Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Fik ny ven i morges.... :nissetunge: Har mødt ham mange gange, men i morges hægtede han sig på og sluderede lidt - det er vældig hyggeligt. Sådan noget med at hilse på folk man ikke kender (endnu) er mænd meget bedre til end kvinder. Så er der vidst heller ikke så mange andre ting, de er bedre til :nissetunge::nissecool::rudolph::Mrs_Claus: (rigeligt med smileys her, så jeg ikke fornærmer mine mandlige læsere :nissetunge: Pjat - jeg holder meget af mænd :santa2: )

Jeg tror det er fordi piger er bange for at virke desperate, mens mænd skyer ingen midler eller steder når det kommer til at støve piger op :Mrs_Claus::man_in_love::flowers:

Eller han ville måske bare snakke :rofl2:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg tror det er fordi piger er bange for at virke desperate, mens mænd skyer ingen midler eller steder når det kommer til at støve piger op :Mrs_Claus::man_in_love::flowers:

Eller han ville måske bare snakke :rofl2:

Nååå det er derfor :nissetunge: Jeg skyer ellers heller ingen steder når jeg er ude i det ærinde...der er det bare lidt sværere at være kvinde, for jeg er nødt til at gøre et eller andet, så han altid tror at han har støvet mig op og ikke den anden vej rundt :nissetunge::santa2:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 12. december

Løb 13 km

inkl 8 korte intervaller sluttende på lille bakke

gns tempo: 5.20 min/km

maks tempo: 3.40 min/km

maks puls: 180

Ok træningspas i dag - lang op- og nedvarmning omkring de korte intervaller, som vel varede maks 30 sekunder (altså pr stk :nissetunge: ). Så korte intervaller er i virkeligheden ligeså meget løbeteknik og -økonomitræning, som det er kondition. Nu forsøger jeg mig med at løbe dem lidt og så skifte ud med lidt tempoløb engang imellem for at arbejde med en høj puls i længere tid.

Glæder mig til jul denne gang...er ellers ikke det store julemenneske, men i år trænger jeg til at hænge ud og lave ingenting i nogle dage :nissecool::Mrs_Claus:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 13. december

Løb 13,5 km

gns tempo: 5.34 min/km

gns puls: 138

Det kører bare derudaf med træning i lavintensitets-/hyggeområdet :nissetunge: Det er meget lettere at holde pulsen i skak når det ikke blæser alt for meget, så det må det gerne blive ved med at lade være med (øhhh -fed sætning :rudolph: )

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 13. december

Løb 13,5 km

gns tempo: 5.34 min/km

gns puls: 138

Det kører bare derudaf med træning i lavintensitets-/hyggeområdet :nissetunge: Det er meget lettere at holde pulsen i skak når det ikke blæser alt for meget, så det må det gerne blive ved med at lade være med (øhhh -fed sætning :rudolph: )

Du kalder 13,5km/t hyggetræning!!!!!!!!!!!!!!! :4thumbup:

Jeg ville være kørt i bund af det tempo over længere tid. Så hatten af for dig....

God Jul :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Du kalder 13,5km/t hyggetræning!!!!!!!!!!!!!!! :4thumbup:

Jeg ville være kørt i bund af det tempo over længere tid. Så hatten af for dig....

God Jul :nissecool:

Velkommen! Nye læsere kan begynde her... :nissecool:

Jeg bliver også kørt i bund af det tempo over længere tid - min forestilling om længere tid er måske bare lidt anderledes end din :nissetunge::nissegrin:

Også god jul til dig :xmas: Vi er kun i midten af december og jeg har allerede spist min dosis pebernødder...4 gange :nissetunge::rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 14. november

Løb 10 km

gns tempo: 5.00 min/km

gns puls: 155

Skvattede over et eller andet, da jeg joggede af lige ind foran min gadedør nærmest...løb er en farligere sport end man lige skulle tro :nissetunge: Der er ikke sket noget, men det er da bare pisseirriterende :rudolph:

Nå så er det store julefrokost dag for mange i dag - jeg skal også afsted...til et par stykker...Nå men min læge mente at det var en rigtig god ide at undgå for meget alkohol i lyset af min for-nylige krampeanfald (det kan åbenbart virke krampefremkaldende) - så slipper jeg da for tømmermænd. Og kommer sikkert tidligt hjem, fordi de andre går til snapsen og bliver dumme at høre på :rudolph::nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 15. december

