MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Kettlebells

første rigtige svingom med kettlebells herhjemme :w00t:

To-hånds swings

1 x 10 @ 24kg

5 x 10 @ 32kg

Det lækre triple-supersæt - pres, træk og stængerne

Kb rows

3 x 5+5 @ 32kg

Kb military

3 x 5+5 @ 24kg

Kb pistols

3 x 5+5 @ 24kg

og så lige til sidst

Long cycle clean & jerk

1 x 5+5 @ 24kg

1 x 5+5 @ 32kg

alt alt for fed workout - I :wub: my babies

Link to comment
Share on other sites

Hey francis, og velkommen i loggen (hvis det er første besøg :smile: )

Så mange stilarter nævner jeg vist heller ikke. Udøver "kun" selv astanga og yin yoga, og hvis du har læst mine beskrivelser burde det være klart at de ligger i hver sin ende af yoga-spektret. :smile:

Hvis det blot er lidt stivhed i midterregionen, så tror jeg egentlig yin yoga er et meget godt bud. Det er basalt set bare gode strækøvelser holdt i lang tid (typisk 2-5 minutter)

Har været her et par gange før, men mere som stille observatør. hehe.. :smile: tydede det også lidt som om at astanga er noget mere kompliceret, eller komplet evt. Men havde ikke så meget at bygge det på, så tænkte at man ligeså godt kunne høre lidt ind til det..

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Same procedure as sunday :smile: - dvs ikke længere end navasana, men så de ekstra ting udenfor serien.

Gennemspringninger kørte smukt - gode kontrollerede landinger. Jeg er så småt begyndt på at forsøge på at lave tilbagespringet rigtigt nogle af gangene. Indtil videre bliver fusserne dog som oftest mokket igennem armene, meeeen der er ikke så langt igen. Jeg kan jo på fingerspidserne, så jeg skal bare have genereret det løft der mangler.

Nu er jeg lige nødt til at komme med en omgang galde.

Impuls motion har netop i dag skiftet hele deres maskinpark til Technogym Selection Line og alt cardio-grejet er røget samme vej.

Jeg havde lige et kvarters tid imellem astanga og spinning til at hive lidt i det hele, bare sådan for sjov.

High quality crap er hvad det er :dry: og virkelig skræmmende at tænke på hvor mange skejser de har brugt på det - formentlig et godt stykke over en halv mil for ca 20 maskiner.

Lækkert lækkert udstyr, og ligeså ubrugeligt. Benpressen er ikke tosset, en af row-maskinerne var ok til at opfordre til god form og kraftig sammentrækning af skulderbladende, og lat pulldown var som den skulle være. Resten er bras :wink:

Cardio-tingene, særligt løbebånd er dog gode - de var ikke installeret endnu, men har prøvet dem andetsteds.

Overvej lige hvor mange kettlebells de kunne have købt i stedet inkl en RKC på fuld tid til at give instruktion :laugh:

Nok om det :bigsmile:

Afskeds-spinning :cry3:

Synes lige jeg måtte sige ordentlig farvel til spinningsalen og ikke bare liste væk i stilhed.

Så jeg stolede på grundformen og sadlede op på trods af at det er lidt over 1½ måned siden jeg sidst sad på en af de cykler.

Jeg skal da også indrømme at jeg savnede Mettes glade ansigt. :cooldance::wub:

Timen var en beg/1'er, så rimelig mildt skruet sammen med rigeligt af pauser.

Kørte timen natural - der skulle ikke blandes pulsur og andet teknik ind i sagen - den time skulle bare nydes.

Det var vildt fedt at være tilbage - og jeg følte mig meget hurtigt hjemme på min sædvanlige cykel (front row, center naturligvis). Salens bedste lyd og udsyn :innocent:

Programmet (sådan cirkus):

Opvarmningen var først noget siddende i afslappet tempo, så noget dobbelttakt og til sidst 3 min stående.

2 omgange af:

4 min siddende tempo

5 min med skiftevis 30sek stående enkelt og 30sek siddende tempo/mellem. Belastningen steg for hver runde både oppe og nede, og på sidste omgang tempo fik min sidemand lokket mig med op og stå.

pause

Ca 4 min siddende tempo med stigende belastning til Robbies Let me entertain you. Jeg kunne mærke at jeg bare skulle lukke øjnene og være helt alene med musikken og min cykel.

