Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning mandag den 10. september

Løb 13 km

gns tid: 5.15 min/km

gns puls: 150

Pænt skodvejr i morges - regn og blæst. Jeg havde faktisk jakke på for første gang i år...det er lidt tidligt synes jeg :sneaky2:

Vabler er nu ved at være mere menneskelige. Desværre går det noget tid, før jeg kommer til at få mine indlæg i brug...de skal jo mildest talt rettes til og ham, der laver mine indlæg er på pilgrimsvandring frem til starten af oktober (jeg håber han får vabler. Så kan han lære det kan han! :tongue: ). Så jeg taper hælen op på hhv de lange og de hurtige ture (når jeg altså kommer i sving med at løbe de to ting :laugh: ).

Synes det er helt vanvittige distancer du løber, at du kan få dig selv til det :tongue:

Fatter det heller ikke helt, og leder stadig efter nogen (er der en psykolog til stede? :tongue: ), der kan forklare mig, hvorfor jeg absolut skal afsted på så lange ture :tongue:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 12. september

Løb 11 km

heraf tempoløb ca 7 km

gns tid: 4.55 min/km

maks tid: 4.06 min/km

gns puls: 163

maks: 182

Glemte er køre mellemtider på mit ur, så jeg fik separat optag på tempoløbet :4slap: - men det var en tur jeg kendte, så jeg ved cirka hvor mange km, der blev løbet til og hvor mange, der var op- og nedvarmning.

Det var en god tur. Rart at benene er topfriske igen, og at mine vabler er faldet til ro (nu har jeg så bare et lag hud mere end jeg skal bruge på fødderne :laugh: )

Mit nye langsigtede mål er det her - så må vi se hvordan jeg kommer frem til det :crazy:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 14. september

Løb 11 km

gns tid: 5.09 min/km

gns puls: 154

Skulle have været ude lidt længere i morges, men jeg har fået ny telefon og opdagede, at når man snoozer den, så ringer den kun en gang udover den første :laugh: - så jeg kom lidt senere på benene end planlagt. Jeg løber bare den tur, der var planlagt i dag, i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 15. september

Løb 15,4 km

gns puls: 159

maks: 182

gns tid: 4.50 min/km

maks: 3.53 min/km

God tur i storm og med lidt indlagte bakker i dag - derfor var både tempo og puls meget svingende. Løb sammen med en af dem, jeg boede sammen med i Schweiz i sommer, og som er rigtig god til at løbe i bjerge - når jeg løber ved siden af ham, kan jeg godt se, at han har et gear, jeg i hvert fald ikke har, når det går op og ned :blush:

Var inde og se Rush Hour 3 i går. Det er jo ikke ligefrem det, man kalder en god film, men den var altså sjov. Jeg var godt underholdt, og det skal man ikke undervurdere. Og så kender de deres begrænsninger, og har ikke lavet den alt for lang. Den varede faktisk omkring 1½ time, hvor jeg ellers synes der er ved at være en tendens til at film er lange som ind i helvede.

Hvis man bare skal hygge sig og grine i 1½ times tid, er filmen værd at overveje :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 16. september

Løb 21 km

gns tid: 5.21 min/km

gns puls: 147

Løb ialt uge 37: 97 km

Det vil omtrent være niveauet (altså mængdemæssigt) frem til New York marathon vil jeg tro. Ser ikke umiddelbart nogen pointe i at løbe voldsomme mængder lige nu - skal nok få min lyst styret, når jeg begynder at træne målrettet frem til 24 timers løbet i maj næste år :laugh::crazy:

Har lige været til noget fødselsdags-brunch, hvor jeg talte med en, der tidligere har været elitesvømmer og deltaget ved OL. Da han skulle kvalificere sig havde han i et år kvalifikationstiden hængt op et sted, hvor han så det som det første, når han vågnede om morgenen. På et tidspunkt blev han overbevist om, at det kunne lade sig gøre. Måske man skulle prøve noget lignende....

