Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

JAJAJAJAJAJAJAJA, HUTLIHUT (som kommentatoren skreg, da DK fik det første mål i EM-finalen mod Tyskerland i 92)!!!!

Så fik oksen dæleme opgaven færdig!

:4thumbup: :bigsmile::cooldance::firebounce::smilerock::beer::rocketwhore::cheer: :4band: :headphonedance:

Det er så skønt, så skønt, så skønt, så skønt!

Nu kører jeg lige en lille tur, og når jeg er hjemme igen, er der rengøring, og måske en lille cykeltur, når temperaturen liver til at hold etil.

Link to comment
Share on other sites

JAJAJAJAJAJAJAJA, HUTLIHUT (som kommentatoren skreg, da DK fik det første mål i EM-finalen mod Tyskerland i 92)!!!!

Så fik oksen dæleme opgaven færdig!

:4thumbup: :bigsmile::cooldance::firebounce::smilerock::beer::rocketwhore::cheer: :4band: :headphonedance:

Det er så skønt, så skønt, så skønt, så skønt!

Nu kører jeg lige en lille tur, og når jeg er hjemme igen, er der rengøring, og måske en lille cykeltur, når temperaturen liver til at hold etil.

Man må sige meget men det er sku godt gået at du kæmper sådan en kamp med at blive færdig med dine opgaver :bowdown::cooldance: er slet ikke i tvivl om når du får dig et arbejde så venter der dem en meget kompetent og en ildsjæl som medarbejder :superman: og så er det videre :devil: kan du nu se at få din r.. tilbage på sadelen og få givet den noget gas :4thumbup: og imens vi er ved det så er det en fornøjelse at kikke ind i din spændende log og det er spændende at se hvornår der er en pr :superman: og forresten tillykke med den sidste du nåede ser frem til at følge med i de næste.

masser af varm luft og sol fra mig til dig

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Tak, allesammen. I er bare så søøø´e! :bigsmile:

I dag var jeg oppe på 21 km cykling. Det var udmærket. Jeg skal nok komme i drift igen.

Jeg sov uroligt i nat. Kunne ikke rigtig lande igen, efter de mange begivenheder i går.

Lige nu sidder jeg og glæder mig til i morgen, hvor det jo er den dag om året, som jeg synes er fedest, næst efter julen, og min egen og min families fødselsdage.

I er SINDSSYGE, hvor skal jeg bare vælte byen!

:strat::beerchug::firebounce::4pizza::rocketwhore::tomaatit::cheer: :4band: :headphonedance: og nok også lidt :nahnah:

Men det bliver også en anstrengende dag, for jeg kommer til at gå meget :walking: Jeg får i hvert fald min motion, også den dag.

Men guderne skal vide, at jeg glæder mig!

Vi ses.

Link to comment
Share on other sites

Tidlig morgen, solen står op over Sierra Maestras skov.

Varmer mine hænder

Varmer min krop

På en rejse uden lov

Men bag bakken lurer fjendens hær

Og vi skal i kamp påny

Måske dræbes, måske slå ihjel

for et folkets morgengry.

Helt så galt går det heldigvis næppe i dag, men denne sang, skrevet af min gamle ven, Guitar-Peter, betyder meget for mig, og derfor startede jeg også denne strålende 1. maj med at synge den. Vi sang den, når vi havde fest, og vi sang den, når situationen spidsede til. Ak, ja, det var dengang. Peter var den bedste kammerat, man kunne have. Altid frisk på en fest. I ballade var han der for sine kammerater, og desuden var han en gudsbenådet musiker.

God 1. maj til MOLboerne, uanset, hvad I skal lave i dag!

Link to comment
Share on other sites

Fååårk, benern´ er ømme i dag! Alt det marcheren rundt. :nonono:

Men jeg lover jer, at i morgen starter en ny trænings-uge, hvor vi igen fører regnskab med kilometerne osv.

Men dagen i dag var, som den skulle være. Taler, musik, ølz og en masse :blahblah: med gamle bekendte. Og så var det jo i øvrigt herligt vejr.

