b_skaal og den slatne skulder


b_skaal
 Share

Recommended Posts

Ha ha, næste uge indtages der negativ mængden kcal gennem faste, cardio og lakterende midler :lol:

Kcal forbruget ved kærester afhænger også af hvem som laver arbejdet ;) (kunne da ikke lade den stå hen.. he he)

Nå ja, husk nu du svinger i vægt afhængig af din cyklus, kunne snildt være en forklaring på problemet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Spock, sådan tænker jeg også, men jeg bliver altså lidt hys over at der ingenting sker - eller rettere: Hys over ikke at kunne gennemskue, hvornår jeg tager på og hvornår jeg ikke gør. Og så må der grove midler i brug.

Et blik i spejlet siger at jeg ser lidt pumpet ud (haha, altså jeg er jo en lille dims, men mine arme ser lidt mere fyldte ud), måske er det carb-up brunchen fra i søndags, der stadig hærger og suger væske?

Cilius B) , du har ret, jeg må vist til at lave noget :tongue: Det bliver sikkert også populært i det lille hjem.

Dagens træning: 3 timers bevægelse i skolen, sikke noget, vi var meget øko og dansede og mimede og spejlede og pustede balloner op, men af en eller anden grund aser og maser man rundt i de timer, så lidt træning er der da i det.

Her til aften 1½ times aerobic, med en masse interval-løbe/sjippe-halløj. Til sidst havde jeg taget 20 minutters båndet med pilates med og det lå vi så og grinte af - gjorde bestemt ikke træningen mindre hård at man skulle grine imens :)

4 x :banana: til mig

Dagens kost:

200 g jordbær 88

75 g havregryn 225

300 g skummetmælk 105

100 g banan 100

450 g cheasy skovbær 180

2 riskager 80

80 g cheasy smøreost 8% 104

280 g gulerødder 120

200 g cocio light 70

50 g rugbrød 90

100 g hønsesalat 5% 81

20 g kage (kun glasuren :) ) 80

10 g sukkerfri gajol 10

I alt 1333 kcal, og hvis jeg vejer 62, 1kg i morgen, så går jeg fuldstændig amok. Og jeg skal til Kbh i morgen og hele weekenden og så ved vi godt hvem det går ud over... :devil: B) :wub::4trumpet: :smileysex5: :mandance: :bootyshake: :boobs: :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

hys-fys - det er mig. :) Jeg tror det er blandede følelser - noget med at jeg ikke synes, jeg har helt disciplin nok til at gennemføre det, jeg har sat mig for og så virker det nogen gange for mig at hidse mig lidt op og tage et sejt træk i en periode...

Klaus, vi skal snart på kro på Venø, du kan godt begynde at glæde dig.....

Morgenvægt: 61,7 kg. Så det.... :tongue: Fino Fino.

Dagens kost:

morgen:

100 g havregryn og rosiner 340

500 g mælk (skal lige tømme køleskabet inden kbh) 175

mellem:

500 g Cocio 175

60 g sukkerfri gajol 60

Frokost:

150 g rugbrød 270

100 g hamburgerryg 110

50 g rød peber 17

10 g miracelwhip 18

Mellem:

100 g appelsin 47

100 g blomme 46

+ rester fra frokost....

Aften:

1 lille cheasy med müsli låg 135

Samlet kcal: 1393 kcal. Håber det holder, nu har jeg i hvert fald smurt madpakke.

Link to comment
Share on other sites

Kan godt forstå at du blir hys ! Det er da belastende, at stå stille/gå op, selvom man gør alt det rigtige !

Og det hjælper at blive hys/stædig ! Ihvertfald for mig. De 2 uger hvor jeg har taget på, er jeg flippet fuldstændig skråt på mig selv & slutreslutatet blev så et gigantisk vægttab ugen efter. At mullerne så vælter af mig..........., ja det må jeg jo kompensere for bagefter ! :)

Link to comment
Share on other sites

CLO :) - ja, musklerne dem kan vi altid få....

Meadow - ja, sukkerærter er nemlig rare og sommeragtige.

jeg holdt kalorierne i går - havde godt nok en lille sukker-kold-neder omkring kl 20 indtil aften-cheasy-med-låg-måltidet kom i blodet.

I dag er planen:

Morgen:

200 g cheasy yoghurt 80

20 g havregryn 68

10 g rosiner 40

Frokost:

Salat med kylling

150 g kyllingefilet 150

200 g blandet salat 100

lidt olie og balsamico 100

100g Brød 220

Aften:

150 g kalkunmedister 173

200 g kartofler 180

200 g hvidkål 100

50 g cheasy hvidløgssovs 3% 65

100 g spinat 30

I alt 1306 kcal

Tror måske jeg flotter mig med at smide en smoothie eller en riskage med smøreost oven i. Nu ser jeg lige hvordan dagen går....

Gårsdagens træning:

-Undgå at eksplodere over forsinkelser i IC3 toget

-Koncert med Zero 7 i Vega, som var helt skøn, men mine tæer synes, at valget at stilethæle til en stående koncert var lige lovlig spændende. 5 x :banana: til mig for det, selvfølgelig.

