Long Tall Sally-log


Long tall sally
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Høje piger rocks! :4thumbup:

Kan kun give Hr.Kirchebrandt ret i det han skriver :smile:

Det ser da godt ud med træningen, gode "kvalitets øvelser" du vælger at køre.

Lunges kan godt være en knædræber for nogen, specielt når der begynder at komme kilo på. Ellers ser det fint ud :smile:

mvh

190cm, Simon

Link to comment
Share on other sites

Hey Simoh!

Dejligt at du kiggede forbi! Hmmm skal nok få styr på det efterhånden. Stadig meget lette vægte, men men men det skal nok blive bedre.

Ja, de der lunges river lidt i knæene. Jeg har bare smidt dem ind indtil jeg tør prøve lidt dødløfteri igen.

Kærligste hilsner Sally

P.S 190 cm mmmm... nice. Høje mænd ser bare bedre ud :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Husk: høje mennesker knækker lidt lettere  :laugh: .... og har større fødder... :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Og større fødder = større..... :innocent: :4whistling: :wink::shades::tonguew::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hey igen!

Hold da op for en masse meninger om mænd og store nårrhhh jahhh..

Behøver jeg at sige at der ER noget om snakken hædr hædr...

...og AxBard hvor galt er det egentlig med de gener :bigsmile:

Dejligt at I kiggede forbi!

Nå, nu skal jeg altså over og træne... sagde hun helligt. Hmmm tror jeg skal prøve lidt dødløft idag!

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 31. juli (Nørrebro afd.)

Hmmm kom først over og træne kl. 19, så havde kun en time.

Nå, havde jo lovet mig selv at se dødløftet i øjnene. Sidste gang jeg prøvede (d. 25. juli) fik jeg SÅ ondt i ryggen også selv om jeg bare løftede 5x5 a 25. Men idag gik det meget bedre. Lod stangen sidde lavt i et stativ, så jeg ikke skulle helt ned til gulvet og samle op.

Dødløft:

1x5 a 30

1x5 a 35

3x5 a 40 :showoff: Woouuu synes da godt nok lige jeg ruller med roxykagen!!!

Bænkpres:

5x4 a 30

Ikke så mange reps tilgengæld er jeg kommet lidt (5 kg) op i vægt

Squat:

2x3 a 40 -var simpelthen for kækt, måske de dødløft også havde gjort ryggen lidt træt

3x5 a 35

Seated rows: Prøvede en anden maskine "convergent rowing"

1x5 a 35

4x5 a 30

Hyperextensions:

3x15 a BW

Ab-maskine:

3x20 a 45

Ved ikke lige hvad der skete idag, men det var ligesom at alle kræfter bare forsvandt efter squat. Selv øvelser som hyperextensions og ab-maskinen, trak virkelig søm ud. Gad vide om det er fordi squat og dødløft også tar fat i de samme områder... mmm... :dry:

Nåede ikke cardio denne gang, det napper jeg i morgen tidlig:innocent:

Ellers fantastisk eftermiddag. Var inde på Tøjhusmuseet og se deres ryttere træne heste i krigskunst fra 1700 tallet. Arrangementet holdes i forbindelses med udstillingen "RødKjoler -Fra den hvervede hærs tid" Åhh fik sådan lyst til at ride igen. Da jeg boede på Fyn red jeg hver dag i 15 år. Det kan jeg godt savne her i hovedstaden, tilgengæld er her så mange andre fantastiske ting :smile:

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 1. august

ÅHHH NAAAIIII FRÅÅÅÅKKKKKHHHH!

Har ikke vejet mig i en uge, fordi det nu skulle være slut med at lade vægten terroriserer mit humør. Og så vejer jeg... arggghh kan næsten ikke få mig selv til at sige det... åhh 86 kg!!!

-Det er 4 kg på de 14 dage jeg har været her på MOL!

-Det er 2 kg på en uge!

-Det er 7 kg mere, end tilbage i marts hvor jeg var ryger og ikke motionerede!

-DET ER FAN'ME IKKE TIL AT HOLDE UD :gal:

Måske fordi..

-Jeg drak en 1/2 liter vand inden jeg gik i seng i går.

-Jeg først spiste kl. 22.00.

-Jeg var til (sund) middag med vino to gange i løbet af ugen.

Tror jeg skal prøve at veje mig i morgen igen. Jeg kan nemlig ikke mærke noget på tøjet. Fik først køb et målebånd, og målt mig selv igennem, i sidste uge, så det kan jeg ikke rigtig bruge endnu.

