b_skaal og den slatne skulder


b_skaal
 Share

Recommended Posts

Det var vist TVdanmark der hængte diverse alternative behandlere ud.

Jeg har lige målt min fedtprocent til 2 point lavere end igår, så du kan vist med rimelighed gøre det samme. For et endnu bedre resultat kan du tage det procentvis, for mig er det nemlig 20% lavere idag end igår efter spinning.

Tada.wav - 22 i fedtprocent :cooldance:

Tal-manipulation er nu spas.

Målebåndstesten er lige her, men den slags bruger du jo ikke mere :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har lige målt min fedtprocent til 2 point lavere end igår, så du kan vist med rimelighed gøre det samme. For et endnu bedre resultat kan du tage det procentvis, for mig er det nemlig 20% lavere idag end igår efter spinning.

Super!

Gælder det også for mig? :innocent:

Link to comment
Share on other sites

efter den store succes med at cykle med fyldte kul-depoter igår, prøvede jeg nu samme indfaldsvinkel til løb - og lur mig om det ikke virker. Godt nok lignede jeg en torsk pga forkølelse, men benene var relativt lette og glade og maven fri for kramper og andet utøj. Kulhydrater holder!

2,5 km - svarende i tid til 3½ x A van Helden My my my...

Gårsdagens fedt%måling med bio-imp gav resultatet 22, 7% efter 2 timers spinning, så jeg tror nu at vi roligt kan slå fast at min fedt% er et sted mellem 20 og 35 :4thumbup: :raisebrow:

Tror bare jeg bruger den veldokumenterede "stramme jeans" test fremover :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens fedt%måling med bio-imp gav resultatet 22, 7% efter 2 timers spinning, så jeg tror nu at vi roligt kan slå fast at min fedt% er et sted mellem 20 og 35 :4thumbup:  :raisebrow:

Tror bare jeg bruger den veldokumenterede "stramme jeans" test fremover :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

I min verden er i bio-imp-måler lige så troværdig som brugtvognsforhandlere og ejendomsmæglere - og EB-journalister.

Du må have erfaring om de rent faktisk kan følge et fedttab bare nogenlunde, selvom de absolutte tal måske stadig er helt i skoven :raisebrow:

PS: Jeg havde også fyldte kul-depoter igår - i hvert fald inden timen startede :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

God morgen :smile:

Så løb mit SATS kort ud i går - og det blev fejret med en herlig hot time med min store cykelhelt McD.

Som man kan læse i de andre Parken-brugeres logs er der ingen luft og meget meget varmt i spinningsalen og det gav en rigtig fed stemning af "vi gør det sgu alligevel". Der er nogen befriende over at hælde en halv flaske vand ned af nakken på sig selv, når det nu er det og intet andet man har lyst til.

McD leverede varen, jeg er vild med, når han sidder og siger små platheder, som i øjeblikket virker som den eneste sandhed. Han er nu skøn.

Mit knæ holdt ca 45 minutter af timen, så jeg kørte det sidste kvarter hjem med et ben... det kan godt mærkes i dag, - øm i det dårlige knæ og bævrende træt i det gode. Det var det værd - uden tvivl.

Link to comment
Share on other sites

McD leverede varen, jeg er vild med, når han sidder og siger små platheder, som i øjeblikket virker som den eneste sandhed. Han er nu skøn.

<{POST_SNAPBACK}>

Så kan det ikke siges mere præcist - godt kørt Mette :smile:

Pas nu på det lille knæ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

hej

jeg har en log!

Sådan ser min træningsuge ud frem til maj:

mandag: fri

tirsdag: 1 times styrke/kondi + 1 times spinning

onsdag: 2 timers spinning

torsdag: 3 timers spinning

fredag: fri

lørdag: 2 times spinning + 1 times udholdenhedstræning (styrke m. ca 16 gentagelse, bold mm)

søndag: 1 times spinning.

og lur mig om der ikke ca. er 1 vikartime hver anden uge (prøver at sige nej, men det er ikke, det jeg gør bedst)

så - nu er det ude.

