Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Træning mandag den 23. april

Løb ca 11 km

tid: 56 min

Den her uge bliver jo helt stille og rolig - det er nu meget rart...så kan man få sovet lidt mere og sådan :smile:

ja, jeg er jo så gammel, så jeg anser ikke mig selv som værende i "farezonen" så jeg slipper for behandling..... - kan du ikke bare ændre strategi - stå op kl 5.01 ?

Good luck med første konkurrence ! håber din "småskader" arter sig !!!

Tak for det :smile:

Jeg tror også på at jeg har alderen til at snige mig udenom behandling :wink: der er visse fordele...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja tænk - her gik man og troede at der kun var en Kent Møller i ultraverdenen :tongue:

Jeg har så lige læst i Politiken, at jeg er en af de unge (nå ja ung og ung :tongue: ), som er stærkt afhængig af træning og i farezonen (for et eller andet)...En eller anden ekspert har nemlig hørt om, at unge står op så tidligt som kl. 5 om morgenen for at nå at løbe inden de skal på arbejde eller i skole. Tænk engang - det har jeg gjort i årevis uden at være klar over, at jeg fejlede noget...der kan man bare se. Må se at få en eller anden form for behandling :laugh: Jeg kan forstå at det er meget værre at træne kl. 5 om morgenen end kl. 17 om eftermiddagen. Her tror man bare at man passer sig selv, og pludselig kan man helt kvit og frit få sig en diagnose. Der er efterhånden ikke mangel på kunder i butikken for behandlere af allehånde slags :wink:

Hmmm hvad mon kuren for "det-som-nogen-af-os-nu-fejler" er? ½-kilo matador-mix, 1½-liter cola og 12 afsnit af en eller anden ligegyldig tv-serie....eller måske 5 timer koncentreret playstation hver dag i 3 uger? Så skulle det vist være i orden... :laugh:

Man kan sommetider undres....

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 22. april

Løb ca 7,5 km

tid: 41 min

Det var ikke meningen jeg ligefrem skulle have løbet langt i dag, men det var heller ikke meningen, det skulle have været så kort :nonono: man kan vel sige det sådan, at jeg nok ikke havde behøvet at drikke alle de øl i går aftes :beer: jeg blev bare ved med at vende øl (og det ligner ellers ikke for alvor mig :blush: ). Nå men det var sjovt :wink:

Løb ialt uge 16: 78 km

Jeg ved ikke hvorfor, jeg bliver ved med at tulle herind, for jeg bliver lige harm hvergang, jeg titter i Mariannes log hehe. Der sker eddermanme ting og sager med både løb før fanden får træsko på og bajere i metermål. :laugh: I am impressed. :4thumbup: Heldigvis viser det mig, at M også kan skeje lidt ud, så det er ok, når jeg også tyller lidt rødvin i ny og næ :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 24. april

Løb små 10 km

tid: 48 min

Jeg ved ikke hvorfor, jeg bliver ved med at tulle herind, for jeg bliver lige harm hvergang, jeg titter i Mariannes log hehe. Der sker eddermanme ting og sager med både løb før fanden får træsko på og bajere i metermål. :laugh: I am impressed. :4thumbup: Heldigvis viser det mig, at M også kan skeje lidt ud, så det er ok, når jeg også tyller lidt rødvin i ny og næ :innocent:

Det er så hyggeligt at du kigger forbi :bigsmile: Ork jeg skejer rigeligt ud - en gang imellem tænker jeg at det kunne være jeg løb lidt bedre, hvis jeg ikke gjorde (i hvert fald ikke lige en uge inden et løb :blush: )...men hvad; vi har kun det sjov vi selv laver :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 25. april

Løb små 7 km

tid: 37 min

Stille og rolig tur i morges...på den ene side kan jeg godt lide nedtrapningsugerne og på den anden side bliver jeg da også lidt rastløs :innocent: Så jeg vil virkelig håbe at det går godt og jeg rigtig kan give den gas i Hamborg :smile: Er lige kommet hjem fra heldages-kursus - det var godt, men man bliver lidt træt af at sidde en hel dag...og så ovenpå sådan en kort tur om morgenen! :wink: Desuden spiser man alt for meget...det er aldrig sjovt for den stakkel, der er på lige efter frokost :dry:

Link to comment
Share on other sites

Hmm ikke mere læsestuff??? Jeg kan godt lide, at du skriver korte ture hehe :laugh:

Nej det er helt for dårligt ikk' :blush: jeg har nok ikke haft ork til at skrive noget... :laugh: Nå men jeg vil da gerne benytte denne lejlighed til at kommentere, at det skulle blive rigtig godt vejr i Hamborg på søndag - det luner jo noget altså. Det er simpelthen sjovere at løbe marathon (og sjovere at være tilskuer kan jeg forestille mig) når vejret er godt end når man suser rundt i regn og blæst :smile: så vi håber på at udsigterne holder!