Tilgengæld går det jo pænt fremad med vægtene, selv om det er lidt svært at knalde helt ud over idag.

Der må da være en måde hvor man bare kan tabe fedt og samtidig bygge muskler!!!

Hmm kan være at jeg skal gøre alvor af at begynde at skrive min kost ind her i log'en.

Man skal ikke lade sig slå ud! Kl. 06.15 var jeg ovre og træne. Var egentlig ren cardiodag, men når jeg nu alligevel var der og følte mig helt kvapset og hat-og-briller så...

Lattpulldown:

opvarmning 15 a 26

1x5 a 40

4x5 a 47 -NÅ!

Dumbbell flyes:

5x5 a 16

Sideextentions på skrå bænk:

3x15 a BW

Roman Chair:

3x10 m strakte ben

-formen var dog ikke noget at skrive hjem om :dry:

Crunches:

3x15 a BW

1 Times Cardio:

20 min crosstrainer

20 min romaskine

20 min cykel

Nå, nu gik der også lige hul på himlen! Så er det jo lækkert at man er på cykel, og skal fotograferes til noget pressemeddelse her i formiddag.. gahhh!

Hrmmpff Sally

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 1. august

ÅHHH NAAAIIII FRÅÅÅÅKKKKKHHHH!

Har ikke vejet mig i en uge, fordi det nu skulle være slut med at lade vægten terroriserer mit humør. Og så vejer jeg... arggghh kan næsten ikke få mig selv til at sige det... åhh 86 kg!!!

-Det er 4 kg på de 14 dage jeg har været her på MOL!

-Det er 2 kg på en uge!

-Det er 7 kg mere, end tilbage i marts hvor jeg var ryger og ikke motionerede!

-DET ER FAN'ME IKKE TIL AT HOLDE UD :gal:

Måske fordi..

-Jeg drak en 1/2 liter vand inden jeg gik i seng i går.

-Jeg først spiste kl. 22.00.

-Jeg var til (sund) middag med vino to gange i løbet af ugen.

Tror jeg skal prøve at veje mig i morgen igen. Jeg kan nemlig ikke mærke noget på tøjet. Fik først køb et målebånd, og målt mig selv igennem, i sidste uge, så det kan jeg ikke rigtig bruge endnu.

Tilgengæld går det jo pænt fremad med vægtene, selv om det er lidt svært at knalde helt ud over idag.

Der må da være en måde hvor man bare kan tabe fedt og samtidig bygge muskler!!!

Hmm kan være at jeg skal gøre alvor af at begynde at skrive min kost ind her i log'en.

Man skal ikke lade sig slå ud! Kl. 06.15 var jeg ovre og træne. Var egentlig ren cardiodag, men når jeg nu alligevel var der og følte mig helt kvapset og hat-og-briller så...

Lattpulldown:

opvarmning 15 a 26

1x5 a 40

4x5 a 47 -NÅ!

Dumbbell flyes:

5x5 a 16

Sideextentions på skrå bænk:

3x15 a BW

Roman Chair:

3x10 m strakte ben

-formen var dog ikke noget at skrive hjem om :dry:

Crunches:

3x15 a BW

1 Times Cardio:

20 min crosstrainer

20 min romaskine

20 min cykel

Nå, nu gik der også lige hul på himlen! Så er det jo lækkert at man er på cykel, og skal fotograferes til noget pressemeddelse her i formiddag.. gahhh!

Hrmmpff Sally

<{POST_SNAPBACK}>

Hey Sally :bigsmile:

Kom lige forbi igen... og læste dit lille morgenudbrud, så ville lige sympatisere lidt!!! (og samtidig skrive, at du får kørt noget rigtig god træning af og virker som en skøøøøn Q!!)

Føler med dig... Æv - kedelig badevægt... :mad: (Måske derfor jeg ikke ejer nogen vægt...?? Ville sikkert stå på den i tide og utide...)

Men... kom bare til at tænke på, om du ikke føler dig i bedre form? Nu skriver jeg måske noget der er noget pjat, men - nu hvor jeg ikke ejer en vægt - så synes jeg, at jeg får en føling med min krop ifht. at passe mit tøj.

Da jeg holdt op med at ryge for laaaaang tid siden, kunne jeg en dag ikke passe mine jeans - og heller ikke min bh... og så vidste jeg ligesom at den var gal.

Øh det jeg mener er - vægt er jo... ikke kun vægt... det er også væske, dagsform, muskeltilvækst (den bruger jeg altid.. :innocent: ) og... så hvis du kan være i dit kluns og føler dig fit - så f*** badevægten!!!