Morgenvægt: Ved det ikke, vægten er blevet i jylland og den stemmer ikke overens med københavnervægten. Desuden vågnede jeg jo op i kæresten arme og så er man vel altid lidt mere tilfreds med det hele :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Aftentræning efter 2 timers glimrende underholdning om mave-tarm-sygdomme ved vores strålende medicin-lærer, Trine. Opfordring om altid at checke ens afførings konsistens og farve hermed givet videre.

1½ times aerobic, cirkeltræning med gulv-hockey mellem øvelserne, en rigtig fin træning med høj intensitet. 4 x :banana: Faldt lige i en durum med kebab, var bare så lækker-mammam-sulten, lagde ½-delen af brødet i skralderen, men det var stadig en lille lovlig festlig ide. Nå, det går nok...

Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt: 61,8 kg - men det er bare durummen fra i går, der fylder hele maven :)

Dagens kost:

100 g havregryn 340

50 g rosiner 170

200 g mælk 70

700 g yoghurt 280

450 g æblegrød light 180

260 g kyllingefilet 286

200 g wok-blanding 50

100 g blomme 44

75 g havrefras 225

I alt 1645 kcal, jeg gik lige lidt amok med morgenmaden og har spist lidt underligt i løbet af dagen, havrefras, haha, hvad er nu det.... :lol: Jeg tror det var udtryk for en lille kollegie-krise - vi har manglet køkkenrulle i 2 uger pga dovenskab og manglende betaling, og så købte jeg i temmelig hidsig sindstilstand 20 ruller til venlig uddeling og almindelig hygiejnefremme + 1 pakke havrefras.... Ja, så kan jeg prædike anti-trøste-spisning så meget jeg vil... Den kan jo smutte for en hver.

Dagens træning: 15 minutters aften-løbetur, det var helt skønt. 3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Hej b_skaal, det er lidt sjovt at læse din log.. :) Specielt at du registrerer (lige som en del andre piger) din vægt hver morgen.

Grunden til at jeg sidder og smiler lidt er at din vægt max svinger 3-500 gram over en hel uge, hvis bare det var mig. :lol: (Den med Durumen var god) :lol:

Min vægt kan svinge helt op til 5 kg i løbet af en uge, afhængigt af aktivitetsniveau m.v. ;)

Nogen gange svinger den op til 2,5 kg på en dag. :unsure:

Det må virkeligt være rart at have så stabil en vægt.

Iøvrigt synes jeg det er flot arbejde med dit vægttab, (keep up the good work)

Link to comment
Share on other sites

Meadow, jeg har hele pakken - baldebåndet, 20 minutter workout båndet, basis-båndet, mavebåndet og 1 times advanced-båndet... Købt på TV-shop. Du kan SAGTENS være med - selvfølgelig er vi ikke lige så smidige som dem på båndene, men man knokler bare så godt man kan. I nogle øvelser kan jeg se at mine mavemuskler er stærkere end dem på båndet og det er jo alle 499,- værd.

Xebra - ja, det er rimelig stabilt med mig og det er rart. Jeg har en gang prøvet at svinge 3,7 kg fra morgen til aften et par juleaftener siden, men det er også max. Tak for rosen i øvrigt.

Aftentræning: 1½ times aerobic, det var dejligt og hårdt og lige hvad jeg havde lyst til (det er jo også mig, der bestemmer :lol: ) Humøret er i top i dag, har nogle tanker omkring vægt og træning og min numse og den slags, som bare er helt vildt fine. Skal lige tænke færdig, så skal jeg nok dele ud. 3 x :banana: og 1 x :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Humøret er i top i dag, har nogle tanker omkring vægt og træning og min numse og den slags, som bare er helt vildt fine. Skal lige tænke færdig, så skal jeg nok dele ud. 3 x :banana: og 1 x :w00t:

Dem glæder jeg mig til at høre :)

Øh, jeg vil da også gerne høre tanker om din numza :bblush: ,

Niske

Link to comment
Share on other sites

Hm, hvor skal jeg starte? Måske med dagens træning, som har været alle tiders: 2½ times bevægelse i skolen, hvor vi legede "sørøverleg"på en rigtig fys-forhindrings bane og nogle af de dygtige gymnastik mennesker lavede spring-ting med os andre og vi klatrede i tove og det hele. Rigtig fed træning af hele kroppen på en ny måde.... Og jeg kan stå på hovedet, hvem skulle have troet det.

Herefter afsted til motion og trivsel: 10 minutter CII og 15 minutters cykling på spinningcykel, stående, knæet har det fint. 4 x 10 x mig i hyperekstention og så var det det.

Bananasplit til mig :)

Og hvad så med min hjerne: Jo, ser I. Jeg gider ikke mere. Jeg gider ikke fokusere på den lille smule ekstra hud på siden af mit lår, som udover at være både normal og sund også er stort set det eneste man kan sætte en finger på. Jeg gider ikke snerre af min søde kæreste, fordi jeg er ved at gå sukkerkold kl 20, når dagens kalorie-ration er brugt op.

