NFL


donprehn
 Share

Recommended Posts

Ja, Seahawks er vel den sværeste modstander nu, selvom Bears åbenbart også fyrer den rimeligt godt af. Det ville også være så vigtigt at Favre ikke får en loosing-season.

Seahawks slår vi ikke..! De spiller simpelthen fantastisk..! Men ja, det ville være ærgeligt for kaptajnen at få sin første tabende sæson i hans karriere...

Sad lige og så et pressemøde med Samkon Gado, efter kampen igår.. Det er nok den mest ydmyge unge mand jeg længe har set i NFL...! LINK - kræver realplayer

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 744
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

En besynderlig skade...

Hvem siger det ikke er farligt at se football..?? :blink:

Vikings Head Coach Mike Tice blev skadet under et punt return, godtnok var han ikke på banen, men Giants punt returner Jamaar Taylor blev skubbet ud af banen og væltede Tice bagfra. Han har formentlig skadet et ledbånd i knæet, men yderligere undersøgelser skal fastslå skadens omfang. Det forventes dog at han er på sidelinien igen næste uge...

Link to comment
Share on other sites

Monday Night Football..

Cowboys @ Eagles

Dagens mandags kamp var et divisionsopgør mellem cowboys, der med en sejr ville dele 1. pladsen med Giants, og Eagles, der med en sejr, stadig ville have kontakt til resten af divisionen. Desuden havde Cowboys en mulighed for at sweepe Eagles, da de vandt det første opgør.

Eagles startede, ikke som vanligt, langs jorden... RB Westbrook stod for den første TD, med et 15 yard løb i endzone..! Cowboys svarede igen med et langt kast og et 1 yard TD løb af RB Marion Barber. QB Donovan McNabb scorede sit første TD for sæsonen, og i ren T.O. stil, blev det fejret med en dans i endzon..! Det var et 2 yard løb. Eagles styrede begivenhederne derfra, med 13 ubesvarede points og en stilling på 20-7, med lidt over 3 minutter tilbage af 4. quarter. Men så tog QB Drew Bledsoe fat.. 4 spil, 72 yards 40 sekunder = TD :blink: Siger vist lidt om Eagles' secondary og pass rush.. På det efterfølgende Eagles drive, 'vælger' McNabb at smide en interception til Roy Williams returnerede den 46 yards til TD..! 20-21 til Cowboys med godt og vel 2½ minut tilbage..! Men men.. på dette interception return, i McNabbs forsøg på at tackle Williams, blev han skadet. Det er en såkaldt 'groin-injury' og han kunne IKKE fortsætte. Eagles havde tid til et sidste drive, men formåede kun at komme frem til et David Akers 60 yard FG forsøg.. der var WAAAAAY Off.. Trods en dominerende rolle i kampen, Taber Eagles 20-21...

Lidt 'sjove' stats:

1. downs: Eagles 21 - Cowboys 13

3. down conversions: Eagles 7-17 - Cowboys 3-13

Penalties-Yards: Cowboys 4-31 - Eagles 14-95

Net Yards Rushing: Cowboys 58 - Eagles 181

Passing: Cowboys 183 - Eagles 178

Eagles' wideouts Brown og Lewis greb kun 6 bolde, tilsammen! :blink: for 57 yards, tilsammen!!

Owens havde 47 catches for 763 yards og 6 TDs i 7 kampe. Mon de savner ham nu..?? :wink:

Eagles' fans savner ham i hvert fald ikke..! Der blev holdt en fup-begravelse for Owens før kampen. Hvor fans smed deres T.O. trøjer i en kiste. Derudover blev en enkelt trøje brændt og askerne spredt i endzone på Eagles Stadion..! :rofl2:

Link to comment
Share on other sites

Eagles' fans savner ham i hvert fald ikke..! Der blev holdt en fup-begravelse for Owens før kampen. Hvor fans smed deres T.O. trøjer i en kiste. Derudover blev en enkelt trøje brændt og askerne spredt i endzone på Eagles Stadion..!

Genialt :laugh: Magen til egoistisk møgso skal man lede længe efter :nonono: De skulle have traded ham for læææææænge siden. Forhåbentlig vis kan han nu sidde tilbage og se sin karriere gå ned i lokummet. Hvis jeg var coach ville jeg ikke engang have ham gratis.

Link to comment
Share on other sites

Genialt :laugh: Magen til egoistisk møgso skal man lede længe efter :nonono: De skulle have traded ham for læææææænge siden. Forhåbentlig vis kan han nu sidde tilbage og se sin karriere gå ned i lokummet. Hvis jeg var coach ville jeg ikke engang have ham gratis.

Efter at have læst en del om hysteriet omkring T.O. er jeg af den opfattelse, at han helt sikkert finder en ny arbejdsplads... Personligt syntes jeg det er godt, han har et fantastisk talent, som er en fryd at se.. Desuden bringer han altid god underholdning med sig.. Så længe han ikke bliver signet af Packers er det fint med mig, hehe..! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Week 11 - Overraskelsernes uge...

