Zhjoo Zjiiitsu dos Graugardo


Graugart
 Share

Recommended Posts

Puha det har været et par rigtig dårlige dage for min træning her på det sidste. Fik lidt ondt i halsen tirsdag nat hvilket blev meget værrere af at løbe DHL stafet om aftenen, og har været syg siden :( Det betyder at jeg ikke har fået trænet og heller ikke rigtig fået spist nok - tør slet ikke stige på vægten :(

Dog er der ved at komme styr på lokalet ude i Grøndal Centret, det bliver SÅÅÅ fedt!! Vægge er revet ned, der er blevet malet og slæbt måtter. Vi håber at kunne træne fra i morgen lørdag.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad var din DHL tid??

Har du IØ fået min PM? :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 434
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

2½ times BJJ i går. Første træning i vores nyrenoverede lokale i Grøndal Centret, det var super fedt!! Og gjorde det selvfølgelig endnu bedre, at der var et rigtig flot fremmøde.

Styrketræningen er stadig på hold efter forkølelsen og al arbejdet med at få lokalet klar. Regner med at få al vores styrketræningsudstyr tilbage snart, og så kan jeg komme i gang med at træne når jeg er derude.

www.csa-cph.dk

Link to comment
Share on other sites

Hej Graugart. jeg håber det er i orden med et OT-spørgsmål i din log. Jeg overvejer at begynde til noget kampsport igen. jeg har tidligere da jeg var yngre dyrket meget jiu jitsu. jeg vil dog gerne prøve noget som er mere baseret på slag og spark som Thai eller bare almindelig boksning. problemet er at jeg har svært ved at få mig selv til at kunne slå igennem mod en modstander. har du nogen gode foreslag til noget træning af dette.

Mvh T:I:R :smile:

Edited by T:I:R
Link to comment
Share on other sites

2½ times BJJ i går. Første træning i vores nyrenoverede lokale i Grøndal Centret, det var super fedt!! Og gjorde det selvfølgelig endnu bedre, at der var et rigtig flot fremmøde.

Styrketræningen er stadig på hold efter forkølelsen og al arbejdet med at få lokalet klar. Regner med at få al vores styrketræningsudstyr tilbage snart, og så kan jeg komme i gang med at træne når jeg er derude.

www.csa-cph.dk

<{POST_SNAPBACK}>

nå du træner også i Grøndal, det gør jeg også kunne være man skulle kigge op en dag

Link to comment
Share on other sites

Hej Graugart. jeg håber det er i orden med et OT-spørgsmål i din log. Jeg overvejer at begynde til noget kampsport igen. jeg har tidligere da jeg var yngre dyrket meget jiu jitsu. jeg vil dog gerne prøve noget som er mere baseret på slag og spark som Thai eller bare almindelig boksning. problemet er at jeg har svært ved at få mig selv til at kunne slå igennem mod en modstander. har du nogen gode foreslag til noget træning af dette.

Mvh T:I:R  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil vove at påstå at du kan være helt rolig :) Man starter selvfølgelig stille og roligt ud med at slå på puder, og først senere kommer du til decideret sparring. Her starter man helt fra bunden, og der er naturligvis ingen der gør det uden selv at ville (plus de kan sige fra når som helst), så du skal ikke have dårlig samvittighed over at slå på dem - de har jo selv bedt om det :-) Vi har en masse meget erfarne folk på vores kick (thai) hold, som ikke har noget i mod at slår på dem, ja de vil nok endda bede dig om det for at lære dig noget :) Så kast du dig bare ud i det!

2½ times BJJ i går. Første træning i vores nyrenoverede lokale i Grøndal Centret, det var super fedt!! Og gjorde det selvfølgelig endnu bedre, at der var et rigtig flot fremmøde.

