Forslunds log vol. II


Chris27
 Share

Recommended Posts

Muggz> Ja efter svingende resultater længe, så virker 100kg pludselig tættere på, når jeg får min bedste bænkdag længe. I øvrigt evil squat jeg faldt over i din log med 2x160.

Dagens træning: mandag 22/05-2006

Diverse frivend fra hæng: 1x5x20 - 1x5x40 - 2x5x45

Hugvend fra hæng: 3x5x30

Frivend: 1x5x50

Eksplosiv paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x65

Squat: 1x6x50 - 1x6x65 - 1x6x70 - 1x5x72,5 - 1x6x75

Skrå bænk (hul 2): 1x6x20 - 1x6x40 - 1x6x45 - 1x5x50

Chinups: 3x5

Det vrimlede med folk i dag: Kurt, Morten og Krebsen og yderligere folk i diskopumperrummet.

Jeg lavede mere frivend end ellers, når Krebsen kunne kigge efter. Teknikken var fornuftig.

Squatten var fornuftig, jeg holdt vist fornuftig ret ryg, og fik ros for at kæmpe godt. Jeg må bare kæmpe videre her, og så vil jeg lave en tungere 3reps dag ind imellem.

I skrå bænk var det lidt skuffende, at jeg ikke fik sidste rep med på 50kg.

Træningen får 5/10.

I går var jeg til min nevø's barndåb, hvor jeg var fadder. Bagefter var der bla en masse kage :4mewantfood: .Så har jeg været i kirke to gange på en måned, det er ikke normal kost for mig :cool:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 25/05-2006

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x45 - 1x5x50

Eksplosiv paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x65

Zercher squat: 1x6x20 - 1x6x30 - 1x6x35 - 1x6x40 - 1x6x45 - 1x6x50 - 1x6x55 - 1x6x60 - 1x6x65(PR ) - 1x3x75(PR' )

Skrå bænk (hul 5): 1x6x40 - 1x6x52,5 - 1x6x57,5 - 1x6x62,5 - 1x3x67,5

Dagens træning var solo og da jeg havde fri blev det en formiddagstræning.

Jeg supersettede for at spare lidt tid, hvilket jeg er begyndt på, når jeg træner alene.

Jeg ha tidligere skrevet at zercher squat er for syge mennesker :blush: , så måske er jeg syg, for jeg havde besluttet at prøve den i dag. Jeg har kun prøvet den en gang før, hvor jeg stoppede på 40kg, fordi den gjorde ondt, så jeg havde taget et håndklæde med for at vikle om stangen, men på de sidste to sæt var det knapt så behageligt.

Da jeg ikke kendte min styrke i zercher endte jeg med 10 sæt. I sidste sæt skulle jeg bare have 1 men endte med 3, som dog var meget lidt kønne. Men det er min nye rekord her :smile: Zercher burde være godt for min tilsyneladende svage midtsektion, så jeg overvejer at finde plads til i mit program. Det bør nok umiddelbart være 60kg sæt.

Resten af træningen kørte fornuftigt, med en nogenlunde eksplosiv bænk (bortset fra 1. sæt, som føltes vildt tungt) og en skrå bænk, som var bedre end sidst jeg lavede den variant.

Træningen får 6/10

I går løb jeg en tur på 3,16km, tiden var vist 16,45min , men jeg synes, at jeg havde løbet hurtigere. Jeg bør nok finde et andet ur til tidstagning, hvor jeg kan huske tiden på :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: lørdag 27/05-2006

Frivend: 1x5x20 - 4x5x40

Eksplosiv paused bænk: 1x6x20 - 1x5x50 - 5x3x65 - 1x3x75

Dødløft: 1x5x80 - 1x3x120 - 3x3x135 - 1x3x150

Military: 3x8x40

Træning med Krebsen og en tilbagevendt Batman. Til gengæld var styrken knapt så imponerende i dag.

Krebsen kiggede på mit frivend og rettede det lidt til, det var dog først i sidste sæt og det føltes rigtigt. Det går vist lidt tilbage for min teknik, når jeg træner for tit alene.

Bænken var ikke så eksplosiv i dag, så jeg holdt mig fra nogle tunge sæt i dag.

