Resultater og billeder


jfk
 Share

Recommended Posts

>Faber

Prøv lige at klappe hesten og gå ind og tjek de indvoldveredes PRs på styrke.dk inden du lukker mere ud af den slags. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Haha :laugh: Det kan man da ikke bruge til noget som helst. Det gør jo bare problemets omgang meget større :wink: Kan skam godt huske, hvad de forskellige har lavet, og huske endnu bedre, hvad det bedste internationalt har lavet :smile:

Hvorfor skal vi være tilfredse med den forskel? Nu synes jeg ikke, at 2 pr'er i squat kan redde et helt stævne.

<{POST_SNAPBACK}>

¨

Jeg er helt enig med dig i, at det absolut ikke er det bedste stævne for flere af de indvoldverede. Men det lader til at du på ingen måde tager antalet af løftere med i betragtning, når du stiller krav op til hvad du forventer af landsholdet. Det er jo ikke sådan, at vi herhjemme har tusinde løftere at rekrutere af som tilfældet er i andre lande....

<{POST_SNAPBACK}>

Der er jo flere der er med på landsholdet, som faktisk ikke er gået frem i flere år.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan vi få navne på eller skal det igen være tomme postulater?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er der faktisk så mange, at det ville være spild af tid at nævne dem. Kig du selv på styrke.dk

<{POST_SNAPBACK}>

Nej tak Faber... når du er mand nok til at beskylde "mange" landsholds-styrkeløftere for stilstand så er du vel også mand nok til at nævne hvem... det vil ikke tage dig lang tid... men igen... det regner jeg ikke med du er mand for

<{POST_SNAPBACK}>

Nu ved alle jo hvem det er, så at nævne navne er spild at tid, og du ved godt at det var en generel betragtning. Du vil bare prøve at få mit ned på dit niveau ved at nævne navne, men dertil er jeg for klog- må skuffe dig.

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu ved jeg ikke, hvem du er, men går udfra at du er styrkeløfter :blink: Nu har jeg ikke blandet min person ind, så hvorfor gør du det? Med det tempo som du nævner, vil vi jo aldrig nå de bedste! Nu har jeg skam være med til at hæve niveauet ved bare at stille op, hvilket jo øger konkurrencen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er heller ikke blandt de stærke, så det gør mig intet at være ukendt. :wink:

Jeg blander din person ind i det, fordi du gang på gang formår at nedgøre en gruppe mennesker som gør deres bedste for styrkeløft i Danmark, i det omfang de nu kan med arbejde og familie osv… Den er en ekstremt dårlig indstilling og du har intet selv bidraget med på den danske styrkeløft scene end efterhånden at være kendt som den evigt bommende pauseklovn.

Link to comment
Share on other sites

>Faber

Prøv lige at klappe hesten og gå ind og tjek de indvoldveredes PRs på styrke.dk inden du lukker mere ud af den slags. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Haha :laugh: Det kan man da ikke bruge til noget som helst. Det gør jo bare problemets omgang meget større :wink: Kan skam godt huske, hvad de forskellige har lavet, og huske endnu bedre, hvad det bedste internationalt har lavet :smile:

Hvorfor skal vi være tilfredse med den forskel? Nu synes jeg ikke, at 2 pr'er i squat kan redde et helt stævne.

<{POST_SNAPBACK}>

¨

Jeg er helt enig med dig i, at det absolut ikke er det bedste stævne for flere af de indvoldverede. Men det lader til at du på ingen måde tager antalet af løftere med i betragtning, når du stiller krav op til hvad du forventer af landsholdet. Det er jo ikke sådan, at vi herhjemme har tusinde løftere at rekrutere af som tilfældet er i andre lande....

