Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Spændende log må jeg sige!!

Træner du til noget specielt for tiden? (Må indrømme, jeg ikk har læst hele din log ;-) )

- Og ved du noget om tilmelding til NYC 2008? Kan se, du har løbet den før - er det helt umuligt at få startnummer til i år?

Edited by peter_hansen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning torsdag den 3. januar

Løb 13,7 km

gns tempo: 5.42 min/km

gns puls: 137

Stille og rolig tur efter gårsdagens intervaller. Men kors hvor var det koldt! :cold::cold: Med den stormende kuling er der nok en chillfaktor, der vil frem i terrænet...

Spændende log må jeg sige!!

Træner du til noget specielt for tiden? (Må indrømme, jeg ikk har læst hele din log ;-) )

- Og ved du noget om tilmelding til NYC 2008? Kan se, du har løbet den før...

Tja tilmelding til New York...du kan forsøge dig hos marathon travel club - hvis de stadig har startnumre, er det nok den meste sikre måde at komme afsted på. Man skal være pænt fremme i skoene og tidligt ude for at være sikker på startnummer. Ellers kan man vidst deltage i en lodtrækningspulje hos løbsorganisationen - hvor stor en chance man har for at komme med, ved jeg ikke.

Er kommet til at tilmelde mig et 24 timers løb i slutningen af maj... :blink: kan stadig ikke rigtig beslutte om det er en god ide eller om det bare er en overoptimistisk ide :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Igen :cold::cold::cold: - med stormende chill-faktor-kuling føles det vel nærmest som minus 15 eller noget i den stil...Nå vejret slår vel om igen på et tidspunkt... :tongue:

Ja der var en let brise idag. Jeg indså også at jeg hellere måtte tage lidt langt undertøj på :cold:

Link to comment
Share on other sites

Ja der var en let brise idag. Jeg indså også at jeg hellere måtte tage lidt langt undertøj på :cold:

Ja let brise...som du dog kan sige det :tongue: Jeg havde to lag på underkroppen, da jeg var ude og løbe (og det ene var altså vintertigths af den varme slags) og tre lag på overkroppen...og synes stadig ikke det var styrtvarmt, når jeg fik vinden lige i snotten...

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 5. januar

Løb 14,5 km

heraf tempotræning: 9 km - løbet som 3x3 km:

gns tempo og puls: 4.38 min/km, 171

4.44 min/km, 169

4.48 min/km, 169

Man kunne have en mistanke om, at de 3 km blev progressivt længere og længere :tongue: Følte mig ikke helt smadret, men jeg synes det er svært at holde tempo når det blæser en stiv pelikan - når man løber ind i en stiv modvind går tempoet jo ned og pulsen op...Men det var planen at de skulle løbes omkring 4.40, og det ville også være gået uden den lette brise :tongue: De blev løbet på stadion, og der var nogen, der løb korte intervaller - 100 meter eller sådan noget vil jeg skyde på - og det har sikkert tænkt, hvad jeg havde gang i.... :tongue: - rundt og rundt og rundt og rundt i samme tempo...mens de når at spurte indtil flere gange i løbet af de 400 meter.

Nå men når jeg nu (igen) har brokket mig over blæsten er det vel på sin plads at være glad for, at vi slap for isslag (der er i det mindste ikke kommet noget endnu i denne del af landet)...står nemlig ikke så godt på skøjter :tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 6. januar

Løb 20 km

gns tempo: 5.38 min/km

gns puls: 142

Så er vejret godt nok slået om...var en tur ude i Utterslev mose og måtte løbe lidt kreativt og finde noget asfalt, for det var godt nok vådt og smattet...det burde jeg kunne have sagt mig selv eftersom det altid er vådt i mosen med mindre der ikke har været nedbør i flere uger :tongue: Men det er sådan en god tur, så jeg løb derud alligevel og fik så bare lidt våde fødder :tongue:

Løb ialt uge 2: 86 km

...stadig efter planen, så alt er som det skal være :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 8. januar

Løb 13,5 km

heraf intervaller: 7x800 meter løbet i tider mellem 3.18 og 3.20

gns puls for hele passet: 152

maks: 183

Det holdt hårdt i morges...intervallerne blev heller ikke løbet helt så hurtigt som de burde, ligesom jeg var nogle intervaller henne før pulsen for alvor kom op at ringe. Men de blev løbet og helt til hest var det da heller ikke :tongue:

Nå de seneste par dage er der åbenbart nogle hackere, der ikke har haft andet at lave end at sørge for at MOL's server crashede...jeg forstår måske godt der kan gå sport i at hacke sig ind hos pentagon eller noget men en side for træningsnørder...helt ærligt...dourun oplevede det samme omkring jul eller nytår...Kort sagt vil jeg gerne vide, hvordan og hvorfor det blev en sport at hacke :blink::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nå de seneste par dage er der åbenbart nogle hackere, der ikke har haft andet at lave end at sørge for at MOL's server crashede...jeg forstår måske godt der kan gå sport i at hacke sig ind hos pentagon eller noget men en side for træningsnørder...helt ærligt...dourun oplevede det samme omkring jul eller nytår...Kort sagt vil jeg gerne vide, hvordan og hvorfor det blev en sport at hacke :blink::laugh:

Hvorfor hacke? Ikke fordi jeg sympatiserer med stadset, men er det ikke lidt som med ultra-løb. Fordi det er MULIGT.

Jeg synes det er sejt at du kan intervaltræne om morgenen. Jeg kunne ikke engang komme op af sofaen her til aften. Og at du løber stort set hver eneste dag. Og og og...

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 9. januar

Løb 16,6 km

gns tempo: 5.40 min/km

gns puls: 143

Endnu en blæsedag...er ved at være lidt træt af søerne, så jeg glæder mig til det bliver lyst lidt tidligere, så jeg kan komme lidt mere i mosen og sådan nogle steder... :smile:

Hvorfor hacke? Ikke fordi jeg sympatiserer med stadset, men er det ikke lidt som med ultra-løb. Fordi det er MULIGT.

Jeg synes det er sejt at du kan intervaltræne om morgenen. Jeg kunne ikke engang komme op af sofaen her til aften. Og at du løber stort set hver eneste dag. Og og og...

Der er forskel. Ultraløb generer eller skader ikke andre mennesker (her skader man mest sig selv :tongue: ). Hacking gør ikke andet end at genere andre mennesker (til gengæld skader man slet ikke sig selv :tongue: ).

Men ellers velkommen til :bigsmile: Jep - det er det med at komme op og ud af døren, der er det sværeste...når man først er igang går det altid på en eller anden måde :wink::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 10. januar

Løb 11 km

gns tempo: 5.13 min/km

gns puls: 152

Skulle til Odense i morges, så det var tjept i skoene og ud af døren...så kan man sidde i toget og falde i søvn bagefter :tongue: Kan faktisk få meget fra hånden i toget, når jeg skal til møder andre steder i det ganske land, men om morgenen kniber det...det går lidt lettere på vejen hjem (så er jeg blevet vågen :laugh: ) - så kan jeg passende skrive noget af det, vi blev enige om på mødet...så er det ligesom gjort :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 11. januar

Løb 12 km

gns tempo: 5.30 min/km

gns puls: 144

Selvom det blæste lidt vel rigeligt var det nu meget behageligt vejr i morges...selvom der godt nok ikke er så meget vinter over det. Så kan jeg godt ønske mig lidt hen til en skiferie, hvor alt er hvidt og lyst og solen skinner :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 13. januar

Løb 13,5 km

heraf tempotræning 6 km løbet som 2x3 km i tempo 4.45 i begge runder

gns puls i tempo: 167

gns puls hele træningspas: 154

Træning søndag den 14. januar

Løb 30 km

gns tempo: 5.29 min/km

gns puls: 143

Var med Sparta noget af vejen i dag, og så slog jeg nogle ekstra runder hist og pist. Det var jo faktisk fint vejr, og solen skinnede faktisk lige en kort overgang :bigsmile:

Det er jo sådan set også meningen at jeg skal bruge de lange ture til at træne at spise også...og nu skal jeg snart komme igang med det :tongue: Kikkede igen ind i køleskabet (og andre skabe) og kunne konstatere, at der ikke lige var noget løbevenlig føde... :blush::tongue: Må huske faktisk at købe noget, der kan bringes med...

Løb ialt uge 3: 110,5 km

...det er som det skal være og kroppen har det fint. Jeg er selvfølgelig lidt træt efter en lang søndagstur men ellers kører det fint.