I dødløft havde jeg planlagt en let dag, men det føltes alligevel ikke så let. Men jeg kom alligevel til at lave en 150kg triple alligevel, så jeg var ikke så svag, som jeg syntes.

Træningen får 4/10, men burde måske få en ekstra for det gode selskab :wink:

LØB

Nogen har måske opdaget, at der har sneget sig en smule løb ind i min logbog. For at forvisse folk om, at det ikke skyldes en serie af tastefejl, vil jeg lige skrive en smule om mit løberi.

Jeg er egentlig slet ikke løbemenneske, men siden jeg sidste sommer flyttede til Ørestaden har jeg haft verdens bedste udsigt over Amager Fælled, hvor der altid løber folk rundt.

Det så så fristende ud, at jeg endte med selv at løbe en tur.

Min første tur var på 3,16km på 17,05min, hvilket var lidt bedre end forventet.

Siden har jeg foreløbig fundet 3 ruter på Fælleden på 3,16km, 3,60km og 3,94km, og jeg skal nok også finde en lige over 5km, da et af mine mål er at løbe 5km på 25min, som jeg gjorde i hæren.

Ellers er mit foreløbige mål at løbe min korte rute på 12km/t (svarende til en tid på 15,48min). Jeg har egentligt allerede nået et lille mål, da jeg siden 5. løbetur ikke fik ondt i skinnebenet mere, som elers i starten plagede mig.

Jeg løber ikke efter noget fancy program men bare, hvad jeg gider 2-3 gange om ugen. Mit løb ser nok ikke så pænt ud, da jeg løber og pruster og stønner hele vejen, og jeg er sikkert slet ikke bygget til løb, men jeg konkurrerer også kun med mig selv :smile: .

I torsdags løb jeg 3,16km på 16,20min (32sek fra mit mål :wink: ).

Link to comment
Share on other sites

Det gode ved dagens ræning var, at lige meget hvor elendig jeg var, så ville det være en forbedring af dagen :cry: . Jeg skulle nemlig på kursus i dag i c# på Teknologisk institut i Tåstrup.

Jeg tog IC4 toget til Høje Tåstrup, hvor jeg så havde 17min til at gå det sidste stykke. Men pga 2 signalfejl var toget et kvarter forsinket (på en 13min rute), så jeg skulle skynde mig, da jeg ankom og tog i stedet for den første bus,hvor chaufføren bekræftede, at den kørte til Teknologisk. 10 minutter senere viste det sig, at han troede, at jeg havde spurgt efter city 2, som den lå stik modsatte retning. Da jeg hverken kunne finde busser eller taxaer, som ville have mig med, endte jeg med at gå til Teknologisk institut, hvor jeg ankom 3 kvarter forsinket. Her gik jeg ind til det forkerte kursus, som var fyldt med mine kolleger. Efter at have prøvet 4 andre kursusokaler fandt en ansat ud af, at mit kursus først starter i morgen :nonono::cry::crazy: Derefter cyklede jeg hjem fra Hovedbanegården i øsregnvejr. Så dårlig dag burde være naturstridig :blush: .

Dagens træning: mandag 29/05-2006

Frivend: 1x5x20 - 3x5x40 - 1x5x45

Eksplosiv Paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x65

Reverse hypers: 4x6xmig

Squat: 1x5x50 - 1x6x62,5 - 1x6x67,5 - 1x6x72,5 - 1x6x77,5

Skrå bænk(hul 2): 1x6x20 - 1x6x35 - 1x6x40 - 2x6x45

Eksplosiv dødløft(65%): 1x5x80 - 10x1x110

Træning med Batman, Krebsen og lidt Kurt og Morten.

Jeg fik ros for mit frivend, som jeg ellers ikke synes var vildt god i dag... måske er jeg for selvkritisk.

I presøvelserne løftede jeg mig ikke helt ud, da jeg kunne mærke at jeg ikke var så eksplosiv i dag, nok fordi jeg har lavet en all-out i skrå bænk hver gang længe, hvilket jeg nok ikke bør hver gang.

Squatten føles altid tung, men jeg gik alligevel op på 77,5kg efter et teknisk fornuftigt sæt på 72,5kg, hvor jeg fik 6 reps, men de var ikke pæne, og jeg fik dem også kun fordi Batman stod og heppede. Det er egentligt en reprekord i OL-squat... jeg ved ikke, hvad jeg kan løfte i styrkeløfter-squat for tiden.

