NFL


donprehn
 Share

Recommended Posts

  • Replies 744
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej

Ud over jeg ser lidt NFL med det ene øje, er jeg ikke synderligt meget inde i sagerne, så jeg håbede på lidt hjælp fra de kyndige NFL-eksperter herinde.

Jeg har nogle småpenge stående hos en bookmaker, som jeg skal spille inden jeg må trække dem ud. Så kiggede jeg på hvad der var af muligheder og der var jo NFL.. SÅ tænkte jeg at jeg kunne jo finde Colts, som jeg ved har spillet et næsten perfekt sæson, men dog tabte den seneste kamp - og så satse lidt på dem.

De skal så spille mod Seahawks, der har en 10 kamps sejrsrække, så det kan jo kun blive spændende.

Til min store overraskelse ser jeg så at odds er 1.22 - 4.30 - altså over 4 gange pengene igen ved en Colts-sejr. Det synes jeg lyder som et godt tilbud, hvad siger eksperterne? Man kan måske godt betragte Seahawks som favortitter pga momentum og hjemmebane - men over 4 gange pengene???

Link to comment
Share on other sites

Hej Klaus

Hvis jeg var dig ville ikke røre denne kamp. Colts er IMO det bedste hold i NFL og under normale omstændigheder havde jeg uden tøven spillet på dem i den kamp til odds 4,30. Nu er problemet her, at Colts ikke har noget og spille for, da de har sikret sig hjemmebanefordel hele vejen til Superbowl, derfor spiller holdet ikke med den samme gejst som da de gik 13-0 og det kan forventes at nogen af stjernerne siddder over for Colts.

Så mit råd find en anden kamp og spil på.

Link to comment
Share on other sites

Hej Klaus...

Jeg er 100% enig med donprehn.. starterne bli'r højst sandsynligt sparet det meste af kampen. Og Seahawks har stadig hjemmebanefordelen at spille for i NFC.

Ligeledes skal den sørgelige nyhed med James Dungy's (Head Coach Tony Dungy's ældste søn) død tages i betragtning. Det har uden tvivl en effekt og påvirkning på alle spillerne...

Desuden spiller de i Seattle, et af NFL's mest larmende stadions og sværeste steder at spille.. Så brug istedet pengene på en anden kamp.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ikke at jeg betragter mig som ekspert, men jeg er enig med ovenstående kommentarer. Det er en ligning med alt for mange ubekendte. Seattle har som sagt stadig noget at spille for, det har Colts ikke. Måske kunne det være at Colts reserve headcoach i et forsøg på at hædre Tony Dungy's søn, ville gå efter at vinde kampen til ære for afdøde. Men Colts har 3 af de startende spillere skadet til kampen. De bliver hjemme med skader for at blive klar til slutspillet NFL siden. Derudover er der flere med småskader som forventes at blive sparet i løbet af kampen.

Spil pengene på en anden kamp og glædelig jul :xmas:

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt lidt vildt at der på Zulu var en lille spot med fokus på Tony Dungy i sidste uge, hvor han udtaler at det eneste der kunne få ham væk fra football var hans familie. Han fortrød at han havde misset så meget af sin ældste søns liv og at han gerne ville være mere sammen med sin familie fremover. Og nu er det forsent.... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Any advice on which games to play the next few days - other than the bears?

Ravens vs. Vikings 1.55 - 2.45

Jets vs. Patriots 3.20 - 1.35

Edit: Ups, var lige i engelsk-mode. :biggrin:

Patriots vinder :4thumbup: Men den anden er svær, Vikings kan vist stadig nå PO og har derfor en masse at spille for, men Ravens er stærke på hjemmebane. Jeg ville nok sige Vikings vinder, men ville da slet ikke spille penge på det :blink:

Link to comment
Share on other sites

Patriots vinder :4thumbup: Men den anden er svær, Vikings kan vist stadig nå PO og har derfor en masse at spille for, men Ravens er stærke på hjemmebane. Jeg ville nok sige Vikings vinder, men ville da slet ikke spille penge på det :blink:

Nu er det som sagt nogle penge jeg SKAL spille hvis jeg vil ha dem, så... Sportsbetting er ikke noget der siger mig noget ellers - ja ud over surebets naturligvis, som jeg makker lidt med. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Patriots vinder :4thumbup: Men den anden er svær, Vikings kan vist stadig nå PO og har derfor en masse at spille for, men Ravens er stærke på hjemmebane. Jeg ville nok sige Vikings vinder, men ville da slet ikke spille penge på det :blink:

Vikings kan kun nå POs, hvis Bears taber, og det sker sandsynligvis ikke.. :dry:

Nu er det som sagt nogle penge jeg SKAL spille hvis jeg vil ha dem, så... Sportsbetting er ikke noget der siger mig noget ellers - ja ud over surebets naturligvis, som jeg makker lidt med. :innocent:

Den er svær. Ravens spillede fantastisk mod Packers i sidste uge.. Men jeg ville nu hælde til, at Vikings nupper den. Og Pats, tjaa, de har ik rigtig noget at spille for længere, de kan så vidt jeg ved ikke nå første runde oversidning med 9-6. Så regn med de holder et par startere på bænken. Men hvis jeg skulle satse penge, ville det være på Pats.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Bears taber, så vil Vikings gå videre med en sejr i morgen, ikke? Så venter jeg og ser udfaldet af aftenens kamp, og hvis bears mod forventning skulle tabe, så sætter jeg penge på Vikings i morgen

Nu vandt Bears jo igår, så det er ikke længere muligt for Vikings at nå POs. Men Hvis de skulle have været med, skulle Bears have tabt, Vikings vundet, og så mødes de faktisk i den sidste kamp, og vinderen af den, ville så være med i POs, som divisionsvinder.

Yes sir, bears vandt.

Nåede lige at smide lidt på Ravens inden kampstart, håber også den går hjem.

Så var der jo fuldt udbytte igår..! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nu vandt Bears jo igår, så det er ikke længere muligt for Vikings at nå POs. Men Hvis de skulle have været med, skulle Bears have tabt, Vikings vundet, og så mødes de faktisk i den sidste kamp, og vinderen af den, ville så være med i POs, som divisionsvinder.

Så var der jo fuldt udbytte igår..! :4thumbup:

Nemlig, så nu er jeg 12,5kr oppe! :4thumbup: Overvejer om de skal gå til en ny bil! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Nu vandt Bears jo igår, så det er ikke længere muligt for Vikings at nå POs. Men Hvis de skulle have været med, skulle Bears have tabt, Vikings vundet, og så mødes de faktisk i den sidste kamp, og vinderen af den, ville så være med i POs, som divisionsvinder.

Så var der jo fuldt udbytte igår..! :4thumbup:

Hov, det er jo ikke sandt...

Vikings kunne godt have nået at komme i PO selvom bears vandt, det krævede dog at cowboys og red skins begge tabte deres sidste kampe :innocent: Selvfølgelig meget usandsynligt at begge hold taber, specielt når de spiller hhv. Eagles og Rams...

PO er lige nu:

AFC:

Pats

Bengals

Colts

Broncos

Steelers

Jaguars

NFC:

Giants

Bears

Panthers

Seahawks

Red Skins

Buccaneers

Jeg tror sådanset at dette bliver slut resultatet. Det eneste der muligvis kan ændres ved er hvis Red Skins skulle tabe til Eagles.

Edited by FFS
Link to comment
Share on other sites

Aaaaaaaarrrrggghhh..! Ikke igen..! :mad:

Lorte computer gik ned, da jeg havde skrevet det alt pånær 1 kamp..! Så jeg nøjes med resultater, og lidt små facts..! Irriterende..! :dry:

Steelers @ Browns 41 - 0 :blink:

Steelers ser farlige ud efterhånden. De sackede Charlie Frye hele 8 gange. Big Ben ser ikke besværet ud trods hans tommelfinger skade. Han spillede i 3 Quarters.

Bills @ Bengals 37 - 27

Chad Johnson fejrede en 41 yard TD med gave uddeling til tilskuerne. Intet rensdyr som han havde proklameret.

Cowboys @ Panthers 24 - 20

Julius Peppers blev kaldt for running into the kicker på et udlignende FG der gik forbi og ville have sendt kampen i OT. Straffen var 15 yards og automatisk 1. down. Dette gav istedet Dallas muligeheden for TD, de tog den. DUMT DUMT DUMT! :dry:

Giants @ Redskins 20 - 35

'Skins fik revanche fra ægget i forrige opgør. De ser meget stærke ud, med 4 vundne i streg.

Falcons @ Bucs 24 - 27

Vick, probowl? Nej vel..! Hmm... :dry:

49ers @ Rams 24 - 20

Lions @ Saints 13 - 12

Titans @ Dolpins 10 - 24

Go Ricky Go...! 172 yards og 1 TD..