Så en mærkelig udgave af Gloria Gaynor's klassisker I will survive sunget af en eller anden hollandsk tøs med lettere udtaleproblemer :laugh:

Den blev kørt som en meget varierende omgang stående tempokørsel.

Pause

Stilhed for stormen - lidt roligt rul med hende den lille tøs, Amy Diamond, der som 13 årig? synger om hvad hun mener hun skal have ud af et forhold :laugh::blink:

Stormen...

Shakin' stevens :devil::w00t:

Ved ikke om Mette smed den på for min skyld, men jeg burde jo have vidst at den var uundgåelig.

For de som ikke kender den er det ca 4 minutter stående, hvor det første minut er i et muntert tempo, hvorefter det stiger cirka hvert minut og bliver meget kækt :laugh: som Mette sikkert kunne have kaldt det.

Jeg havde ikke rigtig nogen idé om hvordan jeg skulle overleve ham med 1½ måneds pause, men jeg igennem skulle jeg - og igennem kom jeg, endda uden at ryge totalt i hegnet.

Fedt at slutte sådan :devil:

Ja, det blev så den sidste omgang spinning jeg kørte i Impuls i denne omgang.

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Hep hey - så blev der plads til lidt træning igen. Torsdag-Lørdag har stået på flytning, så pt står der flyttekasser nærmest overalt i mit nye casa :laugh: . Skræmmende så meget *BIIIIP* jeg har kunne skrabe sammen på et kollegieværelse og stadig have plads til en yogamåtte i midten :w00t:

Dagens astanga var i Impuls, hvor vi kørte til og med skildpadderne plus de bonusser Eskil tilføjede for nylig.

Link to comment
Share on other sites

Kettlebells

Aftenworkout - tør det siges :blush:

Pistols

1 x 5+5 @ BW

1 x 5+5 @ 24kg

1 x 1+1negativer @ 32+24kg

venstre 1 x 6 @ 32kg Rep PR

højre 1 x 7 @ 32kg Rep PR

- den første på 56 var et lettere optimistisk forsøg på tangering af PR :blush: Når jeg lige får min workload op i gear skal den nok være der igen.

Windmill

2 x 5+5 @ 24kg

- skal lige ind i the groove igen, så starter blødt :devil:

Long Cycle Clean & Jerk

2 x 10+10 @ 24kg

- der er nok mere pushpres end jerk over det, men jeg prøver

Link to comment
Share on other sites

Pistols

1 x 5+5 @ BW

1 x 5+5 @ 24kg

1 x 1+1negativer @ 32+24kg

venstre 1 x 6 @ 32kg Rep PR

højre 1 x 7 @ 32kg Rep PR

- den første på 56 var et lettere optimistisk forsøg på tangering af PR :blush: Når jeg lige får min workload op i gear skal den nok være der igen.

Imponerende - intet mindre - du har fandme god power i stængerne. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga 24-10-2006

Billeder af astanga-serien

Min sidste omgang med Eskil til at tælle og skubbe - i hvert fald noget tid. :cry3:

Jeg har haft det som holdets maskot - som regel eneste hankønsvæsen ud over Eskil - og det har da bestemt være underholdende. Jeg er spændt på at se hvordan det bliver med Astangaen i århus. Jeg skal til at lave mest mulig Mysore, hvor man kører sit eget race så at sige og får hjælp af instruktøren alle de steder man behøver. Det skulle der heldigvis være noget af :w00t:

Vi lavede til og med skilpadderne (alm og sovende), som Eskil gjorde meget ud af at forklare. Det lykkedes mig rent faktisk at få benene på nakken imens han forklarede at det var sådan den sovende skildpadde skal ende :w00t: (pt samler vi bare fødderne så meget som muligt foran hovedet). Jeg kan mærke det går fremaf med dem :smile:

Eskil fortalte også at en stabil håndstand og backdrops (fra stående til bro - link) skal læres som en del af første serie :superman:

Sovende skildpadde - supta kurmasana

21b-Supta-Kurmasana.jpg

Astanga Yoga 25-10-2006

Billeder af astanga-serien

Hele serien (minus en enkelt) med yoga-buddy-veninde.

