Skulder og albue probs


lonelyone
 Share

Recommended Posts

hey..

Jeg har i længere tid holdt mig fra dips og French press, da jeg henholdsvis får smerter omkring skulderen (foran - måske anterior deltoid) og lige over albuen, dog ikke selve triceps..

Det er ret problematisk, da dips er en kongeøvelse, og synes ikke det kan passe jeg hverken kan træne french press eller dips.. Har istedet kørt close grip BP og OH-lockouts, mem synes ikke de giver det samme :/

Kan jeg ikke gøre noget for at bevirke smerterne? Eller er der øvelser som kan erstatte disse øvelser næsten 100%?? Jeg tænker her med andre "fastlagte" programmer for øje...

På forhånd tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

hey..

Jeg har i længere tid holdt mig fra dips og French press, da jeg henholdsvis får smerter omkring skulderen (foran - måske anterior deltoid) og lige over albuen, dog ikke selve triceps..

Det er ret problematisk, da dips er en kongeøvelse, og synes ikke det kan passe jeg hverken kan træne french press eller dips.. Har istedet kørt close grip BP og OH-lockouts, mem synes ikke de giver det samme :/

Kan jeg ikke gøre noget for at bevirke smerterne? Eller er der øvelser som kan erstatte disse øvelser næsten 100%?? Jeg tænker her med andre "fastlagte" programmer for øje...

På forhånd tak :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Har du overvejet at spørge lægen/fysen? Har selv oplevet problemer med min ene skulder, kunne heller ikke køre dips..! Jeg gik til lægen med det, han viste mig nogle genoptræningsøvelser, samtidig med at jeg havde helt pause i en uge, og derefter langsomt startede op, uden skulder øvelser, eller andre øvelser der gav bare lidt smerte..!

Og nu kan jeg 'dippe' derudaf som i gamle dage..! Så jeg kan da kun anbefale det! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

hey..

Jeg har i længere tid holdt mig fra dips og French press, da jeg henholdsvis får smerter omkring skulderen (foran - måske anterior deltoid) og lige over albuen, dog ikke selve triceps..

Det er ret problematisk, da dips er en kongeøvelse, og synes ikke det kan passe jeg hverken kan træne french press eller dips.. Har istedet kørt close grip BP og OH-lockouts, mem synes ikke de giver det samme :/

Kan jeg ikke gøre noget for at bevirke smerterne? Eller er der øvelser som kan erstatte disse øvelser næsten 100%?? Jeg tænker her med andre "fastlagte" programmer for øje...

På forhånd tak :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Har du overvejet at spørge lægen/fysen? Har selv oplevet problemer med min ene skulder, kunne heller ikke køre dips..! Jeg gik til lægen med det, han viste mig nogle genoptræningsøvelser, samtidig med at jeg havde helt pause i en uge, og derefter langsomt startede op, uden skulder øvelser, eller andre øvelser der gav bare lidt smerte..!

Og nu kan jeg 'dippe' derudaf som i gamle dage..! Så jeg kan da kun anbefale det! :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen har ALDRIG ondt i skulder eller albue, medmindre jeg laver de øvelser.. har fx ikke dippet i flere måneder.. det samme med french press, men når jeg prøver på dem igen, kan jeg mærke at det kommer til at gøre ondt efter nogle uger...

Link to comment
Share on other sites

hey..

Jeg har i længere tid holdt mig fra dips og French press, da jeg henholdsvis får smerter omkring skulderen (foran - måske anterior deltoid) og lige over albuen, dog ikke selve triceps..

Det er ret problematisk, da dips er en kongeøvelse, og synes ikke det kan passe jeg hverken kan træne french press eller dips.. Har istedet kørt close grip BP og OH-lockouts, mem synes ikke de giver det samme :/

Kan jeg ikke gøre noget for at bevirke smerterne? Eller er der øvelser som kan erstatte disse øvelser næsten 100%?? Jeg tænker her med andre "fastlagte" programmer for øje...

