Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Ja du skal være inde i 33 mdr. før du begynder at optjene CU.

http://forsvaret.dk/FPT/fro/cu/Pages/default.aspx

okay, ja man får da i hvert fald noget nemmere ved at få økonomien til at hænge sammen selvom det selvfølgelig er begrænset hvor meget man optjener på fx 4år.

Jeg får godt nok mere og mere lyst til at søge ind i 2009 :4mewantfood: heh

hvad for en uddannelse har du evt tænkt på at tage efterfølgende ?

Link to comment
Share on other sites

Hej Peter

Fedt i skal til AACC, jeg skal være crew, så vi ses engang lørdag!

Hey mester. Så dig desværre ikke lige. Var du på eventyrdistancen?

okay, ja man får da i hvert fald noget nemmere ved at få økonomien til at hænge sammen selvom det selvfølgelig er begrænset hvor meget man optjener på fx 4år.

Jeg får godt nok mere og mere lyst til at søge ind i 2009 :4mewantfood: heh

hvad for en uddannelse har du evt tænkt på at tage efterfølgende ?

Jeg regner stærkt med at søge ind på medicin(lægevidenskab). Glæder mig mere og mere til det. Kan mærke, at jeg allerede er begyndt at samle appetit til at studere.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg stod ved kajokdroppet, fik først at vide at jeg skulle være hjælper på eventyr-distancen da jeg kom om morgenen, men det var nu ok sjovt.

Jeg har lige fået en nyhedsmail fra ardk, hvor de citere dig fra fjæsbog:

Tirsdag den 21. oktober 2008 - Du ved du er adventure racer når....

Af Peter Augustinus

Fra Facebook gruppen: AdventureRacing Denmark

Du ved du er adventure-racer når…

Du ejer flere løbesokker end alm. Sokker

Ved at det der i gamle dage blev kaldt FEM nu hedder CEM

Navne som Søren Strunge, Nicolai Moltke Leth og Søren Brahe Bohnsen siger dig noget

Du tænker på AR og ikke en skole når nogen nævner DTU i dit nærvær

Du ved hvad AR er en forkortelse for

Du har et meget anstrengt forhold til begrebet, "at give op"

Du har en mountainbike der er dyrere end din bil

Du har www.ardk.dk under dine favoritsider

Du glæder dig til ting som AACC

Du som dreng har flere sko end din kæreste

Du føler dig mere hjemme i et par Fusion tights end i et par Jeans

Du gentagende gange midt om natten har befundet dig i en mørk skov med et kort i hånden og en lampe i panden, imens almindelige mennesker holder weekend.

Du betragter Iron Man som kedeligt.

Mærker som Burberry ikke interesserer dig det fjerneste – men mærker som Salomon kan få dig helt op at køre

Du foretrækker Oakleys frem for Ray Bans

Du har et meget anstrengt forhold til langt de fleste energibarer og gel's

Du ikke længere kan spise kokos pga. selvsamme energibarer

Cool :cool:

Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

Hey mester (:

Jeg var også med til aacc.

Jeg deltog i eventyrdistancen, da det var mit første AR.

Hvor finder jeg resultatlisten? Kan sgu ikke finde den :blink:

Hej skipper

Håber i havde en fed tur. Elite distancen var ikke nogen succes

Hmm.. kan heller ikke finde resultaterne for eventyr.... men kig lidt rundt på www.aacc.dk

Så kommer den nok

Link to comment
Share on other sites

Hey Peter Augustinus...

Det er da en super fed træning du har gang i.

Jeg læste i en af de foregående indlæg at du skal starte på sergent skole her den 3. november nede i Sønderborg? Det skal jeg nemlige også :bigsmile: .

Jeg er selv en super energisk person, ligesom dig. Jeg har været på en del adventure race og andre udholdenhedsløb og jeg tror at jeg ligger nogenlunde i samme ende som dig hvad angår styrke og kondition.

Så tænkte på om vi måske skal finde ud af noget træning sammen nede på sergent skolen?

- J. Bay :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Peter Augustinus...

Det er da en super fed træning du har gang i.

