NFL


donprehn
 Share

Recommended Posts

  • Replies 744
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Week 17, sidste spilleuge i den regulære sæson.

Så er alle slutspilspladser delt ud, og de første store ændringer for de holde der ikke kom med, er lavet. Eksempelvis har Vikings fyret HC Mike Tice, Texans har fyret Dom Capers, Packers har fyret Mike Sherman, Rams har fyret Mike Martz og Dick Vermiel har trukket sig tilbage i en alder af 69.

Og det er sandsynligvis ikke de sidste ændringer der skal foretages. Det er sjældent en nem uge at få gode picks i, da mange hold sparer deres bedste spillere.

Bengals @ Chiefs 3 – 37

Dette viste sig at være den sidste kamp for Kansas City, hvor Dick Vermiel ville stå i spidsen. Og hvilken måde at gå ud på. Chiefs dominerede Bengals fra start. Det er sagt en del gange efterhånden, men RB Larry Johnson er da helt fænomenal. Og man kan godt glemme at undskylde hans fantastiske sæson, med en god offensiv linie. Johnson løb for 201 yards på 26 forsøg og havde 3 TDs og en enkelt fumble sidst i kampen. Han har startet i 9 kampe og har løbet for utrolige 1750 yards for sæsonen. Hvad kunne han ikke have gjort med 7 yderligere kampe som starter? Bengals blev holdt til sølle 161 yards. QB Carson Palmer blev sparet efter 1. quarter.

Cardinals @ Colts 13 – 17

HC Tony Dungy var tilbage på Colts' sidelinie efter blot en uges pause ovenpå hans ældste søns selvmord. Det var et Indianapolis hold spækket med reserver der tog imod gæsterne fra Arizona. Men stadig trak de en sejr op ad hatten. Cardinals havde muligheden for et vindende TD, med 1 minut igen på Colts' 1 yard linie, men blev stoppet 2 gange, på 3. og 4. down. Arizona Kicker Neil Rackers scorede 2 FGs og satte dermed NFL rekord for flest scorede FG i løbet af en sæson, med 40 FGs.

Seahawks @ Packers 17 – 23

NFLs statistisk set bedste hold var på besøg i Green Bay på Lambaeu Field, til hvad der kan vise sig at blive legendariske QB Brett Favre's sidste kamp. Og selvom Seattle de sparede en håndfuld startere halvdelen, havde de fleste ikke forudset et nederlag til Packers. RB Shaun Alexander nåede dog at sætte en stor streg under, at han skal betales store penge under kontraktforhandlingerne. Med sin 28. TD, satte han ny rekord for flest TDs i en sæson. Desuden sikrede han også titlen som den RB med flest yards med 73 yards på dagen, og 1879 yards for sæsonen. Brett Favre afholder mandag en pressekonference hvor det ventes, at han fortæller hvad fremtiden for ham er. Personligt tror jeg, efter at have set optagelser fra i går. Hvor han modtog stående ovationer fra tilskuerne, deriblandt hans familie, og han var ovre på modstanderens side og sige 'farvel' til hans gamle HC Mike Holmgren. Der nu er HC for Seattle. Jeg tror nu, at sandsynligheden for endnu en Favre sæson er mindre end det modsatte.

Ravens @ Browns 16 – 20

Egentlig var Ravens komfortabelt foran i Cleveland, foran 13 – 0 formåede de ikke at lukke kampen. 2 spil ændrede det hele på mindre end 2 minutter. QB Charlie Frye kastede et TD til Antonio Bryant og efter Ravens gik 3 og ud, returnerede Dennis Northcutt et punt 62 yards for TD. Boller formåede ikke at føre Ravens tilbage, da hans kast sidst i kampen blev intercepted. Han Spillede ikke op til hvad han havde vist de 2 foregående uger.

Panthers @ Falcons 44 – 11

Jeg har sagt det før og jeg siger det igen..! Hvad i alverden laver Michael Vick på pro bowl holdet. Han har virkelig spillet under evne i denne sæson. I går kastede han kun for 115 yards på 15/24 og 1 INT. Han løb for 0 yards..! Han blev også skiftet ud i 2. halvvej med Matt Schaub. Carolina kunne med en sejr sikre sig et wild card i NFC. Steve Smith viste hans fantastiske evner. 9 grebne bolde for 131 yards og 1 TD. Løbeangrebet kom også i gang hos Panthers. RB DeShaun Foster havde et 70 yard TD løb i hans 165 yards på 18 forsøg.

Saints @ Bucs 13 – 27

Bucs kunne med en sejr over Saints sikre sig divisons titlen i NFC south. Efter de sidste sæson sluttede sidst. Tampa's forsvar var den afgørende faktor, med 4 forcerede turnovers. WR Joey Galloway scorede 2 TDs, det bringer ham op på 10 for sæsonen og dermed en ny Bucs rekord. QB Chris Simms havde en hæderlig aften med 12/25 for 143 yards og 2 TDs. På Saints' sidste drive blev QB Bouman sacked af DE Dewayne White og selv samme returnerede fumblen 35 yards til TD.

Steelers @ Lions 35 – 21

Pittsburgh skulle bruge en sejr, for at sikre sig den sidste plads i AFC slutspillet. Og de fik den. De havde taget bussen med, og han var klar til at køre.. Jerome Bettis havde bolden 10 gange, med 41 yards, men hele 3 TDs. Hans makker, Willie Parker havde 135 yards på dagen. Steelers håber nu, at kunne vende tilbage til Detroit i februar.