På forhånd tak :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Har du overvejet at spørge lægen/fysen? Har selv oplevet problemer med min ene skulder, kunne heller ikke køre dips..! Jeg gik til lægen med det, han viste mig nogle genoptræningsøvelser, samtidig med at jeg havde helt pause i en uge, og derefter langsomt startede op, uden skulder øvelser, eller andre øvelser der gav bare lidt smerte..!

Og nu kan jeg 'dippe' derudaf som i gamle dage..! Så jeg kan da kun anbefale det! :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen har ALDRIG ondt i skulder eller albue, medmindre jeg laver de øvelser.. har fx ikke dippet i flere måneder.. det samme med french press, men når jeg prøver på dem igen, kan jeg mærke at det kommer til at gøre ondt efter nogle uger...

<{POST_SNAPBACK}>

Okay..! Lyder liiiidt mystifistisk..! Jeg ville nu stadig overveje at søge en læge..! evt. en sportslæge..!? Det kunne være gavnligt..! Men jeg kan godt se dit dilemma, for det er 2 konge øvelser..!

Link to comment
Share on other sites

hey..

Jeg har i længere tid holdt mig fra dips og French press, da jeg henholdsvis får smerter omkring skulderen (foran - måske anterior deltoid) og lige over albuen, dog ikke selve triceps..

Det er ret problematisk, da dips er en kongeøvelse, og synes ikke det kan passe jeg hverken kan træne french press eller dips.. Har istedet kørt close grip BP og OH-lockouts, mem synes ikke de giver det samme :/

Kan jeg ikke gøre noget for at bevirke smerterne? Eller er der øvelser som kan erstatte disse øvelser næsten 100%?? Jeg tænker her med andre "fastlagte" programmer for øje...

På forhånd tak :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

har du prøvet at stræk ud efter træning?det hjalp for mig da jeg havde samme skade bar i lænden... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Syntes også du skulle kigge forbi doktoren - jeg har nøjagtig det samme problem og smerter samme sted og diagnosen var betændelse i en slimsæk.

Fik nogle piller (gigtpiller) der både tager smerten og den kemiske betændelse...samtidig måtte jeg højt og helligt love ikke at træne i 2 uger :raisebrow: ...og det overholder jeg selvfølgelig :innocent:

evt. pm mig for navnet - så kan du jø høre lægen om det er det der skal til

Link to comment
Share on other sites

Du kan bare køre low incline dumbell press med albuerne ind til siden, den går lige i triceps. (jeg kan heller ikke køre dips, french press, close grip benchpress osv...)

<{POST_SNAPBACK}>

Okay, altså faktisk "CG" incline Dumbell press, hvis man kan sige det hehe :smile:

Men hvorfor kan du ikke køre det? Hvis du ved det....

Memnoch_dk>> Damn :/ lyder ike fedt... men kan være det bliver nødvendigt...

Link to comment
Share on other sites

At træne med vægte kan til tider betyde lidt smerter og ømhed i forskellige led, og det betyder også at man må nød til at vælge nogle bestemte øvelser fra. Mange kan ikke holde til at kører extension øvelser for deres albuer. Men heldigvis findes der jo alternativer og overhead lockouts og closegrib bænkpres er jo ganske udemærket.

Når dette er sagt så forventer jeg selvfølgelig at du har været til læge, Fys eller lign. for at få en vurdering. Jeg har sagt det før, men det er altså umuligt at lave diagnoser over nettet.

Link to comment
Share on other sites

At træne med vægte kan til tider betyde lidt smerter og ømhed i forskellige led, og det betyder også at man må nød til at vælge nogle bestemte øvelser fra. Mange kan ikke holde til at kører extension øvelser for deres albuer. Men heldigvis findes der jo alternativer og overhead lockouts og closegrib bænkpres er jo ganske udemærket.

