Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Det var en udmærket tur ned i byen, selv om det var koldt. Jeg samlede en del flasker, og kiggede lidt på det ene og det andet.

Ved 7-Eleven i Banegårdsgade stod en flok araber-knægte, som tydeligvis var i ondt lune. Jeg vendte straks kareten, da hele situationen lugtede af ballade.

En Kjøwenhawner-fyr (accenten fornægtede sig bestemt ikke), der, ærligt talt, lignede lidt af en skinhead, burde nok have fulgt mit eksempel. I stedet gik han i diskussion med araberne, og måtte indkassere et par snudeslaw :4boxing: , inden nogen fik tilkaldt strissen, som ankom med to reklame-vogne og fire :4police: :4police: :4police: :4police:

Da var araberne naturligvis spredt for alle vinde. Nå, men kjøwenhawneren kom da heller ikke værre til skade, end at han, lidt senere kunne stå og grine og pjatte i mobiltelefonen.

De skulle naturligvis ikke have hamret ham, men når man giver sig til at diskutere med 4-5 gutter ude på gadeplan, så skal man enten være en ren B. S. Christiansen, eller meget uklog. Godt, at ingen kom alvorligt til skade.

Vi ses i morgen!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Hej Okse.

Sikke du oplever en masse spændende ting og sager, som får vor andres liv til at ligne en dødsyg sæbeserie. :smile: Interessant. Fænomener og cykling...og forældre. Ja sidstnævnte kan tage livet fra selv den mest ihærdige.

Jeg vil også ønske dig en rigtig dejlig påske. Keep up the training søde. :superman:

Julie...

PS nu må du snart kigge ned i centret og sige goddaw.

Tak, Julie. :bigsmile:

Jeg havde ikke lige opdaget, at du havde skrevet dette indlæg.

Ja, jeg oplever meget. Åbenbart har jeg et talent for at opleve ting, for jeg synes næsten ikke engang, jeg kan gå på indkøb, uden at jeg oplever et eller andet. UFO´er er dog ikke hverdagskost. Jeg skal naturligvis nok sige til, hvis der kommer nyt i sagen, men jeg tror det efterhånden ikke, når ikke engang Planetariet har kunnet give en forklaring, som var helt vandtæt.

Hvis teorien om et meteor eller en stor klump rumskrot falder til jorden (godt, at det ikke var selve objektet, der faldt til jorden, for hvis det virkelig var så stort, som det så ud til, kunne det gøre alvorlig skade på bygninger), så kan jeg kun sige, at noget uforklarligt kom forbi. Jeg vil ikke stå fast på, at det var et fremmed rumfartøj, ligesom jeg heller ikke vil sætte nogen religiøs label på det.

Når det er sagt, skal jeg også indrømme, at jeg ikke sov meget den nat. Vi har jo alle set sci-fi film, og billeder fra Independence Day og Nærkontakt af 3. Grad kværnede rundt i hovedet på mig. :laugh::laugh:

Nogen gange er det nok meget sundt at erfare, at vi ikke kan forklare alt.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg fik cyklet 21 km i dag. Benern´var lidt DOMS-prægede, efter de 25 km i går.

I aften var jeg nede i byen, men der var hverken ballade eller flyvende tallerkener, og desuden var det hamrende koldt :laugh:

Men jeg fik da samlet omkring en halv kassefuld flasker. Der bliver noget at slæbe ned i Tøfex, når den åbner igen. Det ærgrer mig, at jeg ikke startede med at føre regnskab, da jeg, for ca. 3 år siden, gav mig til at drive seriøs flaske-indsamling. Det er blevet til adskillige tusind kr. Lad blot folk grine ad mig. Når der afregnes i Tøfex, ved jeg nok, hvem der griner. :laugh:

I morgen skal jeg gøre rent, læse og træne, hvis jeg ikke ryger på druk. Nu har jeg troligt holdt mig fra byture i snart 5 mdr. for sundhedens skyld, og for at spare på pengene, og undgå ballade :innocent: .

Men jeg må tilstå, at stemningen og fajbamzerne tit kalder på mig. Vi får se, hvor længe, jeg magter at stå imod. Det er jo heller ikke sådan, at jeg dropper min træning, og bliver den vildeste gangster, fordi jeg snupper 6-7 pints en enkelt gang. :tongue:

Vi ses.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Det blev til 16 km. Guderne skal vide, at jeg var tæt på at droppe det. men jeg havde lovet jer 15 km, og det løfte holdt jeg, og lidt til.

