MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Mange tak, Mr Machine :tongue:

Og jeg ved jo det kan gøres meget bedre, hvis jeg tager løbetræningen seriøst lidt mere end 1½ måned før det går løs :innocent:

Super godt løbet Max :4thumbup: Spejdede forgæves efter dig i målområdet, mens jeg styrede lige mod vanddepoterne :wink: Gik også glip af Vivs :unhappy: men der var jo trods alt også en hel del mennesker :laugh:

GD :elvis:

Ja, gu' er der mange mennesker.

Jeg må have set flere tusind løbe i mål imens jeg ventede på supervivs

Og mange tak da, og i lige måde

:4thumbup:

En forbedring er en forbedring!!

Det er godt gået (løbet) :bigsmile:

Og husk, at andre træningsformer - selv kajak - også kan hjælpe med at forbedre ens løbeform :tongue:

Mange hilsner

Tinapigen

Lige præcis - bliver jeg bare ved med at løbe bedre år for år må jeg vel blive god på et tidspunkt.

Og du ved godt hvad jeg har sagt ang. det dér kajak :cool:

Sjovt nok at møde dig. Havde en hel del problemer med at placere dit ansigt, men fangende den til sidst. Tror jeg har set nogle videoklip af hvor du laver armbøjninger eller noget i den dur.

I lige måde - jeg kunne se allerede inden opvarmningen at du måtte være en sej gut til det stads, og det gik da vist også rimeligt.

Avataren er i hvert fald også til at genkende, selvom jeg ikke konkret mindes så mange af dine skriverier.

Armbøjninger, hehe? Ja, det har jeg da muligvis postet en video af en gang, hvor vi snakkede armstrækkertempo, men derudover er strækkere vist en lidt for triviel øvelse til at den er værd at filme :laugh:

Det må have været en lang tur hjem til dobbelt-A :wink:

Link to comment
Share on other sites

Den lille ting på venstre fod der irriterede lidt opdagede jeg lige var blevet til min første rigtige blodvabel grundet løb :devil:

Den sidder faktisk helt oppe på siden af foden på indersiden ved forreste trædepude. Er det et tegn på sko der ikke passer ordentligt?

Først og fremmest tillykke med et flot løb, motormax :smile: :4thumbup: og velkommen i "vabelklubben" :dry:

En blodvabel ligefrem kan jeg ikke præstere - men en monsterstor en på hælen... :4thumbup: Om dine sko passer skal jeg ikke kunne sige - men det er vist ikke særlig normalt at få vabler der ? Men mon ikke det kan tilskrives fugten derude igår ?

Jeg må have set flere tusind løbe i mål imens jeg ventede på supervivs

:laugh::laugh: jeg sagde jo til dig, hvornår jeg ville løbe over målstregen, og det holdt jeg !!! men min gemal overså mig også, det var nok fordi jeg legede :ninja: .... :tongue:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest tillykke med et flot løb, motormax :smile: :4thumbup: og velkommen i "vabelklubben" :dry:

En blodvabel ligefrem kan jeg ikke præstere - men en monsterstor en på hælen... :4thumbup: Om dine sko passer skal jeg ikke kunne sige - men det er vist ikke særlig normalt at få vabler der ? Men mon ikke det kan tilskrives fugten derude igår ?

:laugh::laugh: jeg sagde jo til dig, hvornår jeg ville løbe over målstregen, og det holdt jeg !!! men min gemal overså mig også, det var nok fordi jeg legede :ninja: .... :tongue:

/Vivs

Tak tak og i lige måde.

Tror lige jeg vil grave lidt dybere ang. den vabel, for det sker ret tit at kommer minivabler (uden væske) lige præcis på det sted, og på begge fødder.

Og ja, du var bare lidt for :ninja::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hey Super Max!

Ja, ja, ved godt at du har betalt, tænkte bare at din velbesøgte log var et godt sted at reklamerer :laugh:

Kærligste hilsner

Sally :smile:

JULEFROKOST

SIDSTE TILMELDING/BETALING PÅ ONSDAG KL: 12.00

Kr. 120,- skal indsættes på Pilegårdens konto:

BG BANK regi. 0246 kontonr. 31 02 17 75 41 med teksten "11.11.06.MetteLehmann"

Efter kl. 12.00 går Rikke fra Pilegården og jeg listen igennem og så er der ikke flere chancer for tilmelding - whatsoever!

