Zhjoo Zjiiitsu dos Graugardo


Graugart
 Share

Recommended Posts

  • Replies 434
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tak Kenneth! :)

Nåh, jeg har tænkt lidt over det, og jeg må nok hellere se at få defineret...

Træningsplan / mål for første halvår 2007

Sidste år fulgte jeg Kenneths fantastiske træningsprogram punktligt og nåede mit mål om at komme op på 85 kg. (startede på 76,9), så det må siges at være rimelig meget en succes. Tusing tak til Kenneth for hjælpen, havde ikke klaret det uden hans ekspertise. Ligger på omkring 85-86,5 kg lige for tiden, så det kan ikke være bedre. Jeg føler mig super godt tilpas på den her vægt, det er virkelig en god fornemmelse. Fedtprocenten er stadig lav, har en minidelle på maven efter mine 5 ugers rejser i november og december, men den får jeg brændt af på no time med lidt MMA og BJJ træning.

Så hvad nu?!?

Det har været fedt at have et program et følge nøjsommeligt, notere alle mine fremgange og have noget at "holde fast i". Jeg vidste altid præcis hvad jeg skulle lave hver dag, og det virkede. Det har også været en god "uddannelse" i at blive fortrolig med de mange øvelser, samt komme ind i en god træningsrytme og skabe en lyst til at træne (styrketræning).

Så det jeg har tænkt mig at gøre i første halvår af 2007 (fra nu og til sommerferien) er, at gå lidt væk fra det strukturerede træning og træne lidt mere efter "gefül". Træne når jeg føler at min krop har energi til det og træne det jeg føler jeg har brug for at træne. Det betyder ikke at jeg kommer til træne mindre - nok tværtimod - siden nytår har jeg trænet som en gal synes jeg *GG* Jeg får også trænet utrolig meget BJJ og MMA for tiden og det tager meget hårdt på min krop nogle gange, så jeg har brug for at have noget fleksibilitet i mine styrketræningstider i stedet for at SKULLE træne hver formiddag fx.

Vi har fået spejle op i klubben og det har givet mig en fornyet lyst til at lave kettlebells træning. Det er altså meget federe når man kan se sig selv lave øvelserne og hele tiden korrigere sin balance og form. Med så store bevægelser og helkropsøvelser som kettlebells ligger op til, synes jeg det gør en kæmpe forskel hele tiden at kunne se om man gør tingene rigtigt.

Jeg vil have mindre fokus på vægtforøgelse (da jeg har nået mit mål) og mere fokus på styrke og udholdenhed. Jeg skal lave masser af øvelser a la mine statiske pullups og ham/glute raises, der gavner mit BJJ game så meget.

Dødløft er stadig min store kærlighed, men jeg føler ikke at min bækkenskade er helt klar til at jeg giver den for meget gas med det endnu. Jeg har stadig til mål at kunne dødløfte 200 kg, men det bliver ikke dette halvår. Jeg vil ikke risikere at skulle holde pause fra det hele igen.

Så fra nu og indtil sommerferien vil fokuspunkterne på min træning være:

- Fleksible træningstider

- Mindre struktur

- Kettlebells

- Styrke og udholdenhed

- Vægtforøgelse ikke vigtig

- Dødløft er ikke glemt, men gemt :)

Jeg er SÅ klar til at give den gas! :superman:

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Brazilian Jiu Jitsu introhold: 1 times undervisning. Lavede nogle basis sweeps fra guard.

Brazilian Jiu Jitsu øvet hold: 1½ times træning. Guardpass/-forsvar og noget isolationssparring.