Som NFLming var inde på i aftes, har søndagens runde båret meget præg af overraskelser.. Og det kan garanteret ses på picks, medmindre folk har taget en 'chance' på nogle af resultaterne. rent statistisk set, var runden i hvert fald spækket med overraskelser...

Saints @ Patriots 17 - 24

Pats HC Bill Belichick far døde aftenen før opgøret mod Saints. Om det havde noget at gøre med sejren, skal jeg ikke kunne sige, men ventet var sejren i hvert fald. Tom Bradu kastede for 194 yards på 15/29. inkl. 3 TDs og han vlev sacked 3 gange for et tab på 28 yards i alt. En middelmådig præstation, der efter min mening, kun er hevet op af de 3 TD passes. Linebacker Mike Vrabel stillede op for angrebet og greb et TD. Han har grebet 6 bolde i karrieren, alle for TD. Ny WR hos Pats. Andre Davis, med sit blot 2. catch som Pats spiller, greb han en 60 yard TD. Saints QB Brooks formåede ikke at flytte kampen i OT, da han i slutminutterne kastede en interception i Pats endzone.

Lions @ Cowboys 7 - 20

Man vinder ikke football kampe når man bliver straffet 17 gange for 129 yards og hele 9 første downs..! Så et dårligt spillende Dallas angreb, behøvede ikke meget. RB Marion Barber havde 2 rushing TDs i kampen. QB Drew Bledsoe, havde en dårlig aften med sølle 110 yards i luften og ingen TDs. Dallas havde i ugen op til kampen re-signed kicker Condiff. Det var en god idé. Han sparkede i de døende sekunder af 1. halvleg et 56 yard FG. Lions QB Joey Harrington havde endnu en dårlig aften, med 169 yards og en tabt fumble.

Dolphins @ Browns 0 - 22

En af ugens mindre overraskelser, hvis du spørger mig. Efter hvad Dolphins viste på Pats, havde jeg regnet med meget mere, og browns havde tabt de sidste 6 kampe i streg. Men Browns RB Reuben Droughns ville det anderledes. På kampens første spil, løb og fintede han sig til et 75 yard TD løb. Han sluttede kampen med 165 yards ved jorden. Miami QB Gus Frerotte er vel nok den dårligste på positionen i NFL. Han kastede for sølle 53 yards på 4/18, selvom han ikke startede inde. Det gjorde Sage Rosenfels, da Frerotte har en mindre skade i den ene finger. Han var 5/10 med 14 yards og 2 INTs før han blev bænket. Browns spillede kampen med 2 QBs Trent Dilfer blev bænket til fordel for Rookie Charlie Frye. Dilfer var bestemt ikke tilfreds med det, men det var besluttet før kampen, at Frye skulle have lidt spilletid.

Panthers @ Bears 3 - 13

Når man holder et af NFLs mest potente angreb til 3 points, så skal man tages seriøst. Vel nok rundens største overraskelse og nok manges tab af +50 picks points. Ikke mange havde regnet med at Bears skulle toppe NFC North efter 11 runder. Og da slet ikke med NFC højest 6 sejre i træk. Men deres forsvar er simpelthen for vildt. de sackede Jake Delhomme hele 8 gange. Hvor 4 af dem kom på kampens sidste drive. Sidste uges rekord sætter Nathan Vasher Interceptede Delhomme 2 gange.. Ligelidt hjalp det, at WR Steve Smith greb 14 bolde for 169 yards, når Delhomme ikke spillede alt for godt og Panthers kun formåede 55 yards langs jorden.

Ravens @ Steelers 16 - 13

Steelers savner Big Ben. Godtnok havde han uniformen på, men spillede ikke... Ravens leverede endnu en af de store overraskelser, de har mildets talt spillet rigtig dårligt i år. Og på udebane mod et godt Steelers mandskab så det ud til at blive endnu et nederlag, men ak. kampen bød på 2 forsvar der var oppe i gear. Ravens sackede Maddox 6 gange og Steelers fik fat i Boller 5 gange. Ravens WR Randy Hymes greb et flot et hånds TD for første gang i 12 quarters for Ravens.

Buccaneers @ Falcons 30 - 27

Falcons formåede ikke at rejse sig efter sidste uges overraskende nederlag til Packers. QB Michael Vick kastede for 306 yards med 2 TD og en enkelt fumble, på det sidste Falcons forsøg på at vinde kampen. QB Chris Simms ligner mere og mere en sikker arvtager i Tampa, med endnu en flot kamp. Kampen var præget af mange in-fights og egentligt er det lidt utroligt at ingen blev smidt ud. Backup QB for falcons Matt Schaub hjalp heller ikke til, da han fumblede i egen endzone, hvilket resulterede i Bucs første TD i kampen.

