NFL


donprehn
 Share

Recommended Posts

Jeg kan simplethen ikke fatte at Jaguars startede Byron Leftwich...... Manden har ikke spillet, ja ikke engang trænet i 5½ uge pga en ankelskade, og så starter de ham. De skulle have startet David Garrard, og så givet Fred Taylor bolden mere end 8 gange. Mage til konservativt coaching og playcalling skal man fand'me lede længe efter, jeg er ganske enkelt rystet.

Hvis Leftwich er rask.. SKAL de starte ham.. Problemet med gårsdagens kamp var, at han ikke var klar. Han har selv udtalt, at grundet en dårlig bane (ujævn) og de mange hits han fik, var hans ankel ikke klar. Også derfor han blev skiftet ud, i hvert fald hvis man skal tro hvad HC Jack del Rio siger.

Leftwich er franchise QBen. er han rask, SKAL han startes, its as simple as that. Sidder lige og ser kampen nu på NASN. John Madden snakkede om det i starten af kampen, og hans, samt Al Davis' konklusion var også, at han skal startes, hvis han er rask. Leftwich spillede heller ikke direkte dårligt, hans o-line var dårlig til at give ham tiden til at finde en reciever.

Men skal man være bagklog, så ja, Leftwich var ikke klar, og skulle ikke have startet. Men var han klar skulle han. Også selvom han har været ude i 5 uger. Han kender playbooken ud og ind. Han er den naturlige leder på holdet og han har mere erfaring. Alt dette siger han skal starte i sådan en vigtig kamp..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 744
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Set i bakspejlet var det også dumt at Jags spillede med Mike Peterson (iført en special-konstrueret handske). Det var helt klart ham der kostede Patriots 3. TD - Peterson kunne slet ikke holde på noget som helst pga den handske.

Afhængigt af aftenens resultater kan vi "risikere" at se Indianapolis Colts - New England Pats næste lørdag :devil::devil::devil: :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Set i bakspejlet var det også dumt at Jags spillede med Mike Peterson (iført en special-konstrueret handske). Det var helt klart ham der kostede Patriots 3. TD - Peterson kunne slet ikke holde på noget som helst pga den handske.

Afhængigt af aftenens resultater kan vi "risikere" at se Indianapolis Colts - New England Pats næste lørdag :devil::devil::devil: :4thumbup: :4thumbup:

Jeg håber nu vi kan gemme Colts - Pats kampen til AFC Finalen..! Kunne være klasse..!

Men uff de ser godtnok uhyggelige ud på D#..! :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Puuuha hvor har jeg ikke fortrudt at jeg kun fik 1½ times søvn i nat pga. Patriots. Jeg skal love for deres defence giver den gas når det gælder, og McGinest var da så meget on-fire ! :4thumbup:

I AFC er det helt klart Pats eller Colts der nupper pladsen i SB - men syntes det er svært at spå hvem, Colts har nok en lille fordel da de har hjemmebane hele vejen.

I NFC er sagen dog rimelig klar, Seattle er nok det hold som er mest sikker på SB i år, hvis Washington havde haft en lidt bedre QB end Brunell er jeg sikker på de havde kunne true dem, men jeg er simpelthen bare ikke stor fan af Brunell's evner - men han kan vel ramme en god dag sometime...

Link to comment
Share on other sites

Leftwich spillede heller ikke direkte dårligt, hans o-line var dårlig til at give ham tiden til at finde en reciever.
Jeg er meget uenig i den observation, jeg synes det var tydeligt at Leftwich var meget hæmmet i sit spil af den ankelskade og af at han ikke havde trænet/spillet i 5 uger. Dette kunne bl.a. ses i hans drop-backs og i det hele taget i hans mobilitet inde i "lommen", ydermere virkede han meget ubeslutsom og ineffektiv(utvivlsomt en naturlig konsekvens af den manglende træning).

Jeg synes de store "syndere" i den kamp var Jags recievere(især Jimmy Smith), de tabte en del bolde, hvilket heller ikke gør det nemmere at være Qb eller i det hele taget at vinde fodboldkampe.

Men skal man være bagklog, så ja, Leftwich var ikke klar, og skulle ikke have startet. Men var han klar skulle han. Også selvom han har været ude i 5 uger. Han kender playbooken ud og ind. Han er den naturlige leder på holdet og han har mere erfaring. Alt dette siger han skal starte i sådan en vigtig kamp..

Havde Leftwich været 100% klar, været i stand til at træne i ugen op til wild card weekenden og måske været i stand til at tage et par plays i uge 17 imod Titans, så skulle man have startet ham.

Der hvor jeg mener at Jags begik en fejl var, at de skulle have tænkt på at Garrard ville gå indtil til play-off kampen mod N.E. på en ”high-note”, såfremt han var blevet startet, især fordi Leftwich ikke havde trænet i 5 uger og hans ankel ikke var i tip-top stand. Samtidig med dette havde Garrard formået at føre Jags videre til slutspillet og havde faktisk spillet rigtig godt fodbold og havde efter min bedste overbevisning gjordt sig fortjent til at være den som skulle føre Jags ind i slutspillet.

