Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Hold da op. Håber du kommer dig. Det er sgu vildt når den slags ting sker for folk i slut 20'erne. :smile:

Tag du den lidt med ro

Ja tak. Jeg har det faktisk fint nu, så det er sikkert fint. Jeg skal en tur forbi lægen i morgen, og så må vi se om jeg skal til videre undersøgelser eller man venter på at det eventuelt kommer igen. Min kollega havde slået det op et sted, og der stod at cirka 5% af befolkningen oplever at prøve sådan noget en gang i deres liv (og så typisk kun den ene). Og det jo en ret stor andel. På sygehuset sagde de, at man mange steder siger at førstegangskrampe ikke er krampe på den måde at chancen for at det er en enlig svale er ret stor. Vi får se. Men nu har jeg det fint.

Men ja utroligt hvad der rammer en, når man sådan efterhånden har ramt slut 20'erne :tongue::wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning torsdag den 22. november

Løb ca 11 km

...ingen tid eller noget i dag, da jeg mødte forskellige, som lige skulle spørge til helbreddet, og så glemte jeg har starte uret igen.

Har det ok nu, men kan mærke at jeg er rystet - det er underligt at få en slags anfald, som man faktisk ikke selv oplever (fordi jeg ikke var ved bevidsthed), men som en af mine kolleger var primært vidne til. Det har sikkert været forfærdeligt for hende. Var hos min egen læge i dag, som ikke mener der er tale om noget alvorligt men alligevel mener at det er værd at undersøge nærmere, så jeg er blevet henvist til en neurolog.

Link to comment
Share on other sites

Sikke da en oplevelse :crazy: Men nok egentlig rart nok, at du ikke selv husker noget

Håber svarene af alle prøverne bliver, "at det bare var et engangstilfælde".

Pas godt på dig selv :bigsmile:

Det var ikke så sjovt....egentlig også underligt at jeg ikke husker noget, men at min kollega til gengæld har fået æren af panikoplevelsen på mine vegne. Og det ser jo så voldsomt ud, så det har ikke været sjovt at se på.

Jeg er ikke vildt nervøs for at der er noget alvorligt galt med mig - det tror jeg egentlig ikke. Men det vil være rart om man kan konstatere at det enten er et engangstilfælde eller at der er tidspunkter eller situationer, hvor jeg skal passe på (eller noget).

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 23. november

Løb 12,5 km

tid: 1.02

Har bevæget mig på arbejde i dag, og bliver nok et par timer...senere skal jeg ud og besøge den kollega, som havde fornøjelsen af at opleve mit krampeanfald (det er jo faktisk hende og ikke mig, der har oplevet det eftersom jeg ikke var ved bevidsthed...). Det bliver godt at snakke med hende - det har været helt forfærdeligt for hende...

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 23. november

Løb 12,5 km

tid: 1.02

Har bevæget mig på arbejde i dag, og bliver nok et par timer...senere skal jeg ud og besøge den kollega, som havde fornøjelsen af at opleve mit krampeanfald (det er jo faktisk hende og ikke mig, der har oplevet det eftersom jeg ikke var ved bevidsthed...). Det bliver godt at snakke med hende - det har været helt forfærdeligt for hende...

Ja det er lidt af en oplevelse når folk falder om. Jeg oplevede det også med en pige engang et sted uden for lovs rige og ret, og det var godt nok ikke rart når hele kroppen bare faldt sammen, og ingen doktor eller lignende i nærheden :cry: Men hun klarede sig

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 24. november

Løb ca 10 km

tid: 50 min

Hmm, det lyder da som en grim omgang du har været ude for! :blink: Jeg håber du er klar igen både fysisk og mentalt!

Ja det var ikke specielt skægt...Fysisk har jeg det nogenlunde - er stadig øm hist og pist, og kan stadig mærke at jeg har forsøgt at bide tungen af mig selv...men jeg kan godt mærke at jeg stadig er rystet. Besøgte min kollega, der oplevede det hele (og - i modsætning til mig - var ved bevidsthed hele tiden), og sådan noget virker meget voldsomt. Det havde ikke været sjovt for hende.

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 25. november

Løb ca 17 km

heraf 15 km med hold 4 (4.40 min/km)+lunt frem og tilbage til stadion

tid: 1.22

Det var en meget fin tur med Sparta i dag. Man kan godt se at søndagstræningen trækker flere og flere mennesker; næsten alle hold er store (måske pånær hold 1...).

Løb ialt uge 47: 73 km

Har det fysisk nogenlunde igen, men er stadig lidt ved siden af mig selv...nå men det varer jo nok lidt før den fornemmelse forsvinder...

