Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Uh tell me more om det træning!

Og hvor har du købt bogen? Har du et ISBN nummer?

På saxo.dk

Mandag

3 x bronzecirkler

styrketræning

FKP-træning

Tirsdag

løb på løbebånd: Ca. 15 min opvarmning og så en cooper 12 min med 16 km/t.

Skulle have været i svømmehallen med The Gahrn. Den var dog lukket da vi kom derud, men vi blev hurtigt enige om at sådan en flok civile hippiefjolser ikke skulle forhindre os i at svømmetræne. Så istedet tog vi ned til havnen og hoppede ud fra molen i bar dolk.

Onsdag

Intervalløb med tjenesten

Køreteknisk anlæg med lastbil

Torsdag

Kegleløb: en kombination af løb og styrketræning

Fredag:

MTB med Jonas

Lørdag:

MTB med Jonas

Så er vi færdige med køreskolen i sønderborg og jeg gik heldigvis igennem i første forsøg både i teori og praktisk prøve. Et par af mine venner fra delingen skal ned på skolen igen d. 29 dec for at tage køreprøven igen. Sur urt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået fat i en ny bog om FKP. "Mental styrke - Coaching i Frømandskorpset"

Fed læsning!

Jeg blev færdig med den i går efter at have set her i loggen at den var kommet, men må indrømme at med undtagelse af meget få kapitler omkring stresshåndtering, præstationsangst og mentorrollen, så synes jeg den er lidt skuffende. Den leverede ikke noget man ikke kunne have læst og fået mere ud af i andre coaching bøger, den var ikke analyserende eller hjælpende og fortæller hvordan man kan øve de forskellige elementer, eller hvad der sker i de omtalte situationer, blot "konstaterende" ud fra snævre præmisser, og hvis ikke det var fordi jeg ville læse den hele igennem og derved finde de positive kapitler (s 88-92, 101-105, 107-111, kap 11-12), så havde jeg været skuffet. Det mindede mere om infotainment i mine øjne. Men tak for tippet, og jeg synes de omtalte kapitler var meget interessante

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Lørdag

10.1 km løb med Nina

1 times styrketræning

Jeg er super rastløs og glæder mig enormt til at komme tilbage til Sønderborg og komme videre med uddannelsen. Det har også været et langt afbræk fra det grønne liv efter 3 ugers køreskole og 2 ugers ferie.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blev færdig med den i går efter at have set her i loggen at den var kommet, men må indrømme at med undtagelse af meget få kapitler omkring stresshåndtering, præstationsangst og mentorrollen, så synes jeg den er lidt skuffende. Den leverede ikke noget man ikke kunne have læst og fået mere ud af i andre coaching bøger, den var ikke analyserende eller hjælpende og fortæller hvordan man kan øve de forskellige elementer, eller hvad der sker i de omtalte situationer, blot "konstaterende" ud fra snævre præmisser, og hvis ikke det var fordi jeg ville læse den hele igennem og derved finde de positive kapitler (s 88-92, 101-105, 107-111, kap 11-12), så havde jeg været skuffet. Det mindede mere om infotainment i mine øjne. Men tak for tippet, og jeg synes de omtalte kapitler var meget interessante

Jeg synes den er meget spændende. Du har ret i at mange af tingene der er beskrevet sikkert kunne findes i andre coachingbøger. Men jeg synes beskrivelsen af eleven og hans situation og sindstilstande på elevskolen er ret så spændende. Hele emnet og tilgangen til beskrivelsen omkring uddannelsen er fra en helt anden vinkel og perspektiv end fx i Molktes, BS', Sjaks bøger.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Løb på løbebånd:

2 km. opvarmning

3 km. så hurtigt som muligt - Tid 10 min og 30 sek. Pace 3:30 pr. km.

MUSK med TJ

Styrketræning med Gahrn

Tirsdag

MUSK med TJ

Cardio træning:

13 min roning

13 min crosstræner

13 min cykling

Onsdag

Skydning på bevægelige mål.

