Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Det skal du da kun hvis du skal rejse i arbejds øjemed?

Jeg ved det heller ikke, BLACKICE. Men pga. den seneste tids megen polemik omkring det blå kort har mine forældre insisteret på, at jeg skulle se at få skaffet et. Det samme har 110 000 andre gjort. Derfor er der nu ventetid. Forhåbentlig dukker det midlertidige kort op i tide. Ellers tagert jeg chancen, og nøjes med det alm. gule sygesikringskort.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved det heller ikke, BLACKICE. Men pga. den seneste tids megen polemik omkring det blå kort har mine forældre insisteret på, at jeg skulle se at få skaffet et. Det samme har 110 000 andre gjort. Derfor er der nu ventetid. Forhåbentlig dukker det midlertidige kort op i tide. Ellers tagert jeg chancen, og nøjes med det alm. gule sygesikringskort.

Ok. Mystisk. Det var jo netop fremme, at man faktisk kun skulle bruge det blå hvis man rejste i arbejds øjemed.

Well well......... Der er jo ingen skade sket.

Link to comment
Share on other sites

I dag cyklede jeg 24 km. Det var skønt at mærke, at jeg stadig kan. Men naturligvis kan jeg det.

I morgen kommer mine forældre på en lynvisit. Det vidste jeg jo ikke i forvejen. Men alle campingpladser i Silkeborg (hvor de skulle have camperet i pinsen) er fyldt op, så de endte ude på Århus Nord.

Nå, men jeg får jo nok ordnet det, jeg skal.

Vi ses her på MOL.

Link to comment
Share on other sites

Pyyyyyh! Svede, puste, stønne!

I dag måtte jeg i gang, før solen begyndte at bage ind gennem vinduerne. Det blev til hele 25 km. Glimrende! :clap:

Det kan jo dårligt blive bedre.

Nu skal jeg lige have gjort lidt klar, til når mine forældre kommer.

I eftermiddag kan jeg nok nå at træne lidt styrke, og så er der flaskesamler-tur i aften :4thumbup:

Jeg vender tilbage i aften, hvis der skulle vise sig UFO´er eller andre ting, der ikke kan vente til i morgen med at blive rapporteret.

Link to comment
Share on other sites

Så ringede der lige nogen og sagde: `Kære gamle Okse! Kan du ikke godt liiige lave det og det for os? :bowdown::hands:

Jooo, noget kan jeg da nå. Resten må så vente til efter ferien, sagde jeg. Jaja, det er helt ok! De var helt oppe i skyerne.

Så forhåbentlig kommer der snart en opgave til mig.

Så må jeg lige give den en skalle inden ferien. Efter ferien ville de så gerne møde mig over et par :beer::beer: Det har jeg naturligvis intet imod. Og så er det jo ikke druk, men kundepleje! :innocent:

Det er skønt at føle, at nogen efterspørger mine evner, og jo mere jeg laver, jo dygtigere bliver jeg.

Nu må jeg se at få cyklet, så jeg snart kan komme ned og samle flasker.

Link to comment
Share on other sites

Nå, så ved jeg, hvad jeg skal lave de næste dage. Oversættelses-opgaven kom i aftes. Den ser nu ikke vildt svær ud. Den samlede tekst-mængde er næppe overvældende.

Jeg må jo hellere få givet den en skalle i dag, hvor det alligevel regner.

Vi må se, om der også kan klemmes lidt cyklads ind. Nogen mega etape bliver det nok ikke. Men så må jeg lade mig nøje med lidt vedligeholdelse.

God MOL-dag.

Link to comment
Share on other sites

Det blev en dags cykelpause i dag. Jeg tager et ordentligt nap i morgen. Arbejdet har taget for meget tid og energi i dag. Jeg har dog fået brugt håndvægtene, og benern´skal jo også hvile ind imellem. I morgen er der fys, og så træning. Ingen kan være alle vegne, og hvis man prøver, ender man med alvorlig stress. Sådan må det ikke gå.

Men i morgen er der atter en dag. Og så får jeg også opgaven færdig.

Nat nat.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik lige lyst til at prøve mit lækre Brubaker-suit i går. Bukserne har været sådan, at min mor var nødt til at lægge dem ud, for at jeg kunne være i dem. Men fååårk, hvor er de store til mig nu! Det er viiiildt. Og min smoking, som jeg ikke har brugt siden jeg var medlem af logen, er endnu større! :nonono::nonono:

Men skønt, at det er gået sådan.

Jeg var engang klædt ud som FBI Special Agent, til en fest, hvor der var militær-/anti-terror tema. Det var bare Brubaker-suitet, en FBI-kasket, og så et skulderhylster :gun2:

Her til morgen knoklede jeg lige håndvægtene igennem, og nu drøner jeg snart ned til fys. I dag må og skal jeg cykle mindst 20 km. Ellers sender vi bud efter DOOOOOOLPH!

