Zhjoo Zjiiitsu dos Graugardo


Graugart
 Share

Recommended Posts

Hey Graugart..

Har du købt dvd'en fra den side du linkede til, eller kan den fåes fra andre steder? :wink: Den skal s.... være god hvis jeg skal bruge 35 dollar + forsendelse :innocent:

Well, der er flere grunde til det... For det første har jeg hypermobile og dermed ret sarte led. Især skuldre og hofte er udsat.

Jeg er ikke personligt overbevist om at mere muskelmasse reducerer risikoen for ledskader.

Jeg tror i højere grad det handler om større styrke og/eller bedre proprioception (evnen til ubevidst og bevidst at registrere et leds position) samt optimal træning hele vejen rundt om leddet(som f.eks. rotator cuffen i skulderen)

Held og lykke med projektet i øvrigt - og så regner jeg med at vi ses til næste openmat :superman:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 434
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Morgenvægt lørdag:

79,95 kg

Hmm, havde faktisk forventet en vægtforøgelse denne uge, da jeg har trænet konsistent, får rimelig god kost og startet med både kreatin og weightgainer. I stedet har jeg tabt 0,5 kg? Nåh, jeg må se på det store billede, det går nok frem næste uge så.

Dagens BJJ træning bestod af intet mindre end et OTTE timers "marathon". Virkelig flot fremmøde, vil tro der var en 30-35 personer og de fleste trænede en del timer. Masser af hygge og der blev også lige til en enkelt video ind imellem :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke personligt overbevist om at mere muskelmasse reducerer risikoen for ledskader. Jeg tror i højere grad det handler om større styrke og/eller bedre proprioception (evnen til ubevidst og bevidst at registrere et leds position) samt optimal træning hele vejen rundt om leddet(som f.eks. rotator cuffen i skulderen)

Det er nu heller ikke ledskader som sådan, men mine hofter og skuldre er meget "løse". Hvis jeg fx laver et "øksesparksbevægelse" altså svinger mit ben lige op og ned, så giver det en ordentligt "klunk"-lyd i hoften og det er meget ubehageligt. Svinger jeg min arm i cirkler giver det også en masse ubehagelige lyde og "hop" i leddet. Dette blev utrolig meget afhjulpet da jeg havde større muskelmasse, gav simpelthen følelsen af at jeg hang bedre sammen og da jeg bruger min krop utrolig meget ifm med min hobby/arbejde så er det en følelse jeg sætter pris på :)

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg tilbage på fuld power igen efter 2 uger med lavintensitets træning.

Mandag

Dødløft 5 sæt x 5 reps x 115 kg (+5 kg siden sidst, lidt tung men gik fint)

Barbell Military Press 3 sæt x 10 reps x 33,5 kg (+1,5 kg siden sidste uge)

Pullups 10 sæt x 3 speed-reps (wow, virkelig kommet power på)

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg tilbage på fuld power igen efter 2 uger med lavintensitets træning.

Mandag

Dødløft 5 sæt x 5 reps x 115 kg (+5 kg siden sidst, lidt tung men gik fint)

Barbell Military Press 3 sæt x 10 reps x 33,5 kg (+1,5 kg siden sidste uge)

Pullups 10 sæt x 3 speed-reps (wow, virkelig kommet power på)

OUTSTANDING!!!!

Off Topic: er du i CSA på onsdag 13-14 tiden? har en del materiale der skal uploades på kb.dk men nogle specielle ønsker. Så vil jeg lige kigge forbi så vi kan tale om det...

/KJ

Link to comment
Share on other sites

Mandag

BJJ: 1½ times undervisning og sparring, flot fremmøde endnu en gang. Gennemgik Fundamental Fives for bottom game.

MMA: Ca. en halv times sparring med La Cour, Kari og Nicolas. Super fedt at få kørt lidt af det.

Tirsdag

Squat 1 sæt x 20 reps x 65 kg (+5 kg siden sidste uge, +25 kg på 7 uger)

Side press 3 sæt x 5 reps x 24,5 kg (+2,5 kg siden sidste uge, +9,5 kg på 7 uger)

Bent over barbell rows 5 sæt x 5 reps x 65 kg (+5 kg siden sidste uge, +30 kg på 7 uger)

Fik også lige rullet en times tid med et par stykker der kom til mit formiddagshold.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Double swings 3 sæt x 10 reps m. 2x16 kg (prøver med 2x24kg næste uge)

High pulls 3 sæt x 10 reps m. 2x24 kg

Double cleans 3 sæt x 10 reps m. 2x24 kg (opgradering fra 2x16 kg, gik fint)

Double snatch 3 sæt x 10 reps m. 2x16 kg

Brazilian Jiu-Jitsu: 1½ times undervisning en en halv times sparring. Gennemgik Guard Surfing øvelsen i dag og isolerede den i ca. 30 minutter. God cardio workout!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt fredag:

80,65 kg

+700 gram siden sidste uge. Øv ville gerne have været over 81 kg i dag, jeg spiste endda en hel laks i går! :sneaky2:

Nu skal vægten bare op til næste uges vejning, så der skal ædes igennem de næste 7 dage!

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Mandag

Dødløft 5 sæt x 5 reps x 120 kg (+5 kg siden sidst, mega tung men PR)

Barbell Military Press 3 sæt x 10 reps x 35 kg (+1,5 kg siden sidste uge, gik overraskende nemt!)