Raiders @ Redskins 16 - 13

Raiders HC Norv Turner vendte for første gang tilbage til Washington, hvor han var træner til 2000. Så en sejr, ville føles ekstra god! WR Jerry Porter var kampens store seværdighed, med ialt 142 yards inkl. kampens eneste offensive TD på 49 yards. Redskins havde før kampen endnu ikke tabt på hjemmebane, men nu ser det noget sværere ud for de ellers så lovende indianere..

Jaguars @ Titans 31 - 28

Titans lignede i et stykke tid sejrherrene i dette opgør. Men de har også historien med sig. De har vundet 6 af de sidste 7 opgør med Jags. Men ikke søndag. Jags QB Byron Leftwich havde en af sine bedste kampe med 258 yards på 22/38 med 2 TDs. Titans udskældte kickoff returner rookie Pacman Jones, viste hvorfor han var et 1. runde draft værd, med et return på 80 yards, akkurat kort af endzone. Jacksonville scorede 30 eller flere point for anden uge i streg, efter at have gået 58 kampe uden at gøre dette.

Cardinals @ Rams 38 - 28

Endnu en overraskelse... QB Kurt Warner skulle for første gang siden han blev fyret hos Rams i 2004, vende tilbage til St. Louis. Og hvad bedre at gøre end at vise, at han stadig har en masse at give af. Warner kastede for 285 yards på 27/39, inkl. 3 TDs.. Cardinals Kicker Neil Rackers fortsætter med at imponere..! Han er nu 31 for 31 i sæsonen. Han satte 3 i søndags, inkl. en 51 yarder.. Rams QB Marc Bulger blev skadet for anden gang i sæsonen i skulderen, da han bogstavelig talt blev jævnet med jorden på et ondt sack.. Bulgers backup fik også kærligheden at føle da han fumblede efter et stort sack..

Eagles @ Giants 17 - 27

Et Eagles hold uden WR Terrell Owens og startende QB Donovan McNabb, var dødsdømte fra start med et Giants hold der har spillet godt det meste af sæsonen.. Giants Tvang Eagles til at punte på deres 5 første boldbesiddelser, hvoraf de blokerede det ene med en TD til følge. Eli Manning kastede 3 TDs med blev også sacked 5 gange.. Med sejren til Giants, blev de ligeledes det kun 3. hold i historien der rammer 600. (Chicago og Green bay). Eagles QB Mike McMahon lavede McNabb lignende bevægelser på et 12 yard løb, hvor op til flere giants forsvars spillere måtte se deres tackling forgæves. Ligeledes scorede McMahon også et TD på et QB plunge..! Men lige lidt hjalp det. Eagles ser nu ud til at være ude af playoff kampen, med 3 kampe bag både giants og cowboys.

Seahawks @ 49ers 27 - 25

I en scoringsmæssig tæt kamp kunne Seattle for 6. gang i træk, gå fra kampen med smagen af sejr i munden. RB Shaun Alexander fortsætter sin fantastiske sæson med 115 yards og 2 TDs. Med 28 sekunder igen på klokken, stoppede seattle san frans 2 point converison. Seahawks formåede kun at finde 16 offensive yards i hele 4. quarter. 49'ers WR Brandon Lloyd havde en god dag med 119 yards og et fantastisk catch på et 44 yard kast fra Ken dorsey. Han havde også et TD senere i kampen.

Bills @ Chargers 10 - 48

Charger QB Drew Brees havde en fænomenal dag..! han completede hele 17 af sine 18 første kast..! Og var 28 for 33 for dagen! det er næsten 85% :blink: Derudover kastede han 4 TDs til 4 forskellige recievere. Det blev til 265 yards i luften for Brees... Antonio Gates måtte udgå i 3. quarter med en forstuvet ankel, hvor slem skaden er, vides ikke..LT havde 67 yards på 19 carries og 22 yards recieving.. Ikke en prangende dag for ham. Men en mand er ikke dette hold, eller dette angreb, som Drew Brees sagde efter kampen om tabet af Gates..

Jets @ Broncos 0 - 27

Broncos styrede fuldstændig begivenhederne..! De havde deres angreb på banen i næsten 42½ minut af kampens 60 minutter. Jets QBs Brooks Bollinger og Vinny Testaverde måtte begge udgå med skader. Så ind kommer den. 5. QB for jets i år. :blink: Kliff Kingsbury. Testaverde nåede at fumble 2 gange og kaste 2 INT.. RB Mike Anderson havde 113 yards på jorden og 3 TDs. Samlet set havde Denver 196 yards rushing. Jets RB Curtis Martin blev holdt til blot 7 yards på 4 forsøg.

Colts @ Bengals 45 - 37

Til dem der ikke så denne kamp på zulu.. I skulle have blevet oppe! :4thumbup: Sikke en målfest. Manning var tilbage i sidste sæsons TD humør med 3 styks for aftenen. Og skal Chad Johnson giftes..? Efter hans 68 yard TD løb han ud på sidelinien og friede til en Bengals Cheerleader..! :wink: Endnu en af de bedre TD fejringer..! Bengals var konstant bagud og var stort set tvunget til at score på samtlige af deres angrebsserier..! Det er svært at se hvad der skal stoppe Colts på deres vej til Detroit i Feb.