<{POST_SNAPBACK}>

Der er jo flere der er med på landsholdet, som faktisk ikke er gået frem i flere år.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan vi få navne på eller skal det igen være tomme postulater?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er der faktisk så mange, at det ville være spild af tid at nævne dem. Kig du selv på styrke.dk

<{POST_SNAPBACK}>

Nej tak Faber... når du er mand nok til at beskylde "mange" landsholds-styrkeløftere for stilstand så er du vel også mand nok til at nævne hvem... det vil ikke tage dig lang tid... men igen... det regner jeg ikke med du er mand for

<{POST_SNAPBACK}>

Nu ved alle jo hvem det er, så at nævne navne er spild at tid, og du ved godt at det var en generel betragtning. Du vil bare prøve at få mit ned på dit niveau ved at nævne navne, men dertil er jeg for klog- må skuffe dig.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej alle ved ikke hvem det er... og det er jo så dejlig nemt at kaste om sig med postulater uden at bevise disse... så kom du bare op på mit niveau Faber... nu har du chancen for at vise der er bare lidt mand i dig

Link to comment
Share on other sites

Det danske niveau stiger langsomt, men sikkert, til trods for at styrkeløft bare ER en hyggesport for de fleste og som staten yder deres tilskud til sportsgrene i DK pt, vil det ikke ændre sig.

At DK først skulle stille hold når man har personer der er helt oppe i niveau med de andre landes løftere (eller hvad det nu end er Faber vil frem til, med sin evindelige nedgørelse af dansk styrkeløft og de personer der er bedre end han selv) er fuldstændig til grin. Som sagt, niveaut stiger støt og roligt og det er da altid noget at Faber har været mand nok til at se at han ikke havde hvad der skulle til for at hæve niveauet og har trukket sig fra konkurrence SL i DK.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu ved jeg ikke, hvem du er, men går udfra at du er styrkeløfter :blink: Nu har jeg ikke blandet min person ind, så hvorfor gør du det? Med det tempo som du nævner, vil vi jo aldrig nå de bedste! Nu har jeg skam være med til at hæve niveauet ved bare at stille op, hvilket jo øger konkurrencen.

<{POST_SNAPBACK}>

Du ved ikke hvem Anders er???... det fortæller vist også lidt om hvor meget du er inde i styrkeløft... og jeg vil da mene han øger konkurrencen noget mere end dig da han ikke bommer 7 ud af 9 mulige løft

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er der jo mere en 10 løftere i Danmark, så kan ikke alle navnene, og hvor skulle jeg vide fra, at han hedder Anders :blink: Nu har jeg trods alt gennemført ca. 15 stævner, så noget må jeg da have bedraget med :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nu er der jo mere en 10 løftere i Danmark, så kan ikke alle navnene, og hvor skulle jeg vide fra, at han hedder Anders  Nu har jeg trods alt gennemført ca. 15 stævner, så noget må jeg da have bedraget med 

hovsa der....

Pas på med dine udtalelser Faber....der er rent faktisk en del der træner seriøst og kommer med en seriøs indsats. Jeg synes det er flot at der ryger to 20årige danmarksrekorder i et stævne...hvis det ikke er udtryk for at der sker noget ved jeg ikke hvad der er???

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke, hvem du er, men går udfra at du er styrkeløfter :blink: Nu har jeg ikke blandet min person ind, så hvorfor gør du det? Med det tempo som du nævner, vil vi jo aldrig nå de bedste! Nu har jeg skam være med til at hæve niveauet ved bare at stille op, hvilket jo øger konkurrencen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er heller ikke blandt de stærke, så det gør mig intet at være ukendt. :wink:

Jeg blander din person ind i det, fordi du gang på gang formår at nedgøre en gruppe mennesker som gør deres bedste for styrkeløft i Danmark, i det omfang de nu kan med arbejde og familie osv… Den er en ekstremt dårlig indstilling og du har intet selv bidraget med på den danske styrkeløft scene end efterhånden at være kendt som den evigt bommende pauseklovn.

<{POST_SNAPBACK}>

Det skuffer mig, at du du synes sådan, det er jeg da ked af at høre. Synes nu jeg har gjort mit bedste, når jeg har løftet, at jeg ikke har det talent som du og andre besidder beretter dig vel ikke til at nedgøre min indsats på det måde.

Link to comment
Share on other sites

Nu er der jo mere en 10 løftere i Danmark, så kan ikke alle navnene, og hvor skulle jeg vide fra, at han hedder Anders  Nu har jeg trods alt gennemført ca. 15 stævner, så noget må jeg da have bedraget med 

hovsa der....

Pas på med dine udtalelser Faber....der er rent faktisk en del der træner seriøst og kommer med en seriøs indsats. Jeg synes det er flot at der ryger to 20årige danmarksrekorder i et stævne...hvis det ikke er udtryk for at der sker noget ved jeg ikke hvad der er???