8 km o-løb. Fuld gas. Jeg kom ind i 42 min.

Styrketræning med GAHRN.

Torsdag

Førerdag: Samlet ildoverfald, stillingsskifte og hængsel

Svømning med Gahrn:

Crawl:

200 m. opvarmning

500 m. på 9 min.

8 x 50 m. interval start. 1 min. 10 sek.

Træning til kampsvømmermærket i guld (svømning,dykning,bjærgning i kampuniform)

Link to comment
Share on other sites

Som resten af sønderborg kaserne blev jeg over weekenden ramt af en omgang roskilde syge. Øv bøv det var nederen. Så efter at måtte holde sygedag mandag, kunne jeg komme videre.

Tirsdag

Førerdag: Gennembrud MIFSREK

8 km. løb - godt tempo med the Gahrn.

Let styrketrænign

Onsdag

6 x 30 pushups

6 x 35 sittups

3 x 10 pullups

3 x 20 dips

lidt FHB og ca. 2 km. løb

Torsdag

Svømning:

200 m. opvarmning

500 m. crawl langkjør

400 m. bryst langkjør

4 x 50 m. dødsspurt imod Gahrn.

Efterfølgende i sønderborg biffen med drengene og se "The Yes Man" med Jim Carrey. Plejer ikke at være særlig begejstret for Jim Carrey. Men var meget positivt overrasket over filmen. Kanon skæg! = )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Efter en uge med influenza, kom jeg endelig på banen igen.

Mandag

Første træningsdag i 9 dage.

Jeg løb på løbebåndet og det gik godt og i kådhed ville jeg prøve at slå min PR i 3000 m. Jeg måtte dog opgive efter 5 min. med 17,5 km/t og erkende at min krop alligevel var for afkræftet. I alt ca. 30 min. løb

Efterfølgende en times styrketræning

Tirsdag

Feltdag: Ophold på stedet (BSO befaling)

FHB: Grundlæggende træning på alle forhindringerne med OS Mikkelsen. Jeg havde et par tricks i ærmet, som jeg har luret af fra landsholdet, som jeg kunne dele med delingen. Deriblandt også dykspring fra den første stige der er 4-5 meter høj.

Desuden ca. 3-4 km. løb til og fra FHB. Godt ristede ben efter mandagens hurtig løb

Onsdag

O-løb 6 km. (ca. 8 km.) mellemsvær

Jeg gik selvfølgelig efter guldet som altid, og orienteringen gik rigtig godt. Jeg måtte alligevel se mig slået efter at have bommet en enkelt post, og med for ristede ben kunne jeg desværre ikke indhente det tabte til min konkurrent. Rigtig fedt løb med et super fedt konkurrence element. Flotte omgivelser i Gråsten skov.

Desuden skydning med GV og LSV på hhv. 50 og 300 m.

1 times styrketræning.

Torsdag

Feltdag: Ophold på stedet. Det er sgu koldt at stå og give/høre befalinger hele dagen i skoven når temperaturen ligger omkring 1-3 grader og pulsen ikke kommer langt over 50.

Træning: Dødsens svømmepas med The Gahrn.

200 m. opvarmning

6 x 100 m. start 2 min.

200 m. bryst

5 x 50 m. spurt.

Dykning bl.a. er vi gået igang med at træne op til at kunne lave en pingo.

Vi startede blødt ud og gennemførte 1/2 min. statisk efterfulgt af 25 m. dynamisk apnea.

Fredag og lørdag står den på hvile. Kroppen er godt brugt og øm. På søndag står den muligvis på Sparta test 1. (10 km.)

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

g

Torsdag

Feltdag: Ophold på stedet. Det er sgu koldt at stå og give/høre befalinger hele dagen i skoven når temperaturen ligger omkring 1-3 grader og pulsen ikke kommer langt over 50.

Træning: Dødsens svømmepas med The Gahrn.

200 m. opvarmning

6 x 100 m. start 2 min.

200 m. bryst

5 x 50 m. spurt.