Ugens total blev 168 km. Jeg ville naturligvis gerne have givet den lidt mere, men nu har jeg lavet PR de sidste 2 uger, så måske gør det ikke så meget, at jeg kom knapt så højt op i denne uge. Og til syvende og sidst er det jo stadig mange km, jeg har cyklet.

I dag skal jeg læse lidt, have booket noget vasketid, og så skal håndvægtene have en god omgang.

God påske-søndag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej, MH.

Motivationen fejler bestemt intet. :smile:

Jeg skal også nok få cyklet en tur i aften. Jeg kan bare ikke nå det nu, da jeg skal til spansk. Jeg har lige været nede på Socialcenter Nord, angående ansøgning om fleksjob. Det tog sin tid, men de var positivt stemt, så det ordner sig sikkert.

I går fik jeg en del god træning med håndvægte, og lidt rotationer for skulderen.

Nu skal jeg lige have frokost. Er blevet sulten af at drøne rundt på den endeløse landevej.

Vi ses.

Link to comment
Share on other sites

Hej, MH.

Motivationen fejler bestemt intet. :smile:

Jeg skal også nok få cyklet en tur i aften. Jeg kan bare ikke nå det nu, da jeg skal til spansk. Jeg har lige været nede på Socialcenter Nord, angående ansøgning om fleksjob. Det tog sin tid, men de var positivt stemt, så det ordner sig sikkert.

I går fik jeg en del god træning med håndvægte, og lidt rotationer for skulderen.

Nu skal jeg lige have frokost. Er blevet sulten af at drøne rundt på den endeløse landevej.

Vi ses.

:4mewantfood: :4mewantfood: God lunch. Har selv lige spist frokost. Godt med Taziki eller hvordan det nu staves..så nu stinker jeg rigtig meget, når jeg skal hen og træne efter job. :laugh::smile:

Link to comment
Share on other sites

:4mewantfood: :4mewantfood: God lunch. Har selv lige spist frokost. Godt med Taziki eller hvordan det nu staves..så nu stinker jeg rigtig meget, når jeg skal hen og træne efter job. :laugh::smile:

Tak, Danf. Stavemåden er tzatziki. En sprog-nørd som jeg har naturligvis indtil flere ordbøger på PC´en. :4smartass:

Ja, noget mad skal der trods alt til. Men med 24 km cykling, som det blev til i dag, er forbrændingen nu nok heller ikke ubetydelig.

I hvert fald var det en udmærket cykel-etape. Motivationen var høj, benern´ kørte godt, og jeg var nok så tæt på spinner´s high, som det er muligt under de forhold, jeg træner under.

Flere af den slags etaper, tak. :4thumbup:

Nu vasker jeg lige op, og så tror jeg, jeg vil smide en gammel Dirch Passer-film på dvd´en. Jeg trænger til noget ikke alt for tung underholdning.

Men alt i alt har det været en skøn dag i dag! :smile:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

23 herlige km på cyklen i dag.

Det er meget vigtigt at få cyklet, inden solen bager ind gennem vinduet, for så bliver der som i et drivhus ude på min altan. Og det endda til trods for, at gardinerne gør god gavn.

Håndvægtene fik jeg også brugt. Det går godt fremad med styrken. Jeg er ved at blive en pænt stærk okse.

I morgen SKAL jeg huske at købe et franskbrød. Jeg har været løbet tør for franskbrød i et par dage. Det er lidt dåååååmt.

Så må vi håbe, at jeg snart hører fra texaspoker.dk angående den oversætter-opgave. men det gør jeg nok. Ham direktøren virker seriøs nok.

Nå, nu må jeg have en lur.

Natter!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, jeg vil give mig til at cykle nu i formiddag, inden varmen bliver for barsk ude på altanen. Og så skal jeg lige have ringet ned til virksomhedskonsulenten, angående det møde, som jeg måtte aflyse, fordi jeg var blevet indkaldt til en samtale et andet sted på samme tidspunkt.

Ellers skal jeg bruge dagen på indkøb og en kogevask. Jeg vil håbe, at de snart får lavet vores elevator, så jeg ikke behøver rende hen i den anden opgang, hver gang, jeg skal ned. De første par dage var jeg ikke glad for at rende rundt ude på svalegangen i 5. sals højde, men jeg har da heldigvis vænnet mig til det. Det er et godt tegn, fordi det tyder på, at den panikangst, jeg engang led meget af, ikke ligger lige under overfladen.

God dag til MOLboerne :smile:

Link to comment
Share on other sites

24 km cyklads. Det var udmærket. Og så har jeg rendt op og ned til og fra vaskekælderen.