Svingede lidt rundt med en kettlebell i 5 minutter efter det, bare for lige at lave en lille smule :)

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Turkish Getup

5 minutter non stop med 24 kg. kettlebell

Clean and Press

6 sæt x 5 reps x 24 kg. (hver arm)

Snatch

3 sæt x 5 reps x 24 kg. (hver arm)

Chinups

10 sæt x 5 reps x BW

Dødløft

5 reps x 85 kg

5 reps x 105 kg

5 reps x 115 kg

5 reps x 115 kg

Barbell Upright Row

5 reps x 20 kg

5 reps x 30 kg

5 reps x 40 kg

5 reps x 40 kg

5 reps x 40 kg

5 reps x 40 kg

Renegade Rows

3 sæt x 5 reps x 24 kg. kettlebell (hver arm)

Jeg kunne sgu ikke holde mig for lige at prøve dødløft, skulle jo lave et eller andet til benene :) Det gik fint nok, bliver spændende at se om jeg bliver øm i min skade i morgen. Det var en god lang træningssession, fedt at få løftet en masse!

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Turkish Getup

5 minutter non stop med 24 kg. kettlebell

Clean and Press

6 sæt x 5 reps x 24 kg. (hver arm)

Snatch

3 sæt x 5 reps x 24 kg. (hver arm)

Chinups

10 sæt x 5 reps x BW

Dødløft

5 reps x 85 kg

5 reps x 105 kg

5 reps x 115 kg

5 reps x 115 kg

Barbell Upright Row

5 reps x 20 kg

5 reps x 30 kg

5 reps x 40 kg

5 reps x 40 kg

5 reps x 40 kg

5 reps x 40 kg

Renegade Rows

3 sæt x 5 reps x 24 kg. kettlebell (hver arm)

Jeg kunne sgu ikke holde mig for lige at prøve dødløft, skulle jo lave et eller andet til benene :) Det gik fint nok, bliver spændende at se om jeg bliver øm i min skade i morgen. Det var en god lang træningssession, fedt at få løftet en masse!

Det kører jo godt med DBM Mix-It-Up princippet! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har i hvert fald fundet ud af, at en af "bivirkningerne" ved at træne sådan, er at jeg får trænet helt vildt meget :tongue: De sidste par gange har jeg i hvert fald givet den gas :tongue: Det er måske også fordi jeg træner når jeg har overskuddet til det og ikke når jeg er træt og udmattet.

Vi ses lørdag!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

BJJ børnehold: 1 times undervisning. De var for en gangs skyld koncenterede og stille! :)

BJJ voksenhold: 2 timers undervisning og træning. Vi kørte en hel masse clinch med nedtagninger, fedt!

Styrketræning: Ja, det blev ikke til mere end 5 x 6 chinups x BW. Jeg var ellers godt igang, men så blev jeg lokket til at være med til...

MMA: Ca. 45 minutters sparring / snak. Vi har et rimelig pænt hold der skal kæmpe den 3. februar i DGI byen så vi gav den gas!

Link to comment
Share on other sites

Mit seneste projekt er netop kommet online:

www.ShogunHQ.com

:superman:

Der er jo super meget cool stuff!! :4thumbup: :cool:

Længe siden jeg har set din pro MMA kamp....God G&P og så har du satme gainet meget siden dengang! :superman:

....... men du mangler da lige et ordentlig 'karate chop' i haserne på ham ved den nedtagning :tongue:

Link to comment
Share on other sites

lol ja der er en del detaljer i mit game, der har forbedret sig siden dengang, det er sjovt at se :tongue:

Mandag

BJJ børnehold: 1 times undervisning.

BJJ introhold: 1 times undervisning.

BJJ voksenhold: 1,5 times undervisning.

MMA: 1,5 times undervisning.

Damn det var en lang dag med meget undervisning :crazy: Men var faktisk ret fedt og jeg havde masser af energi til det. Også rigtig fedt at der er så mange til holdene, jeg tror der var godt 60-70 mennesker igennem Graugardos uddannelses system i dag :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Pullups

10 sæt x 6 reps x BW

Clean and press

5 sæt x 5 reps x 24 kg. kettlebell (hver arm)

Squat

5 reps x 50 kg

5 reps x 60 kg

5 reps x 70 kg

5 reps x 80 kg

5 reps x 90 kg

5 reps x 90 kg

5 reps x 90 kg

Bænkpres

5 reps x 70 kg

5 reps x 60 kg

5 reps x 70 kg

5 reps x 60 kg

Dips

5 sæt x 5 reps x BW

Upright Rows

5 sæt x forskellig vægt, kiggede sgu ik lige efter :-D

Situps

5 sæt x 7 reps x 20 kg i strakt arm over hovedet

Desuden blev der lige tid til...

