Resultater og billeder


jfk
 Share

Recommended Posts

...jeg ville være lykkelig for at have Fabers talent...
jeg ville være lykkelig for at have Fabers tålmodighed... hvorfor kommer I med alle disse personangreb på Faber. Hans kritik er jo begrundet og seriøs. Hvad Faber løfter har intet med tråden at gøre.
Hej Faber

Efter at havde fulgt lidt med i dette emne og om din store viden om styrkeløft har jeg lige et spørgsmål om at være seriøs sports udøver hvordan syntes du at du selv klarede dm 2005 i Bjerringbro.

Ovenstående citat indeholder hele Kåres indlæg :raisebrow: Er der andet i det end personlig nedgørelse? Nu er der godt nok aldrig nogen der har beskyldt Kåre for at være særlig intelligent, men man kunne da i det mindste forvente bare lidt seriøsitet - så kan vi vel godt se igennem fingre med indholdet. Fabers kritik er jo begrundet og seriøs, så burde man vel også kunne forvente dette samme af os andre.

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jeg ville være lykkelig for at have Fabers tålmodighed... hvorfor kommer I med alle disse personangreb på Faber. Hans kritik er jo begrundet og seriøs. Hvad Faber løfter har intet med tråden at gøre.

Hvordan kan Fabers kritik være begrundet, når han ikke har den ringeste ide om hvordan de indvoldverede landsholdsløftere lever og træner til dagligt? Jeg kan jo kun tale for de af løfterne som kommer fra min klub, men de har alle en meget seriøs indstilling til sporten.

AGV
Hej Faber

Efter at havde fulgt lidt med i dette emne og om din store viden om styrkeløft har jeg lige et spørgsmål om at være seriøs sports udøver hvordan syntes du at du selv klarede dm 2005 i Bjerringbro.

Ovenstående citat indeholder hele Kåres indlæg :raisebrow: Er der andet i det end personlig nedgørelse? Nu er der godt nok aldrig nogen der har beskyldt Kåre for at være særlig intelligent, men man kunne da i det mindste forvente bare lidt seriøsitet - så kan vi vel godt se igennem fingre med indholdet. Fabers kritik er jo begrundet og seriøs, så burde man vel også kunne forvente dette samme af os andre.

Det kunne jo tænkes, at der bag profilen Kåre er en af de løftere som føler sig forulempet af Fabers angreb på landsholdsløfternes indsats....

Link to comment
Share on other sites

...jeg ville være lykkelig for at have Fabers talent...

jeg ville være lykkelig for at have Fabers tålmodighed... hvorfor kommer I med alle disse personangreb på Faber. Hans kritik er jo begrundet og seriøs. Hvad Faber løfter har intet med tråden at gøre.

Hej Faber

Efter at havde fulgt lidt med i dette emne og om din store viden om styrkeløft har jeg lige et spørgsmål om at være seriøs sports udøver hvordan syntes du at du selv klarede dm 2005 i Bjerringbro.

Ovenstående citat indeholder hele Kåres indlæg :raisebrow: Er der andet i det end personlig nedgørelse? Nu er der godt nok aldrig nogen der har beskyldt Kåre for at være særlig intelligent, men man kunne da i det mindste forvente bare lidt seriøsitet - så kan vi vel godt se igennem fingre med indholdet. Fabers kritik er jo begrundet og seriøs, så burde man vel også kunne forvente dette samme af os andre.

Kan du fortælle mig hvorfor hans kritik er begrundet og seriøs? hvad bygger du det på?... det eneste jeg stadig ser er ukonstruktiv kritik... det er da nemt at skrive seriøsitet vilje og konsekvens... det kan enhver da skrive for det er jo noget alle ønsker... nogen af de landsholds-løftere jeg kender bruger stort set det meste af deres liv udover arbejde og familie på styrkeløft... er det manglende vilje og seriøsitet??? det ville være så meget nemmere hvis I kunne påpege lige præcis hvor de danske atleter på landsholdet ikke er seriøse nok (træner de ikke nok?, træner de ikke hårdt nok?, spiser de forkert?, bruger de for meget tid på deres familie? bruger de for meget tid på deres arbejde? læner de sig bare tilbage ogn yder godt af de astronomiske beløb Team Danmark spytter ud i dansk styrkeløft uden at lave noget for det??.. hvad helt præcis er problemet?)... det ville være så meget nemmere at tage udgangspunkt i fakta som I som kritikere jo burde komme med istedet for de vage forestillinger om enkelte personagers engagement i en sport de elsker... så kan I så komme med nogle konstruktive forslag eller skal det bare være kritik for kritikkens skyld?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan Fabers kritik være begrundet…
Med begrebet ’begrundet’ mener jeg ikke at han nødvendigvis har ret, men blot at han begrunder sin kritik, altså bakker den op med saglige argumenter…
Det kunne jo tænkes, at der bag profilen Kåre er en af de løftere som føler sig forulempet af Fabers angreb på landsholdsløfternes indsats....

