Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Gæs er rimeligt gode til at smadre en græsplæne: De napper græsset af, lige over jorden, og så tramper de jorden op med deres `svømmefødder´. Gæs er så afgjort bedst stegt.

Se! - så fik vi opklaret det :tongue: Jeg ved ikke lige hvad gæssene laver, når de ikke hvæser af mig...jeg havde en mistanke om, at de faktisk ikke lavede andet end at hvæse af sagesløse løbere, men der tog jeg så fejl :laugh:

As usual du får pløjet nogle km igennem unge dame....

Unge dame - det var pænt af dig :wink: Meget fjong når folk bliver ved at kalde en ung :tongue::wink:

...og lige en sidekommentar til det; sidst jeg var inde og købe en ny ansigtscreme sagde den (sikkert normalt venlige) ekspedient: 'ja den her går aktivt ind og arbejder med ældningsprocessen'. Undskyld - hvem har ringet dig op og spurgt efter din mening om min hud tænkte jeg bare... :newtongue: (jeg købte den - se'foli' - meget svært at sige nej til at 'arbejde aktivt med ældningsprocessen' - jeg tjekkede faktisk ikke om det betød at den dersens ældningsproces så gik hurtigere :laugh: )

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning fredag den 8. juni

Løb 12 km

gns tid: 5.10 min/km

gns puls: 147

Nu har jeg fået nogle flere drugs og så går det lidt bedre med allergien. Da jeg skulle hente medicinen på apoteket i går kunne jeg konstatere at jeg ikke var den eneste, der skulle have noget medicin...da jeg kommer derhen står der en mand og venter udenfor og jeg tænker 'aj han står vel bare og hænger ud - han står vel ikke i kø...'. Men det gjorde han - stod i kø ude på gaden altså. Gosh hvor var der mange mennesker. Overvejede kort om det kunne betale sig at besvime (jeg har jo øvet mig :tongue: ) for at komme hurtigere til :laugh: Jeg kaprede i stedet den første stol, der blev ledig, og gav mig til at læse en bog...

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 9. juni

Løb 10,2 km

gns tid: 4.48 min/km

gns puls: 167

maks: 183

Løb ca 5 km tempoløb indlagt men glemte at lave lap's undervejs, så jeg kunne se tempo eks op- og nedvarmning :4slap: Nøj hvor var det varmt - og det var endda i formiddags...Hvis vejret fortsætter sådan kan 50 km-løbet i Fredericia i næste weekend godt gå hen og blive en varm fornøjelse - vi starter kl. 12 så vi får glæde af de allervarmeste timer på dagen :surrender:

Har tænkt mig at blæse på sol og varme og søge i biffen med et par veninder senere i dag...godt vejr skal ikke afholde os fra at se Oceans 13 :tongue4:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 10. juni

Løb 18,7 km

gns puls: 154

gns tid: 5.19 min/km

Alt for varmt i dag...kunne også mærke at pulsen var højere i slutningen af turen end den ellers ville være det tempo.

Løb ialt denne uge: 95 km

Jeg fik en sms-rapport fra Stockholm marathon i går...de havde haft det styrtvarmt - det havde vidst ikke ligefrem været en fornøjelse :dry:

Link to comment
Share on other sites

Se! - så fik vi opklaret det :tongue: Jeg ved ikke lige hvad gæssene laver, når de ikke hvæser af mig...jeg havde en mistanke om, at de faktisk ikke lavede andet end at hvæse af sagesløse løbere, men der tog jeg så fejl :laugh:

Unge dame - det var pænt af dig :wink: Meget fjong når folk bliver ved at kalde en ung :tongue::wink:

...og lige en sidekommentar til det; sidst jeg var inde og købe en ny ansigtscreme sagde den (sikkert normalt venlige) ekspedient: 'ja den her går aktivt ind og arbejder med ældningsprocessen'. Undskyld - hvem har ringet dig op og spurgt efter din mening om min hud tænkte jeg bare... :newtongue: (jeg købte den - se'foli' - meget svært at sige nej til at 'arbejde aktivt med ældningsprocessen' - jeg tjekkede faktisk ikke om det betød at den dersens ældningsproces så gik hurtigere :laugh: )

Hej Mizz

her ser alt jo også bare helt normalt ( efter marianne standard ) ud, løber 100 km om ugen og er stadig MOLS ubestridte skønneste løbersild :bigsmile: Jeg syns fandme det er varmt i disse dage, håber på dårligere vejr næste weekend til din Fredericia tur.