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 17. september

Løb 13 km

gns tid: 5.47 min/km

gns puls: 135

Restitutionstræning med noget brugte baller...ved ikke om det er lørdagens bakker, der sidder lidt endnu :dry:

Skal til Århus i dag - vil snart have samarbejdspartnere andre steder, så jeg kan tage til London eller noget engang imellem og ikke skal rakke til Jylland hele tiden :laugh: Ikke for at mobbe Jylland, men bliver hurtigt nogle lidt lange dage, når man bruger 6 timer i selskab med dsb for at gå til møde i 3-4 timer... :dry: DSB har bare at arte sig i dag :devil:

Link to comment
Share on other sites

Skal til Århus i dag - vil snart have samarbejdspartnere andre steder, så jeg kan tage til London eller noget engang imellem og ikke skal rakke til Jylland hele tiden :laugh: Ikke for at mobbe Jylland, men bliver hurtigt nogle lidt lange dage, når man bruger 6 timer i selskab med dsb for at gå til møde i 3-4 timer... :dry: DSB har bare at arte sig i dag :devil:

jaaa, kom til london istedet. Vejret er skønt (eller det har været de sidste par dage, der er lidt skyet idag), og shoppe mulighederne fantastiske. I forhold til dsb, er det næsten også hurtigere (hvis sikkerhedstjekket ikke lige går amok). Da jeg var hjemme i juni, og ud af de 5 gange jeg tog dsb var 4 af dem groft forsinket. det tog mig to timer at komme fra nørreport til solrød :mad:

Link to comment
Share on other sites

jaaa, kom til london istedet. Vejret er skønt (eller det har været de sidste par dage, der er lidt skyet idag), og shoppe mulighederne fantastiske. I forhold til dsb, er det næsten også hurtigere (hvis sikkerhedstjekket ikke lige går amok). Da jeg var hjemme i juni, og ud af de 5 gange jeg tog dsb var 4 af dem groft forsinket. det tog mig to timer at komme fra nørreport til solrød :mad:

Det er ligesom også lidt sjovere at skulle til London - uanset om sikkerhedstjekket så går amok eller ej :wink: Ja man bliver helt overrasket når dsb kører helt efter planen, hvilket de faktisk gjorde i dag.

Vejret er da også i top her - det regner fx kun lidt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 19. september

Løb 11,7 km

gns tid: 5.18 min/km

gns puls: 144

kunne slet ikke komme igang i morges, men var også tidligt på benene...skulle til møde i Odense, så det var noget med et morgentog... :dry: Nu har jeg snart hørt beskeden 'dsb og togets personale byder Dem velkommen om bord på lyntoget til Fyn og Jylland'... :laugh: Kommer til at tænke på, da jeg arbejdede i lufthavnen i sin tid...der kværnede beskeden 'Don't leave luggage unattended at any time...' i hovedet hele tiden - indtil man havde hørt den så mange gange, at man ikke hørte den længere :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 21. september

Løb 12,5 km

gns tid: 5.35 min/km

gns puls: 140

Øv skodmorgen...min hæl gjorde ondt og alt muligt. Det haster snart med at få de indlæg i brug, men ham der har lavet dem er jo væk til 3. oktober. Hvis der er nogen derude, som kan rette indlæg til så sig endelig til! :tongue: Nå men må vel bare tape op lidt mere konsekvent de næste par uger.

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 22. september

Løb 12,3 km

gns puls: 161

gns tid: 4.53 min/km

heraf tempotræning: 5,4 km

gns tid: 4.26 min/km

gns puls: 175

maks: 183

Jeg troede ikke det skulle lykkes mig at komme bare nogenlunde op i tempo i dag...i dag var det nu ikke min hæl, der var problemet, men at jeg var lidt træt...kom lidt sent i seng i går og havde alligevel nået at inhalere noget vin i løbet af aftenen :tongue: så trætheden var i det mindste selvforskyldt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 23. september

Løb 19 km

gns tid: 5.27 min/km

gns puls: 141

Ville have løbet længere i dag men var i kritisk mangel på overskud - ingen energi i benene. Tager den på gehør i næste uge - gider ikke rende ind i noget lettere overbelastning og energiforladthed, så jeg tager den med ro og løber som jeg har lyst - i hvert fald i næste uge.