For at få gang i mit dødløft igen, læste jeg igen artiklen med 10 dødløftsfejl, som var på MOL engang. Her fandt jeg 3 interessante ting, som jeg bør bruge:

1. Reverse hypers er en god øvelse til folk, som runder for meget i ryggen (måske endda bedre end goodmornings og stivbenet dødløft). Så det prøvede jeg i dag. Den er meget let at lave, så hvis jeg skal kunne bruge den, må jeg tilføje noget... formodentlig noget vægt i form af en håndvægt imellem fødderne.

2. Træn singles. Da jeg lavede 192,5kg var min 2RM 135kg, nu laver jeg rutinemæssigt 3x150kg og har et max på 165kg. Så jeg skal træne singles igen, hvor jeg vil prøve TJ's 6ugers program (hans lange program er for langt til mig) ud fra mit nuværende max på 165kg. Jeg skal gerne ende på mindst 175kg. Størst udfordring bliver tålmodigheden til 15reps dagene :blush:

3. Træn eksplosivt. Det gjorde jeg så i dag og vil gøre en gang om ugen.

Træningen får 5/10.

Morgenvægten i går var 87,8kg.

Jeg løb også en tur i går imellem bygerne. Jeg løb 3,16km på 16,20min. Det var præcis samme tid som sidst, så jeg er imponerende konstant (hvis det altså er imponerende at være konstant :cool: ).

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 01/06-2006

Hugvend fra hæng: 1x5x20 - 1x5x30 - 1x5x35 - 1x5x40(PR )

Frivend: 1x5x50 - 1x4x55 - 1x3x60 - 1x2x65(SB) - 1x0x70 - 1x3x50

Eksplosiv paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x65

Reverse hypers: 4x8x7

Chinups: 2x5 - 1x6

Træning med Krebsen og Batman, som er blevet lidt stabil igen.

Da min skulder har føltes lidt dårlig i løbet af ugen, og min eksposive bænk ikke har været så eksplosiv, besluttede jeg at nøjes med den lette bænk. Men der var udmærket fart på i dag, og skulderen opførte sig fint.

Da jeg ikke havde så mange planer med dagens træning, passede det fint at min slavepisker Krebsen havde, så jeg prøvede en masse frivend og hugvend. Det gik generelt godt, men jeg kan mærke, at jeg for sjældent er opppe på de tunge vægte, for der ryger teknikken lidt, det må der gøres noget ved. Jeg fik ikke 70kg, som ville være PR med korrekt teknik, men jeg fik dog en 2RM med hjem.

Jeg eksperimenterede videre med mine reverse hypers, og med en 7kg håndvægt i mellem fødderne, begyndte den at bide lidt fra sig. Det er dog noget rod at håndvægten kurer frem og tilbage, gad vide hvordan andre laver øvelsen.

Træningen får 6/10 da den gik bedre end forventet og alt mit vende fik presset mig fint.

Løb

Tirsdag løb jeg min rute 3,16km på 15,40min.

Det er pr med 20s og med et gns på 12,1km/t nået mit mål med at løbe ruten med 12km/t :bigsmile: (For første gang overhalede jeg også nogen :tongue: )

Så nu må jeg finde mig nogle nye mål.

Den ene er at løbe min 3,16km rute på 15min,

og den anden er at løbe min 3,92km rute med 12km/t, svarende til 19,36min (min pr er lige nu 21,05min)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: lørdag 03/06-2006

Frivend: 1x5x20 - 2x5x0 - 1x5x50 - 1x3x60

Eksplosiv paused bænk: 1x5x0 - 1x5x50 - 5x3x65

Bænk: 1x6x75 - 1x2x85 - 1x1x90(SB) - 1x1x92,5(SB) :smile:

Dødløft(65%): 1x5x80 - 15x1x110

DB triceps extension: 3x8x27

Chinups: 3x5

Fin men temmelig lang træning med en masse snak med Krebsen og Batman.

Frivend begynder at se fornuftig ud, og mit sæt på 50kg er det bedste jeg har lavet med den vægt. Mine 60kg var dog knapt så overbevisende.