Have a nice day!

Link to comment
Share on other sites

Det blev ikke nødvendigt med Dolph-agtig aggressivitet. Jeg fik cyklet 23 km, og oversættelsen er færdig. :4thumbup:

Jeg var tæt på at købe en pizza med hjem til frokost, efter fys-behandlingen, men det blev ved trekornsbrød, tun, ketchup og hvidløg, efterfulgt af en kop japser-te :smilejap:

Jeg købte to portere, dengang jeg vandt gavekort til Brugsen, og den ene, jeg har tilbage, har jeg vogtet over, som var den millioner værd. Nu sætter jeg mig hen på sengekanten, og nyder den.

Jens `Memphis´ Nielsen (fra De Gyldne Løver) siger jo, at porter er mere nærende end modermælk. Og han er, uden tvivl, selv blevet flasket op med den sorte nektar! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Så lejede jeg lige en dvd, for nogle penge, som jeg vandt på et skrabelod. Først købte jeg en 10-kroners quick. Den gav 20 kr. Jeg fik 2 nye lodder. Det ene gav 40 kr! Da jeg nu havde en fortjeneste på 30 kr, lejede jeg en film til 25 kr, og fik en femmer med derfra.

Og så fandt jeg 4 flasker på vejen hjem. :4thumbup:

Nu må jeg lige have lidt at spise, og så skal der cykles, så klokken ikke bliver for mange, inden jeg kommer i gang med filmen.

Link to comment
Share on other sites

24 km cyklads i dag. Det var en lidt hård opstart, måske pga. lidt doms, men det gik da.

Ellers er der ikke meget at sige. Det var jo tragisk med den kære MaxP. Det kommer der af, at lusede amatører skal lege med guns :nonono::nonono:

Vådeskuds-ulykker forekommer næsten udelukkende, fordi folk tilsidesætter såvel de grundlæggende sikkerheds-regler, som den sunde fornuft.

Men godt, at MaxP klarer den.

Link to comment
Share on other sites

I aften fyrede jeg en herlig halvmarathon af. Der kommer ikke nogen total på for denne trænings-periode. Det har, ganske enkelt, været en alt for forvirret (kaotisk er for stærkt et ord) tid, til at jeg har gået op i tal.

Nu holder jeg fredag og lørdag fri, hvad cyklads angår. Mine cykel-shorts er så stive af sved, at jeg er ved at kunne få saddel-sår af at bruge dem. Jeg må nok i øvrigt ønske mig et par nye. Det ældste af de to par, jeg har, kan snart ikke mere.

Jeg fik også trænet lidt med håndvægte i dag. Det går fint. Nåå, ja, og grippers bruger jeg dagligt.

Så i det store hele kører det. På onsdag tager jeg hjem til mine forældre, og lørdag år det sydpå. Det er nemlig godt at have søndagen til rådighed på den tyske autobahn, for om søndagen er der ikke ret mange truckere, der må køre (kun dem, der kører med letfordærvelige varer).

Jeg fandt henved en halv kassefuld flasker i eftermiddags. Det er ikke sært, at mine leve-omkostninger er meget lave. Men så må jeg jo se at sætte pengene i andre ting. Hvis det nu lykkes for mig at komme i fast job, vil jeg have gode chancer for at blive en velstående okse. Men derfor stopper jeg nu ikke min Neben-gesjæft med at samle flasker. Sandheden er jo, at jeg morer mig herligt ved det. Og når jeg kommer hjem sådan en fredag/lørdag aften, smider flaskerne ud ved siden af stålhesten, og sætter mig med et stykke mad, en øl, og måske en Rød Trøjborg, så sidder jeg så godt og filosoferer over de ting, jeg har oplevet, og mindes de folk, jeg har kendt. Og jeg tænker naturligvis også over, hvad fremtiden kan bringe.

Jeg har vist lidt af en chance for at få dame på, hvis jeg vælger at satse på det. Der er i hvert fald én, der virker ganske tændt. :wub: . Og hun er sq også sød, men det er sikkert bare den velkendte historie: Nogen fascineres af min specielle personlighed, og min til tider lidt hårde side, og brænder så ud lige så hurtigt igen. `Ladies love outlaws, like babies love stray dogs´. Ak ja. Gamle Waylon Jennings vidste, hvad han skrev om.

Jeg vil ikke helt afvise, at jeg vil give det en chance, men jeg vil advare hende om, at jeg er ret sær, nogen gange, og at hun kan få mange, der er mere egnede, end jeg er. Nå, men måske går det i sig selv, imens jeg er i Spanien.

