Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

WEEEEEEEE HAAAAVEEE AAAAAA PR!

:4thumbup: :bigsmile::bowdown::beerchug::firebounce::beer: :4dog: :headphonedance::clap::clap::clap:

Med hele 22 kilometer i dag ender ugens total på 191 KM.

Dermed er der lagt hele 6 km oven i den sidste PR.

Men jeg må videre, i huj & hast.

Styrte rundt, må man, når man er en travl okse! :smile:

:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer: :4band: :4band: :4band: :4band:

WAY TO GO OKSE:...TELØK

Link to comment
Share on other sites

:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer: :4band: :4band: :4band: :4band:

WAY TO GO OKSE:...TELØK

Taaark, kære Danf. Du er en sej tøz.

Men jeg synes nu også selv, det var pænt hardcore cykling, alt taget i betragtning.

Nu er jeg så i gang med at oversætte. Det vil kræve en masse hårdt arbejde, men det er jo betingelserne.

I morgen og dagen efter holder jeg cykelpause. I stedet giver jeg så styrketræningen en lille spand kul.

Men det er oversættelsen, der er top priority lige nu.

Vi ses i morgen. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Aaaaarh, mon ikke der er en lille PR i benerne? Jeg tror det, synes jeg kan fornemme det :wink:
WEEEEEEEE HAAAAVEEE AAAAAA PR!

:4thumbup: :bigsmile::bowdown::beerchug::firebounce::beer: :4dog: :headphonedance::clap::clap::clap:

Med hele 22 kilometer i dag ender ugens total på 191 KM.

Dermed er der lagt hele 6 km oven i den sidste PR.

Men jeg må videre, i huj & hast.

Styrte rundt, må man, når man er en travl okse! :smile:

:bowdown::bowdown::4jumpy::cheer: :4band:

Link to comment
Share on other sites

Tak, også til dig, MH. :smile:

Den står jo på oversættelse de næste mange dage, men jeg håber at kunne få cyklet noget i morgen. Indtil da bruger jeg håndvægtene og grippers.

Ellers er der ikke så meget at fortælle. Det er en stor opgave, jeg har fået, men jeg må jo kæmpe mig igennem. De har nu heller ikke sat deadline på.

Nu må jeg have lidt frokost. man kan ikke tænke rigtigt, hvis blodsukkeret ryger helt i bund.

God dag til MOLboerne.

Link to comment
Share on other sites

I dag må jeg se at få cyklet en tur. Og så skal jeg knokle videre på min oversættelse. Jeg fik taget en god bid i går, så hen over weekenden skulle jeg gerne nå omkring halvvejs igennem det.

Der er jo heller ikke sat deadline på. Men skulle det komme til at knibe, sender jeg de sider, jeg har klar. Det skal alligevel redigeres, inden de kan lægge det ud, og denne redigering tager også tid. Hvis det havde meget hastværk, måtte de jo også have sagt det fra starten af.

Nå, men det ordner sig altsammen :smile: . Når bare jeg får lavet en god bid hver dag, så skal jeg nok komme igennem. Det er omtrent samme princip, som ved træningen.

Træningen og min aften-køretur vil jeg trods alt have tid til. Og det har jeg også.

God fredag til MOL!

Link to comment
Share on other sites

Tak, Blackmoore. :smile:

Det blev til 23 km på cyklen i dag. De to hviledage var jo overstået. Det var lidt hårdt at få benern´ i gang, men det har jeg jo prøvet før.

Med oversættelsen går det fremad. Der kommer snart mere skred i det, al den stund, at jeg snart når til et afsnit, hvor der ikke står vildt meget på hver side. Jeg skal nok komme igennem det. Jeg er ganske vist STÆRK som en okse, men heldigvis langtfra DUM som en okse.

Når den opgave er slut, nærmer første maj sig. En oversætter er også en arbejder, og jeg kan love for, at der skal festes som i gamle dage, med discount-bajere, og Harboe-cola med sprit i ! :laugh: Oksen kan stadig feste igennem. Det sker bare langtfra så ofte som tidligere.

Nå, men min fredags-aftentur vil jeg have. Og jeg tager afsted, når jeg har skiftet kluns.

Seeeee Uuuuuu!

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg gjort gode fremskridt med arbejdet. Jeg kommer nok op på ca. 25 sider i morgen. Så er jeg snart halvvejs.

Håndvægtene har jeg fået brugt en del i dag, og nu tager jeg lige 15 km cykling. Mere bliver det ikke til. Men det er også ok.