Og uheldige dage kender jeg alt til - især lige fortiden.. :mad: Håber vi begge (allesammen) for noget solskin og noget sukker snart!!

:4heart: Tania

Link to comment
Share on other sites

Der må da være en måde hvor man bare kan tabe fedt og samtidig bygge muskler!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen det er der da!

Skift mellem at træne cardio og styrke; prøv at undgå at træne begge ting samme dag.

Mth. til det cardio du rent faktisk træner:

1 Times Cardio:

20 min crosstrainer

20 min romaskine

20 min cykel

Så er det selvfølgelig en start, men hvis du virkelig vil ha gang i noget der forbrænder fedt, så er løb ved høj intensitet en oplagt mulighed.

Velkommen til :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der må da være en måde hvor man bare kan tabe fedt og samtidig bygge muskler!!!

ja, at øge sin træningsmængde eller at gennemgå konsekutive bulke/cutte perioder.

Det er selvfølgelig træls at du har taget på, når målet var at tabe sig og at opnå en bedre kropskomposition. Men har du opnået en bedre kropskomposition? Sidder kiloene bedre?

Når teknikken i de foskellige løft spiller lidt bedre, er det min holdning at du vil få mere ud af enten at: 1) øge volumen (antallet af løft) og holde kortere pauser (højst 2 minutter) eller 2) øge volumen og træne med længere sæt, f.eks. á 10-12 gentagelser og gerne tæt på udmattelse

Link to comment
Share on other sites

Hey Sally  :bigsmile:

Kom lige forbi igen... og læste dit lille morgenudbrud, så ville lige sympatisere lidt!!! (og samtidig skrive, at du får kørt noget rigtig god træning af og virker som en skøøøøn Q!!)

Føler med dig... Æv - kedelig badevægt...  :mad:  (Måske derfor jeg ikke ejer nogen vægt...?? Ville sikkert stå på den i tide og utide...)

Men... kom bare til at tænke på, om du ikke føler dig i bedre form? Nu skriver jeg måske noget der er noget pjat, men - nu hvor jeg ikke ejer en vægt - så synes jeg, at jeg får en føling med min krop ifht. at passe mit tøj.

Da jeg holdt op med at ryge for laaaaang tid siden, kunne jeg en dag ikke passe mine jeans - og heller ikke min bh... og så vidste jeg ligesom at den var gal.

Øh det jeg mener er - vægt er jo... ikke kun vægt... det er også væske, dagsform, muskeltilvækst (den bruger jeg altid..  :innocent: ) og... så hvis du kan være i dit kluns og føler dig fit - så f*** badevægten!!!

Og uheldige dage kender jeg alt til - især lige fortiden..  :mad:  Håber vi begge (allesammen) for noget solskin og noget sukker snart!!

:4heart: Tania

<{POST_SNAPBACK}>

Kære Tania!

Tusind tak for opmuntringen! Synes godt nok ikke at det spiller for mig idag, og ja, sådan er det bare nogen gange. Kan slet ikke forestille mig et liv uden en vægt. Den har været der hele mit voksne liv. Tror det er sådan noget kontrol ævl.. men skal vist til at overveje at vippe skidtet ud.

Sikker på at det er muskeltilvækst som du si'r :innocent:

Hvad er det med dig og uheldige dage for tiden? Må vist lige på besøg i din log...

Hyggeligt at få besøg af dig her!

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

Der må da være en måde hvor man bare kan tabe fedt og samtidig bygge muskler!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen det er der da!

Skift mellem at træne cardio og styrke; prøv at undgå at træne begge ting samme dag.

Mth. til det cardio du rent faktisk træner:

1 Times Cardio:

20 min crosstrainer

20 min romaskine

20 min cykel

Så er det selvfølgelig en start, men hvis du virkelig vil ha gang i noget der forbrænder fedt, så er løb ved høj intensitet en oplagt mulighed.

Velkommen til :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hey du!

Nå! Troede det var helt hoch-spitze at træne styrke og cardio samme dag. Tænker at alt cardio da må være godt, om det så er om natten, eller før og efter træning.