Bills @ Jets 26 – 30

Endelig viste Ty Law hvorfor han er valgt til Pro Bowl. Sæsonen igennem har han skuffet en del, men med 3 INTs i går var han i rette gear. Desuden returnerede Rookie Justin Miller et kickoff for 95 yards og TD. Begge hold havde dog ikke andet end æren at spille for. Mon ikke dette var den sidste kamp HC Edwards står i spidsen for Jets. Nu hvor jobbet i Kansas er åbent.

Dolphins @ Patriots 28 – 26

For første gang i 64 år, blev der lavet et såkaldt dropkick i NFL. Det minder meget om en rugby scoring, hvor bolden slås i jorden og sparkes op mellem målstængerne. Dette kan tælle som 3 eller 1 point, alt afhængig af om det laves som ekstra point eller ej. 43-årrige QB Doug Flutie Sparkede et Dropkick som et ekstra point, i hvad der sandsynligvis er hans sidste optræden i New England. Brady blev sparet det meste af kampen, til fordel for Rookie QB Matt Cassell, der spillede en udmærket kamp. 11/20 168 yards 2 TDs. RB Ricky Williams var igen i topform med 108 yards og en TD. Miami slutter sæsonen af med 6 sejre i streg.

Texans @ 49ers 17 – 20

Spændingen omkring det første draft pick er nu udløst. Texans tabte, slutter 2-14 og er dermed det dårligste hold i NFL for 2. gang på 3 sæsoner. Det så dog ud til at Texans ville vinde, da de i slutminutterne havde chancen med et 31 yard FG, men kicker Kris Brown missede, og kampen røg i overtid. QB David Carr blev skadet i løbet af kampen, dog ikke på en sack. Han slutter sæsonen med 68. QB Alex Smith, sidste års første draft pick, kastede sin første NFL TD.

Titans @ Jaguars 13 – 40

Hvis Jaguars offensiv bliver ved med at spille som de har gjort de sidste uger.. Bliver de onde i POs. Ved halvvej førte de 27-0 og kampen var reelt afgjort. Selv 3. QBen fik spilletid for jaguars. Det ser ud til, at QB Leftwich er tilbage i WC kampen mod Patriots, selvom reserverne har gjort det ganske fornuftigt i hans fraværd.

Redskins @ Eagles 31 – 20

'Skins kunne med en sejr over Eagles, sende sig selv i slutspillet. De fik den, men de måtte arbejde for den. I første halvvej var det Eagles der bed mest fra sig, de førte 17-10. Rookie WR Reggie Brown havde 7 grebne bolde for 77 yards og 2 TDs. RB Clinton Portis havde endnu en flot aften med 112 yards og 2 TDs. Han er den første redskins spiller der kommer over 1500 yards for en sæson langs jorden.

Bears @ Vikings 10 – 34

Chicago havde ikke meget at byde på. Men det havde Vikings. QB Brad Johnson var 27/40 for 247 yards og 2 TDs. RB Michael Bennett løb for 82 yards, inkl. Et 61 yard TD løb. Efter kampen blev HC Mike Tice fyret, trods at Vikings slutter 9-7. Bears slutter 11-5 og sidder over i den første slutspils runde.

Rams @ Cowboys 20 – 10

Efter Redskins' sejr, havde Dallas reelt ikke noget at spille for, og det kunne ses. Ja, det kunne faktisk ses på kampen generelt at der ikke var noget at spille for. WR Torry Holt fik ikke titlen med flest grebne bolde. Han manglede 2 for at det skulle ske. QB Drew Bledsoe tabte sin 8. fumble, flest i NFL og kastede 2 INTs.

Broncos @ Chargers 23 – 7

RB Tatum Bell startede sin første kamp i karrieren og takkede med 52 yards og 3 TDs. S John Lynch, der er kendt som et hårdtslående herre, lavede 2 store spil. Han lavede en forceret fumble på Chargers' 1 yard linie, og en safety senere i kampen. Tomlinson havde 92 yards og 1 TD. QB Drew Brees blev skadet i løbet af kampen, da han forsøgte at få den fumble han selv havde lavet.

Giants @ Raiders 30 – 21

Tiki Barber løb for 203 yards, inkl. Et 95 yard TD løb. Fantastisk. Eli Manning og Plaxico Burress stod for et 78 yard TD. Og WR Randy Moss greb 2 TDs. QB Kerry Collins havde en ganske god dag, 331 yards og 3 TDs. Giants lavede på et tidspunkt en defensiv pass interference på egen 1 yard linie, men men, de stoppede Raiders på alle 4 downs. Fremragende. Giants fik med sejren divisionstitlen i NFC East, for første gang i 5 år.

NU STARTER POs … Lækkert. De 12 hold er fundet, og der er:

1.Colts

2.Broncos

3.Bengals

4.Patriots

5.Jaguars

6.Steelers

1.Seahawks

2.Bears

3.Bucs

4.Giants

5.Panthers

6.Redskins

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

Så vandt Texans sku Bush Bowl.. de får også brug for et mirakel hvis de skal gøre sig håb om at nå playoffs næste år, bliver ihvertfald spændende at se Reggie Bush i NFL, og se om han kan trylle på samme måde der som i College.

Og ja der er et par spændende QB's. Hvis Favre ikke fortsætter eller hvis de ikke satser på ham næste år, så må man håbe Packers kan få fingrene i en af dem. Men tror nu Favre tager et år mere, hvis Packers vil beholde ham.

Edit: Har også lige set at Mike Sherman er blevet fyret, så tvivler jeg faktisk på at Favre spiller næste år for Packers.

Edited by Lynx
Link to comment
Share on other sites

Så vandt Texans sku Bush Bowl.. de får også brug for et mirakel hvis de skal gøre sig håb om at nå playoffs næste år, bliver ihvertfald spændende at se Reggie Bush i NFL, og se om han kan trylle på samme måde der som i College.