Når dette er sagt så forventer jeg selvfølgelig at du har været til læge, Fys eller lign. for at få en vurdering. Jeg har sagt det før, men det er altså umuligt at lave diagnoser over nettet.

<{POST_SNAPBACK}>

okay.. yeah know, men håbede alligevel der var nogle råd jeg kunne prøve først.. men jeg vil tage en tur til min læge, som bare vil sige; "Lad vær med at lave den øvelse..." og det er det...

Link to comment
Share on other sites

Fransk pres er på ingen måder en nødvendig øvelse og for langt de fleste personer, betyder den albueproblemer et stykke nede af vejen. Især hvis man har hænderne smallere end skulderbredde tigger man om at få ballede med albuerne pga den skævvridende belasting det indebærer.

Hvis du får ondt i skuldrene pga dips, kan du prøve dig frem med dybden af dine dips og hvor meget du hælder fremad på den. Det burde kunne lade sig gøre uden smerter.

Link to comment
Share on other sites

Fransk pres er på ingen måder en nødvendig øvelse og for langt de fleste personer, betyder den albueproblemer et stykke nede af vejen. Især hvis man har hænderne smallere end skulderbredde tigger man om at få ballede med albuerne pga den skævvridende belasting det indebærer.

Hvis du får ondt i skuldrene pga dips, kan du prøve dig frem med dybden af dine dips og hvor meget du hælder fremad på den. Det burde kunne lade sig gøre uden smerter.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvordan bør albuerne så være? Bredere end eller lige så bredt? Eller har det intet at sige?

Link to comment
Share on other sites

Fransk pres er på ingen måder en nødvendig øvelse og for langt de fleste personer, betyder den albueproblemer et stykke nede af vejen. Især hvis man har hænderne smallere end skulderbredde tigger man om at få ballede med albuerne pga den skævvridende belasting det indebærer.

Hvis du får ondt i skuldrene pga dips, kan du prøve dig frem med dybden af dine dips og hvor meget du hælder fremad på den. Det burde kunne lade sig gøre uden smerter.

<{POST_SNAPBACK}>

okay thanks :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg kører pull overs inden jeg kører fransk pres går det fint,

men ellers får jeg ondt i mine albusspidser :laugh:

Sådan har det været i mange år, og i dagens træning glemte jeg det,

og AV, nu skal jeg passe på ikke at ramme albuerne mod en dør

eller bordkant, for nu er de ømme.

Ja selv dynen er måske hård at slå sig på i nat :bigsmile::bigsmile:

Ptpoul skrev et godt indlæg for nogle måneder siden om det og om

andre skader der er afhængig af måden man træner på.

Kan ikke lige finde det.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Fransk pres er på ingen måder en nødvendig øvelse og for langt de fleste personer, betyder den albueproblemer et stykke nede af vejen. Især hvis man har hænderne smallere end skulderbredde tigger man om at få ballede med albuerne pga den skævvridende belasting det indebærer.

Hvis du får ondt i skuldrene pga dips, kan du prøve dig frem med dybden af dine dips og hvor meget du hælder fremad på den. Det burde kunne lade sig gøre uden smerter.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvordan bør albuerne så være? Bredere end eller lige så bredt? Eller har det intet at sige?

<{POST_SNAPBACK}>

De skal helst være samme bredde som skuldrene, ellers kommer der vrid på albueleddene.

Link to comment
Share on other sites

Man kan godt se, hvor ens egne skader kommer fra. "Jamen det kan ikke passe jeg ikke kan lave de øvelser-det er jo de bedste osv"

Så får man gode råd, men de bider ikke: " "Jamen det kan ikke passe jeg ikke kan lave de øvelser-det er jo de bedste osv"

Man får mere ondt og man får flere gode råd og idéer til substitutionsøvelser, men: "Jamen det kan ikke passe jeg ikke kan lave de øvelser-det er jo de bedste osv"

Man får en idé om, at de lidt yngre MOLboers hjerner nogen gange er på Copy/paste..