Jeg gider ikke at være negativ og fokusere på det jeg ikke har nået. Jeg gider ikke at sulte mig selv og jeg gider slet ikke at føle pligt over for træningen. Jeg gider ikke tælle kalorier og tænke på mad hele dagen.

Jeg gider ikke at spise 300 g cheasy yoghurt på en hel dag, fordi jeg skal ud og spise om aftenen. Jeg gider ikke veje mig om morgenen og lade et tal bestemme humør, fødeindtag og træningsmængde.

Jeg gider ikke at føle, at jeg skal imponere en flok 16-årige knægte på Bellevue. Jeg gider ikke blive ked af det, når gutterne herinde skriver om "hvad de tænder på hos en pige" og der så ikke er noget, der passer på mig overhovedet, når jeg udmærket godt ved, at de fleste ville synes, jeg var en snack, hvis de mødte mig i den virkelige verden. Også i bar røv.

Jeg gider ikke at sammenligne mig med piger, der har en anden kropsbygning og målsætning. Jeg gider ikke at sidde i timevis og se på et ikke så smukt billede af mig selv bagfra og slå mig i hovedet med det, når jeg ved at der kan tages meget smukke billeder af mig i alle mulige andre vinkler.

Jeg gider ikke ligge øre til det, når endnu en veninde er gået for langt med diæten og er nødt til at kaste op, fordi hun har overspist og skal til lægen, fordi hjertet siger mærkeligt. Jeg gider ikke sige nej til sociale arrangementer, fordi jeg er bange for hvad de serverer og hvad jeg bliver nødt til at drikke, for ikke at være for mærkelig.

Jeg gider ikke at lade mig styre af huden på min røv! Seriøst, kan I ikke høre, hvor dumt det er?

Så derfor: Jeg tager en pause fra MOL. Jeg har mødt en masse dejlige mennesker og jer håber jeg at kunne holde ved både i Jylland og Kbh. Jeg er virkelig blevet rørt over den støtte, vi kan give hinanden herinde og har haft mange grineture alene i Jylland over mange skægge indlæg. Jeg har lært en masse og MOL har helt klart været mit yndlingslegetøj, mens jeg har prøvet at holde mig ovenvande herovre i det mørke. Jeg har suget af den opmærksomhed, man kan få herinde og hygget mig over støtten, men også følt presset for resultater - gode resultater = opmærksomhed, som jeg har haft brug for.

Jeg har vist mig selv, at jeg har den disciplin der skal til for at kunne tabe 30 kg og komme i god form. Nu er det så meningen, at jeg skal vise mig selv, at jeg kan prioritere andre ting højere. Det betyder ikke, at jeg nu lader stå til og ikke træner og æder alt, jeg kommer i nærheden af. Jeg vil stadig gerne være et sundt og energisk menneske og jeg vil altid nyde at styrketræne eller undervise i aerobic, måske vil jeg endda komme til at nyde at løbe en tur, når nu pligt-presset er taget af. Jeg vil da stadig købe cheasy yoghurt og kalkunmedister i stedet for græsk yoghurt og franske hotdogs og i det hele taget bruge den viden jeg har fået gennem alt det her, men jeg nægter nogensinde igen at sidde og tude, fordi jeg har spist 3 stykker drømmekage. Jeg nægter at føle mig grim eller have skyldfølelse eller stresse over noget, der har med min krop, træning eller mad at gøre.

Det bliver ikke særlig nemt, det er jeg ret sikker på, det har været en del af mig så længe, hele tiden at skulle tabe mig mere og mere, hele tiden have kontrol - og det HAR også været en kæmpe succes at kunne gennemføre det så langt og længe. Herovre i Jylland har det ind i mellem været det eneste, jeg følte, jeg kunne finde ud af.

Men prioriteringerne ændrer sig - jeg skal være en blæret fys, jeg har fundet manden i mit liv, jeg kunne godt tænke mig at lære at gå på hænder og jeg skal ringe til mine venner i stedet for at være på nettet og læse om kilo andre mennesker har løftet eller tabt.

Jeg har den dybeste respekt for de projekter I alle sammen har gang i og ønsker at alle får det, de har behov for.

Jeg kigger forbi om noget tid og ser, hvordan det står til. I mellemtiden er både køkkenvægten og den almindelige vægt puttet i skabet og jeg er rigtig, rigtig glad.

Nus til alle fra de rare husfysfingre.

- Mette

Dyb indånding - og puuust ud.......

Link to comment
Share on other sites

Hej Mette

Rigtig, rigtig godt og tankevækkende indlæg :) .

:respekt: for at du giver os så grundigt et indblik i din tankegang.

Det lyder til, at du er kommet MEGET langt mht. tankerne om dig selv og det er bare rigtig flot. Du har som sagt nået det kæmpe vægttab på 30 kilo og det er bare superflot. Ærgeligt at du forlader os, men jeg forstår dig godt.

Nyd livet, din dejlige kæreste samt forårets komme og fortsat god træning :sweetsun: :sun:

:4goodbye: og så også lige :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: som en forhåbentlig god afslutning for denne gang på Mol

:upwave: Snoopy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share