Det blev til 16 km. Det er da bedre end slet ingenting. Egentlig er 16 km slet ikke dårligt. Det, der betyder noget, er, at ugidelighed og svaghed ikke må vinde. Sådan noget har det med at blive en vane. Men Oksen bliver trods alt næppe den første, der falder i den `krig´. :smile:

Jeg ved, det er skørt, men jeg er ved at lave varm mad nu. :laugh: . Arbejdet har forskubbet hele min rytme, og jeg fik det pludselig sådan, at hvis jeg ikke fik varm mad, ville filmen bare knække. Men omvendt spiser folk jo også junkfood midt om natten, når de går i byen, så hvorfor skulle jeg ikke kunne spise kød, kartofler og sovs nu? :4mewantfood:

Vi ses i morgen.

Link to comment
Share on other sites

I dag fik jeg desværre ikke cyklet. Arbejdet tog for meget tid og energi. men i morgen er der atter en dag. Og der er heller ikke nogen, der siger, at jeg SKAL cykle hver dag. Jo, djævelen gale i mig er der så! 12 km kan jeg sgu tage, nu klokken alligevel er blevet så mange. AAAAAAAARRRGGGGHHH! Død ved kølle!

Link to comment
Share on other sites

I dag fik jeg desværre ikke cyklet. Arbejdet tog for meget tid og energi. men i morgen er der atter en dag. Og der er heller ikke nogen, der siger, at jeg SKAL cykle hver dag. Jo, djævelen gale i mig er der så! 12 km kan jeg sgu tage, nu klokken alligevel er blevet så mange. AAAAAAAARRRGGGGHHH! Død ved kølle!

Jeg pressede den op på 19 km. Det var udmærket, alt taget i betragtning. Oversættelses-opgaven er skredet godt frem. Ca. halvvejs færdig.

Sov godt!

Link to comment
Share on other sites

I dag fik jeg desværre ikke cyklet. Arbejdet tog for meget tid og energi. men i morgen er der atter en dag. Og der er heller ikke nogen, der siger, at jeg SKAL cykle hver dag. Jo, djævelen gale i mig er der så! 12 km kan jeg sgu tage, nu klokken alligevel er blevet så mange. AAAAAAAARRRGGGGHHH! Død ved kølle!
Jeg pressede den op på 19 km. Det var udmærket, alt taget i betragtning. Oversættelses-opgaven er skredet godt frem. Ca. halvvejs færdig.

Sov godt!

:4thumbup: Sådan Okse.

Kan lige se scenariet for mig: en lyseblå Dolph look-alike Okse trampe frådende afsted i pedalerne :laugh:

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: Sådan Okse.

Kan lige se scenariet for mig: en lyseblå Dolph look-alike Okse trampe frådende afsted i pedalerne :laugh:

Ja, det var faktisk ret skægt, MH. Jeg kunne ligefrem mærke, at jeg blev hidsig, imens jeg skrev det indlæg. :laugh: Jeg PM´er dig lige angående det, du ved nok. Jeg vil ikke skrive for meget om det i loggen. Jeg håber ik, du bliver træt af mig.

Link to comment
Share on other sites

I dag var der intet andet valg, end at lade ståhesten, og benern´, hvile. Håndvgtene fik jeg så til gengæld givet en gevaldig tur. I morgen skal jeg til fys allerede kl. 9.30. Men så er jeg da tidligt hjemme igen.

I aften var jeg nødt til at stjæle mig en enkelt fredelig stund, og læse lidt i en roman. Lidt kvalitetstid må man have. Oversættelsen skrider godt frem. Jeg kommer nemt op på ca. 35 sider i morgen. Så er der da under 20 to go. Spansk må jeg til gengæld droppe i morgen, og også næste gang (for da er det 1. maj).

Men pyt. Hvis jeg får problemer med at vedligeholde det spansk, jeg har lært, låner jeg bare nogle af Che Guevaras skrifter på statsbib. :laugh:

Jeg skal også nok få cyklet en tur i morgen. Men nu må jeg i seng.

Natter.

Link to comment
Share on other sites

20 kilometers cyklads i dag, lige afbrudt af et lille optrin: Bedst, som jeg sidder der og tramper løs, kan jeg se noget ild (flammerne ses gennem gardinet), nede ved siden af det gamle lokalcenter på Skovvangsvej. Nå, nu brænder de skøre kolonihave-folk affald af igen, tænker jeg. Men hov! Ilden er ikke inde i en have, men midt på et kommunalt græsareal! I suspect foul play!

