Zhjoo Zjiiitsu dos Graugardo


Graugart
 Share

Recommended Posts

Mandag

Øv min ryg har det virkelig dårligt i dag... gjorde ondt da jeg skulle sove i nat og har været ømt hele dagen. En enkelt lille bevægelse til BJJ intro holdet gjorde super ondt :mad:

BJJ: 1 times børnehold og 1 times intro hold.

Styrketræning fik jeg lavet lidt bænkpres, dips, dumbbell military press, bicep curls.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 434
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Onsdag

Underviste 2½ times BJJ i dag. Det gik fint på nær en enkelt bevægelse hvor ryggen lige låste lidt op.

Derudover fik jeg lavet lidt styrketræning, der bestod af:

Bænkpres 5 sæt x 5 reps x 65-80 kg (lagde lidt til hver gang)

Pullups 5 sæt x 5 reps x BW (udført meget langsomt, heeelt op og heeeelt ned)

Dips 5 sæt x 5 reps x BW

Curls 5 sæt x 5 reps x ?? kg

Og så var jeg lige en tur forbi en kiropraktor med min lænd. Det viste sig, at mit bækken åbenbart har rykket sig lidt og sidder fast i en skæv position. Ikke underligt, at det bare er blevet værrere og værrere siden det skete for 2½ måned siden! Den gode nyhed var så, at det var en forholdsvis normal løfteskade, der burde kunne helbredes efter 4-5 behandlinger. Han gav min ryg nogle enorme knæk og sendte mig hjem med en ny tid næste uge :)

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Underviste 2½ times BJJ i dag. Det gik fint på nær en enkelt bevægelse hvor ryggen lige låste lidt op.

Derudover fik jeg lavet lidt styrketræning, der bestod af:

Bænkpres 5 sæt x 5 reps x 65-80 kg (lagde lidt til hver gang)

Pullups 5 sæt x 5 reps x BW (udført meget langsomt, heeelt op og heeeelt ned)

Dips 5 sæt x 5 reps x BW

Curls 5 sæt x 5 reps x ?? kg

Og så var jeg lige en tur forbi en kiropraktor med min lænd. Det viste sig, at mit bækken åbenbart har rykket sig lidt og sidder fast i en skæv position. Ikke underligt, at det bare er blevet værrere og værrere siden det skete for 2½ måned siden! Den gode nyhed var så, at det var en forholdsvis normal løfteskade, der burde kunne helbredes efter 4-5 behandlinger. Han gav min ryg nogle enorme knæk og sendte mig hjem med en ny tid næste uge :)

Super med en diagnose og udsigt til forbedring! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nåh, så er det vist tid til en lille opdatering af bloggen! :) Grunden til at jeg ikke har skrevet så meget herinde er fordi at min styrketræning er sådan rimelig kedelig og ustruktureret denne måned. Har fået trænet en masse overkrop hver 2.-3. dag som jeg planlagde og det går egentlig ret fint. Strandformen er i hvert fald lige kommet et skridt nærmere :cool:

Min ryg har det rigtig, rigtig godt. Kiropraktor/akupuntur har hjulpet, i hvert fald er jeg begyndt at kunne rulle med 95% intensitet nu, så det er super fedt. Mærker stort set intet til den længere. Dog vil jeg gerne lige vente til efter nytår med at starte dødløft seriøst op igen.

BJJ træningen går super her i CSA. Vi har lige haft Eric Hemphill på besøg fra USA for at undervise nogle dage. Super træning og der blev også delt ikke mindre end 8 nye bælter ud til mine elever. Lidt stolt er man vel!!

beltsalle.jpg

Glæder mig helt vildt til jeg skal ud og rejse her den 1., bliver sgu lækkert at komme på stranden og slappe lidt af!!

Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt onsdag:

86,6 kg.

Slet ikke dårligt! Lige pludselig virker 90 kg ikke urealistisk at nå. Jeg vejede omkring 83,5-84 da jeg kom hjem fra New York, så min strandtræning har da helt sikkert givet noget. Glæder mig til at komme i gang med dødløft igen efter nytår.

