b_skaal og den slatne skulder


b_skaal
 Share

Recommended Posts

Fibula: spolebenet (den knogle der sidder ved siden af skinnebenet)

Iliopsoas: Hoftebøjere

Manipulation: Behanling af led, så det siger knæk (kort sagt)

Fascie:Hinde eller skede der omgiver muskler.

Er der mere du vil vide? :tongue::w00t:

fascien mellem psoas og nyren

Øh, jeg er ikke helt skarp til anatomi, men den findes da ikke, eller...?

Ilopsoas minor og major udspringer da under det 12. ribben (T12 og L1) mens nyrerne ligger højere end 12. ribben.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

spørg mig ikke :laugh: den søde dame hev fat i noget i min mave og sagde at det var en nyre, men hvad ved jeg. Det var i hvert fald stærkt ubehageligt!!!

og i går: Kørte en hel spinnning time i går, gav den gas og UDEN SMERTER!!!!

det var så fedt, jeg var helt oppe og køre hele aftenen.

God dag til alle

Link to comment
Share on other sites

spørg mig ikke :laugh: den søde dame hev fat i noget i min mave og sagde at det var en nyre, men hvad ved jeg. Det var i hvert fald stærkt ubehageligt!!!

og i går: Kørte en hel spinnning time i går, gav den gas og UDEN SMERTER!!!!

det var så fedt, jeg var helt oppe og køre hele aftenen.

God dag til alle

<{POST_SNAPBACK}>

Det var bare SÅ FEDT at høre dig fortælle det i telefonen i går :4thumbup:

Eneste ulempe: De arme menensker i Impulse er nu i højrisiko for at blive udsat for Birthe..... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

spørg mig ikke :laugh: den søde dame hev fat i noget i min mave og sagde at det var en nyre, men hvad ved jeg. Det var i hvert fald stærkt ubehageligt!!!

og i går: Kørte en hel spinnning time i går, gav den gas og UDEN SMERTER!!!!

det var så fedt, jeg var helt oppe og køre hele aftenen.

God dag til alle

<{POST_SNAPBACK}>

Så lader jeg være med at spørge dig :tongue:

Men godt at se at der er ved at være liv i din log igen :wink:

Supergodt at du kan køre smertefrit. Jeg kunne forestille mig at der var en hel del frustrationer der forsvandt som dug for solen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tju hej Mette tilbage på cyklen :cooldance: :4thumbup:

Så må du da næsten med op og køre en af Christians timer en dag!?! :bigsmile:

Og tak for super hygge i søndags, må lige have ingredienslisten på den der rodfrugtblanding, nam nam :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

søde, søde jer

Klaus, dejligt at høre fra dig. Skal vi bestille skiferie sammen næste år? Jacob taler ikke om andet ( han er afsted, men ville gerne have haft os med...)

i går: Dødløft (25 kg, men alligevel)

i dag: Spinning, underviste en hård 1'er time ( vi har kun begynder, 1 + 2 i Holte og det var så en 1'er, hvor alle de lede cykelryttere, der skulle have 2'er timen efter sad på , shiiiiiiit) og YES YES, der blev nemlig lige plads til birthe!!! Kun i opvarmningen, men sjovt var det nu.

Lige som mandag var jeg helt oppe og køre - i dag endnu bedre, fordi instruktørsadlen er noget af det, jeg har savnet allermest. Jeg kørte helt klart meget tæt på min egen grænse, men det var skide skægt og alle dryppede, som de skulle. Lidt frokost var oppe og vende, men lad nu det ligge.

SÅ 5 x :banana: til mig i dag. YES

max, du kan komme ned og køre med på mandag kl 20 med slankeholdet, hvis du vil - ganske gratis på aerobic-chefens regning :wink: Giv mig lige et bib, hvis du skal tilmeldes.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

SÅ er det begyndt - Paradis is er åbnet i dag, 20 meter fra min hoveddør og den hyggelige kø er allerede i gang... jeg tror det er GRATIS i dag, hvilket drama i min kost-hverdag og hvilken overflod af muligheder for dårlige valg

Godt man ikke kan lide sådan noget!!! :innocent:

Link to comment
Share on other sites

SÅ er det begyndt - Paradis is er åbnet i dag, 20 meter fra min hoveddør og den hyggelige kø er allerede i gang... jeg tror det er GRATIS i dag, hvilket drama i min kost-hverdag og hvilken overflod af muligheder for dårlige valg

Godt man ikke kan lide sådan noget!!! :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

Godt man i efteråret flyttede i betryggende afstand af "fælden" så man ikke sådan liiige fristes.... tænkte på, skal jeg ikke snart komme og besøge dig igen??? :innocent::laugh: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Jeg er her skam endnu :smile:

træner endda! - og følger med i jeres træning og tanker ind i mellem. I øjeblikket skriver jeg min kost + træning ind hos slankedoktoren og jeg gider ikke at skrive dobbelt op... Selv om der er 0,0 feedback jeg kan bruge til noget "derovre", så er det mit lille sted, hvor jeg holder styr på kalorier ind og ud.

Min træning kan desuden følges i maxpowers log idet han deltager på alle mine timer :laugh::laugh:

mht paradis - har kun været der en gang - 2 kugler. Jeg kunne SÆLGE af min viljestyrke :innocent:

God sommer til alle træningstosser

Link to comment
Share on other sites

Min træning kan desuden følges i maxpowers log idet han deltager på alle mine timer :laugh:  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh: Det skulle i hvert fald lige prøves. Men af dine timer tror jeg nu jeg har nok i spinning.