Link to comment
Share on other sites

Nej det er helt for dårligt ikk' :blush: jeg har nok ikke haft ork til at skrive noget... :laugh: Nå men jeg vil da gerne benytte denne lejlighed til at kommentere, at det skulle blive rigtig godt vejr i Hamborg på søndag - det luner jo noget altså. Det er simpelthen sjovere at løbe marathon (og sjovere at være tilskuer kan jeg forestille mig) når vejret er godt end når man suser rundt i regn og blæst :smile: så vi håber på at udsigterne holder!

Jo jo...men ikke nødvendigvis 30 grader... :cry3::sun: Har lige set vejrudsigten. Den lover 22 grader og solskin....Kan godt blive varmt.

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 27. april

Løb små 8 km

tid: 41 min

Jo jo...men ikke nødvendigvis 30 grader... :cry3::sun: Har lige set vejrudsigten. Den lover 22 grader og solskin....Kan godt blive varmt.

Nej 30 grader vil vi helst ikke have, men det er da lidt sjovere med godt vejr...man er svær at stille tilfreds :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja tænk - her gik man og troede at der kun var en Kent Møller i ultraverdenen :tongue:

Jeg har så lige læst i Politiken, at jeg er en af de unge (nå ja ung og ung :tongue: ), som er stærkt afhængig af træning og i farezonen (for et eller andet)...En eller anden ekspert har nemlig hørt om, at unge står op så tidligt som kl. 5 om morgenen for at nå at løbe inden de skal på arbejde eller i skole. Tænk engang - det har jeg gjort i årevis uden at være klar over, at jeg fejlede noget...der kan man bare se. Må se at få en eller anden form for behandling :laugh: Jeg kan forstå at det er meget værre at træne kl. 5 om morgenen end kl. 17 om eftermiddagen. Her tror man bare at man passer sig selv, og pludselig kan man helt kvit og frit få sig en diagnose. Der er efterhånden ikke mangel på kunder i butikken for behandlere af allehånde slags :wink:

Ja, det undrede også mig at det kan gøres til et problem at være afhængig... altså af træning :superman: . Nu skal man måske også mistænkeliggøres, som om det er en sygelig afhængighed. Er dog heldigvis halvgammel, så jeg er helt sikkert et håbløst tilfælde. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 29. april: Hamburg Marathon

Tid: 3.46

Der kommer længere løbsberetning senere, men det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg lagde ud med at ville løbe noget hurtigere. Men jeg smed en del tid på den sidste ½ marathon, og så - efter andres udsagn at dømme - heller ikke helt normal ud, da jeg kom i mål. Men bortset fra det var det et godt løb, men mere om det senere.

Mandag plejede jeg mig selv, og jeg kunne godt mærke at jeg havde manglet et eller andet noget under løbet - jeg var væsentligt mere drænet bagefter end jeg plejer at være.

Træning tirsdag den 1. maj

Løb små 11 km

tid: 1.01

Restitutionstræning...Det var en smule tungt de første par km, men så gik resten af tur helt fint. Der er åbenbart grænser for, hvor brugt jeg er efter søndagens marathon...der er visse fordele ved ikke at komme til at løbe sig helt ud :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 29. april: Hamburg Marathon

Tid: 3.46

Der kommer længere løbsberetning senere, men det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg lagde ud med at ville løbe noget hurtigere. Men jeg smed en del tid på den sidste ½ marathon, og så - efter andres udsagn at dømme - heller ikke helt normal ud, da jeg kom i mål. Men bortset fra det var det et godt løb, men mere om det senere.

Mandag plejede jeg mig selv, og jeg kunne godt mærke at jeg havde manglet et eller andet noget under løbet - jeg var væsentligt mere drænet bagefter end jeg plejer at være.

Træning tirsdag den 1. maj

Løb små 11 km

tid: 1.01

Restitutionstræning...Det var en smule tungt de første par km, men så gik resten af tur helt fint. Der er åbenbart grænser for, hvor brugt jeg er efter søndagens marathon...der er visse fordele ved ikke at komme til at løbe sig helt ud :laugh:

Hej Marianne

Hvad gik "galt"? Manglede du væske eller energi?