Chiefs @ Houston 45 - 17

Okay, Du har en Priest Holmes som startende RB, han bli'r skadet, hvad gør du.? Gi'r bolden til Larry Johnson og han siger mange tak med 211 yards langs jorden for en Chiefs franchise rekord.. :blink: Texans havde ikke en levende chance i denne kamp.. Der er 2 positive ting de kan tage med fra den:

1) Carr blev kun sacked 1 gang..! nu er totalen oppe på 47...

2) Jerome Mathis returnerede et kick return 99 yards for TD...

Resten kan de ligeså godt glemme..

I aften gælder det så Green Bays afklaskning af Minnesota..! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Week 11 - Overraskelsernes uge...

Colts @ Bengals 45 - 37

Til dem der ikke så denne kamp på zulu.. I skulle have blevet oppe! :4thumbup: Sikke en målfest. Manning var tilbage i sidste sæsons TD humør med 3 styks for aftenen. Og skal Chad Johnson giftes..? Efter hans 68 yard TD løb han ud på sidelinien og friede til en Bengals Cheerleader..! :wink: Endnu en af de bedre TD fejringer..! Bengals var konstant bagud og var stort set tvunget til at score på samtlige af deres angrebsserier..! Det er svært at se hvad der skal stoppe Colts på deres vej til Detroit i Feb.

I aften gælder det så Green Bays afklaskning af Minnesota..! :wink:

Inden denne kamp havde virkelig regnet med at i år skal være året, hvor Colts vinder Superbowl. Efter kampen er jeg ikke helt sikker for Colts forsvar så virkelig dårligt ud i går, de kunne slet ikke stoppe Chad johnson og havde samtidig store problemer med Bengals løbe angreb. Faktisk vil jeg mene at Bengals på et tidspunkt i kampen havde momentum. Så det ligner lidt tidligere år, hvor at offense er genialt, men titlen bliver tabt på defense.

Jeg håber dog at jeg tager fejl og en storsejr over Steelers næste uge kan gøre at jeg ser lidt anderledes på det.

Link to comment
Share on other sites

Inden denne kamp havde virkelig regnet med at i år skal være året, hvor Colts vinder Superbowl. Efter kampen er jeg ikke helt sikker for Colts forsvar så virkelig dårligt ud i går, de kunne slet ikke stoppe Chad johnson og havde samtidig store problemer med Bengals løbe angreb. Faktisk vil jeg mene at Bengals på et tidspunkt i kampen havde momentum. Så det ligner lidt tidligere år, hvor at offense er genialt, men titlen bliver tabt på defense.

Jeg håber dog at jeg tager fejl og en storsejr over Steelers næste uge kan gøre at jeg ser lidt anderledes på det.

Jeg er til dels enig..! De havde ikke deres bedste dag. Men nu er det heller ikke alle hold der har en duo som Chad Johnson og Carson Palmer.. Så jeg tror de kommer hele vejen til den store dans.. Hvis big ben ikke er med næste uge, ser jeg ikke at steelers har mange chancer mod colts..

Link to comment
Share on other sites

MNF Viking @ Packers...

Så er sæsonen vist definitivt ovre for Favre og Co. Med et 20 - 17 nederlag til divisionsrivalerne fra Minnesota, vil det være ren utopi at tro de kan vende sæsonen, og ikke inkassere den første tabende sæson i 13 år. For første gang siden 1998 vinder Vikings begge kampe mod Green Bay. Efter kampen udtalte DE Aaron Kampmann: "This one may be the worst because No. 1, it was Minnesota; No. 2, it was at home; and No. 3, it was Minnesota again"¨

Kampen startede ellers godt for Packers, med en Favre der bevægede sig som var han 10 år yngre. På blot 7 spil førte han Packers til føring med en 15 yard TD til WR Donald Driver, et flot catch btw. Men med ca. et minut igen. Lignede Favre sig selv fra gamle dage, og kastede en INT i favnen på Devonte Edwards der takkede ved at løbe 51 yards til TD. Spillet blev challanged eftersom Edwards var noget tanglet ind i Al Harris, men dommeren dømte ikke down-by-contact. sekunder senere ligner Favre atter engang sig selv for år tilbage.. Han kaster en 53 yard TD til Donald Driver der brænder både Winfield og Sharper på sin vej til endzone..I 3. quarter udligner Vikings med deres første offensive TD siden 2. quarter i uge 9. på samme drive holder Vikings bolden i hele 8 minutter for 88 yards. I 4. quarter udligner Packers til 17-17, men for anden gang i denne sæson får Minnesota kicker Paul Edinger muligheden for at sætte 3 point på tavlen i de døende sekunder.. Hvilket han gør...