Styrketræningen er stadig på hold efter forkølelsen og al arbejdet med at få lokalet klar. Regner med at få al vores styrketræningsudstyr tilbage snart, og så kan jeg komme i gang med at træne når jeg er derude.

www.csa-cph.dk

<{POST_SNAPBACK}>

nå du træner også i Grøndal, det gør jeg også kunne være man skulle kigge op en dag

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jeg er med-ejer af CSA der ligger i lokale 34, du er meget velkommen til at kigge forbi og hilse på eller være med :) (www.csacph.dk)

Link to comment
Share on other sites

2½ times BJJ i dag. Det er bare en kæmpe fornøjelse at træne i vores nyrenoverede lokale, glæder mig over hvert minut derude. Flot fremmøde i dag på trods af landskampen, må man sige :)

Da jeg kom hjem fik jeg endelig leget lidt med mine kugler. Det blev til en halv times kettlebell træning.

Dobbelt swing 3 sæt á 8 reps med 2x16 kg (god opvarmning)

Dobbelt snatch 7 sæt á 8 reps med 2x16kg (juhuu dbl snatch for første gang LÆNGE!)

Alternating jerk 5 sæt á 8 reps (2x4) med 2x24 kg

Lidt janda situps blev der også tid til

Derefter en shake, et bad og lidt aftensmad inden jeg smutter i seng :)

Link to comment
Share on other sites

Så er styrketræningsudstyret slæbt op i vores lokale i CSA, så det bliver fedt at kunne styrketræne efter BJJ igen.

I aften starter vores nye træningsprogram, hvor jeg har hold fra 17:30-20:30. Bliver spændende at se hvor mange der kan møde op kl 17:30 til basis holdet.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Damn, super lang og hård træningsaften...

- 1½ times BJJ undervisning af basis holdet hvor jeg selv rullede en smule med.

- 1½ times BJJ træning på øvet holdet, der bestod af et par avancerede submissions og derfra rul

- Ca. 45 minutters INTENSIV kettlebell workout. Havde aftalt med en af mine træningspartnere at vi skulle køre kettlebell sammen efter BJJ, noget jeg var meget tæt på at fortryde efter de første 3 timer :blink: Men vi kom igang og gennemførte og så var det jo meget fedt bagefter. Super at have en og køre det sammen med, så kan man lige holde hinandens motivation oppe. Vi trænede som følger:

20 minutters supersæt:

- Weave and press 6 reps (hver side) med 2x16 kg

- One-legged deadlift 8 reps (hvert ben) med 24 kg

Blev til i alt 6 sæt.

20 minutters supersæt:

- Double snatch 6 reps med 2x16 kg

- Clean and jerk 6 reps med 2x16 kg

Blev ligeledes til 6 sæt.

Er PÆNT smadret i dag!

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Damn, super lang og hård træningsaften...

- 1½ times BJJ undervisning af basis holdet hvor jeg selv rullede en smule med.

- 1½ times BJJ træning på øvet holdet, der bestod af et par avancerede submissions og derfra rul

- Ca. 45 minutters INTENSIV kettlebell workout. Havde aftalt med en af mine træningspartnere at vi skulle køre kettlebell sammen efter BJJ, noget jeg var meget tæt på at fortryde efter de første 3 timer :blink: Men vi kom igang og gennemførte og så var det jo meget fedt bagefter. Super at have en og køre det sammen med, så kan man lige holde hinandens motivation oppe. Vi trænede som følger:

20 minutters supersæt:

- Weave and press 6 reps (hver side) med 2x16 kg

- One-legged deadlift 8 reps (hvert ben) med 24 kg

Blev til i alt 6 sæt.

20 minutters supersæt:

- Double snatch 6 reps med 2x16 kg

- Clean and jerk 6 reps med 2x16 kg

Blev ligeledes til 6 sæt.

Er PÆNT smadret i dag!

<{POST_SNAPBACK}>

Lækker træning, Christian! :4thumbup: Fedt at være i de "nye-gamle" lokaler. Du må sige til, hvis du en dag mangler en træningsmakker til lidt KB/styrke før/efter træning!