Jeg skal have mig et nyt billede - har meget mindre arme - og er brunere :superman::tongue:

Ciao

Link to comment
Share on other sites

hey hey! :mad: synes selv det er meget seriøs styrketræning - hvor mange aerobic-høns laver dødløft, bent åge, squat, lunges, skulder pres, lateral raises og flyvende strækkere på deres timer i salen? Det viser sig, at hvis jeg træner mere (mere styrketræning) siger knæ og skulder fra - meget højt endda. Men vi kan da godt sige, at inden 1. maj kan jeg lave en enkelt chin up. Det vil kræve en del træning fra hvor jeg er nu!

Desuden skal jeg kunne løbe 5 km 14. maj - for da starter damebladskvindeløb sæsonen og jeg æææælsker at få de der poser med små gaver - så på et eller andet tidspunkt skal jeg også i gang med at løbe lidt - oh ve, oh skræk.

Du kan sikkert være sød og hjælpe med nogle ass. chins :wink:

Link to comment
Share on other sites

Så så, Mette :innocent:

Seriøs var nok også et dårligt ord at bruge - jeg tænkte mere på at det måske kunne være lidt tungere end 16 reps, og du er bestemt min favorit-aerobic høne - bare rolig :wub:

Jeg skal naturligvis være behjælpelig med assisted chins og lignende, så tit du støder på mig

Link to comment
Share on other sites

Jeg svarer lige i din log, så jeg ikke griser Arnes log yderligere til :cool:

Er da stensikker på din 3er er superfin og topdollar nice :smile:

Mangler du total inspiration er her dagens 3er på min time:

Opvarmning:

- 5 mins siddende pos, tempo

- 30 secs op, 30 secs ned, gange 3, tempo

- 1 min stående tempo

- 1 min siddende tempo

Så har vi nået niveau 6 - er klar...

Timen var fokuseret omkring 2 stigninger der var meget hårde:

Fremkørsel til første stigning:

- 7 mins siddende tempo, intensitet øges fra 6 til 8 ved foden

- 12 mins stående stigning, niveau 8 fra start- enkelttakt... afbrudt af 4 x 1 mins angreb, niveau 9

- 3,30 mins recovery, niveau 6½-7

- 10 mins stående angreb, niveau 9-10

- 5 mins siddende recovery, niveau 7

Link to comment
Share on other sites

Skrev og skrev i går aftes, så døde forbindelsen og så var der ikke mere energi i min hjerne. Prøver igen.

Maxpower - det er 3 x 12 om tirsdagen, at du ved det :dry: - undtagen mave, hvor vi kører, til det gør ondt, som du sikkert husker :smile:

Spock, mange tak, godt med noget at blive inspireret af, jeg havde lavet et program, der nok er lidt nemmere:

10 min Opvarmning (fra 4 til 6)

16 min v. 80 rpm 6 op 4 ned 6 op (fra 7 til 8)

9 min med mine 3 bluesbrothers sange :strat: 5 stå i kækt tempo, 3 siddende dobbelt (fra 8 til 9)

2 min op efter luft (7)

12 min (a night at the playboy mansion, gode gamle 120) mellemtakt 6 ned 4 op 2 ned (fra 8 til 9)

4 min shakin' stevens - jeg skal altså lige se, om den virkelig er så nem og det bare er luften i Holte, der er tyndere (fra 9 til 10, hvis jeg kan lokke nok modstand på cykler)

rulle rulle og ud i bad med dem, der lugter :bubblebath:

Jeg tror ikke selv, at jeg ville kunne køre dit program - i hvert fald ikke overbevisende, så jeg holder mig til det, jeg kan. Så må programmet blive hårdere i takt med, at jeg bliver bedre. I Holte når jeg altid at stoppe, før min egen grænse (det er vel også meningen som instruktør :innocent: ), så i virkeligheden ved jeg ikke, hvad jeg kan. Men 10 min stående angreb lyder ikke sandsynligt.

God dag til alle fra Mette

Edited by b_skaal
Link to comment
Share on other sites

Programmet lyder da aldeles glimrende!