Pullups 10 sæt x 3 speed-reps

Damn nu begynder der virkelig at være noget at rykke i med det dødløft. 120 kg var tungt men det gik fint. Benene arbejdede fint, det sværeste var at holde grebet når håndfladerne var blevet lidt svedige synes jeg. Ved ikke om jeg kan gå op til 125 kg næste uge, må se hvad de 10x3 reps med 120 på torsdag siger.

Om en times tid er der BJJ, glæder mig til at få rullet en masse :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Super god aftentræning i CSA:

Brazilian Jiu Jitsu: 1½ times undervisning og masser af sparring

Chill i sofa / bordforbold: 1½ time

MMA sparring med la Cour, Kári og Nicolas: ca. ½ time.

Får kørt en masse clinch og nedtagninger op ad væggen for tiden, det er super fedt at komme igang med det igen. Jeg har ellers tåget rundt i min lille jitz-verden de sidste par år (og jeg ELSKER det :tongue: ). Men med la Cour som coach og sparringspartner får vi alle rigtig meget ud af det og inspirationen samt interessen for MMA begynder så småt at blomstre igen for mit vedkommende.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Squat 1 sæt x 20 reps x 70 kg (+5 kg siden sidste uge, overraskende nemt!)

Side press 3 sæt x 5 reps x 26,5 kg (+2 kg siden sidste uge, overraskende nemt!)

Bent over barbell rows 5 sæt x 5 reps x 70 kg (+5 kg siden sidste uge)

Sidste øvelse begynder at blive ret hård for min lænd. Selve trækket synes jeg ikke er synderligt tungt, det er mere det at holde lænde stabil og ryggen i korrekt position der halter lidt med så meget vægt.

Desuden lidt overrasket over at jeg kunne smide 5 kg og 2 kg på hhv squat og side press uden de store problemer i dag - super fedt! :superman:

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Double swings 3 sæt x 10 reps m. 2x16 kg (prøver med 2x24kg næste uge)

High pulls 3 sæt x 10 reps m. 2x24 kg

Double cleans 3 sæt x 10 reps m. 2x24 kg

Double snatch 3 sæt x 10 reps m. 2x16 kg

I aften står den på BJJ og så skal jeg afløse la Cours MMA hold. Så det bliver i alt 3 timers undervisning før jeg skal sparre en halv times tid med Kari.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Dødløft 10 sæt x 3 reps x 120 kg (+5 kg siden sidste uge)

Kettlebell See Saw Press 3 sæt x 2 stk. 24 kg kugler (Ca. 15-18 reps)

Pullups 2 sæt (15,12 reps)

Meget overrasket over fremgangen i dag, synes næsten at de 120 kg var nemme at løfte? I hvert fald i forhold til at løfte 115 kg sidste uge. See Saw Press var der totalt power i, har i hvert fald lagt en del reps i over de sidste par uger. Pullups havde også plads til et par ekstra reps.

Glæder mig til at se hvad vægten siger enten i morgen tidlig eller lørdag morgen.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Restitution bl.a. med en hel laks fra Netto til kun 23,95 kr. Lige 45 minutter i ovnen så er den klar, super lækkert.

Nåh ja og så skulle jeg også lige underskrive for salg af min lejlighed, fandme nice endelig at få den solgt efter 6 måneder :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde håbet at komme over 81 kg i dag, så jeg blev meget positivt overrasket, da jeg steg på vægten.

Morgenvægt lørdag:

82,05 kg

+1,4 kg siden sidste uge - MEGA feeeee'!!! :superman:

Hey Mr. G

Tillykke med både vægtstigning og lejlighedssalg. Især det sidste må være super rart, endelig at blive fri for at spekulerer over! :smile:

:ninja: kram, Tania

Link to comment
Share on other sites

Another day in the office....

Mandag

Dødløft 5 sæt x 5 reps x 125 kg (+5 kg siden sidste uge)

Barbell Military Press 3 sæt x 10 reps x 36,2 kg (+1,2 kg siden sidste uge, passede lige med failure)

Pullups 10 sæt x 3 speed-reps

Følte mig i topform her til morgen, så tog chancen og prøvede 125 kg i dødløft, selvom det kun er 4 uger siden jeg følte jeg toppede på 110 kg og det gik sgu fint! Den virkede ikke voldsomt meget tungere end 120 kg sidste uge, det var mest huden på fingrene der brokkede sig. Military press smed jeg to små 0,6 kg magneter på, passede lige med failure i sidste sæt. Har dog haft pæn fremgang i den øvelse over de sidste 8 uger.

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Squat 1 sæt x 20 reps x 75 kg (+5 kg siden sidste uge)

Side press 3 sæt x 5 reps x 26,5 kg (somme som sidste uge)

Bent over barbell rows 5 sæt x 5 reps x 70 kg (samme som sidste uge)

Squat gik fint og holder stadig fremgang på 5 kg pr. uge. Side press prøvede jeg at smide lidt ekstra på, men den var for tung så endte på samme som sidste uge. Barbell rows med 75 kg var som sådan ikke for tung for ryggen, det var mere lænden der ikke rigtig var med på den endnu, så holdt mig også på 70 kg ligesom sidste uge denne gang.

BJJ: En times sparring til formiddagsholdet og i eftermiddag har jeg børnehold :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share