Vikings angreb er alligevel ikke helt dødt, det viste de mandag aften, med QB Brad Johnson kastende 196 yards på 18/30.

RB Mewelde Moore løb for 122 yards på 22 carries..

Anderledes var det for Packers hvis løbeangreb slet ikke kom op og køre. Rookie RB Samkon Gado, havde kun 9 yards på 10 carries inkl en fumble. :blink: Der er langt op til de 103 yards og 3 TDs fra sidste uge.. Dog greb han et 30 yard kast under kampens første drive.

Vikings har nu vundet 3 kampe i streg, og er på 5-5, 2 kampe efter Bears, med 6 spillerunder igen, og 1 enkelt mod hinanden.

Packers kan godt pakke sydfrugterne og glemme alt om at bevare en vindende sæson. 2-8, skal resten vindes for at undgå dette.. Med 2 kampe mod formstærke Bears og en enkelt hjemme mod et Seattle mandskab i den sidste kamp for sæsonen, der måske vælger at spare deres startere i den kamp, da Seattle allerede i næste uge kan sikre sig divisionen i NFC west med en sejr.

Hvis Brett Favre Ikke fortsætter endnu en sæson, burde Green bay nok snart tænke ovar at få Aaron Rodgers i gang. Det vil sandsynligvis og give et højt draft pick. (top 3). Hvor en spændende spiller som RB Reggie Bush venter.

Bush ran for a career-high 294 yards and two touchdowns, had seven kickoff returns for 151 yards, three catches for 68 yards and one punt return for 16 yards for USC (11-0), which tied a Pac-10 record with its 26th straight home win.

Det er hele 513 yards i én kamp! :blink:

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

McNabb sandsynligvis færdig for sæsonen... LINK

Han har besluttet at lade sig operere for hans sports-brok.

Det ser også ud til at Lito Sheppard er færdig for i år, med en kraftig fostuvning på anklen der kræver en operation.

Er det en erklæring fra Eagles side om at sæsonen er tabt..? Ved godt at McMahon havde en fornuftig kamp istedet for McNabb, men alligevel..??

Link to comment
Share on other sites

Sad i går aftes og så en "båndet" udgave af Packers vs. Vikings. Alt i alt en trist omgang, og så især når man kendte resultatet i forvejen. :unhappy:

Det var dog ok at følge Packers' DE Aaron Kampmann, som spillede en god kamp. Han var konstant en faktor, og levede godt op til begrebet pass-rusher.

Og så kunne jeg ikke lade være med at undre mig lidt over nogle af Favre's dispositioner, et par af hans afleveringer var decideret hovedløse, ikke hvad man skulle forvente af en så rutineret spiller. Det har man desværre set før fra ham, og det er vel bare hans stil. :raisebrow:

Jeg vil også gerne se Rodgers i aktion, hvilket man skulle tro at Packers også gerne ville, da et meget højt draft-pick nu synes realistisk. Dermed bliver det relevant at forholde sig til, om de måske kunne, og skulle, snuppe Matt Leinart. Hvis de havde set lidt mere til Rodgers' evner på banen, kunne disse overvejelser træffes på et lidt bedre grundlag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så selv det meste af kampen igår.. Kønt var det måske ikke.. Men de kæmpede. Vikings tog meget ud af kampen emd deres 8 minutter lange drive.. Favre kaster tit de hasarderede kast, efter min mening. Før i tiden var der bare flere af dem der lykkedes...

Flere af de lange hasarderede kast, mener jeg mange af de mere erfarne QBs kaster med henblik på at få kastet et pass interference flag. Godtnok stipulerer reglerne at angrebsspilleren og forsvarsspilleren har lige ret til bolden, men det er meget ofte at flaget kastes for defensiv pass interference... En skidt retning det tager, men når dommerne gør som de gør, kan jeg godt forstå de QBs der gør det...

Rodgers skal kun spille hvis Favre IKKE spiller næste sæson. Jeg mener stadig at det vil være hovedløst at drafte Leinert uanset hvad. Rodgers er IKKE uden evner, der er en grund til han blev betragtet som en af de 2 bedste i sidste års draft. før draften i hvert fald. Så hellere en spiller som Reggie Bush eller en god forstærkning af D-line eller O-line.. Hvis Favre ikke spiller næste år, skal holdet genopbygges, og der vil nok gå flere sæsoner inden bøtten vendes igen..

Link to comment
Share on other sites

Kalak: Ja den berygtede Tedford Jinx ligger jo og lurer..! hehe..! Men jeg siger giv knægten 2 år som starter, så skal i se løjer..! Og nej ligger IKKE hovedet på blokken.. :wink:

T.O. nyt...

Terrell Owens tabte den høring han havde om hvorvidt Eagles kunne tillade sig at gøre det de har gjort. Dermed er han definitivt færdig i Eagles. Det bedste for Owens netop nu, ville være at lave et økonomisk forlig med Eagles, således han i Januar, kan skift til et andet mandskab.