I overmorgen rejser jeg til Boracay og kommer hjem igen den 18. Det bliver lidt af en træningspause, men forhåbentlig får jeg en masse god mad, så jeg holder kaloriebalancen oppe :tongue: Et par billeder fra hvor jeg skal hen:

boracay1.jpg

boracay3.jpg

boracay2.jpg

Link to comment
Share on other sites

God gainer stil :4thumbup: Ser super lækkert ud med de billeder.... hvad skal du gi' for sådan en tur??

Er der forresten mulighed for at købe gi'er i CSA medens du er væk? ellers må jeg bare vente til du kommer hjem - så kan det jo blive en julegave fra mig til mig :tongue:

Link to comment
Share on other sites

God gainer stil :4thumbup: Ser super lækkert ud med de billeder.... hvad skal du gi' for sådan en tur??

Er der forresten mulighed for at købe gi'er i CSA medens du er væk? ellers må jeg bare vente til du kommer hjem - så kan det jo blive en julegave fra mig til mig :tongue:

Jeg kan ikke huske den præcise pris - vi har fået ændret og tilføjet lidt dage m.m. hen ad vejen siden vi bestilte rejsen første gang tilbage i marts. Ligger på ca. 11k+ men så er det også REN luksus det mest eksotiske sted vi kunne finde på verdenskortet :cool:

Jeg har vist ikke nogle gi'er i din størrelse liggende (med mindre du vil have en rød). Får nogle kasser hjem lige når jeg kommer hjem fra ferie (omkring d. 18.), så du må vist vente lidt :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke huske den præcise pris - vi har fået ændret og tilføjet lidt dage m.m. hen ad vejen siden vi bestilte rejsen første gang tilbage i marts. Ligger på ca. 11k+ men så er det også REN luksus det mest eksotiske sted vi kunne finde på verdenskortet :cool:

Jeg har vist ikke nogle gi'er i din størrelse liggende (med mindre du vil have en rød). Får nogle kasser hjem lige når jeg kommer hjem fra ferie (omkring d. 18.), så du må vist vente lidt :)

Er det 11k pr. person?? Ser cool ud... du må give en full report derfra. Tror godt jeg ku' trænge til sådan en tur i jan. :smile:

Og nej, ingen rød gi til mig... det er jeg sgu ikke :ninja: nok til! Kunne være fedt, hvis du kunne skaffe nogle lidt mere customized gi'er, men det må vi lige tage når du kommer hjem! God tur :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Fik trænet ca. 4-5 timers BJJ i forgårs. FÅÅÅÅRK hvor var jeg øm i kroppen i går, det var da helt vildt. Kan virkelig godt mærke jeg lige har været på ferie :tongue:

Nåh men det var fedt at komme i gang igen, glæder mig til at give den gas efter nytår, der skal jeg også starte dødløft op igen, det bliver sweet!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

BJJ: 2 timers voksenhold hvor jeg primært underviste, men også fik rullet en del. 1 times stille og roligt børnehold.

Fik lavet lidt meget stille og rolig styrketræning, bare for lige at få følelsen tilbage i kroppen. Det er min plan at starte op igen tirsdag efter nytår. Har meget effektivt fået forbrændt min lille feriemave af siden jeg kom hjem, det går sgu hurtigt når man ruller så meget og spiser så lidt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

...og der er meget mere hvor det kommer fra ;)

Tirsdag

Så tager vi hul på et nyt år og genopstart af styrketræning efter ferie, jul, nytår og skade.

Opvarmning

Ca. 150 spark (highkick, lowkick, fronkick) og knæ på sandsæk m. fokus på korrekt teknik

Dødløft

5 x 85 kg

5 x 95 kg

5 x 95 kg

5 x 105 kg

5 x 105 kg

5 x 105 kg

Jeg lagde meget stille og roligt ud med dødløft i dag, er stadig ikke helt tryg ved det efter skaden. Det var ikke den store styrkemæssige udfordring at udføre løftene, brugte mest fokus på at gøre det korrekt og mærke efter der hvor jeg har haft min skade. Efter sidste sæt kunne jeg mærke en liiiille smule, så jeg stoppede der. Stadig ikke 100% ovre det!

