Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

New York Marathon 2007

Netop hjemvendt fra New York (i morges kl. 6.15, hvor SAS havde medvind - for en gangs skyld :tongue: - og landede en time før planlagt), tænkte jeg at jeg ville skrive en løbsberetning mens jeg alligevel sad og skulle holde mig vågen. Så faldt jeg selvfølgelig alligevel i søvn et par timer. Men hvor om alt er...

Tid: 3.52.36 :newtongue:

..nogen vil nok kigge på min 10 km tid fra forrige weekend og så spørge, hvad der lige skete den søndag i New York siden jeg ikke kom bare lidt hurtigere i mål...jeg har ledt godt og grundigt i Håndbog for Dårlige Løbeundskyldninger, og jeg må sige at jeg ikke rigtig ved det - udover at jeg aldrig for alvor havde gode ben og jeg ikke for alvor kunne sætte mig op mentalt. Omkring halvmarathon smed jeg håndklædet i ringen og så var det nærmest slut. Altså jeg kom jo i mål, men tempoet gik voldsomt ned - og det var nu ikke fordi jeg havde løbet for hurtigt på den første halve marathon. Men ok - selvom jeg leverede en dårlig præstation var det jo ikke en dårlig oplevelse (altså oplevelsen er jo altid bedre når man er flyvende men alligevel...).

Man kan sige at en af ulemperne ved at skulle løbe marathon i en by som New York er, at det er svært at holde sig bare nogenlunde i ro i dagene op til løbet; der er mange ting man gerne vil se og selvom man anstrenger sig for at hvile fødderne lidt - i hvert fald dagen før løbet - kommer man lynhurtigt til at gå mange km. Jeg har været i New York flere gange før, men det er en kæmpe oplevelse hver gang!

Vi var 4 i samme værelse; 2 halvgarvede løbere og 2 marathon-debutanter. Det er da i orden at få sin maratondebut i New York må man sige.

Selve løbet er lidt af den slags, hvor der er et marathon før marathonløbet (at komme til start før fanden får sko på), selve marathonløbet (det er de 42,2 km, som vi er – mere eller mindre – forberedt på) og så er der et marathon efter marathonløbet (at få sin baggage og komme væk fra målområdet). Der er ikke start og mål samme sted, så løbsorganisationen har heller ikke gjort det let for sig selv kan man sige.

Vi ankom ’først’ til startområdet kl. 7 om morgenen, og med start kl. 10.10 var der ligesom nogle timer, hvor man bare kunne fokusere på at holde varmen og få tiden til at gå. Det var halvkoldt, så jeg havde iklædt mig omtrent alt det tøj, jeg havde med :laugh: . Jeg bryder mig ikke om at fryse og slet ikke i så mange timer…Der var ved at gå helt ged i det, da vi skulle aflevere baggage og der var kæmpe trafikprop, fordi folk bare maste sig frem på må og få - det havde nok været et hit at regulere det sådan, at man gik i en mere lind strøm. Det kan lade sig gøre - man skal bare tænke en motorvej som forbillede... :smile: Men vi overlevede selvom nogle begyndte at blive noget pirrelige.

Jeg var henvist til det startfelt, hvor der kun var kvinder; der stod i løbsinfoen at de 9000 hurtigste kvinder havde eget startfelt, og der var meget strenge ordre om at mænd ville blive taget ud af løbet, hvis de startede sammen med disse kvinder. Det blev nok ikke helt håndhævet, eftersom jeg så noget, der umiskendeligt lignede mænd ved starten :tongue:

Ved en start et andet sted i løbet kom Thomas (Møllnitz) i fjernsynet; han løb i vikingekostume og blev bedt om at lave nogle 'marathon stretches' for kameraet. Så han kan meget vel være kommet i fjernsynet med kommentaren 'danish viking striking a pose before the New York City marathon' :tongue:

Løbet startes på et bro og går igennem de 5 dele af New York - først efter 25 km kommer man til Manhattan første gang. Det var en meget fin oplevelse, fordi tilskuerne artede sig forskelligt undervejs; en stor del af vejen var der en masse leben og i det jødiske kvarter var der helt stille; de må hverken klappe eller heppe, så de står og kigger lidt på. Men der er anslået 2,5 mio tilskuere langs ruten, og de langt de fleste kan godt både råbe og larme. Og det gør de så.