Jeg lukker vinduet op, og kigger godt efter. Det er en scooter, der står i flammer. Ind og ringe efter ildebrands-bekæmpelsen! På alarmcentralen kan man imidlertid oplyse, at brandvæsnet allerede er på vej, og et øjeblik efter hører jeg da også A-sprøjten nærme sig (en A-sprøjte er det professionelle udtryk for en brandbil. Det betyder, slet og ret, automobil-sprøjte. Da jeg var i civilforsvaret, blev den slags udtryk terpet ganske eftertrykkeligt). En brandmand bruser scooteren over, og ilden er snart slukket. Nu har to :4police: :4police: lige gået en runde dernede.

Ak ja, hvad man dog skal opleve. :nonono: Men så bliver der da lidt at fortælle Okse-historier om. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

20 kilometers cyklads i dag, lige afbrudt af et lille optrin: Bedst, som jeg sidder der og tramper løs, kan jeg se noget ild (flammerne ses gennem gardinet), nede ved siden af det gamle lokalcenter på Skovvangsvej. Nå, nu brænder de skøre kolonihave-folk affald af igen, tænker jeg. Men hov! Ilden er ikke inde i en have, men midt på et kommunalt græsareal! I suspect foul play!

Jeg lukker vinduet op, og kigger godt efter. Det er en scooter, der står i flammer. Ind og ringe efter ildebrands-bekæmpelsen! På alarmcentralen kan man imidlertid oplyse, at brandvæsnet allerede er på vej, og et øjeblik efter hører jeg da også A-sprøjten nærme sig (en A-sprøjte er det professionelle udtryk for en brandbil. Det betyder, slet og ret, automobil-sprøjte. Da jeg var i civilforsvaret, blev den slags udtryk terpet ganske eftertrykkeligt). En brandmand bruser scooteren over, og ilden er snart slukket. Nu har to :4police: :4police: lige gået en runde dernede.

Ak ja, hvad man dog skal opleve. :nonono: Men så bliver der da lidt at fortælle Okse-historier om. :laugh:

Jeg må bo et meget kedeligt sted i Århus eller også er jeg bare aldrig på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt, for jeg oplever aldrig noget af den slags. Men der hvor oksen er, der sker der noget :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må bo et meget kedeligt sted i Århus eller også er jeg bare aldrig på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt, for jeg oplever aldrig noget af den slags. Men der hvor oksen er, der sker der noget :4thumbup:

Nogen gange kan det også godt være rigeligt. Men sålænge det kun drejer sig om materielle skader, så går det jo nok.

Jeg ved ikke, om det går an at cykle i dag. Arbejdet er ret krævende, selv om jeg da nu har ca. 40 af 53 sider i kassen. Jeg vil helst være færdig inden første maj. Så må cyklingen begrænses lidt, indtil opgaven er lavet.

Håndvægtene kan jeg da altid bruge en smule.

Der er for resten lidt nyt om UFO´et! På Steno Museet siger de, at hvis det ikke var en lille varmluftballon, så ved de ikke, hvad det var. Så nu har jeg kontakten nogle ballonskippere, for at høre, om der har været balloner oppe, og om de mener, at det, jeg beskriver, lyder som en ballon.

God MOL-dag.

Link to comment
Share on other sites

Nogen gange kan det også godt være rigeligt. Men sålænge det kun drejer sig om materielle skader, så går det jo nok.

Jeg ved ikke, om det går an at cykle i dag. Arbejdet er ret krævende, selv om jeg da nu har ca. 40 af 53 sider i kassen. Jeg vil helst være færdig inden første maj. Så må cyklingen begrænses lidt, indtil opgaven er lavet.

Håndvægtene kan jeg da altid bruge en smule.

Der er for resten lidt nyt om UFO´et! På Steno Museet siger de, at hvis det ikke var en lille varmluftballon, så ved de ikke, hvad det var. Så nu har jeg kontakten nogle ballonskippere, for at høre, om der har været balloner oppe, og om de mener, at det, jeg beskriver, lyder som en ballon.

God MOL-dag.

Bliver spændende at høre, hvad mr. Fox Mulder finder ud af :dropjaw: ( i mangel af alien-smiley)

Link to comment
Share on other sites

Jeg cyklede ikke i dag. For stort arbejdspres. men i morgen skal jeg nok få taget en tur. Oksen går ikke bag af dansen. Stol trygt på det. Arbejdet er bare nødt il at have top priority lige nu.

Jeg fik dog trænet en del med håndvægtene, og også noget med grippers. Det var godt, at jeg købte de grippers. De har gjort god gavn.