Jeg læste i en af de foregående indlæg at du skal starte på sergent skole her den 3. november nede i Sønderborg? Det skal jeg nemlige også :bigsmile: .

Jeg er selv en super energisk person, ligesom dig. Jeg har været på en del adventure race og andre udholdenhedsløb og jeg tror at jeg ligger nogenlunde i samme ende som dig hvad angår styrke og kondition.

Så tænkte på om vi måske skal finde ud af noget træning sammen nede på sergent skolen?

- J. Bay :bigsmile:

Hej Bay :smile: Det lyder da kanon :partytime2: Lad os endelig få noget træning op og stå dernede. Det er nu en del sjovere når man er flere om det :smile:

Glæder mig enormt til at starte dernede. Det bliver godt nok spændende med et helt nyt sted og helt nye mennesker. Hvad har du deltaget i af fede løb? :4mewantfood:

Kommer du fra jydske dragonregiment eller hvor er du fra?

PS: Er du på facebook?

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Fredag-Søndag

Århus coastzone challenge

Vi kørte i en af forsvarets minibusser til århus fredag eftermiddag, blev indlogeret og fik styr på roadbook'en og kortmaterialet.

Efter en meget urolig søvn på gulvet i boogiehallen blev vi vækket kl 0230 og gik imod rådhuspladsen hvor løbet startede kl 0300. De mange adventure racere der stimlede sammen fik mange tilråb fra unge fulde århusianere på vej hjem fra byen.

Så gik løbet igang.

ca. 2 timers o-løb

ca. 3-4 timers MTB-0

ca. 1/2 times event. Brandslukning, prussik klatring, tunnelkravl

ca. 2-3 timers inline/o-løb

ca. 2-3 timers MTB-0

ca. 0,5 times events: klatring op i 40 meters højde og absailing ned

ca. 0,5 times kickbike (møgcykel)

ca. 0,5 times events: indendørs rapelling fra loftet i radisson hotellet i århus. ca. 10-15 meters højde

Vi fik cut-off ved en vandpassage/svømmedistance på ca. 1 km.

Det var bare ikke min dag, energien og motivationen var ikke rigtig i konkurrence humør. Jonas havde maveproblemer pga. penicilin og holdet lavede mange o-mæssige fejl. Især Jonas og jeg, der ellers plejer at være ret stabile på o-kort, lavede mange fejl, hvilket er utroligt frustrerende. Oveni hatten fik vi cut-off hvilket gjorde at konkurrence gejsten gik helt i bund.

Det små regnede og var tåget og koldt, og jeg overvejede flere gange hva fa'en jeg egentlig syntes var så sjovt ved adventure race. Denne gang glædede jeg mig bare til at det var overstået. Desværre.

Skuffelsen skyldes nok at vi havde meget store forventninger til os selv efter DTU der gik over alt forventning.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Det bliver super fedt nede i Sønderborg :4thumbup: Jeg ser meget frem til det...

Jeg kommer fra Trænregimentet i Aalborg, hvor de har transport og Sanitet :smile: )

Ja jeg har Facebook, prøv og søg på Jonatan Bay

Jeg var med på AACC her i lørdags, det var dog kun eventyrdistancen da der ikke var flere pladser, Forsvarets mesterskaber i adventure race her den. 22 september, Sorø Adventure race.

Så har jeg også været med på en del Spejderløb. Ved ikke om Alligatorløbet, Bispestaven og Solaris siger dig noget?? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag

formiddag-eftermiddag:

Omskoling til panserværnsvåben.

Skydestillinger, makkerbetjening, procedurer, skydeøvelser med løs ammunition

Aften:

Skydning i mørke på skydebanen. Skydning ved forskellige grader af belysning af målet bl.a. skydning ved lysgranat. Foregik ved at skytterne lå klar til at nedkæmpe, hvorefter der bliver sendt en lysgranat op, derpå havde man 7 sekunder til at nedkæmpe.