Link to comment
Share on other sites

POs: Wildcard weekend.. :4thumbup:

Så startede POs med 4 WC kampe. Den regulære sæson er forbi, og tidligere resultater kan egentlig i bund og grund ik bruges til en hat. Selvfølgelig er det rart at have x-antal sejre i baggagen, og dermed en vis portion selvtillid. Men når 'push comes to shove' er POs vind eller forsvind. Alle holdene i POs har bevist, at de kan slå gode hold, derfor syntes jeg det er ufatteligt svært at udnævne 2 favoritter til SB. Men jeg vil gøre et forsøg alligevel. :wink:

Redskins @ Bucs 17 - 10

Forsvar vinder mesterskaber!! Med kun 120 yards offensivt og sølle 9 første downs, blev Redskins det hold i historien, med færrest antal offensive yards i en PO sejr. God hjulpet på vej af 2 KÆMPE fejl, for ikke at sige 3, da førstegangs PO QB Chris Simms kastede INT i starten af kampen, omkring egen 35 yard linie. :nonono: Offensiv Rookie Of The Year RB Carnell 'Cadilac' Williams fumblede bolden, der medførte TD af Sean Taylor, der i 2. halvvej blev smidt ud af kampen, efter han spyttede RB Michael Pittman i ansigtet. Chris Simms formåede til dels at rette op for sin fejl, med et fatastisk TD. At han når at vende rundt i luften og trække bolden ind i Endzone, istedet for out of bounds, er ganske enkelt imponerende. :blink:

Big Players Makes Big Plays in Big games. Bucs WR Edell Shepard er ikke en stor spiller. På 3. og 10 kastede Simms en fin bold til ham 35 yards ned ad banen og i endzone. Det eneste han skulle, var at gøre sit job, gribe bolden, men det formåede han ikke. Det sammen med en dum dum INT sidst i kampen af Simms, slutter som han starter, gjorde at Redskins fik billetten videre i POs.

Jaguars @ Patriots 3 - 28

Nok den eneste WC kamp, hvor der var en klar favorit, der levede op til forventningerne. Pats' forsvar viste skræmmende styrke, ikke mindst LB Wille McGinest, der satte flere rekorder på dagen. Han havde hele 4½ sack og 8 tacklinger. Han har nu lavet 16 sacks i POs i sin karriere, det er en NFL rekord. Men ellers var der intet prangende over Pats' spil. Jaguars formåede i store dele af kampen at lægge pres på Tom Brady, der spillede en under middel kamp, til trods for 3 TDs. Men igen, det er jo ikke stats der tæller, det er scoren. Brady var 15/27 for 201 yards og 3 TDs. QB Byron Leftwich startede inde, efter han i 5 uger har siddet ude med en brækket ankel. Leftwich havde det hårdt bag en svagtspillende offensiv linie, der gang på gang tillod store hits på Leftwich (sacked 6 gange). Hvilket betød at han måtte udgå i 4. quarter. Trods det, spillede han en udemærket kamp, ikke god, men slet ikke dårlig. Han var præcis på mange af sine kast, derfor lyver hans stats lidt, da WRerne tabte mange bolde. Han var 18/31 for 179 yards og 1 INT. Jeg mener sagtens det kan forsvares at starte Leftwich frem for Gerrard. Manden er franchise QB, har mere erfaring, det er en PO kamp, han kender playbook og angreb ud og ind, han er den naturlige leder, hans retur til banen bør opildne medspillere og han har trænet med siden 28. december. Og jeg kunne blive ved. :tongue:

Panthers @ Giants 23 - 0 :blink:

Hvem havde regnet med, at Panthers ville lave shutout på Giants inden kampstart..? Eli Manning fandt ud af, at det ikke lige er til at spille POs. Han spillede ganske enkelt elendigt. Den unge QB var 10/18 med 102 yards 3 INTs og en tabt fumble. Se DET er en dårlig præstation. Panthers' forsvar var her der og allevejende. De holdte det 3. mest scorende angreb i NFL til blot 132 yards og sølle 17 minutter ud af 60 på banen. Det er fabelagtigt. Panthers ligner i den grad et hold der er på vej til NFC Finalen. En stor del af Giants' manglende offensiv, skyldtes Tiki Barber, der aldrig kom igang. Han blev holdt til 41 yards. Anderledes var det for DeShaun Foster, der nettede 151 yards på dagen.

Steelers @ Bengals 31 - 17

2 spil, og kampen var ovre. Okay, hårdt sagt, men det er svært at se et Bengals hold vinde over et stærkt Steelers mandskab, uden deres leder, Carson Palmer. En meget uheldig kontakt mellem Palmer og Nose Tackle Kimo van Oelhoffen førte til Palmers alt for tidlige og ærgelige exit. Det viser sig at han har revet et korsbånd over i knæet. Cincinnatis QB backup, 9 års veteran Jon Kitna måtte tage over, og spillede da også en solid kamp, men kunne slet ikke tilføre den gnist i angrebet som Palmer gjorde. Pittsburgh sloig sejren fast på et flot trickspil, hvor WR Randle-El får bolden, løber ud til højre, kaster bolden modsat bagud tilbage til Big Ben, der finder en helt fri Cedric Wilson 43 yards nede ad banen, og han kan spadsere ind i endzone. Dermed får Jerome Bettis endnu en mulighed for at trække i Steelers uniformen.

Redskins tager til Seattle i næste runde, og der regner jeg med at deres POs slutter, HVis ikke de får gang i angrebet, kan de ikke stille op mod et formstærkt og udhvilet Seahawks mandskab.

Panthers tager til Chicago i et opgør, jeg tror falder ud til Panthers fordel. De så virkelig stærke ud igår mod et af ligaens mest scorende angreb. I Bears finder de det 7. mindst scorende angreb. Men et utrolig stærkt forsvar. Jeg tror, at Panthers kan vinde ved blot at sætte 10 points på tavlen.. Og det gør de..!

