Zhjoo Zjiiitsu dos Graugardo


Graugart
 Share

Recommended Posts

Torsdag

Dødløft 10 sæt x 5 reps x 85 kg

Kettlebell Seesaw press 3 sæt x 20 reps x 2 stk. 24 kg. kugler

Pullups 3 sæt x 5 reps x BW + 16 kg

Glute/Ham raises 3 sæt x 3 reps

PIS min lænd brokkede sig rigtig meget da jeg prøvede at dødløfte, så jeg måtte give op. Har snakket med min fys om at han skal se på den asap. MEGA nederen hvis jeg skal holde pause med dødløft nu hvor jeg lige er på vej op igen :unhappy::unhappy::unhappy:

Tror jeg vil fokusere lidt på min vægt igen. Mest fordi at når jeg har en ugentlig vejning at se frem til, så husker jeg også lidt bedre at spise en masse. I dag så vægten rimelig fornuftig ud, men jeg vejer mig lige lørdag når jeg har restitueret lidt og det er morgen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 434
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har fået taget lidt flere billeder af København til mit website...

IMG_6678.jpg

Se resten på www.cgmedia.dk :)

Hvordan hjælper den Glute/Ham raise dit game i BJJ og MMA?

I fail to see the connection. Please enlighten me Shogun... :smile:

I det "bid" man laver med benene ved triangle, armbar, hooks m.m. benytter man sig jo af hamstrings og glutes, derfor :)

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

BJJ: 2 timers træning. Masser af clinch og sparringskampe. God workout

Cykel: ca. 45 minutters blandet kørsel.

Jeg droppede kettlebells i dag pga min lænd der ikke har det for godt. Lavede lidt blandet styrketræning i stedet.

Morgenvægt:

84,8 kg

Altså godt nok spiste jeg en god portion aftensmad i går, men havde sgu ikke regnet med at jeg ville veje så meget! Først stod den faktisk på 85,15 kg, men så gik jeg lige en tur på toilettet. Har desuden også kørt 4,2 km på cykel her til morgen inden vejningen. Super fedt hvis det er permanent, så har jeg ikke tabt mig nær så meget som jeg troede :)

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Mandag

Squat 5 sæt x 5 reps x 110 kg

Barbell Military Press 3 sæt x 10 reps x 43 kg

Pullups speed reps i gi 10 sæt x 3 reps

Glute/Ham raises 5 sæt x 2 reps

Min lænd brokker sig stadig en del, så jeg har skiftet dødløft ud med squat til vandret (siddende) niveau. Hvis jeg går længere ned, gør det ondt, så jeg må holde der. Savner allerede dødløft!! :unhappy:

BJJ børnehold: 1 times træning, pænt fremmøde.

BJJ introhold: 1 times træning, 6 nye til prøvetime.

BJJ voksenhold: 1½ times træning, clinch med gi. Super fede moves!

MMA: 1½ times sparring med la Cour.

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Side Press 3 sæt x 5 reps x 27 kg

Liggende Barbell Rows 5 sæt x 5 reps x 70 kg

Passive pullups 5 sæt x 13 sekunder

Cykel: Ca. en times minutters kørsel.

Tadaaaa :4trumpet:Lændesmerter

Det kan godt være, at det ser lidt fesent ud, men fik dem anbefalet af Jørgen L (fys) og de hjalp big-time på mine problemer med lænden!

Super, tak! Jeg kigger på det asap...

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Double Kettlebell Swings 3 sæt x 10 reps x 2 stk. 16 kg

Double Kettlebell High Pulls 3 sæt x 10 reps x 2 stk. 16 kg

Double Kettlebell Cleans 3 sæt x 10 reps x 2 stk. 16 kg

Double Kettlebell Snatches 3 sæt x 10 reps x 2 stk. 16 kg

BJJ: 1 times introhold undervisning.

BJJ: 1½ times voksenhold. Re-shoot og en masse detaljer fra quarters bottom.

MMA: Ca. 1 times træning med la Cour.

