Resultater og billeder


jfk
 Share

Recommended Posts

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

thepaintrain <--- ja, han bliver nordisk mester såfremt han får et løft godkendt i hver disciplin

men altså der kunne jo bare være nogen der ku ha stillet sig op og udfordret ham, han kan vel ikke gøre for at folk ikke stiller op.

<{POST_SNAPBACK}>

Man bestemmer jo ikke selv om man vil stille op :wink: Der er sikkert mange under 60 kg, der ville have stillet op, hvis de havde fået muligheden :smile:

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Synes det er nogle lidt tamme danske resultater. Få løfter op til deres bedste og en del bommer ud. Kender ikke grundene til det, så vil ikke kommentere det yderligere :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan jo ansøge om at blive landstræner. :sleeping:

Thomas Andersen smed 10kg i hatten på den danske rekord i squat (21 år gammel!), og derfor bænkede han uden trøje for at være 100% sikker på at få et godkendt trekampsresultat, så rekorden kunne blive registreret.

Morten Sørig fik nakket de 362,5 og ny PR i totalen. Der er kun 12,5kg op til Georg Olesens 19 år gamle danske rekord i squat. Den kommer der til at stå Morten Sørig ud for! :devil:

Michael Jensen var syg om natten, så derfor løftede han ikke op til hvad man kunne forvente.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er nogle lidt tamme danske resultater. Få løfter op til deres bedste og en del bommer ud. Kender ikke grundene til det, så vil ikke kommentere det yderligere :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan jo ansøge om at blive landstræner. :sleeping:

Thomas Andersen smed 10kg i hatten på den danske rekord i squat (21 år gammel!), og derfor bænkede han uden trøje for at være 100% sikker på at få et godkendt trekampsresultat, så rekorden kunne blive registreret.

Morten Sørig fik nakket de 362,5 og ny PR i totalen. Der er kun 12,5kg op til Georg Olesens 19 år gamle danske rekord i squat. Den kommer der til at stå Morten Sørig ud for! :devil:

Michael Jensen var syg om natten, så derfor løftede han ikke op til hvad man kunne forvente.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu var det en generel betragtning og ikke en manglende anderkendelse af de resultater som du nævner :smile:

bemærkningeen om at jeg kan ansøge om at blive langstræner høre vist ikke hjemme i denne diskussion, og synes nu at jeg bevarede den gode tone i mit indlæg, så forstår ikke helt den kommentar :blink:

Link to comment
Share on other sites

Synes det er nogle lidt tamme danske resultater. Få løfter op til deres bedste og en del bommer ud. Kender ikke grundene til det, så vil ikke kommentere det yderligere :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Vi har jo ofte før set Faber gøre det langt bedre :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan ikke tage dig seriøst :blink: Nu handler det jo om, at resultaterne kunne have været langt bedre, om jeg kunne gør det bedre er jo ganske irrelevant, da jeg ikke er på landsholdet.

Og at antyde, at der er et 'vi' er jo til grin, hvem er vi? og hvor ligger antydningen om, at jeg kunne gøre det bedre? Synes du selv, at vi kan være stolte af resultaterne?

Link to comment
Share on other sites

Synes det er nogle lidt tamme danske resultater. Få løfter op til deres bedste og en del bommer ud. Kender ikke grundene til det, så vil ikke kommentere det yderligere :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Vi har jo ofte før set Faber gøre det langt bedre :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan ikke tage dig seriøst :blink: Nu handler det jo om, at resultaterne kunne have været langt bedre, om jeg kunne gør det bedre er jo ganske irrelevant, da jeg ikke er på landsholdet.

Og at antyde, at der er et 'vi' er jo til grin, hvem er vi? og hvor ligger antydningen om, at jeg kunne gøre det bedre? Synes du selv, at vi kan være stolte af resultaterne?