Link to comment
Share on other sites

Bliver spændende at høre, hvad mr. Fox Mulder finder ud af :dropjaw: ( i mangel af alien-smiley)

Ham ballon-manden skrev følgende tilbage: Teorien om en bemandet varmluftballon kan udelukkes. Normalt må man ikke flyve med ballon efter solnedgang. Instrument-flyvninger gives der sjældent tilladelse til (og det var ikke tilfældet på det givne tidspunkt). Desuden vil der ikke være et røgspor efter en ballon, da propan-gas brænder helt rent. Endelig vil balloner sjældent være helt lydløse, da det giver et højt `PUUUFF´, når man lukker op for gassen.

Det KUNNE evt. være en model-ballon, men også den teori er tvivlsom.

Så summa summarum er stadig, at sandheden er derude. Hvis ET virkelig er der, så får han sig sikkert en griner over alle disse teorier. :laugh:

I dag vil jeg gerne have cyklet lidt, men arbejdet kommer stadig først. Nu skal der kaffe til, så jeg kan bestille noget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik liiige cyklet 12 km i dag. Det må gå an, under omstændighederne. Arbejdet tager stadig meget tid. Men i løbet af weekenden skulle det gerne være færdigt. Jeg kunne bare ikke holde ud at se stålhesten stå og kede sig.

Jeg er oppe på 46 sider ud af 53. Så det går den rette vej. Nu skal der snorkes. ZZZZZ!

Link to comment
Share on other sites

Så er sprutten til 1. maj indkøbt! Det skal blive herligt! :4drunk:

Jeg havde svævet meget mellem gin, og så den traditionelle snaps (som jeg, på 1. maj, plejer at drikke i sodavand, så vagterne ikke opdager, at jeg har medbragt sprut :tongue: ). Det blev snapsen, fordi den var på tilbud, og desuden er lidt stærkere. Vi skal jo have `The biggest bang for a buck´!

Jeg glæder mig næsten mere end til jul. Heldigvis lover de tørvejr, selv om temperaturerne skulle falde lidt.

Men først: Arbejde, arbejde, arbejde. Jeg tror nu nok, jeg bliver færdig inden 1. maj.

I aften bliver jeg hjemme fra min aftentur, selv om vejret er skønt.

Vi må se, hvad der sker.

God dag til MOL.

Link to comment
Share on other sites

I dag kan jeg forvente at få opgaven færdig. Herligt, herligt.

Så bliver der snart tid og energi til at rive stålhesten rundt igen. Jeg tror også, den glæder sig lige så meget, som jeg gør.

Jeg har skrevet til min arbejdsgiver, at nu kan han godt fortælle mig, hvor jeg skal sende mit skattekort hen. Jeg skal ikke risikere at tonse den færdige opgave i nakken på ham, og at han så pludselig er pist borte.

Trænings-mæssigt, så har jeg nu lavet mine håndvægte lidt tungere. Det er skønt at blive stærkere.

Når nu opgaven er færdig, så laver jeg lige en bombe med flydende Ajax i, og detonerer den midt i min lejlighed. :laugh: . Er du sindssyg, hvor er det godt, at min mor ikke kan se det roderi, der er nu.

Nu skal jeg have en spand løbesod, og så i gang med arbejdet.

Link to comment
Share on other sites

I dag kan jeg forvente at få opgaven færdig. Herligt, herligt.

Så bliver der snart tid og energi til at rive stålhesten rundt igen. Jeg tror også, den glæder sig lige så meget, som jeg gør.

Jeg har skrevet til min arbejdsgiver, at nu kan han godt fortælle mig, hvor jeg skal sende mit skattekort hen. Jeg skal ikke risikere at tonse den færdige opgave i nakken på ham, og at han så pludselig er pist borte.

Trænings-mæssigt, så har jeg nu lavet mine håndvægte lidt tungere. Det er skønt at blive stærkere.

Når nu opgaven er færdig, så laver jeg lige en bombe med flydende Ajax i, og detonerer den midt i min lejlighed. :laugh: . Er du sindssyg, hvor er det godt, at min mor ikke kan se det roderi, der er nu.

Nu skal jeg have en spand løbesod, og så i gang med arbejdet.

Hey Okse.. Det er vist ikke første gang, vi læser dette lille punkt hehe. Min mor skulle ihvertfald helst ikke ha' set mit køkkenbord i sidste uge ....pssst opvask

Til dig fordi du er den, du er.... u030.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share