Owens står til at miste i alt.. 2.489.705 $ :blink: På tabt betaling for kampe og tilbagebetaling af noget af signing bonus, pga. en clausul i hans kontrakt...

Derudover kommer så de mange penge han stod til at få i roster bonus i offseason, vist 5 mio. $

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

Week 12, Thanksgiving weekend...

En svær runde, picks mæssigt, som mange nok har lagt mærke til, hvor toppen møder toppe, midten møder midten og bunden møder bunden. Men for undertegnede var det ikke så slemt.. :4thumbup:

49ers @ Titans 22 - 43

Titans QB Steve McNair nød godt af at møde ligaens dårligst rangerede kaste forsvar. Med 343 yards samlet og 3 TDs i 1 quarter. Dog kastede han en enkelt interception, der blev returneret for TD. Titans RB Chris Brown greb 3 bolde for 105 yards. Han har ikke løbet for mere en 100 yards i hele sæsonen, nu griber han 3 gange og får over 100 yards..! Titans har spillet dårligt hele sæsonen.. Og egentlig havde jeg set 49ers trække et W ud af denne kamp. Men når Air Steve MvNair spiller som i hans MVP sæson (2003) er det ikke nemt, når ens forsvar er blandt de dårligste i ligaen..

Patriots @ Chiefs 16 - 26

Patriots er i store problemer. Det kan godt være de vinder en svag division og når i playoffs. Men så kommer de heller ikke længere. De blev fuldstændig kontrolleret af et chiefs mandskab, der får svære sidste 5 kampe, alle mod hold med flere sejre end nederlag. Tom Brady kastede 4 INT, 3 til FS Wesley. Mange af Bradys kast var høje, og det kunne nemt have endt med 4 INTs mere.. En meget dårlig dag for ham. Chiefs RB Larry Johnson løb for 4. kamp i træk mere end 100 yards.. og havde et enkelt TD. Desuden lavede han 53 yards på et screen pass. Chiefs lavede points på 6 af deres 7 første posessions..

Rams @ Texans 33 - 27 OT

Et fantastisk comeback..! Det var helt vildt..! Jeg skyndte mig at slå over på denne kamp da jeg hørte hvad Rams var i færd med. Virkelig godt spil fra deres side. De lignede bestemt ikke dem, der fik klø af Cardinals i sidste uge. Bagud med 3 - 17 efter 2. quarter, vågnede Rams. QB Marc Bulger, sad ude med en sæson sluttende skade, 2. QB Martin måtte udgå sent i første quarter med en hjernerystelse, efter 1 af Texans' 7 sacks. 3. QB Fitzpatrick, et 7. runde draftpick. tog over med stil. Rams havde kun 117 yards og 6 1. downs i 1. halvvej, det byttede de med 312 yards og 16 1. downs i 2. halvvej. Rams konverterede en 4. down på Texans 2 yard linie til TD. Med 30 sekunder igen var Rams bagud med 10 point. Men hey, så kaster man bare en 43 yard bombe til Isaac Bruce for TD og siger til WR Torry Holt, at han skal opfange et onside kick og give dem god field position. 30 sekunder og 10 point..! :blink: Texans fik bolden først i overtime, men Carr blev sacked på 3. down og der skulle puntes..! 3. QB fitzpatrick gad ikke spille mere, så hvorfor ikke kaste en 56 yard TD til Kevin Curtis. Dvs. kastet var 5 yards.. Curtis fik de sidste 50 selv! Carr er nu oppe på 50 sacks for sæsonen...

Ravens @ Bengals 29 - 42

Imponerende indsats af Carson Palmer og Co. indtil ca. 2 min før slutningen af 3. quarter førte de 34 - 0. Før det var Ravens Rookie QB Kyle Boller 4 for 15 med 37 yards og Ravens havde endnu ikke krydset Bengals' 35 yard linie.. :blink: Men med 2 hurtige TDs sent i 3. quarter satte de 21 ubesvarede point på tavlen, før RB Rudi Johnson løb endnu engang en tur i endzone. WR Chad Johnson havde også en TD der blev fejret med at putte bolden med en endzone pylon. :4thumbup: Good stuff.. I næste uge møder Bengals divisions rivalerne fra Steelers, i en kamp der sandsynligvis afgører hvem der vinder divisionen.

Panthers @ Bills 13 - 9

Endnu en lavt scorende affære med Carolinas indblanden. Hvis de spiller som de gjorde mod Bills kommer de ikke langt i playoffs. WR Steve smith blev holdt ude det meste af kampen, det meste han gjorde, var at gribe først et 17 yard catch, efterfulgt på spillet bagefter af et 29 yard catch, han havde 3 grebne bolde for 55 yards i kampen. Bills QB JP Losman spillede en fin kamp, selvom det ikke lykkedes ham at finde endzone. Bills var i redzone 3 gange, men det lykkedes ikke at bryde igennem. De har nu været i redzone 32 gange i sæsonen og kun konverteret det til 11 TDs..