<{POST_SNAPBACK}>

Man må da vel kunne regne med at når folk laver en PR så er det vel noget af det bedste de kan præstere? :wink:

Så ja, det synes jeg

Link to comment
Share on other sites

Synes det er nogle lidt tamme danske resultater. Få løfter op til deres bedste og en del bommer ud. Kender ikke grundene til det, så vil ikke kommentere det yderligere :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Vi har jo ofte før set Faber gøre det langt bedre :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan ikke tage dig seriøst :blink: Nu handler det jo om, at resultaterne kunne have været langt bedre, om jeg kunne gør det bedre er jo ganske irrelevant, da jeg ikke er på landsholdet.

Og at antyde, at der er et 'vi' er jo til grin, hvem er vi? og hvor ligger antydningen om, at jeg kunne gøre det bedre? Synes du selv, at vi kan være stolte af resultaterne?

<{POST_SNAPBACK}>

Man må da vel kunne regne med at når folk laver en PR så er det vel noget af det bedste de kan præstere? :wink:

Så ja, det synes jeg

<{POST_SNAPBACK}>

Måske du skulle læse hele tråden inden du svarer :wink: se mit svar til Klaus :wink: At to klare sig godt gør jo ikke, at man bare kan læne sig tilbage og sige: sikke et flot stævne af alle danskerne. Nogle få løftede op til deres bedste, men det ændre jo ikke meget ved det generelle billede.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at der før har væren en diskussion om SL er en holdsport til internationale mesterskaber eller om det gælder de individuelle præstationer!!

For mig er det da helt klart, at man må stille til et stævne for at yde en bedre præstation end sidst og ikke være fokusere på sit resultat i den samlet placering!

... hvis der er mange som har ydet langt under deres tidligere maks, er det da meget underligt i mine øjne og en skam, da man helst burde se en løbende forbedring i de deltagende landsholdsatleters styrkeudvikling.

At der er nogle som måske ligger og balancer omkring deres bedste løft er vel OK, da der jo kommer perioder med stagnation før fremgang :smile:

... om det er pinlige resulateter afhænger vel af hvad den enkelte atlets holding til sin egen præstation er samt hvordan de synes deres egen forberedelse til stævnet er forløbet?

Link to comment
Share on other sites

Og at antyde, at der er et 'vi' er jo til grin, hvem er vi? og hvor ligger antydningen om, at jeg kunne gøre det bedre? Synes du selv, at vi kan være stolte af resultaterne?

<{POST_SNAPBACK}>

Der er da flere resultater som atleterne sagtens kan være stolte af på den resultatliste. Men såfremt du er uenig i hvilke atleter der sendes afsted til en opgave som NM vil jeg da hellere end gerne hører, hvem du mener der skulle sendes afsted istedet....

For mig er det da helt klart, at man må stille til et stævne for at yde en bedre præstation end sidst og ikke være fokusere på sit resultat i den samlet placering!

<{POST_SNAPBACK}>

Såfremt en bedre placering er inden for rækkevidde bør der da helt klart satses på dette!

Angel:... hvis der er mange som har ydet langt under deres tidligere maks, er det da meget underligt i mine øjne og en skam, da man helst burde se en løbende forbedring i de deltagende landsholdsatleters styrkeudvikling.

At der er nogle som måske ligger og balancer omkring deres bedste løft er vel OK, da der jo kommer perioder med stagnation før fremgang  :smile:

Når man er oppe at have så mange årlige stævner som mange af landsholdsløfterne har er det nu engang helt naturligt, at der ikke hele tiden er fremgang, samt at man af og til har et stævne med et resultat under PR.
... om det er pinlige resulateter afhænger vel af hvad den enkelte atlets holding til sin egen præstation er samt hvordan de synes deres egen forberedelse til stævnet er forløbet?

Umiddelbart har jeg svært ved at se de pinlige resultater på listen. Der er et par stykker der bommer, hvilket naturligvis er ærgeligt. Og når Michael Jensen tilsydenladende er blevet syg er det jo meget naturligt, at han ikke laver et topresultat.

Link to comment
Share on other sites

Og at antyde, at der er et 'vi' er jo til grin, hvem er vi? og hvor ligger antydningen om, at jeg kunne gøre det bedre? Synes du selv, at vi kan være stolte af resultaterne?

