Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Træning torsdag den 12. juli

Løb 18 km

gns puls: 151

gns tid: 5.09 min/km

inkl nogle bakkeomgange i Søndermarken...der var nu ikke overvældende smæk på tempoet opad i dag (øh heller ikke nedad for den sags skyld :laugh: ). Men ellers var det en fino tur.

Der er service på fra Swiss Alpine...der tælles ned til løbet hele året på deres hjemmeside - lige før man går i panik når man ser, at der er 15 dage tilbage...er det virkelig så snart? :cry: Ejjjj det bliver sjaaaww, og vi glæder os da (vi er Marianne og mig :laugh:) :smile:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Annonce

Nu har jeg delvist annonceret i en anden log, så jeg vil lige gøre det her også...Jeg kan vist roligt sælge min kettlebells (de står og samler en pæn bunke støv :blush: ) på hhv 8 og 12 kg. Hvis der skulle være interesserede købere, så send mig en pm.

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 14. juli

Løb 9,5 km

Gns puls: 158

maks: 177

gns tid: 5 min/km

maks: 4.19 min/km

Nogle omgange på Kastelsvolden - op og ned - og fin tur. Udmærket energi som sikkert stammer fra den sushi, der blev spist i går aftes :4mewantfood: Nærmest min favoritspise efterhånden...heldigvis har jeg en veninde, som har det ligeså, så når vi skal ud og spise, er spørgsmålet ikke 'skal vi ud og spise fredag?', men 'skal vi ud og have noget sushi fredag?' :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 14. juli

Løb 9,5 km

Gns puls: 158

maks: 177

gns tid: 5 min/km

maks: 4.19 min/km

Nogle omgange på Kastelsvolden - op og ned - og fin tur. Udmærket energi som sikkert stammer fra den sushi, der blev spist i går aftes :4mewantfood: Nærmest min favoritspise efterhånden...heldigvis har jeg en veninde, som har det ligeså, så når vi skal ud og spise, er spørgsmålet ikke 'skal vi ud og spise fredag?', men 'skal vi ud og have noget sushi fredag?' :tongue:

Enig.. Sushi smager fantastisk.

Hvilket sted vil du anbefale til sushi? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Enig.. Sushi smager fantastisk.

Hvilket sted vil du anbefale til sushi? :smile:

Sticks and Sushi synes jeg stadig er godt (men heller ikke helt billigt. Til gengæld er restauranten i Nansensgade rigtig hyggelig), og sushi-restauranten i Nørregade er rigtig god, og her er priserne faktisk ikke så høje endda. Nogle gange har jeg bare lidt svært ved at beherske mig og ikke overdøve det hele med wasabi og ingefær... :blush:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 15. juli

Løb 20 km

gns puls: 151

gns tid: 5.17 min/km

Det var varmt men blæste en hel del i dag. Men dejligt med lidt sol til en forandring :bigsmile: Nu har det gode vejr lige ramt os på et tidspunkt, hvor Tour de France rammer bjergene...jeg sad hos en veninde og så tour hele eftermiddagen i går og lur mig om det samme ikke næsten kommer til at ske i dag :blush: - må jo ikke gå glip af det, hvis kyllingen kører ud og laver noget stort i dag :tongue:

Og MOL er nu udstyret med nyt, funky layout har jeg bemærket.

Løb ialt uge 28: 100 km

The nedtrapning has begun...så småt i det mindste :tongue:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Sticks and Sushi synes jeg stadig er godt (men heller ikke helt billigt. Til gengæld er restauranten i Nansensgade rigtig hyggelig), og sushi-restauranten i Nørregade er rigtig god, og her er priserne faktisk ikke så høje endda. Nogle gange har jeg bare lidt svært ved at beherske mig og ikke overdøve det hele med wasabi og ingefær... :blush:

great, tak for madtips :4thumbup:

Synes også at sticks and sushi er godt. Må lige prøve den på Nansensgade så :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nogle omgange på Kastelsvolden - op og ned - og fin tur.

Hey, det var jeg også, med kæresten. Vi var der ved 9 - 9.30 tiden. Hvornår var du der?

Træning søndag den 15. juli

må jo ikke gå glip af det, hvis kyllingen kører ud og laver noget stort i dag :tongue:

Er du synsk? :blink::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hey, det var jeg også, med kæresten. Vi var der ved 9 - 9.30 tiden. Hvornår var du der?

Er du synsk? :blink::laugh:

Jeg må have været der nogenlunde samtidig med jer vil jeg tro...