Glæder mig for vildt til New York marathon! :yahoo: Har ingen særlige ambitioner for løbet udover at få en super oplevelse - tror ikke jeg kan forvente mere topform af min krop i år :wink: så det skal bare være fun and games :smile: Kan jeg løbe godt oveni er det selvfølgelig perfekt, men vi ser på sagerne når vi kommer derhenad...

Løb ialt uge 38: 94 km

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 24. september

Løb 11 km

gns tid: 5.48 min/km

gns puls: 137

Restitutionstræning på helt energiforladte ben...de fik det åbenbart ikke bedre af at jeg opholdt mig maksimalt på sofaen i går :dry: Nå men det giver sig jo nok igen som man siger...jeg ærgrede mig lidt over, at jeg ikke skulle til Berlin i næste weekend, men nu er det måske meget godt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne

Har fulgt din log gennem længere tid. Må sige jeg er imponeret over din vedholdenhed og flotte resultater, stort tillykke herfra. Synes det er flot du kan opnå så store mål trods et krævende arbejde ved siden af :4thumbup: .

Lader mig lidt inspirere, da jeg selv har svært ved at holde ved træningen, når der ind i mellem skal arbejdes igennem :dry:

Bedriver selv triathlon, og håber at se dig i triverdenen også (så vidt jeg har set et eller andet sted stiller du jo op for TRI4 :smile: )

Ironman rulez :laugh:

/Thomas

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 26. september

Løb 8 km

Uden ur eller noget...klokken var way to early in the morning (selv for mig!), så jeg væltede bare i skoene og ud af døren :crazy: Skulle til Århus og kom halvsent hjem, så det var en lidt lang dag... :cry:

Træning torsdag den 27. september

Løb 15 km

gns tid: 5.03 min/km

gns puls: 158

Fin tur, hvor jeg - hvis man trækker opvarmning og nedløb fra - løbe små 12 km med 4.55 min/km. Det ville være et godt marathontempo, hvis det kunne lade sig gøre i år :cool: vi får se...

Hej Marianne

Har fulgt din log gennem længere tid. Må sige jeg er imponeret over din vedholdenhed og flotte resultater, stort tillykke herfra. Synes det er flot du kan opnå så store mål trods et krævende arbejde ved siden af :4thumbup: .

Lader mig lidt inspirere, da jeg selv har svært ved at holde ved træningen, når der ind i mellem skal arbejdes igennem :dry:

Bedriver selv triathlon, og håber at se dig i triverdenen også (så vidt jeg har set et eller andet sted stiller du jo op for TRI4 :smile: )

Ironman rulez :laugh:

/Thomas

Hej og velkommen til :smile:

Tak for det. Jeg tror jeg er meget god til at prioritere træningen (og det har de også fornemmet på mit arbejde :wink: ), men jeg må da indrømme at jeg nogle gange er lidt træt om aftenen - især i perioder, hvor jeg også har travlt på arbejde. Det kan godt være hårdt både at skulle sætte hoved og krop i selvsving hver dag...det er jo hele to ting på en gang :laugh::crazy: Mit arbejde er heldigvis ret fleksibelt (når jeg ikke lige skal til møder hist og pist og allevegne), og det betyder en del. Det betyder ikke at man arbejder mindre, men til gengæld at man kan gå tidligt eller komme sent og så lige tage en time eller to om aftenen, hvis det kniber.