Løb 12,5 km

gns tempo: 5.27 min/km

gns puls: 143

Træning søndag den 16. december

Løb 19,5 km

gns tempo: 5.34 min/km

gns puls: 137

Startede sammen med Spartas hold 9 (5.30 min/km) i dag, men det kunne jeg slet ikke holde ud, så jeg løb fra dem cirka halvvejs. For det første løb de ikke 5.30 - jeg landede under og løb noget hurtigere, da jeg skilte mig fra dem - og for det andet var vi over 100 mennesker, og det er for mange. Det giver et alt for ujævnt løb og alt for mange og lange stop. Hold 4 var fedt nok, fordi der ikke er helt så mange mennesker, men nu hvor min træningsplan slår noget langsommere toner er det jo slut... :rudolph:

Løb ialt uge 50: 90 km

...helt efter planen :Mrs_Claus:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 17. december

Løb 13 km

gns tempo: 5.45 min/km

gns puls: 139

Var afsted i et par sko, jeg ikke har haft på længe...og nu husker jeg pludselig, hvorfor jeg ikke har brugt dem specielt meget...hvor var de irriterende at løbe i :rudolph:

Himlen så helt underlig ud i morges...som om der var en skypumpe på vej eller noget (ok nu har jeg godt nok aldrig set en skypumpe, men jeg forestiller mig at det vil se sådan ud lige op til :nissetunge: )

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 18. december

Løb 12,5 km

Ex opvarmningskm: 10 km

gns tid: 4.58 min/km

gns puls: 152

Opfølgning på helbredssituation efter mit mindre gå-i-gulvet-episode for en lille måned siden; har lige været hos en neurolog, som ikke kunne se at der var noget galt, men henviser til noget EEG-undersøgelse og sådan for en ordens skyld. Så kan de få anledning til at analysere min hjerne, og så har de bare at komme med kommentaren 'ej det er vel nok en kvik kanin, der sidder der!' :nissetunge: Er nu ikke specielt nervøs for at der er noget alvorligt galt - har det fint - og var der noget, der trykkede i hovedet eller noget i den stil, ville man typisk kunne se det på de udvortes reaktioner om man så må sige.

Det sjove (eller hvad man skal sige) var, at hun havde fået min skadestue-journal, og det er åbenbart svært at skrive journal - der var i hvert fald opført symptomer, som jeg ikke har haft...og som jeg er ret sikker på, jeg ikke har sagt jeg har haft... :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 19. december

Løb 12 km

inkl 8 korte intervaller sluttende på lille bakke (ca 40 sek)

tid: 1.04

gns puls: 149

maks: 177

maks tempo: 3.43 min/km

Det holdt hårdt i morges og jeg kunne heller ikke tæske pulsen så højt om som jeg bør, når intervallerne er så korte - så skal den gerne pænt over 180. Jeg har tænkt at køre en periode med de lidt kortere intervaller for at styrke tempo og løbeøkonomi og så gå over til lidt længere intervaller og tempoløb.

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 20. december

Løb 15,5 km

gns puls: 143

gns tempo: 5.33 min/km

Ramte den grønne bølge i morges - det er ikke så tit det lykkes omkring søerne osv, men i morges gled jeg lige igennem :Mrs_Claus: (man skulle tro jeg var i bil med den snak om grønne bølger :nissetunge:)

Nu er det snart tid til nogle dages julefri :nissecool: - jeg har selvfølgelig ikke købt en eneste julegave endnu, men det kommer jo nok...det skal det jo ligesom :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 21. november

Løb 10 km

eks opvarmningskm: 8 km

gns tempo: 4.56 min/km

gns puls: 159

Turen jeg løb i dag var lidt kortere end den plejer at være :rudolph: - nå men enten husker jeg galt eller også ramte jeg en måleusikker dag på mit ur :nissetunge:

Nu er det snart juleferie - jeg skal lige købe julegaver (formentlig sammen med alle de andre), og så har jeg alvorlige planer om at gå i vandret og se dvd'ere i en pæn rum tid. Og så bliver det bare rart at kunne træne når det er lyst i i nogle dage :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 22. december