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 14. januar

Løb 13 km

gns tempo: 5.45 min/km

gns puls: 139

Luntetur på overraskende friske ben efter den lange tur i går. De første km er altid vildt langsomme og benene skal lige igang, men da det var overstået kørte det fint. Det er altid et meget godt pejlemærke, hvornår man begynder at føle sig slidt; er det ved 80 km/uge, 100 km/uge eller....Jeg kan huske, da det trak tænder ud at komme over 100 km om ugen. Det gør det ikke mere. Men det skal nok komme omkring de 130 km/uge vil jeg skyde på... :blush::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 15. januar

Løb 13,5 km

intervaller: 11x30 sekunder (ca)

gns puls: 150

maks: 179

Løb nogle korte intervaller som jeg mest er teknik og løbeøkonomi-træning...det bliver nu hårdt nok alligevel på de sidste. Tror måske jeg vil til at løbe nogle intervalpas, der både har korte og længere intervaller i samme pas - de korte er jo meget gode til at give en øget hastighed, som på sigt formentlig vil smitte af på de længere intervaller.

Det kan godt være at vinteren (eller hvad man nu skal kalde det) indtil nu har været lidt kedelig, men fra et træningsperspektiv er det jo ikke så dårligt...man slipper for at glide rundt i sne og sjap... :wink: Intet er så skidt at det ikke er godt for noget...

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 16. januar

Løb 12,7 km

gns tempo: 5.15 min/km

gns puls: 153

Måtte p**** tidligt afsted, fordi jeg skulle holde en heldagesworkshop i jylland og skulle derfor tidligt afsted...Vidste også at jeg ikke kom hjem før engang i løbet af aftenen, og så ville jeg dårligt kunne nå at løbe inden jeg skulle i seng...Så jeg var i skoene før kl. 5 :devil::dry:

Træning torsdag den 17. januar

Løb 18,6 km

gns tempo: 5.33 min/km

gns puls: 150

Pulsen var lidt høj i dag, men det var den også, da jeg fik pulsuret på. Tror bare jeg mangler lidt weekend og en laaaaang nats søvn :wink: For meget arbejde og alt muligt andet og for lidt hvile og ordentlig mad...

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 18. januar

Løb 14,6 km

gns tempo: 5.34 min/km

gns puls: 146

høje knæløft og hælspark

Lækkert med lidt regnvejr i morges :laugh: Jeg læste seneste klumme fra CityBoy på The London Paper forleden, og der stod at 'we have at least 3 months of hidious weather to look forward to' - de har de samme vejrmæssige 'glæder', som vi har her... :dry:

Er begyndt at lave lidt løbeøvelser (igen :tongue: ), og må hellere huske at logføre dem, så jeg også husker at lave dem :tongue: Jeg laver i øvrigt også forskellige mave- og rygøvelser - 3-5 gange om ugen - men dem logfører jeg aldrig (sikkert mest fordi jeg ikke laver dem sammen med træningen, men fx inden jeg går i seng).

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 19. januar

Løb 13 km

gns puls: 152

intervaller:

2x800 m (3.14, 3.18)

2x 400 m (1.32, 1.33)

2x200 m (43, 45)

2x100 m (20, 21)

maks puls: 183

Tror det er vejen frem at veksle mellem korte og lange intervaller - så får man også trænet lidt løbeøkonomi, så benene kan følge med når formen bliver bedre :tongue: Synes som regel jeg oplever at formfremgang kommer som 'trapper'; når konditionen bliver bedre bliver det et problem at tæske pulsen højt nok op, fordi benene ikke rigtig kan følge med. Og der kan de korte intervaller sikkert hjælpe på sigt.

Det er jo helt godt vejr i dag - selvom det blæser for meget for min smag - solen har været fremme og alt muligt :smile: Jeg har stået på ski engang (ved egentlig ikke rigtig, hvorfor det stort set er holdt op...), og der får man et lyst afbræk i vinteren, når man kommer ned til sol og sne. Så jeg må nyde solen, når den titter frem her til lands :smile: Ved godt at jeg kommenterer vejret meget, men jeg er jo også meget ude...Og så har jeg en mistanke om at jeg er lidt cyklopat - er det ikke det, det hedder, når man er meget påvirket af vejr og lys (eller mangel på samme)?

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 20. januar

Løb 32 km

gns tempo: 5.40 min/km

gns puls: 144

Ok tur i dag. Var lidt rundt i dyrehaven og forskelligt og havde helt glemt, at den have faktisk har en del bakker... :tongue: Jeg var solo hele turen i dag, og det kan altid ses på tempo og puls...når jeg løber noget af turen med et af spartas hold får jeg langt flere og længere pauser, og så bliver tempoet højere og pulsen lavere :tongue:

Kom igennem turen på vand og et 75 grams marcipanbrød :tongue: - skal jo øve mig i at spise undervejs og noget marcipan-agtigt ligger meget godt i maven har jeg efterhånden fundet ud af.

Løb ialt uge 4: 117 km

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share