Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Træning tirsdag den 8. maj

Løb ca 12 km

tid: 1.00

inkl. 20 min tempoløb

Jeg var nogenlunde kørende i morges men pludselig forsvandt lidt af min energi...jeg tænker at det måske er fordi jeg lige (som en feberredning) er gået i gang med at file bare et enkelt kilo af sidebenene før løbet den 19. maj :laugh: Lidt sent måske men alt tæller på nuværende... :tongue: - og om ikke andet kan det være at jeg rent psykisk føler mig let :tongue: Nå ja - betalingen er gjort til de 100 km og tilmeldingen ligger i en kuvert på vej ud af døren :freaked: Er ikke helt tryg ved situationen...men hvad jeg skal bare overleve, og jeg har jo næsten hele to uger til at lave en slagplan :blink:

Tak for fødselsdagshilsnerne! - altid med rart med hilsner på sine +29 års fødselsdage :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Super spændende med løbet - er kuverten kommet ud af døren?

Om ikke andet så lyder det som om, at beslutningen er truffet - så held og lykke og god energi (det hele er jo næppe held :wink: )

Og også et forsinket tillykke med fødselsdagen! :blush:

Link to comment
Share on other sites

Super spændende med løbet - er kuverten kommet ud af døren?

Om ikke andet så lyder det som om, at beslutningen er truffet - så held og lykke og god energi (det hele er jo næppe held :wink: )

Og også et forsinket tillykke med fødselsdagen! :blush:

Yes - kuverten er kommet ud af døren :superman:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 10. maj

Løb små 13 km

tid: 1.05

Ok tur i rimeligt tempo i dag. Jeg har fået sådan nogle gele (eller silikone er det vidst) puder som hælindlæg i mine løbesko (ikke for at rette op men for at aflaste hælpuden lidt), og havde dem i i morges - det tegner til at de er gode at løbe med!

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 11. maj

Løb ca 9 km

tid: 50 min

Stille og roligt tempo...skulle varme op til noget kursus med efterfølgende fest...Jeg var nu pænt smadret, så det blev en tidlig aften for mig (nok godt for formen :tongue: ).

Træning søndag den 13. maj

Løb ca 13,5 km

tid: 1.12

Jep rigtigt set - noget så sjældent som en træningsfri dag for mig i går...Jeg kunne slet ikke komme afsted, og når man tager næste weekends udfordring i betragtning tænkte jeg, at nu nok var et tidspunkt, hvor jeg - hvis jeg ikke gider - ikke behøver at løbe :blush: Så det lod jeg så være med...

Løb ialt denne uge: 71 km

Jeg tænker at næste uge kommer til at byde på nogle korte ture, og så kan jeg vidst ikke gøre mere for at blive klar til de 100 km (ok jeg skal nok også spise igennem dagen før - der findes heldigvis behagelige sidegevinster :laugh: ).

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 14. maj

Løb ca 9 km

tid: 47 min

Der er jo altså visse fordele ved at lade op til løb...man slipper for at træne så meget :tongue: faktisk meget hyggeligt bare at dimle afsted på må og få om morgenen :blush:

Denne gang forsøger jeg at skære voldsomt ned på kulhydrat i dagene op til løbet (dvs fra i dag og frem til onsdag) for så at fylde på torsdag og især fredag. Må vi se hvordan det føles. Og om det lykkes :blush: Man bliver jo pænt sukkerkold, og jeg skal både ud og til hel- og halvdagesmøder de næste par dage, og så kan det jo godt være lidt vanskeligt at overholde. En ting er at det praktisk er svært. En anden ting er at det faktisk bare er svært at sige nej til brød og kage, hvis man faktisk er sukkerkold :blush:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 15. maj

Løb ca 8 km

tid: 43 min

+ diverse øvelser (knæløft, gadedrengehop, hælspark)

Det ser heldigvis ud til at det bliver nogenlunde vejr på lørdag. Slagregn og stiv kuling er ikke lige det, man drømmer om, når man skal løbe langt :tongue: Periodisk sol og omkring 15 grader siger vejrudsigten foreløbig, og det ville være rigtig fint.