<{POST_SNAPBACK}>

Der er da flere resultater som atleterne sagtens kan være stolte af på den resultatliste. Men såfremt du er uenig i hvilke atleter der sendes afsted til en opgave som NM vil jeg da hellere end gerne hører, hvem du mener der skulle sendes afsted istedet....

Mads hvor er det lige at jeg skriver noget, som kan berette et svar som dit? Jeg har ikke skrevet, at der er nogen/nogle der er bedre end dem, der var afsted, men har tilgengæld ganske tydeligt sagt, at jeg synes at det overordnet set var et skidt resultat for Danmark.

Hvis landsholdet i fodbold klare sig dårligt ,får de det at vide, hvorfor skal styrkeløft have en særstatus, når det er tydeligt at se, at landsholdet kunne have klaret sig bedre :dry:

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Angel:... hvis der er mange som har ydet langt under deres tidligere maks, er det da meget underligt i mine øjne og en skam, da man helst burde se en løbende forbedring i de deltagende landsholdsatleters styrkeudvikling.

At der er nogle som måske ligger og balancer omkring deres bedste løft er vel OK, da der jo kommer perioder med stagnation før fremgang  :smile:

Når man er oppe at have så mange årlige stævner som mange af landsholdsløfterne har er det nu engang helt naturligt, at der ikke hele tiden er fremgang, samt at man af og til har et stævne med et resultat under PR.

Helt klart....

... men hvorfor stille til stævne når man ved at man ikke kan komme op i nærheden af tidligere resulateter?? Er det så fordi at SL i internationale sammenhænge bliver holdsport og man helst skal stille med X antal atleter for det kan da ikke være for at få stævneerfaring på dette niveau!??

(igen... har ingen mulighed for at sige noget om deltagernes tidligere resultater... resonerer blot på et tidligere indlæg)

... om det er pinlige resulateter afhænger vel af hvad den enkelte atlets holding til sin egen præstation er samt hvordan de synes deres egen forberedelse til stævnet er forløbet?

Umiddelbart har jeg svært ved at se de pinlige resultater på listen. Der er et par stykker der bommer, hvilket naturligvis er ærgeligt. Og når Michael Jensen tilsydenladende er blevet syg er det jo meget naturligt, at han ikke laver et topresultat.

Jeg har ikke rigtigt forudsætning for at vide hvordan mange af deltagerne har levet op til deres tidligere bedste... forstod det bare ud fra et af indlæggene at der var flere som lå langt fra deres bedste... hvorfor jeg skrev som jeg gjorde :smile:

Link to comment
Share on other sites

erik havde lidt problemmer med sit knæ

det låste når han kørte ned i squatten

<{POST_SNAPBACK}>

Okay han havde godt nok sagt det generede ham lidt i dødløft. Ellers ærveligt med den fremgang han har haft på det sidste

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, han måtte også dødløfte med knæbind pga. smerterne. :unhappy:

Bortset fra Morten S og Thomas A havde de fleste vist en dårlig dag. Det skal dog siges, at podiet var under al kritik! Selv var jeg tæt på at komme ret galt afsted under mit sidste dødløft (pga. vand på podiet, som ikke var blevet tørret helt op), og i herrernes 2. startgruppe, var der ikke mange, der fik førsteforsøget i bænk godkendt, fordi podiet var så glat, at de havde svært ved at spænde op (der var i mellemtiden blevet lagt en træplade under bænken - men det hjalp overhovedet ikke).

(Min egen squat og bænk skal jeg ikke komme med nogen undskyldninger for - det var bare en ringe præstation fra min side. :mad:)

Edit: Huskede forkert ang. herrernes bænk. Men der var under alle omstændigheder mange, der fik første bænk underkendt, og det var tydeligt, at folk havde svært ved at spænde op - fødderne skøjtede rundt på gulvet.

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Mads hvor er det lige at jeg skriver noget, som kan berette et svar som dit? Jeg har ikke skrevet, at der er nogen/nogle der er bedre end dem, der var afsted, men har tilgengæld ganske tydeligt sagt, at jeg synes at det overordnet set var et skidt resultat for Danmark.

<{POST_SNAPBACK}>

I så fald mener du måske, at der skal sendes færre løftere afsted?