Fik du i øvrigt trænet idag - altså rigtig træning? :tongue:

Lillemor kommer vist i starten af august, kunne være skønt med dobbelt op på jyder. Så giver jeg en spinningtime... giv mig et bib, søde du.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kunne være cool. Hvis jeg er hjemme er jeg helt sikkert game. :smile:

Link to comment
Share on other sites

genial ide, bortset fra at samtlige frituregryder i scalabygningen må have deres udluftning lige ved siden af. Så en fed cykeltur i 30 graders varme, fed udsigt, let brise og en tung, sært forførende og samtidig kvalm dugt at ting, der drukner i sydende olie. For at torture mig yderligere stod der et fad med maximbarer til fri afbenyttelse lige foran mig, kunne dufte chokoladen hele vejen.

Ja, og sådan gik det til, at jeg i går fik 1376 kcal i stedet for 1200. Slemme maxim...

Link to comment
Share on other sites

nu med løb...

Har meldt mig til In's kvindeløb i september, 5 km omkring Fælledparken. Jeg bliver nødt til at finde en måde at overvinde mit løbe-had, knæet kan ikke spinne for evigt, men løb generer derimod ikke, så det....

Og hvad kunne så være bedre end 6000 svedige kvinder, varmet op af en latterguru og til sidst - en dejlig goody bag med skønne sponsorgaver, så som vabelplastre fra Compeed :laugh:

Jeg glæder mig og vil prøve at sætte et lille løbetræningsprogram sammen til mig selv.

I dag:

2, 4 km på 20 minutter, tøftøf, men ingen pause. jeg er en snegl.

Link to comment
Share on other sites

så er løbetossen tilbage:

20 minutters løb i morges, kun på rosiner, vand og med herlige tømmermænd

20 minutters løb her til eftermiddag, nu med god mad i kroppen og uden tømmermænd - prøvede virkelig at presse mig selv og det gik faktisk ok. Men jeg mangler en til at holde mig i ørerne.

Præcis 2 måneder i morgen til jeg skal kunne løbe 5 km uden at være pinlig.

Link to comment
Share on other sites

prøvede den herlige disciplin Sauna-løb i dag - SATS amager er jo ikke kendt for sin udluftning og det var da også en noget varm mig, der fløj afsted over løbebåndet.

Satte distancen til 3, 5 km - 8 km i timen og gik så op til 8,5 og den sidste km 9. Det skulle jeg nok ikke have gjort - fik det lede sidesting og måtte gå de sidste 500 meter.

Jeg ved ikke hvor præcis det er, sådan et løbebånd, men det er noget nemmere end at løbe udendørs, synes jeg - trods slemme temperaturer.

Herefter en times STRAM OP (malker SATS kortet) - det var en fin nok time - 3 x 16 gentagelser af squat, flyes, pull over, triceps kick back og nogle le'e mave og lænde øvelser. Som bonus virkede salen ventilation ikke, så igen trillede sveden hist og pist - og jeg sveder jo ellers nødigt, ved I nok.

I aften en lille løbetur med kæreste-kanin, så må vi se hvad han kan presse mig til.

Link to comment
Share on other sites

Det ville være alle tiders - jeg udløber (!) d. 24. juli tror jeg, så jeg kan måske få sådan en uge i præ-fødselsdagsgave ?

Efter velbesøgte spinningtimer i Holte i går, fik jeg målt min fedt% med tang af den gode maxpower og når man ved, hvor lidt jeg egentlig sveder på de spinningtimer, kan jeg ikke undskylde resultatet med væskemangel - den stod på 27, 6 % eller noget der ligner - og det er jeg helt ærligt ikke tilfreds med. Som Arne nævner i sin log, kan man sgu snart ikke se mig , hvis jeg står med siden til, så jeg kan næsten ikke tro, at fedt% er deroppe, selv om jeg selvfølgelig godt kan erkende, at der stadig er soft spots hist og pist.

Så jeg er FÆRDIG med fedt%, der gør bare humøret råddent. :tongue::sneaky2:

I dag - første forsøg med at løbe 5 km, en stille luntetur, 2 gange rundt om min lille sø. Hvis der ikke kommer flere indlæg i min log, er det nok fordi jeg ikke overlevede...

God fredag til alle, træn tungt.

Link to comment
Share on other sites

Fedtprocenter er jo bare tal, det der betyder noget er om han har det godt og hvad spejlet siger :bigsmile:

Hvordan passede tallet i øvrigt sammen med bio-impedansmålinger og evt målebåndstesten?

I det fantastiske lys du havde på podiet kunne jeg forøvrigt tydeligt se når du spændte front delt og din 2-pack fandt vi jo også forleden, så den del fejler absolut intet - :4thumbup:

Vi må nok bare erkende at det "nederste" fedt er det mest genstridige...

Vi må få fat i sådan en fedt-knuser/rulle/støvsugerdims, så det bare skal tisses ud :laugh:

Link to comment
Share on other sites

overlevede 5 km... tunge, tunge, gamle, trætte, ømme, slatne ben - og kæmpe lunge-overskud. Som altid - ulige hold. Der var indlagt små forhindringer i form af sure svaner, som tvang mig op og løbe på siden af voldene. Nå, det er måske kun små børn, de kan brække armene på? Ja, jeg skal ikke nyde noget.

Max, ja, jeg har set en udsendelse (det var sandsynligvis på TVDanmark) om sådan en ælte-støvsuger, som fordelte fedtet på nye og spændende måder... jeg tror at en del af behandlingen var at damen, der førte støvsugeren råbte "GÅ VÆK FEDT!" mange, mange gange. Bioimp har jeg sidst prøvet for 3 kg siden, hvor den sagde 24,3 % - 21% hvis jeg tager den på athletic. Vi kan prøve den på torsdag efter spinning, så det er til at sammenligne.

Hvad er målebåndstesten?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share