Bænken var fint eksplosiv, så jeg tog også nogle tunge sæt. 90kg var tunge, men jeg fik også 92,5kg med, som dog var noget skæve og et all-out løft. Inden i dag havde jeg kun lavet 85kg i år. Så det var en fin serie :smile: .

I dødløft besluttede jeg mig for den klassiske TJ singles cyklus, hvilket betyder, at jeg skal starte med 110kg, som ellers er en latterlig let vægt.

DB triceps extension har jeg ikke prøvet længe, men jeg ville lige have en lille øvelse til triceps i stedet for military. 27kg var ellers ret tunge selvom jeg tidligere har lavet den med 38kg :blink: , men det kan vist ikke sammenlignes for min triceps er ikke blevet svagere.

Træningen får 6/10.

Løb: fredag

I går løb jeg 5,09km på 26,06min. Det er det længeste jeg har løbet siden jeg var i hæren, og jeg var træt og havde ondt alle steder, da jeg kom i mål. Til gengæld løb jeg en del hurtigere end forventet. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 05/06-2006

Frivend: 1x5x20 - 2x5x40 - 1x5x50 - 2x2x55

Eksplosiv paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x65

Squat: 1x5x50 - 1x6x62,5 - 1x6x67,5 - 1x6x72,5 - 1x4x77,5

Skrå bænk(hul 4): 1x6x40 - 1x6x45 - 1x6x50 - 1x6x55 - 1x6x60(PR )

Eksplosiv dødløft (65%): 1x5x80 - 10x1x110

Formiddags træning med Batman og Krebsen, som pev om deres stakkels ømme kroppe.

Frivend går stadig fremad, og min eksplosive bænk har ikke været mere eksplosiv i dag, så det ser ud til at virke efter hensigten. Efterhånden må jeg overveje, hvornår jeg skal sætte vægten op.

Min skrå bænk var også rigtig god.

I squat fik jeg ikke så mange reps som sidst på 77,5kg, men de andre sæt, føltes teknisk ret gode.

Træningen får 6/10 i karakter

Løb

I går løb jeg 3,60km på 18,40min på Fælleden, en pr på 5sek for den rute men ellers ikke noget særligt. Det er sværere at disponere kræfterne på den rute, da jeg løber lidt i blinde på en lille træomkranset sti.

Jeg var også ude på Kalvebod Fælled og gå 12km om eftermiddagen.. man må jo udnytte det gode vejr, når det endeligt er der.

Morgenvægten søndag var 88,1kg (+0,3kg).

Link to comment
Share on other sites

Tanken er måske lettere blasfemisk, men har du nogensinde overvejet, om det måske vil give bedre resultater at droppe jagten på en god teknik, og istedet satse på råstyrke?

Det optimale er naturligvis at have en solid råstyrke og en forfinet teknik, men er det også realistisk? I benægtende fald bør du spørge dig selv, om du i øjeblikket satser på den rigtige hest.

Link to comment
Share on other sites

Tanken er måske lettere blasfemisk, men har du nogensinde overvejet, om det måske vil give bedre resultater at droppe jagten på en god teknik, og istedet satse på råstyrke?

Det optimale er naturligvis at have en solid råstyrke og en forfinet teknik, men er det også realistisk? I benægtende fald bør du spørge dig selv, om du i øjeblikket satser på den rigtige hest.

Hvis det er bænken, som du snakker om med god teknik. Så synes jeg faktisk ikke, at jeg satser vildt meget på teknikken. Min træning for tiden er her nærmest WSB-agtig, og mine eksplosive sæt er dels for at træne bundstyrke (med pausen), og for at træne eksplosivitet og så forhåbentligt at få et mindre skævt løft.

Det føles faktisk generelt godt for tiden.

Med squatten har jeg skiftet til OL squat, da jeg kan få bedre vejledning i dette i en VL-klub. Mit problem her er, at jeg let kommer så langt forover, at det er ret svært at rette mig op, og det er det, som jeg primært kæmper med. Hvis jeg får styr på det, ville der hurtigt komme en del flere kilo på.

Jeg har også eksperimenteret med nogle hjælpeøvelser her, hvor min seneste, som jeg vil give en chance er reverse hypers. Jeg skal bare have styr på hvordan jeg får vægt på den.