Tirsdag

formiddag-eftermiddag:

Skydning:

Liggende hurtig skydning

Stående skydning

Kombineret hurtig skydning: 3 stående og 4 liggende skud på max 35 sekunder, hvoraf 6 skud skulle sidde i skiven

De skydehold der ikke skød eller ventede spillede amerikansk fodbold i gruset længere nede af skydebanen. Super hyggelig dag med delingen. Masser af grin og god stemning.

Aften:

ca. 6 km (9 km) o-løb. O-løb i mørke. Jeg gav den fuld gas og havde gode ben.

Onsdag

felt dag: kamp fra stilling

Vi gravede os ned på et højdedrag og skulle forsvare en stilling. Herfra ventede vi på at fjenden kom og lavede et samlet ildoverfald med LSV (let støttevåben/maskingevær) PVV (panserværnsvåben) og geværild.

Vi skiftede til at være momentgruppe. Min momengruppe havde til opgave at prøve at flankere den faste stilling under det store angreb.

Torsdag

Bykamp!:

Rensning af bygninger, skydestillinger i bebygget område, samt stillingsindtagelse og ildåbning i bebyggelse.

VI skød med FX som er en ammunition der splatter ud med maling som det er kendt fra paintball. FX bruges i vores egne geværer.

Jeg blev udpeget til at være talibanleder og holdte i et hus to danske soldater til fange og måtte organisere mine talibankrigere således at en evt. indsatsstyrke ville komme til kort.

Alle 3 grupper skulle prøve at være indsatsstyrke så jeg blev sammen med mine talibanere skudt i stykker 3 gange.

efterfølgende var jeg selv en del af en indsatsstyrke der rensede et hus og befriede danske soldater.

Super fed uge i det grønne firma!

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Forlænget weekend :smile:

7,5 km. løb i regnvejr

Super god tur og super gode ben. Og kanon playlist:

Musik:

Allein, Polarkreis

The human instrument, Volbeat

Dance wiv me, Dizzee rascal

Vultures, John mayer

Good love is on the way, John mayer

Toxicity, System of a down

Do you feel me, Tiesto

Ich will, Rammstein

Link to comment
Share on other sites

Det bliver super fedt nede i Sønderborg :4thumbup: Jeg ser meget frem til det...

Jeg kommer fra Trænregimentet i Aalborg, hvor de har transport og Sanitet :smile: )

Ja jeg har Facebook, prøv og søg på Jonatan Bay

Jeg var med på AACC her i lørdags, det var dog kun eventyrdistancen da der ikke var flere pladser, Forsvarets mesterskaber i adventure race her den. 22 september, Sorø Adventure race.

Så har jeg også været med på en del Spejderløb. Ved ikke om Alligatorløbet, Bispestaven og Solaris siger dig noget?? :smile:

Cool cool, jeg så dig muligvis på forsvarskanalen så, de lavede et indslag om værnepligtige fra trænregiment til forsvarsmesterskaberne i AR

Jo jo alligatorløbet har jeg selv deltaget på. En hård tur må jeg sige :smile: Men nogle skøre events/poster :tongue:

Link to comment
Share on other sites

HAHA, ja det skal sgu nok passe at du har set mig der :bigsmile: det var sgu meget sjovt...

Har lige været inde og læse lidt mere om de løb og resultater som du har opnået og det er da godt nok imponerende hvad du indtil videre har nået... Godt gået!!

P.S. Hvor lang tid har du været hos Forsvaret??

Edited by J. Bay
Link to comment
Share on other sites

HAHA, ja det skal sgu nok passe at du har set mig der :bigsmile: det var sgu meget sjovt...

Har lige været inde og læse lidt mere om de løb og resultater som du har opnået og det er da godt nok imponerende hvad du indtil videre har nået... Godt gået!!

P.S. Hvor lang tid har du været hos Forsvaret??

i lige måde. Hørte at sorø især skulle være en hård tur.

Jeg har været i forsvaret lige så lang tid som dig går jeg ud fra. Startede min HBU i august så har været inde i 3mdr.

Ja det er sgu sejt nok!

