SÅ ER DET TID TIL AT ALLE MOL'ere STEMMER!!!


ShotPut2008
 Share

Hvilken sportsgren vil du helst se i TV?  

265 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

BLS: HØRT!!

Indrømmer dog at det en sjælden gang kan være dejligt at flade ud foran tosseren med hjernedødt TV.

Fodbold: aldrig, jo hvis Danmark er i VM finalen er det sikkert OK.

Håndbold: DK i afgørende kampe kan være OK hvis holdene laver nogenlunde lige mange mål. Det gælder også ishockey.

Atletik: kan være sjovt i små doser

Cykling: så skal det være 1 mod 1 på bane - det holder til gengæld max!

Svømning: med dansker i finalen gider jeg godt se.

Boksning: så vil jeg hellere vaske op og støvsuge bagefter.

Hvor kan man prikke texas hold´em af?

Formel 1 kan også være OK

Link to comment
Share on other sites

Nu kommer DK4 jo med deres sportskanal engang til efteråret som har det primære formål at vise dansk sport fra de sportsgrene som TV2 og DR normalt ikke viser.

DK4 Sport kører allerede nu (jeg har den som prøvekanal på stofa)

med bl.a. kampe fra den danske liga i amerikansk fodbold.

Selvom Charlotte Birkow's implantater p.t fylder temmelig meget af sendefladen, så kan det vel blive meget godt, specielt hvis vi husker at stemme den ind, når dit kabelselskab har afstemning

DK4 Sport

Link to comment
Share on other sites

Atletik... bliver til stadighed imponeret over top eliteudøveres præstationer.  :smile:

-kajakroer

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det kommer tættest på, men jeg har ikke stemt,

for jeg ser ikke næsten ikke TV, og mere atletik vil nok ikke ændre ved det :laugh:

Egentlig vil jeg jo selvfølgelig helst se styrkeløft, men hvis valget skal stå mellem tingene på listen må det blive atletik.

/ Søren  :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Styrkeløft, selvfølgelig :4thumbup:

eller hvis de sendte bodybuilding og body-fitness,

så ville jeg helt sikkert se det.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har med vilje kun valgt sportsgrene, hvor Danmark kan hævde sig... (Hov! Jeg har sat fodbold på listen! :laugh: )

Amerikansk fodbold er cool nok, og jeg overvejede også at sætte den på listen, men det er ikke en sport hvor Danmark hævder sig videre...

Formel 1 har jeg ikke sat på fordi, (nu bliver jeg upopulær!) i mine øjne er sport og motorsport to forskellige ting, og derfor kategoriserer jeg ikke Formel 1 som sport.

Personligt har jeg naturligvis stemt atletik. Det er målbart, og jeg synes det er super underholdning, selvom der ofte er lidt for mange lange løb...

Personligt synes jeg basketball er....zzzzzz, men det er nok primært fordi jeg ikke gider sætte mig ordentligt ind i det, fordi de allesammen er klædt som de knægte jeg griner af når jeg ser dem på gaden...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har med vilje kun valgt sportsgrene, hvor Danmark kan hævde sig... (Hov! Jeg har sat fodbold på listen! :laugh:
Er der ikke flere, hvor Danmark kan være med ?

Sejlsport f.eks. ?

Personligt synes jeg basketball er....zzzzzz, men det er nok primært fordi jeg ikke gider sætte mig ordentligt ind i det, fordi de allesammen er klædt som de knægte jeg griner af når jeg ser dem på gaden...

<{POST_SNAPBACK}>

Shorts og tanktop :laugh::laugh::laugh:

Bliver vi så grinet af ?

Ishockey er rent faktisk en forglemmelse fra min side... Det beklager jeg...

Poker er super underholdning, men heller ikke sport, og det er SKAK i øvrigt heller ikke...

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad så golf ?

Er vi ikke også med på verdensplan der ?

En meget begrænset liste, der ikke der forveksling ligner det indsnævrede program som de sender nu...

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, du rammer vist sandheden der.

Eurosport (hvis det findes endnu) sendte bodybuilding, golf,

og mange andre ting, som DR og TV2 ikke sender.

I de tv programmer er sport nærmest det samme som bold

Nogle gange nævner de i radioen at "xxxxxx" vandt kampen med 6-4.

Så tænker jeg: Er det fodbold, basket, bordtennis eller håndbold ?

De tager for givet at lytterne ved det, og det var nok bare i BOLD :laugh:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Min liste over de sportsgrene, jeg helst vil se i fjernsynet.

1. Fodbold (spansk og Chl).

2. NFL

3. Styrkeløft

4. Boksning (store kampe)

5. VM Stærkmand

Den sport jeg helst vil være fri for at de eksponerer så meget i dansk tv i tilgengæld Damehåndbold.  Hvorfor skal en minoritetssport få så meget sendetid.