Måske en dårlig generalprøve mod noget større senere på året.... :bigsmile: Det er bare det er somme tider sker, og når det sker så er det ærgeligt man ikke er 10km løber. Så er der lidt flere chancer at satse på. Men det ser ud til du er på vej ret hurtigt igen :superman: .

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne

Hvad gik "galt"? Manglede du væske eller energi?

Måske en dårlig generalprøve mod noget større senere på året.... :bigsmile: Det er bare det er somme tider sker, og når det sker så er det ærgeligt man ikke er 10km løber. Så er der lidt flere chancer at satse på. Men det ser ud til du er på vej ret hurtigt igen :superman: .

Energi er jeg ret overbevist om. Jeg fik også let kvalme og den der fuldstændig uslukkelige tørst til sidst, som kan tyde på mangel på sukker. Minutterne susede bare væk under mig på de sidste km.

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 2. maj

Løb ca 13 km

tid: 1.10

Det gik fint og stille og roligt i morges. Dejligt vejr p.t. - ingen vind, hvilket næsten er det bedste. Selvom jeg ikke ligefrem føler at alt har kørt på skinner her over vinter og forå ligger jeg næsten i startklodserne til at købe startnummer til de 100 km den 19. maj :freaked: Der sker vel ikke noget ved at prøve :crazy:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 3. maj

Løb ca 13 km

tid: 1.11

herligt at benene kommer sig så relativt hurtigt.

Tak for opbakningen Yzer og Danf :smile: - tilmeldingen ligger stadig fint og kigger på mig på mit bord, så jeg har med andre ord ikke fået den sendt endnu :blush: men nu har jeg jo sagt, at jeg vil gøre det, så mon ikke den kommer afsted :tongue:

3 dages weekend nu er velkomment i mit hjem - jeg har vasketøj og nullermænd til op over begge ører...læsset kan godt vælte, hvis jeg er væk hele weekenden, for der er ligesom der, jeg plejer at ordne disse interessante gøremål...jeg har meget sjældent ork til at rende op på vaskeriet, når jeg kommer hjem fra arbejde.

Og så har jeg fødselsdag på søndag - jeg synes ikke det kan passe, jeg allerede er blevet et år ældre :dry: men denne gang har jeg opført mig voksent; jeg har faktisk ikke inviteret til 29 års fødselsdag denne gang :tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 4. maj

Løb ca 11 km

tid: 54 min

fordelt på: 10 min opvarmingsløb, 35 min tempoløb og resten hjem i normalt tempo.

Træning lørdag den 5. maj

Løb ca 13,5 km

tid: 1.14

Stille og roligt tempo i dag. Min krop en på benene igen, og tempoløbet i går gik også helt fint. Jeg mærker stadig min hæl lidt fra tid til anden, men det er mest når jeg står ud af sengen om morgenen, og når jeg skal op og stå efter at have siddet ned i længere tid ad gangen.

Link to comment
Share on other sites

TILLYKKE med fødselsdagen.

Det ligner en god dag at holde fødselsdag på. Håber du får en glad en med et rs800sd i gavestakken :-)

Som altid er det jo inspirerende at følge med i din træning - det er imponerende så meget du får løbet. Min form er så småt ved at være ok igen, så der kan ikke gå lang tid før vi skal ud på en træningstur.

Endnu engang stort tillykke og tak for du har været artig - jeg skal snart ud i det gode vejr :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 6. maj

Løb 18 km

tid: 1.36

...og så stod den på brunch med en flok venner bagefter - meget hyggelig måde at holde fødselsdag på :bigsmile:

Tak for hilsnerne Vivs og Thomas - ja næsten pinligt så artig man har været i det forgangne år :innocent:

En af mine tidligere kolleger gav mig en fødselsdagsgave i går; en billet til fck-kampen i parken (det var pay back fra at hev ham med til boksning :tongue: ). Jeg har faktisk aldrig været til live-fodbold i går - det var godt nok kedeligt. Altså det var da et hyggeligt kulturstudie, men selve fodboldkampen var ikke noget at skrive hjem om. Nu er jeg heller ikke den største fodbold-fan, og i tilgift sad vi sådan, at man ikke engang kunne se om spillerne så godt ud :laugh: Nu skal man jo vide, hvorfor man ser sport... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share