For mere info se HER I OFF TOPIC

Kærligste hilsner

Sally the Rednosed Reindeer :smile:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Reklametøs to the bone...

Jeg nåede da også lige at tænke hvorfor mon du skrev til mig, for jeg havde jo betalt.

Tror i øvrigt ikke du behøver at skrive det mere nu - så længe folk ikke bor under en sten og i øvrigt kunne være interesserede i at deltage, så kan de ikke undgå at se det nu.

Link to comment
Share on other sites

- så længe folk ikke bor under en sten og i øvrigt kunne være interesserede i at deltage, så kan de ikke undgå at se det nu.

Hæ hæ.. nu gider jeg heller ikke mere! Tror måske også jeg hellere må arbejde lidt bum bum.. bli'r bare så frygtelig overspringshandlingslammet når jeg bare er herhjemme! :nonono:

Sally :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kettlebells

OMFG - laver Maxiboy stadig den slags????

Ja han gør :devil: men han er blevet lidt slap

Military

1 x 5+5 @ 16kg

1 x 5+5 @ 24kg

3 x 1+1 @ 32kg

3 x 5+5 @ 24kg

- den tunge single lavet umiddelbart inden 5'erne med 24. Jeg var sgu' lige ved at misse de 32 med venstre :crazy:

Vatarm...

Pistols

1 x 3+3 @ 16kg

1 x 3+3 @ 24kg

1 x 1+1 @ 32kg

2 x 1+1 @ 40kg (24+16)

- hævi shit

Chinups

5 x 5 @ mig

- første sæt overhåndsgreb, resten underhånds

Snatch

1 x 5+5 @ 24kg

1 x 5+5 @ 32kg

100 @ 24kg på 9 minutter (densitet 267kg/min)

- de 100 blev taget som 2x5 pr hånd pr sæt, altså 20 reps pr sæt i alt, hvert sæt tog ca 1 min og 1 min pause imellem.

Damn, der er langt til at kunne snatche 10 min i streg. Ikke at det skal være en undskyldning, men det hjalp heller ikke at det var uden kridt. Det er lidt mildere mod hænderne at køre uden kridt, men jeg synes det var lige lovlig krævende til sidst at holde fast.

hey kenn, du kigger bare løs - man ved aldrig hvad der venter her, selvom der er god chance for at det er noget med yoga :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Hjemmeastanga i dagens anledning, hvor jeg skulle noget "andet" om aftenen, og derfor ikke kunne nå timen i impuls. Hele serien igennem. :w00t:

Det var dog en særdeles glimrende træning, hvor jeg blev godt smidig uden at svede helt så meget som jeg plejer :smile:

Målet for smidigheden er ofte Karna Pidasana hvor jeg let får knæene helt i gulvet og ind til skuldrene, hvis jeg er varm nok, og jeg har flere gange oplevet at jeg ikke blev varm nok når træningen foregik hjemme.

Små fremskridt hist og her.

For første gang kom jeg ned med hovedet i gulvet i alle fire Prasarita Padottanasana - C'eren var den sidste jeg manglede og B er kun lige kommet ned et par enkelte gange.

Balance gik rigtig fint, den halter nogle gange.

Jeg behøver ikke bruge et håndklæde mere i Marichyasana-serien, hvor det ellers har været nødvendigt især i C og D for at skabe lidt mere friktion så armen ikke smutter over knæet.

I Kurmasana (skildpadden) kan jeg nu få hagen i gulvet, skuldrene nærmer sig langsomt og i den sovende udgave (supta kurmasana) fik jeg helt selv fødderne meget tæt på hinanden.

Og endelige var balancen i de sidste to stillinger, Ubbaya Padangusthasana og Urdhva Mukha Paschimottanasana. Den første af dem vil jeg sige jeg kan nogenlunde, imens nr to stadig halter lidt.

Det der så kom i vejen for astanga i impuls i dag var intet mindre end... fanfare

Capoeira :superman:

Hvis jeg nu skal beskrive det meget kort, og det skal jeg, så er det en noget anderledes træning, ret så krævende og superspas for en wannabe springloppe som mig.

