Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Har du nogle delmål/løb du skal til i 2009?

Lauritsen og jeg snakker om at deltage på coastzone extreme marathon 50 km eller muligvis 70 km, hvis vi kan nå at komme i form til det

Hmm mit mål er at forberede mig fysisk og psykisk til aspirant kurset :smile: hehe

Men derudover vil jeg gerne på alligatorløbet og noget der hedder Sværdkamp, og så har jeg også overvejet coastzone extreme ligesom jer.. Så det må vi jo lige få trænet op til hehe... kunne jo være god træning med det løb der på Jyderupstien :wink:

Hvad med dig? har du flere mål ??

Link to comment
Share on other sites

Hmm mit mål er at forberede mig fysisk og psykisk til aspirant kurset :smile: hehe

Men derudover vil jeg gerne på alligatorløbet og noget der hedder Sværdkamp, og så har jeg også overvejet coastzone extreme ligesom jer.. Så det må vi jo lige få trænet op til hehe... kunne jo være god træning med det løb der på Jyderupstien :wink:

Hvad med dig? har du flere mål ??

Sværdkamp, det har jeg ikke hørt om. Hvad går det ud på?

Overvejer også det med jyderupstien.

Af mål vil jeg gerne begynde at lave noget mere crossfit og så vil jeg selvfølgelig (altid) gerne i bedre form. Jeg har et delmål om at løbe 3 km. på under 10 min og 30 sek. Hvilket svarer til 3.30 min/km.

Ellers har jeg ikke de vilde planer endnu. Men jeg skal til Rusland i sommerferien sammen med en kammerat og lave et topforsøg på mount elbrus.

Overvejede også nijmegen march http://www.nijmegen.dk/ men jeg tror desværre det kommer til at lappe ind over min ruslands tur. Men derfor kunne man godt tage med til kontrolmarcherne osv.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Sværdkamp, det har jeg ikke hørt om. Hvad går det ud på?

Overvejer også det med jyderupstien.

Af mål vil jeg gerne begynde at lave noget mere crossfit og så vil jeg selvfølgelig (altid) gerne i bedre form. Jeg har et delmål om at løbe 3 km. på under 10 min og 30 sek. Hvilket svarer til 3.30 min/km.

Ellers har jeg ikke de vilde planer endnu. Men jeg skal til Rusland i sommerferien sammen med en kammerat og lave et topforsøg på mount elbrus.

Overvejede også nijmegen march http://www.nijmegen.dk/ men jeg tror desværre det kommer til at lappe ind over min ruslands tur. Men derfor kunne man godt tage med til kontrolmarcherne osv.

Sværdkamp er lidt ligesom alligatorløbet og så ikke, jeg kan forklarer dig det nede i Sønderborg :bigsmile: ...

fedt mål med det med de 3 km., personligt løber jeg selv 3 km. på 10 min og 41 sek..

Lyder vildt med det med Mount Elbrus, sådan noget har jeg ikke gjort i endnu, men kunne jeg godt tænke mig at prøve :) .. m

en ang. det med løb/adventure races så regner jeg med at tage det lidt som det kommer... holder øje med ar.dk og derudover bare tilmelde mig når der kommer nogle op :bigsmile: ... Vi kan jo lige snakkes sammen om det nede i Sønderborg??

Link to comment
Share on other sites

Hey Peter

Held og lykke med dit ophold i Sønderborg. Bare giv den gas dernede, så skal du nok få 5½ fede måneder dernede!

Hvis du har nogle spørgsmål til den nye uddannelse dernede så fyrer du bare løs...

Vi ses i det grønne!

Hej tak for det! Held og lykke på kampskolen

Søndag

5 km tempotur

1 times styrketræning

Mandag-Torsdag

Skydelejr i Jægerspris

Skydning med GV-m95, LSV, PVV. Handlebaner og reaktionsbaner. Nærkampsskydning og præcisionsskydning. Kamp fra stilling, og makkerfrigørelse med skarpt. Dagene var delt op i skydning i dagslys til kl 16, derefter aftenshvil og derpå natskydninger.

Ugens idræt kunne ikke blive til andet en en mindre marchtur og en kort løbetur.