Løb 13 km

gns tempo: 5.29 min/km

gns puls: 141

Træning søndag den 23. december

Løb 25,5 km

gns tempo: 5.33 min/km

gns puls: 140

Det er lykkes mig at købe næsten alt jeg skal bruge til juledagene uden at gå i coma eller få spat af de andre, der også er ude og købe ind i sidste øjeblik. Jeg gav kun op et sted; hos en af de rigtig gode chokoladeforretninger...der var så mange mennesker, at jeg ikke kunne komme ind ad døren :rudolph: Det vidste jeg at jeg ikke havde mentale kvadratmeter til at vente på :nissetunge:

Løb ialt uge 51: 101,5 km

...stadig efter planen. Overvejede et kort øjeblik om jeg skulle flytte den lange tur til i morgen, når nu julemiddage er designet til at fylde kulhydratdepoter op med :nissetunge: (nå ja - og fedtdepoterne...). Ej det er faktisk ikke så galt i min familie; når min mor laver mad bliver julemiddagen gradbøjet noget. Med andre ord; vil man have brune kartofler og ris a la mande må man lave det selv! :nissetunge: Og det er der åbenbart ingen, der vil... :nissetunge:

Håber I allesammen har overstået indkøbene og kan krybe indendørs til stearinlys, hygge og pebernødder :Mrs_Claus:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 24. december

Løb 12 km

gns tempo: 5.42 min/km

gns puls: 138

Stille og rolig tur i en meeeeget stille og rolig by. I juledagene kan man godt mærke at stort set alle københavnere er fra Jylland...der er ikke et øje på gaden. Nå men jeg er så heldig at en pæn del af mine familie bor i København, så jeg behøver ikke migrere over bæltet for at holde familie-jul.

Har stærke planer om at bruge dagen på at vaske tøj i store mængder - det går nemlig meget hurtigere, når jeg sikkert godt kan satse på at jeg er det eneste menneske på vaskeriet :nissetunge:

Glædelig jul! :Mrs_Claus: - også til jer, der er rakket til Jylland :nissetunge:

Edit: Så har de tilladt sig at lukke vaskeriet bare fordi det er jul :devil: - det kan de da ikke være bekendt..og det er jo ikke ligefrem bemandet, så der er vel ikke nogen grund til at vi ikke kan få lov at vaske...

Og det er lige før vi har fået hvid jul her i byen - det er bare tåge og ikke sne :rudolph::nissetunge:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Kan se at der ikke er nogen herinde der - endnu har sendt en julehilsen - så hermed Glædelig Jul. :nissegrin:

Som nytårforsæt - hvis du ellers sætter dig nogen - må du i hvert fald gerne have det at du fortsætter denne blog.

Den er ganske underholdende.

Chancen for at lande blødt når man hopper ind i det nye år er større med fyldte kulhydrat - og fedt - depoter, men må indrømme at efter de første par kg, så er jeg stået af pebernødderne. Tror - desværre - at jeg er ved at være "vokset" fra dem :blink: - i hvert fald i denne jul.

Fortsat god løbetur.

Claus

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 25. december

Løb 11,5 km

gns tempo: 5.06 min/km

gns puls: 161

Pulsen var lidt forhøjet, men det var den også lige da jeg fik uret på...er blevet halvsløj i dag med ondt i halsen og sådan...ja sådan generelt lidt sløj i betrækket. Øv. Det gider jeg ikke. Håber det er væk i morgen. Nogle mennesker opdager at deres puls er forhøjet i dagene inden de bliver syge eller forkølede. Min puls er først forhøjet, når jeg ligesom har opdaget, at jeg ikke er på toppen :rudolph: Og det er altså ikke fordi jeg er en af dem, der er røget på skadestuen, fordi de har spist for meget :rudolph: - er det bare mig, eller er det halvpinligt? :blink: Når symptomerne på for meget mad tilsyneladende minder om hjerteanfald, forstår jeg da godt at folk ringer efter en ambulance, men man skulle da tro at man først bliver mæt, derefter smådårlig og først derefter stordårlig...Der skal vel trods alt noget mad ned for at blive så forspist, at man må på skadestuen... :rudolph:

Kan se at der ikke er nogen herinde der - endnu har sendt en julehilsen - så hermed Glædelig Jul. :nissegrin:

Som nytårforsæt - hvis du ellers sætter dig nogen - må du i hvert fald gerne have det at du fortsætter denne blog.

Den er ganske underholdende.

Chancen for at lande blødt når man hopper ind i det nye år er større med fyldte kulhydrat - og fedt - depoter, men må indrømme at efter de første par kg, så er jeg stået af pebernødderne. Tror - desværre - at jeg er ved at være "vokset" fra dem :blink: - i hvert fald i denne jul.