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 16. maj

Løb ca 6,5 km

tid: 33 min

Pænt tempo efter jeg var kommet igang...faktisk noget underligt at løbe så korte ture :tongue:

hehe, ja det føles nærmest ikke som om man kommer igang vel. Jeg vil bare lige ønske dig good luck på lørdag. Håber du får en fed oplevelse og kommer godt igennem

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 17. maj

Løb ca 6 km

Træning fredag den 18. maj

Løb ca 5 km

Ja nu nærmer tiden sig :chicken: Nu er det pludselig snart at jeg skal være i skoene i viiiiiiiiiiildt lang tid :freaked: pludselig begynder man at tænke hvad der nu er galt med Alt for damernes løb og den slags... :tongue: Nå det skal nok blive en lærerig øvelse - jeg glæder mig faktisk. Gør mit bedste og så må vi håbe det rækker :smile:

Vi kører til Fyn her til eftermiddag og bruger sikkert aftenen på at spise pasta og gejle hinanden op :wink:

Tak for hilsnerne allesammen! Jeg skriver selvfølgelig en beretning fra løbet (når jeg er i stand til det :tongue: )

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Det blev ikke 100 km i denne omgang...

Jeg kan lige så godt springe som krybe i det; det lykkes mig ikke at gennemføre de 100 km i går. Jeg smed håndklædet i ringen efter 50 km. Jeg kunne nok være kommet videre, men formentlig ikke have gennemført og at udgå ved 80 km og være helt ødelagt i flere uger fremover ville være for surt. så det var egentlig ok at jeg ikke kom videre; det var et forsøg, der ikke lykkes. Men jeg prøvede. Og nu skal jeg så efter det igen på et tidspunkt :tongue: Og det jeg opdagede, og som skal jeg tænke over næste gang jeg skal træne til og vælge sådan et langt løb er:

1. Jeg tror jeg skal have mere specifik træning; flere korte, hurtige ture og flere rigtig lange (+35 km) ture. Jeg har faktisk meget få rigtig lange ture i benene og det var formentlig ikke nogen fordel :laugh: Jeg tror faktisk, at jeg - indtil fredag morgen eller noget i den stil - har undervurderet distancen lidt.

Og i erkendelsen af, at mine venner laver mange fantastiske ting, men at ultraløb ikke er en af dem, kunne det måske være givtigt at tilknytte en rådgiver på mere eller mindre løst plan.

2. Underholdningsværdien i løbet skal være større. Jeg var noget underforberedt på, hvor hårdt psykisk det er, at løbe så langt et løb, hvor man er alene stort set hele tiden. 30 løbere spreder sig hurtigt på en 10 km rundstrækning, og der er ingen publikum. Jeg havde selskab af Kjetil Havstein (www.havstein.dk) på en væsentlig del af min sidste omgang, og det var både hyggeligt og opløftende at have en at tale med. Og det går nemmere, når der er et par fødder, der flytter sig ved siden af.

Så næste gang skal jeg dels løbe ved et større løb (der er store løb i fx Holland, som kunne være gode bud), og dels medbringe en i enten løbesko eller på cykel, som kan følges med mig når det bliver tungt.

3. 100 km skal være mit eneste mål det år. Ikke noget med 'jeg skal jo også løbe Swiss Alpine, New York marathon' osv. Jeg skal selvfølgelig løbe marathon som lange træningsture, men det skal ikke være løb af en sådan kaliber, at man ikke kan bære at det ryger (som fx New York...).

Men det var faktisk en hyggelig dag. Jeg var i samme bil som ham, der lukkede og slukkede løbet, så jeg havde hele eftermiddagen til at sidde og snakke (der var andre, der udgik :wink: ). Da sidste mand kom i mål blev jeg helt glad for at jeg ikke er i besiddelse af den form for stålsat jernvilje. Det er simpelthen synd for kroppen, at den skal lide så meget. Man kunne faktisk se at han var tyndere, da han kom i mål, fordi han var dehydreret. Maveproblemer er ikke usædvanligt på så lange distancer, og begynder man først at kaste op, kan det være svært at holde op igen. Og så kan man ikke indhente væsketabet. Med andre ord var det døden fra Lübeck, der kom i mål.

Og i dag? Jeg har det fint. Den hæl, der har brokket sig længe, brokker sig noget mere i dag, men ellers har kroppen det faktisk fin. Lidt ømhed i benene er der selvfølgelig, men ellers ikke så meget i vejen. Jeg håber snart jeg får ordentligt styr på den hæl :dry:

Jeg har tænkt mig at iklæde mig mit bedste humør og komme ud og heppe ved dagens københavn marathon. Jeg har ikke været tilskuer til et marathonløb, siden jeg selv begyndte på den slags, så det bliver en fornøjelse!