<{POST_SNAPBACK}>

Minoritetssport?? Det er det jo så netop ikke herhjemme, og det er da det, der må vægte. Ikke hvad der er populært i USA, Afrika og Kina, men hvad folk vil se (og selv dyrker) herhjemme :wink:

Nåja, jeg har selvfølgelig også stemt håndbold :smile:

Jeg ser dog også gerne noget Tour de France, atletik, når det er OL (især de korte løbsdistancer og kastediscipliner), fodbold (VM, EM), lidt Wimbledon, forskellig kampsport (boksning, MMA m.m.), når der vises noget ordentligt af slagsen, hvilket desværre er ret sjældent. Nåja, og så gad jeg selvfølgelig godt se noget mere SL, men det har jeg kun set på dansk tv en enkelt gang (VM i Vejle), og så ville jeg ønske stærkmand kom tilbage på programmet. :smile:

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Min liste over de sportsgrene, jeg helst vil se i fjernsynet.

1. Fodbold (spansk og Chl).

2. NFL

3. Styrkeløft

4. Boksning (store kampe)

5. VM Stærkmand

Den sport jeg helst vil være fri for at de eksponerer så meget i dansk tv i tilgengæld Damehåndbold.  Hvorfor skal en minoritetssport få så meget sendetid.

<{POST_SNAPBACK}>

Minoritetssport?? Det er det jo så netop ikke herhjemme, og det er da det, der må vægte. Ikke hvad der er populært i USA, Afrika og Kina, men hvad folk vil se (og selv dyrker) herhjemme :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du kun ser på lille Danmark, så er kvindehåndbold en stor sport. Faktisk har kvindelandsholdet større seertal i DK end vores fodboldlandshold :blink: Hvis du tilgengæld ser på Europa er Kvindehåndbold en meget lille sport. Det er vel kun Nordmændene der også synes, det er fedt.

Hermed ikke sagt at jeg mener, at håndbold er kedeligt, jeg kan godt lide at glo på herrehåndbold. Men det er jo et helt andet spil, det går hurtigere, teknikken er bedre og så er det voldligere. Det er det samme med fodbold, jeg elsker den sport, men derfor gider jeg ikke glo på kvindefodbold.

Det jeg prøver at fortælle er at jeg ikke falder i svime over at Danmark klarer sig godt i en minoritetssport. Jeg er ligeglad om DK vinder OL-guld i sejllads, curling eller kvindehåndbold. da sportsgrene ikke interesserer mig en fløjtende fis. J

Link to comment
Share on other sites

Det jeg prøver at fortælle er at jeg ikke falder i svime over at Danmark klarer sig godt i en minoritetssport.  Jeg er ligeglad om DK vinder OL-guld i sejllads, curling eller kvindehåndbold. da sportsgrene ikke interesserer mig en fløjtende fis.  J

<{POST_SNAPBACK}>

EM-medaljer i styrkelöft... :wink::tongue: (sorry, kunne ikke lade være)

Jeg har selvfölgelig stemt svömning. Men det er helt ærligt mest fra et fagligt/proffesionelt synspunkt. Elsker at se svömning i fjernsynet for at fölge med i udviklingen (eller som i sidste uge, faa set mine svömmeres löd et par gange til...)

Udover det synes jeg svömmesporten er alt for daarlig til at sælge sig selv og alt for konservativ. Kan i bund og grund godt fölge folk som ikke kan hidse sig op over svömning i fjerneren.

Selv elsker jeg touren (ingen paa Island ved at den overhovedet findes :blink: ), herrehaandbold og atletik.

Derudover er der jo mange sportsgrene som er interessante. Men i de fleste tilfælde kræver det jo at man faar sat sig ind i den paagældende verden: regler, historie, udövere og saa videre...

Med hensyn til hunboldens opblomstring kommer den vel NETOP af at TV manglede noget sport de havde raad til at vise samtidig med at Wilbek slog igennem med sine töser. WUPTI hunbolden fik masser af sendetid og derfor populært.

Mads

Link to comment
Share on other sites

Som udgangspunkt synes jeg, at de skulle sende DM i de 25 største sportsgrene!!

<{POST_SNAPBACK}>

Kunne ikke være mere enig. Det er på tide at vores 2 public service kanaler lever op til deres forpligtigelse.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg synes også der mangler meget sport fra Danmark. Det virker til at mange af kanalerne hellere vil købe sig til at vise små udenlandske stævner og løb end at dække f.eks. DM.

Som udgangspunkt synes jeg, at de skulle sende DM i de 25 største sportsgrene!!