Det er faktisk en temmelig hård rute; den går meget af tiden lidt op eller ned, og det føles ikke som noget i starten men man får det lige i nakken efter 30 km - så kan man godt mærke at løbet ikke er helt fladt.

Jeg er halvtung i benene i starten men går sådan umiddelbart frisk til sagen. Efter halvmaraton begynder det dog at smuldre og jeg begynder at sludre med bartenderne i væskedepoterne. Hvilket lige bringer en sidebemærkning om væskedepoterne ind. Der er mange af dem – for hver mile – så man skal lige finde ud af, hvilke man skal springe over. Og så serverer de Gatorade. Det smager godt men er hårdt for maven :nonono: . Der er for meget sukker i. Men jeg forfaldt til det, da jeg havde det for dårligt til at få min medbragte gel ned (det virker rigtig godt, men er så klamt, at er jeg ikke på toppen kan jeg ikke få det ned :crazy: ).

Havde jeg ikke fløjet så langt er jeg ikke sikker på at jeg havde orket at gennemføre. Men jeg mente trods alt ikke jeg var fløjet over atlanten for at udgå. Nu hvor der som sådan ikke var noget specifikt galt. Så jeg skulle død og pine have den medalje om halsen! :superman:

Efter 35 er jeg helt energiforladt og det føles som om jeg har elastikker hængende, hvor mine ben engang var. Jeg kan nu begynde at spise den tudekiks jeg har bagt på siden halvmarathon :crybaby: - og drikke flæbemælken... :tongue: Jeg møder en anden dansker, der har det omtrent lige så dårligt som mig, og vi løber sammen indtil han får krampe. Når man har løbet sammen med den samme i noget tid, er det tungt at skulle fortsætte alene (alene er selvfølgelig en sandhed med modifikationer ved at løb af de dimensioner :blush: ). Men jeg får en positiv oplevelse, da der begynder at være skilte i 100 yards. Jeg har ikke helt fod på det system, så jeg ved ikke hvor lang en yard er og blive positivt overrasket over, at det ikke er særligt langt – 1 yard er lidt mindre end 1 meter får jeg senere at vide. Jeg kommer over målstregen og opdager at jeg ikke er den eneste, der kommer ind på lige det tidspunkt :laugh: . Og at jeg ryger ind bag nogen, som giver sig til at stå stille. Jeg er som sagt ikke helt på toppen og er på nippet til at besvime, da jeg blive tvunget til at stå stille. Så jeg får mast mig fri, så jeg kan gå lidt.

Det er så nu at maratonløbet efter maratonløbet starter. Jeg skal have noget at drikke, finde min baggage og tilbage til hotellet. I nævnte rækkefølge. Noget at drikke går hurtigt. Så kommer vi til baggagen, og da jeg får kæmpet mig hen til baggagevognene opdager jeg at de – ikke overraskende – starter ved nummer 1 og jeg har noget liggende i nummer 53…der går en amerikaner ved siden af mig, som synes det er ligeså uoverskueligt som mig og udbryder ’oh my god – is it in Manhattan or are we going back to the Bronx?!’ Nå men det lykkes jo og jeg finder også hurtigt en subway så jeg kan komme hjem til et bad. Desværre kører subwayen jo under jorden og rulletrapper er der ikke så mange af, så jeg må baglæns ned at trapperne :tongue:

Senere viser det sig at mine bofæller også er kommet godt igennem – værelsets hurtigste bliver en debutant, som løber afgørende 30 sekunder hurtigere end mig (afgørende for hvem der skal give øl :tongue: ) og så drysser de ellers ind lige efter hhv 4 og 5 timer. Thomas havde ikke lige været forberedt på hvor krævende det ville være at løbe i udklædning kan man forstå.

Løbets næsten mest presseomtalte løber kom ind i en tid omkring 5½ time…tja altså det var måske ikke så meget den præstation, der bragte pressen frem, men mere at hun er gift med Tom Cruise (og så kan man jo lave overskrifter som ’cruising to the finish line’). Yep Katie Holmes var blandt deltagerne. Ligesom Lance Armstrong - som dog løb dobbelt så hurtigt som hende. Jeg synes godt at en som Katie Holmes kunne have løbet lidt hurtigere; altså hun skal vel trods alt kun løbe et maratonløb og ikke bruge en masse tid på pre- og postmaratonaktiviteter. Hun bliver sikkert læsset ned i startområdet med helikopter eller noget…eller bliver beamet ind. Det er svært at forestille sig, at hun ankommer til starten flere timer før iført flere lag gammelt grimt joggingtøj som os andre :laugh:

Men bortset fra at jeg havde et dårligt løb – sådan i fysisk betydning – var det fedt at prøve. Og resten af turen var også super hyggelig med lidt shopping, jazzklub, lidt shopping, comedy club, lidt shopping…Man går aldrig helt galt i byen med en tur til det store æble :banana::banana:

Onsdag og torsdag bliver det også til lunteture i Central Park - selvfølgelig iført marathonblusen som alle de andre :tongue: Man kunne ligeså godt have et skilt på ryggen, hvor der stod: 'det kan godt være jeg løber lidt haltende men det er altså fordi jeg lige har løbet marathon' :laugh::tongue:

Så er jeg glad for at jeg prøvede netop det løb? Yes! Meget. Skal jeg løbe det igen? Nej. Det er for dyrt. Og jeg vil ligeså gerne til New York uden at skulle løbe 42,2 km. Og jeg synes ikke at løbet overgår fx løb som Berlin eller Hamburg med flere længder som jeg ellers havde hørt.

Men nu er jeg tilbage - en stor oplevelse rigere og mange penge fattigere :laugh::nonono: - og jeg skal ikke løbe noget særligt resten af året. Det føles som om at visse dele af mine ben er vældigt underrestituerede efter en ret lang sæson med mange lange løb, så nu tager jeg en pause. Altså jeg skal jo træne, men har ikke tænkt mig at begynde at øge målrettet mod næste store udfordring i maj 2008 før midt/slut december.

...og i må bære over med at jeg ikke lige formåede at fatte denne løbsretning i korthed :wink::tongue:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

...og i må bære over med at jeg ikke lige formåede at fatte denne løbsretning i korthed :wink::tongue:

Du er tilgivet, i hvert fald er undertegnede :wink:

Rigtig god beskrivelse, nu kan man jo næsten påstå at man selv har været der :tongue:

Ærgerligt med tiden og dagsformen, men i hvert fald tillykke med, at du gennemførte xyxthumbs.gif

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne,

jeg er en af de sikkert mange der ganske ofte kigger ind - bare lige for at se hvordan det går med dig og dine forberedelser til dine mange ting, og så lige "suge" lidt af din humor. :4mewantfood:

Ingen tvivl - det må kræve en vis form for humor, at komme op så tidligt hver morgen og fyre de mange kilometer af du gør. Imponerende - men det har andre jo også påpeget før.

Jeg var netop inde nogle gange i løbet af ugen, for at checke hvordan din NY tur var gået. Havde set tiden ikke lige var 3.28...og var lidt nysgerrig over over hvad tiden ville dække over.

Vi er et par stykker der håber at vi får et par pladser til næste år - er i øjeblikket på MTC's venteliste, så forhåbentlig er der nogle der får kolde fødder.

Super beretning - og flot at du kommer igennem alt til trods - og stadig har en god oplevelse ud af det. Det kan godt være at man også skal sætte lidt tid af til "shopping-træning" :tongue:

Hejsa, Claus

Link to comment
Share on other sites

Du er tilgivet, i hvert fald er undertegnede :wink:

Rigtig god beskrivelse, nu kan man jo næsten påstå at man selv har været der :tongue:

Ærgerligt med tiden og dagsformen, men i hvert fald tillykke med, at du gennemførte xyxthumbs.gif

Tak! Selvom løbet var på den dårlige side rent fysisk, så var det en stor oplevelse - og så bliver man nødt til at løbe i mål... :tongue: - om ikke andet for at møde et meget talstærkt publikum i Central Park :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne,

jeg er en af de sikkert mange der ganske ofte kigger ind - bare lige for at se hvordan det går med dig og dine forberedelser til dine mange ting, og så lige "suge" lidt af din humor. :4mewantfood:

Ingen tvivl - det må kræve en vis form for humor, at komme op så tidligt hver morgen og fyre de mange kilometer af du gør. Imponerende - men det har andre jo også påpeget før.

Jeg var netop inde nogle gange i løbet af ugen, for at checke hvordan din NY tur var gået. Havde set tiden ikke lige var 3.28...og var lidt nysgerrig over over hvad tiden ville dække over.

Vi er et par stykker der håber at vi får et par pladser til næste år - er i øjeblikket på MTC's venteliste, så forhåbentlig er der nogle der får kolde fødder.