Steelers tager til Indianapolis i en ufattelig svær forestilling, for dem, men også for Colts. Steelers er inde i en god formkurve, jeg tager absolut intet fra Manning og Co. Men denne sejr, skal der virkelig arbejdes for. Colts vinder med 1 TD.

Patriots tager til Denver, hvor jeg forventer, at deres POs slutter.. i en tæt kamp. Broncos har vundet de seneste 2 opgør, begge på hjemmebane og de har hvilet deres startere i en uge nu. Brady skal spille op til sit vanlige bedste og forsvaret skal være ligeså skræmmende gode som de var i weekenden. Men jeg tror at Broncos går videre.

NFC FINALE:

Panthers @ Seahawks

AFC FINALE:

Broncos @ Colts

SUPERBOWL:

Colts vs. Seahawks

Lidt andet nyt:

Vince Young har nu tilmeldt sig draften. QBen der vandt Rose Bowl med Texas Longhorns og blev nr. 2 i dette års Heisman afstemning ligner et top 5 valg.

Herman Edwards og Kansas City Chiefs er blevet enige. Det betyder at han tager over efter en nu pensioneret Dick Vermiel. Så sent som dagen efter sidste runde i regulær sæson, meddelte han ellers Jets' spillerne om, at han IKKE var på vej væk fra klubben.

Vikings har hyret ny HC i Brad Childress, tidligere offensiv koordinator for Eagles.

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

Ikke de bedste PO kampe, men intensitet var der ihvertfald!

Jeg synes at når man ser på de 4 kampe, så er det tydeligt at QB er alt afgørende når man når PO's. Vi ser Simms der kaster INT's og generelt ikke spiller en god kamp.. man kan så sige at Brunell heller ikke laver noget, men han laver ingen fejl der koster dem kampen heller.

Så ser vi en skadet Leftwich, der ikke burde havde startet, spille en mindre god kamp mens Brady igen leverer en stabil og god kamp.

Giants og Eli Manning, tja.. katastrofe kommer i tankerne :blink: Jesus en dårlig kamp fra Eli. Mens Delhomme virkede tændt og spillede en rigtig god kamp.

RoethlisBURGER spiller en stabil og god kamp ligesom Brady, og de kommer op med nogle dejlige plays. Mens på den anden side at Bengals taber på andet spil i kampen som er så symbolsk som noget kan blive.. langt pass fra Carson Palmer som så mange gange ellers i kampen, og ens første tanke var at nu kørte toget da... lige indtil man ser replay af Carson der bliver skadet, så tænker man, ses næste år.

Jeg tror Seattle smadrer Redskins, men dog først sent i kampen.. de vil nok starte op med stille og roligt, men Seattle vil i anden halvleg nok trække fra efterhånden som forsvaret bliver trætte og Alexander har fået mange carries. Det vil også åbne ned af banen hvis de bliver nød til at trække på flere folk for at stoppe løbespillet.

Panthers-Chicago er en svær en at vurdere. Jeg blev imponeret igår over Panthers, og egentligt så burde jeg tage pengene og sætte dem på Panthers da jeg ligesom dig Anders tror at Panthers kommer til at score points, men men.. jeg tror at kombinationen af et friskt Chicago hold, hjemmebane og den defensive parathed de har vist i alle kampe vil gøre udslaget. Chicago vinder på big plays på defensiven, plus at med Rex tilbage på QB pladsen, så tror jeg de vil kunne putte 7-10 points på boardet der.

Steelers-Colts der tror jeg ikke på Steelers vil give dem modstand nok til det bliver spændende.. Colts vil køre deres sædvanlige angreb, og Steelers kan ikke følge med i sådan et scorende tempo.

Derudover vil et Colts forsvar der er udhvilet være klar til at tage Steelers running game fra hinanden.

Skal det lykkeds for Steelers, så skal der blitzes til, få holdt Colts fra at score det første quarter og på den måde få rystet Manning.. men tvivler stærkt.

Broncos-Patriots, der tror jeg faktisk Pats tager den. Deres forsvar er bare blevet mere og mere skræmmende i de seneste kampe og jeg tror forsvaret vil stoppe Broncos normalt stærke running game i det meste af kampen. Sker det vil det blive en kamp mellem Plummer og Brady, og der ved jeg godt hvor mine penge ligger.

Der hvor jeg ser Pats kan tabe kampen er hvis Dillon bliver holdt _helt_ ude af kampen.. Broncos har et af de bedste run defenses, og kan de lukke ham helt ude, så vil presset på Brady nok blive for stort og det vil skabe turnovers.

Men mine penge er nu på at Dillon får en, ikke prangende kamp, men gøre nok til at Pats vinder med Brady i spidsen.

Deruodver ingen overraskelse af Bush og Young er i draften, hvor alle medier peger på Bush til Texans.. men meget kan ændre sig.

Link to comment
Share on other sites

Ikke de bedste PO kampe, men intensitet var der ihvertfald!

Jeg synes at når man ser på de 4 kampe, så er det tydeligt at QB er alt afgørende når man når PO's. Vi ser Simms der kaster INT's og generelt ikke spiller en god kamp.. man kan så sige at Brunell heller ikke laver noget, men han laver ingen fejl der koster dem kampen heller.

Så ser vi en skadet Leftwich, der ikke burde havde startet, spille en mindre god kamp mens Brady igen leverer en stabil og god kamp.

Giants og Eli Manning, tja.. katastrofe kommer i tankerne :blink: Jesus en dårlig kamp fra Eli. Mens Delhomme virkede tændt og spillede en rigtig god kamp.