Fredag

Torsdag var min sidste dag i delingen, så jeg skulle sige farvel til alle mine nye gode venner.

Jeg pakkede alle mine stumper og fik sendt det med en lastbil til sønderborg. Desuden fik jeg udleveret en masse nye grejer. Bl.a. IFAK, kampvest, jolly støvler, balkan uniform, bamsedragt m.m.

Lørdag

En times styrketræning

Kan godt mærke, at jeg slet ikke har fået styrketrænet det sidste stykke tid. Det er sgu ærgerligt at skulle gå tilbage i vægt. Håber jeg kan få vendt situationen i Sønderborg. Både mht til løb og styrke som er blevet forsømt fuldstændigt.

Link to comment
Share on other sites

Hey håber det går godt i det grønne, det ladet det til!

Du snakker allerede nu om medicinstudiet, hvis JGK fejler (tror jeg ikke) begynder du så straks med studiet? Eller vil du blive i forsvaret?

Ang. JGK så ser jeg på det til sommer. Jeg søger nok PTRKUR lige meget hvad, men er blevet i tvivl om jeg overhovedet vil forsøge ASPKUR. Jeg kan desværre mærke at min motivation og entusiasme er ved at forsvinde. Men jeg håber, at jeg finder gejsten igen i den nye sæson.

Link to comment
Share on other sites

Søndag

løb:

4 km opvarmning

3 x 1000 meter intervaller:

Tider:

3 min. 18 sek.

3 min. 21 sek.

3 min. 24 sek.

3 km afjog.

Jeg skulle lige ud og afprøve mine 1000 meter intervaller på en gammel intervalrute, jeg løb på, da jeg trænede sammen med løbeklubben sidste år. Til min store overraskelse var mine tider ikke dårligere end dengang. Så det var et ret positivt træningspas.

Denne gang havde jeg dog mit GPS-ur på for første gang på ruten, og den havde lidt svært ved at bestemme sig om hvor lang ruten var. Den svingede imellem 975-995 meter. Så det er nok en lidt kort 1000 meter bane, men stadig den samme som jeg løb i vinters. Så tiderne kan altså stadig bruges til sammenligning.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Start på Hærens Sergentskole i Sønderborg (HSGS).

Hold da kæft hvor er der langt til sønderborg! 3 timers kørsel i tog, puha.

-Indlogering på 6 mandsstuer. Helt nyrenoverede og med udsigt til vandet. Lækkert!

-Rundvisning på kasernen. I løb naturligvis!

-Udlevering af funktionsudrusting

-Foredrag

-Oplægning i skabe

Vores holdfører er en Jan Holst. En rigtig reglementsrytter. Han kører den hårde stil og der bliver ikke slækket nogen steder. vi skal dog ikke have ham under hele opholdet da han tager på PTRKUR

Tirsdag

Foredrag ved:

-skolechefen

-Faglærer,idræt

-kursuschefen

-kommandokontoret

Herefter idrætsteori og Coopers test.

Jeg løb 3208 meter. Hvilket jeg synes var ok, når jeg nu ikke har fået gjort mere for det for tiden. Men jeg vil nu gerne op på de 3400-3500 meter.

Onsdag

- Lektion i sikkerhedsbestemmelser

-Muskelmakstest. Intet besvær

Orientering ved:

-fritidsafdelingen

-fagforeningen

-cafeteriet

-EDB afdelingen

-KFUM

Lektionerne i ledelse

Link to comment
Share on other sites

Torsdag-Fredag

Felt 0:

En øvelse hvis formål var at presse sergenteleverne (SGE) og kontrollere om den enkelte besad et minimum af viljestyrke.

Dvs. næsten ingen militærfaglige opgaver bare røvtur.

Vi startede med at gå ud til øvelsesterrænet. Min gruppefører (GF) valgte at lade mig gå forrest pga. mit o-kendskab. Så det var jo lækkert, tænkte jeg. Men vores holdfører (HF) var ikke tilfreds med mit gåtempo på ca. 4-5 km/t. Så jeg blev sat til at holde et højt ildmarch tempo. Der skulle man holde tungen lige i munden og dem bagved mig var sure på mig fordi jeg gik for hurtigt. Så det var lige meget hvad jeg gjorde så var HF eller GRP utilfredse.