Nu begynder sengen at kalde på Oksen

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg har vist lidt af en chance for at få dame på, hvis jeg vælger at satse på det. Der er i hvert fald én, der virker ganske tændt. :wub: . Og hun er sq også sød, men det er sikkert bare den velkendte historie: Nogen fascineres af min specielle personlighed, og min til tider lidt hårde side, og brænder så ud lige så hurtigt igen. `Ladies love outlaws, like babies love stray dogs´. Ak ja. Gamle Waylon Jennings vidste, hvad han skrev om.

Jeg vil ikke helt afvise, at jeg vil give det en chance, men jeg vil advare hende om, at jeg er ret sær, nogen gange, og at hun kan få mange, der er mere egnede, end jeg er. Nå, men måske går det i sig selv, imens jeg er i Spanien.

You go Okse. :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: Nyd det. Jeg er naturligvis ikke den rigtige til at spørge omkring forelskelser. Et eller andet sted falder jeg jo altid for de forkerte, men du skal ALTID følge dit hjerte, ellers vil du sidde tilbage med en fortrydelse bagefter... Man kan vinde man kan tabe. sådan er livet min ven.

Jeg afventer spændt, hvad der sker med jer to. :wub:

Godt cyklet igår..... :devil:

Link to comment
Share on other sites

You go Okse. :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: Nyd det. Jeg er naturligvis ikke den rigtige til at spørge omkring forelskelser. Et eller andet sted falder jeg jo altid for de forkerte, men du skal ALTID følge dit hjerte, ellers vil du sidde tilbage med en fortrydelse bagefter... Man kan vinde man kan tabe. sådan er livet min ven.

Jeg afventer spændt, hvad der sker med jer to. :wub:

Godt cyklet igår..... :devil:

Nu må vi se, hvordan det udvikler sig, Jules. I de få forhold, jeg har haft, har jeg aldrig været særlig bange for at blive single igen. Jeg har levet med ensomheden det meste af mit liv, og vil aldrig frygte den ret meget. Et andet af mine problemer har været, at mine andre interesser altid har fyldt meget i forhold til det med piger. Bevares, jeg kan godt lide piger, og jeg har også visse fysiske behov, men jeg har aldrig været sådan én, der har haft sååå travlt med at score. Nu har mit handicap jo heller ikke gjort den slags ting nemmere.

Nå, men jeg klarer mig jo nok. Som nævnt har jeg været alene næsten hele mit liv, og det er faktisk sjældent, at det har været det helt store problem. Og det kan vel nemmest gå sådan, at det her driver over i løbet af ferien. I så fald er der kun én ting at sige:

I guess I was wrong

I just don´t belong there,

but I´ve been there before

Everything´s all right, I´ll just say good night

and I´ll show myself to the door

Hey, I didn´t mean to cause a big scene

just wait till I´ve finished this glas

I´ll be all right, I´ll just head back to the bar,

AND YOU CAN KISS MY AAAAAAASS!

Dettte er det uofficielle tredje vers til Garth Brooks´ `Friends in low Places´. Når den bliver spillet fra country-festivalens store scene, og 1000 skidefulde truckere skråler med, så kan man næsten lugte adrenalinet i luften!

I dag skal jeg have booket noget vasketid, og så skal jeg træne med håndvægte, og læse lidt. I aften står den på fredags-turen.

Vi ses.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg synes, du ser forkert på det. Lad være med at gøre det til mere end det er. Du har det jo, som du skriver, fint nok alene. Så giv det da en chance, se hvad der sker. Ha' det sjovt med tøsen, som du jo synes er sød :smile:.

Bliver det så ikke til mere.................. så er det jo det, og så har du haft en hyggelig tid med hende.

K

Link to comment
Share on other sites

Nu må vi se, hvordan det udvikler sig, Jules. I de få forhold, jeg har haft, har jeg aldrig været særlig bange for at blive single igen. Jeg har levet med ensomheden det meste af mit liv, og vil aldrig frygte den ret meget. Et andet af mine problemer har været, at mine andre interesser altid har fyldt meget i forhold til det med piger. Bevares, jeg kan godt lide piger, og jeg har også visse fysiske behov, men jeg har aldrig været sådan én, der har haft sååå travlt med at score. Nu har mit handicap jo heller ikke gjort den slags ting nemmere.

Nå, men jeg klarer mig jo nok. Som nævnt har jeg været alene næsten hele mit liv, og det er faktisk sjældent, at det har været det helt store problem. Og det kan vel nemmest gå sådan, at det her driver over i løbet af ferien. I så fald er der kun én ting at sige:

I guess I was wrong

I just don´t belong there,

but I´ve been there before

Everything´s all right, I´ll just say good night

and I´ll show myself to the door

Hey, I didn´t mean to cause a big scene

just wait till I´ve finished this glas

I´ll be all right, I´ll just head back to the bar,

AND YOU CAN KISS MY AAAAAAASS!