BJJ: 1 times privatundervisning

MMA: Ca. en times sparring.

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Torsdag

BJJ: 1 times privatundervisning

Pullups

10, 8, 6, 4, 6, 8 x BW

Barbell rows

4 reps x 70 kg

5 reps x 60 kg

5 reps x 60 kg

5 reps x 60 kg

5 reps x 60 kg

Clean and press

7 sæt x 5 reps x 24 kg (hver arm)

Bænkpres

10 reps x 50 kg

5 reps x 60 kg

5 reps x 65 kg

5 reps x 67,5 kg

5 reps x 70 kg

Barbell bicep curls

6 sæt x 5 reps x 25 kg + lille stang

Barbell Upright Rows

3 sæt x 8 reps x 25 kg + lille stang

...og til sidst lidt MMA sparring i en halv times tid :)

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Lørdag

BJJ børnehold: 1 times undervisning

BJJ voksenhold: 2 timers undervisning. Viste et par secret moves og vi lavede en masse sparring - nice :)

Styrketræning: Ikke så meget, bare lidt små træning... Pullups, dips, military press. Havde ikke meget energi.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

MMA: 1 times træning med la Cour... guard.

BJJ børnehold: 1 times undervisning.

BJJ introhold: 1 times undervisning.

BJJ øvet hold: 1,5 timers undervisning + noget rul. Får lært en masse af mine moves fra mig på dette hold for tiden, det er fedt at se folk begynde at bruge dem!

MMA: 1,5 times undervisning. Rigtig godt at køre folk igennem en masse hård træning!

Ingen jordisk chance for at jeg kunne få overskud til styrketræning på en dag som i dag! :dry:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Så skal der styrketrænes!!

Barbell Clean and Press

5 sæt x ? reps x 25 kg. (kørte vist ca. 15-20 reps hvert sæt)

Woodchopper

10 reps x 10 kg

10 reps x 10 kg

10 reps x 15 kg

10 reps x 20 kg

10 reps x 20 kg

10 reps x 20 kg

Pullups

5 sæt x 5 reps x BW

Kettlebell Clean and Press

3 sæt x 5 reps x 24 kg. (hver arm)

Bænkpres

5 sæt x 5 reps x 60 kg

Situps

5 sæt x 10 reps x 20 kg

...ok SÅ meget skulle jeg så heller ikke lave :unhappy: De mange timers træning i går + leverbetændelsesvaccination har drænet mig rimelig meget for energi, så jeg kunne ikke lave så meget alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

MMA: 1 times træning med la Cour... guard.

BJJ børnehold: 1 times undervisning.

BJJ introhold: 1 times undervisning.

BJJ øvet hold: 1,5 timers undervisning + noget rul. Får lært en masse af mine moves fra mig på dette hold for tiden, det er fedt at se folk begynde at bruge dem!

MMA: 1,5 times undervisning. Rigtig godt at køre folk igennem en masse hård træning!

Ingen jordisk chance for at jeg kunne få overskud til styrketræning på en dag som i dag! :dry:

Wow, sikke en indsats :superman: Fortsæt det gode arbejde

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Pullups

8, 8, 8, 6 reps x BW

Kettlebell clean and press

5 sæt x 5 reps x 24 kg (hver arm)

Barbell Full Contact Twist

3 sæt x 10 reps x 20 kg

Military press

3 sæt x 5 reps x 40 kg

Barbell rows

5 sæt x 5 reps x 60 kg

Barbell bicep curl

3 sæt x 5 reps x 25 kg

Dips

3 sæt x 5 reps x BW

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Mandag

Puha, endnu en rigtig lang mandag...

BJJ børnehold: 1 times graduering. Første gang jeg prøvede at lave det med børnene, det var rigtig sjovt og de var sgu super gode. Fik givet to gule bælter ud (de yngste i DK) og to andre fik streger på deres hvide bælte.