Der kommer forresten snart en nyhedskanal på nettet som vil dække div. adventuresport discipliner, som nårmalt ikke får den store opmærksomhed, fx. AR, MTB, MTB-O, surf, faldskærm osv, rigtig fedt tiltag synes jeg!

Okay kanon fedt mand! Ved du hvad den kommer til at hedde?

Jeg tror også lige at jeg må melde mig på det nyhedsbrev fra ardk

Link to comment
Share on other sites

i lige måde. Hørte at sorø især skulle være en hård tur.

Jeg har været i forsvaret lige så lang tid som dig går jeg ud fra. Startede min HBU i august så har været inde i 3mdr.

Ja men jeg startede også i august, det er bare fordi at der er billeder af noget patruljekursus inde på din Facebook??? Hvor der er sne???

By the way, så er der løb på jyderupstien den 22. november skal du med der ?? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ja men jeg startede også i august, det er bare fordi at der er billeder af noget patruljekursus inde på din Facebook??? Hvor der er sne???

By the way, så er der løb på jyderupstien den 22. november skal du med der ?? :bigsmile:

Hehe nåå nej der er jeg ikke med. Det er billeder fra jægerkorpsets hjemmeside af patruljekursus 2006,2007,2008. Der var mange fra min deling der gerne ville se billederne (der nu ikke alle findes på jægerkorpsets hjemmeside), så derfor lagde jeg dem ud.

Jeg regner med at søge det næste patruljekursus her til august 2009. Vi kommer tre glade husarer fra slagelse ned til sønderborg der påregner at søge kursus'et sammen. Skal du med? :smile:

Os fra slagelse regner med at skulle fyre en rimelig seriøs træning af, så du kan bare være med der. Det er mig og så en C. Lauritsen og en T.Mulvad

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Hehe nåå nej der er jeg ikke med. Det er billeder fra jægerkorpsets hjemmeside af patruljekursus 2006,2007,2008. Der var mange fra min deling der gerne ville se billederne (der nu ikke alle findes på jægerkorpsets hjemmeside), så derfor lagde jeg dem ud.

Jeg regner med at søge det næste patruljekursus her til august 2009. Vi kommer tre glade husarer fra slagelse ned til sønderborg der påregner at søge kursus'et sammen. Skal du med? :smile:

Os fra slagelse regner med at skulle fyre en rimelig seriøs træning af, så du kan bare være med der. Det er mig og så en C. Lauritsen og en T.Mulvad

Okay :) hvor har du da fundet billederne henne?

Hehe hvor fedt, jeg går præcis med de samme planer :4thumbup: , så kunne da være super fedt hvis vi kunne træne sammen og presse hinanden på den måde :bigsmile: Har i allerede et træningsprogram for hele næste år så???

Link to comment
Share on other sites

Okay :) hvor har du da fundet billederne henne?

Hehe hvor fedt, jeg går præcis med de samme planer :4thumbup: , så kunne da være super fedt hvis vi kunne træne sammen og presse hinanden på den måde :bigsmile: Har i allerede et træningsprogram for hele næste år så???

Jeg har løbende kopieret dem fra JGK's hjemmeside, jeg ved ikke hvorfor de har slettet dem fra 2008.

Nej vi har endnu ikke et træningsprogram for det næste år. Men jeg regner med at vi skal finde os nogle delmål og finde ud af hvordan vi vil træne, men det bliver i høj grad også en individuel indsats.

Det bliver primært løbe og styrketræningen i hverdagene i sønderborg, hvor vi kommer til at træne sammen. Og holde hinanden i ørerne ; )

Her kan man se lidt indslag fra AACC

http://aacc.dk/elite/media4/

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Okay :) hvor har du da fundet billederne henne?

Hehe hvor fedt, jeg går præcis med de samme planer :4thumbup: , så kunne da være super fedt hvis vi kunne træne sammen og presse hinanden på den måde :bigsmile: Har i allerede et træningsprogram for hele næste år så???

Har du nogle delmål/løb du skal til i 2009?

Lauritsen og jeg snakker om at deltage på coastzone extreme marathon 50 km eller muligvis 70 km, hvis vi kan nå at komme i form til det

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share