Vi gik med fuld oppakning. Rygsæk pakket efter reglementet ca. (20 kg), basis med hjelm og gevær ca. 10-15 kg. Og desuden fik hver gruppe en pansermine på ca. 10 kg. Så der var nok at bære på. Hele dagen gik vi rundt til forskellige opgaver i øvelsesterrænet. De fleste steder kunne vi få lov at aflægge rygsæk inden vi gik, så det var lækkert nok. Der var forskellige holdopgaver. Et sted fik vi hætter over hovedet og skulle udføre opgaver uden at kunne se noget. Der var også en lille vandpassage og båreræs.

Om aftenen rykkede vi i BSO. Vi måtte ikke medbringe mad på øvelsen, men fik lidt rugbrød at dele i gruppen. Vi lå i bso i ca. 1,5 times tid og ventede på nattens opgave. Der skulle gøres klar til kamp og andre ting skulle ordnes, og der var vagtordning, så jeg fik sovet omkring 15 min. Vi måtte på et tidspunkt forskyde fra BSO, da vi havde åbent for rødt lys og var på den måde blevet opdaget. I det nye BSO sov jeg også en 10 min. Hele natten gik vi med rygsæk. Noget jeg ikke har været vandt til fra GHR. 4 fra delingen meldte fra i løbet af natten pga. diverse skader osv. Vi krydsede sundet dernede, under en motorvejsbro, hvor man kunne gå i et slags kældersystem under vejen. På den anden side af sundet skulle vi tage kontakt til en agent.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Da vi fik taget kontakt til agenten førte han os til et stort kolonihus vi skulle rense med fuld oppakning. Her skulle vi sikre og frigøre med to kasser med "sensitivt" materiale. Da delingen var samlet i et stort rum i huset blev der uvarslet smidt en tåregasgranat og jeg skal love for at folk inkl. mig selv fik travlt med at finde gasmaske frem. Vi frigjorde fra huset i fuld firspring med gasmaske, fuld oppakning og kasserne. Imens blev vi beskudt fra huset, og vi åbnede selv ild imod huset, imens vi løb afsted. Senere fandt vi ud af at kasserne indeholdte 4-5 panserminer (læs 40-50 kg), noget der var ret besværligt at slæbe med igennem terrænet. Vi gik i mørket i noget der mindede om en evighed og var ved at falde i søvn stående. En enkelt fik det så dårlig pga. vand og saltmangel, at han blev søsyg imens vi gik. Han brækkede sig så mange gange, at han til sidst måtte tages ud af øvelsen. Der var så mørkt i skoven, at hvis man stilte kassen fra sig foran sig, kunne man ikke se den. Da vi endelig kom ud af skoven skulle vi kommandokravle over en å på en 5-7 meters bredde. Vi løb det sidste af vejen til et pickup og blev taget ud af terrænet. Vi gik det sidste stykke ind til kasernen og troede, at nu var det slut. Men det mente HF ikke. Vi skulle da lige ned og køle fødderne af nede ved havnen. Det krævede lige at vi gik 20 min. ned til havnen og 20 min hjem igen med rygsækken og nogle hofter og fødder der var ved at være ret slidte.

Derefter vedligeholdelse i vildskab og hjem til slagelse. Drengene i slagelse havde skaffet billetter til gallapremieren på James Bond, men jeg kunne slet ikke holde mig vågen i biografen, men sov godt imens Bond skød til højre og venstre.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Mandag

3 km løbetest

1 times styrketræning

Tirsdag

Styrketræning i tjenesten. De 7 kerneøvelser. Ca. 1 time

Onsdag

Feltdag. Alle blev ensrettet så vi gør tingene på den samme måde, selvom vi kommer fra forskellige kompagnier og regimenter. Vi øvede valg af bevægelse i terræn, valg af ildstilling, frigøring (boksning), nærkampsskydning, gående skydning. Desuden gik vi frem og tilbage til øvelsesterrænet to gange, da delingen havde glemt nogle småting derhjemme. Dvs omkring 10 km hurtig march i skyt.