RoethlisBURGER spiller en stabil og god kamp ligesom Brady, og de kommer op med nogle dejlige plays. Mens på den anden side at Bengals taber på andet spil i kampen som er så symbolsk som noget kan blive.. langt pass fra Carson Palmer som så mange gange ellers i kampen, og ens første tanke var at nu kørte toget da... lige indtil man ser replay af Carson der bliver skadet, så tænker man, ses næste år.

Jeg kunne næsten ikke være mere uenig med dig. QB Chris Simms spillede en god kamp, for ikke at sige rigtig god, Manden havde en uheldig fejl, som han til dels, hvis ikke helt, rettede op på med sin flotte scoring. 25/38 for 198 yards og 2 INTs med 1 rushing TD, er bestemt en godkendt kamp i min bog af en ung upoleret QB som Simms.. Det ser i mine øjne rigtig fornuftigt ud for Bucs i fremtiden. Redskins var 'heldige' Angrebet var ufattelig ringe, intet virkede. Hvis ikke det var fordi forsvaret havde 2 turnovers returneret for TD, havde det været en lavtscorende affære, med Bucs on top.

Tom Brady var langt fra sit vanlige jeg. Han spillede en under middel kamp, set med hans præstationer i mende. Godtnok var der 3 TDs og ja det er points der er vigtige, men han var totalt uskarp, ramte kun på 56% af sine kast, mod 63% for sæsonen.Jeg mener han finde sit A-game frem igen, hvis Pats skal vinde mod Broncos. For det ville være intet mindre end fantastisk, hvis Pats forsvar kan få lov til at dominere Broncos angreb som de gjorde med Jaguars. Så jo det kommer til dels til at blive et opgør mellem Brady og Plummer, men hvis ikke Brady højner niveauet, så skal man som Elming udtalte ikke begrave ulven før bjørnen er skudt. :wink:

Panthers-Chicago er en svær en at vurdere. Jeg blev imponeret igår over Panthers, og egentligt så burde jeg tage pengene og sætte dem på Panthers da jeg ligesom dig Anders tror at Panthers kommer til at score points, men men.. jeg tror at kombinationen af et friskt Chicago hold, hjemmebane og den defensive parathed de har vist i alle kampe vil gøre udslaget. Chicago vinder på big plays på defensiven, plus at med Rex tilbage på QB pladsen, så tror jeg de vil kunne putte 7-10 points på boardet der.

Rex Grossman er i mine øjne ikke en så markant forbedring på deres angreb. Panthers har et friskt løbeangreb der vil give Steve Smith plads før eller senere i kampen. Panthers vinder, no doubt! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes I er for hårde ved Eli.

Giants løbeangreb kom aldrig igang. Deres offensive var ringe og Tiki Barber kom aldrig igang. Samtidgt fik defensive aldrig lagt tryk på Delhomme og gjode ham så god han kan være. Dette gav så mulighed for at Panthers hele tiden havde muligheden for at få yards på såvel løb som kast. Eli stod altså i den situation, at det eneste som kunne bringe Giants fremad var kast fra ham. Kast som hele tiden måtte presses (næsten ingen yards fra løB).....og ikke nok med det, som Panthers trak fra så måtte det hele blive endnu mere presset. Det havde Eli trods alt ikke erfaringen til at kunne håndtere endnu. Men jeg ser ikke hans interceptions som totalt vanvittgt ringe spillerede spil. Han var nødt til at presse sit spil op på et niveau, hvor det endnu ikke hører til, deraf fejlene. Eli kunne jo havde spillet meget mere sikkert og fremstået som en langt mindre skurk. Det havde krævet at han ikke forsøgte. Og så ville Giants være helt ude af kampen. Nu blev der trods alt forsøgt...og det må man trods alt tage hatten af for.....at Eli jo nu fremstår som ham som ødelagde alt, det selvom det faktisk var et forsøg på at få et eller andet til at ske.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes I er for hårde ved Eli.

Giants løbeangreb kom aldrig igang. Deres offensive var ringe og Tiki Barber kom aldrig igang. Samtidgt fik defensive aldrig lagt tryk på Delhomme og gjode ham så god han kan være. Dette gav så mulighed for at Panthers hele tiden havde muligheden for at få yards på såvel løb som kast. Eli stod altså i den situation, at det eneste som kunne bringe Giants fremad var kast fra ham. Kast som hele tiden måtte presses (næsten ingen yards fra løB).....og ikke nok med det, som Panthers trak fra så måtte det hele blive endnu mere presset. Det havde Eli trods alt ikke erfaringen til at kunne håndtere endnu. Men jeg ser ikke hans interceptions som totalt vanvittgt ringe spillerede spil. Han var nødt til at presse sit spil op på et niveau, hvor det endnu ikke hører til, deraf fejlene. Eli kunne jo havde spillet meget mere sikkert og fremstået som en langt mindre skurk. Det havde krævet at han ikke forsøgte. Og så ville Giants være helt ude af kampen. Nu blev der trods alt forsøgt...og det må man trods alt tage hatten af for.....at Eli jo nu fremstår som ham som ødelagde alt, det selvom det faktisk var et forsøg på at få et eller andet til at ske.

