b_skaal og den slatne skulder


b_skaal
 Share

Recommended Posts

:o Det var ikke ligefrem hvad jeg havde forventet.

Men hvor kan jeg dog forstå dig. Hvis hele processen fokuserer på det negative ender det galt.

Hvis du mener det er så drastisk et skridt der skal til, så er det uden tvivl en fornuftig beslutning. Men du vil være savnet :kiss:

Jesper

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:o Det var ikke ligefrem hvad jeg havde forventet.

Heller ikke mig. :o Men det lyder "sundt" og fornuftigt, det du skriver - og meget ærligt. :respekt:

Jeg håber, du stadig har lyst til at kigge forbi TSK til en gang fredagstræning(/hygge) engang imellem. :)

Held og lykke med det hele. :bigsmile:

/Kathrine :4flex:

P.S. Du, dit gode humør og dine hep, ikke at forglemme, vil blive savnet på MOL. :)

Link to comment
Share on other sites

- Det er dog noget af det sundeste, mest velovervejet og livsbekræftende jeg til dato har læst herinde.

Man kan gøre sig mange betragtninger og hvad et moderne menneske bør have fokus på i sit liv, og vi har forhåbentlig alle nogle tanker og visioner om hvad vi vil med vores liv. Alt for ofte glemmer vi disse visioner, og lader os styre alt for meget at det, vi tror vi gerne vil.

Det er legende let at beskylde en rivende medieudvikling og en evigt pressende mode-verden. De sætte urealistiske idealer og viser os mod en vej der kun er forbeholdt de ganske få. Men vi har altså også selv et ansvar. Et ansvar for ikke at hænge hele vores selvværd op på, om vores muskler er stærke nok, eller om fedtet på maven buler ud over buksekanten.

Vi er yderst sjældent så tygge, så grimme, så dumme og i så dårlig form som vi selv går og tror, og ikke mindst bilde os ind foran spejlet.

Jeg har stor respekt for alle de som dyrker motionen som en passion. Alle de som har en glæde i processen ved træningen, indsigten i kosten og de nye mål man kan sætte sig for sin sport. Sport er sundt og godt - og må vi alle nyde den resten af livet. Men det er skidt når det kun er målet som driver værket. En umulig stræben efter fx et vægttab eller en ideal-målsætning, som til sidst bliver sidestillet med livets lykke, giver alt for ofte bagslag. Når alt for mange sætter hele deres selvværd på ét bræt, er det klart at verden styrter i grus når vægten om morgenen ikke viser det ønskede.

Livsindholdet skal komme fra mange fronter. Vi bør alle have mange livs-søjler at støtte os til. Alle mennesker oplever i deres liv, at den vægt vi lægger på de enkelte søjler ændre sig - men det er stadig vigtigt de alle er stærke og sunde til at bære os. Ikke kun jobbet, kæreste, sporten, vægten eller vennerne – men mange søjler samtidigt. Alt alt for mange af os, fokusere på alle de ting vi ikke har, men gerne vil have. Vi ser på de ting vi ikke gjorde godt nok, eller alle de problemer vi har, og meget mindre på de muligheder vi har.

Jeg har stor respekt for beslutningen om at flytte det overordnede livsfokus – eller rettere, IKKE flytte det – men sprede det. At styrer mod et sundt og varieret liv - både hvad angår den åndelige og den kostmæssige føde.

Må alle finde deres styrke, sejre, morskab, kærlighed, glæde og sorger i mange dele af livet, og ikke kun i et mere tiltagende ræs mod et mål vi tror gør os lykkelige, og ikke kun en tankegang som fostre endnu et kost og slankemål. Livet er så meget mere! Det venter bare på du tager fat på det!

I dyb respekt for Jer alle, og Jeres træning!

- Mondrup

Edited by Mondrup
Link to comment
Share on other sites

Hej Mette :bigsmile:

Fantastisk godt indlæg!!! Og hvor synes jeg du er sej! Du har kæmpet dig ned i vægt og opnået et flot resultat som jeg synes du kan være yderst tilfreds med :w00t: Total respekt!