Dumme kælling hende med cremen, ved præcis hva du mener, du sku ha sagt hun havde en busser i næsen eller noget.

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 9. juni

Løb 10,2 km

gns tid: 4.48 min/km

gns puls: 167

maks: 183

Løb ca 5 km tempoløb indlagt men glemte at lave lap's undervejs, så jeg kunne se tempo eks op- og nedvarmning :4slap: Nøj hvor var det varmt - og det var endda i formiddags...Hvis vejret fortsætter sådan kan 50 km-løbet i Fredericia i næste weekend godt gå hen og blive en varm fornøjelse - vi starter kl. 12 så vi får glæde af de allervarmeste timer på dagen :surrender:

Har tænkt mig at blæse på sol og varme og søge i biffen med et par veninder senere i dag...godt vejr skal ikke afholde os fra at se Oceans 13 :tongue4:

Hvad dag er det i Fredericia? Det er da heller ikke gennemtænkt...kl. 12.00?? På den anden side starter storebæltsløbet om søndagen kl. 11.15....??? :nonono:

Oceans 13 er ok.....en af dem der nok bare skal ses på video... :tongue: Oceans 11 er stadig den bedste..by far.

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 11. juni

Løb 11,2 km

gns tid: 5.44 min/km

gns puls: 139

Igen en varm morgen...lige i overkanten for mor her...

Hvad dag er det i Fredericia? Det er da heller ikke gennemtænkt...kl. 12.00?? På den anden side starter storebæltsløbet om søndagen kl. 11.15....??? :nonono:

Oceans 13 er ok.....en af dem der nok bare skal ses på video... :tongue: Oceans 11 er stadig den bedste..by far.

Fredericia er på lørdag, men vejrudsigterne ser lovende ud - temperaturen skulle falde i løbet af ugen. Ja kl. 12 er ikke nødvendigvis så fedt, men jeg tror de forsøger at fordele de forskellige løbsdistancer på dagen, så der sker noget for tilskuerne (og så der hele tiden er mennesker ude mens 100 km-løberne, som starter kl. 6, løber). Hvis det ikke er for varmt synes jeg faktisk at kl. 12 er ok - så slipper jeg for at skulle med toget kl. meget tidligt :tongue:

Oceans 13 var fin...underholdning på den lettere flade måde som Oceans-filmene nu engang er...

Link to comment
Share on other sites

Hej Mizz

her ser alt jo også bare helt normalt ( efter marianne standard ) ud, løber 100 km om ugen og er stadig MOLS ubestridte skønneste løbersild :bigsmile: Jeg syns fandme det er varmt i disse dage, håber på dårligere vejr næste weekend til din Fredericia tur.

Dumme kælling hende med cremen, ved præcis hva du mener, du sku ha sagt hun havde en busser i næsen eller noget.

Den skal jeg huske til næste gang! - 'hey undskyld men er det en busser du har i næsen?' :tongue:

SÅ alt i alt en film, man bare kan se til efteråret på dvd.

Jeg må være enig med duen.... DU er dronningen af løb. Vi andre er ved at dø bare ved at ligge stille i solen, og du pisker afsted uanset temperatur. Weeee awesome...Du er seeeeeeeej.

Jeg vil tro at den godt kan ses på dvd - fordelen ved biffen er selvfølgelig at man har drengene i stort format om man så må sige :tongue::wink:

Tak for opbakningen tøser :blush: Jeg er nu også ved at dø i varmen skulle jeg hilse og sige...der er i hvert fald dømt nedsmeltning i hjernen... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 12. juni

Løb 10,5 km

gns puls: 152

gns tid: 5.12 min/km

Ikke nogen specielt god tur i morges - af en eller anden grund føltes det halvhårdt bare at holde et almindeligt cruisertempo :nonono: Nå men det er sikkert bedre i morgen :blush:

Næhh hurra - lover 15 grader, blæst og regn på lørdag...Godt nok bad jeg om dårligere vejr, men så dårligt behøvede det da heller ikke at blive :dry: Så ved man altså at det er rigtigt, det med at man skal passe på med hvad man ønsker sig - man kan risikere at man faktisk får det :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Næhh hurra - lover 15 grader, blæst og regn på lørdag...Godt nok bad jeg om dårligere vejr, men så dårligt behøvede det da heller ikke at blive :dry: Så ved man altså at det er rigtigt, det med at man skal passe på med hvad man ønsker sig - man kan risikere at man faktisk får det :laugh:

Ja det er bare øv, at vi skal sådan et 'regnpas' igennem. :nonono::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 12. juni

Løb 10,5 km

gns puls: 152

gns tid: 5.12 min/km

Ikke nogen specielt god tur i morges - af en eller anden grund føltes det halvhårdt bare at holde et almindeligt cruisertempo :nonono: Nå men det er sikkert bedre i morgen :blush:

Næhh hurra - lover 15 grader, blæst og regn på lørdag...Godt nok bad jeg om dårligere vejr, men så dårligt behøvede det da heller ikke at blive :dry: Så ved man altså at det er rigtigt, det med at man skal passe på med hvad man ønsker sig - man kan risikere at man faktisk får det :laugh:

Når man er træt, håber man altid på det er bedre i morgen.... :laugh: 15 grader er da ok? Så bare lige uden vind og regn. Positive tanker.....15 grader...let overskyet og vindstille...Det må være sådan det er i weekenden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Når man er træt, håber man altid på det er bedre i morgen.... :laugh: 15 grader er da ok? Så bare lige uden vind og regn. Positive tanker.....15 grader...let overskyet og vindstille...Det må være sådan det er i weekenden :smile:

Det er jo det :tongue: 15 grader er meget fjong og med mindre det har tænkt sig at styrte ned, gør lidt regn mig ikke så meget (det er selvfølgelig ikke så skægt for tilskuerne...). Jeg er ikke normalt stor fan af regn men de f******* høje pollental gør, at jeg ønsker mig lidt regn så pollenene falder pladask til jorden. Ude på arbejde har vi gennemtræk überalles når det er så varmt, fordi bygningen bliver enormt varm. Men det gør så altså bare, at det suser rundt med pollen også indendørs...og så har jeg det som om jeg sad på en græsplæne og arbejdede...I don't like :cry:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo det :tongue: 15 grader er meget fjong og med mindre det har tænkt sig at styrte ned, gør lidt regn mig ikke så meget (det er selvfølgelig ikke så skægt for tilskuerne...). Jeg er ikke normalt stor fan af regn men de f******* høje pollental gør, at jeg ønsker mig lidt regn så pollenene falder pladask til jorden. Ude på arbejde har vi gennemtræk überalles når det er så varmt, fordi bygningen bliver enormt varm. Men det gør så altså bare, at det suser rundt med pollen også indendørs...og så har jeg det som om jeg sad på en græsplæne og arbejdede...I don't like :cry:

...prosit... :laugh:. Nej, undskyld, jeg ved hvordan det er...har samme følelser for græspollen som du har.. :nonono: Det er træls....! Lige nu oplever jeg det mest efter træning. Det er sådan, at jeg lige efter at have løbet får et allergi-anfald...tror jeg løber og trækker græs-pollen ind, som bare ligger på lur og venter... :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 13. juni

Løb 11 km

gns puls: 153

gns tid: 5.03 min/km

...og jeg havde det faktisk bedre end igår :wink:

...prosit... :laugh:. Nej, undskyld, jeg ved hvordan det er...har samme følelser for græspollen som du har.. :nonono: Det er træls....! Lige nu oplever jeg det mest efter træning. Det er sådan, at jeg lige efter at have løbet får et allergi-anfald...tror jeg løber og trækker græs-pollen ind, som bare ligger på lur og venter... :sneaky2:

Ja det oplever jeg også nogle gange...underligt fænomen. Altså det er selvfølgelig rart at man ikke skal nyse hele tiden mens man løber, men det er som om kroppen ikke kan overkomme både at træne og få allergi-anfald - så den tager en ting ad gangen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 14. juni

Løb 8 km

gns puls: 142

gns tid: 5.21 min/km

synes min puls var meget lav men det var måske temperaturfaldet, der gjorde forskellen :tongue:

Jeg har engageret en supportløber til løbet på lørdag - trænger til opbakning, ny inspiration og nye mennesker...så det skal nok blive et hyggeligt løb :smile: Og så kan det også være jeg løber en bedre tid end jeg ville gøre under normale omstændigheder...