Ganske godt mod tømmermænd :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Sidste astanga i Impuls for denne omgang med min yoga-mor og instruktør-Kristina.

I marichyasana B og D er vi nu gået bort fra begyndervariationen, hvor det ene ben blot placeres under det ben der roteres omkring, til nu at forsøge på den rigtige stilling, nemlig benet i halv lotus. Det er den eneste måde vi lærer det på, sagde eskil i tirsdags, og han har uden tvivl ret.

Ud over det går det stille og roligt fremaf flere steder. Bhuja Pidasana bliver bedre og bedre og i skildpadden kommer skuldrene laaaangsomt tættere på gulvet. Hovedstand med vandrette ben har aldrig været så let som den var i dag. Den er skam stadig krævende, men når balancen er rigtig er der slet ikke det samme træk på bagsiden.

Det er fedt at være yogi :bigsmile:

I tirsdags lagde eskil vægt på at vi kun hurtigt og effektivt ind i de siddende stillinger, så man ikke sidder og spilder et åndedræt eller to. Det prøvede jeg at holde ved så vidt muligt.

Vi lavede hele serien dog minus Gaba Pindasana og Kukkutasana. Det er egentlig helt forkert, fordi den grænse måde at lære astanga på er at bygge praksis op en stilling af gangen, dels så man kan huske serien, men også for at man har rimeligt styr på én stilling før man går videre til næste. Og når man endelig har hele serien så springer man ikke "de svære stillinger" over. Lige i dette tilfælde er sagen dog den at de to nævnte stillinger ikke giver meget mening at lave hvis man ikke kan lotus, så vores "lette version" er ikke rigtig forberedende til de rigtige. Det er muligt jeg bliver tvunget til at skære lidt af slutningen når jeg går i gang med Mysore, men indtil videre fungere det ganske glimrende med at tage det hele, selvom en håndfuld stillinger stadig er for stor en mundfuld.

Jeg opdagede at det nu er næsten tre uger siden sidste omgang Yin yoga, og det er jo alt for galt. Der er naturligvis en god grund (en bette flytning) hvor de ting der var knap så højt prioriteret faldt fra, men det skulle gerne ændre sig når jeg får mig selv nogenlunde installeret i Århus. Og så kan jeg i hvert fald også nå en omgang i aften.

Link to comment
Share on other sites

Århus?

Der er vist liige noget jeg er gået glip af?

Do tell.

Du (og i andre) får den ultra-korte version. :bigsmile:

  • Jeg er blevet færdig som Civilingeniør og har derfor fået sparket fra kollegiet i Nærum.
  • Jeg er flyttet på amager i en fin 2 vær. - den var for god til at sige nej - og så var det inden jeg fik næste punkt på plads.
  • Jeg har fået job for 2 mdr indtil videre i århus med at videreudvikle på mit eksamensprojekt.
  • Firmaet har været så flinke at stille en bette lejlighed til rådighed i Århus, så jeg har et sted at spise, sove, svinge med kugler og hvad der ellers skal bruges fritid på :laugh:
  • Planen er så at finde noget job i kbh i løbet af vinteren, så jeg kan komme "hjem igen", men nu må jeg jo se hvordan det kommer til at gå i århus.

:cool:

Link to comment
Share on other sites

Hvor skal du træne i Aarhus?

Hehe - som du måske kan lure i loggen, så er styrketræning med håndvægte og stænger stille og roligt blevet udfaset.

Tilbage står astanga og kettlebells som det primære med yin yoga og løberi på sekundære prioriteringer.

Planen i århus er at astanga skal prøves i equinox og yogashala og så ser jeg hvilket sted og instruktører jeg synes bedst om. Lone aka spinningsilden skriver meget godt om astangaen i Equinox. Kuglerne bliver svinget (kontrolleret :laugh: ) i lejligheden. Yin yogaen foregår indendørs og løbet naturligvis udendørs, eller måske i equinox, hvis jeg beslutter mig for at køre intervaller.

Link to comment
Share on other sites

Du (og i andre) får den ultra-korte version. :bigsmile:
  • Jeg er blevet færdig som Civilingeniør...