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 27. november

Løb ca 12 km

tid: 1.02

Koldt og klart vejr i morges - det kan vi nu godt lide :smile:

Nu går den nok heller ikke meget længere med at tralle afsted på alle løbeture :blush: Må hellere snart vedtage restitutionsperiode for næsten slut og begynde at indføre lidt mere kvalitetstræning...fra næste uge måske... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 28. november

Løb 10 km

gns tid: 5.10 min/km

maks: 3.45 min/km

Der var lidt let fartleg - korte ryk - på programmet i dag. Nu mener jeg godt at jeg kan indlemme lidt mere kvalitetstræning i programmet igen...Har faktisk ondt i knæet lige nu, men det er noget, der er kommet af en eller anden bevægelse jeg har lavet i løbet af dagen...aner ikke hvad men det var der i hvert fald ikke i morges. Nå men jeg kører med lidt is og forskelligt her til aften og regner bestemt med at det er væk igen i morgen :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 29. november

Løb ca 12 km

tid: 1.03

Stille og rolig tur, hvor jeg lige skulle sondere terrænet i forhold til mit knæ. Jeg kunne mærke det lidt lige da jeg begyndte at løbe, men det forsvandt relativt hurtigt. Nu kan jeg ikke rigtig mærke noget. Nu må vi se om det giver lyd fra sig senere på dagen - hvis ikke har jeg nok bare lavet en forkert knæbøjning i løbet af dagen i går :tongue::blush:

Nu hvor der er begyndt at komme julehalløj op hist og pist er det ligesom lidt lettere at overkomme at det er mørkt i døgndrift synes jeg...og nu er min hademåned nummer 1 snart slut - så kan det kun gå fremad :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 30. november

Løb 10 km

tid: 52 min

Det er ufatteligt behageligt ikke at løbe så meget lige p.t. :tongue: Uventet behageligt med planlagt lang restitutionsperiode...Knæet gjorde af mystiske årsager kun ondt den ene dag - det må have været noget med en gal knæbøjning i løbet af dagen, der lige et kvart øjeblik slog knæet ud af kurs... :blink: Hvad ved jeg - bare det ikke gør ondt nu, så skal jeg være glad :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 1. december

Løb 9 km

gns tid: 5.12 min/km

...i regn og slud skal skoene ud...som man siger :tongue: Nå men det er jo typisk dansk vejr på denne årstid, så man kan lige så godt vænne sig til det... :dry:

Træning søndag den 2. december

Løb ca 17 km

15 km med Spartas hold 4

Fin tur i dag - og det regnede kun kortvarigt. Meget fjong.

Jeg har et søvnbehov på størrelse med en nufødts lige for tiden - det gør det meget vanskeligt at hænge sammen...det er ren Dirch Passer; 'vi skal alle have vores søvn - 14 timer mindst' :tongue: Det er der sikkert mange grunde til...en er sikkert min lidt underlige oplevelse for nylig og en anden er klart at det bare er november. Ikke min favoritmåned :unhappy: Men nu er den jo også slut! :smile:

Løb ialt uge 48: 81 km

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 4. december

Løb 11 km

gns tid: 5.15 min/km

Træning onsdag den 5. december

Løb 14 km

gns tid: 5.39 min/km

Øv. Skodvejr. Regn og 7 pelikaners blæst. Helt rolig tur.

Må snart komme i sving med at lave nyt løbeprogram - jeg skal igang sådan cirka nu. Her i en periode kommer det til at rumme mange langsomme km - det er lidt svært at tage sig sammen til, men vigtigt til de lange løb. Jeg kender en, der er ret ferm ud i disciplinen 24 timers løb, og han påstår faktisk at en meget stor del af hans træning ligger i et tempo mellem 5.30 og 6 min/km - og han kan faktisk løbe marathon under 3 timer...Det er nok noget med at få tempoet så langt ned på en stor del af træningen, at man kan holde til de uhyrlige mængder :crazy: Vil også se på om jeg kan udnytte transporten til arbejde engang imellem. Det gør det måske lidt lettere at få til at hænge sammen...

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 4. november

Løb 11 km

gns tid: 5.15 min/km

Træning onsdag den 5. november

Løb 14 km

gns tid: 5.39 min/km

Øv. Skodvejr. Regn og 7 pelikaners blæst. Helt rolig tur.