Nu gælder det Swiss Alpine i slutningen af juli. Er jeg frisk og fit for fight tager jeg måske til Fredericia ultra om en måned og løber 50 km som lang træningstur inden Swiss. Så har jeg - inklusiv den i går - to 50 km ture i benene inden Swiss :smile:

Og mellem Swiss og New York marathon satser jeg ikke på at skulle løbe nogen løb - jeg vil ikke risikere at være løbetræt til New York marathon, som ligger i starten af november. Det er helt klart en af de ting, jeg ser rigtig meget frem til :yahoo:

I går var en meget god milepæl, så nu vil jeg lige gå i tænkeboks og lave et træningsprogram (det har jeg jo faktisk ikke nu :blush: ), der indeholder flere lange ture og mere farttræning. Til gengæld skal der skæres ned på antallet af behagelige cruiser-tempoture, som let kommer til at fylde en masse, når man ikke har et træningsprogram. Jeg skal også til at deltage i flere korte motionsløb - det er jo supergod farttræning (der sker noget, når man får et nummer på maven :wink: ).

Så alt i alt; nej jeg gennemførte ikke i går, men jeg er ikke overvældende skuffet eller utilfreds. Det var et forsøg, der ikke lykkes. Men så lykkes det nok næste gang. For der bliver en næste gang :smile:

Var det ikke Edison (eller Einstein??), der sagde at 'I havn't failed yet. I have just found 10.00 ways that didn't work'.

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Surt at det ikke lykkedes, men jeg tror det var et fornuftigt valg iforhold til dine mål. Jeg tror godt man kan slæbe sig igennem, men som du siger: som døden fra lübeck, og man er færdig et par måneder efter.

Held og lykke med det hele. Nyd tilskuerpladsen

Link to comment
Share on other sites

Hej Donna

Flot forsøgt, tror også at du disponerede rigtigt.

At havde forsøgt at gennemføre, ville nok bare havde givet en skade eller en dårlig ultra oplevelse, og det er vi jo foruden.

Tror også at du skal vælge at fokusere på kun det ene løb, også løbe nogle marathon og en enkelt 60 km inden.

Det er klasse at disponere som du gjorde. Hellere stoppe end at havde Manden med Leen efter sig.

Måske ses vi i Fredericia, den rute kender du jo, måske lidt mere hyggelig end Stige.

Vil måske også give et lille psykisk boost.

Hilsen Poul

Link to comment
Share on other sites

Hej

Tillykke med fødselsdagen...omend lidt forsinket.. :laugh: Og ikke mindst tillykke med forsøget i Stige :unhappy: . Det er bittert når det glipper, men så meget mere respekt herfra. Det kræver en del mellem ørerne at erkende i tiden når det ikke går... :smile:

...og så iøvrigt held og lykke med træne efter program.... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Surt det ikke gik i denne omgang.... 100 km er sgu ud over min fatteevne. Stor stor respekt fra min side! :4thumbup: Som du selv skrive må det - udover at være en fysisk dræber - utroligt hårdt psykisk. Good luck!!

Edit: Og tillykkke med d. 6 .... samme dag som mig :bigsmile:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Tak for hilsnerne, opbakningen og de forsinkede fødselsdagshilsner :smile::wink: Man spørger sikkert altid sig selv, om det var den rigtige beslutning at udgå. Kroppen kunne jo have været meget bedre på næste omgang osv. osv. Men eftersom man dårligt kan træffe beslutninger med tilbagevirkende kraft, må man tro på at man altid træffer de rigtige beslutninger mens tid er. Og det var nok sådan det også var i går. Ville jeg vældigt gerne have gennemført? Jaaa da :smile: Men sgunte for enhver pris. Løbsfolket gjorde også hvad de kunne for at få mig ud igen; vi var 3 kvinder til start og den ene havde stillet startnummeret før mig, så jeg lå jo til en fornuftig placering, hvis jeg gennemførte :wink: Men nej. Til gengæld bliver det en anden gang :smile:

Det var vældigt hyggeligt at indtage tilskuerpladsen til cph marathon i dag. Selvom jeg blev enig med Mollnitz om, at det da rykkede lidt i benene for at løbe med :wink: Der var folk i udklædning, forskolen til Siriuspatruljen var afsted med en slæde på hjul, og så var der folk, der led i varmen.