Anarkisterne havde lavet deres egen demo. Det må de også gerne. De vil jo alligevel ikke være med til noget af det, vi andre laver. Og så er vi da fri for, at strissen kigger os over skulderen hele tiden (hvilket de absolut heller ikke havde nogen gund til at gøre i går). Strømernes største frygt var, at de to demoer skulle støde sammen. En flok kommunistiske håndværkere og stilladsarbejdere på den ene side, og flaske-kastende punkere på den anden ville ikke være noget kønt scenarie. Der skete nu ikke noget, og punkernes lille demo var grundigt pakket ind i mørkeblå Ford Transitter (nogen sagde, at det var hollændervogne, men det passede nu ikke. Dem tror jeg ikke, Århus politi råder over, medmindre de låner dem i hovedstaden, og der tør man næppe undvære dem på 1. maj).

Ved 17-tiden gik så den lange tur fra Tangkrogen og ind til byen, hvor jeg sluttede af på Bridgewater pub. Derefter gik jeg ad Harald Skovbys Gade op mod domkirken, for at få en vogn hjem til Trøjborg. Da jeg kommer ud i Kannikegade, kommer en flok fyre gående. Først, da den forreste har passeret mig, opdager jeg rygmærkerne. HA-rockere! Jeg var ikke særligt nervøs, for stemningen var ganske rolig, og jeg tror nu heller ikke, at de sådan går og angriber almindelige mennesker.

Lidt længere henne ad gaden holdt strømerne og tjekkede rockerne. Jeg trak mig lidt tilbage. Det kunne sq have set kønt ud, hvis jeg havde fået skyld for at mænge mig med HA! :laugh::laugh:

Jeg havde lidt tømmermænd i dag, men jeg slap forholdsvist nemt igennem det, takket være kaktus-pillerne. Min hals er bare øm som en byld, pga. druk, og af at synge og råbe. Jeg må ned og købe nogle skipperskrå til at smøre halsen med, og så tæsker jeg lige håndvægtene rundt bagefter.

Hav en fed MOL-dag!

Link to comment
Share on other sites

Så kom Oksen dæleme ud af røret igen :4thumbup:

22 km udmærket trampen på stålhesten, blev det til. Det er skønt at mærke, at jeg stadig kan. Trætheden er stort set ude af benern´ igen. Det havde jeg nu også regnet med, for jeg har ikke haft smerter, kun almindelig træthed. Der, hvor overanstrengelse kan blive farlig for mig, er der, hvor der går meget syre i stængerne. Det har jeg oplevet et par gange, blandt andet i folkeskolen, hvor en totalt sindssyg lærer med en tvivlsom militær baggrund tampede os igennem en tur af samme længde som Fremmedlegionens frygtede `kepi-march´ (ca. 55 km, fra fredag efter middag til søndag formiddag. Legionærer har lidt kortere tid til det) :nonono: . Han endte nu også med at få en alvorlig reprimande, for forældrene klagede jo, da deres børn kom hjem med store, væskende sår på fødderne.

Èn af mine bekendte, der har været i JGK i flere år, siger også, at alt over 20 km på den tid, vi havde til rådighed, var rent vanvid, når man tænker på, at vi ikke havde fået nogen forberedende træning.

Nå, det er da gudskelov fortid. Nu er jeg ved at vaske. Der er en hulens masse vasketøj, efter den sidste tid, hvor jeg ikke har haft tid til at vaske.

Link to comment
Share on other sites

Tak, britone. Du er en ven af folket.

I går var jeg ude at samle flasker, og fik i alt et halvt hundrede stykker. Det var jo fint nok. Nogle af dem er lige blevet omsat nede i Rema1000 (som har åbent i dag), men der er stadig mange på lager.

I aftes trænede jeg også lidt med håndvægte og grippers, og lavede nogle rotationer for min skulder. Ingen skal kunne sige, at jeg ikke gør en indsats for at stabilisere den.

Nu vil jeg lige tage en kande kaffe, og så op på stålhesten. I aften kører jeg igen en tur, og ser, om der skulle være lidt flasker at samle.

Link to comment
Share on other sites

23 kilometer på stålhesten. Pyyyh! Men det gik nu godt. Intensiteten er ikke helt i top, men det skal nok komme. Det vigtigste er, at jeg får cyklet. Og det tør jeg nok sige, at jeg gør.

Nu tager jeg lige en runde med støvslugeren. Og bagefter tror jeg nok, jeg vil lave noget mad. Det er svært at holde de gængse spisetider, når jeg gerne vil ned i byen om aftenen.

Link to comment
Share on other sites

Så er det log-tid igen.

Jeg strakte den til 24 km i dag. Det var fint nok.

Ellers er der ikke vildt meget at berette om.