Tjaa, vil ikke mene jeg er for hård ved ham. Han spillede en skidt kamp, lavede fejl som man ikke rigtig har set siden hans rookie sæson. Altså her snakker jeg elementære fejl, som føddernes positionering, vægtfordeling under kast, kyle bolden tværs over banen når han ikke har armen til det osv. Giants scorede 0 points, på hjemmebane.. En stor del af skylden kan tildeles Eli. Ikke at jeg havde forventet at han kunne klare det pres der blev lagt på ham. Men han er bare ikke god nok endnu, og det skinnnede igennem.

QBen er frontfigur på et hold, taber holdet, er det ofte ham der står for skud. Smider QBen 3 INTs og taber en Fumble, og ikke formår at føre sit hold i scorings position.. fortjener han det egentlig. Manning Jr. har selv udtalt efter kampen:

"I didn't play well, and I made too many mistakes for us to win today," said Manning, LINK

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne næsten ikke være mere uenig med dig. QB Chris Simms spillede en god kamp, for ikke at sige rigtig god, Manden havde en uheldig fejl, som han til dels, hvis ikke helt, rettede op på med sin flotte scoring. 25/38 for 198 yards og 2 INTs med 1 rushing TD, er bestemt en godkendt kamp i min bog af en ung upoleret QB som Simms.. Det ser i mine øjne rigtig fornuftigt ud for Bucs i fremtiden. Redskins var 'heldige' Angrebet var ufattelig ringe, intet virkede. Hvis ikke det var fordi forsvaret havde 2 turnovers returneret for TD, havde det været en lavtscorende affære, med Bucs on top.

Tom Brady var langt fra sit vanlige jeg. Han spillede en under middel kamp, set med hans præstationer i mende. Godtnok var der 3 TDs og ja det er points der er vigtige, men han var totalt uskarp, ramte kun på 56% af sine kast, mod 63% for sæsonen.Jeg mener han finde sit A-game frem igen, hvis Pats skal vinde mod Broncos. For det ville være intet mindre end fantastisk, hvis Pats forsvar kan få lov til at dominere Broncos angreb som de gjorde med Jaguars. Så jo det kommer til dels til at blive et opgør mellem Brady og Plummer, men hvis ikke Brady højner niveauet, så skal man som Elming udtalte ikke begrave ulven før bjørnen er skudt. :wink:

Rex Grossman er i mine øjne ikke en så markant forbedring på deres angreb. Panthers har et friskt løbeangreb der vil give Steve Smith plads før eller senere i kampen. Panthers vinder, no doubt! :wink:

Nu er det ikke Bucs fremtid der bliver diskutere i PO's, men om de vinder eller taber.. og hvis turnovers er vigtige i den regulære sæson så er de absurd vigtige i PO's, og det er der forskellen ligger. I en PO kamp er der ikke råd til at lave 2 INT's, slet ikke i en kamp domineret af defense. Derfor synes jeg Simms spillede en, måske ikke dårlig kamp, men forskellen på at de vandt og tabte var at Brunell ikke tabte(ej heller vandt) kampen for dem, mens Simms med sine 2 turnovers hjalp godt på vej til Bucs tabte.

Brady spillede ikke godt i starten nej, og var heller ikke formidabel nej.. det skrev jeg heller ikke :wink: Men stabil og god, og med 3 TD's så kan man kun sige at han stadig er den der vinder kampene for Pats, uanset om han er formidabel eller bare 'god' :smile:

Men der er ingen tvivl om at han skal finde sit bedste spil frem for at vinde over Broncos, men hvis han spiller dårligt og sætter 3-4 TD's på boarded, så tror jeg nu ikke at han klager og så tror jeg heller ikke de taber.

Jeg er meget uenig i at Rex ikke er en markant forbedring, jeg vil gå i den anden kløft og kalde det en stor forbedring.. Kyle Orton lagde presset på defense, og var decideret ringe, men lavede ingen fejl.

Rex giver dem muligheden for at gå dybt, samt en tro på at de kan lave noget på offense. Og det er en massiv og vigtig ting kommende ind i PO's. Men ser man på min tidligere vurdering og at det er QB's der afgør kampene, så er Delhomme i fordel, men jeg tror som sagt på Chicago og deres defense.

Steve Smith er en one man army, men jeg tror at Chicago med deres front 4 kan klare sig så godt, at opdækning ned af banen vil være god nok til at holde ham fra de store yard gains det meste af kampen.

Link to comment
Share on other sites

Rex Grossman er i mine øjne ikke en så markant forbedring på deres angreb. Panthers har et friskt løbeangreb der vil give Steve Smith plads før eller senere i kampen. Panthers vinder, no doubt!

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad du bygger den skråsikre vurdering på :blink: . Panthers spillede mod Bears tidligere i sæsonen hvor de tabte 13-3, men ikke nok med at de tabte ciffermæssigt, de fik også kongetæsk inde på banen. Panthers løbeangreb blev i den kamp lukket fuldstændig ned, og der var Panthers oven i købet i stærkeste opstilling med en Stephen Davis. I den kamp blev det vist hvorfor det er så forbandet vigtigt at kunne løbe bolden i amerikansk fodbold, de manglende yards på jorden tvang Panthers til at gå i luften hvor Delhomme havde 235 yards, ingen TD’s men 2 interceptions.

Rex Grossman er en væsentlig forbedring i forhold til Kyle Orton, men det er absolut ikke igennem kasteangrebet at Bears skal satse på at vinde den kamp, det er gennem løbeangrebet, der rent faktisk var rangeret til det 3 bedste i ligaen indtil week 16.

Bears vil komme ud til den kamp mod Panthers og spille Smash-mouth-football med hard-hitting defence og et stærkt løbeangreb, jeg tror kamp bliver spændende, men jeg tror sgu Bears giver Panthers klø.