Fortsat god løbetur.

Claus

Tak og i lige måde :Mrs_Claus: Ja jeg skal også til at skære ned på pebernødderne, men nu er sæsonen som sådan også snart slut.

Har altid det samme nytårsfortsæt. Og holder det aldrig :nissetunge: Så man kan godt sige, at jeg ikke rigtig bruger det med nytårsfortsætter :nissetunge: Det duer altså ikke - 1. januar kan man ikke rigtig begynde en gennemgribende omstrukturering af sit liv, og når man først kommer hen til den 2.-3. januar føles det ikke som nytårsfortsæt længere...og så kan det jo næsten være lige meget :nissetunge:

Men bloggen - den kører lystigt videre :Mrs_Claus:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 26. december

Løb 16 km

gns tempo: 5.35 min/km

gns puls: 145

Jeg har det væsentligt bedre i dag, men min puls er stadig noget forhøjet. Det var meningen jeg skulle have løbet lidt farttræning i dag, men jeg venter lige til det kradser lidt mindre i halsen - ikke så sjovt at tæske afsted, når det kradser i halsen :rudolph: Det kan være jeg kan komme til at løbe nogle bane-intervaller i morgen - kan godt lide at løbe på bane, men det er sjældent jeg rigtig har mulighed for det, fordi jeg mest løber, når stadion er lukket...

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 27. december

Løb 13 km

intervaller: 5x1 km, løbet på tiderne:

4.06, 4.10, 4.10, 4.15, 4.12

gns puls i intervaller: 173

maks: 184

Fint træningspas i dag, hvor jeg fik løbet pulsen op og ramme 182-184 i alle intervallerne. Jeg gik 200 meter mellem hvert interval. Det var fedt nok at løbe lidt på bane - det blæste ret meget, og fordelen ved en bane er jo at man ikke har modvind så længe ad gangen...til gengæld ved man præcis, hvornår man får vinden lige i snotten og så kan man glæde sig til at man får rygvind eller ingen vind igen :tongue:

Man siger ofte at 1 km-intervaller skal løbe 5-10 sekunder hurtigere end ens 10 km konkurrencetempo, og så skulle jeg ligge omkring 4.15-4.20 i intervallerne. Men jeg løber så meget lav-intensitetstræning at det nok godt kan svare sig at få pulsen pænt op at ringe, når den en sjælden gang alligevel er på vej derop :wink: Det første var nok lige hurtigt nok, men 4.10-4.15 tror jeg er et fint tempo.

Nu er julen tilsyneladende overstået her på MOL (og Rudolf-smileyen er væk :cry: ), men det er nu nok meget godt, at den ikke varer lige til påske... :tongue:

Jeg kan i øvrigt se at mit ur taber lidt præcision jo længere jeg har løbet - det begynder at måle lidt lidt for kort op - men det er så lidt at det som gennemsnit nok falder indenfor det acceptable.

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 28. december

Løb 12,3 km

gns tempo: 5.38 min/km

gns puls: 144

Det blæste pænt i morges...det ser ud som om de lover mere stille, klart og koldt vejr, og det vil jeg da se frem til! Gråt, blæsende og kedeligt er ikke noget for mig :sneaky2:

Nu er julen jo slut og jeg har fået lavet ingenting...har haft mægtig travlt med at aflyse forskellige ting, fordi jeg synes det var meget sjovere at lave ingenting... :blush: sådan er det nogle gange - så magter man ikke topmeget selskab og aktiviteter.

Nu er dem, der blev indlagt med forspisthed, vel udskrevet igen, og så kan vi se frem mod nytåret, hvor man så kan blive indlagt, fordi man har fået for meget at drikke :laugh: der må være nogen, der har brug for nogle heftige ventiler, som tilsyneladende kun kommer i sving de to gange om året...Det er jo ikke for at mobbe spise-drikke-traditioner - det er jo helt fine beskæftigelser - men det er jo trods alt meningen at man skal holde op med det igen på et tidspunkt; 'jeg er mæt og ser dobbelt...måske man skulle holde en lille pause før jeg ikke ved hvad jeg hedder' (af den ene eller anden grund :tongue: ). Nå nok om det! Jeg synes bare det er fænomener, som er værd at gøre sig lidt lystig over... :wink:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 29. december