Og ja der er et par spændende QB's. Hvis Favre ikke fortsætter eller hvis de ikke satser på ham næste år, så må man håbe Packers kan få fingrene i en af dem. Men tror nu Favre tager et år mere, hvis Packers vil beholde ham.

Edit: Har også lige set at Mike Sherman er blevet fyret, så tvivler jeg faktisk på at Favre spiller næste år for Packers.

Nu var det jo egentlig ikke en Bush Bowl, af flere grunde.

Reggie Bush, har endnu ikke officielt tilmeldt sig draften i 2006. Og 49ers havde ikke en reel chance for at få Bush, eftersom deres strength of schedule ikke er svagt nok.

Så vi må vente til efter Rose Bowl og se om han tilmelder sig eller ej. Jeg tror faktisk godt, at Texans kan finde på at trade sig ned, men nu må vi se.

Nu har Green Bay jo Aaron Rodgers, som jeg mener, mange overser. Han var trods alt helt op til draften sidste år, anset for at kunne være 1 af de 2 der kunne vælges først. Packers vælger ikke en QB.. Det tror jeg ikke på. De skal fokusere på deres O-line.

Hvad angår Favre, så ser det umiddelbart ikke ud som om han fortsætter.. Det lignede meget en afsked med tilskuerne, da han blev skiftet ud med blot 41 sekunder igen mod Seahawks igår. Og nu hvor Sherman ikke længere er hos klubben ser det ud som om det er slut med Favre, men hey, hvad ved jeg.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nu var det jo egentlig ikke en Bush Bowl, af flere grunde.

Reggie Bush, har endnu ikke officielt tilmeldt sig draften i 2006. Og 49ers havde ikke en reel chance for at få Bush, eftersom deres strength of schedule ikke er svagt nok.

Så vi må vente til efter Rose Bowl og se om han tilmelder sig eller ej. Jeg tror faktisk godt, at Texans kan finde på at trade sig ned, men nu må vi se.

Nu har Green Bay jo Aaron Rodgers, som jeg mener, mange overser. Han var trods alt helt op til draften sidste år, anset for at kunne være 1 af de 2 der kunne vælges først. Packers vælger ikke en QB.. Det tror jeg ikke på. De skal fokusere på deres O-line.

Hvad angår Favre, så ser det umiddelbart ikke ud som om han fortsætter.. Det lignede meget en afsked med tilskuerne, da han blev skiftet ud med blot 41 sekunder igen mod Seahawks igår. Og nu hvor Sherman ikke længere er hos klubben ser det ud som om det er slut med Favre, men hey, hvad ved jeg.. :tongue:

Ved godt 49'ers ikke kunne få 1st draft, men det blev nok kaldt Bush Bowl fordi at hvis Texans tabte, så var det netop sos der afgjorde det og der ville Texans ikke "vinde" Bush ved at gå 3-14.

Jeg er ret sikker på, at Reggie Bush tilmelder sig.. han er på absolut toppen pt. både i hans spil og værdi, så han vil kunne få sig en fed kontrakt og hvis der er noget spillerne ikke sige nej til, så er det dejlige grønne sedler i store bunker :wink:

Texans kunne også godt bruge en RB som Bush, så tror de vælger ham. Kan ikke se hvad de skulle trade ned for, de har jo David Carr som QB, og ham tror jeg ikke de fyrer for en ny QB draft pick.

Og nej, tror som sagt heller ikke Favre han kommer tilbage.. kan ihvertfald ikke se ham spille for et andet hold, ville heller ikke give mening for et andet hold at satse en sæson på ham. Og backup QB vil han næppe, hehe :blink:

Der bliver jo også en masse gode spillere der falder for lønloftet hos de forskellige hold, som vil blive samlet op af fx. Packers der mangler som du siger, folk til deres O-line som godt nok ikke har passet godt på Favre eller åbnet nok huller til RB's denne sæson.

Bare se Jets.. deres spiller løn ligger på 120$ mill. pt. og lønloftet er 92$ mill. næste sæson. Men så er det jo godt Jets har haft sådan en god sæson, med det hold :laugh:

Edited by Lynx
Link to comment
Share on other sites

Ved godt 49'ers ikke kunne få 1st draft, men det blev nok kaldt Bush Bowl fordi at hvis Texans tabte, så var det netop sos der afgjorde det og der ville Texans ikke "vinde" Bush ved at gå 3-14.

Jeg er ikke sikker, men jeg mener, at navnet Bush bowl opstod før forrige runde, hvor hvis 49ers havde tabt den kamp, så ville både Texans og 49ers være 2-13 før gårsdagens kamp. Og dermed ville taberen reelt stå med 1. draftpick. Men det er nu heller ikke vigtigt.. :tongue:

Jeg er ret sikker på, at Reggie Bush tilmelder sig.. han er på absolut toppen pt. både i hans spil og værdi, så han vil kunne få sig en fed kontrakt og hvis der er noget spillerne ikke sige nej til, så er det dejlige grønne sedler i store bunker :wink:
Ja jeg tror skam heller ikke at han vælger at blive i college. Men et eller andet sted, kunne hvem der har det første draft pick, måske have en indflydelse på hans beslutning. Men jeg tror nu også han vælger NFL.
Texans kunne også godt bruge en RB som Bush, så tror de vælger ham. Kan ikke se hvad de skulle trade ned for, de har jo David Carr som QB, og ham tror jeg ikke de fyrer for en ny QB draft pick.

Jeg tvivler faktisk ret meget på, at Texans vælger Reggie Bush. De har en ganske fornuftig RB i Domanick Davis, der har løbet for næsten 1000 yards i 11 kampe i år. Bag en linie der mildest talt stinker. Og nej de vælger ikke en QB, men en OT i D'Brickashaw Ferguson. Han er lige hvad de står og mangler. Jeg tror, at Saints trader op til 1. draftpick og nupper Matt Leinart, da de desperat har brug for en spiller af hans kaliber. Så tror jeg Jets trader op for at få Bush, og dermed har Texans både fået fra Saints og Jets til de næste 2 års draft. dvs.