Puha min krop er virkelig brugt lige for tiden. Jeg holder intensiteten nede med kettlebells for at overleve :) Har også fået en masse små knubs til træning. La Cour kom til at slamme mig lige på mit trykkede ribben og jeg har forstuvet et par tæer og en finger :( Glæder mig til hans kamp er overstået, det er sgu hårdt arbejde at få så mange tæsk! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Squat 7 sæt x 70-100 kg.

Kettlebell Seesaw press 3 sæt x 20 reps x 2 stk. 24 kg. kugler

Pullups 3 sæt x 5 reps x BW + 16 kg

Glute/Ham raises 3 sæt x 3 reps

Tør stadig ikke lave dødløft, så lavede lidt let squat til vandret position ligesom sidst. Startede på 70 kg og arbejdede mig op til 100 kg.

Link to comment
Share on other sites

Det er da også en fornuftig træningsmængde du får banket af, Christian! :superman: Du holdt da vist også intensiteten lidt nede, da vi rullede -men så havde jeg da i det mindste en lille chance for at kunne følge (bare en smule) med!

I øvrigt en klasse bemærkning: "den der laver du ikke på gainer-dødløfteren" :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Min lænd har brokket sig virkelig meget siden træningen torsdag (turtle position, den burde jeg have set komme :mad: ), så jeg har taget et par forholdsregler for ikke at forværre det. Jeg er begyndt på de øvelser Dan postede og så holder jeg lige igen med at cykle det næste stykke tid. Jeg kan forestille mig at en time om dagen i foroverbøjet position på en saddel ikke er optimalt for min dårlige lænd.

Nåh ja og så var jeg jo meget spændt på, hvad vægten sagde i dag, hvor jeg siden sidste uge har givet den gas med weight gainer for at holde kalorieindtaget oppe....

Morgenvægt:

85,7 kg

Sejt, jeg har aldrig vejet så meget før :4thumbup: Vejede faktisk 86,25 kg første gang, men så gik jeg lige på toilettet (for anden gang i dag) og vejede mig igen. Så den officielle vægt bliver den laveste, vil ikke snyde mig selv :) Jeg tror bare jeg bliver ved med det weight gainer projekt lidt endnu, fedt at se det giver mig så meget mere ud at styrketræningen.

Jeg dropper kettlebells træningen i dag pga min lænd og laver lidt overkropstræning i stedet.

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Mandag

Squat 5 sæt x 5 reps x 90 kg

Barbell Military Press 3 sæt x 10 reps x 42,5 kg

Pullups speed reps i gi 10 sæt x 3 reps

Glute/Ham raises 5 sæt x 2 reps

BJJ børnehold: 1 times undervisning.

BJJ introhold: 1 times undervisning.

BJJ voksenhold. Ca. 30 minutters sparring. Sprang tekniktræningen over, da min lænd ikke er så glad for det...

MMA: En lille times stille og rolig træning med la Cour. Han skal kæmpe lørdag!! www.fightergalla.dk

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Tilykke med dine nye gains! :4mewantfood:

Det er imponerende at du kan gaine mens du træner så meget andet end fokuseret gainerdødløft. :4thumbup:

Tak! Ja, der bliver også trænet en del for tiden.... Mit ugeprogram er:

Styrketræning: 5x ca. en time

Brazilian Jiu Jitsu: 9 timer + diverse

Mixed Martial Arts: 4 timer

Cykling: 5 timer

Puha, så skal der sgu ædes igennem! :4mewantfood:

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Kettlebell Seesaw press 3 sæt x 20 reps x 2 stk. 16 kg. kugler

Pullups 3 sæt x 5 reps x BW + 16 kg

Glute/Ham raises 3 sæt x 3 reps

Lørdag

Morgenvægt:

86,0 kg.

"Kun" en fremgang på 0,3 kg. denne uge, men dog en fremgang! Jeg har jo heller ikke hverken dødløftet eller squattet denne uge, så det er fair nok. Bliver ikke til noget styrketræning i dag lørdag, da jeg skal til Odense og corner Thomas la Cour til Fighter Galla.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Så er det vist tid til en update! :)

Kom hjem fra New York i mandags. Suuuuper fed tur :4thumbup:

Min ryg har det rigtig, rigtig skidt. Den lille dødløft skade jeg fik for et par måneder siden er gået slemt op efter nogle forkerte bevægelser under BJJ træning. Gør super ondt :mad: Har nummeret på en kiropraktor som jeg skal ringe til i morgen, nu skal der gøres noget ved det...