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Damn, super lang og hård træningsaften...

- 1½ times BJJ undervisning af basis holdet hvor jeg selv rullede en smule med.

- 1½ times BJJ træning på øvet holdet, der bestod af et par avancerede submissions og derfra rul

- Ca. 45 minutters INTENSIV kettlebell workout. Havde aftalt med en af mine træningspartnere at vi skulle køre kettlebell sammen efter BJJ, noget jeg var meget tæt på at fortryde efter de første 3 timer :blink: Men vi kom igang og gennemførte og så var det jo meget fedt bagefter. Super at have en og køre det sammen med, så kan man lige holde hinandens motivation oppe. Vi trænede som følger:

20 minutters supersæt:

- Weave and press 6 reps (hver side) med 2x16 kg

- One-legged deadlift 8 reps (hvert ben) med 24 kg

Blev til i alt 6 sæt.

20 minutters supersæt:

- Double snatch 6 reps med 2x16 kg

- Clean and jerk 6 reps med 2x16 kg

Blev ligeledes til 6 sæt.

Er PÆNT smadret i dag!

<{POST_SNAPBACK}>

Det er bare GRRRRRRRRRREAT!!!!!! :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

/KJ

Link to comment
Share on other sites

Aftenens træning:

- Dødløft basics intro af Kenneth :)

- 1½ times undervisning af basis BJJ holdet

- 1½ times sparring på BJJ øvet holdet

Derefter styrketræning. Jeg hoppede ben programmet med KB over her til aften, da jeg for det første skulle lave dødløft programmet og jeg var også ret træt i kroppen efter 3 timers træning. Det blev til følgende:

Dødløft:

1 sæt á 10 reps med 100 kg.

5 sæt á 5 reps med 100 kg.

Fik af vide jeg laver dem Sumo-stil. Er rimelig tilfreds med at lægge ud med 100 kg. Løftede ca. 160 1RM for 4 måneder siden da jeg sidst lavede lidt dødløft.

Derefter 20 minutters supersæt:

Double snatch 6 reps m. 2x16 kg.

Clean and jerk 6 reps m. 2x16 kg.

Denne gang nåede jeg 7 sæt, så det var et enkelt sæt mere end sidst. Fremskridt! :)

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Søndag

Clean and jerk 5x5 m. 2x24 kg.

Maling, besøg af svigermor, opsætning af glasvæv: Til failure.

Synes jeg er begyndt at kunne håndtere de 2x24kg kettlebells ret godt, i hvert fald er jeg overrasket over at jeg lige kan kværne 5x5 af sådan. Fedt!

Noget sygdom, en masse flyttearbejde i CSA og renovering af lejligheden herhjemme altsammen tilsat dårlig og for lidt kost + manglende styrketræning har gjort at vægten nu siger 80,1 kg :mad:

På lørdag er der Copenhagen Open submission wrestling turnering, hvor jeg er tilmeldt i -85 kg. Jeg tror sgu jeg smider det ene kilo og går ned i -79. Går og tænker om jeg skal droppe turneringen, det er trods alt kun 1½ uge før jeg skal på træningsrejse, så vil ikke risikere nogle skader. Meeen hvad fanden, jeg vil nok ærgre mig hvis jeg ikke tog med :)

Link to comment
Share on other sites

Aftenens træning:

- Dødløft basics intro af Kenneth :)

- 1½ times undervisning af basis BJJ holdet

- 1½ times sparring på BJJ øvet holdet

Derefter styrketræning. Jeg hoppede ben programmet med KB over her til aften, da jeg for det første skulle lave dødløft programmet og jeg var også ret træt i kroppen efter 3 timers træning. Det blev til følgende:

Dødløft:

1 sæt á 10 reps med 100 kg.

5 sæt á 5 reps med 100 kg.