Derfor kan man jo stadig godt være seriøs i sin kritik…

Link to comment
Share on other sites

det ville være så meget nemmere hvis I kunne påpege lige præcis hvor de danske atleter på landsholdet ikke er seriøse nok

Det ved jeg ærlig talt ikke nok om landsholdet til at kunne svare på, derfor har jeg heller ikke udtalt mig om dette. Jeg kritiserede blot tonen i debatten…

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

det ville være så meget nemmere hvis I kunne påpege lige præcis hvor de danske atleter på landsholdet ikke er seriøse nok

Det ved jeg ærlig talt ikke nok om landsholdet til at kunne svare på, derfor har jeg heller ikke udtalt mig om dette. Jeg kritiserede blot tonen i debatten…

I see... så det er helt ok at skrive i et offentligt forum at elite-atleterne i en given sportsgren ikke er seriøse nok uden at kunne påvise det?

Link to comment
Share on other sites

Hvor ser du de saglige argumenter henne?

Hvornår et argument er sagligt eller ej er jo selvfølgelig en subjektiv vurdering og synes du ikke argumenterne er saglige er det helt ok med mig. Hvad jeg derimod mener, er mindre diskutabelt, er at Faber formår alle holde en tone som hans moddebattører kun kan misunde. Han bruger hverken ukvemsord eller bliver personlig, men påpeger at der er langt imellem hvad de danske løftere kan præstere og hvad der præsteres internationalt. Årsagerne til dette kender jeg ikke, men det kunne have været en interessant debat hvis ikke den var endt i personfnidder og mudderkastning som det desværre oftere og oftere ses på Mol.

Link to comment
Share on other sites

Det er altid nemt, at kritisere uden at komme med løsninger. At man så kommer med postulater som, at de danske styrkeløftere ikke er seriøse nok, er IMO helt hen i vejret. Udfra hvad jeg har set er de danske styrkeløftere efter forholdene utrolig seriøse med deres sport. Der jeg tror problemet ligger, er at de danske styrkeløftere ikke er professionelle. Hvilket vil sige, at de har et arbejde ved siden af og dermed ikke kan koncentrere sig 100% om styrkeløft. Samtidig har de danske styrkeløftere ikke tilnyttet trænere og kostvejldedere der følger dem dagligt. Alt dette ville selvfølgelig gøre DK til en meget bedre styrkeløft nation, men tanken er utopisk herhjemme, da sporten er for lille. Det er svært at konkurere med lande, hvor at styrkeløfterne har bedre forhold en os. Derudover spiller vores dopingpolitk også ind på resultaterne i udlandet, såvidt jeg ved er Ruslands og Ukraines dopingpolitik en del mere lempelig end i DK.

Det man bør hæfte sig ved er at niveauet i Danmark er steget over de senere år, hvilket IMO er positivt. Man kan så altid diskutere om niveauet er steget nok.

Link to comment
Share on other sites

I see... så det er helt ok at skrive i et offentligt forum at elite-atleterne i en given sportsgren ikke er seriøse nok uden at kunne påvise det?

Ja selvfølgelig, også selvom det ikke falder i lige god jord hos alle :wink:

Ytringsfriheden eksistere trods alt stadig…

Link to comment
Share on other sites

Jamen du har ganske ret Bruno... mine pointer har det med at drukne i knap så heldige person-angreb... jeg ser bare rødt når Faber generaliserer, dømmer og postulerer... det er så min fejl... hvis du føler jeg ikke er objektiv nok og overskrider dine grænser kan du jo melde mig til en MOD... WARN-systemet er jo til for at blive brugt :wink:

Det håber jeg sandelig ikke er din ærlige holdning! Jeg vil virkelig foretrække at bruge så lidt tid som muligt på moderering - tak.