- 1,5 times styrketræning

Torsdag

Styrketræning i tjenesten. Cirkeltræning. Pushups, reaktionsøvelser, armgang, omvendt rowing, pullups, makker squat, englehop, dips.

- Intervalløb 6 x 400 meter. Mine ben var godt trætte pga. styrketræningen.

Fredag

Indskydning af vores nye geværer. Lidt ærgerligt at man ikke kunne få sit gevær med fra GHR, som man har brugt tid på at indskyde der.

Desuden lægetjek til stort kørekort. Omkring små 10 km march igen.

Lørdag

10 km løb inkl. 5 km i højt tempo. Med Nina.

Søndag

Fri.

Bay har lokket mig med til 50 km løb på jyderupstien i næste weekend. Gad egentlig ikke til at starte med, men tror egentligt at det bliver meget hyggeligt. Vi løber så langt vi gider og så ser vi hvor meget det bliver til.

Desuden har en god soldaterkammerat spurgt om jeg vil løbe CEM (coastzone extreme marathon) med ham til maj. Han er en super kammerat og dygtig o-løber, så jeg kunne selvfølgelig ikke sige nej. Han vil løbe 70 km ruten. Så der skal noget seriøs løbetræning til. Planen er at vi begynder at trappe op sammen nu, så vi kommer til at løbe 60-70 km/ugen i starten af maj.

Link to comment
Share on other sites

Fed ambition med CZ X70... Der skal bare nogle kilometer i stængerne :devil:

Ja helt sikkert. Jeg må indrømme, at jeg tøvede en del med at sige ja til at tage med. Synes at X35 plejer at være hård nok, så X70 er nok en rimelig stor mundfuld. Men Lauritsen (min ven) ville ikke høre tale om at tage "tøseruten" på X50 :tongue: , så det bliver vist alt eller intet.

Nu får vi se. Skal du løbe igen i år?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

LØR

8-9 km let løb med Jonas

Afslutningsfest med min gamle HBU-Deling i københavn. Der blev satme sunget soldatersange på strøget den nat! I vildskab!

01-07 DEC

MAN

Styrketræning

20 min. på løbebånd. 8 min opvarmning 12 min. i 15-17 km/t

TIR

Svømning og fodbold

ONS

Intervalløb 6 x 640 m.

Styrketræning

TOR

Kombineret løb og BW-styrketræning

Svømning:

4 x 100 m. crawl start 2 min

4 x 100 m. bryst start 2.30 min

4 x 25 m. uv

I næste uge er jeg elev NK-deling. Hvilket vil sige at jeg har ansvaret for hele delingen. Det bliver spændende at prøve.

For tiden er der køreskole, så der bliver svinget rundt med lastbiler!

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Søndag

5 km tempotur

1 times styrketræning

Mandag

TJ MUSK. Alternativ Musk i makkerpar.

3 x diamantcirkel dvs. 3 x (3xbronzecirkel) TID: 30 min. og 30 sek. Med Mulvad og The Garhn

Tirsdag

KRAV MAGA

Onsdag

Frømandskorpsets stolpetræning :devil: YEAH DET ER FEDT!

Torsdag

TJ intervalløb. Kaninløb 5 x 800 m.

3 x guldcirkler tid: 16 min. med Mulvad og The GARHN

FKP stolpetræning

Svømning med The Garhn:

Pyramide

25,50,100,200,100,50,25 m. crawl. Fuld gas

Plus en medley og en 25 m. fri-konkurrence.

Lørdag

1 times styrketræning med Anders

bl.a. atomic sittups

1,5 times mountainbike med Jonas.

Søndag

pushups + kettlebell + dumbbells

8 km. løb med Nina

Jeg har fået fat i en ny bog om FKP. "Mental styrke - Coaching i Frømandskorpset"

Fed læsning!

Ellers er der stadig køreskole. Er ved at være træt af det. Glæder mig til at vi igen skal i felten og øve hængsel og gennembrud (mekanisk og eksplosivt)

Musik under køreskole er John Mayer "Where the light is"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share