Super beretning - og flot at du kommer igennem alt til trods - og stadig har en god oplevelse ud af det. Det kan godt være at man også skal sætte lidt tid af til "shopping-træning" :tongue:

Hejsa, Claus

I kan godt glæde jer, hvis I kommer afsted! Det er en stor oplevelse. At jeg var noget underperformende den dag påvirker jo oplevelsen for mig personligt, men der er knald på under løbet - tilskuerne er helt på mærkerne.

Og skal man til New York er det ikke et spørgsmål om man skal man shoppe. Det skal man bare :w00t:

Jeg havde hørt før jeg tog afsted, at det er en noget langsom rute, og det kan man også se på vindertiderne - 2.09-noget hos mændene og 2.23-noget hos kvinderne. Og hos kvinderne var det trods alt Paula Radcliffe, som normalt er god for tider, der er noget bedre end det. Og hun har aldrig løbet hurtigere end 2.23 i New York. Men jeg kunne nu godt have løbet hurtigere, hvis jeg havde haft det bedre og været i bedre psykisk form...Jeg kan også se på mine splittider, at jeg tabte mig selv helt til sidst (eller også blev kilometerne bare progressivt længere og længere :tongue: ). På trods af et skodløb har jeg sjovt nok ikke fornemmelsen af at løbet var langt. Altså det har jo den længde marathonløb som regel har :tongue: men har man det dårligt kan det godt begynde at føles som om løbet pludselig blev en 2-3 gange så langt :laugh: Så løbsstemningen har gjort at jeg ikke sad med fornemmelsen af at have løbet Verdens Længste Marathon :wink:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Og skal man til New York er det ikke et spørgsmål om man skal man shoppe. Det skal man bare :w00t:

QFT :superman:

Det gælder i øvrigt også london, paris, berlin, Damascus, København, Oslo, stockholm og... og...

Tillykke med det, selvom tiden ikke var så god som du havde håbet. Men den er jo bestemt heller ikke skidt

Link to comment
Share on other sites

QFT :superman:

Det gælder i øvrigt også london, paris, berlin, Damascus, København, Oslo, stockholm og... og...

Tillykke med det, selvom tiden ikke var så god som du havde håbet. Men den er jo bestemt heller ikke skidt

Ja men i New York er det også billigt :w00t: - især nu hvor dollaren jo nærmest ikke koster noget som helst (det har jeg sagt til mig selv mange gange...'ahh hvad - dollaren er jo nærmest gratis - jeg køber det sgu' :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 10. november

Løb ca 7 km

tid: 40 min

Er du åndsvag hvor var det tungt :crazy: Jeg kunne nærmest ikke flytte stængerne...det må være flytur, tidsforskel og meget mere, der stadig sidder i kroppen. Vågnede heller ikke før kl. 11.30 og for en, der er rimeligt vant til at stå tidligt op er det halvsent (og jeg havde faktisk også sovet i 11 timer eller noget i den stil...).

Træning søndag den 11. november

Løb ca 15 km

13 km med Spartas hold 5 (4.50 min/km)

Jeg glemte på et tidspunkt at starte mit ur igen, så der er hverken tid eller noget fra i dag. Det gik som sådan ok og min ben havde det i det mindste bedre end i går (det kunne så heller ikke blive meget værre... :dry: ). Tror jeg resten af året vil prøve at bruge Spartas søndagstræning til at sætte et nogenlunde tempo og regner med at hold 4 (4.40 min/km) vil være et godt hold. Deres ture når ikke at blive så lange på denne side af nytåret, og jeg skal ikke løbe så store mængder i år. Så kan jeg altid rasle ned til Hold Langsom, når jeg skal til at løbe store mængder :wink:

Der var rigtig mange mennesker i dag - der er åbenbart flere og flere som vil løbe marathon.

Fed løbsberetning! Respekt herfra :wink:

Takker :smile:

Link to comment
Share on other sites

Surt, du gik død i New York! Det er sgu aldrig sjovt, når der ikke rigtigt er noget krudt i benene. Havde heller ikke selv noget energi igår, så jeg måtte slæbe mig igennem mine 14 km. Skal løbe Firenze marathon om 2 uger og håber godt nok at benene er lidt mere friske der for ellers kan jeg ikke holde tempo! :dry: Så jeg føler med dig!! :tongue:

Nå, men godt du havde en god tur i New York, som jo altid er spændende og så med den dollarkurs! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 12. november

Løb ca 12 km

tid: 1.05

Stille og rolig tur til morgen uden pulsur eller noget...tror jeg lader det ligge her i restitutionsperioden. Bare fordi egentlig. Og så var det glat - er det bare mig eller er det ikke lidt tidligt på året at skulle bekymre sig om føret?

