Long Tall Sally-log


Long tall sally
 Share

Recommended Posts

Heeeey Sally!!!

...liige et forsinket Velkomme fra Skawi-Hulken hér!!!!

Dejligt at læse om en Kvinde, der gerne vil ta jernet i hånden!! :wink: ...juuust kidding - vægt træning er der for få kvinder der gør ordentlig... og med Sensei Anders´s Gode råd - Er du hjulpet virkelig godt!!

Jeg har alt at takke ham for.. og med tiden bliver jeg forhåbentlig et REAAAAL styrkesviiiiaaan :cooldance:

...Men, igen, herlig læsning - Keep pushing those weights!!

Respekt - L@rs!!

Link to comment
Share on other sites

Hey Lars!

Tak for velkomsten. Har lige været på besøg ovre hos dig, i din log.. "pyhh du er da rigtig pæn hva'! Og som du dog håndterer de mange kilo.." zagde hun zukkerzødt!

Mmm ja, jern... sjovt at her der løfter man det og indenfor golf der svinger man med jernet.. Det der svingeri er sgu også lidt puzzy-agtigt ikk'!

Og Incognito har også hjulpet dig!? -Der er lidt superhelt over ham ikk'! -kommer alle os nødstedte (wow for et godt ord) til undsætning :bigsmile:

Jeg skal nok få gjort noget ved de stænger og skiver, selvom de er meget små lige nu :blush:

Kærligste hilsner

Sally

-Åhhh du er fra Skagen! Der er så dejligt!!! Godt nok et par år siden jeg var der sidst, men må snart tilbage!

Link to comment
Share on other sites

Mandag: Træning Nørrebro afd. -Forandring fryder.

Dødløft:

5x5 a 25

Synes stadig det er svært, er så nervøs for min ryg... det gør jo ondt, specielt når jeg skal ha' stangen op fra gulvet.

Squat:

5x5 a 30

Bænkpres:

5x5 a 25 -nu begynder det at blive lidt bedre med balancen

Seated rows (m. kabel-træk -lidt anderledes end den alm. maskine):

1x5 a 40

2x5 a 45

2x5 a 50

Latt pulldown:

3x5 a 45

2x5 a40

Hyperextensions:

3x15

Abdominal maskine.

1x30 a 40

2x30 a 45

Cardio:

20 min. romaskine

20 min. crosstraining

10 min. cykel

Mmm dejligt at være tidligt igang.

Sally

Link to comment
Share on other sites

Mandag: Træning Nørrebro afd. -Forandring fryder.

Dødløft:

5x5 a 25

Synes stadig det er svært, er så nervøs for min ryg... det gør jo ondt, specielt når jeg skal ha' stangen op fra gulvet.

<{POST_SNAPBACK}>

Dødløft må ikke gøre ondt. Og slet ikke i ryggen. Du skal være helt sikker på, at din teknik er i orden, ellers er der basis for nogen grimme skader.

Måske burde du også overveje at lave færre gentagelser i hvert sæt. F. eks. 8 x 3 i stedet for 5 x 5. Netop dødløft er berygtet for at være en øvelse, hvor teknikken begynder at skride efter et par gentagelser.

Link to comment
Share on other sites

prøv at brug det med at stå med siden til spejlet, så du kan se dig selv, og sørg for presse hofterne frem, når stangen er kommet til knæene, så den ikke kommer for langt ud og hænge. Og hold øje med lændesvajet....

Det kan også være muligt at det rygproblem du har, gør at dødløft bare ikke er sagen for dig, men det er da værd at prøve af. Og det at du kan lave et næsten perfekt power squat uden rygproblemer, burde indikere at du kan dødløfte uden rygproblemer.

Rom blev ikke bygget på een dag

Men den blev bygget

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

prøv at brug det med at stå med siden til spejlet, så du kan se dig selv, og sørg for presse hofterne frem, når stangen er kommet til knæene, så den ikke kommer for langt ud og hænge. Og hold øje med lændesvajet....

Det kan også være muligt at det rygproblem du har, gør at dødløft bare ikke er sagen for dig, men det er da værd at prøve af. Og det at du kan lave et næsten perfekt power squat uden rygproblemer, burde indikere at du kan dødløfte uden rygproblemer.

Tak! Dejligt at du holder lidt øje med mig. Tror nu nok jeg skal få styr på det, kan mærke at når jeg gør det rigtig -får hofterne frem, gør det jo ikke ondt. 

Rom blev ikke bygget på een dag

Men den blev bygget

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det er bare mig der er så hammer utålmodig :dry: Det er jo kun anden gang jeg laver øvelserne alene, efter din instruktion.

Kærligst Sally

Link to comment
Share on other sites

Hader:

Armbøjninger, kurveflet og mænd der føntørrer hår.

Fact:

- de fleste fyre går i bad efter træning :bigsmile:

- man kan ikke proppe voks i garnet, hvis ikke det er helt tørt (altså garnet) :4smartass:

:innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

That's a little more information than I need darling. Bare jeg ikke ser det, går det nok :smile:

Det er ligesom når vi vokser ben. Det er der heller ingen grund til at I skal se på vel!!!