3 af dem jeg var afsted med i går løb gudhjælpemig også i dag...100 km lørdag, marathon søndag :wacko: Damn det må have gjort ondt! Men det gjorde så, at jeg var en af dem, der blev og heppede på den bagerste del af feltet, for de lå jo selvklart noget længere nede i feltet, end de normalt ville gøre på et marathon. Sjovt nok var jeg 110% sikker på at de nok skulle gennemføre...Og ganske rigtigt :superman:

Nu plejer jeg mine fødder med lidt is og mit feminine selv med ansigtsmaske og hårkur... :tongue:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 21. maj

Løb (lunt :tongue: ) ca 7 km

tid: 43 min

Jeg var nooooget tung i lårene de første km men det løsnede sig undervejs. Det virker som om min krop har planer om at komme sig hurtigt, så jeg er optimist og tror på 50 km i Fredericia - jeg bruger den nok bare som lang træningstur inden Schweiz.

Denne her uge bliver en rolig uge, og derefter har jeg tænkt mig, at jeg frem til Swiss kører to slags uger på skift; en med 3 effektive træningspas og en med to effektive træningspas. Jeg har tænkt det sådan, at jeg kører en uge med en intervaltur (løbes som bakkeintervaller op til swiss), en tempotur (kort 5-7 km) og en lang tur i roligt tempo (30+). Den anden uge udgår den lange tur til fordel for en mellemlang. Resten af træningen er mængde- og restitutionstræning. Målet vil være at holde en ugentlig mængde på 90-110 km (sådan ungefähr).

Efter swiss vil jeg have 3 måneder frem til New York og det er ikke planen at løbe løb inden (med mindre jeg virkelig ikke kan lade være :laugh: ), så jeg tror jeg vil fokusere på noget tempotræning for at se om jeg kan løbe en fornuftig tid i New York - selvom det jo ikke ligefrem er kendt for at være en hurtig rute.

Kommentarer og forslag modtages gerne :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 22. maj

Løb ca 9 km

tid: 48 min

Stille og roligt tempo men benene havde det meget bedre end i går. Selvom jeg godt nok fik den ondeste vabel under den ene fod lørdag, og den generer mig stadig lidt.

Jeg behøver vel ikke at sige, at jeg - nu hvor jeg alligevel ikke gennemførte i Stige - er lidt ærgerlig over, at jeg ikke tog til George Michael koncert i Århus i stedet :wink: En af mine veninder var afsted, og det havde (selvfølgelig) været en feeeed koncert :w00t: Nå men min tur kommer i slutningen af juni i Stockholm :banana3:

Måtte lige ændre logtitlen nu hvor jeg ikke kommer til at løbe 100 km i år :dry: - og så gik det op for mig, at jeg nu skal det samme, som startede loggen; Swiss Alpine :laugh: Meeen den kommer jo til at hedde 'på vej mod 100 km' igen - det ligner jo nok 2008. Man bliver også bare ældre og ældre før man når sine mål hva'!

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 23. maj

Løb små 10 km

tid: 50 min

Nu er mine ben og tempoet ved at være normalt igen. Vablen? - den er der stadig. Eller det vil sige, der er jo prikket hul i flere omgange, men den var stor nok til at den sagtens kan genere selvom jeg har gjort hvad jeg kunne for at slå den ihjel :laugh: Må få lavet nogle såler til mine sko igen. Dem jeg ellers har løbet med er slidt i bund, og de såler, der ligger i almindelige løbesko er noget bras for mine fødder.

Jeg flippede lige forbi et par videoer fra George Michael koncerten i Århus på Youtube :wub: Er allerede begyndt at lade op kan i nok høre, så der kommer sikkert mange GM-kommentarer det næste stykke tid (jeg skal jo sove mange gange endnu før det bliver slut juni, så der er rigelig tid til at glæde sig :wink: ). :banana3: :banana3:

Link to comment
Share on other sites

Arva jeg er herre langt bagud med din logse. Så må arbejdet jo lige vente. :innocent:

100 km eller ej, jeg syntes du er en af de sejeste chicks, jeg har 'mødt'. Det er virkelig en lækkerbidsken at se, hvor meget du presser dig selv og alligevel kan holde igen. Impressive. :4thumbup: :4thumbup:

Nååå man er nok GM fan.. ligesom alle andre med respekt for sig selv.

Nyd dagen runner...

Masser af opbakning fra Danf. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share