Det skal nok vække begejstring - og det er fornuftigt at køre så man VED man kan holde til det.

Alternativt kan man jo springe af cyklen og gå rundt og heppe, lige inden man selv går kold :innocent::laugh::nonono:

Det er jo bare at smække modstand på, så er alt jo hårdt.. .

Glæder mig til at stå og heppe - mine ben er så smadrede at jeg knapt kan gå idag :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må have ramt en nerve :4winkkiss: men 3x12 begynder da at ligne noget.

Problemet som jeg ser det med Total toning og lignende er at vægten bliver meget lav fordi der nærmest ingen pauser er. Muligvis er kvinder bygget anderledes end mig på det punkt, men sådan oplevede jeg det i hvert fald selv. :smile:

Ang spinningen, så er jeg helt enig. Meget hellere et "lidt mildere" program og en instruktør med overskud nok til at presse os, end et program der er så hårdt at instruktøren også er i hegnet, selvom det naturligvis kan være hyggeligt nok. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Spock, tak, jeg håber det bliver godt. Du må endelig sladre, hvis du hører noget i omklædningen mm.

maxp: Tja, det kunne selvfølgelig være mere effektivt, men i forhold til bodytoning er det klart at foretrække. Og jo, der bliver en del superset, i går fx mellem bent åge og dødløft + squat og skulderpres, men sådan er det, når man skal nå full body + kondi + opvarmning + stræk på 55 minutter.

Jeg kan i hvert fald berette om doms i læg (formodentlig pga ca 10 minutter hop i forskellige variationer), baglår (fra dødløft, som er temmelig stivbenet pga knæ), biceps + øvre ryg. Så et eller andet har jeg lavet...

Er altid åben for forslag til optimering af de timer, jeg kan jo gøre som jeg vil.

Hej fra Mette

Link to comment
Share on other sites

maxp: Tja, det kunne selvfølgelig være mere effektivt, men i forhold til bodytoning er det klart at foretrække. Og jo, der bliver en del superset, i går fx mellem bent åge og dødløft + squat og skulderpres, men sådan er det, når man skal nå full body + kondi + opvarmning + stræk på 55 minutter.

Jeg kan i hvert fald berette om doms i læg (formodentlig pga ca 10 minutter hop i forskellige variationer), baglår (fra dødløft, som er temmelig stivbenet pga knæ), biceps + øvre ryg. Så et eller andet har jeg lavet...

Er altid åben for forslag til optimering af de timer, jeg kan jo gøre som jeg vil.

Hej fra Mette

Der er slet ingen tvivl om at TotalToning er hårdt og for de fleste på holdet er det sikkert glimrende træning, fordi alternativet er ingen styrketræning. Jeg synes det er supergodt at du på en så underholdende måde kan få listet noget der ligner styrketræning ind i manges træning.

Mit forbehold går jo på, som du måske allerede ved, at det er sådan en pudsig mellemvare.

Dine doms er jo desværre ikke bevis for effektivitet. :wink:

Link to comment
Share on other sites

:smile:

Apropos doms - kære brevkasse, hvis jeg syrer fuldstændigt til i lårerne ved at gå op ad 6 trappetrin, har jeg så givet den gas i går? :superman:

Det gik rigtig godt på cykeltimerne i går - hverken min usikkerhed om at være den tykkeste instruktør i verden eller den i dårligst form brød igennem - jeg kørte mit program fuldt ud og havde fint overskud, så nu ved jeg, at jeg mindst kan det. Så skruer jeg op næste gang - kan jo lige så godt skubbe grænserne, mens jeg venter på at der kommer kunder på timerne :laugh:

Ved ikke om de andre pige-instruktører er ude at checke konkurrencen/kollegaen/giraffen/gøgleren ud, men der sad 3 instruktører på timerne, skægt. Og i meget forskellige størrelser.

I dag 1 seriøs time og 2 x alibicykling = opvarmning til melodi grand prix cykling på lørdag jaaaaaaa!!!! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share