Et stort tillykke med uddannelsen.

og held og lykke med din fortsatte karriere både med job og træning :4thumbup:

Henning :showoff:

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

Henning -> mange tak

Sally-pigen -> Naturligvis, søde ven :w00t: - jeg kommer uden tvivl til at futte frem og tilbage en del weekender, og julefrokosten står numero uno på prioriteringslisten. Og tak tak :cool:

Nå, yin yoga er let og elegant blevet flyttet til i morgen tidlig til fordel for lidt computerleg, snooker på eurosport, miss fitness '06, lidt astanga-hyggelæsning og så nedenstående. :innocent::innocent:

TGU

1 x 5+5 @ 24kg

- damnit, den er tung, især med venstre. Men når den først er kommet det første stykke går det legende let. Mere af det så skal teknikken nok sidde i skabet.

Kørt skiftevis højre og venstre

Pistols

1 x 10+10 @ BW

Crane dips (advanced pistols)

1 x 5+5 @ BW

- Pistols med en alternativ håndstilling. Når venstre ben er strakt har højre hånd fat om venstre fod og venstre hånd holdes knyttet i siden - fint udført af

gut jeg har linket til et par gange :innocent: (cirka 1:48 inde). På højre ben går det rimeligt, men venstre er godt nok udfordret på balancen i bunden.
Link to comment
Share on other sites

Dagens begrænsede aktivitet :blush:

Yin Yoga

Hip-series.

Dog lidt kortere end den burde, men jeg skulle nå en aftale med min nye bankmand :innocent: - jeg er dårlig til at planlægge tiden...

Og så lige en meget vigtig cykeltur på godt 10km

Ellers så er lejligheden på amager ikke langt fra at være fuldt indviget - netop som jeg daffer til Jydeland - det er pænt fjollet et eller andet sted, men sådan er det nu. :wink:

Jeg har haft gæster, flyttekasserne er pakket ud, jeg har spist min første liter Paradis-is og jeg har her til aften hapset en Buggi-burger på 12 min :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: (og det var ikke fordi jeg skyndte mig, andet end lige til sidst :innocent: ). Hvor mange mon spock kan fortære på samme tid?

Men der mangler naturligvis et par småting - som f.eks. en housewarming :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Nu på jysk... :crazy_pilot:

Ja, så endte jeg sgu' i jylland - (se vedhæftning) :blink::laugh:

Umiddelbart virker de dog ganske normale efter jeg kom mig over choket efter at have hørt dem tale :tongue:

De har både en Netto i nærheden og jeg har da set den første bus, så helt tosset kan det næppe være. Da jeg kom ved 4-tiden må de have haft tændt lyset, men det er blevet det mørke jylland nu.

Jeg er rimelig hurtigt blevet fornuftigt installeret med en nu lidt mindre version af mit stuff fordelt på hele 28 kvadratmeter :w00t:

Som i kan læse er det med internet :superman: , mine kugler (alle fire :laugh: ), lidt tøj og mit yogagrej - alt hvad man behøver.

På trods af den beskedne plads er der nu alligevel rigelig plads til kuglesvingeri, og jeg har sådan set også en fin græsplæne lige ude foran døren, men det er nok ret begrænset hvor længe jeg kan bruge den før mine fingre og næsetip fryser af - og det ka' vi ikke ha'

I morgen skal jeg til yooooooga :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Nu på jysk... :crazy_pilot:

Ja, så endte jeg sgu' i jylland - (se vedhæftning) :blink::laugh: e fingre og næsetip fryser af - og det ka' vi ikke ha'

I morgen skal jeg til yooooooga :w00t:

Velkommen herovre ved os :4thumbup:

Har du allerede fundet noget yoga i århus ?

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Kettlebells

2 Hand Swings

1 x 10 @ 24kg

TGU

2 x 5+5 @ 24kg

KB rows

2 x 5+5 @ 32kg

Pistols

3 x 3+3 @ 24kg

Military

3 x 5+5 @ 24kg

Swings

1 x 10+10 @ 32kg

2 hand swings

1 x 25 @ 32kg

Ikke så høj volumen endnu, men ganske fornuftigt hvis jeg selv skal sige det :superman:

Yin Yoga

Spine-series

Progressivt dybere foroverbøjninger i første del, så et par neutraliserende positioner og progressivt dybere bagudbøjninger i anden del. Rart for ryggen.

henning -> tak tak, håber i tager pænt imod mig. Jada, jeg har naturligvis undersøgt hvor der tilbydes astanga i Århus. I og med jeg først ankom i dag kl 16 har jeg ikke været derhenne endnu, men alt er timet og tilrettelagt :ninja: Nu skal jeg bare finde ud af hvilket sted jeg synes bedst om.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Equinox @ Scandinavian Center Århus

Det er pudsigt at skulle lave astanga et nyt sted. Bortset fra minimale variationer og hvor meget der nu tages med af serien, så er det jo det samme vi laver, men alligevel kan stemningen bare være markant anderledes.