Men jeg træner i øvrigt sammen med nogle teknik-fetichister.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:torsdag 08/06-2006

Frivend: 1x5x20 - 2x5x40 - 1x5x45 - 1x5x50

Eksplosiv Paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x65

Reverse hypers: 5x8x7

Skrå bænk: 1x6x40 - 1x6x45 - 1x6x50(PR )

Dagens træning blev hurtig, da jeg endnu engang skal modtage puder til min sofa, som ser ud som om ræven har plyndret hønsegården :cry::cry:

Men det blev til træning med Krebsen og Batman og besøg af en af Krebsens venner, som kom forbi og i 20min fortalte uafbrudt om, hvor god han var til badminton, at han havde scoret en hollænder osv. En helt igennem skrækkelig mand :crazy: .

Frivend gik fornuftigt, men jeg arbejder lidt med min dybere startstilling, som Krebsen har indført.

Bænken var fint eksplosiv i dag, så måske løfter jeg lidt tungt på lørdag.

I skrå bænk fik jeg også en lille pr (det giver mange PR, når jeg træner på 5 forskellige skråbænke :tongue: ).

Reverse hypers var ikke så slem i dag, så jeg prøver 9,5kg håndvægten næste gang. Men jeg kan mærke, at den har potentiale til at straffe midtsektionen.

Så nåede jeg ikke mere.

Træningen får 5/10 , da den var god men lidt kort.

ellers pev Krebsen og Batman om vores få medlemmer. Hvis der ikke kommer flere, så lukker klubben sikkert snart. Incognito og Heffehurtig, som lokkede mig derned er jo heller ikke de flittigste gæster.

Løb

I går løb jeg 3,16km på 15,53min, en ok tid 13s fra mit bedste, selvom jeg følte mig lidt langsom på den første halvdel af ruten.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: lørdag 10/06-2006

Hugvend: 1x5x20 - 1x5x30 - 1x5x40

Hugvend fra hæng: 1x5x40 - 1x5x42,5PR) - 1x5x45(PR )

Eksplosiv paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x65

Bænk: 1x8x75(PR ) :devil: - 1x4x80 - 1x2x85 - 1x1x90 (fail på 2. rep) :blush:

Dødløft(75%): 1x5x80 - 10x1x125

Træning med Batman i det vildt gode vejr :smile: .. ærgeligt, at vi ikke træner udendørs.

Krebsen havde sidst anbefalet, at jeg lavede hugvend i dag, så det gjorde jeg. Det må være den hårdeste øvelse jeg kender overhovedet, og jeg stod og snappede efter vejret efter mine sæt fra hæng. Ren ondskab :devil:

Jeg vil give et pænt beløb for at se nogen lave Tabata med hugvend :cool:

Bænken var eksplosiv og skal snart sættes op, så lavede også noget tung bænk, hvor de 75kg er min første rep-rekord i bænk siden 2004. De sidste to reps var dog ikke så kønne og noget skæve, men op skulle de. På 90kg blev jeg grebet af akut overmod og ville prøve en ekstra rep, da første ikke var så tung, den var dog lidt i overkanten.

Næste gang jeg laver tung bænk, vil jeg ikke løfte mig ud på mellemvægte som 75 og 80kg, men i stadet gå efter 95kg. Det er sikkert om 14 dage.

Dødløften var ikke så tung, men føltes en del bedre på de sidste 5 sæt, hvor jeg brugte bælte.. jeg er vist ikke verdensmester i opspænd.

Dagen får 7/10 fordi jeg endelig fik en reprekord i bænk, og jeg følte mig lidt hardcore i hugvend.

Løb

I går løb jeg 3,16km på 15,25min , hvilket er pr med 15s :bigsmile: . Jeg brugte for første gang mellemtider, og startede lidt hurtigere ud end sidst. Jeg ender med at blive en habil løber :cool:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 12/06-2006

Frivend: 1x5x20 - 3x5x40 - 1x5x45 - 1x5x50

Paused eksplosiv bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x65,

Frontsquat: 1x5x50 - 5x5x60

Eksplosiv dødløft(65%): 10x1x110

Weighted reverse hypers: 4x8x9,5

Træning med Krebsen og Batman. Jeg følte mig lidt slidt i dag, så det var ikke det helt vilde jeg præsterede. I frivend er jeg ved at få styr på min startposition, så det efterhånden ser pænt ud, men det er hårdt at holde den dybe startstilling.