1. Saints - Matt Leinart (QB)

2. Jets - Reggie Bush (RB)

3. Titans - Jay Cutler (QB) Og nej det er ikke BBeren :wink: / Vince Young (QB)

4. Texans - D'Brickashaw Ferguson (OT)

5. Packers - Joe Thomas (OT) / Jimmy Williams (S/CB)

osv.

Der bliver jo også en masse gode spillere der falder for lønloftet hos de forskellige hold, som vil blive samlet op af fx. Packers der mangler som du siger, folk til deres O-line som godt nok ikke har passet godt på Favre denne sæson.

Bare se Jets.. deres spiller løn ligger på 120$ mill. pt. og lønloftet er 92$ mill. næste sæson. Men så er det jo godt Jets har haft sådan en god sæson, med det hold :laugh:

Puha, er det ikke lige tidligt nok at snakke lønloft og FAs..? hehe Orker det næsten ikke..! :laugh: Det er sgu noget teknisk skidt..!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke sikker, men jeg mener, at navnet Bush bowl opstod før forrige runde, hvor hvis 49ers havde tabt den kamp, så ville både Texans og 49ers være 2-13 før gårsdagens kamp. Og dermed ville taberen reelt stå med 1. draftpick. Men det er nu heller ikke vigtigt.. :tongue:

Ja jeg tror skam heller ikke at han vælger at blive i college. Men et eller andet sted, kunne hvem der har det første draft pick, måske have en indflydelse på hans beslutning. Men jeg tror nu også han vælger NFL.

Jeg tvivler faktisk ret meget på, at Texans vælger Reggie Bush. De har en ganske fornuftig RB i Domanick Davis, der har løbet for næsten 1000 yards i 11 kampe i år. Bag en linie der mildest talt stinker. Og nej de vælger ikke en QB, men en OT i D'Brickashaw Ferguson. Han er lige hvad de står og mangler. Jeg tror, at Saints trader op til 1. draftpick og nupper Matt Leinart, da de desperat har brug for en spiller af hans kaliber. Så tror jeg Jets trader op for at få Bush, og dermed har Texans både fået fra Saints og Jets til de næste 2 års draft. dvs.

1. Saints - Matt Leinart (QB)

2. Jets - Reggie Bush (RB)

3. Titans - Jay Cutler (QB) Og nej det er ikke BBeren :wink: / Vince Young (QB)

4. Texans - D'Brickashaw Ferguson (OT)

5. Packers - Joe Thomas (OT) / Jimmy Williams (S/CB)

osv.

Puha, er det ikke lige tidligt nok at snakke lønloft og FAs..? hehe Orker det næsten ikke..! :laugh: Det er sgu noget teknisk skidt..!

True, Bush Bowl har været brugt et stykke tid.. mere eller mindre siden det blev åbenlyst hvilke hold der ville komme til at kæmpe om ham. Og ja, uden tvivl at han vil tænke over mulighederne ud fra hvad hold der vil havde mulighed for at snuppe ham, men som sagt så tæller kolde kontanter for mere end det sportslige i mange tilfælde.. eneste tilfælde jeg lige kan komme i tanke om at New England, ved at mange af deres spillere har gået ned i løn for at holde sammen med holdet, og det er også grunden til deres succes over en længere år række.

Domanick Davis ham ser jeg mere som en lige på type, frem for en outside runner som Reggie Bush nok mere er(han kan self begge, men mener hans syge teknik og hurtighed kommer mere til sin ret nok han laver outside runs).

Så de kunne nok blive et godt par ligesom Dunn/Ducket i Atlanta.

Det er rigtigt at Saints mangler en QB, men det kan de jo vælge anyways.. så vidt jeg kan se har de 2. draft pick. Titans er stadig et åbent emne på QB pladsen, men skal de ud og havde en ny QB, så kunne jeg se dem trade op af.

Hvordan Jets med deres i forvejen sindsyge spiller lønninger som de skal skære kraftigt ned på skal få råd til Bush, ved jeg ikke. Så der har jeg mine tvivl, men det kan være de kan få ham ved at være gode til regning :bigsmile:

Det er svært generelt at få et billed af det pt., meget kan nå at ændre sig inden april måned.. og forhandlinger/trades vil rase fra nu af og til der.

Hehe, ja det med lønloft og FA's er ikke helt nemt, men det er trodsalt meget afgørende at komme ind på netop når vi taler drafts, fordi ingen grund til at draft en ung uprøvet spiller hvis en FA fx. står klar et sted. Så det er blot en masse brikker til et i forvejen kæmpe puslespil :smile:

Link to comment
Share on other sites

Domanick Davis ham ser jeg mere som en lige på type, frem for en outside runner som Reggie Bush nok mere er(han kan self begge, men mener hans syge teknik og hurtighed kommer mere til sin ret nok han laver outside runs).

Så de kunne nok blive et godt par ligesom Dunn/Ducket i Atlanta.

Det kan du have ret i ja, men hvis man ser på hvad Texans kan få ud af at trade 2 gange ned, vil det helt klart opveje for behovet af en RB. Texans skal ikke i superbowl næste sæson, de SKAL have en spiller der kan passe på Carr. 68 sacks på 1 sæson er alt alt for mange..

Det er rigtigt at Saints mangler en QB, men det kan de jo vælge anyways.. så vidt jeg kan se har de 2. draft pick. Titans er stadig et åbent emne på QB pladsen, men skal de ud og havde en ny QB, så kunne jeg se dem trade op af.