Edited by Big Red Machine
Link to comment
Share on other sites

Nu er det ikke Bucs fremtid der bliver diskutere i PO's, men om de vinder eller taber.. og hvis turnovers er vigtige i den regulære sæson så er de absurd vigtige i PO's, og det er der forskellen ligger. I en PO kamp er der ikke råd til at lave 2 INT's, slet ikke i en kamp domineret af defense. Derfor synes jeg Simms spillede en, måske ikke dårlig kamp, men forskellen på at de vandt og tabte var at Brunell ikke tabte(ej heller vandt) kampen for dem, mens Simms med sine 2 turnovers hjalp godt på vej til Bucs tabte.

Tjaa, vi blir vel bare ikke enige.. :tongue: IMHO spillede Brunell en meget dårligere kamp end Chris Simms gjorde. Brunell kastede jo også en enkelt INT! :wink:

Brady spillede ikke godt i starten nej, og var heller ikke formidabel nej.. det skrev jeg heller ikke :wink: Men stabil og god, og med 3 TD's så kan man kun sige at han stadig er den der vinder kampene for Pats, uanset om han er formidabel eller bare 'god' :smile:

Men der er ingen tvivl om at han skal finde sit bedste spil frem for at vinde over Broncos, men hvis han spiller dårligt og sætter 3-4 TD's på boarded, så tror jeg nu ikke at han klager og så tror jeg heller ikke de taber.

Jeg kan ikke se hvordan du gør Bradys præstation stabil. Han lignede IMO ikke sig selv. Havde han spillet stabilt, havde han jo spillet op til sædvanlig Tom Brady evne. Jeg syntes han er en fantastisk QB, men spillede altså under vanlig standard.
Jeg er meget uenig i at Rex ikke er en markant forbedring, jeg vil gå i den anden kløft og kalde det en stor forbedring.. Kyle Orton lagde presset på defense, og var decideret ringe, men lavede ingen fejl.

Rex giver dem muligheden for at gå dybt, samt en tro på at de kan lave noget på offense. Og det er en massiv og vigtig ting kommende ind i PO's. Men ser man på min tidligere vurdering og at det er QB's der afgør kampene, så er Delhomme i fordel, men jeg tror som sagt på Chicago og deres defense.

Steve Smith er en one man army, men jeg tror at Chicago med deres front 4 kan klare sig så godt, at opdækning ned af banen vil være god nok til at holde ham fra de store yard gains det meste af kampen.

Han er en forbedring, men ikke markant. Og det er skam heller ikke fordi jeg syntes Orten skal starte istedet. Rex har kun spillet 2 kampe i den regulære sæson. kastet 1 TD og 2 INTs. Hans længste kast er lige så langt som Ortons længste (54 yards).

Hvis jeg skulle sætte penge på kampen, blev de fyret af på Panthers.. Syntes virkelig de spillede fantastisk mod Giants.. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad du bygger den skråsikre vurdering på :blink: . Panthers spillede mod Bears tidligere i sæsonen hvor de tabte 13-3, men ikke nok med at de tabte ciffermæssigt, de fik også kongetæsk inde på banen. Panthers løbeangreb blev i den kamp lukket fuldstændig ned, og der var Panthers oven i købet i stærkeste opstilling med en Stephen Davis. I den kamp blev det vist hvorfor det er så forbandet vigtigt at kunne løbe bolden i amerikansk fodbold, de manglende yards på jorden tvang Panthers til at gå i luften hvor Delhomme havde 235 yards, ingen TD's men 2 interceptions.

Rex Grossman er en væsentlig forbedring i forhold til Kyle Orton, men det er absolut ikke igennem kasteangrebet at Bears skal satse på at vinde den kamp, det er gennem løbeangrebet, der rent faktisk var rangeret til det 3 bedste i ligaen indtil week 16.

Bears vil komme ud til den kamp mod Panthers og spille Smash-mouth-football med hard-hitting defence og et stærkt løbeangreb, jeg tror kamp bliver spændende, men jeg tror sgu Bears giver Panthers klø.

Jeg bygger min vurdering på ting jeg har læst rundt omkring, og min egen intuition. Jeg tror Panthers vinder, måske ikke stort som over Giants, men de vinder.

I sidste møde fik Panthers herre klø, det er jeg enig med dig i. Panthers tabte i kampens første 5 min. LB Dan Morgan til en skade. det er kaptajnen på forsvaret og ledende tackler. Ikke at det undskylder, men det er en faktor. Steve Smith havde 14 grebne bolde for 169 yards i den kamp. Jeg tror Panthers kommer ud, med 'hævn' i tankerne. Deres forsvar spillede helt utroligt mod det 3. bedste angreb i NFL..

Chicago har de ikke vundet én eneste kamp over et andet PO hold, udover Carolina.

Det bli'r en meget spændende og hårdtspillende kamp. Jeg vil vove pelsen og sige, at hvis Panthers' forsvar spiller ligeså godt som imod giants, er det bedre end Bears' forsvar, samlet set. (Nu får jeg garanteret tæv hehe :tongue: )

Tror du da at Bears vinder stort..?

Nu skal det også lige siges, at jeg er Packers fan, og ser dermed gerne at Chicago går ned med flaget..! :wink: Ik' at det har den store indflydelse..! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det bli'r en meget spændende og hårdtspillende kamp. Jeg vil vove pelsen og sige, at hvis Panthers' forsvar spiller ligeså godt som imod giants, er det bedre end Bears' forsvar, samlet set. (Nu får jeg garanteret tæv hehe )

Tror du da at Bears vinder stort..?