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har da ikke sagt, at det ikke er flot, det er det da :smile: Har jo netop selv fremhævet deres indsats :smile: Læg ikke ordene i min mund, det er ikke fair i en diskussion.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke se hvad min person har med det her at gøre. Angel og Hoosier mener også, at det kunne gøres bedre, men de kommer ikke til at høre for det. Kan kun sige, som jeg har sagt mange gange før, har I noget som I vil sige til mig som person, så skriv en PM eller kontakt mig, når jeg er til stævne. Har altid tid til en snak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke, hvem du er, men går udfra at du er styrkeløfter :blink: Nu har jeg ikke blandet min person ind, så hvorfor gør du det? Med det tempo som du nævner, vil vi jo aldrig nå de bedste! Nu har jeg skam være med til at hæve niveauet ved bare at stille op, hvilket jo øger konkurrencen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er heller ikke blandt de stærke, så det gør mig intet at være ukendt. :wink:

Jeg blander din person ind i det, fordi du gang på gang formår at nedgøre en gruppe mennesker som gør deres bedste for styrkeløft i Danmark, i det omfang de nu kan med arbejde og familie osv… Den er en ekstremt dårlig indstilling og du har intet selv bidraget med på den danske styrkeløft scene end efterhånden at være kendt som den evigt bommende pauseklovn.

<{POST_SNAPBACK}>

Det skuffer mig, at du du synes sådan, det er jeg da ked af at høre. Synes nu jeg har gjort mit bedste, når jeg har løftet, at jeg ikke har det talent som du og andre besidder beretter dig vel ikke til at nedgøre min indsats på det måde.

<{POST_SNAPBACK}>

Sagen er vel netop at du er det fortabte talent som ikke ville lytte....

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke, hvem du er, men går udfra at du er styrkeløfter :blink: Nu har jeg ikke blandet min person ind, så hvorfor gør du det? Med det tempo som du nævner, vil vi jo aldrig nå de bedste! Nu har jeg skam være med til at hæve niveauet ved bare at stille op, hvilket jo øger konkurrencen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er heller ikke blandt de stærke, så det gør mig intet at være ukendt. :wink:

Jeg blander din person ind i det, fordi du gang på gang formår at nedgøre en gruppe mennesker som gør deres bedste for styrkeløft i Danmark, i det omfang de nu kan med arbejde og familie osv… Den er en ekstremt dårlig indstilling og du har intet selv bidraget med på den danske styrkeløft scene end efterhånden at være kendt som den evigt bommende pauseklovn.

<{POST_SNAPBACK}>

Det skuffer mig, at du du synes sådan, det er jeg da ked af at høre. Synes nu jeg har gjort mit bedste, når jeg har løftet, at jeg ikke har det talent som du og andre besidder beretter dig vel ikke til at nedgøre min indsats på det måde.

<{POST_SNAPBACK}>

Sagen er vel netop at du er det fortabte talent som ikke ville lytte....

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad har det med mine holdninger at gøre, jeg ønsker blot, at styrkeløfterne klare sig bedre end de gør nu. Det er ok at sige tillykke med det resultatet, men det er ikke tilladt at give kritik, når det ikke går godt :blink:

Men sandheden er, at vi er en B-nation inden for styrkeløft, og jeg ved det kan gøres bedre, og vil derfor ikke bare se passiv til.

Link to comment
Share on other sites

Men sandheden er, at vi er en B-nation inden for styrkeløft, og jeg ved det kan gøres bedre, og vil derfor ikke bare se passiv til.

Kan du ikke se at sådan en udtalelse virke enormt provokerende på folk der ved at DU netop burde være en af dem der gjorde DK bedre....ved at træne fornuftigt og stille op til stævner??

Link to comment
Share on other sites

Sagen er vel netop at du er det fortabte talent som ikke ville lytte....

Den er jeg ret enig i.....skal gerne indrømme at jeg ville være lykkelig for at have Fabers talent.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har det været oppe at vende mange gange før. Jeg har ikke talent for denne sport, hvilket jeg heller ikke er bange for at sige. Jeg har intet vist, ikke opnået nævneværdige resultater, men jeg har haft det sjovt :smile: Men er pt. ved at finde ud af, om jeg har noget talent ved at træne mere seriøst, men jeg har ikke noget at skal leve op til. Jeg er ikke på landsholdet og ønsker heller ikke at være det, så jeg forbeholder mig min ret til at gøre hvad jeg vil med mit 'talent'

En generel betragtning ikke kun til dig PER :smile:

Link to comment
Share on other sites

Men sandheden er, at vi er en B-nation inden for styrkeløft, og jeg ved det kan gøres bedre, og vil derfor ikke bare se passiv til.

