Long Tall Sally-log


Long tall sally
 Share

Recommended Posts

Hey Incognito!

Dejligt at du kigger forbi! Skal nok holde ved, men kunne godt bruge en anden krop nogen gange, synes altidder er bøvl med den her :smile:

Kærligste hilsner

Sally

kender jeg ALT for godt... Og vi er jo stadig unge mennesker. Der er vist bare nogen der lettere samler skader/skavanker op end andre....

Link to comment
Share on other sites

:cooldance::cooldance:

u go girl!

Weeeiiiii Jeanette-pige!

Hvor dejligt at få besøg af dig..

Ja, synes selv jeg var stang-lækker (-og slank, ung, bevidst, begavet.. hæ hæ ) da jeg kl. 06.15 stod og trampede i elipse-traineren :violin:

Arme bøj, hofter fat, skeen i den anden hånd og andre boller på suppen!!!

Skal til diætist imorgen, håber virkelig der er sket noget :innocent: Har opført mig så pænt!

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 2 oktober.

Tog ud og trænede i Fields -så kan man kombinerer træning og shopping herligt!

Bænkpres:

5x5 @ 30

Dødløft:

3x12 @ 30

Dumbbell lunges:

2x12 @ 18

Seated rows:

1x5 @ 47

3x5 @ 54

1x5 @ 47

Roman Chair

2x15 @ BW

Hyperextensions:

3x12 @ BW

Sideextensions:

3x12 @ BW

Cardio:

30 min. Romaskine

10 min. cykel

20 min. incline-powerwalk på løbebånd

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

Aftentræning tirsdag d. 4. oktober

Bænkpres:

5x5@30

-må sgu snart se at komme lidt op i vægt, men synes stadig at det holder hårdt :gal:

Dumbbell lunges:

3x10@18

Dødløft:

1x5@30

3x5@35

1x5@30

Seated dumbbell press:

1x5@14

3x5@16

1x5@14

Seated rows:

2x5@47

2x5@54

1x5@47

Sideextensions:

3x10@BW

Hyperextensions:

3x10@BW

Roman chair:

3x10@BW

Cardio:

30 min. romaskine

10 min. incline powerwalk løbebånd

Pyhh synes godt nok at jeg var træt i aften. Er helt klart i højere gear om morgenen. Skyldes nok en nat med meget lidt søvn, og en lang dag på bureauet, -og så at det er såååå mørkt :chicken:

Imorgen skal jeg til diætist :dry: hmmm.. har rørt mig pænt den sidste uges tid, men har også haft fødselsdag med alt hvad dertil hører af middags-arrangementer og andre anti-diætistagtige tiltag.

Nå, bare der er røget lidt er jeg glad, men jeg håber jo på at smide et kg om ugen -sagde hun friskt!

Kærligste hilsner og snart go'nat

Sally

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 5. oktober

Gahhh.. ralle.. havde ikke tabt mig, men taget 700 g på -HVAD!!!??? Kan godt forstå at jeg måske ikke har tabt mig, ovenpå alle de fødselsdagsarrangementer. Men jeg har virkelig gjort mig umage, så ligefrem taget på!!!!???? Vi kiggede på mit skriv over ugen og fandt forskellige "syndebukke". Jeg spiser for meget knækbrød/Alt-i-en-kiks mellem måltiderne, og får generelt alt for lidt protein. Må, prøve at stramme op.

Aftentræning:

Midnatssvømning i DGI-Vandkulturhuset 40. min

Kan varmt anbefales :4thumbup: Der er åbent til midnat mandag til torsdag og man kan bruge faciliteterne i Kurbadet sauna/dampbad og hvile ud i pejsestuen mmmm.... Godt ovenpå en ellers lidt dårlig dag :smile:

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 7.okt

-weeehh var igang kl. 06.10!!! :innocent:

Besluttede kun at styrketræne, og koncentrerer mig helt om det, uden at skulle stresse over til romaskinen.

Bænkpres:

3@35 -hmm havde ondt i min håndled, ikke lige idag jeg skulle gå op i vægt

4x5@30

Squat:

10@20 -første gang siden min skade, gik faktisk fint :bigsmile:

4x5@30

Dødløft:

2x5@30

3x5@35 -skal også lidt op i vægt her igen

Seated dumbbell press:

4x5 @20

1x4@20

Så kom jeg lige op i vægt her!!!

