Zhjoo Zjiiitsu dos Graugardo


Graugart
 Share

Recommended Posts

  • Replies 434
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Torsdag

Dødløft 10 sæt x 3 reps x 110 kg (+5 kg siden sidste uge, ved at være lidt tung :blink: )

Kettlebell See Saw Press 3 sæt x 2 stk. 16 kg kugler til failure (prøvede at nedgradere vægten for at fokusere på teknikken - ca. 2x20 reps)

Pullups 2 sæt til failure (13,9 reps)

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Dødløft 5 sæt x 5 reps x 110 kg (samme som sidste uge da jeg ikke trænede mandag. Lidt tung men tror jeg er klar til 115 kg næste uge)

Barbell Military Press 3 sæt x 10 reps x 32 kg (+2 kg siden sidste uge, passede lige med failure i sidste sæt)

Pullups 10 sæt x 3 speed-reps

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Squat 1 sæt x 20 reps x 50 kg

Side press 3 sæt x 5 reps x 21 kg (+1 kg siden sidste uge, hvor 20 kg var for tungt - fremgang!)

Bent over barbell rows 5 sæt x 5 reps x 50 kg (+5 kg siden sidste uge, stadig ret nem, den må da snart blive tung!)

Link to comment
Share on other sites

Godt du kan underholde dig selv, når undertegnede bliver forhindret! :crazy:

Din styrke er sguda helt fornuftig nu. Det må være den der kombi med vægte, gainer-shake og sove på sofa, som gør udslaget! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Dødløft 10 sæt x 3 reps x 112 kg (+2 kg siden sidste mandag, forbereder mig på 115 kg forsøget på mandag)

Kettlebell See Saw Press 3 sæt x 2 stk. 24 kg kugler til failure (opgradering af vægt igen, bedre teknik. Ca. 10-12 reps)

Pullups 2 sæt til failure (13,10 reps)

Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt (på badevægt hjemme):

79,8 kg. (-0,1 kg siden sidste uge)

Ret skuffende, havde egentlig regnet med at jeg havde taget på siden sidste uge, men måske vejede jeg mig dengang før jeg havde været på toilettet eller måske havde jeg en masse julemad i maven :laugh:

Vi har endelig fået vores super præcise prof. vægt tilbage herude i klubben, så den vil jeg veje mig på fremover. Den vejer lidt anderledes en min 90-kroners badevægt derhjemme, så min vægt er nu reguleret (desværre den forkerte vej)...

Formiddagsvægt (på prof. vægt i klubben):

78,95 kg.

Der er stadig et stykke vej til de 85!

Link to comment
Share on other sites

Fed træningsdag i dag... Først ca. 3 timers BJJ med min helt nye og super seje Keiko gi, det er bare som om man ruller bedre når man har en ny gi!! :bigsmile: Mit game er sgu godt for tiden synes jeg, det er fedt at mærke. Vi kørte nedtagninger på holdet og fik kørt en masse isolation og sparring. Skal til at starte mere stående til BJJ sparring fremover.

Derefter en times trænings på Kenneths kettlebell hold. Damn det var hårdt at komme igang med det igen! Min krop føltes ikke helt restitueret, så jeg måtte skippe sidste sæt af dagens workout, der bl.a. bestod af enkelthånds swings med TO kettlebells, hvem har fundet på det?!? DET ER JO SINDSSYGT!! :laugh:

Efter KB holdet så vi Arte Suave, en dokumentar på et par timer om JiuJitsu i Brasilian, super fed. Da den var slut var det en tur forbi den sorte gryde og hente nogle gains som vi spiste hjemme hos la Cour mens vi så UFC på DVD'en.

...og NU skal jeg slappe af :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Ar pis, sprang en træning over for første gang :unhappy: Brugte hele dagen på at hænge sandsække op i går og derefter gøre rent, støvsuge, vaske måtte osv. Havde regnet med jeg kunne styrketræne efter mit BJJ hold, men så skulle jeg afløse La Cours MMA hold og så blev det for sent. Øv.