Jeg sidder lige og hører lokalradioen. Lige netop i dag spiller de en del af de sange, der rører ved noget dybt inde i mig. Uuuuuh, kan det da ikke også snart blive country-tid igen? Jeg vil ud og lege med Colt-revolvere :gun2: , Winchester-rifler, og Bowie-knive, og drikke Jack D. og guldbajere, og kukkelure på nogle `broads´ :slut: (ja, det hedder de altså i country-miljøet, og hvis man føler sig stødt over den betegnelse, så vil man næppe føle sig hjemme i de kredse), der danser i lårkorte denim-skørter :cheer::cheer::wub:

Men ak, ak! Sæsonen begynder ikke på denne side af sommerferien. Det er nok bare det her vejr, der sætter fuuut i adrenalinen. Men de tider skal nok komme igen. Der er stadig 3000 mennesker, som er klar hver eneste gang.

Nu vil jeg læse lidt. Jeg har en bog, som jeg gerne snart vil være færdig med.

Hav en fed dag, med masser af sol, og lidt MOL :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nå, så fik jeg da vasket gulv. Jeg gad ellers ikke, men så blev jeg liiiige TOTALT Dolph-agtig (det bliver jeg fra tid til anden), og så fik jeg det gjort. Stålhesten blev også lige vasket lidt aw. Den var blevet helt støvet. Nu har den jo snart 5000 km`s jubilæum. Der er under 200 km til.

Nu er det snart tid til at drøne downtown. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

I dag gidz jeg ikke drøne ret meget rundt. Alt det kørsel kan godt blive nok, engang imellem. Desuden er der cykelløb nede i byen, så det hele er afspærret af emsige HJV-folk, der lige skal demonstrere deres magt.

Èn af dagene skal jeg lige have lidt luft i det ene bagdæk på min el-scooter. I går frygtede jeg, at den var punkteret, men i så fald havde den været helt flad her til morgen, og det var den ikke. Så den skal bare pumpes lidt. Det må jeg se at få ordnet. På værkstedet nede hos AVIS plejer de at være flinke til at ordne det.

I aftes havde jeg en helt ok aftentur ned i byen. Jeg har dæleme samlet flasker for omkring 100 kr på en weekend! :4thumbup:

Folk er tit helt vildt flinke til at give mig deres tomme flasker osv. De kan jo ikke slæbe rundt på dem, hvis de skal på diskotek eller noget. I aftes var der lige en ung tøz :slut: , der godt ville have givet mig lidt mere end et par flasker. :laugh: Hun var sgu ikke en dag over 17 år, så jeg betakkede mig høfligst. Men helt seriøst: Hun burde passe på med den slags ting. En dag får hun mere, end hun ønsker sig. :nonono::nonono: . De unge har, sandt for dyden, travlt i dag.

Nå, jeg kan vist lige så godt gøre klar til at cykle.

Link to comment
Share on other sites

Nå, så fik jeg da klaret både cykling og pumpning.

Cyklingen gik fint, og jeg gentog gårsdagens succes med 24 km. Det var en smule varmt, men med rigelige mængder vand kunne det lade sig gøre.

Det var nu også fint at få pumpet scooterens dæk op. Det tager for meget strøm, hvis trykket er for lavt, og risikoen for dyre og irriterende punkteringer stiger.

Hmmm, man skal vel også have lidt mad. Jeg har vist ikke spist ret meget i dag.

Link to comment
Share on other sites

Nå, så fik jeg da vasket gulv. Jeg gad ellers ikke, men så blev jeg liiiige TOTALT Dolph-agtig (det bliver jeg fra tid til anden), og så fik jeg det gjort. Stålhesten blev også lige vasket lidt aw. Den var blevet helt støvet. Nu har den jo snart 5000 km`s jubilæum. Der er under 200 km til.

Nu er det snart tid til at drøne downtown. :4thumbup:

Ha ha, kan lige se det for mig: Som ved et trylleslag bliver Oksen forvandlet til en lyseblå flodhest, som drøner rundt med en kølle med en gulvklud forneden, og voldskrubber det stakkels gulv :laugh:

Link to comment
Share on other sites

I dag var jeg nødt til at ringe til min mekaniker, og bede ham komme og sætte et nyt dæk på scooteren. Det dæk, jeg fik pumpet op i går, kunne ikke holde luft.

Mekaniker BB ankom hurtigt, og han var enig i, at det gamle dæk var kaput. Det var både slidt og mørt. Så jeg fik et lettere brugt, men meget bedre dæk sat på, til samme pris som en alm. lapning. Det var jo ok. Skidtet skal jo virke.