Den lange forklaring kan f.eks. læses her: http://en.wikipedia.org/wiki/Capoeira

Her er lidt demostration fra nogle seje gutter:

Sådan så det ikke helt ud med os :laugh:

Træneren Kalle var lige igang med at komme sig efter noget sygdom, så bare for at gøre det anderledes startede han træningen ved at sætte musikken på, og uden ét ord kørte vi igennem hele opvarmningen og de første grundmoves. Vi gjorde bare som han gjorde. Jeg tænkte det var måske bare sådan det kørte, men det kunne jeg så forstå var lidt unormalt :smile:

Derefter skulle de forskellige moves så kombineres lidt så vi kørte flere runder hvor de først blev øvet alene og derefter med/mod en makker. Shit, så var det pludselig svært at skulle koordinere sine bevægelser ift modstanderen, men det gik nu ganske ok.

Til sidst var der den traditionelle sang og musik imens to gutter sprang rundt i manegen. Den del sprang jeg over, så jeg sad bare og betragtede alle deres moves og hvordan de bevægede sig i forhold til hinanden. Det er meget tydeligt at for hvert angreb er der en eller flere typiske counter-moves, enten bare til at forsvare eller for at lave modangreb. Jeg tror det er en af de rigtig vigtige ting, at det skal sidde så meget på rygraden, så når man ser den anden lave én ting, så ved man med det samme hvad man kan lave imod det.

Det er ikke fordi jeg har planer om at inkludere Capoeira i min træningsuge, men jeg har tænkt så længe på at få det prøvet, og i denne uge har jeg endelig chancen for at få det prøvet forhåbentlig en eller to gange mere.

Link to comment
Share on other sites

Hvad med noget BJJ og MMA i CSA (sikke en masse forkortelser :laugh: ) Koooom nuuuuu.... :superman:

Hva' har du røget? :tongue:

Uanset hvad får jeg ikke mulighed for at træne det lige foreløbigt, så det skulle udelukkende være for at have prøvet det.

Det er heller ikke ligefrem fordi jeg har behov for mere træning :laugh: - der er sgu' allerede rigeligt at se til.

Planlægger dog at tage med til KB-timen på lørdag og forhåbentlig også capoeira på søndag, og så har jeg vist også brugt min gratis prøveuge.

Link to comment
Share on other sites

Jow jow - jeg lever skam endnu. Fik bare ikke lige trænet idag. :innocent:

Til gengæld fik jeg mit Civilingeniør-diplom :kickass: ved en fantastisk reception (top lækre sandwiches mm. :4mewantfood: ), så alt er heldigvis i den skønneste orden på det punkt. Det blev ikke på noget tidpunkt inden eksamensprojektet tjekket om vi rent faktisk var kvalificeret til at starte så vidt jeg ved. :laugh:

Arme, ryg og siderne i maveregionen har været temmelig solidt ramt af doms. Capoeira? Kb's? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Heppa - fedt du lige hygger dig lidt med CSA.

Ragnarok dissede mig og kaldte mig "pisse usmidig"! :unhappy:

Han laver Power-yoga...

Du laver Power-yoga (og laver pistols med din søster i armene!)

Jeg føler mig lidt inspireret...

Jep jep - kommer også et smut derud i morgen for at lege med kb's.

Ragnarok? :wink:

Det er nu ikke helt power-yoga jeg laver, men astanga-yoga. Så vidt jeg ved at power-yoga en form for bastard af astanga-yoga, men formentlig med de samme fokusområder.

Jeg er glad når jeg kan inspirere lidt :superman:

Link to comment
Share on other sites

Yin Yoga

Spine series - 60min

Hold da ferie, det trængte min rygsøjle til :w00t:

Paul Grilley kom med et meget godt citat i løbet af serien:

Især den første del kan jeg tit komme til at glemme i forsøget på hele tiden at komme lidt længere i en stilling. Det skal der også til, men i passende doser og på det rigtige tidspunkt.

inspirerende nok at læse om alt din yoga.. :smile: Men du nævner en frygtelig masse forskellige "stilarter". Hvad for en type yoga ville evt være lettest at gå til og mindst tidskrævende.. Har ingen vilde forventninger om at kunne lave en perfekt lotus eller lign.. Men lider lidt af meget stiv lænderyg og hofter. Så kunne måske være interessant at kigge lidt nærmere på yoga'en.. :smile:

Mht det sidste, så dækker det jo ret godt de fleste former for fysisk træning. Og især også styrke/vægttræning :smile:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

inspirerende nok at læse om alt din yoga.. :smile: Men du nævner en frygtelig masse forskellige "stilarter". Hvad for en type yoga ville evt være lettest at gå til og mindst tidskrævende.. Har ingen vilde forventninger om at kunne lave en perfekt lotus eller lign.. Men lider lidt af meget stiv lænderyg og hofter. Så kunne måske være interessant at kigge lidt nærmere på yoga'en.. :smile:

Mht det sidste, så dækker det jo ret godt de fleste former for fysisk træning. Og især også styrke/vægttræning :smile:

Hey francis, og velkommen i loggen (hvis det er første besøg :smile: )

Så mange stilarter nævner jeg vist heller ikke. Udøver "kun" selv astanga og yin yoga, og hvis du har læst mine beskrivelser burde det være klart at de ligger i hver sin ende af yoga-spektret. :smile:

Hvis det blot er lidt stivhed i midterregionen, så tror jeg egentlig yin yoga er et meget godt bud. Det er basalt set bare gode strækøvelser holdt i lang tid (typisk 2-5 minutter)

Link to comment
Share on other sites

Kettlebells

Godt en times kettlebell træning i CSA under Kenneth Jays strenge pisk. Det var nok mit sidste besøg hos CSA i denne omgang - desværre :wink:

Vi var en eksklusiv gruppe på hele tre personer, en gut der trænede med kb's for tredje gang og en tøs som vist havde prøvet det nogle gange før. Efter træningen nåede jeg lige at se hun gik hen for at dødløfte, inden jeg gik ud af døren :w00t: :4thumbup:

Træningen så nogenlunde sådan her ud:

To-hånds swings

2 x 50 @ 16kg

En-hånds swings med håndskift mellem hver

1 x 50 @ 16kg

- mit swing bliver noget blødere, når der bliver smidt håndskift ind, men jeg skulle dog mene at mit en-hånds swing som udgangspunkt også har en rimelig eksplosivitet.

Halo

1 x 15+15 @ 16kg

Turkish Get Up

2 x mange @ 16kg

1 x 1+1 @ 24kg

- startede med to omgange vist på et par minutter med kontinuerlige TGU's - skiftevis højre og venstre.

Den onde onde combo:

Bear-crawls

1 x langt @ 2x24kg

- afbrudt vist nok fire gange swings (nedenstående). Er du gal :crazy: - kan ikke huske hvornår jeg sidst har fået flået hele maveregionen, særligt obliques, i stykker på den måde. Damn, det var hårdt.

To-hånds swings

ca 4 x mange @ 24kg

Og turen tilbage...

Overhead walk

1 x langt @ 2x24kg

- armene svigtede til sidst, og jeg måtte tage dem ned i racket position

Long cycle clean & jerk

mange x 5 @ 2x24kg

1 x 8 @ 2x24kg

- vi byggede den stille og roligt op, først nogle sæt kun cleans, så nogle sæt med clean og pushpres og til sidste nogle sæt med clean and jerk.

Jeg skal have lavet mit clean mere tight, dels så kb'en ikke kommer længere ned end nødvendigt og dels holde kb'en tættere mod centrum i racket position.

De 8 til sidst var sådan en slags max-forsøg, men med alt det inden blev det en smule halvhjertet. Jeg tror godt der kan være til det dobbelte, hvis opvarmningen er passende.

og for at slutte godt af en ca 15km cykeltur hjem :bike:

Så skulle der godt nok også noget mam indenbords for at jeg ikke lavede et seriøst crash hjemme på sengen :laugh:

Sally -> mange tak - jeg er også meget glad for dem, og vi skal nok få mange hyggelige timer sammen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Jeg lagde ikke lige mærke til hvor mange begyndere der var på timen, men vi fik i hvert fald ikke lov at komme så langt i dag og stoppede serien efter Navasana. Til gengæld lavede vi Kamelen (link), armpositionen fra kohovedstillingen (link) og et par solhilsen C, hvor der er mere hofteåbneri. I hvert fald de to første er typiske at sætte ind som lidt assisterende stillinger til resten af serien, hvis man ikke er så åben endnu.

I de afsluttende fik jeg af to omgange lavet først alle 25 åndedræt i hovedstand og efter lige at have været nede og vende 5 åndedræt i hovedstand med benene vandret. :w00t:

Jeg var ikke specielt smidig i dag, men det gik ganske fornuftigt. Det meste af min krop, særligt hele ryggen og maven er godt domset efter kettlebell kasteriet fra i går :devil:

Kamel

44.jpg

Kohovedstillingen

42.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share