BJJ introhold: 1 times undervisning.

BJJ øvet hold: 1,5 times undervisning. Triangle fra guard og mount + 1000 detaljer, kontraangreb og kombinationer. Rigtig fedt at have et hold med så mange dygtige deltagere, hvor jeg bare kan kaste en masse teknikker ud og de kan finde ud af det med det samme. Virkelig højt niveau det hold er ved at få!

MMA: 1,5 times undervisning. Basis clinch for begynderne og hård sparring for dem der skal kæmpe på lørdag.

Glæder mig til at få løftet nogle vægte i morgen :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Barbell clean and press

3 opvarmningssæt x ? reps x 20 kg

5 reps x 30 kg

5 reps x 35 kg

5 reps x 35 kg

5 reps x 35 kg

5 reps x 35 kg

5 reps x 40 kg

5 reps x 40 kg

5 reps x 40 kg

Lateral raises

5 sæt x 5 reps x 2x9 kg

Upright rows

3 sæt x 5 reps x 40 kg

Double Kettlebell cleans

10 reps x 2x24 kg

8 reps x 2x24 kg

6 reps x 2x24 kg

Skiftevis snatch og clean and press

2 sæt x 16 kg til failure (hver arm)

Bænkpres

10 sæt x 5 reps x 60 kg

Situps

3 sæt x 10 reps x 20 kg

Barbell Full Contact Twist

5 sæt x 6 reps x 30 kg + 20 kg stang

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Mit seneste projekt er netop kommet online:

www.ShogunHQ.com

:superman:

Hej Christian :bigsmile:

Flot og BRUGBAR side, du der har gang i! Må vist til at benytte den, så jeg kan følge bedre med i træningen på øvet hold :tongue:

Jeg er forøvrigt rigtig glad for din BJJ-træning - og er meget ked af, jeg snart bliver nødt til lige at holde en pause pga. knæ-operation :dry: Satser på at vende stærkt tilbage!

Det er forøvrigt dejligt at høre, at du kan se fremgang hos mig - det kan jo være svært selv at se det nogen gange, men gode trænere... :wink:

Og så, må jeg sige, at dine navne på greb etc. a la "rævegreb" og "tranefingre" både får smilene frem :laugh: samt gør, at man kan huske dem.

Ses til træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Christian :bigsmile:

Flot og BRUGBAR side, du der har gang i! Må vist til at benytte den, så jeg kan følge bedre med i træningen på øvet hold :tongue:

Jeg er forøvrigt rigtig glad for din BJJ-træning - og er meget ked af, jeg snart bliver nødt til lige at holde en pause pga. knæ-operation :dry: Satser på at vende stærkt tilbage!

Det er forøvrigt dejligt at høre, at du kan se fremgang hos mig - det kan jo være svært selv at se det nogen gange, men gode trænere... :wink:

Og så, må jeg sige, at dine navne på greb etc. a la "rævegreb" og "tranefingre" både får smilene frem :laugh: samt gør, at man kan huske dem.

Ses til træning :smile:

Findes der også et rævegreb? Jeg kender kun rævefoden - må ha sovet i timen! :w00t:

Edit: Christian, hvor har du lært BB C&P???

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Tak for det, Tina! Ærgeligt med operationen, men det er vel hvad der skal til for at du kan fortsætte på sigt? Hvor længe er du ude?

Dan, ja gu er der da et rævegreb!!! :laugh:

Jeg har ikke læret BB C&P nogle steder, tog bare en barbell og gjorde næsten ligesom jeg laver C&P med kettlebells :4thumbup: Synes egentlig det gik glimrende, men det kan da godt være at du lige skal give mig et par pointers næste gang :smile:

Onsdag

BJJ introhold: 1 times undervisning - guardpass.

BJJ øvet hold: 1,5 times undervisning - pimpmoves. Jeg viste desuden et af DBM meget efterspurgt move, baseball choke fra kneeride, men han var der ikke til at lære det!!!

MMA: 1,5 times undervisning - clinch, double underhooks, single underhook, takedowns.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share