I den her tråd retter Faber en kritik af indstillingen hos en eliten i en specifik idrætsgren. Den type af debat er væsentlig at føre for alle idrætsgrene. Man kan være enig eller uenig, men uanset ens personlige engagement, så må man holde sig til bolden og ikke manden. I denne tråd gælder det Zoa, Kåre og sidst her Klaus.

Link to comment
Share on other sites

Det håber jeg sandelig ikke er din ærlige holdning! Jeg vil virkelig foretrække at bruge så lidt tid som muligt på moderering - tak.

I den her tråd retter Faber en kritik af indstillingen hos en eliten i en specifik idrætsgren. Den type af debat er væsentlig at føre for alle idrætsgrene. Man kan være enig eller uenig, men uanset ens personlige engagement, så må man holde sig til bolden og ikke manden. I denne tråd gælder det Zoa, Kåre og sidst her Klaus.

Selvfølgelig er det ikke min ærlige holdning... jeg synes mods her på boardet gør et godt stykke arbejde.. jeg er udemærket klar over at jeg bevæger mig på kanten og over i denne debat... det er udelukkende grundet en subjektiv holdning om at Faber retter en særdeles ubegrundet kritik mod dansk styrkeløft uden skyggen af fakta... det eneste han har at rette sig efter er resultater... at sige visse styrkeløftere ikke er seriøse nok og værdige til at være på landsholdet er efter min bedste overbevisning tåbeligt da så mange faktore må tages i betragtning at det at pege på en er som at famle sig frem i blinde... han har intet som helst begreb om hvor seriøst det tages ude i diverse klubber hvorfor det hellere ikke har meget med debat at gøre men nærmere tilsvining... og ja jeg tager det personligt... kunne han blot underbygge sine hjemmebryggede teorier så havde sagen været en ganske anden og jeg ville aldrig have skrevet i tråden... kritik er nødvendig når den er berettiget hvilket så absolut ikke er tilfældet her

Link to comment
Share on other sites

Når resultaterne ikke er så gode, som man kunne forvente, bliver man nødt til at at forholde sig kritisk til dem. Hvad kan der gøres bedre?Jeg forsøger at komme med nogle forslag dertil.

Hvis der virkelig er nogle af landsholdsløfteren, der er så seriøse, at de ikke kan blive mere seriøse og er på sådan et højt niveau, at de ikke kan blive bedre, så er der ikke noget af give kritik af, og så må min kritik dermed ikke være berettiget. Vi må derfor acceptere, at vi aldrig bliver blandt de bedste nationer.

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Når resultaterne ikke er så gode, som man kunne forvente, bliver man nødt til at at forholde sig kritisk til dem. Hvad kan der gøres bedre?Jeg forsøger at komme med nogle forslag dertil.

Hvis der virkelig er nogle af landsholdsløfteren, der er så seriøse, at de ikke kan blive mere seriøse og er på sådan et højt niveau, at de ikke kan blive bedre, så er der ikke noget af give kritik af, og så må min kritik dermed ikke være berettiget.

Forvente i forhold til hvad??? øst-europæerne der har langt bedre muligheder for at træne på elite-niveau, langt større talent-masse og har et mildt sagt kedeligt syn på doping-politik... Faber jeg har ikke sagt at de ikke kunne blive mere seriøse det er dig der skriver at de ikke er seriøse nok kan du se forskellen?... ergo må du jo kunne påvise hvor seriøsiteten mangler og hvorfor... desuden kan du ikke leve af styrkeløft i DK ja du kan dårligt nok tjene bare lidt penge på det hvorfor man bliver nødt til at have et fuldtids-job... det sætter en alvorlig begrænsning i forhold til internationalt plan

Link to comment
Share on other sites

Forvente i forhold til hvad??? øst-europæerne der har langt bedre muligheder for at træne på elite-niveau, langt større talent-masse og har et mildt sagt kedeligt syn på doping-politik... Faber jeg har ikke sagt at de ikke kunne blive mere seriøse det er dig der skriver at de ikke er seriøse nok kan du se forskellen?... ergo må du jo kunne påvise hvor seriøsiteten mangler og hvorfor... desuden kan du ikke leve af styrkeløft i DK ja du kan dårligt nok tjene bare lidt penge på det hvorfor man bliver nødt til at have et fuldtids-job... det sætter en alvorlig begrænsning i forhold til internationalt plan

I Øst-europa har man altså ikke de samme økonomiske muligheder som man havde før murens fald. Nogle kan leve af det ja, men så heller ikke mere end det.