Da jeg ankom til salen sådan godt et kvarter før timen skulle starte lå der 2-3 tomme måtter bredt ud på gulvet og så lige en enkelt hvor en pige var godt igang med at strække baller og hoftebøjere. Jeg lagde mig pænt ved siden af og gik igang med at varme lidt op og få varme i mine fusser. Efter et par minutter, hvor jeg i perioder synes jeg nærmest blev nedstirret igennem spejlet spørger hun om jeg ikke hedder Jesper, og så er det ganske rigtigt Lone aka spinningsilden :w00t: Jeg har godt nok set et par billeder af Lone fra loggen/avatar, men lad mig bare sige at hun er meget kønnere i virkeligheden :bigsmile:

Timen var med Peter Coates, en af de 3 :blink: astanga-instruktører de har i equinox i århus og omegn, og jeg kunne forstå på Lone at det nok var den mest begynderagtige time på ugen. Vi lavede til og med navasana, dog uden Marichyasana B og D, så det var en lidt kort udgave, og med kvart vinyasa, dvs. kun gennemspringninger mellem hver siddende stilling, og ikke også mellem højre og venstre side. Det havde et par effekter, jeg svedte meget mindre end jeg normalt gør. Varmen bliver ganske enkelt ikke holdt så godt men halvt så mange gennemspingninger. Det positive var så at jeg kunne slappe mere af og give mere slip i stillingerne OG jeg havde overskud nok til at forsøge med rigtige jump backs i hver gennemspringning. Fødderne går stadig ikke uhindret igennem armene, men det er ved at være tæt på :w00t: .

Tællingen var noget mere løs end hvad jeg er vant til. I de fleste solhilsner var det faktisk kun start og fremspring fra hund der sådan blev skarpt markeret. Hans dansk er også en lille smule gebrokkent så ørene skal holdes stive, men heldigvis er sprog ikke den store barriere i astanga :smile:

Peter var i øvrigt også rigtig flink til at komme og rette på mig flere gange, skubbe, støtte osv. I f.eks. Urdhva Dhanurasana (fuld bro) kommer jeg meget længere op, når jeg tager fat om instruktørens ankler/vrist (den lavede jeg også hos eskil et par gange). I Karna Pidasana maste han mine arme godt ned i gulvet. I Halasana plejer jeg at kunne holde dem langs gulvet, men i Karna Pidasana bliver armene trukket lidt mere opaf, så der skal de lige hjælpes på vej. Jeg tror lige det kræver lidt tilvænning med en ny instruktør men det var fedt at han kom fordi og rettede så meget på mig :smile:

Nu er jeg meget spændt på hvordan det er i yogashala og hvordan de andre instruktører i Equinox kører deres timer. Jeg er nødt til at få prøvet lidt af det hele. Lige pt hælder det dog mest til at det bliver yogashala, fordi det er Mysore jeg skal have så meget af som muligt for at komme videre, og det har equinox endnu kun én gang om ugen. Spinningsilden vil jo nok påstå jeg har sagt noget andet, men jeg tvivler lidt på jeg skal være medlem begge steder :tongue:

Efter timen stødte vi så også lige på Julie aka Danfanatiker - fedt at få sat lidt ansigter - og stemmer - på lidt mol'ere fra århus :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Maxpower :bigsmile:

Det må være noget af en omvæltning at kommer fra København til Århus. Ja jeg er vokset op i Århus, så jeg synes jo det er en super by, jeg absolut ikke ville undvære.

Du må endelig skrive lidt om hvad du mener om Equinox, jeg skal jo nok flytte center når jeg rykker ind til Århus.

Hvordan går det i øvrigt med de der gymnastikøvelser vi snakkede om på et tidspunkt?

- Pia (Bambi) :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share