Jeg tror nok, der er en okse, der bliver træt i aften. Men det gør jo heller ikke noget. :smile:

En smule håndvægt-træning skulle jeg også gerne have i dag.

Vasketøj .... :wacko: op og ned :dead_banana: Boy jeg kender det....SKOD :nonono::smile:

Kunne du ikke ha taget mit med også. :newtongue:

Link to comment
Share on other sites

Det blev til hele 25 udmærkede kilometers på stålhesten.

Nu vil jeg have et bad, og derefter tage mig lidt at spise, og læse i en god bog, indtil jeg skal afsted på min traditionelle fredags-tur.

Jeg skal jo ned og tjekke, om der sker noget. Sådan med slåskamp, UFOer eller nogen, der falder om. :laugh:

Jeg har lånt sådan et `UFO sightings catalogue´, for at se, om der var noget, der lignede det, jeg så. Det var der, men de observationer (der var bl.a én fra Brasilien, som lignede en del) er også uopklarede.

Den logisk tænkende side af mig hælder til teorier om et meteor, eller rumskrot. Men da disse teorier også har deres svage punkter, er jeg rimeligt tilbøjelig til bare at sige, at eventyret drog forbi, og at der er ting, vi endnu ikke ved noget om. Men derfor kan det jo være meget sjovt at forske i sagerne. Jeg har jo en medfødt trang til at finde en masse oplysninger om et bredt spektrum af emner.

God weekend til MOL :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det var hårdt at få cyklet i dag, men jeg fik da banket 24 km aw.

Det bliver spændende at se, hvad jeg når op på i indeværende uge. Jeg ved bedre end at love PR for tidligt, men foreløbig har jeg et forbistret godt snit (faktisk 25 km pr. gang).

Så højt et snit kan jeg næppe holde ugen ud, men jeg håber på at komme et godt stykke over sidste uges total på 168 km.

I går aftes var jeg nede i byen. Der skete ikke noget, der kunne blive Okse-historier ud af, men jeg fandt en hulens masse flasker, og kunne handle meget billigt i Tøfex i dag, så det var jo ok.

Jeg kører også en tur i aften, men nu vil jeg lige vaske op, og så læse lidt.

God lørdag til MOL :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

ER du gal, jeg fandt mange flasker i går!

Jeg har været nede i Rema1000 med en snes stykker, men der er mindst lige så mange på lager endnu. Det er en indbringende, og frem for alt hyggelig, beskæftigelse, jeg har mig der.

I dag har jeg cyklet 25 km. Motivationen var fin, og benern´ fungerede fint.

Nu snupper jeg lige en kande kaffe, og så skal der gøres rent.

Link to comment
Share on other sites

24 km cyklads i dag, skønt det holdt lidt hårdere end i går.

Her kl. 14 skal jerg til fys, hvilket er meget tiltrængt, så derefter har jeg næppe meget mere energi i dag. Måske kan jeg liiige banke et par sæt aw med håndvægtene.

Men først en farmerwalk med et par poser flasker ned til automaten i Tøfex! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Aaaaarh, mon ikke der er en lille PR i benerne? Jeg tror det, synes jeg kan fornemme det :wink:

Lad mig bare sige, at vi er tæt på.

Men lige nu er det aaaaaaavvv, mine ømme skuldre. Karina fys tampede dem ekstremt godt igennem.

De næste mange dage arbejder jeg, så der ser I mig måske ikke så meget på MOL.

Nu skal der laves mad :4mewantfood: , og det skal være med hvidløg på, så vi kan få drevet en masse vand igennem systemet, og lavet en god D-TOX af de ømme muskler.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm, jeg må se at få cyklet nu i formiddag. Så er trænings-ugen afsluttet, og så kan jeg restituere, imens jeg giver min oversættelses-opgave en spand kul.

Lidt håndvægt-træning tager ikke lang tid, og kan lettere presses ind i en pause.

Nååå, ja! Det er min mors føs i dag. Jeg HAR skam også ringet og tillykket hende.

:strat::cooldance::beerchug::firebounce::4pizza::4trumpet::cheer::headphonedance:

I eftermiddag skal jeg til spansk. Jeg kunne godt droppe det under henvisning til mit arbejde, men nu har jeg siddet og lavet opgaverne, så jeg må hellere tage derned.

Inden da skal jeg lige ned på posthuset med et brev, som er gået forkert. Og hvis jeg når de, tager jeg en pose flasker med til Føtex. Man kan jo ikke stikke snuden undenfor, uden at der ligger penge på fortovet. Alene i aftes havde jeg flasker for 10,50 kr. :4thumbup:

God MOL-dag! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share