Nåh, men skal i hvert fald træne i dag :devil:

Min krop føles ret smadret for tiden, især efter kettlebell holdet i lørdags. Kenneth har sat mig på at køre med lidt lavere intensitet de næste to uger, så det bliver rart :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Squat 1 sæt x 20 reps x 55 kg

Side press 3 sæt x 5 reps x 21 kg (holdt samme vægt som sidste uge for ikke at nå failure, nemmere denne gang)

Bent over barbell rows 5 sæt x 5 reps x 55 kg (+5 kg siden sidste uge, nu begynder den at blive lidt tunere at hive i)

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Double swings 3 sæt x 10 reps m. 2x16 kg (ved at være ret nem nu synes jeg)

High pulls 3 sæt x 10 reps m. 2x24 kg

Double cleans 3 sæt x 10 reps m. 2x16 kg (ved at være for nem)

Double snatch 3 sæt x 10 reps m. 2x16 kg (stadig pisse hård, men nemmere end de sidste par uger)

Link to comment
Share on other sites

Skyndte mig ud i klubben her til morgen for at veje mig inden morgenmaden. Vejede til min store overraskelse 80,95 kg men det tænkte jeg nok ikke kunne passe så jeg gik lige en tur på toilettet og så røg der et halvt kilo af. Man skal jo ikke snyde sig selv! :wink:

Under alle omstændigheder er det sgu super nice jeg har gainet 1,5 kg denne uge, og endelig er over 80-kilos mærket. Havde ikke regnet med det vile være mere end et par hundrede gram, da jeg ikke helt synes kosten har været i top. Det er svært at få nok mad herude på kontoret når jeg hverken har komfur eller køleskab. Har derfor købt mig en ordentlig spand weight gainer til at supplere med, bliver interessant at se om det gør en forskel. Har desuden også investeret i lidt kreatin igen.

Morgenvægt lørdag:

80,45 kg (+1,5 kg siden sidste uge)

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Lavintensitets uge 2:

Dødløft 5 sæt x 5 reps x 110 kg (er sikker på at jeg kan tage 115 kg om en uge)

Barbell Military Press 3 sæt x 10 reps x 32 kg (samme vægt som 2 uger siden - meget nemmere denne gang)

Pullups 10 sæt x 3 speed-reps (damn der er sgu kommet godt power og fart på mine pullups kan jeg mærke)

Desuden har jeg nu endelig fået et køleskab herude på kontoret, totalt nice at kunne have noget mad osv liggende!

Edited by Graugart
Link to comment
Share on other sites

Hey Grau...

Kan du fortælle lidt mere om den film? Er den til at støve op?

Er der andre doku's du kan rekommendere? :smile:

Den er lidt amatør agtigt lavet, men meget insider og meget interessant. De kommer rundt hos de fleste helt store navne inden for zhoozhiits i Brasilien. Du kan købe den på jiujitsuprogear.com.

Tirsdag

Squat 1 sæt x 20 reps x 60 kg (+5 kg siden sidste uge, gik fint)

Side press 3 sæt x 5 reps x 22 kg (nemt ift 21 kg sidste uge)

Bent over barbell rows 5 sæt x 5 reps x 60 kg (+5 kg siden sidste uge, tung men stadig overkommelig)

Desuden er jeg i dag begyndt på at tage lidt kreatin igen, bliver interessant at se om det giver noget. Jeg har holdt mig fra det længe da det giver mig UALMINDELIGT dårlig mave, men har nu fået fat i noget i kapselform som efter sigende skulle afhjælpe det problem lidt.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Double swings 3 sæt x 10 reps m. 2x16 kg (tror jeg prøver med 2x24kg næste uge)

High pulls 3 sæt x 10 reps m. 2x24 kg

Double cleans 3 sæt x 10 reps m. 2x16 kg (også klar til en opgradering)