Ja jeg havde jo nok på fornemmelsen at kyllingen ville røre på sig på denne første alvorlige bjergetape :bigsmile: Det endte selvfølgelig med at jeg overhovedet ikke kunne administrere det der tour-noget og endte med at hænge på til den bitre (søde :wink: ) ende...Elsker når de rammer bjergene - så sker der virkelig ting og sager, og det er ligesom at noget af taktikken bliver lidt svær for rytterne; enten kan man sidde med, når det går opad eller også kan man bare ikke. Var lige ved at græde, da T-Mobiles Michael Rogers måtte stå af - der kunne man bare se, hvor meget det havde kostet ham. Han kunne ganske enkelt ikke mere. Og så græder selv voksne mænd :tongue: Egentligt utroligt at Rolf Sørensen kunne holde tårene tilbage, da Michael Rasmussen kom i mål... :wink:

synes bare du er sej og at skriver lige så godt som du løber ;-), både her og på Dourun.dk

Mange tak :blush::smile:

Link to comment
Share on other sites

Hun VAR synsk.. :1356:

Ja jeg kan jo ligeså godt bryde sammen og tilstå, at jeg har set tour før og har på fornemmelsen, hvornår hvem vil røre på sig :tongue: Og i disse år er det jo faktisk lidt sjovere at gætte med eftersom megastjernerne og helt store favoritter jo ikke længere kører så meget på cykel at det gør noget...og der er ligesom ikke oplagte stor-favoritter endnu. Ikke ovenpå gårdsdagens etape i hvert fald.

Godt jeg ikke føler mig helt alene med min tour-mani; så lørdagens etape hos en veninde og om søndagen gik der sms'er frem og tilbage i et væk; sådan nogle 'gud hvor er det spændende', 'tror du virkelig han kan køre fra dem' og 'hvem er nu din favorit til den gule trøje'... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må have været der nogenlunde samtidig med jer vil jeg tro...

Hvis du så en 99 årig kvinde halse 5 meter efter en utålmodig udseende (knude)mand, så var det os. Havde min sorte, stribede HH trøje på, og af, i takt med at jeg skiftevist frøs og svedte. Var da godt nok ikke blevet helt rask der :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 17. juli

Løb 13,3 km

gns tid: 5.07 min/km

gns puls: 156

Det blæste godt nok...kan det omgående holde op med det :tongue:

Det går godt for mig med at holde ferie...jeg arbejdede i går og har også sat mig til at gøre det i dag :sneaky2: Har besluttet at i morgen er det slut. Men det er så rigtig hvad de siger; man skal ikke holde møder eller noget lige op til sin ferie - pludselig er der ting, man skal forholde sig til og have lavet...

På den anden side ser det ud som om jeg er grounded foran fjernsynet noget af eftermiddagen alligevel...nu bringer de guddødemig endnu en etape i Touren, som man bare må se :blush: - og jeg har observeret at jeg arbejder ret godt til en lille tour-etape (man kan vel det der med at multitaske :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 18. juli

Løb 15,4 km

gns tid: 5.05 min/km

gns puls: 159

maks: 177

var ude og løbe et par omgange bakker...men jeg var træt på vejen hjem - kunne ikke holde tempo men pulsen steg alligevel :sneaky2:

I mangel af noget meget interessant at sige om min egen træning i dag, vil jeg omgående kaste mig ud i nogle kommentarer til touren :tongue: - mon man skulle gå efter Ritters job? :tongue: Jeg synes der sidder for mange mænd i den kommentator-boks og 'Sørensen og Rasmussen på tour' lyder da meget godt :laugh:

Nå det ser heldigvis ikke ud som om de bringer en tour-etape i mit navn i dag :tongue: - det er vidst bare en transportetape og dem man behøver man ikke se (det hele af) :wink: Kan godt blive lidt nervøs for, om Rasmussen kommer tomhændet hjem...det bliver vel svært at bevare bjergtrøjen, når han har den gule (han får vel næppe lov til at køre særligt langt væk...), og man skal da være mere end almindelig optimistisk anlagt, hvis man skal tro at han kører til Paris i gult. Det er altså meget lang tid siden touren har haft en vinder, der ikke kunne køre en enkeltstart. Men ok der er en enkeltstart på lørdag, så hvis han kan bevare (eller bare holde sig tæt på) bjergtrøjen, kan han jo ændre strategi, hvis hans konkurrenter muler ham fuldstændig på enkeltstarten. Jeg er nok en af dem, som tror at Klöden stadig ligger for tæt på Rasmussen i klassementet i forhold til enkeltstarten...der er ikke mange, der er gå gode til at køre enkeltstart som Klöden; tyskeren giver den altså gas, hvis han har en god dag :superman:

Nå men vi får at se hvad der sker! - det er jo altid hyggeligt at en fra det danske fladland fører verdens største cykelløb :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du så en 99 årig kvinde halse 5 meter efter en utålmodig udseende (knude)mand, så var det os. Havde min sorte, stribede HH trøje på, og af, i takt med at jeg skiftevist frøs og svedte. Var da godt nok ikke blevet helt rask der :sneaky2:

Nå du var ikke helt på toppen kan jeg forstå :unhappy: Tror desværre ofte ikke jeg ser så meget, når jeg løber...var ved at løbe lige forbi min egen far i går :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig. Der kunne sagtens være nogle kvindelige kommentatorer..Godtnok er TOUREN jo for mænd på cykel men come on. Kvinder ved også, og de interesserer sig også....Nogle gør.. :tongue:

Ja transportetapen idag ser mig noget flad og keeeelig ud, men lad os nu se...Vi krydser fingre for den bette kylling...

