi - tysk doktormand.

Advanced A er også den serie min astangalærer hygger sig med i øjeblikket efter 6 års astanga er det vist.

-----------------

En enkelt ting der dog bekymre mig ved alt det her astanga-halløj er at de fyrer jeg har set der bare har været lidt seje til astanga har ikke andet end et par piberensere som ben.

Det store spørgsmål er om man skal have sådan nogle stænger for at være god til astanga, eller om astangaen bare ikke kræver benmuskler og at det i øvrigt er standarden for mandeben.

Hvis jeg nu bare holder ved mine pistols, lidt kb's og benpresser 400kg en gang i mellem, så går det nok, og så må jeg blive god til astanga på trods af mine stænger (som jo ikke engang er særlig store på mol-skalaen).

Nu jeg alligevel er igang kan jeg lige så godt fortælle en ting jeg kom til at tænke på forleden. Som det forhåbentlig fremgår af min træning er den i meget lille grad rettet imod udseende - det primære er hvad jeg kan og at det jeg laver i det store hele skal være godt for kroppen. Den fysik jeg har nu er måske ikke det mål jeg havde rent udseendemæssigt, men jeg er ganske godt tilfreds med resultatet indtil videre. Kan jeg holde den fysik jeg har nu sådan nogenlunde, forhåbentlig blive lidt stærkere og på et eller andet tidspunkt lave den primære serie vil det være stort.

Det store spørgsmål er hvor meget "i vejen" det hele er, og hvor meget styrketræningen modarbejder åbningen af kroppen - særligt hofteområdet.

Only one way to find out - do your best

Den dag skal nok komme - ja den skal :superman:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

dvs jeg har faktisk kun trænet swings i dagens workout - alt andet er under bagatelgrænsen? :laugh:

Det var en MAX-test :tongue:

Men så må jeg jo hellere få lavet 10 med 400 næste gang eller hvad?

Vi kan jo se hvem der kommer først til de 10x400, tog selv 10x320 i dag efter squat, så det bure kunne lade sig gøre...? :devil:

Ellers bare keep up the good works, dawg! Jeg er meget imponeret over dine forskellige træninger! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vi kan jo se hvem der kommer først til de 10x400, tog selv 10x320 i dag efter squat, så det bure kunne lade sig gøre...? :devil:

Ellers bare keep up the good works, dawg! Jeg er meget imponeret over dine forskellige træninger! :smile:

jeg har jo nuppet de 10x340, så bolden må være på din side :tongue:

Nu lod du vel ikke alle skiverne sidde på benpressen vel? Du skal nemlig rydde op efter dig.. det siger reglerne :tongue:

Nej da - kunne jeg aldrig drømme om. Fjernede et par hundrede kg og fordelte skiverne pænt igen. Der er vel ingen der benpresser mindre end 200-300kg? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Dude, du HAR jo store fede ben, deal with it :laugh::laugh:

Seriøst, mon ikke astanga-folks tynde ben skyldes manglende styrketræning???

Tror ikke du skal bekymre dig om at dine stænger kryber ind til cardioboi-størrelse.. bare du squatter en bitte smule engang imellem

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

spock -> :laugh:

Rent massemæssigt synes jeg mine stænger er helt ok og passer nogenlunde til resten. Der måtte godt være lidt flere streger på, men det kan jo være det kommer. Bare lidt skæg at tænke på de kun er lige omkring 61 og har været oppe på mindst 67.

Når jeg kigger på de stillinger der er i første serie (særligt dem jeg ikke kan eller har svært ved), så er det tydeligt at jeg mangler smidighed i hofteregionen. Det burde den smule muller jeg har næppe forhindre. Derudover så vil jeg sige at de grundlæggende forudsætning for alle positionerne er smidighed i hoften, ryggen og overkropsstyrke/teknik. Sådan meget groft dækker det vist rimelig godt.

Tror nu også min pistols mm nok skal holde fornuftigt på massen.