Double snatch 3 sæt x 10 reps m. 2x16 kg

Er kreatin vanddrivende? Efter jeg startede med det i går har jeg været på toilettet og pisse nok 15 gange om dagen :blink: Sørger for at drikke en masse for at kompensere, men alligevel er det sgu lidt irriterende.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Dødløft 10 sæt x 3 reps x 110 kg (sidste gang inden jeg prøver 115 kg mandag, var forholdsvis nemt)

Kettlebell See Saw Press 3 sæt x 2 stk. 24 kg kugler (Ca. 7-8 reps)

Pullups 2 sæt (13,10 reps)

Det var sidste uge med "lav" intensitets træning, på mandag skruer jeg op for power igen. Nu har jeg trænet 5 gange om ugen 6 uger i træk, totalt rekord! :4thumbup:

Havde en god BJJ træning i går, hvor jeg gav mit første bælte til en af mine elever. Lasse på kun 14 år fik klubbens første junior (under 16) bælte MEGET velfortjent. Han har trænet intensivt på voksenholdet i 7-8 måneder nu og kæmper rigtig godt op med alle selvom de fleste har en vægtfordel over ham på 10-30 kg - totaaalt sejt :superman:

IMG_8860.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nåh katten skulle lige til dyrlægen her til morgen, så kommer ikke ud på kontoret. Morgenvejningen må vente til i morgen og jeg kommer til at springe dagens kreatin indtag over, men mon ikke det går. Må lave mig en masse mad herhjemme i stedet :)

Link to comment
Share on other sites

Nu kan det egentlig godt være, at jeg spørger lidt dumt, Christian, men hvorfor vil du egentlig så gerne gaine? Altså det er jo selvfølgelig :cool: nok at have lidt kg på kroppen, men er der BJJ overvejelser i det? Altså jeg tænker på, at det da alt andet lige må være lettere at kæmpe i de lettere vægtklasser - men du har måske ikke længere planer i den retning? Pas nu på du ikke bliver total meathead :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nu kan det egentlig godt være, at jeg spørger lidt dumt, Christian, men hvorfor vil du egentlig så gerne gaine? Altså det er jo selvfølgelig :cool: nok at have lidt kg på kroppen, men er der BJJ overvejelser i det? Altså jeg tænker på, at det da alt andet lige må være lettere at kæmpe i de lettere vægtklasser - men du har måske ikke længere planer i den retning? Pas nu på du ikke bliver total meathead :laugh:

Well, der er flere grunde til det... For det første har jeg hypermobile og dermed ret sarte led. Især skuldre og hofte er udsat. De blev lige ekstra smadret efter 11 års hjernedød taekwondo-udstrækning :sneaky2: Lidt muskelmasse hjælper enormt til at holde sammen på mig, følte mig virkelig godt sat sammen da jeg vejede 83-84. Da jeg smed 7 kg til min MMA kamp resulterede det i en skulder der blev fucked i 1½ år fordi den sad for løst og fik et stød i kampen :cry:

En anden grund er, at hvis jeg skal til at kæmpe igen hedder vægtklasserne -79 og -85. Jeg ligger naturligt omkring 80-81 kg og HADER at skulle cutte 1-2 hver gang der er turnering. Så vil jeg meget hellere bare gå rundt på omkring 84-85 kg og ikke skulle tænke på at tabe mig når det er.

Desuden synes jeg at min tekniske og motoriske forståelse for basis BJJ nu er ret høj og for at tage næste skridt i performancemæssig fremgang (=turneringskampe og lign.), er det nu tid til at jeg skal arbejde på mine attributter. Jeg har taget min fair share af at være den tynde og slappe :tongue:

Jeg skal rykke lidt længere ind på midten af kurven mod den intelligente atlet der både har teknik og attributter :superman:

Ses i morgen til BJJ-marathon!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share