Bears @ Buccaneers 13 - 10

To af de bedste forsvar i ligaen, hvem ville vise det først..? Bears! På Tampas første posession, tvang Bears' forsvar en fumble og fik bolden på Tampas 1 yard linie. Dette resulterede i Bears eneste TD. Bears' løbeangreb fungerede også med 118 yards på dagen. Cadillac Williams fik 84 yards langs jorden. I sidste uge lavede Bears 8 sacks på Delhomme, søndag blev det til halvdelen på Simms. Men stadig nok til at holde dem fra TD indtil midt i 4. quarter. Tampas Kicker Matt Bryant, der blev hyldet af Jon Gruden i sidste uges sejr. Missede et 29 yard FG der ville have sendt kampen i Over Time..

Chargers @ Redskins 23 - 17 OT

En-mands hæren LaDainian Tomlinson slår til igen.. Han vandt dybest set denne kamp ene mand. Med 184 yards og 3 TDs var han tilbage i vanlig stil. Chargers var bagud med 7 - 17 ved halvvejen. Men en TD og et FG gav Chargers en mulighed for OT. Hvis Redskins ikke kunne score på deres sidste drive. Det kunne de ikke, da Kicker Hohn Hall brændte et 52 yard FG. I OT var Tomlinson atter på færde med sin 3. TD og den 4 sejr i streg for Chargers.

Browns @ Vikings 12 - 24

Er Vikings tilbage på playoff kurs..? Lige siden Culpeppers skade, er det stortset kun gået fremad for de lilla. Forsvaret er ved at vågne op til det de på papiret lignede i offseason. Med 5 sacks og 2 vundne fumbles til følge, samt 3 INTs, banede det vejen for Vikings. QB Brad Johnson kastede 3 TDs til WR Marcus Robinson og for 19/28 med 200 yards. CB Darren Sharper havde endnu en god dag med 2 INTs. Men så længe Bears vinder, ser det ikke ud til at Minnesota kommer i Playoffs..

Dolphins @ Raiders 33 - 21

En lige og svingende affære, der viste sig at give Miami sejren. Miamis forsvar var gode til at presse QB Kerry Collins det meste af dagen. der fik en safety på Collins. Dog lykkedes det Collins, der ikke er kendt for sin hurtighed, at løbe 18 yards for TD. RB Lamont Jordan havde 2 TDs for Raiders, men det var ikke nok. QB Gus Frerotte spillede en flot kamp med 261 yards og 2 TDs. RBs Ronnie Brown og Ricky Williams havde begge en TD på dagen.

Jaguars @ Cardinals 24 - 17

Efter blot 4 spil måtte Jaguars startende QB Byron Leftwich udgå med skade, der holder ham ude i mindst en måned. Backup QB David Garrard greb chancen og havde for dagen 115 yards i luften og 65 langs jorden inkl. en TD. Arizona havde forberedt sig på Leftwich, en kaste QB med lav mobilitet, men Garrard er en Vick type, der løber meget med bolden. Cardinals Kicker har indtil nu haft en perfekt sæson med 31 af 31 FG. Det endte i søndags med et brændt 43 yard FG. Kurt Warner kastede 2 TDs 1 INT for 315 yards.. Han fumblede på Cardinals' sidste drive og gjorde det umuligt for dem at vinde..

Giants @ Seahawks 21 - 24 OT

I så den vel..? Sindssyg afslutning.. Man kan altså ikke vinde en kamp mod et hold som Seattle, hvis man brænder 3 FGs der alle kunne have givet sejren. RB Shaun Alexander løb endnu engang for mere en 100 yards, med 110 yards på 31 forsøg med 1 TD. Giants RB Tiki Barber kom med sine imponerende 151 yards over 1000 yard mærket for 5. gang i hans karriere..

Packers @ Eagles 14 - 19

RB Westbrook havde en rigtig god aften for Eagles. Med 117 yards langs jorden og Eagles' eneste TD. David Akers klarede 4 FGs på dagen og det kunne Green Bay ikke leve op til. Samkon Gado havde ellers også en udemærket dag med 111 yards og en TD. Favre mistede et af sine yndlingsmål i TE Bubba Franks til skade. reserve TE David Martin, kom ind og greb en TD. Med nederlaget til Eagles blev den første tabende sæson siden Brett Favre tog over som Starter hos Packers en realitet. Det er en NFL rekord på 13 år uden en tabende sæson. Packers er nu 2 og 9.

Saints @ Jets 21 - 19

To hold der ikke har gjort noget væsen af sig i denne sæson, spillede begge en fornuftig kamp. QB Aaron Brooks kastede for 17/23 med 181 yards og 3 TDs. Jets Kicker Mike Nugent lavede 4 FGs, men brændte et 54 yard FG i kampens døende minutter. Jets QB Brooks Bollinger kastede for 19/28 med 251 yards og 1 TD. Jets fik en TD underkendt som incomplete pass, da Laveranues Coles ikke formåede at holde fast i bolden i endzone...