Men endnu større respekt for at du nu formår at stoppe og ikke lade det styre dit liv, at stoppe mens legen er god. Og du er en kanon flot pige med et smittende humør og du er super intelligent og det ville være synd at lade din dejlige person styre af en vægt :)

Så total respekt herfra :4thumbup:

Anette :)

Link to comment
Share on other sites

Men prioriteringerne ændrer sig - jeg skal være en blæret fys, jeg har fundet manden i mit liv, jeg kunne godt tænke mig at lære at gå på hænder og jeg skal ringe til mine venner i stedet for at være på nettet og læse om kilo andre mennesker har løftet eller tabt.

:thumbwink: Hver ting til sin tid! Og nu er tiden for dig til noget andet end MOL.

Mette, - du er bare sej. Jeg er sikker på du nok skal klare det! Held og lykke med livet!

KH

Mette - som godt gider MOL lidt endnu! ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej Mette.

Når du har de tanker, så er det absolut den rigtige beslutning ! Men dermed ikke være sagt at jeg ikke kniber en lille tåre ! :weeping:

Jeg har nydt din log, for dit gode humør & din veludviklede humoristiske sans skinner igennem på hver eneste side. Jeg har mere end en gang siddet med grinetårer sejlende ned af kinderne. :) :hehe:

Du ER en snack :) & jeg er 300 % sikker på at din kæreste & dine venner er lykkelige for at du er i deres liv ! At du så ovenikøbet er så kvik, at du forstår at hive i nødbremsen, når de ser de signaler, er jo bare endnu en fordel ! Hjerne er sexet !

Kære Mette, ked af at jeg aldrig har mødt dig, men håber at sker en dag, men indtil da, ønskes du alt mulig held med dit nye & mentalsunde projekt !

Nyd det i fulde drag !

Og spis en paradisis for mig :)

Stor knus & pøj pøj

Claus

:byebye:

Link to comment
Share on other sites

Hej Mette,

Mange tak for at du ville dele det flotte indlæg med os andre. Jeg tror at du er lykkedes med at finde ind til det der er rigtigt for dig, og kun dig, for i sidste ende er det det eneste der gælder :)

Jeg er ked af at jeg ikke nåede at møde dig, men der er vel chancer for at du dukker op på et eller andet tidspunkt, om ikke andet bare lige for at sige hej.

Jeg vil savne dig, men jeg vil vide at du har truffet et stærkt valg, og jeg kan ikke andet end respektere det.

Pas på dig selv,

Nicolai

:4goodbye:

Link to comment
Share on other sites

Det var vist årets indlæg ;) Der er allerede skrevet mange positive ting som jeg er helt, helt enig i - tommelfingeren op for din ærlighed (både overfor dig selv og os andre) og erkendelse af, når nok er nok. Du har nået et fantastisk resultat som du kan være stolt af - ligesom du kan være stolt af, at hoppe af ræset inden det bliver til at skråplan :respekt:

At jeg så vil savne din muntre log, som har været fast læsning i de sidste mange måneder er en helt anden sag.

Du og din kæreste ønskes held og lykke.

Må modvinden være dig i ryggen!!

:byebye:

Gregers

:4goodbye:

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

Okay, jeg er rørt til tårer lige nu.

Det var dog på samme tid en forfærdelig og en livsbekræftende beretning. Tænk at du har haft det så hårdt med det hele.

Tillykke med at du er kommet videre til bedre ting i livet. - det er vel det MOL handler om. At få et sundt og naturligt forhold til sin krop. Du har gjort alt fodarbejdet, og nu er navlestrengen ved at kappes. Du er en succes.

Held og lykke fremover :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Mette,

et meget tankevækkende og hudløst ærligt indlæg. Tak for det :respekt:

Det er så imponerende. Både det vægttab du har opnået, men især at du nu træder to skridt tilbage og konkluderer at det er på tide at flytte fokus igen.

God vind fremover!!

Eva (som har fulgt med i din log på sidelinjen et stykke tid)

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke tilføje så meget originalt, men jeg kan da sige: "godt gået"! ;) Det kommer egentlig ikke bag på mig at du træffer det valg (er jo altid nemt at sige bagefter), men jeg synes det lå lidt i kortene hvor det bar hen ad. Med din vindene personlighed (også når du er bagstiv ;) ) og vilje af stål, så er jeg sikker på at du nok skal nå dine mål i fremtiden. God vind i sejlene og vi glæder os til at du kommer tilbage med fornyet energi og lyst.