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: Godt gået med de 450 kg. Hvornår kan jeg læse om det ½-ton ???

jo tak - dog skal det jo helst ikke blive en vane for mig at gå op i den slags ligegyldige øvelser :laugh:

Som Till foreslår er det nok ganske fornuftigt at holde reprange til 5-10 stykker, så jeg skal nok lige lave en femmer på 450 inden jeg forsøger mig med det halve ton igen.

Tjekkede for øvrigt lige Farmerens Cavemen video (TJ), hvor jeg mente der blev kørt lidt tung benpres. Ganske rigtigt, 10x500kg kører TJ af - og jeg vil skyde på det er en ROM ikke helt ulig min. Crazy :devil:

Når jeg laver en pistol med 2x32kg kb's, mon ikke den så er ved at være der med de 500 i benpressen?

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Hele serien solo. Hvis jeg mærker rigtig godt efter sker der vist ting og sager rundt omkring, det mest bemærkelsesværdige er dog at flere ting føles væsentlig mere ubesværede - en helt igennem fantastisk følelse når man får sådan et flow på. Jeg crashede ikke hovedstanden idag, men den var som det eneste total elendig og jeg kunne slet ikke få ro på stillingen og måtte af to gange komme ned efter kun 5 åndedræt.

Som tidligere nævnt kan jeg endnu ikke lave tilbagespringet helt som det er tiltænkt, så jeg kører stadig børneversionen. I går og i dag efter praksisen prøvede jeg dog lige snydeversionen på fingerspidserne som jeg ellers ikke har øvet længe. Det var meget lettere end den tidligere har været :w00t: så der er håb forude :cool:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

YES :cool:

Kunne næppe have været bedre idag - alt kørte så godt det kan lade sig gøre pt. Kørte hele serien solo og holdt endda også hovedstanden i alle 25 åndedræt OG jeg kom rigtigt op (dvs med strakte ben). Nedgangen gik lidt stærkt, nok fordi jeg ikke helt var så koncentreret pga at selve hovedstanden gik så godt. :innocent:

10 åndedræt i Utpluthee gik meget lettere end ellers. David Swenson siger man skal lave den så længe man kan eller 100 åndedræt :crazy: (baby-steps)

11-Utpluthee-ZOOM-150x150x30.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kettlebell-O-Rama og lidt styrke

1½ times sjov og spas næsten udelukkende med kuglerne på platformen - alt for fedt :w00t:

Swings

1 x 5+5 @ 16kg

1 x 5+5 @ 24kg

1 x 5+5 @ 32kg

- bare lidt opvarmning

Snatch

1 x 5+5 @ 16kg

10 x 5+5 @ 24kg

- Hunner' reps i skabet :devil:

Tog ikke tid men det tog helt sikkert mere end 10 min. Til gengæld har poterne det også helt fint :w00t:

Alternating Turkish Get Up

3 x 3+3 @ 16kg

- Nasty. Det giver vist ikke supermeget mening at skifte side hele tiden, så hellere tage 3 med den ene side og 3 med den anden.

Pistols

1 x 3+3 @ BW

1 x 3+3 @ 8kg

1 x 3+3 @ 16kg

3 x 3+3 @ 24kg

- fin fart

Benpres :laugh:

1 x 10 @ 350kg - 10RM PR

1 x 10 @ 400kg - 10RM PR

- YES SIR!

Long Cycle Clean & Jerk

3 x 5+5 @ 2x24kg

- Dét er bare en lækker combo på den onde måde :devil:

Når vejrtrækningen kommer ordentligt på bliver det rigtig godt - det var noget rodet idag.

Teknisk set er det PR, men der skal lidt mere til for den rigtigt kan noteres :smile:

Og så gik der leg i den

Open Palm Clean

1 x 5+5 @ 12kg

1 x 5+5 @ 16kg

1 x 5+5 @ 24kg PR

1 x 5+5 @ 16kg

- sjaw sjaw

KB'en cleanes men håndtaget slippes og den gribes i hånden, så at sige.