Chargers @ Chiefs 7 - 20

Larry Johnson, 131 yards 2 TDs..

Jaguars @ Texans 38 - 20

Fortsætter angrebet, ser de frlige ud i POs.

Eagles @ Cardinals 21 - 27

Colts @ Seahawks 13 - 28

Starterne spillede i 1. halvvej for Colts. Seattle fik med sejren, hjemmebane i POs. Shaun Alexander har nu tangeret rekorden for flest TDs i en sæson. (27)

Raiders @ Broncos 3 - 22

Bears @ Packers 24 - 17

Vikings @ Ravens 23 - 30

Irriterende at computeren ikke makker ret..! Hmpf..! Skriver det i word fra nu af istedet og copy paster.. Dumt jeg ik gjorde det fra starten.

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

Hov, det er jo ikke sandt...

Vikings kunne godt have nået at komme i PO selvom bears vandt, det krævede dog at cowboys og red skins begge tabte deres sidste kampe :innocent: Selvfølgelig meget usandsynligt at begge hold taber, specielt når de spiller hhv. Eagles og Rams...

PO er lige nu:

AFC:

Pats

Bengals

Colts

Broncos

Steelers

Jaguars

NFC:

Giants

Bears

Panthers

Seahawks

Red Skins

Buccaneers

Jeg tror sådanset at dette bliver slut resultatet. Det eneste der muligvis kan ændres ved er hvis Red Skins skulle tabe til Eagles.

Ja den missede jeg vist lige..! :tongue: Vikings tabte dog, så derfor har de ingen mulighed længere. Jeg vil dog også meget hellere se 'Skins i POs end Vikings.

Jeg er enig med POs billedet, det ændres nok ikke i sidste runde. Ærgeligt at stærke Chiefs ikke kommer med. Det bli'r også spændende at se hvem der vinder Bush bowl i næste uge. Dvs. Taberen af kampen mellem 49ers og Texans, får 1. draft pick.. Hvis 49ers drafter Reggie Bush, kan deres RB duo komme til at hedde Bush og Gore..! :laugh:

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

MNF... Patriots @ Jets 31 - 21

Dette var den sidste omgang MNF på ABC. Efter 35 år overtages rettighederne nu af ESPN og NBC. Dermed bli'r ABC en NFL fri kanal.

Og Patriots kom for at spille.. Og vinde.. Hvis Patriots kan blive ved med at dominere som de gør, ser det godt ud for dem i POs.

Pats havde bolden i sammenlagt 43 min. og 21 sek. :blink: Og holdt for 4. gang i træk en modstander under 200 yards. Jets havde i HELE 1. halvvej ikke en eneste 1. down...

LB Mike Vrabel greb 2 TDs for Patriots og lavede 1 sack, i 2.quarter. Men sejren var dyr for Pats, da LB Tedy Bruschi måtte hjælpes fra banen i 3. quarter. Helt slemt var det måske ikke, da han efter kampen gik ud af omklædningsrummet, uden hjælp.

QB Brooks Bollinger blev skiftet ud sidst i kampen i stedet for kom Vinny Testaverde ind. Og han blev den første nogensinde der kastede en TD i 19 sæsoner i streg.

RB Corey Dillon løb desuden for 2 korte TDs.

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

Ja den missede jeg vist lige..! :tongue: Vikings tabte dog, så derfor har de ingen mulighed længere. Jeg vil dog også meget hellere se 'Skins i POs end Vikings.

Jeg er enig med POs billedet, det ændres nok ikke i sidste runde. Ærgeligt at stærke Chiefs ikke kommer med. Det bli'r også spændende at se hvem der vinder Bush bowl i næste uge. Dvs. Taberen af kampen mellem 49ers og Texans, får 1. draft pick.. Hvis 49ers drafter Reggie Bush, kan deres RB duo komme til at hedde Bush og Gore..! :laugh:

Hvis Texans taber har de first round draft pick og dermed Reggie Bush må man formode, men vinder Texans(gør de ikke, for en sejr kan ikke udligne et tab af Bush) så er der 5 hold der har mulighed for at få 1st round draft pick hvis resultaterne går som man må tro og så er der tiebreaker for first round draft pick.