Fik af vide jeg laver dem Sumo-stil. Er rimelig tilfreds med at lægge ud med 100 kg. Løftede ca. 160 1RM for 4 måneder siden da jeg sidst lavede lidt dødløft.

Derefter 20 minutters supersæt:

Double snatch 6 reps m. 2x16 kg.

Clean and jerk 6 reps m. 2x16 kg.

Denne gang nåede jeg 7 sæt, så det var et enkelt sæt mere end sidst. Fremskridt! :)

<{POST_SNAPBACK}>

SEJT!

Fredag

Farmerwalk: 1 rep. med 30 liter maling, ca. 1 km

Maling af lejlighed: Til failure

<{POST_SNAPBACK}>

Endnu sejere!!! :4thumbup: :laugh:

/KJ

Link to comment
Share on other sites

Så har vi fået en aftale på plads med Kenneth Jay om at undervise Kettlebells i CSA en gang om ugen. Vi har investeret i en ordentlig bunke kettlebells, så det bliver super fedt. Bare ærgeligt at jeg er i USA de første 4 gange holdet kører, men så må jeg vel bare lave det som hjemmearbejde :-)

Holdet starter den 15. oktober kl. 14.

For mere information, se www.csacph.dk

matspace.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mandag

1½ time undervisning BJJ basis hold

1½ time træning BJJ øvet hold

Dødløft 5x5 med 100 kg

20 minutters supersæt:

Double snatch med 2x16 kg

Clean and jerk med 2x16 kg

Blev til 7 sæt igen, næste gang skal jeg op på 8!

Kunne godt mærke kroppen var træt efter mine 24kg-kugles-eventyr de sidste par dage. Og så havde jeg heller ikke nået at få noget aftensmad inden de 3 timers BJJ, det drænede også lidt energi.

Ved sgu ikke lige om jeg kan overskue turneringen på lørdag, men nu ser vi.

Link to comment
Share on other sites

Aftenvægten i går efter 4 timers træning var forresten 79,1 kg, så er sikker på at jeg kan komme under 79 kg til på lørdag hvis det er.

Er glad for at være kommet i gang med dødløft. 5 reps med de 100 kg er klart overkommeligt for mig. Det er tungt, men ikke decideret hårdt. Glæder mig til at smække nogle flere kilo på hen ad vejen.

Den 4. oktober tager jeg en måned til USA, håber jeg kan finde mulighed for at træne lidt styrketræning derovre også, så jeg ikke ryger helt bagud.

Link to comment
Share on other sites

Så har vi fået en aftale på plads med Kenneth Jay om at undervise Kettlebells i CSA en gang om ugen. Vi har investeret i en ordentlig bunke kettlebells, så det bliver super fedt. Bare ærgeligt at jeg er i USA de første 4 gange holdet kører, men så må jeg vel bare lave det som hjemmearbejde :-)

Holdet starter den 15. oktober kl. 14.

For mere information, se www.csacph.dk

matspace.jpg

<{POST_SNAPBACK}>

Hey Mr G :bigsmile:

Det ser alt for fedt ud med jeres ny renoverede lokale!! Og seeeit med KB... måske jeg skulle komme forbi til en prøvetime - hvis man må det udelukkende til KB?? Kan jo være, at jeg ikke ser lige så sjåååv ud denne gang... :blush: (og ja - tillyk med de 5x5)

Ps. Kan godt forstå du overvejer det med stævnet... noget skidt at ligge i bunden af den vægtklasse man stiller op i...

:4heart: Tania

Link to comment
Share on other sites

Det ser alt for fedt ud med jeres ny renoverede lokale!! Og seeeit med KB... måske jeg skulle komme forbi til en prøvetime - hvis man må det udelukkende til KB?? Kan jo være, at jeg ikke ser lige så sjåååv ud denne gang...  :blush:  (og ja - tillyk med de 5x5)

Ja selvfølgelig, man er meget velkommen til kun at træne på kettlebell holdene hvis det er det eneste der har interesse :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share