Surt, du gik død i New York! Det er sgu aldrig sjovt, når der ikke rigtigt er noget krudt i benene. Havde heller ikke selv noget energi igår, så jeg måtte slæbe mig igennem mine 14 km. Skal løbe Firenze marathon om 2 uger og håber godt nok at benene er lidt mere friske der for ellers kan jeg ikke holde tempo! :dry: Så jeg føler med dig!! :tongue:

Nå, men godt du havde en god tur i New York, som jo altid er spændende og så med den dollarkurs! :laugh:

Det bliver spændende med Firenze marathon :smile: Håber du får en god tur!

Link to comment
Share on other sites

Hej Mizz, Tillykke med løbet i 'the Big Apple'.

Lidt ærgerligt at tiden ikke var som forventet, men du har vidst også haft et travlt '07 :smile:

Det lyder uden tvivl som om det har været en stor oplevelse! - er det ikke også det største maratonløb i verden?

//Casper

Link to comment
Share on other sites

Hej Mizz, Tillykke med løbet i 'the Big Apple'.

Lidt ærgerligt at tiden ikke var som forventet, men du har vidst også haft et travlt '07 :smile:

Det lyder uden tvivl som om det har været en stor oplevelse! - er det ikke også det største maratonløb i verden?

//Casper

Thanx :smile: Ja jeg har været lidt meget i løbeskoene og til løb i år, og så må man jo vente sig en nedtur hist og pist...

Jo jeg tror det er det største løb i verden - små 40.000 løbere og anslået 2,5 mio tilskuere, så der er gang i den :bigsmile: Og de går jo vildt meget op i det, og sjovt nok kan man se rundt omkring i byen i dagene efter, at mange går med deres medalje om halsen efter løbet. Jeg kan ikke engang få mig selv til at tage den på til middag om aftenen (hvor der ellers hos Marathon Travel Club er tradition for at man har medalje på) :blush:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 13. november

Løb 13,5 km

tid: 1.11

Nå og så er det jo valgaften i aften...Og så sidder man der og føler at det er ens demokratiske pligt at følge lidt med i udsendelsen, der slæber sig afsted mens de tæller op i Nørre Bøvelse og Vestre Snede...Man kan jo altid håbe at der sker noget uventet, så det bliver lidt spændende :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 13. november

Løb 13,5 km

tid: 1.11

Nå og så er det jo valgaften i aften...Og så sidder man der og føler at det er ens demokratiske pligt at følge lidt med i udsendelsen, der slæber sig afsted mens de tæller op i Nørre Bøvelse og Vestre Snede...Man kan jo altid håbe at der sker noget uventet, så det bliver lidt spændende :tongue:

Du bør stemme, men med hvad man kan forvente af kvaliteten af de udsendelser, så tror jeg man gør sig selv en stor tjeneste ved ikke at se det. Tag en aften ude, kom hjem, hop i seng vågn op, og se resultatet :smile:

Spændende bliver det i alle fald

Denne valgkamp har været en pinlig farce, EOD

Link to comment
Share on other sites

Du bør stemme, men med hvad man kan forvente af kvaliteten af de udsendelser, så tror jeg man gør sig selv en stor tjeneste ved ikke at se det. Tag en aften ude, kom hjem, hop i seng vågn op, og se resultatet :smile:

Spændende bliver det i alle fald

Denne valgkamp har været en pinlig farce, EOD

Jep - stemmer gør jeg altid. Men jeg har lidt svært ved at administrere det med at se (eller ikke se) de kedelige valgudsendelser :tongue: På den ene side vil jeg gerne følge løbende med og på den anden side er det helt gabende kedeligt. På den anden side har jeg ikke sovet supergodt siden jeg kom hjem fra NY, så jeg kan måske benytte lejligheden til at småsove hist og pist :wink:

Ja det bliver spændende at se hvad der sker

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 14. november

Løb 12,5 km

tid: 1.02

Så fik vi overstået valget...jeg kan stadig ikke rigtig falde i søvn om aftenen efter jeg er kommet hjem fra NY (mærkeligt - jeg plejer ikke at være så påvirket), så der var potentiale for at se det hele. Hvilket jeg også næsten gjorde. Til slut kunne jeg dog ikke holde alle journalisternes 'hvordan har du det med det?'-spørgsmål ud...jeg ved godt det er svært at finde på noget begavet at spørge om en hel aften men helt ærligt... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 15. november