Dykning bl.a. er vi gået igang med at træne op til at kunne lave en pingo.

Vi startede blødt ud og gennemførte 1/2 min. statisk efterfulgt af 25 m. dynamisk apnea.

Fredag og lørdag står den på hvile. Kroppen er godt brugt og øm. På søndag står den muligvis på Sparta test 1. (10 km.)

Hej Augustinus.

Ser jo fornuftigt ud med træningen i Sønderborg.

Hva er en Pingo? Kan nok regne ud det er noget dyk osv, men hvad består den af?

Vh

Junker

Link to comment
Share on other sites

Hej Augustinus.

Ser jo fornuftigt ud med træningen i Sønderborg.

Hva er en Pingo? Kan nok regne ud det er noget dyk osv, men hvad består den af?

Vh

Junker

En pingo er en legendarisk øvelse opkaldt efter kronprinsen da han var i frømandskorpset.

Det går ud på at du holder vejret i 2 min. på bunden af et 4 meter dybt bassin. Når de 2 min. er gået svømmer du 25 meter videre ned til den anden ende af bassinet, hvorefter man først igen kan få lov at trække vejret.

Der ligger en video af kronprinsen der udfører øvelsen på www.forsvarskanalen.dk hvis du søger på frømandskorpset

Link to comment
Share on other sites

Takker.

Hold da k... en omgang.. Følger med i loggen og holder øje med, hvornår du klarer den.

En anden ting: Sidst jeg læste lidt mere fast her i loggen, var det som om du ikke var helt sikker på at søge JGK mere. Hvordan ser det ud med motivationen efterhånden? Der er vel ikke så lang tid tilbage, inden du skal ud og være gruppefører.

Vh

Junker

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Nu havde knæet fået ro for løb, så det var spændende at stille sig op på løbebåndet igen. Skuffelsen var dog stor da jeg efter opvarmningen satte tempoet op og knæet begyndte at låse og brokke sig. Smerten kommer desværre direkte inde fra knæet og ikke uden om knæet ved ligamenterne.

Øv

1 times styrketræning

Tirsdag

1 times styrketræning

1 times svømning

Inkl. begynderpingo 2.0: 45 sek. statisk og 25 meter dynamisk.

Onsdag

1 times styrketræning

Torsdag

NIL

I denne uge har vi beskæftigede os med befaling for kamp fra stilling. Hold da kæft hvor er det møg kedeligt.

I næste uge står den på praktik ved Gardehusarregimentet. Det bliver spændende.

Imorgen står den på MTB og MC i Bella med JONAS! Yeah det bliver fedt!

Link to comment
Share on other sites

Hej Augustinus!

Jeg har taget mig tid til at læse størstedelen af din log igennem, som er rigtig inspirerende! Bestemt en log, som jeg vil følge med i fremover!

Blev henvist til din log af Artorious, for at læse om din beretning om optagelsesprøverne til sergentuddannelsen. Selv skal jeg til optagelsesprøver til reserveofficersuddannelsen i næste uge, så det har været god læsning!

God vind fremover med uddannelsen og træningen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej, sq da trist med knæet. Synes da du skal gå til lægen med det, når det som du selv siger kommer inde fra knæet

Jeg har været til fyssen. Det er en slimhinde inde i knæet der bliver overbelastet og hæver op når jeg sætter tempoet op og stødende bliver hårdere.

Hej Augustinus!

Jeg har taget mig tid til at læse størstedelen af din log igennem, som er rigtig inspirerende! Bestemt en log, som jeg vil følge med i fremover!

Blev henvist til din log af Artorious, for at læse om din beretning om optagelsesprøverne til sergentuddannelsen. Selv skal jeg til optagelsesprøver til reserveofficersuddannelsen i næste uge, så det har været god læsning!

God vind fremover med uddannelsen og træningen :smile:

Hej mester. Held og lykke med det!

Link to comment
Share on other sites

Uge 8

Praktik ved GHR.