Synes også det er ærgeligt at Cheifs ikke kommer med, men de har været for svage på defense i for mange kampe. Jeg synes det er mere ærgeligt at Chargers ikke kommer med, de hører absolut til i PO's med det hold, men har bare dummet sig i nogle kampe de burde havde vundet.. en skam Tomlinson og Brees ikke får en chance for at give den gas i PO's :unhappy:

Angående Vikings, så måtte det jo ske.. se på deres modstandere de har vundet over. Helt sikkert flot at vinde så mange kampe i streg, men svage modstandere og som de også har vist nu, så går det galt når de møder et af de bedre hold. Redskins er et spændende hold.. de vil helt sikket være underdogs i PO's, men med en rask Mark Brunell og hvis de fortsætter den opadgående form de har nu, så kan de være farlige.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Texans taber har de first round draft pick og dermed Reggie Bush må man formode, men vinder Texans(gør de ikke, for en sejr kan ikke udligne et tab af Bush) så er der 5 hold der har mulighed for at få 1st round draft pick hvis resultaterne går som man må tro og så er der tiebreaker for first round draft pick.

Synes også det er ærgeligt at Cheifs ikke kommer med, men de har været for svage på defense i for mange kampe. Jeg synes det er mere ærgeligt at Chargers ikke kommer med, de hører absolut til i PO's med det hold, men har bare dummet sig i nogle kampe de burde havde vundet.. en skam Tomlinson og Brees ikke får en chance for at give den gas i PO's :unhappy:

Angående Vikings, så måtte det jo ske.. se på deres modstandere de har vundet over. Helt sikkert flot at vinde så mange kampe i streg, men svage modstandere og som de også har vist nu, så går det galt når de møder et af de bedre hold. Redskins er et spændende hold.. de vil helt sikket være underdogs i PO's, men med en rask Mark Brunell og hvis de fortsætter den opadgående form de har nu, så kan de være farlige.

Ja det er rigtigt, havde helt glemt det var Strength-of-schedule (SOS) der bestemmer det, og ikke indbyrdes osv.. :tongue: Og det er MEGET svært at bestemme hvem der har haft det sværeste SOS før alle kampe er spillet i regular season. Jeg krydser fingre for Green Bay..! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Okay, min nysgerrighed omkring hvem der får det højeste draft pick er vakt... :tongue: Så jeg kiggede lige hurtigt på det.

Det ser ud til, at San Fransico ikke længere er med i kampen om Reggie Bush efter deres sejr i sidste uge.

Lad os sige at Texans går hen og vinder over 49ers i sidste runde, så vil 5 hold være 3-11. Det er ikke de sædvanlige tie-breaker regler der gælder når 2 eller flere hold har ens score. Er dette tilfældet kigger man på Strength of Schedule (SOS). Dvs. man kigger på alle de modstandere man har vundet over, og ser så hvordan de modstandere har klaret sig. Det hold der har den dårligste SOS, får det højeste draft pick.

situationen ser således ud (før sidste spillerunde):

Texans --- 2 - 13 --- .556

Saints --- 3 - 12 --- .506

Packers --- 3 - 12 --- .520

Jets --- 3 - 12 --- .547

49ers --- 3 - 12 --- .573

Hold --- Nuværende score --- nuværende SOS.

Hvis, Texans vinder vil de højst sandsynlig have et stærkere SOS end 2-3 af de andre hold. Dermed, vil Saints sandsynligvis drafte først, Packers 2 osv osv..

Nu bli'r det interessant, da Saints ikke står og mangler en RB, men en QB, og hvem er også i draften? Jeps, Blue Chip spiller Matt Leinart, en fantastisk QB. Ham vælger de sandsynligvis og dermed falder Reggie Bush (please please please), til Packers, såfremt SOS ikke ændre sig radikalt i sidste runde.

Packers Pro bowl RB Ahman Green, der er skadet, er Free Agent (FA) efter denne sæson, og kommer til at koste store penge, brug dem i stedet på Reggie Bush og re-sign Najeh Davenport også FA.. Og Samkon Gado er der også.. Et meget spændende løbeangreb. Så skal der bare oprustes på O-line og D-Line. Med en frisk Javon Walker i næste sæson, kunne det ligne noget...

Nå, men det var bare lige mine 5 cent.. :tongue: Jeg skal i hvert fald sidde med lommeregneren fremme på søndag..! :wink:

Men men, taber Texans, er der jo ikke tvivl om hvem der får første draft pick..! :dry:

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share