Løb ca 12 km

tid: 1.03

Stille og rolig tur i morges, hvor det godt nok ikke være så koldt som i går men det føltes nu heller ikke lige som en varmfront (som jeg synes jeg havde hørt noget om i vejrudsigten) :tongue:

Kors i hytten hvor er jeg træt...nåede at falde i søvn på vej i toget i morges (turen tager også næsten hele 15 min :laugh: ) Sov faktisk ok i nat (hvilket i praksis vil sige næsten hele 6 timer) men det er også første ordentlige nattesøvn siden jeg startede på arbejde efter New York. Og jeg ikke ikke engang haft tid til at halvsove i løbet af dagen :tongue: Synes ikke jeg plejer at være så påvirket af jetlag...og man sover jo heller ikke top-meget en uge i New York, hvor man deler værelse med gud og hvermand og i øvrigt vågner tidligt, fordi byen begynder at larme (det antager jeg er årsagen - de gange jeg har været i New York har jeg altid været meget tidligt på benene).

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er godt blevet koldt. Igår løb jeg for første gang med de lange vinter-tights og vinterjakken! :crazy: Hvornår kommer den sommer??? :tongue:

Trænger vist efterhånden også til en lille pause i træningen, så efter Firenze i næste weekend holder jeg vist træningsfri resten af året og kun lunte småturer. Det selvom jeg ikke er i nærheden af dit løbepensum! :smile: Men mine lægge er lidt brugte

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 16. november

Løb ca 9 km

tid: 47 min

Stille og rolig tur...vænner mig helt til ikke at træne så meget :tongue: Nå men det jo får jo også en ende på et tidspunkt - prøvede at lave nyt løbeprogram i går aftes, men det blev så deprimerende at jeg stoppede igen :laugh: Hvis man skal have maksuger på 150 km skal der altså løbes noget :blink: Overvejer lige igen hvordan jeg skal stykke det sammen - måske beslutter jeg mig bare for at mindre kan gøre det :wink::laugh: Eller også vil jeg tænke i korte cyklusser, hvor man måske nok kommer til at blæse lidt på reglen om langsom progression og pludselig har en hård uge, men så til gengæld aflaster bagefter...

Hvorom alt er, så kører jeg restitution resten af denne måned, og i start - senest midt - december skal jeg nok til at trappe op til i første omgang normalt niveau igen.

Ja, det er godt blevet koldt. Igår løb jeg for første gang med de lange vinter-tights og vinterjakken! :crazy: Hvornår kommer den sommer??? :tongue:

Trænger vist efterhånden også til en lille pause i træningen, så efter Firenze i næste weekend holder jeg vist træningsfri resten af året og kun lunte småturer. Det selvom jeg ikke er i nærheden af dit løbepensum! :smile: Men mine lægge er lidt brugte

Vigtigt at holde længere restitutionsperioder engang imellem tror jeg....man behøver jo ikke helt lade være med at løbe, men har man en anden form for træning man også gider (eller kan man finde ud af at holde pause :tongue: ) er det bestemt ingen skade til i en periode.

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 17. november

Løb ca 7 km

tid: 36 min

Træning søndag den 18. november

Løb 15 km

13 km med Spartas hold 4 (4.40 min/km)

tid: 1.10

Fin tur i dag, og det var faktisk lettere for mig at følge med på hold 4 i dag end hold 5 sidste søndag...men nu er seneste marathon også kommet på behørig afstand, og så er den her søndag det eneste effektive træningspas i denne uge :blush: Det er faktisk også planen at jeg skal være helt off-season og tage det roligt lige p.t.

Løb ialt uge 46: 81 km

...men det løber alligevel lidt op, så lidt får jeg da trænet. Jeg stod ellers og talte med en jeg kendte i går, og sagde at jeg lå heelt på den lade side og trænede nærmest overhovedet ikke...Det føles faktisk heller ikke sådan, og det er jo godt - så er der noget overskud at bygge ovenpå, når jeg skal til at øge igen :smile:

Var inde og se Lions for Lambs i går - den var faktisk rigtig god. Lige når man ser filmen kan man synes at kombien af Robert Redford, Tom Cruise og Meryl Streep er lidt underlig, men de spiller allesammen deres roller rigtig godt. Det er Redford, der har instrueret, og der er ingen tvivl om, hvad han mener om den amerikanske war on terror...og om mediernes (læs: CNN's) rolle i at sælge krigen til befolkningen. Det er min udlægning at det er CNN, der er i fokus, men det har jo nærmest været den station, der opfandt overskriften war on terror.