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

That's a little more information than I need darling. Bare jeg ikke ser det, går det nok :smile:

Det er ligesom når vi vokser ben. Det er der heller ingen grund til at I skal se på vel!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe - ok, fair nok :)

Træner du forresten i SATS eller Hardwork??

Så du trænede på Frederiksberg og Nørrebro.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 26 juli

Kors hvor det var noget skidt med den ryg igår. Kravlede rundt og kunne hverken rigtig rejse mig eller sætte mig ned uden at det knækkede i ryggen. Måtte tilsidst overgive mig og ta' noget muskelafslappende og en gang Ibumetin. Dammitt det er ellers længe siden..

Besluttede at ta' det lidt roligt idag, selv om det går meget bedre, -ingen piller!

Cardio:

20 min Crosstrainer

20 min romaskine

20 min cykling

og når jeg nu alligevel var der...

Chins:

5x5 a splitten v 40

Dumbbell flyes:

1x5 a 2x7

4x5 a 2x8

Lidt dips.. med splitten på 40.. ikke rigtig seriøst..

Tror jeg skal droppe dødvægten imorgen, bare lige indtil jeg er helt sikker på min ryg er fin.

Skal nok også øve lidt mere teknik når jeg går igang igen.

Ellers er humøret godt, kosten stadig under kontrol sååå deeeeet...

Sally

" Vi er alle krummer i livets store kagedåse, -men jeg er en lille chokolademarengs"

Citat Garfield -en gang i forrige århundrede :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder farligt..... Nu føler jeg mig jo helt ansvarlig  :blink:

Hvis din ryg fortsat spiller under squatten, så hold dig til den i nogle uger og prøv så eventuelt igen senere, når du har fået nogen til at kigge på dødløften igen (evt. ude i Thor).

<{POST_SNAPBACK}>

Hey du!

Naiii du er overhovedet ikke ansvarlig :smile:!

Bare mig der ikke lytter ordenligt, og så det at forholdene måske ikke er helt optimale, med de lette vægte jeg kan ta' nu... altså at jeg skal bukke mig alt for langt ned for at hive dem op.

Jeg holder lige en lille pause, så kan det godt være jeg lige skal forbi Thor igen. Måske godt at prøve at lave alle sæt og reps med overvågning, det er når jeg bli'r lidt træk at formen skrider.

Igen... dejligt at du holder lidt øje :bigsmile:

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

Altid dejligt med høje piger :4thumbup: Jeg er selv 192 cm, og det er sgu rart at kunne se en pige ind i øjnene uden at bukke sig ned. Min kæreste er i øvrigt 177 cm, så højde er et plus i min bog. :wink:

Har du iøvrigt forsøgt dig med glucosamin sulfate for din slidgigt? De kan fås til 100 kr for 90 piller, og mange har haft gode resultater med det.

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 27. juli

Opvarmning:

5 min romaskine

Squat:

2x5 a 30 kg

3x5 a 35 kg

-synes der var så meget styr på formen, at jeg prøvede at gå lidt op i vægt.

Barbbell lunges: (mmm.. ind istedet for dødløft)

3x10 a 18 kg

Bænkpres:

5x5 a 25 kg

-kæmper stadig lidt med balancen

Latt pulldown:

1x5 a 47 kg

4x5 a 40 kg

Seated rows:

3x5 a 47 kg

1x5 a 54 kg

1x5 a 47 kg

Hyperextensions:

3x15 a BW

-havde egentlig troet det ville rive i ryggen, men det gik fint.

Roman chair/ab-maskine:

Droppede det, gjorde stadig for ondt i ryggen.

Cardio:

20 min crosstrainer

30 min romaskine

Ryg meget bedre, hvis jeg stadig lige passer lidt på!

Hmmm det er allerede højt solskin, dejligt!

Sally

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 28. juli

Var med som gæst i et andet center her på Nørrebro. Daskede lidt for meget rundt, og havde lidt for lidt tid. Men hellere lidt end ingenting -sagde hun kækt.

Squat:

2x5 a 30 kg

3x5 a 35 kg

Lunges:

2x10 a 18 kg

Bænkpres:

3x5 a 25 kg

1x5 a 28 kg

1x5 a 30 kg

Nå, ja.. det er stadig ikke meget, men det går fremad.

Chins:

1x5 a splitten på 40

4x5 a splitten på 30

-tror den er lidt anderledes end den jeg bruger normalt

Hyperextentions:

3x10 a BW

Cardio:

20 min cykel

Sally

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 28. juli

Var med som gæst i et andet center her på Nørrebro. Daskede lidt for meget rundt, og havde lidt for lidt tid. Men hellere lidt end ingenting -sagde hun kækt.

Squat:

2x5 a 30 kg

3x5 a 35 kg

Lunges:

2x10 a 18 kg

Bænkpres:

3x5 a 25 kg

1x5 a 28 kg

1x5 a 30 kg

Nå, ja.. det er stadig ikke meget, men det går fremad.

Chins:

1x5 a splitten på 40

4x5 a splitten på 30

-tror den er lidt anderledes end den jeg bruger normalt

Hyperextentions:

3x10 a BW

Cardio:

20 min cykel

Sally

<{POST_SNAPBACK}>

Det ser godt ud sally..... :4thumbup: :cooldance::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share