Kan du ikke se at sådan en udtalelse virke enormt provokerende på folk der ved at DU netop burde være en af dem der gjorde DK bedre....ved at træne fornuftigt og stille op til stævner??

<{POST_SNAPBACK}>

Så har jeg opnået det jeg ville :smile:

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Så har jeg nået det jeg ville 

Fatter slet ikke at det eneste du vil opnå er at provokere på en internetside....havde jeg været dig havde jeg gjort det til VM i stedet for!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Du lægger igen ordene i min mund :raisebrow: Nej, jeg vil skabe en debat, og det bedste der kunne ske var at, at styrkeløfterne vil vise mig, at jeg tager fejl, og dermed gør en ekstra indsats.

Læs lige hele tråden :wink:

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg nået det jeg ville 

Fatter slet ikke at det eneste du vil opnå er at provokere på en internetside....havde jeg været dig havde jeg gjort det til VM i stedet for!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Du lægger igen ordene i min mund :raisebrow: Nej, jeg vil skabe en debat, og det bedste der kunne ske var at, at styrkeløfterne vil vise mig, at jeg tager fejl, og dermed gør en ekstra indsats.

<{POST_SNAPBACK}>

Gør en ekstra indsats? :blink: Det mener du måske selv at du gør? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg nået det jeg ville 

Fatter slet ikke at det eneste du vil opnå er at provokere på en internetside....havde jeg været dig havde jeg gjort det til VM i stedet for!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Du lægger igen ordene i min mund :raisebrow: Nej, jeg vil skabe en debat, og det bedste der kunne ske var at, at styrkeløfterne vil vise mig, at jeg tager fejl, og dermed gør en ekstra indsats.

<{POST_SNAPBACK}>

Gør en ekstra indsats? :blink: Det mener du måske selv at du gør? :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, men er jo heller ikke på landsholdet :wink: Du kan da vel ikke mene, at alle gør deres bedste :blink:

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg efterhånden lavet 30 indlæg i den her tråd, og gider ikke bruge mere tid på det, da jeg har andre ting så som læsning og træning at give mig til, så skriver ikke mere i denne tråd :smile:

Det er aldrig været nogen hensigt at nedgøre nogen i denne tråd og nogle af de løft som folk har lavet. Jeg ved, at jeg er en af de få som tør at sige 'styrkeløfterne' i mod, og det giver jo en noget kedelig debat især når alle indlæg skal dreje sig om min person, og ikke de holdninger som jeg har.

Jeg ønsker det bedste for landsholdet og ønsker at de som er på landsholdet opnår de bedst mulige resultater, og at de vil vise den fremgang som efter min mening er påkrævet for at være på landsholdet. Lad det være det sidste ord :smil:

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Kan ikke se hvad min person har med det her at gøre. Angel og Hoosier mener også, at det kunne gøres bedre, men de kommer ikke til at høre for det. Kan kun sige, som jeg har sagt mange gange før, har I noget som I vil sige til mig som person, så skriv en PM eller kontakt mig, når jeg er til stævne. Har altid tid til en snak :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Når nu du nævner mig i denne sammenhæng, så synes jeg lige, jeg bliver nødt til at forklare mig nærmere. :smile: Udover Mortens S og Thomas A, er det da sandt, at den danske indsats til dette NM ikke var noget at råbe hurra for.

Som Squatfather allerede har nævnt, så var Michael syg hele natten op til samt under stævnet, så ikke at levere et super resultat men trods alt gennemføre for at lave points til holdet, synes jeg er flot.

(Mht. Kim Dahl, så kan jeg nok ikke være helt objektiv, da han trods alt er min træner og klubkammerat. :wink: Men vil dog lige nævne, at han var meget tæt på at få de 290 kg i squatten. Han fik dem presset op begge gange, og i sidste løft fik han da én hvid lampe, så jeg vil mene, at det løft kunne være gået begge veje. Mht. bænken, så bruger Kim benene rigtig meget, når han spænder op, så det glatte podium var et stort problem for ham (og for mange andre, kunne det tyde på, når man ser på, hvor mange godkendte løft der var i herrernes bænk i anden startgruppe). Til trods for dette fik han vægten op alle tre gange, og det var løft, som på en god dag kunne være blevet godkendt.)