På gensyn og må solen altid skinne på din vej :bigsmile:

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeg ser først dit afskedsindlæg nu, og jg må sig at jeg også er fuld af beundring for din beslutning og jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan du har det. Du var en uundværlig støtte for mig i træningsåret 2002 (hvor vi ikke var så mange tøser) og jeg ønsker dig alt godt fremover (obs: en bette mini-b-skaal kan måske hjælpe med at flytte fokus ;) det har det i hvert fald gjort for mig, ikke at det skal være derfor man får børn selvf.)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også først lige set indlægget nu :bblush:

Jeg er 100% enig i hvad alle andre har skrevet...

Dit indlæg rammer virkelig godt på mig, men synes alligevel ikke jeg er klar til at ta' skridtet som du har gjort... Respekt for at du tør, jeg håber jeg engang også når dertil...

Du er virkelig en inspiration :bigsmile:

Knus

Cathrine

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej smukke mennesker.

ja, så kigger jeg lige forbi igen. Har stadig mol som startside på den bærbare og så så jeg at der stod noget om bayerske pølser fra den grønne slagter - et produkt jeg savner på alle planer :lol: og måtte lige plante en kommentar.

Det er gået rigtig godt, siden jeg sidst skrev, det er en stor lettelse ikke at leve af 1300 kcal og i det hele taget ikke at tælle og regere så meget. Det har bølget lidt med kropsopfattelsen, for det meste synes jeg, jeg er pæn, men der har da været små bølger af panik over tøj, der lige pludselig sad stramt. Men i det hele taget temmelig meget øko-tanker til mig. Og rygtet siger at jeg har fået større bryster, så jublen vil ingen ende tage :lol: :lol: :lol:

Nu har jeg meldt mig ind i SATS i Kbh og glæder mig til en sommer fuld af morgentræning med Arne og andre dejlige træningsoplevelser og håber at jeg har optjent nok god karma til at få den plads på Skodsborg fys-skole, jeg så gerne vil have.

Når I andre slutter MBC, kigger jeg ind igen og ser, hvordan det er gået og poster et billede af mig "efter" ;) Så kan jeg også lige måle og veje og se, hvordan det går med det.

Ass dips til jer alle sammen, træn nu godt og nyd jer.

:doctor: Mette

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Oija, side 16, cool nok...

Så er jeg tilbage for en kort bemærkning...

Vil bare gøre opmærksom på, at der kan bookes massage-tider i uge 41 og 42 i anledning af hhv efterårsferie og de-andre-børn-skal-i-praktik-men-jeg-må-ikke-fordi-jeg-er-fra-jylland. Der er kun tider inden for almindelig arbejdstid....

Priserne er de sædvanlige, hænderne som de altid har været. :) Jeg kan desuden tilbyde lungefys til individer med for meget slime i lungerne, yum, yum.

Send en PM eller en sms, hvis du har nummeret.

Nåja, I skal da lige høre lidt om træningen: Jeg er oppe på 100 vastus medialis øvelser uden belastning om dagen og halleluja, min fys mærker endelig aktivitet i den! Hurra. Desuden er min skulder også i bedring, kan nu rotere en smule uden belastning uden smerter. Får nye såler i næste uge og skal til reumatolog i oktober, bare for at checke om det er som fyssen siger.... I mellem tiden træner jeg mave og lænd, så jeg ikke forfalder helt. Jeg vejer 65-66 kg, men det går jo nok, jeg skal jo have lidt at spise B) og når man ikke kan træne, tja...

Hej til alle, skægt at læse lidt i jeres logs igen, alt er jo som vanligt, kan jeg se.... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Oija, side 16, cool nok...

Så er jeg tilbage for en kort bemærkning...

Vil bare gøre opmærksom på, at der kan bookes massage-tider i uge 41 og 42 i anledning af hhv efterårsferie og de-andre-børn-skal-i-praktik-men-jeg-må-ikke-fordi-jeg-er-fra-jylland. Der er kun tider inden for almindelig arbejdstid....

Priserne er de sædvanlige, hænderne som de altid har været.  :) Jeg kan desuden tilbyde lungefys til individer med for meget slime i lungerne, yum, yum.

Send en PM eller en sms, hvis du har nummeret.

at læse lidt i jeres logs igen, alt er jo som vanligt, kan jeg se.... :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Min ryg var under Husfyssens behandling tidligere i dag - kan klart anbefales! Jeg skulle hilse og sige at der stadig er enkelte ledige tider :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share