Long Tall Sally-log


Long tall sally
 Share

Recommended Posts

er achillessenen blevet gladere?

<{POST_SNAPBACK}>

Akillessenen er lidt små-sur fordi den skal med mig til Nice i aften, -den er allerede begyndt at brokke sig over at skulle rundt i lufthavnen. Så nu har den fået is, og er blevet bedt om at tie stille. I øvrigt skal der en stor stærk mand med to friske akillessener med, så må han/de bare hjælpe lidt til :wink:

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

Så, hjemme igen!

Akillessene stadig rimelig små-knotten.. Blev nærmest båret gennem Nice. Meget stille ferie. Uforskammet mange isposer i hotellets fryser. Lå enten på strandseng (aiii hvor ærgeligt!) eller sad i åben bus, og kiggede på alting på afstand. Ikke top-inspirerende men alligevel dejligt med sol og forkælelse.

Nå, har ovenpå min humpen rundt flippet helt ud over at cykle, -lidt ligesom at få sine ben igen. Så idag tog jeg den første længere tur -2 x 45 min. og det gik faktisk rigtig fint.

Skal nok komme ind i kampen igen!

Kærligste solskinshilsner

Sally

P.S Ta'r til Nice igen på torsdag. Har veninde der lige har købt hus (og 125 oliventræer) på bjerg i Italien, -det må jeg og akillessenen da ned og se nærmere på :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Har Anders fået prakket dig Felden Gel på? Det skulle vaere godt siger de handicappede :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det har Andres nemlig! Og jeg kender det godt, men der er altså ikke noget der banker isposerne af banen. Har nu investeret i 4 stk der cirkulerer rundt om min ankel og tilbage i fryseren.

Kærligst Sally

Link to comment
Share on other sites

godt at høre fra dig igen....

og vi er da slet ikke misundelige over dine ture til nice og støvlelandet....

<{POST_SNAPBACK}>

Og rigtig dejligt at høre fra dig!

Hvordan går det ude i Thor, -har du fået værget nogle flere styrkeløftere? Mig bli'r der vist ikke meget styrkeløfter over forløbig :bigsmile:

Mmm glæder mig også til at skulle afsted igen. Sikker på at akillessenen vil elske at ligge i skyggen i en lille olivenlund, mens jeg læser og svælger i lokal vin, italiensk brød og franske oste... arrhh øøøhhhmmm... der var vist lige noget med nogle kilo jeg skulle af med..

Men først skal jeg lige en tur til forældre i Odense et hurtigt smut, så det bli'r vist ikke i denne omgang jeg skal over og sige hej til Jeanette og co i OBC

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tirsdag d. 30 aug.

Hjemme igen. ELSKER Italien. Fantastisk hus på fantastisk bjerg. Smukkeste madmarked, middag hos indfødte :bigsmile: små bjergbyer, solsenge, parasoller og blåt vand -Akillessene og jeg har haft det Så godt. Akillessene nu meget utilfreds med alle de op- og nedture. Credits og respekt til Hr. Ford, uden bil havde det ikke været sjovt. Vi kører stadig det store ispose-show, og venter på bedre tider. Kan stadig ikke få sko på, p.g.a hævelse, men klip-klap sæsonen er ikke slut endnu heldigvis :cooldance:

Var nede og træne igen i morges, uha også MEEEGET længe siden.

Lagde stille ud, og måtte jo droppe squat (som er skurken i akillessene-dramaet). Dødløft gik også lidt tungt (HA!), troede ellers ikke at det ville kunne mærkes i anklerne... men men..

Kunne generelt godt mærke at jeg er lidt rusten.

Sally

Bænkpres:

4@30

5@30

3@30

3@30

3@30

Dødløft:

3X10@30

Seated rows:

5@40

5@47

5@47

5@47

5@40

Lattpulldown:

5x5@40

Roman chair:

2x12

Hyperextensions:

3x12@BW

Sideextensions skrå bænk:

2x12@BW

Link to comment
Share on other sites

Hehe, det er pisse skægt at folk ikke kan kende forskel på VL og SL, til udøvernes store forargelse.... :laugh:

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Hey Rommel og Incognito!

Hrmm ja, må sige at det da også er lidt svært at finde ud af hvad forskellen er... Vil da meget gerne ha' et lille kursus en dag tak :smile:

P.S Rommel, vild med din nye Billy -now that's an idol!

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

vægtløftning er en tokamp og iøvrigt den af dem der er på det olympiske program. Tokampen består af træk (snatch) og stød (Clean and jerk), som begge to er løft, der går ud på at fragte en stang fra gulvet og op over hovedet. Det er en meget eksplosiv sportsgren og VL-øvelser udgør styrkefundamentet for stort set alle atletikudøvere af samme grund.