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig. Der kunne sagtens være nogle kvindelige kommentatorer..Godtnok er TOUREN jo for mænd på cykel men come on. Kvinder ved også, og de interesserer sig også....Nogle gør.. :tongue:

Ja transportetapen idag ser mig noget flad og keeeelig ud, men lad os nu se...Vi krydser fingre for den bette kylling...

Og den gode kylling er jo stadig godt med, så vi krydser fingre lidt endnu :bigsmile:

Hvis I gerne vil have noget at lave mens I alligevel ser tour skulle i læse krimien 'Mænd der hader kvinder' - er du gal den er god! Jegt har slugt den på no time...ok nu kan jeg give en hel del baghjul i disciplinen bogormeri, men det her er faktisk en bog, man ikke kan lægge fra sig (har også hørt om andre, der ikke kunne lægge den fra sig :tongue: ). Må ud og indkøbe efterfølgeren first thing i morgen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 19. juli

Løb 20,5 km

gns puls: 144

gns tid: 5.23 min/km

sidste rolige, mellemlange tur her små 10 dage før løbet - det skal nok være fint. Fra nu bliver det kun kortere ture for at holde benene igang. Glæder mig til at komme ned i bjergene :smile: - elsker bjerge og bjergluft, og det kan kun være en fejl at jeg er født og bosat i et fladt land :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 19. juli

Løb 11 km

gns puls: 156

gns tid: 4.58 min/km

Fin tur selvom jeg troede at jeg ville være øm efter massagebesøg hos fys i går eftermiddags...Måtte lige mosles igennem inden jeg tager afsted og det gjorde han så :laugh: Han tog sig også lidt tid til at kigge nærmere på min hæl, og han fandt frem til at det ikke har så meget at gøre med svangsenen, men at jeg har lavet nogle små sprængninger i hælen, hvilket gør at fedtet fordeler sig lidt anderledes - man kunne se det, når han trykkede sammen om hælpuden. Det var helt normalt ved store mængder træning og ikke umiddelbart noget, der gav anledning til den store bekymring. Han mente dog at jeg i nærmeste fremtid - når jeg ikke lige havde et vigtigt løb i nærheden - skulle få lavet nogle indlæg, der presser hælpuden godt sammen, så den ikke får lov at splatte ud. Det kan også være en af grundene til at jeg har det bedre i de nye sko; fordi de er smallere og dermed holder bedre på hælen. Jeg har lidt smallere fødder end gennemsnittet, og i nogle af de modeller jeg har været trofast bruger af, kan jeg konstatere at løbesko i hvert fald ikke bliver smallere fra sæson til sæson...Gad vide om det er det stigende, gennemsnitlige livvidde-omfang, der nu også breder sig til folks fødder... :laugh::blink:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 21. juli

Løb 12 km

gns puls: 154

gns tid: 5.02 min/km

Fin tur - ikke meget at sige om det...Til gengæld har jeg noget at sige om mega-fokus på Michael Rasmussens advarsler - det er jo helt vildt. Som jeg kunne forstå på en anden rytter, der blev interviewet er det ikke så usædvanligt at ryttere for advarsler af den slags, fordi det kan være lidt svært at forudse, hvor man befinder sig 3 måneder frem i tiden. Den gule trøje kommer jo til dopingkontrol hver dag, så viser det sig at han er dopet nu, opdager man det jo :dry:

Doping er selvfølgelig et problem og alt det der, men professionelle cykelryttere skal snart redegøre mere for deres gøren og laden end prøveløsladte fanger, og man kan jo spørge om det er helt rimeligt...de er jo ikke de eneste sportsfolk, der doper sig. Det er bare ikke mange steder, der er så stor fokus på det...

Nå men under alle omstændigheder bliver det spændende at se, hvordan dagens enkeltstart udvikler sig...der er nogle, som kan køre enkeltstart, som faktisk har noget at køre for...Og så venter kongeetapen jo i morgen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 22. juli

Løb 12,5 km

gns tid: 5.05 min/km

gns puls: 155

Løb ialt uge 29: 97 km

Gad vide om det var i overkanten så tæt på swiss...nå men det er jo helt ligegyldigt - nu er kilometerne jo løbet :laugh:

Og så beholdt Rasmussen sin gule trøje i går og kom ind i en tid, der gav ham en 11. plads :blink: det må vel siges at være hans livs enkeltstart...tror aldrig han har prøvet at overhale en rytter på en enkeltstart nogensinde før :wink: Der må være noget om snakken, når de siger, at den gule trøje giver vinger...må eje en slags gul trøje, som jeg kan trække i når det er vigtigt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share