Hvordan Jets med deres i forvejen sindsyge spiller lønninger som de skal skære kraftigt ned på skal få råd til Bush, ved jeg ikke. Så der har jeg mine tvivl, men det kan være de kan få ham ved at være gode til regning :bigsmile:

Det er svært generelt at få et billed af det pt., meget kan nå at ændre sig inden april måned.. og forhandlinger/trades vil rase fra nu af og til der.

Saints mangler en QB så meget, at de ikke kan tillade sig IKKE at have det højeste draftpick. Ellers kunne Eksempelvis Titans trade op, og nuppe Leinart for næsen af dem. Det kan de ikke tillade sig atgamble med, derfor trader de op. Og det hænger også sammen med, at Leinart simpelthen er så ufattelig højt oppe på deres ønskeliste, at han er både nr. 1, 2 og 3. :wink:

Jets kan sagtens finde cap space til Bush. De skal under alle omstændigheder restrukturere en masse kontrakter i offseason. Bush kommer nok til at koste, som 2. valg, i omegnen af 40-50 mio. $ over 5-6 år. Man kunne eksempelvis give han en lav signing bonus, og istedet garantere pengene i grundlønnen. Så mindskes caphittet betydeligt.

Hehe, ja det med lønloft og FA's er ikke helt nemt, men det er trodsalt meget afgørende at komme ind på netop når vi taler drafts, fordi ingen grund til at draft en ung uprøvet spiller hvis en FA fx. står klar et sted. Så det er blot en masse brikker til et i forvejen kæmpe puslespil :smile:

Der er netop en rigtig god grund til at drafte en ung spiller. En FA skal i 9 ud af 10 tilfælde have en betydelig større pose penge, og dermed vil han også ramme hårdere på cappen..

Men som du siger, der er utallige scenarier for hvordan det kan gøres, og jeg vil sandsynligvis også ændre mit syn på det et par gange endnu.. hehe.. Der er jo også altid Combine.

Jeg så forresten lige at OT Joe Thomas blev skadet i knæet under en bowl kamp, så han falder nok i draften...

Link to comment
Share on other sites

Det kan du have ret i ja, men hvis man ser på hvad Texans kan få ud af at trade 2 gange ned, vil det helt klart opveje for behovet af en RB. Texans skal ikke i superbowl næste sæson, de SKAL have en spiller der kan passe på Carr. 68 sacks på 1 sæson er alt alt for mange..

Saints mangler en QB så meget, at de ikke kan tillade sig IKKE at have det højeste draftpick. Ellers kunne Eksempelvis Titans trade op, og nuppe Leinart for næsen af dem. Det kan de ikke tillade sig atgamble med, derfor trader de op. Og det hænger også sammen med, at Leinart simpelthen er så ufattelig højt oppe på deres ønskeliste, at han er både nr. 1, 2 og 3. :wink:

Jets kan sagtens finde cap space til Bush. De skal under alle omstændigheder restrukturere en masse kontrakter i offseason. Bush kommer nok til at koste, som 2. valg, i omegnen af 40-50 mio. $ over 5-6 år. Man kunne eksempelvis give han en lav signing bonus, og istedet garantere pengene i grundlønnen. Så mindskes caphittet betydeligt.

Der er netop en rigtig god grund til at drafte en ung spiller. En FA skal i 9 ud af 10 tilfælde have en betydelig større pose penge, og dermed vil han også ramme hårdere på cappen..

Men som du siger, der er utallige scenarier for hvordan det kan gøres, og jeg vil sandsynligvis også ændre mit syn på det et par gange endnu.. hehe.. Der er jo også altid Combine.

Jeg så forresten lige at OT Joe Thomas blev skadet i knæet under en bowl kamp, så han falder nok i draften...

Vi kan ihvertfald blive enige om der er mange scenarier, og det kan godt være de trader ned istedet for at tage Bush.. only time will tell :smile: Havde godt nok ikke opfanget, at de havde 68 sacks mod sig (Carr har vidst været skadet, så antager/håber ikke han har fået dem alle :laugh: ), så ja de kunne nok godt bruge en til at passe på ham, selvom de sådan set mangler noget i alle aspekter af spillet, hehe.

Det er klart Saints er desperate efter en QB, men det er som sagt meget svært at sige, netop fordi der er så mange muligheder med trade op og ned, frem og tilbage og hen. De vil jo nok prøve, at trade op medmindre de ved Texans ikke vil trade ned med deres 1. draft pick.

Jets kan godt få plads til ham, men det kræver at de cutter en del på spillere i forvejen. Jeg tror ikke Bush får en 5-6 årig kontrakt til den pris, men uanset så er 50$ mill. over 4-5 år meget når de allerede er like 20% over loftet. Men kræver jo de får 1. pick, hehe. Får de Bush så tror jeg tilgengæld også de kan blive rigtigt rigtigt farlige næste år!

Ang. FA's så hentydede jeg ikke til dem i forbindelse med lønloftet, men mere at hvis nogle hold manglede en spiller på en plads, så istedet for at trade til et draft pick eller lign. så kunne de tage nogle af de FA's som helt sikkert kommer ud nu her. Hvis det er et hold med Superbowl drømme, så kunne jeg forestille mig de hellere ville satse på en erfaren FA end en rookie. Hvor i mod hold, der er ved at blive genopbygget nok er mere tilbøjelige til at turde satse på en draftet ung rookie :smile:

Spændende at se når vi når til April hvordan det udfolder sig.. kommer lige til at tænke på at Raiders da også må havde et ok draft pick, så jeg må til at se på hvad de mangler. Næste år skal de jo vinde Superbowl :4thumbup:

Edited by Lynx
Link to comment
Share on other sites

Vi kan ihvertfald blive enige om der er mange scenarier, og det kan godt være de trader ned istedet for at tage Bush.. only time will tell :smile: Havde godt nok ikke opfanget, at de havde 68 sacks mod sig (Carr har vidst været skadet, så antager/håber ikke han har fået dem alle :laugh: ), så ja de kunne nok godt bruge en til at passe på ham, selvom de sådan set mangler noget i alle aspekter af spillet, hehe.