Dumbbell lunges:

2x10@18 -kunne godt mærke at jeg havde squat'et

Seated rows:

3x5@47

2x5@54

-synes stadig at de 54 river ret hårdt, kan ikke rigtig komme videre uden at formen bli'r helt til hest.

Hyperextensions:

3x12@BW

Sideextensions:

2x10@BW

Crunches på bold:

3x15@BW

Roman chair:

2x15@BW

Superfed træning, havde næsten det hele for mig selv. Lidt ærgelig over det med håndleddet. Synes altid der er en eller anden ting der skranter lidt.. men dejligt at komme igang med squat igen. Nu må jeg lige mærke efter i akillessenen i morgen, men det virker okay :w00t:

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 9. okt.

Tidligt ovre og træne. Har haft en rigtig sund og fornuftig week-end so far. Ingen alkohol, fest eller fed mad. Er gået forholdsvis tidligt i seng, og derfor også vågnet spræl-frisk :innocent:

Bænkpres:

1x3@35 -må bare se i øjnene at jeg simpelthen ikke er stærk nok endnu, kunne dårligt få stangen tilbage i stativet igen.

4x5@30

Dødløft:

2x5@35

3x5@30

-spillede ikke rigtig idag, havde svært ved at holde en korrekt form og kompenserede hele tiden

Squat:

5x5@30

-gik også fint, prøvede at tænke meget på ikke at belaste akillessenen, men holde skinneben lodret under hele øvelsen.

Lunges:

2x10@18

Seated dumbbellpres:

3x5@20

2x4@20

Latt pulldown:

5x5@47

Chins:

Splitten på 40

3x5

2x4

Tricep extensions /rope:

5x5@35

Hyperextensions:

3x12@BW

Sideextensions:

3x10@BW

Crunches på bold:

3x12@BW

Roman chair:

2x15@BW

Så kom der lige et par nye ting ind. trængte lidt til forandring.

Nå, jeg vil gå over og se hvad den der Sundhedsmesse i Forum kan. Lige på den anden side af gaden, så ingen katastrofe hvis der er lidt for meget krystalterapi og økoflipperi :smile: Så løber jeg da bare hjem igen!

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 10. oktober

Morgencardio 60 min:

-20 min. elipsetrainer

-30 min. incline løbebånd powerwalk/lidt løb

-10 min romaskine

Kom lidt sent op og var derfor først igang kl. 06.30, hvilket betyder at nu har jeg lidt travlt, hvis jeg både skal bade, spise, se tv, drikke kaffe og nå på arbejde til kl. 9.00 :bigsmile:

Men bortset fra det, er det jo enherlig morgen, -på en mandag!

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 12. oktober.

Var tidligt oppe, men måtte droppe min morgentræning. Min fod og knæ var hævede. Den var gal allerede igår men jeg regnede med at det gik over i løbet af natten, når benene kom op. Så tilbage til klip-klapper og thank god for indian summer :bigsmile:

Skal træne styrke m Incognito imorgen, så jeg ta'r lige en tur til min fysioterapeut, og ser hvad han siger. Er selvfølgelig lidt bekymret for om det nu er squat den er gal med igen, men det er jo ikke sikkert. Har trænet 6 ud af 7 dage i sidste uge, måske det lige er at overgøre det lidt.. bum bum..

Er nok helt på banen imorgen igen :smile:

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 13. oktober. Træning med Incognito.

Super fedt! Vi fik snakket en del så jeg nåede ikke så meget som jeg plejer. Skulle jo også ha' lov til at stå og måbe når min nye makker gav den gas med skiverne :bigsmile:

Bænkpres:

1x5@30

2x5@32,5

2x4@32,5 -ja ja...

Dødløft:

1x5@30

4x5@35

Squat:

1x5@30

4x5@35

Seated rows:

3x5@47

2x5@54

Seated dumbbell pres:

5x5@20

Chins:

2x5@ -splitten på 40

Kom en lille smule op i vægt. Dejligt at der en der står klar og får skubbet til en det sidste stykke :smile:

Glæder mig allerede til næste uge.

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

Sunny lørdag d. 15. oktober -stadig nærmest sommer udenfor.

Danmark er blevet en kronprins rigere, og jeg har fået trænet. Holdt fri igår, må sige at akillessenen sgu ikke rigtig er på banen. Sjovt nok havde jeg ingen problemer med squat, men lunges gjorde ikke rigtig godt, måtte stoppe efter et sæt.