Løb 11,3 km

Ex. op- og nedvarmninskm: 7 km

gns tempo: 4.42 min/km

gns puls: 171

Blæsten gjorde at jeg løb de 7 km som x antal omgange på stadion (det blæste nu også der - svært at undgå når det er udendørs... :tongue: ) - der slipper man også for at stoppe for rødt. Skodvejr men fin træning med fornuftige ben og sådan :tongue: En af mine veninder er lige kommet hjem efter at have holdt jul i Norge - nu synes hun pludselig det nærmest er lyst i døgndrift i dk :laugh: Lige hvor hun var i Norge stod solen op kl. 10.20 og gik ned kl. 14.20...og hendes søster, som bor endnu længere nord på, lever p.t. i døgnmørke. Det kan være det er måden at blive mere tilfreds med den halvmørke danske vinter; rejs et sted hen, hvor vinteren er hel-mørk :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 30. december

Løb 30 km

gns tempo: 5.39 min/km

gns puls: 144

Det gik ok omend det holdt lidt hårdt til sidst - jeg manglede bare energi...jeg havde en energigel på lager, men når man løber uden morgenmad er det lige i underkanten til en lang tur. Det er sådan set planen at jeg også skal bruge de lange ture til at eksperimentere lidt med at spise undervejs (og som I kan se, går det allerede ufatteligt godt :laugh: ).

Mor her har fået et nyt favorit-sokkemærke (ja man kan hurtigt komme til at gå meget op i nørdede detaljer men sokker er altså virkelig meget vigtigt, når man let får vabler...) - har ellers sværget til Falke-sokker, men har på det seneste opdaget X Socks. De fylder lidt mere end Falke, hvilket jeg ikke er udelt begejsret for, men til gengæld sidder de som en drøm og fødderne kommer til at stå rigtig godt i skoene :smile: Jeg tror efterhånden jeg har en fremtid indenfor design af løbetøj; jeg har snart et indgående learning by doing-kendskab til, hvilke syninger, der gnavner mindst muligt, hvor de skal sidde og hvordan man i hvert fald slet ikke skal skrue tøj sammen :tongue::wink:

Løb ialt uge 52: 106 km

Stadig efter planen her i årets sidste uge. Aftrapning i næste uge hvilket i praksis meget består af, at den lange tur bliver kortere og der er indlagt en hviledag. Jeg kører efter princippet om 3 ugers optrapning efterfulgt af 1 uges aftrapning - nogle mener at det i virkeligheden er for lang og hård en cyklus (selvom mange programmer er skåret over den læst), men jeg prøver og ser om det holder. Og så har jeg relativt langsom progression. Indtil nu går det fint...ok det ville nok heller ikke være så godt, hvis der allerede var krise 3 uger henne i et nyt program :wink::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 31. december

Løb 12,5 km

gns tempo: 5.49 min/km

gns puls: 138

En ryste-ben tur efter den lange tur i går, som mine ben i øvrigt har taget rigtig pænt. Det gør en forskel at skrue tempoet ned.

Der bliver fyret fyrværkeri af i gaden...det er altså kl. 24 det foregår! - og hvis man ikke kan holde sig vågen er det bare ærgerligt...ingen arme, ingen kage :wink:

Godt nytår til jer alle! :banana3: :banana3: :banana3: Jeg indfinder mig på et eller andet tidspunkt til festen på Docken ved Nordhavn, så hvis der er andre, som har samme planer, så kom hen og sig hej (det er mig i det sorte tøj... :wink::laugh: )

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 2. januar

Løb 12,5 km

intervaller: 6x1000 m, løbet i tiderne:

4.14, 4.11, 4.13, 4.10, 4.10, 4.10

gns puls i intervaller: 172

maks: 182

Det var da ok stabilt løbet - især de sidste 3 intervaller :bigsmile: Det holdt lidt hårdt i starten (intervaller holder selvfølgelig næsten altid lidt hårdt... :tongue: ), men så kom jeg nogenlunde efter det.

Der er en fridag i ugens program, og den lå fredag, men efter nærmere inspicering af gårdsdagens dagsform besluttede jeg at den skulle ligge der i stedet :tongue: Når jeg laver træningsprogram tager jeg ikke højde for jul, nytår, pinse, påske og den slags...det er derfor man er nødt til at sige at løbeprogrammer ikke skal følges slavisk :tongue:

Håber alle kom godt ind i det nye år! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share