Det er klart Saints er desperate efter en QB, men det er som sagt meget svært at sige, netop fordi der er så mange muligheder med trade op og ned, frem og tilbage og hen. De vil jo nok prøve, at trade op medmindre de ved Texans ikke vil trade ned med deres 1. draft pick.

Jets kan godt få plads til ham, men det kræver at de cutter en del på spillere i forvejen. Jeg tror ikke Bush får en 5-6 årig kontrakt til den pris, men uanset så er 50$ mill. over 4-5 år meget når de allerede er like 20% over loftet. Men kræver jo de får 1. pick, hehe. Får de Bush så tror jeg tilgengæld også de kan blive rigtigt rigtigt farlige næste år!

Ang. FA's så hentydede jeg ikke til dem i forbindelse med lønloftet, men mere at hvis nogle hold manglede en spiller på en plads, så istedet for at trade til et draft pick eller lign. så kunne de tage nogle af de FA's som helt sikkert kommer ud nu her. Hvis det er et hold med Superbowl drømme, så kunne jeg forestille mig de hellere ville satse på en erfaren FA end en rookie. Hvor i mod hold, der er ved at blive genopbygget nok er mere tilbøjelige til at turde satse på en draftet ung rookie :smile:

Spændende at se når vi når til April hvordan det udfolder sig.. kommer lige til at tænke på at Raiders da også må havde et ok draft pick, så jeg må til at se på hvad de mangler. Næste år skal de jo vinde Superbowl :4thumbup:

Det er, desværre for ham og Texans, Carr der har stået på den modtagende side af alle 68 sacks. Men det er stadig færre end de, så vidt jeg husker 78 han fik sidste sæson.

Hvis Jets får styr på cappen, uden at skulle sige farvel til for mange profiler, og Chad Pennington er rask, kan de blive meget farlige med en Reggie Bush på RB.

Jeg tror nu nok jeg fangede din pointe med FAs, men problemet ligger i, at en FA er noget dyrere, derfor kan man ikke 'bare' fylde op med FAs grundet caphittet.

Ja Raiders drafter vist så vidt jeg husker 7, og hvis han falder så langt, så nupper Al Davis da helt sikkert QB Vince Young. Det kunne lige ligne ham.. hehe Men superbowl, tjaa, de skal i hvert fald have lavet nogle justeringer.. Ikke umuligt, men det kommer an på så meget jo. Farligt at begynde og gisne om nu.. hehe

Link to comment
Share on other sites

Det er, desværre for ham og Texans, Carr der har stået på den modtagende side af alle 68 sacks. Men det er stadig færre end de, så vidt jeg husker 78 han fik sidste sæson.

Hvis Jets får styr på cappen, uden at skulle sige farvel til for mange profiler, og Chad Pennington er rask, kan de blive meget farlige med en Reggie Bush på RB.

Jeg tror nu nok jeg fangede din pointe med FAs, men problemet ligger i, at en FA er noget dyrere, derfor kan man ikke 'bare' fylde op med FAs grundet caphittet.

Ja Raiders drafter vist så vidt jeg husker 7, og hvis han falder så langt, så nupper Al Davis da helt sikkert QB Vince Young. Det kunne lige ligne ham.. hehe Men superbowl, tjaa, de skal i hvert fald have lavet nogle justeringer.. Ikke umuligt, men det kommer an på så meget jo. Farligt at begynde og gisne om nu.. hehe

Jamen så kan jeg kun sige stakkels Carr :blink:

Og nej, holdene kan desværre ikke bare fylde op med FA's, men tror vi forstår hinanden der, hehe.

Raiders står med spørgsmålet om de skal vippe Collins af pinden. Der er ingen tvivl om at manden ikke er fremtiden for holdet, og de udover ham ikke har nogen QB værd at satse på. Så hvis de kan få et godt QB pick, ville de være nice.

Jeg mener dog stadig at Collins godt kan endnu, ihvertfald en sæson, men det kræver at han bliver beskyttet meget meget bedre end i år.

Han er meget imobil som Bledsoe, men kaste det kan han fandme og han kaster næsten altid mange yards i kampene. Han bliver så også intercepted en del, men det tror jeg hænger sammen med det pres der har været på ham i lommen.

Så hvis de satser på Collins, så tror jeg de ville havde godt af en til deres offensive linje.. så ville de også kunne få mere ud af LaMont Jordan, som jeg mener er en fremragende RB, der bare har haft dårlige betingelser denne sæson.

Nu har jeg self Raiders briller på, men mener de har et rigtigt godt hold som fx. Jets også har, og hvis de kan få det til at hænge sammen så kan de nå langt næste år.

Problemet med Raiders er også deres division er så fecking uhyggelig stærk.. tror ikke mange hold ville bytte plads for at være sammen med Broncos, Chargers og Cheifs :dry:

Link to comment
Share on other sites

Jamen så kan jeg kun sige stakkels Carr :blink:

Og nej, holdene kan desværre ikke bare fylde op med FA's, men tror vi forstår hinanden der, hehe.

Raiders står med spørgsmålet om de skal vippe Collins af pinden. Der er ingen tvivl om at manden ikke er fremtiden for holdet, og de udover ham ikke har nogen QB værd at satse på. Så hvis de kan få et godt QB pick, ville de være nice.