Derefter gik turen ned i Tøfex, hvor 38 flasker blev omsat til lidt dagligvarer. Jeg flottede mig, og købte en god T-bone til i aften. :4mewantfood: . Der skal jo noget mad til, og de penge har jeg forlængst tjent ind på flasker.

Nu skal jeg til at øve mig på spansk, og inden aftensmaden skal jeg også have cyklet en tur.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik banket 22 km cykling aw. Helt nemt var det nu ikke. Jeg havde fået for lidt at spise pga. travlhed, så ved 11 km ramte jeg bare muren. Kroppen rystede, benene blev tunge, og jeg kunne bare IKKE.

Jeg stod af cyklen, og fik kørt et æble og en franskbrødsskorpe ned, og så kunne jeg tage de sidste 11 km.

Okse, Okse! :nonono::nonono::nonono: Hvornår lærer du, at du IKKE kan knokle på næsten tom mave??

Nu står den på bad og søvn.

Link to comment
Share on other sites

I grunden ret godt kørt når du er stået af cyklen :tongue::smile:

fedt at læse du får givet den noget gas :superman:

Kenn

Nåå, ja. Den var i grunden ret sjåååw :laugh:

Her i morges rejste jeg mig kl. 7, og efter morgenmad og kaffe fik jeg trampet 25 km.

Nu skifter jeg lige klunz, og så skal jeg til fys.

Min mor ringede lige med en trist nyhed: Henning, vores gamle ven og tidligere nabo, tabte kampen mod kræften i aftes. Det var dog at forvente. Han var vognmand, og havde den usunde livsstil, som en del truckere desværre har. Han sagde selv, at han røg 50-60 smøger om dagen. Så det kom heller ikke bag på ham selv, da det gik galt.

RIP, gamle ven :4goodbye: . Og good luck på den sidste convoy. :chopper: (i mangel af en trucker-smiley).

Link to comment
Share on other sites

Aaaaaaaav, mine stakkels skuldre, NÅÅÅÅÅÅÅÅ!

De blev tampet sådan igennem, at det til tider føltes sådan, som jeg forestiller mig, at et knivstik må føles.

Men det er jo tegn på, at massagen var tiltrængt.

Og så skulle jeg liiige lave en regning til det der poker-firma, og så skulle jeg liige prissætte en anden oversættelse, og så skulle jeg liiige handle ind, og bagefter styrtede jeg ned for at vaske. Nu skal jeg liiiiige hente tøjet op, og så skal jeg liiige vaske op, før jeg endelig liiige skal koxe ud til The Fifth Element på DR2.

Godt, at jeg fik cyklet tidligt. Ellers havde jeg næppe fået cyklet i dag at all.

Link to comment
Share on other sites

Uuuuh, jeg gider ikke ud i det her skøj-vejr!

Men der er nok ingen vej udenom. Jeg skal i banken, og have en masse koder at vide, til noget med overførsler og fanden og hans pumpestok. GRRRR, det skulle altså bare dø ved kølle!

Nå, men nu er det vist tørvejr.

Ja, det er om at finde tøjvejrshullerne i disse dage :dry:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er om at finde tøjvejrshullerne i disse dage :dry:

Spørgsmålet er så bare, hvor længe man lige gider blive på arbejdet :crazy:

Ej, det er selvfølgelig noget andet, når man er hjemme og har en masse ærinder. Håber du får ordnet det hele i tørvej Mr. Okse :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet er så bare, hvor længe man lige gider blive på arbejdet :crazy:

Ej, det er selvfølgelig noget andet, når man er hjemme og har en masse ærinder. Håber du får ordnet det hele i tørvej Mr. Okse :bigsmile:

Tak, CG. Og velkommen i Okse-loggen. :smile:

Så fik jeg da SWIFT Code, IBAN og hvad hulen det ellers hedder. Så nu er det ordnet.

Vi må se, hvad det kan blive til med cyklingen i dag. Det kunne være rart at komme over de 180 km.

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg da SWIFT Code, IBAN og hvad hulen det ellers hedder

Ja det er ikke sådan at modtage betalinger fra udlandet :smile: men det er faktisk en kode vi alle har, men som det er ret få der ved :wink:

men godt du knokler så vi kan få lidt valuta den anden vej :superman:

God kamp på cyklen :4thumbup: (pas nu på du ikke kører noget ned :tongue:

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share