Bænken var ikke så eksplosiv som den kunne være, så jeg lavede ikke andre bænkvarianter i dag.

Frontsquatten var tung, og jeg bliver næppe nogensine god til nogen form for squat, men jeg fik alligevel 5 gode (bortset fra det første) hårde sæt, som specielt kunne mærkes i maven.

I hypers fik jeg lidt mere vægt på, og når jeg som i sidste sæt udfører den i roligt tempo med lidt pause i toppen, så føles den god.

Træningen får 5/10 , da jeg ikke var så god men kæmpede udmærket.

Løb

I går løb jeg 3,92km på 20,05min , det er 1 min bedre end første gang, jeg løb ruten, så det er vel meget godt :smile:

Morgenvægten i går var 88,5kg

Så er der allers kommet både sommer og fodbold, så jeg er nødt til at prioritere, hvad jeg vil :cool:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: 15/06-2006

Frivend: 1x5x20 - 2x5x40 - 1x5x50 - 1x2x55 - 1x2x60 - 2x0x67,5 :4pooh::cry:

Eksplosiv paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x65

Rackpulls fra knæ: 1x5x80 - 1x3x120 - 1x3x150 - 1x1x160 - 1x1x170 - 1x1x180(PR )

Skrå bænk: 1x6x20 - 1x6x40 - 1x6x50 - 1x6x55 - 1x6x60 - 1x6x65

Meget svingende træning med Batman. Jeg startede med frivend, hvor jeg ville løfte tungt. Det gik ret dårligt da ingen af mine forsøg på 67,5kg var tæt på at lykkedes. Efter den skuffelse var jeg ved at gå grædende hjem :cry: . Men måske skyldes de dårlige løft, at jeg ikke har fået de seneste justeringer af min teknik på plads, men det er skuffende ikke at kunne løfte 67,5kg.

Resten gik dog en del bedre, bænken var fornuftigt eksplosiv og i den skrå tangerede jeg min pr nogenlunde sikkkert :smile: .

Rackpulls var ren trodsreaktion, da jeg ville afreagere og løfte noget tungt. Jeg tror, at de 180kg er pr med 5kg. I øvrigt interessant at jeg nu er stærkere i rackpulls end normal dødløft, engang var det lige omvendt. Jeg skal ellers lave 85% i dødløft lørdag, men det er alligevel kun 140kg, så det burde dagens strabadser ikke true.

Dagen får 5/10 , og ville have fået en del højere uden mine to sidste frivend.

Løb

I går jeg jeg: 3,16km på 15,40min, 15s fra min rekord og en fornuftig tid, da jeg ikke løb mig helt ud.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: lørdag 17/06-2006

Frivend: 1x5x20 - 3x5x40 - 2x5x45

Eksplosiv paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x65

Paused Bænk: 1x3x70 - 3x3x75(PR ) - 1x2x80(PR ) - 1x1x85 - 1x1x87,5(PR )

Dødløft (85%): 1x5x80 - 1x3x120 - 5x1x140

Chinups 1x8

Der var masser af mennesker i Thor i dag med Krebsen, Batman, Incognito, Tuja og en lidt utilfreds Gustav.

Frivend var ren teknik men nogle ikke alt for tunge femmere, da jeg efter torsdagen ikke skulle prøve noget vildt her. Anders kunne se fremskridt siden han sidst så mig frivende :smile: .

Bænken var fornuftig eksplosiv, så jeg besluttede mig til for første gang at løfte tungt med pause (så det var nogle billige rekorder), hvor meningen var at slutte med en single på 80kg. Men da det gik bedre end ventet kom jeg lidt flere kilo på, og det var først på 87,5kg jeg for alvor skulle kæmpe for den, så jeg er højst 5kg dårligere her end i bænk uden pause :smile: .

Dødløft var let nok, selvom det var 85%, men det havde jeg også regnet med. 5 singler er også dejligt overskueligt.

Dagen får 7/10 for en god træning med masser af mennesker.

Ingen løbeture siden sidst, da jeg havde gæster i går.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 19/06-2006

Frivend: 1x5x20 - 3x5x40 - 2x5x45

Eksplosiv paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x65

Frontsquat: 1x5x50 - 5x5x60

Eksplosiv dødløft(65%): 1x5x80 - 10x1x110

Træning med Batman og Krebsen. I følge Krebsen var mit frivend bedre end nogensinde i dag :bigsmile: , hvor han på flere af serierne slet ikke bemærkede nogen dårlige reps.