Jeg fulgte en deling og var bl.a. med til at stå for sikkerheden på skydebanen, førte en gruppe på ca. 10 mand, og hjalp til med undervisning i felten og i klasselokalerne. Jeg stod for opvarmningen til idræt for en deling. Og var med på rekrutternes første marchtur på ca. 6 km onsdag aften/nat.

Fredag var der kompagniløb på ca. 5 km.

Resten af ugen havde jeg skånet mit knæ og havde udelukkende styrketrænet. De 5 km. med kompagniet gik godt og jeg følte derfor at jeg måske var kommet over min skade.

Lørdag

2-3 km. opvarmning.

Jeg var ude for at løbe intervalløb med Jonas og Morten Ø. Efter 800 meter på fuldgas kunne knæet dog ikke mere og Morten måtte køre mig hjem efter træningen. Øv bøv.

Søndag

1 times styrketræning.

Uge 9

Skydelejr i Borris

Indskydning med GV m/95 og LSV

Skydning med PVV, 9mm træningsammunition.

Omskoling til 40 mm. lysraket og signalpistol

Skarp skydning med 84 mm. Panserværns Våben (også kendt som AT-4)

Kast med skarp Håndgranat (HGR)

Skarpskydningsscenarie med 2 grupper, hvor jeg er gruppefører for den ene gruppe:

Jeg går på patrulje med 1.GRP forrest og, min gruppe, 2 GRP bagerst. 1. GRP får indsigt på fjendligt infanteri og køretøjer. Efter radioopkald til delingsføreren går vi i stilling og kommer i en ret hæftig ildkamp, hvor vi 2 grupper ved siden af hinanden skyder skarpt med alt hvad vi har. 2. GRP støtter imens 1. GRP laver stillingsskifte. Denne slags ild og bevægelse laver vi to gange og scenariet varer omkring 3 kvarter vil jeg tro, indtil fjenden hejser hvidt flag.

Skarpskydningsscenarie med 1 gruppe.

Vi kommer gående på to'erkolonne på en vej og får føling venstre. Med ild og bevægelse kommer vi i dækning nede bag en vold og står i en å. Herfra kommer vi i ildkamp med diverse skiver der dukker op alle mulige steder. Efter radiokorrespondence med delingsføren, kommer ordren til at ryde området og rykke fremad. Gruppeføreren giver ordre til at hold 2 går fremad imens hold 1 støtter. Hold 2 laver en manøvre der kaldes hængsel højre og GV-2 går frem i målet imens hold 1 forlægger ild imod venstre så vi ikke kommer til at skyde vores egen.

Skarpskydningsscenarie i buddy-par.

Vi kommer gående på en gade og skal kontakte en agent, da vi falder i et baghold. Vi må bokse os bagud. Vi skiftes til at løbe bagud imens den anden skyder fremad og støtter.

Jeg får styrketrænet 2 gange i Borrislejren i løbet af ugen og det bliver til en 4-5 km. jogging tur.

Lørdag

ca. 9-10 km. rolig jog i skoven med Jonas.

en times styrketræning med Anders.

Søndag

5 km rolig jog.

I næste uge skal vi undervises i patruljetjeneste og skal prøve at komme uset ind og ud af "fjendligt terræn" på en øvelse af et døgns varighed. Det bliver spændende!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag-Onsdag

Teori om Patrulje-tjeneste:

Forberedelse

INFIL

Opgaven

Exfil

Debriefing.

"Se uden at blive Set" Patrulje fra kl 2000 tirsdag til kl 0630 onsdag. Det var sgu en kold omgang, hvor vi lå ca. 2 x 2,5 timer i forskellige buske for at observere på to forskellige objekter.

Torsdag

"The Full Menu"

- Ca. 35 min løb på løbebånd. Ingen problemer med knæet

- En times styrketræning med de 7 kerneøvelser.

- En times svømning med Gahrn og Håkansson. Bl.a. med 5 x 100 m. interval og en halv pingo (1 min. statisk og 25 m. dynamisk)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share