Tror du ikke det ville hjælpe på humøret, hvis du i stedet skrev 4. og 5. DECEMBER jf. tidligere bemærkninger om novembers fortrædeligheder? :-)

KasperCO

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 6. december

Løb 11,5 km

gns tid: 5.20 min/km

maks: 3.44 min/km

Løb en serie korte spurter op ad en lidt flad bakke. Det går ikke vildt meget op ad, men det er hvad jeg kan finde nu hvor det er mørkt hele tiden - så må man tage til takke med de steder, hvor der er oplyst (jeg løber så underligt, når jeg ikke rigtig kan se noget - så føles det som om jeg skal føle mig frem med fødderne :tongue: )

Nå ja - kom i øvrigt noget videre med løbeprogram i går aftes...planlagt langsom optrapning i næste uge. Jeg har fulgt flere opfordringer og indlemmet mange lange, langsomme ture. Her er fokus på at være ude længe og så til gengæld få tempoet helt ned, så jeg ikke er kvæstet flere uger efter. I udgangspunktet er der de fleste uger kun et interval-/tempopas og resten bliver løbet med mellem eller lav intensitet. Derudover er der indlagt nogle kortere testløb, så jeg får prøvet formen af. Længste træningspas er planlagt til at være 45 km og højeste ugentlige mængde omkring 140 km. Så må vi se om det kommer til at holde :wink: Men nu har jeg i hvert fald en næsten færdig plan at afvige fra :wink: Poster programmet når det er færdigt.

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 7. december

Løb 12,5 km

gns tid: 5.25 min/km

gns puls: 146

Der kommer lige en standardkommentar; øv. Skodvejr. Regn og styrtblæst - not very nice. Og det ser ikke ud som om det har tænkt sig at blive lyst i dag. Nå men nu skal jeg igennem dagens dont og så skal jeg ud til en veninde og koge lidt gløgg og spise pebernødder - very nice :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 8. december

Løb 9 km

tid: 48 min

MOL er godt nok blevet rød må man sige - og favorit-smileyen er kommet igen; :rudolph:

Træning søndag den 9. december

Løb 16 km

15 km med spartas hold 4 (4.40 min/km)

Vi slap for den helt store regntur i dag, men eftersom det havde regnet en del i løbet af natten var det jo styrtvådt alligevel - og vi var i Utterslev mose, og der er hypervådt bare det har regnet en smule. Det er ret underholdende når man løber mange sammen, for ingen gider rigtig det med våde fødder, så der bliver næsten altid råbt 'vand!', og så forsøger folk at hoppe og danse udenom. I dag var der bare vand over det hele, så man kunne lige så godt få det overstået; smæk begge fødder i vandpyt og lev med de våde fødder. Til sidst gav det heller ingen mening at advare om vand (for det var der over det hele), så der var nogen, der begyndte at sige til, hvis der tilfældigvis var tørt et sted. Man er mudret til op til hofterne efter sådan en tur :nissetunge:

Løb ialt uge 49: 86 km

Mit nye program starter i næste uge, og nu forsøger jeg mig med fokus på relativt mange langsomme km. Så nu skal søndagsturen også til at være lang, og så er det slut med hold 4 - desværre...nu skal jeg til at løbe med hold 118 eller noget i den stil (og så noget længere end sparta løber). Jeg er kommet frem til Hamburg Marathon i planlægningen, og derefter er der lidt tomt i mit program. Jeg er lidt i tvivl om Hamburg skal være opvarmningsløb eller om jeg skal løbe noget, der er lidt længere - der er et 6 timers i slutningen af april også.

Programmet her er et skelet, som jeg vil forsøge mig med - nu ser vi om det fungerer. I starten er det ret fredeligt...

2007_for_r_2008.xls

Link to comment
Share on other sites

Programmet her er et skelet, som jeg vil forsøge mig med - nu ser vi om det fungerer. I starten er det ret fredeligt...

2007_for_r_2008.xls ( 23.5K ) Antal downloads: 11

Skal man tolke det derhen at du er inviteret ud fredag i uge 1, 5, 9 og 16 - og at der skal restitueres igennem? :nissecool:

Jeg fatter det stadig ikke, hvordan du kan holde det kørende hver dag - ja år ind og år ud. Imponerende...

Claus

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 11. december

Løb 10 km

gns tid: 5.06 min/km

gns puls: 156

Fik ny ven i morges.... :nissetunge: Har mødt ham mange gange, men i morges hægtede han sig på og sluderede lidt - det er vældig hyggeligt. Sådan noget med at hilse på folk man ikke kender (endnu) er mænd meget bedre til end kvinder. Så er der vidst heller ikke så mange andre ting, de er bedre til :nissetunge::nissecool::rudolph::Mrs_Claus: (rigeligt med smileys her, så jeg ikke fornærmer mine mandlige læsere :nissetunge: Pjat - jeg holder meget af mænd :santa2: )

Skal man tolke det derhen at du er inviteret ud fredag i uge 1, 5, 9 og 16 - og at der skal restitueres igennem? :nissecool:

Jeg fatter det stadig ikke, hvordan du kan holde det kørende hver dag - ja år ind og år ud. Imponerende...

Claus

Nu er det jo kun et skitseprogram, så man ved jo aldrig hvad der kan ske undervejs :rudolph: Tja det med at træne er ikke noget jeg lige har fundet på...så har det bare været noget andet end løb. Det er sådan en god måde at brænde overskudsenergi af på, og det har jeg åbenbart behov for hver dag :nissetunge:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share