Dettte er det uofficielle tredje vers til Garth Brooks´ `Friends in low Places´. Når den bliver spillet fra country-festivalens store scene, og 1000 skidefulde truckere skråler med, så kan man næsten lugte adrenalinet i luften!

I dag skal jeg have booket noget vasketid, og så skal jeg træne med håndvægte, og læse lidt. I aften står den på fredags-turen.

Vi ses.

Den er faktisk rigtig go. Vi piger kan også godt lide den. :bigsmile:

Eller denne her lidt mere feminie udgave af en "SKRID SANG"

"Shame on you if you fool me once,

shame on me if you fool me twice.

You've been af pretty hard case to crack,

I should've known better but I didn't and I can't go back...

Life goes on" Leann Rhimes.

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Den er faktisk rigtig go. Vi piger kan også godt lide den. :bigsmile:

Eller denne her lidt mere feminie udgave af en "SKRID SANG"

"Shame on you if you fool me once,

shame on me if you fool me twice.

You've been af pretty hard case to crack,

I should've known better but I didn't and I can't go back...

Life goes on" Leann Rhimes.

Hihi! Jeg ææælsger sådan noget med sjove, barske og meningsfyldte sangtekster. Jeg skreg af grin over den irske ballade `Off to Dublin in the Green´. På dansk er det en ret sukkersød Dansktop-sang (med Bjørn Tidmand) om en fyr, der skal til Dublin og besøge sin dame. I den originale (irske) version handler den om en irsk bondekarl, der vil til Dublin, for at slutte sig til IRA! Det turde siges at være en forskel, der vil noget! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg sq alligevel cardio i dag. Min scooter brød sammen på Nørrebrogade, og jeg slæbte den helt op på Aldersrovej, hvor der så endelig var en behjertet ung mand, der gav et nap med, så vi fik den hjem.

Det er batteriet, det er galt med. Og jeg kan nok ikke få et nyt, sålænge Falck strejker, for det er dem, der kører med hjælpemidler.

Vi var helt forpustede, både jeg og så ham, der hjalp mig. Jeg tilbød ham en lille erkendtlighed, men det kunne der ikke blive tale om.

Gudskelov for min gode fysik. En mere gangbesværet person (som måske heller ikke havde kræfter at lægge i) havde været ilde stedt. Og gudskelov, at der findes hjælpsomme mennesker.

Nå, men jeg klarer mig nok. Jeg har jo rollatoren. Og heldigvis er der ferie forude.

I aften må der en Rød Trøjborg til. Og noget mad. :4mewantfood: :4drunk:

Link to comment
Share on other sites

Nøøøj, hvor er jeg træt i ryg og bener´!

Det var hårdt arbejde at få slæbt scooteren hjem i aftes, og i dag har jeg også gået noget (dog uden at slæbe på scooteren). Godt, at dagen i dag alligevel skulle være cykel-fri. Jeg kunne næppe holde til begge dele. Nu må jeg prøve at ringe til visitatoren på mandag, og høre, om der er mulighed for reparation.

Dagens træning bliver begrænset til håndvægte og grippers. I morgen bliver jeg nok også nødt til at gå en del. Når alt kommer til alt, skader en smule gangtræning heller ikke.

Det er ret kedeligt, ikke at kunne køre nogen steder. Men det skal jo gå. I hvert fald oplever I mig ikke få nedtur over det her. Sålænge d, det er noget, viljestyrke og muskler kan gøre noget ved, skal jeg nok klare det meste.

Men jeg må jo bare se at klare mig. Godt, at jeg snart skal på ferie.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Det er lidt af en nedtur, ikke at kunne køre en tur i det skønne vejr.

Men jeg må jo bare få tiden til at gå. Jeg skal nok få cyklet lidt. Mht. at gå vil jeg spare på kræfterne til i morgen, for da skal jeg til fys, og jeg er jo for nærig til at ofre en taxa.

Men jeg skal huske at stå tidligt op i morgen, og ringe og høre, hvordan det ligger med reparation af min fårking lorte-scooter.

Men dagen i dag vil nok blive en smule lang. Men det har jeg jo prøvet før.

De bedste hilsner

Ox.

Link to comment
Share on other sites

Dagen i går var lidt træls. Det var ikke en decideret nedtur, som jeg af og til har, men tiden blev frygteligt lang, og en sådan situation kan simpelthen tappe min energi.

Jeg fik dag taget mig sammen til en cykeltur, ud fra devisen om, at jeg næsten altid kan klare 15 km. Det blev til 18 km, og benern´ virkede udmærket.

Men nu ikke mere skriveri, da jeg skal have ringet til visitatoren, her kl. 8, angående min scooter.

God weekend til MOL.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share