Chinups

1 x 10 reps

1 x 10 reps

1 x 5 reps

1 x 5 reps

1 x 8 reps

Puha, jeg kan virkelig mærke jeg har mistet meget power i denne øvelse. Der er langt op til dengang jeg lavede 25 reps :crazy: Nåh, men det er vel bare med at klø på...

Bænkpres

5 x 60 kg

5 x 70 kg

5 x 70 kg

4 x 70 kg

Stille og roligt for lige at holde den øvelse ved lige, nu jeg fik lavet lidt af det i november mens jeg ventede på behandling af dødløftskaden.

Dumbbell shrugs

5 sæt x 5 reps x 2x30 kg

Fik jeg lige lyst til at smide ind :)

Dumbbell military press

5 x 40 kg

5 x 35 kg

Dips

5 x 5 x BW

...og så kan jeg vist roligt erklære mig i gang igen! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Er stadig ret øm fra al den isoleringstræning i forgårs, så jeg besluttede mig for at lave noget kettlebells i dag Bare for lige at komme ind i rytmen med det igen. Lavede lidt forskelligt...

Opvarmning

Ca. 100 spark på sandsæk

Turkish Getups

5 min. kontinuerligt med 24 kg.

Swings (enarms)

1 sæt x 25 reps x 24 kg.med hver arm

Clean and press

2 sæt x 5 reps x 24 kg med hver arm

Snatch

1 sæt x 10 reps x 16 kg med hver arm

1 sæt x 5 reps x 24 kg med hver arm

Bottom up press

1 sæt x 5 reps x 16 kg med hver arm

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Super fed træningsdag!

BJJ børnehold: 1 times undervisning. Meget hyggeligt at se dem igen efter ferien :)

BJJ voksenhold: 1 timers træning. Vi kørte en masse clinch og godt en times sparring. Fik virkelig givet den gas.

Styrketræning: Jeg fik pludselig lyst til at træne en masse kettlebells, selvom jeg egentlig havde andre planer for i dag. Måske var det fordi jeg så Kenneth Jay undervise for første gang i lang tid. Kunne ikke være med til kettlebell holdet da jeg lige havde et møde, men gav den gas i godt en time bagefter. Var ikke rigtig noget system i hvad jeg lavede, men fik lavet masser af swings, clean+press, military press, bottom up press, guard attack, maveøvelsesting m.m. + nogle pullups. Det var super fedt og fuck hvor er jeg smadret nu :tongue:

Jeg er dog ret øm hvor jeg havde min rygskade, håber ikke den er på vej tilbage igen...

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Mandag

Endnu en super fed træningsdag. Jeg sprang styrketræningen over for at have energi til al det andet. Giver den gas med noget helkropstræning i morgen i stedet :)

BJJ børnehold: 1 times undervisning.

BJJ voksenhold: 2 timers træning med gæstetræner Omar fra Portland, Oregon. Omar blev nummer 3 ved VM i Brasilien for få måneder siden.

MMA: Ca. 1,5 times sparring med la Cour.

Træning fra 16.00 til 21.30 - herligt!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Chinups

5 sæt x 5 reps x BW

Squat

5 reps x 20 kg

5 reps x 40 kg

5 reps x 50 kg

5 reps x 60 kg

5 reps x 70 kg

5 reps x 80 kg

5 reps x 90 kg

5 reps x 100 kg

5 reps x 100 kg

5 reps x 100 kg

5 reps x 100 kg

Bænkpres

5 reps x 70 kg

5 reps x 70 kg

5 reps x 70 kg

5 reps x 70 kg

3 reps x 70 kg

Sidepress

5 sæt x 5 reps x 24 kg kettlebell (hver arm)

Snatch

3 sæt x 5 reps x 24 kg kettlebell (hver arm)

Bicep curls

3 sæt x 5 reps x 16 kg kettlebell (hver arm)

Mavebøjninger med strakte ben og kettlebell holdt i strakte arme over hovedet (navn?)

5 sæt x 5 reps x 16 kg

Dumbbell rows

3 sæt x 5 reps x 34,5 kg (hver arm)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share