Link to comment
Share on other sites

Faber så fortæl mig hvornår man er seriøs nok... det kunne være rart at få det fastsat en gang for alle

I Øst-europa har man altså ikke de samme økonomiske muligheder som man havde før murens fald. Nogle kan leve af det ja, men så heller ikke mere end det.

Og du mener ikke det gør en forskel plus det at de ikke tager det så tungt om det er mad eller atomaffald der ryger indenbords??

Link to comment
Share on other sites

Faber så fortæl mig hvornår man er seriøs nok... det kunne være rart at få det fastsat en gang for alle

Og du mener ikke det gør en forskel plus det at de ikke tager det så tungt om det er mad eller atomaffald der ryger indenbords??

Jo, det gør det sikkert, men hvis man som dansker ikke har et fysiskkrævende arbejde, så betyder det næppe ret meget. Tror nu ikke doping er svaret, du ønsker blot det er svaret, da det dækker over de virkelige grunde.

Link to comment
Share on other sites

Man kan spørge sig selv hvordan en knægt på 22 år kan lave sådan et resultat 1. Zamornikov Vadim 1982 RUS 89,95 0,6386 350,0 1 225,0 1 360,0 1/wj 935,0 597,09 12

Skyldes det gode gener? JA uden tvivl

Skyldes det seriøsitet? HELT sikkert

Skyldes det doping i store baner? øhmmm den lader jeg lige stå :innocent:

Men hans Resultat taler for sig selv

Link to comment
Share on other sites

Jeg hedder altså ikke Faber, men du må godt kalde mig Kongen :tongue: Kig evt. L^P's indlæg.

Kom så med grundene... at henvise til andres post's vidner jo kun om at man ikke kan klare sig længere i denne debat... desuden ser jeg ingen grunde i Louie's indlæg kun et vildt resultat... det kan skyldes mange grunde men dem kan vi af gode grunde ikke få belyst... hvis du vil have at nogen skal tage dig bare en lille smule seriøst må du også være i stand til at komme med de "virkelige" grunde som du så fint kalder dem... jeg venter stadig

Link to comment
Share on other sites

Kom så med grundene... at henvise til andres post's vidner jo kun om at man ikke kan klare sig længere i denne debat... desuden ser jeg ingen grunde i Louie's indlæg kun et vildt resultat... det kan skyldes mange grunde men dem kan vi af gode grunde ikke få belyst... hvis du vil have at nogen skal tage dig bare en lille smule seriøst må du også være i stand til at komme med de "virkelige" grunde som du så fint kalder dem... jeg venter stadig

Hvis man ikke kan se grundene selv, så er der noget galt, men ellers kan jeg jo endnu engang henvise til dem som jeg allerede har skrevet i denne tråd. Ingen grund til at gentage, når der ikke er noget nyt under solen. Du må nok læse tråden forfra det er jeg bange for, men det er jo en god tråd, så du har noget at glæde dig til :smile:

Link to comment
Share on other sites

I Øst-europa har man altså ikke de samme økonomiske muligheder som man havde før murens fald. Nogle kan leve af det ja, men så heller ikke mere end det.

Hvem snakker om økonomi? I flere af de østeuropiske lande får de bare kost og tag over hovedet for at træne og konkurrere. Jeg tvivler på at man får mange vesteuropæer til at leve et liv som en munk hvor der soves, spises og trænes i samme hal...

Jo, det gør det sikkert, men hvis man som dansker ikke har et fysiskkrævende arbejde, så betyder det næppe ret meget. Tror nu ikke doping er svaret, du ønsker blot det er svaret, da det dækker over de virkelige grunde.

Doping er absolut en af grundene, men de semiproffesionele tilstande er da også en del af billedet...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share