Jeg mener dog stadig at Collins godt kan endnu, ihvertfald en sæson, men det kræver at han bliver beskyttet meget meget bedre end i år.

Han er meget imobil som Bledsoe, men kaste det kan han fandme og han kaster næsten altid mange yards i kampene. Han bliver så også intercepted en del, men det tror jeg hænger sammen med det pres der har været på ham i lommen.

Så hvis de satser på Collins, så tror jeg de ville havde godt af en til deres offensive linje.. så ville de også kunne få mere ud af LaMont Jordan, som jeg mener er en fremragende RB, der bare har haft dårlige betingelser denne sæson.

Nu har jeg self Raiders briller på, men mener de har et rigtigt godt hold som fx. Jets også har, og hvis de kan få det til at hænge sammen så kan de nå langt næste år.

Problemet med Raiders er også deres division er så fecking uhyggelig stærk.. tror ikke mange hold ville bytte plads for at være sammen med Broncos, Chargers og Cheifs :dry:

Jeg tror de vipper ham af.. Han er ved at være en gammel herre. Godtnok kan han stadig kaste bolden (300+ yards og 3 TDs i sidste runde). Men når man ikke kan føre sit hold til bare én enkelt sejr mod bare ét af divisionsholdene, ja så er man allerede 0-6 og kommer nok ikke i superbowl. Måske har de et forsøg tilbage, med burgess, Jordan, Moss og Porter, så måske, måske ikke..! Ikke til at vide hvad ejer Al Davis tænker.. hehe Nu har han i hvert fald fyret HC Norv Turner.

Så forresten lige på NFL.com, at Green Bay Packers har det bedste defense mod kast..? :blink: Syret..!

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror de vipper ham af.. Han er ved at være en gammel herre. Godtnok kan han stadig kaste bolden (300+ yards og 3 TDs i sidste runde). Men når man ikke kan føre sit hold til bare én enkelt sejr mod bare ét af divisionsholdene, ja så er man allerede 0-6 og kommer nok ikke i superbowl. Måske har de et forsøg tilbage, med burgess, Jordan, Moss og Porter, så måske, måske ikke..! Ikke til at vide hvad ejer Al Davis tænker.. hehe Nu har han i hvert fald fyret HC Norv Turner.

Så forresten lige på NFL.com, at Green Bay Packers har det bedste defense mod kast..? :blink: Syret..!

Norv Turner er da også en hat.. giv os en coach der kan noget :dry:

Det er bare, at hvis de fyrer Collins, så indikere de jo lidt at de vil prøve at bygge noget op med en ny ung QB nok. Men det kan jeg bare ikke se med det hold de har nu, det er jo ikke ligefrem et 'opbyggende' hold.

Ja lidt bizart, men på den anden side så hvis man studere defense stats lidt mere, så ser man at der er 2 yderligere bundpropper med gode pass defenses. Så man kan sige at pass defense, vinder ikke kampe. Man kan også se at interceptions er lave for netop de bundpropper der ligger i toppen af pass defense, så som man altid siger.. vær den med fleste turnovers, og du vinder kampe.

Hvis man så kigger på rush defense, så ligger de fleste bundpropper, incl. Packers lavt, mens de fleste playoff hold ligger i toppen der. Så Rush defense > Pass defense :4thumbup:

Men interessant detalje :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Norv Turner er da også en hat.. giv os en coach der kan noget :dry:

Det er bare, at hvis de fyrer Collins, så indikere de jo lidt at de vil prøve at bygge noget op med en ny ung QB nok. Men det kan jeg bare ikke se med det hold de har nu, det er jo ikke ligefrem et 'opbyggende' hold.

Ja lidt bizart, men på den anden side så hvis man studere defense stats lidt mere, så ser man at der er 2 yderligere bundpropper med gode pass defenses. Så man kan sige at pass defense, vinder ikke kampe. Man kan også se at interceptions er lave for netop de bundpropper der ligger i toppen af pass defense, så som man altid siger.. vær den med fleste turnovers, og du vinder kampe.

Hvis man så kigger på rush defense, så ligger de fleste bundpropper, incl. Packers lavt, mens de fleste playoff hold ligger i toppen der. Så Rush defense > Pass defense :4thumbup:

Men interessant detalje :bigsmile:

Norv Turner er nu en god mand, som OC, IKKE HC.. ærgeligt for Raiders.. :tongue:

Ja, jeg syntes nu også bare det var en pudsig lille detalje med Packers, ik ligefrem noget jeg havde troet før sæsonen med deres secondary.. hehe..

Selvfølgelig, jo flere turnovers du laver, jo mere er dit angreb på banen, med mindre du selvfølgelig scorer TD på dine turnovers hehe.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk finale... Rose Bowl...

Natten til torsdag blev, bowlen over alle bowls, i college football spillet. De 2 absolut bedste hold mødtes i finalen.

USC Trojans, med bl.a. Matt Leinart (QB) - Reggie Bush (RB) - LenDale White (RB) - Winston Justice (OL)

Texas Longhorns, med Bl.a. Vince Young (QB) - Rod White (DT) - Michael Huff (DB)

Alle er mulige 1. runde valg i draften.. :blink:

Det var forventet, at USC, med Leinart i spidsen, ville komme sejrsrigt ud af opgøret. Ikke med en kæmpe sejr, men med en sejr. Det skete ikke.

QB Vince Young var simpelthen F Æ N O M E N A L ... STATS: 30/40 for 267 yards, hold fast i stolen.. 200 yards rushing og 3 TDs.. for en QB..? :blink: Pak sammen Micahel Vick.. Jaja, ved godt det er college og ikke NFL, men shit det er imponerende mod et mandskab som USC.