Baggio:Hvis landsholdet i fodbold klare sig dårligt ,får de det at vide, hvorfor skal styrkeløft have en særstatus, når det er tydeligt at se, at landsholdet kunne have klaret sig bedre :dry:
Jeg er helt enig med dig i, at det ikke er alle der har løftet helt op til deres bedste. Men din sammenligning med en holdsport som fodbold har jeg meget svært ved at se det seriøse i.
Angel:... hvis der er mange som har ydet langt under deres tidligere maks, er det da meget underligt i mine øjne og en skam, da man helst burde se en løbende forbedring i de deltagende landsholdsatleters styrkeudvikling.

At der er nogle som måske ligger og balancer omkring deres bedste løft er vel OK, da der jo kommer perioder med stagnation før fremgang  :smile:

Når man er oppe at have så mange årlige stævner som mange af landsholdsløfterne har er det nu engang helt naturligt, at der ikke hele tiden er fremgang, samt at man af og til har et stævne med et resultat under PR.

Helt klart....

... men hvorfor stille til stævne når man ved at man ikke kan komme op i nærheden af tidligere resulateter?? Er det så fordi at SL i internationale sammenhænge bliver holdsport og man helst skal stille med X antal atleter for det kan da ikke være for at få stævneerfaring på dette niveau!??

<{POST_SNAPBACK}>

Der er jo folk der er på et niveau, hvor de sagtens kan være Danmarks bedste repræsentant uden at lave en ny PR. Desuden er der ihvertfald en af de deltagne løftere, hvis træning er lagt an på at toppe til VM om to måneder.

Mener du iøvrigt ikke, at Danmark bør stille med så mange løftere som muligt?

Link to comment
Share on other sites

squatfather:

Jeg mener faktisk, at vi stillede med alt for mange løftere til NM. Synes i stedet at der skal fokuseres på de personer, der har så stort et talent, at der er chance for at de kan opnå gode resultater for Danmark enten nu eller på sigt.

Synes det er hver at bide mærke i, at der var ganske få af Danmarks medaljer, der blev 'vundet'! Morten er her en undtagelse og måske også flere :smile:

At sende et halvt landshold afsted giver bare ekstra omkostninger. Penge som kunne være brugt mere fordelagtigt.

Link to comment
Share on other sites

Der er repræsentantskabsmøde til februar i Dansk Styrkeløft Forbund. Jeg ser frem til at du stiller op, Faber, og satser på en plads i eliteudvalget, som tager alle beslutninger vedr. udtagelser sammen med vores fremragende landstræner.

Angel>> Man kan ikke forvente at sætte ny PR hver gang, når man har været med i mange år. Prøv at kigge på en fyr som Morten Sørigs profil på styrke.dk, der kan du se hvordan en atlet udvikler sig over mange år, og med en del udsving i præstationerne, men med kontinuerlig fremgang.

Det er ikke unaturligt at flere af løfterne ikke topper nu, men først skal være toppet om et par måneder til VM, som er årets absolutte højdepunkt.

Jeg er da også rent privat skuffet over et par løftere, fordi jeg ved der er så meget mere i dem end de har fået vist, men sådan er det jo. Der skal ikke så meget til før 315 bliver til 300, man har jo meget få forsøg til at ramme den lige midt i røven. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der er repræsentantskabsmøde til februar i Dansk Styrkeløft Forbund. Jeg ser frem til at du stiller op, Faber, og satser på en plads i eliteudvalget, som tager alle beslutninger vedr. udtagelser sammen med vores fremragende landstræner.

Synes du overreagere og ikke forholder dig til det jeg skriver :smile: Jeg er ikke i tvivl om, at jeg vil kunne bidrage med noget, men nu er jeg tilhænger af et landshold, der, i Danmarks navn, gør alt hvad de kan for at opnå gode resultater, og når der ikke er fremgang at spore er der noget galt :smile: og så burde man sætte sig ned og se på, hvad der kan gøres bedre. Det handler om at få det bedste ud af det matrialle som vi har, og med al respekt, så er der ingen at de danske løftere, som er nået til et stadie, hvor der ikke længere kan kræves fremgang!

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share