Styrkeløft er en nyere sport (fra dette århundrede og givetvis osse fra efter krigen) og er en trekamp bestående af bænkpres (kender du godt), squat (kender du osse godt) og dødløft (kender du så afgjort osse). Forskellige former for udstyr er tilladt, udstyr som ikke bare beskytter mod skader men osse giver ekstra kilo - mange ekstra kilo (15-30 % i bænkpres og squat og under 5% i dødløft). Problemet med udstyret er bare at folk ikke kan blive enige om hvad for noget udstyr man må bruge og derfor findes der et hav af forbund (hvilket nok er skyld i at det ikke er en olympisk sportsgren). Dansk styrkeløft er organiseret under forbundet IPF.

Mekanisk set handler VL om at producere acceleration (RFD i styrkefysiologisk sammenhæng) og effekt, hvor styrkeløft handler om at producere kraft. En analogi fra motorsporten ville være at sammenligne styrkeløft med traktortræk og vægtløftning med formel 1.

du kan jo kigge her, hvis du vil se hvad jeg mener med at vægtløftere er eksplosive...

http://media.putfile.com/Ironmind_1993_Dimas

Link to comment
Share on other sites

Mekanisk set handler VL om at producere acceleration (RFD i styrkefysiologisk sammenhæng) og effekt, hvor styrkeløft handler om at producere kraft. En analogi fra motorsporten ville være at sammenligne styrkeløft med traktortræk og vægtløftning med formel 1.

Yiiiir ...

Logo_Tintinara.gif

formel%201.jpg

Hvad er så sejest?

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

du kan jo kigge her, hvis du vil se hvad jeg mener med at vægtløftere er eksplosive...

http://media.putfile.com/Ironmind_1993_Dimas

<{POST_SNAPBACK}>

Hey Incognito!

Tak tak tak! Som sædvanlig pædagogisk og hurtig på svartasterne.

Okay, ret eksplosiv fætter ham der :blink: er du så færdig!

Kærligst sally

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 5. september '05

Morgentræning:

Dumbbell Lunges:

2x10@18 kg

-meget stille så akillessene næsten ikke opdagede det!

Dødløft:

1x5@30

4x5@35

-også meget roligt!

Bænkpres:

3@30

4@30

3@30

4@30

4@30

-går sgu ikke så godt.. kan godt mærken jeg er rusten.. Gahhh!

Seated rows:

4x5@47

1x5@54

Hyperextensions:

3x12@BW

Sideextensions:

3x12@BW

Crunches:

3x15@BW

Roman chair:

3x15 m bøjede ben

Kærligste hilsner Sally

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning onsdag d. 7. september:

Havde besluttet at prøve romaskinen idag, selvom der kun er gået en måned siden jeg fik konstateret betændelse i akillessenen, og min læge har sagt at det ta'r 3-6 md at komme over, hvis man ikke irriterer den for meget.

Jeg har ikke haft sko på i en måned, da min hæl stadig er øm og hævet, men da romaskiner og kllip-klapper er en dårlig kombination, besluttede jeg at prøve mine løbesko. Dammit det gjorde sgu ondt, -både sko og romaskine. Så det blev ikke til så meget. Har haltet lidt rundt her til formiddag. Må vist lige lade være at provokerer senen alt for meget :raisebrow:

Romaskine 5 min

Elipse-trainer 5 min

Cykel 15 min

Hyperextensions:

3x12@BW

Bænkpres: (-der var lige plads..)

12@25

8@25

5@25

Kærligste hilsner

Sally

Link to comment
Share on other sites

Sen aften træning mandag d. 12. september

Nåede lige at få lavet lidt inden lukketid kl 22

Cardio:

20 min Elipse-trainer

Bænkpres:

10@30

5@30

5@30

Dumbbell lunges:

2x12@18

Lattpulldown:

12@40

6@45

6@45

Dødløft:

10@30

10@35

8@40

:4crutches: -føj så lavede jeg den sgu igen. Kom lige til at sætte lidt for meget vægt på, hang for langt ude i ryggen eller gjorde bare et eller andet forkert.. Fik et af de der knæk og måtte stoppe der.

Virker nu som om at det er mindre voldsom end det plejer at være, så måske kan det være at jeg er blevet lidt stærkere :blahblah:

Nå, skal vist bare se at komme i seng! Stor præsentation i morgen tidlig, så jeg skal være den koldeste cola i skabet :shades:

Kærligste hilsner

Sally

-ska' da lige love for at jeg fik kastet lidt tegn her for en gangs skyld

:wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Morgencardio

Onsdag d. 21. september

Lige kommet hjem efter 5 dage i Lissabon, hvor jeg har været afsted med mit nye job, mmm lige til at holde ud. :cooldance:

Kæmper stadig med min vægt, så i morges havde jeg aftale med min diætist, som hev 16 kg af mig for 5 år siden. Godt at se hende igen. Tror at det er en meget go' krykke for mig, og godt for motivationen. Vi har aftalt at jeg skal skrive alt hvad jeg spiser ned. Det plejer at virke at man ser havd det egentlig er man går rundt og hælder i hovedet.

Så må jeg se om det også virker denne gang.

30 min romaskine

15 min elipse-trainer

Kærligst Sally

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share