Troede egentlig også at det var fint nok med ca. 4-5 timers cardio om ugen. Udover det jeg skriver ind, cykler jeg altid alle steder hen, ta'r trapperne o.s.v. :innocent:

Har altid ville elske at løbe. Har forsøgt mange gange men efter et par uger har jeg måtte stoppe, p.g.a bøvl med knæene (Og ja, der er meget i vejen med mig :bigsmile: )

Det samme med powerwalking. Godammit!!! Det er som om at det bare ikke er min ting. Har lange ben, men går og falder i dem og har aldrig været specielt hurtig. Lyder charmerende ikk' :4thumbup:

Mmmm "RunnersHigh" -tror måske også at du ligesom på en eller anden måde er lidt glad for at løbe :wink: Er du sådan en marathon-trold?

Men tak for godt råd, og fordi du kiggede forbi!

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

Nå! Troede det var helt hoch-spitze at træne styrke og cardio samme dag. Tænker at alt cardio da må være godt, om det så er om natten, eller før og efter træning.

Kommer an på hvad dit mål er.

Hvis målet er øget muskelmasse OG mindre fedtmasse er det ikke en god ide at træne styrke og hård cardio samme dag.

Troede egentlig også at det var fint nok med ca. 4-5 timers cardio om ugen.
Det er fint hvis vi snakker høj intensitet (løb f.eks.)
Har altid ville elske at løbe. Har forsøgt mange gange men efter et par uger har jeg måtte stoppe, p.g.a bøvl med knæene

Du lægger for hårdt ud; det er en klassiker!!

Øg langsomt distancen og derefter tempoet i f.eks. et systematisk løbeprogram hvis du leder efter sikkert vægttab.

Hold hele tiden øje med dine knæ (og skinneben) for ikke at overbelaste.

Der er den farlige og den ufarlige smerte.

Den ufarlige er ømhed i musklerne, den går over. Den farlige kommer i ledene; den skal man ta alvorligt. :smile:

Edited by RunnersHigh
Link to comment
Share on other sites

Der må da være en måde hvor man bare kan tabe fedt og samtidig bygge muskler!!!

ja, at øge sin træningsmængde eller at gennemgå konsekutive bulke/cutte perioder.

Det er selvfølgelig træls at du har taget på, når målet var at tabe sig og at opnå en bedre kropskomposition. Men har du opnået en bedre kropskomposition? Sidder kiloene bedre?

Når teknikken i de foskellige løft spiller lidt bedre, er det min holdning at du vil få mere ud af enten at: 1) øge volumen (antallet af løft) og holde kortere pauser (højst 2 minutter) eller 2) øge volumen og træne med længere sæt, f.eks. á 10-12 gentagelser og gerne tæt på udmattelse

<{POST_SNAPBACK}>

Hey Incognito!

Hurra der var du igen:bigsmile:

Hvis jeg skal være helt ærlig synes jeg ikke der er sket en rygende bjælde med min kropskomposition :confused

Og hvor nederen er det lige i forhold til motivationen, at jeg faktisk var slankere og lækrere, dengang jeg bare sad og lavede ingenting og kæderøg med et stort rødvinsoverskæg HA!

Naii, jeg har det bedre på rigtig mange måder, og det er vel også okay at være zådan lidt zenzuelt buttet (pyhh hva'!) når man nu er kommet i stand til også at trække vejret!!!

Prøver at skrue lidt op for reps. Holder næsten ikke pauser, så der er ikke så meget at komme efter her. Og ja, så tror jeg jeg vil skrive kosten ind her i log'en. RunnersHigh skriver ovenfor at jeg også skal undgå at træne styrke og cardio samme dag.

Hmm tror jeg er sur og forvirret, fordi jeg egentlig synes at det spillede meget godt for mig.

Kærligst hilsner og tak igen!

Sally

Link to comment
Share on other sites

Der er den farlige og den ufarlige smerte.

Den ufarlige er ømhed i musklerne, den går over. Den farlige kommer i ledene; den skal man ta alvorligt.  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Åhh hvor er du hurtigt tilbage!!!

Er blevet opereret i knæene for " mus" 7 gange, og det er leddet der spasser ud efter et par uger. Sidst jeg prøvede at komme igeng med løberiet var for 2 md siden, og det samme skete igen. Jeg sætter bare farten op på maskinerne :crazy:

Kærligst Sally

Link to comment
Share on other sites

Lad målebåndet eller tøjet sige hvordan det går..

Lad dine løft fortælle dig om du bliver stærkere..

Og nyd din træning  :4thumbup:  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Tusind tak!

Det er lige sådan noget jeg skal høre idag...tra la la la..

Keep it commin'!

(-og hvis der er nogen der så meget som nærmer sig noget a la "det sagde hun også.." så husk at for den rene er alting rent)

Kærligst Sally

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share