Men kollektivt set, ja, vi burde/kunne have leveret et bedre resultat. Dette, mener jeg dog ikke, betyder, at der er nogen, der ikke burde have været udtaget (mig selv muligvis undtaget, men det har jeg allerede forklaret) - det var, som Casper nævner, jo et NM og ikke et EM eller VM + det blev trods alt til en del medaljer samlet set. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jamen for satan, hvad sker der lige her????

En røvsjov debat at følge med i. Nu er der blevet skrevet om konsekvens og lign. skal det betyde at Niels Stærkjær ikke skal udtages til bænkpress landsholdet mere, han (undskyld Niels) har om nogen anden bommet en del gange, men det fratager vel ikke ham at han stadigvæk er det stærkeste kort i BP lige nu...

Jeg mener stadigvæk, at man skal give de unge fremad stormende en lang snor, som giver dem noget stævneerfaring.. og ja det koster, men det er der jo så meget der gør..

Hr. Klaus Jensen, jeg har lige et spørgsmål--- Har forbundet egentlig en hovedsponsor eller flere, hvis ikke kunné dette måske værer en løsning... (det er ikke personligt :laugh: )

Jeg syntes at de holdninger/udsagn der kommer her i tråden er interesante, da det bringer en masse op i folk, men kan alle ikke værer enige om at der er nok ikke nogen dansk SLér der ikke gerne vil stå øverst på podiet til Em og VM, men vi må jo nok konstatere at vi er og bliver en B-nation, da vi desværre ikke har prof-tilstande eller staten til at betale vores udgifter..

Om der er nogen der skulle eller ikke skulle have været udtaget, det er der squ da kun landstræneren der skal/kan afgører, alle andre kan have en menig men den tæller ikke i den sammenhæng (HOSSIER), du gjore det du kunne og det er vel det man kan forlange, og det samme må man sige om alle de andre. Man er ikke bedre på dagen, sådan er det bare...

Med sportslig hilsen

Titan/inzer

Jan "Vagn"

Edited by INZER
Link to comment
Share on other sites

Nu synes jeg man skal passe på med at anfægte løfternes indsats ude i centrene. Det er da ikke utænkeligt at nogle ikke gi'r sig 100% men jeg tror ikke nødvendigvis det er problemet. Det jeg bider mærke i er de generelt mere ustabile præstationer som jeg igen tror bunder i en udpining af det potentiale, der ligge i udstyret. Det er godt hvis en løfter fx får 50 kg ud af sin bænkpres skjorte men hvis svigtsansynligheden er 70% mener jeg det er useriøst at satse i den retning. Alene at træne udstyrsspecifikt tror jeg er et probelm rundt omkring. Det er selvfølgelig potentielt "hurtige" kg at hente men grundstyrken skal altså også forbedres og her tror flere styrkeløftere er lidt for konservative. Elastikker, boards, kæder, udstyrstræning, singles, eccentrisk træning osv os er altså ikke den sikre vej langt frem jf. min overbevisning.

Edited by Casper T
Link to comment
Share on other sites

Nu har løfterne i Horsens følt sig særlig ramt over, at jeg i denne tråd har skrevet, at jeg synes at landsholdet kunne have leveret en bedre indsats ved NM. Dette var ikke kun mig men flere i samme tråd som gav udtryk for det samme, men fred være med det.

Thomas Andersen: løftede 245 kg i ben- imponerende :devil: og løftede sig ud i dødløft, men dette var ikke tilfældet i bænkpres. Ved at Thomas har lavet mindst 170, så ser man på totalen er den ikke så god, og det er det som jeg forholder mig til Thomas har gjort det langt bedre. Det ved alle!

Charlotte, Kim og Vorup: bommede alle i bænkpres- taler for sig selv. Dette kan aldrig vendes til noget positivt.

Andre så som Michael og Erik var ramt af sygdom eller skader. Det er synd og trist for dem, men det ændre ikke ved det samlede billede, desværre.

Ret mig hvis jeg husker forkert, men det blev ikke vundet en eneste guldmedalje, hvilket jo siger alt.

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share