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 16. juni: Fredericia Ultra 50 km

Tid: 4.39.51

Placering: nr. 1 (jeg måtte skrive det...selvom det ikke er en prangende vindertid er det ved at være noget tid siden jeg har vundet noget i en sportsgren, og så må man jo nyde de små sejre :tongue: )

Løbet gik nærmest over al forventning, selvom det godt nok stod ned i stænger en pæn del af løbet, men da jeg efter et par km havde fjernet alt håb om tørre fødder, gjorde det ikke så meget :tongue: - det blæste ikke specielt meget og var heller ikke særligt koldt, og så gør regnen ikke så meget (andet end at være irriterende - solskin er da sjovere for både løbere og publikum).

Jeg tog en klog beslutning inden løbet; jeg satsede ikke på at underholdningen kom af sig selv, så jeg havde selv inviteret underholdningen (aka min medløber Lars, som bare skulle træne men som alligevel endte med at løbe med 45 km - og den første omgang kunne jeg lige overkomme alene :tongue: ). Det var styrthyggeligt, men der kan være noget om at jeg burde kunne løbe hurtigere, når jeg havde overskud til at snakke en pæn del af turen...Men i det mindste demonstrede det, at min form er blevet væsentligt bedre efter mit knækkede 100 km-forsøg for en måned siden. Fordelen ved at snakke sig gennem løbet er så til gengæld at de første mange km faktisk går af sig selv, og uden man tænker videre over det. Det er først når benene begynder at lade høre fra sig, at man bliver noget med obs på, at man faktisk er ude og løbe :laugh:

Alt i alt var det et rigtig godt løb, og jeg synes arrangørerne gør det godt i Fredericia. De kunne jo ikke rigtig gøre for, at vi stod i vand til knæene et par steder på ruten (meget svært at fortælle vandet, at det skal løbe væk omgående...især når det bliver ved at dumpe ned fra oven :tongue: ). Jeg synes at have god kemi med ruten - sidste år kom jeg også ret let gennem turen. Rundstrækningen (som er 5 km lang) er tilpas afvekslende til at den føles hurtig; den er let at overskue.

I dag kan jeg godt mærke at jeg har været ude at løbe, men jeg er ikke så brugt, som man godt kunne forvente. Jeg regner med at stængerne er ovenpå i løbet af et par dage. Det var vældigt med en succesoplevelse midt en sæson, hvor jeg ikke ligefrem har klaret mig fremragende til de par løb, jeg har været til. Men nu er jeg optimist mht Swiss Alpine om 5 ugers tid :bigsmile:

Løb ialt uge 24: 97 km

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 18. juni

Løb ca 9 km

Uden ur eller noget som helst..skulle bare have løsnet benene op. Jeg var da noget tung i stængerne i starten men det gik langsomt fremad.

Det gik op for mig i går, at jeg lige havde rost arrangementet i Fredericia på Dourun, og efterfølgende ser jeg, at det er lykkes dem at tage indtil flere dårlige billeder af mig (faktisk kun dårlige billeder :dry: )...ok nu kan man jo ikke gøre så meget ved motivets grundforudsætninger men alligevel... :tongue: Til alt held havde jeg selv lige sagt, at løb jo heldigvis ikke var en skønhedskonkurrence (hverken på løbestil eller mere traditionel skønhed :laugh: ).

Link to comment
Share on other sites

Nu tænker jeg at I er flinke mennesker, som ikke mobber mig, fordi jeg ser dum ud på løbebillederne :tongue: Så jeg vover et øje og poster et billede :blush:

post-7939-1182167534_thumb.jpg

post-7939-1182167628_thumb.jpg

Det er mig i den farvede bluse :tongue:

Tak for hilsnerne! Opbakning er godt - mere opbakning er mere godt :bigsmile:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share