Jep står i Tri4 og lader voldsomt op til at supplere løb med lidt svømning...og det kan ikke vare længe før jeg også får taget mig sammen til faktisk at gøre det :laugh::blush:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 28. september

Løb 12,3 km

gns tid: 5.28 min/km

gns puls: 140

Ville have løbet lidt tempo i morges, men kunne godt mærke at min puls var fast besluttet på at forblive i de nedre regioner...så jeg gemmer turen til i morgen. Var godt nok også træt i morges - fik lidt vin i går og jeg tåler efterhånden så lidt alkohol at jeg kan mærke det med det samme (både mens jeg drikker det og dagen efter)...nu kører jeg ikke bil, men hvis jeg gjorde tror jeg faktisk ikke jeg ville kunne køre efter bare et enkelt glas. Det sløver allerede mine sanser :blink: Så jeg tror snart jeg bliver afholdskvinde...der er ikke meget fjas ved at falde i søvn efter et par øl :laugh: På den anden side er det jo en træningssag :tongue::wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 29. september

Løb 10,3 km

tempotræning: 5,2 km

gns tid: 4.33 min/km

gns puls: 173

maks: 179

Det gik ikke helt stærkt nok på tempotræningen (men der var også modvind noget af tiden :tongue: )...

Træning søndag den 30. september

Løb 22,3 km

gns tid: 5.26 min/km

gns puls: 142

Løb ialt uge 40: 93 km

Fint nok men jeg synes ikke jeg har været helt frisk og min form føles ikke rigtig god for tiden. Min puls er jo lav nok, men det kniber med at få den i vejret, når der så endelig skal løbes. Tror måske også det hænger sammen med, at jeg har haft travlt på alle mulige andre fronter, og så har der været lidt dårlig kost oveni; jeg er bare strømmet ind i en helt uendelig strøm af vin & chips og kaffe & kage...og når det nu er der, kan det være lidt svært at lade stå :tongue::blush:

Der blev så stille og roligt sat verdensrekord på marathon i Berlin i dag - der blev løbet 2.04.26 :blink: Er du åndsvag det er hurtigt! Det er så 29 sekunder hurtigere end den tidligere verdensrekord - det lyder ikke af meget, men på det niveau er lige under ½ minut faktisk en hel del.

Link to comment
Share on other sites

Der blev så stille og roligt sat verdensrekord på marathon i Berlin i dag - der blev løbet 2.04.26 :blink: Er du åndsvag det er hurtigt! Det er så 29 sekunder hurtigere end den tidligere verdensrekord - det lyder ikke af meget, men på det niveau er lige under ½ minut faktisk en hel del.

Det er helt vanvittigt, så hurtigt de løber. Det svarer til at løbe 10km fire gange lige efter hinanden, og holde en tid på under en halv time for hver. Svært at forstå det kan lade sig gøre.

Lyder spændende med NY, det glæder jeg mig til at læse om.

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 1. oktober

Løb 12,6 km

gns puls: 137

gns tid: 5.50 min/km

Restitutionstræning..synes sgu jeg er lidt tung i røven lige for tiden...det synes min vægt også :sneaky2: - altså det er jo ikke ligefrem kriminelt, og jeg laver ikke en Jan Ullrich lige efter højsæsonen, men jeg orker ikke slæbe på de ekstra 1-2 kg. Så de må af igen. Og gerne i en fart.

Det er helt vanvittigt, så hurtigt de løber. Det svarer til at løbe 10km fire gange lige efter hinanden, og holde en tid på under en halv time for hver. Svært at forstå det kan lade sig gøre.

Lyder spændende med NY, det glæder jeg mig til at læse om.

Det er altså helt vildt. Og det lykkes ham endda at løbe negative splits; han lå jo efter verdensrekorden på det første halve marathon, men det fik han så hentet på den sidste del. De rigtig hurtige må også ligge vildt tæt på deres maksimale ydeevne hele vejen gennem løbet. Hos kvinderne ser man jo nogle gange, at verdensrekorden på ½ marathon er splittiden på et marathon :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share