Jeg tror en faktor som går hen og bliver meget afgørende er det kolde vejr. Panthers har ikke spillet i koldt hele året, jeg tror næsten at det koldeste vejr Panthers har været udsat for i år var i kampen mod NY Giants, hvor temperaturen var omkring de 12 grader. Her til weekenden har "de vejrkyndige" (kvaksalverne :innocent: ), lovet sne og minusgrader til Chicago, Illinois.

Uanset hvad så bliver det en spændende og intens kamp, jeg spår Chicago til at vinde, men det bliver ikke stort.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror en faktor som går hen og bliver meget afgørende er det kolde vejr. Panthers har ikke spillet i koldt hele året, jeg tror næsten at det koldeste vejr Panthers har været udsat for i år var i kampen mod NY Giants, hvor temperaturen var omkring de 12 grader. Her til weekenden har "de vejrkyndige" (kvaksalverne :innocent: ), lovet sne og minusgrader til Chicago, Illinois.

Uanset hvad så bliver det en spændende og intens kamp, jeg spår Chicago til at vinde, men det bliver ikke stort.

Du siger noget ja.. Nu er det jo ikke just de kolde temperaturer der præger Charlotte. Men temperaturen i New York og Chicago er stort set den samme, 3-5 graders forskel. Jeg kan ik' lige huske hvad temperaturen sagde i weekenden i New York, idag er den omkring 3 grader. Og man må sige Panthers klarede sig ganske godt der :wink: Men hvis det sner og blæser bli'r det en meget ukøn kamp.. krydser fingre for det ikke gør.. Og jeg tror ikke vejret kommer til at gøre den forskel at Chicago vinder..

Du mener ikke det var 12 grader Celsius i N.Y. i weekenden vel..? Lyder meget varmt, årstiden taget i betragtning...

Link to comment
Share on other sites

Vejret vil unægteligt være en fordel for Bears, og man vil ikke kunne sammenligne New York med Chicago hvis vejret bliver som de lover.

Man kunne ret tydeligt på udstyret se at det ikke ligefrem var vildt koldt mod Giants.

Sner det og er der minus grader, så er det en gigantisk fordel for hjemmeholdet.. det viser praktisk talt alle stats, da hjemmeholdet somregel er vant til at spille i sådanne omstændigheder.

Men uden tvivl det bliver en tæt kamp.

Og ang. Rex, så kan jeg ikke se hvordan det ikke er en markant forbedring.. Chigaco selv siger det, eksperterne siger det og de fleste NFL nyhedssites nævner det.

Kyle Orton var ringe, og allerede i de 2 kampe Rex startede så man en betydelig forskel i Chicago's spil. For det første åbner det for deres running game, da modstanderne før kunne crowd line of scrimmage med 7-8-9 spillere praktisk talt hver gang da de vidste Orton ikke var nogen trussel ned af banen(og deres running game var stadig godt).

Det kan de ikke mere, og det ved modstanderne også godt og det vil unægteligt gøre Chicago's allerede gode running game endnu bedre. Jeg tror stadig Panthers vil stille op med et tungt running defense, men det vil de ikke kunne gøre hver gang, så tror jeg Rex er god nok til at straffe dem i længden.

Vinder Panthers, så tror jeg kun det vil være pga. Steve Smith har (endnu) en superb kamp.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge CNN's 5-døgns prognogse for Chicago, så er der sne på fredag og minus 5 grader Celsius.

http://weather.cnn.com/weather/forecast.jsp?locCode=MDW

Lige nu er der minus 3 grader i Chicago.

http://www.wunderground.com/US/IL/

Lige nu i NY er der 6 graders varme, og der ikke udsigt til minus garder endnu.

http://weather.cnn.com/weather/forecast.jsp?locCode=NYC

Jeg mener at kunne huske at CBS eller hvilken station det nu var som dækkede Giants-Panthers påviste, at kampen startede i 12 garders varme, og i sidste quarter var den faldet til 7 graders varme. Men det må I ikke lige hænge mig op.

Som spock sagde, så må vi vente og se om det holder stik, vejret kan jo trods alt ikke forudsiges med sikkerhed på ret lang sigt.

Link to comment
Share on other sites

Vejret vil unægteligt være en fordel for Bears, og man vil ikke kunne sammenligne New York med Chicago hvis vejret bliver som de lover.

Man kunne ret tydeligt på udstyret se at det ikke ligefrem var vildt koldt mod Giants.

Sner det og er der minus grader, så er det en gigantisk fordel for hjemmeholdet.. det viser praktisk talt alle stats, da hjemmeholdet somregel er vant til at spille i sådanne omstændigheder.

Men uden tvivl det bliver en tæt kamp.

Og ang. Rex, så kan jeg ikke se hvordan det ikke er en markant forbedring.. Chigaco selv siger det, eksperterne siger det og de fleste NFL nyhedssites nævner det.

Kyle Orton var ringe, og allerede i de 2 kampe Rex startede så man en betydelig forskel i Chicago's spil. For det første åbner det for deres running game, da modstanderne før kunne crowd line of scrimmage med 7-8-9 spillere praktisk talt hver gang da de vidste Orton ikke var nogen trussel ned af banen(og deres running game var stadig godt).

Det kan de ikke mere, og det ved modstanderne også godt og det vil unægteligt gøre Chicago's allerede gode running game endnu bedre. Jeg tror stadig Panthers vil stille op med et tungt running defense, men det vil de ikke kunne gøre hver gang, så tror jeg Rex er god nok til at straffe dem i længden.