I 1. halvvej stod der således Longhorns på programmet, med 16 ubesvarede points i 2. quarter. Men efter pausen viste Leinart hvorfor han af mange betragtes som 1. draftpick til april. Han completede 18/20 kast, bare i 2. halvvej.

RB Reggie Bush lavede én fejl, men en rimelig stor en.. I starten af kampen havde han et løb på 37 yards, men forsøgte at få mere ved at kaste bolden bagud til en anden spiller...Dette resulterede i en fumble, og et efterfølgende TD.

Bush fik kun bolden 19 gange, kast og løb, men alligevel nettede han 174 yards total for kampen.

Vince Young understregede i 4. quarter hans fantastiske aften, med 2 TDs. et 17 yard løb, og et 9 yard løb på 4. down, og efterfølgende løb han 2 point conversion ind for en samlet 3 points føring.

Kampen sluttede 41-38 til Texas Longhorns...

Mon dette ændrer på Vince Youngs draft værdi..? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Glem ikke Matt Leinart, som i mine øjne også er et stort talent. Han er mere en traditionel QB, som ikke løber så meget, men har stor taktisk forståelse og kaster godt. Nedenfor kan ses at han har været meget stabil de sidste 3 år. Jeg tror at han med tiden kan blive en meget værdifuld spiller.

YEAR CMP ATT YDS TD INT

2003 255 402 3556 38 9

2004 269 412 3322 33 6

2005 283 431 3815 28 8

Det er lidt svært at vurdere, hvor gode ovenstående stats er, så derfor har jeg nedenfor vist NFL's pt. bedste QB college stats (Peyton Manning, Tennessee)

Year Att Comp Yds TD INT

1994 144 89 1141 11 6

1995 380 244 2954 22 4

1996 380 243 3287 20 12

1997 477 287 3819 36 11

Link to comment
Share on other sites

Glem ikke Matt Leinart, som i mine øjne også er et stort talent. Han er mere en traditionel QB, som ikke løber så meget, men har stor taktisk forståelse og kaster godt. Nedenfor kan ses at han har været meget stabil de sidste 3 år. Jeg tror at han med tiden kan blive en meget værdifuld spiller.

YEAR CMP ATT YDS TD INT

2003 255 402 3556 38 9

2004 269 412 3322 33 6

2005 283 431 3815 28 8

Det er lidt svært at vurdere, hvor gode ovenstående stats er, så derfor har jeg nedenfor vist NFL's pt. bedste QB college stats (Peyton Manning, Tennessee)

Year Att Comp Yds TD INT

1994 144 89 1141 11 6

1995 380 244 2954 22 4

1996 380 243 3287 20 12

1997 477 287 3819 36 11

Sætter skam ingen spørgsmålstegn ved Matt Leinart.. Jeg tvivler meget, rigtig meget på at Vince Young draftes før Leinart..

Men, i kampen i nat, spillede Young bare helt fantastisk.. Altså en QB der rusher 200 yards med 3 TDs..? Vildt.. Desuden kan han også kaste bolden, i modsætning til Vick.. :tongue:

Year Att Cmp Yds TD INT

2003 143 84 1155 6 7

2005 285 182 2769 26 10

Kunne ik finde stats for 2004 sådan lige hurtigt.. Men det er da en vanvittig forbedring. dertil kommer løb (Husk det er en QB):

Year Att Yds Avg TD

2003 135 998 7,4 11

2005 128 793 6,2 9

Jeg kunne måske bare godt forestille mig, at han hoppede op på de forskellige draftboards, lige nu ligger han vel i top 15. måske han hopper i top 10..?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok at Vince Young skal blive draftet meget tidligt. Han har jo et utroligt kommercielt potentiale. En spiller som Vick er jo utrolig populær uden egentlig IMO og være blandt de bedste QB's i NFL, så hvad kan det ikke blive til med Vince Young, hvis han kan få det til at fungere.

Mit tidligere indlæg var egentlig bare en reminder om, at man ikke skulle glemme Matt Leinart midt i alt den omtale om Bush og Young.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok at Vince Young skal blive draftet meget tidligt. Han har jo et utroligt kommercielt potentiale. En spiller som Vick er jo utrolig populær uden egentlig IMO og være blandt de bedste QB's i NFL, så hvad kan det ikke blive til med Vince Young, hvis han kan få det til at fungere.

Mit tidligere indlæg var egentlig bare en reminder om, at man ikke skulle glemme Matt Leinart midt i alt den omtale om Bush og Young.

Det kan du have ret i ja..! De fleste mock drafts jeg har set fra december og før, ligger Vince Young nede under 10.. Men nu er han i de fleste oppe i top 5.. Han har virkelig haft en fantastisk sæson.. Men mit bud er fortsat, som du kan se længere oppe, at Leinart draftes 1. overall.

Link to comment
Share on other sites

Så er vi ved playoffs. Lækkert.

Colts ser sq skarpe ud i år. Men man skal nok ikke afskrive Patriots endnu.

Det er for oplagt at sætte Colts mod Seahawks i Superbowl.

Tror Bears kan overraske med deres vilde forsvar. Heller Panthers kan udelukkes. Og det ser ud til at Steelers er ved at være oppe i gear.

Derimod har jeg ikke meget fidus til hverken Broncos eller Bengals.

Men selvfølgelig...skulle man sætte pengene nu, så ville det selvfølgelig blive på Colts. Go Manning din spritstive stodder. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan simplethen ikke fatte at Jaguars startede Byron Leftwich...... Manden har ikke spillet, ja ikke engang trænet i 5½ uge pga en ankelskade, og så starter de ham. De skulle have startet David Garrard, og så givet Fred Taylor bolden mere end 8 gange. Mage til konservativt coaching og playcalling skal man fand'me lede længe efter, jeg er ganske enkelt rystet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share