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har iøvrigt stemt på cykling i pollen. Ikke at jeg mener at der skulle sendes mere cykling, idet jeg føler at TV2/Zulu, Eurosport og Viasat Sport så rigligt dækker mit behov. Af andre sportsgrene der kan trække mig til skærmen er primært atletik, samt forskelige former for styrkesport. Og jeg kan da også blive trukket til skærmen, såfremt der vises en stor VM-kamp i boksning eller når der køres Le Man. :smile:

Mit største kritikpunkt af DR og TV2 er dog deres massive dækning af håndbold. Personligt kan det slet ikke fange mig, og jeg errindrer aldrig at have set en hel kamp. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg forstår ikke helt at du ser dig tilfreds med det TV2 Zulu viser af cykling. Jeg synes der mangler RIGTIG meget fra den danske cykelsport, som ofte er ligeså interessant og mange gange mere interessant et nogle af de udenlandske løb. Post DK rundt og DM burde selvfølgelig sendes live. Det er rimelig dyrt og besværligt men fakta er at TV2 de sidste par DM og Danmark Rundt har haft kamaramotorcykler kørende med rundt. Så der er ikke langt igen til en live udsendelse. Derudover burde Post CUppen transmiteres eller ihvertfald dækkes LANGT bedre end i dag. Det er den danske elite som kører mod hinanden og der bliver virkelig kørt ræs. Det er langt mere underholdende at følge end en flad etape i Holland Rundt :blink: Samtidig køres der adskillige internationale etapeløb i Danmark ud over DK rundt for juniore og eliten (amatøre). Det burde tv-kanalerne også være bedre til at sende fra. Ikke altid live men bare reportager. SOm det er i dag er der sammendrag fra Post DK rundt og DM mens resten bare "glemmes" :raisebrow:

Synes fandeme også der mangler Formel 1 på listen, hvad fanden tænker du på???

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, den kunne godt blive skiftet ud med cykling :bigsmile:

Niklas :superman:

<{POST_SNAPBACK}>

:newtongue::gun2: :4boxing: :flipa::rocketwhore:

Link to comment
Share on other sites

Som udgangspunkt synes jeg, at de skulle sende DM i de 25 største sportsgrene!!

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har iøvrigt stemt på cykling i pollen. Ikke at jeg mener at der skulle sendes mere cykling, idet jeg føler at TV2/Zulu, Eurosport og Viasat Sport så rigligt dækker mit behov. Af andre sportsgrene der kan trække mig til skærmen er primært atletik, samt forskelige former for styrkesport. Og jeg kan da også blive trukket til skærmen, såfremt der vises en stor VM-kamp i boksning eller når der køres Le Man. :smile:

Mit største kritikpunkt af DR og TV2 er dog deres massive dækning af håndbold. Personligt kan det slet ikke fange mig, og jeg errindrer aldrig at have set en hel kamp. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg forstår ikke helt at du ser dig tilfreds med det TV2 Zulu viser af cykling. Jeg synes der mangler RIGTIG meget fra den danske cykelsport, som ofte er ligeså interessant og mange gange mere interessant et nogle af de udenlandske løb. Post DK rundt og DM burde selvfølgelig sendes live. Det er rimelig dyrt og besværligt men fakta er at TV2 de sidste par DM og Danmark Rundt har haft kamaramotorcykler kørende med rundt. Så der er ikke langt igen til en live udsendelse. Derudover burde Post CUppen transmiteres eller ihvertfald dækkes LANGT bedre end i dag. Det er den danske elite som kører mod hinanden og der bliver virkelig kørt ræs. Det er langt mere underholdende at følge end en flad etape i Holland Rundt :blink: Samtidig køres der adskillige internationale etapeløb i Danmark ud over DK rundt for juniore og eliten (amatøre). Det burde tv-kanalerne også være bedre til at sende fra. Ikke altid live men bare reportager. SOm det er i dag er der sammendrag fra Post DK rundt og DM mens resten bare "glemmes" :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Det kunne selvfølglig være dejligt med en bedre dækning af dansk cykling. Men man skal også være opmærksom på, hvor meget cykling der kan presses ind i sendefladen. Pt. syntes jeg det fungerer fint med en halv times sammendrag fra Post Danmark Rundt om aftnen hos DR, samt en god dækning af Tour, Vuelta, Paris-Nice og de fleste klassikere hos TV2/ZULU. Når man så samtidig kan følge det meste af den øvrige ProTour, samt alle semiklassikerne på Eurosport og Viasat Sport er mit behov dækket ind. Men den hjemlige cykling er da noget jeg håber den nye DK4 Sport vil tage op.:smile:

Link to comment
Share on other sites

Af de angivede svarmuligheder synes jeg klart atletik. :smile: Nu ved jeg godt at der er delte meninger om hvorvidt motorsport tæller med i denne sammenhæng men det er nu er nu det jeg fortrækker at se. Kunne faktisk godt klare lidt traktortræk lige pt :blink::tongue:

Edited by Casper T
Link to comment
Share on other sites

Derudover er det sjovt at se så få der i denne Poll har stemt håndbold sammenlignet med hvor uendeligt meget håndbold der sendes på DR1  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

naaj...det viser vel bare at folk på MOL er langt mere begavede end dem på DR og TV2,

som konsekvent fylder sendefladen med ærwelig dykehåndbold...

stemte iøvrigt atletik, det er altså noget fedt over 10-kamp, det er atleter man kan forholde sig til :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share