Prøvede at komme op på 32,5 i bænkpres, det gik jo nogenlunde med Incognito i torsdags.Nu kunne jeg slet ikke. Incognito siger at det kan være at jeg simpelthen blokerer psykisk. Det kan der vist godt være noget om, for efter at måtte gi op ved bare 3 reps, kunne jeg jo ta' 3x7 reps @ 30...hrmm...

Nå, here we go:

Bænkpres:

2x3@32,5

3x7@30

Squat:

1x5@30

4x5@35

Dødløft:

3x5@32,5

2x5@40 -gik fint, måske jeg snart kan få det lidt bedre med det løft.

Lunges:

1x10@18

Seated dumbbell pres:

Nogen havde taget de to 10'er vægte, så jeg gik lige op til to 11'ere istedet... :devil:

5x5@22

Seated rows:

2x5@47

2x5@54

1x5@47

-ligger og fedter lidt rundt her, synes det er svært at komme op i vægt.

Tricep rope:

5x5@35

Latt pulldown:

3x5@47

2x5@40

-pyyh den var hård idag.

Hyperextensions:

3x12@BW

Sideextensions:

3x12@BW

Roman chair:

3x15@BW

Crunches med "bøjlen":

3x20@BW

Gahh synes jeg er træt idag. Trænede på tom mave, måske derfor. Er meget i tvivl her. Min diætist siger at jeg altid skal spise før, så jeg kan sætte forbrændingen igang. Andre steder læser ejg at man altid skal træne på tom mave, så forbrænder man fedt først.. Hmmm der er sikker også forskel på om man træner cardio eller styrke.

Skal ud i aften, så der ryger måske lidt vino ind på kontoen, men ellers har jeg opført mig rigtig pænt kostmæssigt :rolleyes:

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 17. oktober.

Aftentræning:

Squat:

5x5@35

Dødløft:

5x5@40

Seated dumbbell pres:

5x5@20

Bænkpres:

2x5@32,5 -lidt bedre end sidst.. :jodler:

3x5@30

Skulle ha' startet her. Var allerede lidt træt ovenpå dumbbell-turen :sleepy:

Leg extension:

1x5@40

4x5@47

1x5@54

Hyperextensions:

3x12@BW

Sideextensions:

3x12@BW

Seated rows:

5x5@54 :devil:

Roman chair:

2x15@BW

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

Hey Sally - fed træning! :4thumbup: - ærgeligt at jeg ikke var i HW for at deltage

Ja, men Nordjylland er nu heller ikke dårligt! Har lige skrevet en mail til dig!

Tusind tak for den grundige forklaring. Godt at vide at jeg bare kan spise og gå til den, selvom det kan være lidt svært at spise et par timer før hvis man træner kl. 06.00 :sleepy:

Kærligste hilsner

Sørøver Sally

P.S Har lige været på Tøjhus Museet (-midt i arbejdstiden) og se den årlige Ridderturnering. Har næsten ingen stemme tilbage efter at ha' heppet på den sorte ridder, og skreget tudefjæs når den røde ikke kunne holde på morgenstjernen HA!. Det er helt fantastisk underholdning for alle børn og barnlige sjæle :w00t::sleepy:

Link to comment
Share on other sites

Echo alt hvad simon lige skrev... Og nu kan jeg ikke huske om du smider noget i hovedet efter vægttræning, men hvis du ikke gør, bør du begynde på det, selvom det overordnede mål er vægttab. Man har sådan et vindue i forbindelse med vægttræning, hvor lidt ekstra kulhydrat og protein indtaget før og op til en time efter træning både hæmmer den træningsinducerede muskelskade og øger den træningsinducerede proteinsyntese.

Vandt den sorte ridder?

Link to comment
Share on other sites

Echo alt hvad simon lige skrev... Og nu kan jeg ikke huske om du smider noget i hovedet efter vægttræning, men hvis du ikke gør, bør du begynde på det, selvom det overordnede mål er vægttab. Man har sådan et vindue i forbindelse med vægttræning, hvor lidt ekstra kulhydrat og protein indtaget før og op til en time efter træning både hæmmer den træningsinducerede muskelskade og øger den træningsinducerede proteinsyntese.

Hey makker :blush:

Hmmm den ta'r vi lige igen på fredag ikk'!

Vandt den sorte ridder?

Den sorte :ninja: ridder vinder hvert år (-men sig det ikke til nogen) selv om der ind imellem er groft snyderi med i spillet. Sådan var det i middelalderen :wink:

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share