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 19. november

Løb ca 10 km

tid: 56 min

Hygge-luntetur i morges...nu er vi ligesom i sæsonen, hvor det er mørkt i døgndrift...me don't like :sneaky2: Nå men det går jo over igen som man siger... :tongue:

Tester p.t. en slags kompressions-sok fra Skins. Det er faktisk ikke en sok på den måde at den ikke går ned over foden, hvilket er en fordel, hvis man har et religiøst forhold til et bestemt mærke sokker (og det har man, når man let får vabler :wink: ). Jeg havde dem på i går, og det var faktisk rart at løbe med. Har forsøgt at testløb en kompressionssok før, men hvis der er sådan en riflet sokkekant lige under knæet synes jeg det er irriterende og det har det med at begynde at klø. Men de her er i helt glat lycra-materiale, og det ser ud til at fungere. Regner med at bruge dem på de løbeture, der udgør en belastning for benene - kloge hoveder hævder at det giver en hurtigere restitution og mindre ømhed.

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 20. november

Løb 12,5 km

tid: 1.01

Kroppen har det fint og reagerer godt på lidt aflastning. Resten af mig har det ikke så fint - hader november. Har det som den danske digter Henrik Nordbrandt, der flyttede fra danmark, fordi han var overbevist om, at vi var et af de få lande i verden, der havde 16 måneder på et år...november kommer 4 gange (mindst!) :wink: Men jeg er aldrig på toppen i november, så jeg er bare glad for at den snart er overstået. I december bliver der i det mindste tændt lidt ekstra lys hist og pist, så det virker lidt hyggeligere at det er mørkt i døgndrift...

Link to comment
Share on other sites

Nå ingen træning i dag. Jeg fik noget så underligt som et krampeanfald på kontoret i går, så jeg røg på skadestuen og alt muligt. Jeg blev tilbudt indlæggelse og observation men endte med at blive enig med overlægen om at jeg tog hjem (og sov hos min mor, så jeg ikke var alene), og aftalte eventuelle undersøgelser med min praktiserende læge, som har set mig før og kender mit sygdomsforløb (hvilket i praksis vil sige ingenting...). De sagde at man som regel ikke gør noget ved et første-gangs-tilfælde af krampe, fordi nogle mennesker oplever det en gang, og så kommer det aldrig igen. Det der kan komme på tale af undersøgelser er noget for at udelukke epilepsi, og eventuelt finde ud af om der er ubalance i mine elektrolytter (hvilket kan være en mulighed med min træning). Hun mente først at der med al min træning var risiko for forstørret hjerte, men talte med en hjertespecialist, som sagde at hvis det var tilfældet, ville man få sådan et anfald mens man var igang, og ikke når man sad stille.

Men min stakkels kollega, som var vidne til hele seancen! Det ser jo forfærdeligt ud, og jeg har gjort en målrettet indsats for at bide tungen af mig selv, så der har været blod, savl, fråde om munden og hele balladen over det hele :devil: Hun sagde at jeg gik i krampe i måske 1 minut og derefter faldt i en dyb søvn. Jeg vågnede så småt da ambulancefolkene kom, og min kollega mente hun kunne kende mig igen, da jeg omgående spurgte 'hvad er det?!', da de stak noget i armen på mig, og forsøgte at diskutere med dem, om jeg skulle have iltmaske på :tongue: Så synes hun jeg lignede mig selv. Jeg bryder mig ikke om at have både mund og næse dækket til, og det må ligge meget dybt i mig :tongue:

Jeg har det fint nu, men tøffer op til min egen læge i morgen og hører hvad han anbefaler af videre undersøgelser. Jeg har selvfølgelig slået mig på vej i gulvet, så jeg har lidt buler i hovedet og ondt i ryggen, og så er min tunge øm og blå, fordi jeg har bidt meget hårdt i den, men ellers har jeg det fint. Igår da jeg lå på skadestuen og havde set lægen, var jeg enooooormt træt - krampe må virkelig være en energikrævende proces! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share