24kg blev en seriøs udfordring

Bottoms Up Press

1 x 5+5 @ 16kg

2 x 1+1 @ 24kg PR

1 x 5+5 @ 16kg

- højre har markant bedre stabilitet, men efter lidt forsøg lykkedes det også med venstre

Get Up Sit Up

1 x 5 @ 8kg

1 x 5 @ 12kg

1 x 5 @ 16kg

1 x 5 @ 2x12kg PR

- første gang jeg laver den, men den var hård, så PR

Crush Curl & Press

1 x 1 @ 16kg

1 x 3 @ 24kg

1 x 3 @ 32kg PR :devil:

- lækker lækker, god spænding i patten

Den er jo svær at øge i, men mon ikke der kan klemmes flere reps ud, bogstavelig talt.

og så lige lidt småting

Overhead Squat

3 x 5 @ 40kg

Low incline db press

1 x 10 @ 31,2kg

1 x 9 @ 31,2kg

Sweeeeeet træning :superman:

Link to comment
Share on other sites

Sikke meget tid man har om morgenen, når man ikke skal nå 1½ times yoga :laugh:

Men i skal ikke tro det er fordi jeg springer over hvor gelænderet er kortest, for der er Astanga på programmet senere idag og et rart gensyn med en lækker tøs i cykelshorts :wub:

Som den kvikke læser måske har bemærket er min astanga-frekvens steget markant her den sidste uge. Sådan noget morgen-yoga er faktisk en ret god opfindelse, udfordringen for mig ligger i at komme i seng i ordentlig tid, så jeg overhovedet kan stå op 5-5.30. Det har mildt sagt været lidt af en kamp, og en del dage tidligere er jeg gået i seng med de bedste intentioner (dog lidt sent), blot for at lade mig overmande af dynen om morgenen. Det ser dog ud til at jeg har fået skovlen under dynen nu :blink::laugh: og det er planen/målet at lave morgen-astanga alle dage hvor jeg ikke tager til astanga-time. Måske tillader jeg en enkelt fridag hist og her, men det skal dælme være en god undskyldning for at springe over. Det er det der skal til for at komme videre, og jeg vil videre med astangaen. Nemli' :smile:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

En lækker omgang astanga i Impuls. Det føles rigtig godt at have skruet op for frekvensen. :smile:

Spinning

Mette er tilbage i sadlen, og det skulle jeg da være med til, selvom jeg normalt ikke kører spinning efter yogaen.

Jeg gjorde ikke det mindste forsøg på at huske timen - den skulle bare nydes.

På trods af at jeg ikke har kørt spinning i 3½ uge og i den tid kun har løbet to mindre ture synes jeg selv formen var overraskende god.

Jeg var længe om at komme op i tempo, men derfra var det bare fedt :w00t:

Mette styrer :cool:

Dato: 29-08-2006

Tid: 47:26

Gns. puls: 166 (78,5%)

Max puls: 195 (92,5%)

Pulszoner:

70-80%: 35%

80-90%: 43%

90-100%: 5%

Link to comment
Share on other sites

:laugh::laugh::laugh: @yoga = ekstremsport :tongue:

jaja, grin du bare - yoga er skam ikke for sjov. Det er en meget farlig sport og der bør tages de nødvendige forholdsregler for udførslen.

Bare vent til jeg får indført obligatoriske hjelme på timerne i centret.

:tongue:

...Ellers godt at se at du giver den kul med KB :smile:

ka' ik' la vær jo

De er ganske enkelt geniale

Mangler du ikke lidt OAPU i dit program, eller er det bare mig der ikke ser ordentligt efter....

Det er skarpt observeret, min kære Watson, og det blev der fluks taget hånd om - bogstavelig talt

OAPU

omvendt ladder skiftevis 3,2,1 uden pauser

OAPU på fingerspidser

omvendt ladder skiftevis 3,2,1 uden pauser :devil:

One arm, one leg pushup

1+1

- højre og venstre

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share