Vinder Panthers, så tror jeg kun det vil være pga. Steve Smith har (endnu) en superb kamp.

Jeg kunne godt tænke mig at se de steder hvor du ser Rex nævnt som en markant forbedring..? Han er en forbedring ja. Men manden har så vidt jeg lige kan huske ik' spillet mere end 1½ quarter i denne sæson. Han har kun startet 8 kampe i hans 3 år i NFL, han har ingen playoff erfaring. Derimod stod 20 af Carolinas startere for 2 år siden i superbowl, de ved hvad der skal til. Det er nogle af grundene til jeg tror Panthers vinder, trods evt. dårligt vejr.

Hvis Carolina formår at lukke ned for Bears' løb, som de gjorde mod Giants, så ligger alt presset på Rex og hans arm. Og det tror jeg de vil gøre, da succesen jo var tydelig i New York. Eli kunne slet ikke få noget til at hænge sammen.

Men der er jo ingen der siger vi behøver være enige.. :tongue: Hvem ved, det kan jo være jeg får lov til at æde mine ord igen.. hehe.. Men jeg holder helt sikkert fast på at Panthers vil vinde i the windy city. Ligesom de 2 herrer her fra NFL.com

http://www.superbowl.com/news/story/9153168

http://www.superbowl.com/news/story/9152768

Det eneste jeg ser der taler imod en Panthers sejr er, at Claus Elming i løbet af hele sæsonen har haft et rigtig godt øje til Carolina. Og vi ved jo hvor god han er til det der med at vælge vindere..! :laugh:

Ifølge CNN's 5-døgns prognogse for Chicago, så er der sne på fredag og minus 5 grader Celsius.

http://weather.cnn.com/weather/forecast.jsp?locCode=MDW

Lige nu er der minus 3 grader i Chicago.

http://www.wunderground.com/US/IL/

Lige nu i NY er der 6 graders varme, og der ikke udsigt til minus garder endnu.

http://weather.cnn.com/weather/forecast.jsp?locCode=NYC

Jeg mener at kunne huske at CBS eller hvilken station det nu var som dækkede Giants-Panthers påviste, at kampen startede i 12 garders varme, og i sidste quarter var den faldet til 7 graders varme. Men det må I ikke lige hænge mig op.

Som spock sagde, så må vi vente og se om det holder stik, vejret kan jo trods alt ikke forudsiges med sikkerhed på ret lang sigt.

Jep, så også lige vejret for nu, kunne desværre ikke lige hurtigt finde det for weekenden. Hvis forskellen er 10 grader, så er det en del ja, og vil have betydning, hvis det sner, vil det helt sikkert have betydning for begge hold, men nok mest Carolina. Men tror stadig betydningen er så lille at det ikke vil ændre på en Panthers sejr.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne godt tænke mig at se de steder hvor du ser Rex nævnt som en markant forbedring..? Han er en forbedring ja. Men manden har så vidt jeg lige kan huske ik' spillet mere end 1½ quarter i denne sæson. Han har kun startet 8 kampe i hans 3 år i NFL, han har ingen playoff erfaring. Derimod stod 20 af Carolinas startere for 2 år siden i superbowl, de ved hvad der skal til. Det er nogle af grundene til jeg tror Panthers vinder, trods evt. dårligt vejr.

Hvis Carolina formår at lukke ned for Bears' løb, som de gjorde mod Giants, så ligger alt presset på Rex og hans arm. Og det tror jeg de vil gøre, da succesen jo var tydelig i New York. Eli kunne slet ikke få noget til at hænge sammen.

Men der er jo ingen der siger vi behøver være enige.. :tongue: Hvem ved, det kan jo være jeg får lov til at æde mine ord igen.. hehe.. Men jeg holder helt sikkert fast på at Panthers vil vinde i the windy city. Ligesom de 2 herrer her fra NFL.com

http://www.superbowl.com/news/story/9153168

http://www.superbowl.com/news/story/9152768

Det eneste jeg ser der taler imod en Panthers sejr er, at Claus Elming i løbet af hele sæsonen har haft et rigtig godt øje til Carolina. Og vi ved jo hvor god han er til det der med at vælge vindere..! :laugh:

Forbedring, markant forbedring.. det er ikke det der skal skille os ad :tongue:

Jeg har bare set både i de klip der vises på nfl.com hvor de har snakket om Rex vs. Orton og Bears, at Rex er en klar forbedring jf. deres kasteangreb(selvom vi kan blive enige om de er et runningteam). Det har også været nævnt i nogle af de artikler der er blevet skrevet efter Rex startede inde for dem.

Man kan rigtigt nok sige at han ikke har spillet så meget, men han har trods alt været i NFL 3 år, og påtrods af de få gange han har startet så giver det noget. Ligesom de også nævnte med Carson Palmer her i sidste kamp, at han også sad på bænken det første år, men at han havde lært utroligt meget det år.

Jeg siger heller ikke Rex er en god qb, endnu, eller bedre end Delhomme for det er han afgjort ikke. Men set iforhold til at skulle starte med en dårlig rookie orton, i en PO kamp, så synes jeg Rex er en forbedring som vi nok er enige om. Markant eller ej :wink:

Og jeg tror nu der er lige så stor, hvis ikke større chance for at jeg kommer til at æde mine ord :laugh: Spændende og tæt kamp bliver det nok! Intet bedre end to gode defenses der går i struberne på hinanden i en PO kamp! småkage! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share