Projekt Turtles ben status: ON HOLD :unhappy::unhappy::unhappy::unhappy:

Dødløft er helt ude af billedet p.t., det bliver nok tidligst efter nytår at jeg kan lave det igen. Noget rigtig lort, var ellers ved at være godt oppe i form med den øvelse, og det er for sejt at have turtles-ben som vi alle drømmer om :tongue:

November måned står på formentlig meget lidt BJJ/MMA træning og ingen cykling. Eneste styrketræning jeg kan lave er overkropstræning og eftersom jeg skal 2½ uge til Filipinerne den 1. december har jeg besluttet mig for at november bliver officiel BEACH TRAINING MONTH for mig :superman: Ja, der skal pumpes guns, triceps og bryst til den store guldmedalje. Når jeg alligevel ikke kan lave noget ordentlig voksentræning, kan jeg lige så godt lave lidt diskopump :laugh:

Så de næste 4 ugers tid står den på pullups, military press (ved ikke om lænden kan klare det men vil prøve), bænkpres, dips og curls. Bliver sjovt at prøve noget lidt andet for en gangs skyld.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hjem, sensei! :cool:

Du behøver altså ikke at fake en rygskade som påskud for at disco-træne! :wink::laugh:

Spøg til side: surt show med ryggen.... pullups, dips, bænk og MP er da gode øvelser - måske du også kan lave lidt en-arms row? Skal nok blive godt!!

God bedring dér!

Link to comment
Share on other sites

ak ja, gid det var noget jeg fakede :unhappy:

Har også tænkt mig at se om jeg kan lave rows / enarms-rows. Ved ikke hvor meget pres der er på lænden der. I går lavede jeg pullups, dips og bænk, det gik fint. Kommer til at træne sådan lidt usystematisk den her måned, må prøve noget nyt :smile:

Hvornår ser vi ninja-Dan tilbage til zhoozhits?

Link to comment
Share on other sites

ak ja, gid det var noget jeg fakede :unhappy:

Har også tænkt mig at se om jeg kan lave rows / enarms-rows. Ved ikke hvor meget pres der er på lænden der. I går lavede jeg pullups, dips og bænk, det gik fint. Kommer til at træne sådan lidt usystematisk den her måned, må prøve noget nyt :smile:

Hvornår ser vi ninja-Dan tilbage til zhoozhits?

Jeg var til træning i mandags, og der var ikke problemer med albuerne. :4thumbup: Ville rigtig gerne ha' været med til cph open i weekenden, men med manglende træning og mulighed for at overbelaste albuerne - blev det no-go. Der kommer jo nok en anden turnering, hvor jeg ka' vise mine mad skills :laugh:

ses

Link to comment
Share on other sites

ak ja, gid det var noget jeg fakede :unhappy:

Har også tænkt mig at se om jeg kan lave rows / enarms-rows. Ved ikke hvor meget pres der er på lænden der. I går lavede jeg pullups, dips og bænk, det gik fint. Kommer til at træne sådan lidt usystematisk den her måned, må prøve noget nyt :smile:

Hvornår ser vi ninja-Dan tilbage til zhoozhits?

...

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Or hvad hvor har jeg været øm efter styrketræningen onsdag. Kan godt mærke det er længe siden jeg har lavet noget :blink: Ville dog ønske det var benene jeg var øm i, men dem blev der ikke noget træning af...

Lavede lidt one-arm rows i dag, det gik fint. I morgen burde den værste ømhed have lagt sig så jeg kan køre hele overkroppen igennem igen.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Havde børnehold en times tid. Kunne ikke rigtig træne med på voksenholdet pga min lænd.

Fik trænet lidt overkrop. Dumbbell military press (føles totalt gainer agtigt! :laugh: ), bænkpres, dips.

Bliver spændende at se hvor stor en forskel det gør at jeg nu egentlig ikke rigtig laver anden træning ud over styrketræningen ift. før hvor jeg trænede 14-15 timer BJJ/MMA/cykel om ugen.

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share