I aften venter der så et meget spændende opgør mellem Colts og Steelers, der har Big Ben tilbage som starter, og Farrior er også klar igen..! En meget spændende kamp.. Personligt håber jeg på Steelers, af Picksmæssige grunde..! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Virkeligt fede opsumeringer du kommer med hver uge Anders ...det holder! :4thumbup:

Den sene zulu kamp var for sindsyg jo, jeg sad med et kæmpe smil om munden gennem hele 4Q og OT. Det var så sindtsygt, så meget spænding der var.

Det hele blev så endnu bedre for mit vedkommende af, at jeg rent faktisk havde 70 point på Seahawks. Jeg havde forventet at de ville dominere et ellers godt spillende Giants hold, men fy for satan jeg fik sved på panden :laugh:

Giants er og har altid været et af mine favorithold, især nu hvor kongeholdet Jets jo er færdige for i år. Så det var lidt en kamp mod mig selv. Jeg ville pissegerne have de 70 point i picks, men også gerne at Giants fik sejren.

Alt i alt nok en af de fedeste kampe jeg nogensinde har set :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Så lidt Huz..! :bigsmile:

Ganske enig med dig i det var en spændende kamp, men Giants snublede selv over sejren efter min mening. Havde også forventet at Seahawks var det mere dominerende.. Men de tillod alt for meget langs jorden.. Det var ikke Seattle der vandt, men Giants der tabte.. :tongue:

Hahaha, ja Giants ikke bare snublede, de gravede deres egen grav 3 gange, eller rettere kickeren gjorde (sjovt jeg ikke kan huske hans navn til trods for han var så meget i fokus igår).

Det var jo superunderholdning, specielt de gange Giants spillerne begyndte at juble mens kicket hang i luften :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hahaha, ja Giants ikke bare snublede, de gravede deres egen grav 3 gange, eller rettere kickeren gjorde (sjovt jeg ikke kan huske hans navn til trods for han var så meget i fokus igår).

Det var jo superunderholdning, specielt de gange Giants spillerne begyndte at juble mens kicket hang i luften :laugh:

Giants Kicker hedder Jay Feely..

Link to comment
Share on other sites

MNF a.k.a. Colts opening a can of whoop-ass on Steelers... :blink:

Den kamp var afgjort allerede efter det aller første spil.. Payton Manning til Marvin Harrison = 80 yard TD! Så er stilen ligesom lagt!

Colts kom foran 10 - 0 før Steelers viste væsen af sig og interceptede Manning, for at returnere den til Colts 7 yard linie. Big Ben fandt Hines Ward til TD..

Kort før halvvej, kastede Big Ben en interception, der efterfulgt af en dum 15 yard straf betød FG til Colts.. Stillingen var nu 16 - 7, og det skulle kun blive værre..

Steelers forsøgte sig med et overraskelses onside kick i starten af 3. quarter, men Colts var hurtige og kom over bolden først. Dette førte til god fiels position samt endnu en Manning TD.

4. quarter scorede Colts et FG, og Big Ben blev stoppet på 4. down i de døende minutter..

Slutresultat:

Colts 26

Steelers 7

Lidt facts:

RB Edgerrin James var den første spiller i 23 kampe til at løbe for mere en 100 yards mod Steelers.

Indtil kort før slutfløjt, var Big Ben Steelers' førende løber med 21 yards, indtil Willie Parker kom fri med et 24-yard løb.

Steelers blev holdt under 200 yards for kampen

Colts havde hele 4 15-yard straffe inden halvvejen.

Dette var Colts sejr nr. 400.

Colts er nu det kun 5. hold i historien til at gå 11-0...

Robert Mathis havde 1 sack, 4 tacklinger og 1 assist. Han har nu 10 sacks for sæsonen..

Det er meget, meget svært ikke at sætte Colts som favoritter i resten af deres kampe, selvom de skal møde hold som, Chargers, Jaguars og Seahawks...

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

Inden denne kamp havde virkelig regnet med at i år skal være året, hvor Colts vinder Superbowl. Efter kampen er jeg ikke helt sikker for Colts forsvar så virkelig dårligt ud i går, de kunne slet ikke stoppe Chad johnson og havde samtidig store problemer med Bengals løbe angreb. Faktisk vil jeg mene at Bengals på et tidspunkt i kampen havde momentum. Så det ligner lidt tidligere år, hvor at offense er genialt, men titlen bliver tabt på defense.

Jeg håber dog at jeg tager fejl og en storsejr over Steelers næste uge kan gøre at jeg ser lidt anderledes på det.

Tjaa, nu slog Colts så Steelers igår ved blandt andet godt forsvars spil. Så jeg ser lidt anderledes på det nu, for hvor mange hold har lige et par som Chad Johnson og Carson Palmer. Så GO COLTS :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share