Link to comment
Share on other sites

Man kan godt se, hvor ens egne skader kommer fra. "Jamen det kan ikke passe jeg ikke kan lave de øvelser-det er jo de bedste osv"

Så får man gode råd, men de bider ikke: " "Jamen det kan ikke passe jeg ikke kan lave de øvelser-det er jo de bedste osv"

Man får mere ondt og man får flere gode råd og idéer til substitutionsøvelser, men: "Jamen det kan ikke passe jeg ikke kan lave de øvelser-det er jo de bedste osv"

Man får en idé om, at de lidt yngre MOLboers hjerner nogen gange er på Copy/paste..

<{POST_SNAPBACK}>

Måske er det fordi øvelserne er de bedste - og hårdeste,

at de måske også kan være for hårde og dermed giver skader.

Og så synes jeg ellers at det nok gælder mange MOLboer uanset alder,

at man ikke altid vil respektere kroppens signaler.

Man går måske til lægen og burde vide hvad han svarer. :laugh:

Der findes heldigvis så mange øvelser og træningsformer at det er muligt

at træne alt andet end det man ikke kan :bigsmile:

Men når det er sagt, fornemmer jeg at I nogen gange ikke gider høre "det hylen"

jeg kan ikke osv... og "vil ikke høre"...

Hvis man er svag i styrke er der masser af gode råd at hente her,

men hvis man er svag mentalt eller psykisk, så får man somme tider hug

i stedet for hjælp.

Nok er man selv ude om det, men derfor er hjælpen måske ikke slag,

hvis man "ligger ned" :cry:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Nej, hjælpen er ikke slag mens man ligger ned-det er det aldrig. Men en gang imellem kan man godt føle trang til at skære igennem. Løsningen er heller ikke altid at blive strøget med hårene. Man kan stille større krav til folk, der måske ike er så psykisk stærke, end man umiddelbart skullle tro, nogen gange.

Link to comment
Share on other sites

Der er så mange måder at blvie veltrænet på og opbygge de enkelte muskelgrupper på. Ingen øvelse er uundværlig.

De hårdeste øvelser er ikke nødvendigvis dem med størst skadespotentiale. Hvis man kiggede på skadefrekvenserne for styrkeløftere var dødløft jo nærmest idiotsikker!

man finder ikke mange ledere øvelser end den :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hmm nu mener jeg at jeg har lyttet meget til hvad i har sagt med skader (hvis den var rettet mod mig jsc)... Har ikke lavet hverken french press eller dips, eller andre øvelser der gjorde nas, men brugt de alternativer jeg har fået....

Men er meget taknemmelige for jeres råd, og vil da fortsat køre CG-BP (hvis ikke også den bliver udelukket på et tidspunkt) og OH-lockouts :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hmm nu mener jeg at jeg har lyttet meget til hvad i har sagt med skader (hvis den var rettet mod mig jsc)... Har ikke lavet hverken french press eller dips, eller andre øvelser der gjorde nas, men brugt de alternativer jeg har fået....

Men er meget taknemmelige for jeres råd, og vil da fortsat køre CG-BP (hvis ikke også den bliver udelukket på et tidspunkt) og OH-lockouts :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Har du prøvet Tatepresses?

Link to comment
Share on other sites

Hmm nu mener jeg at jeg har lyttet meget til hvad i har sagt med skader (hvis den var rettet mod mig jsc)... Har ikke lavet hverken french press eller dips, eller andre øvelser der gjorde nas, men brugt de alternativer jeg har fået....

Men er meget taknemmelige for jeres råd, og vil da fortsat køre CG-BP (hvis ikke også den bliver udelukket på et tidspunkt) og OH-lockouts :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Har du prøvet Tatepresses?

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm nope... ved ikke engang hvad det er :blink: hehe.. men ligger den ikke på erex (eller hvad den nu hedder)?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share