I bænk røvede jeg ikke så meget i dag efter to tunge bænkdage.

Min signatur med Squathader skifter jeg ikke lige med det samme, da jeg er så ringe, men Krebsen siger, at jeg skal squatte mindst to gange om ugen, så det vil jeg prøve. Måske kan lidt kontinuitet gøre 60kg til en let vægt igen. Batman synes dog teknikken så god ud i dag, og jeg har også mere end rigeligt dybde.

Træningen får 5/10 pga Krebsens skamrosning af mit frivend.

Løb

I går løb jeg mine 3,16km på 14,58minPR :devil: , Jeg ville starte lidt hurtigere ud end ellers og var 20s foran mit bedste ved mellemtiden, til gengæld hev jeg efter vejret som en astmapatient det sidste stykke og havde ikke kræfter til min normale slutspurt. Men resultatet var en ny rekord med 27sekunder :4thumbup: , og jeg nåede mit mål med at komme uden 15min på ruten. Jeg gider ikke sætte et nyt mål på den rute, da det nok vil begynde at gå meget langsomt med forbedringerne.

Morgenvægten søndag var 87,9kg , så jeg er ret konstant her, men jeg vil prøve at tage lidt på.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 22/06-2006

Hugvend fra hæng: 2x5x20 - 1x5x30

Frivend: 2x5x40 - 1x5x50 - 1x3x55 - 3x3x60

Paused eksplosiv bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x65 - 1x3x75 - 1x1x85

Frontsquat: 1x5x50 - 5x5x60

Skrå bænk(hul 5): 1x6x40 - 1x6x52,5 - 1x6x57,5 - 1x4x62,5

Træning med Krebsen og Batman. I frivend fik jeg lov at knokle, da de gamle mente, at jeg godt kunne lave en masse sæt. Mit 50kg sæt var karrierens bedste på den vlægt og 55kg var også pæne. Der skulle dog kæmpes noget for 60kg, selvom teknikken nok heller ikke er set bedre på den vægt. Så der er klare fremskridt.

Bænken var vildt eksplosiv i dag, så jeg ville også prøve noget tungt. 85kg var dog tungt nok, til at jeg droppede min plan med 90kg. Til skråbænken var der heller ikke mange kræfter tilbage.

Jeg fik også kæmpet mig igennem mine frontsquat, selvom jeg lige måtte mande mig op. De gik lige i maven, som føltes småkvæstet, men jeg må holde fast, så 60kg igen kan blive let, som det bør være. Jeg er en ynk i squat :4crutches: , men det ville nok hjælpe at træne den regelmæssigt.

Træningen får 6/10 fordi jeg kæmpede godt og bænk og frivend var gode.

I går skulle jeg se AK Thors regnskab efter og underskrive det. Men vi besluttede, at det var for rodet til, at vi ville underskrive det. Bla kan vi ikke finde en medlemsliste og klubbens antikvariske udstyr er prissat til over 200000kr, så vi må prøve igen

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: lørdag 24/06-2006

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 2x5x45

Eksplosiv paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x65 - 3x4x75(PR )

Dødløft (65%+5kg): 1x5x80 - 15x1x115

DB skrå skulderpres: 1x8x17 - 1x8x19,5 - 2x8x22

Benpres: 3x8x80 - 1x8x85

Chinups: 1x7 - 1x5

Dips: 1x10xmig - 1x6x(mig+7)

Solotræning i starten, men sidste halvdel lavede jeg med Per og Troels i diskopumperrummet.

Bænken var fint eksplosiv, så jeg smed også nogle tunge sæt oveni, som var tunge men gik udmærket. Det er nok vejen frem, at lægge en stor del af min tunge træning i bænk med pause.

Dødløft var mange sæt, men de var så lette, at jeg supersettede dem med bænken.

Resten var lidt tilfældigt, men der kom lidt bentræning med (Krebsen mener, at jeg skal squatte hver gang, hvilket er lidt mere end jeg synes).

Træningen får 6/10

Løb

5,09km på 26,34min. I går løb jeg. Jeg ville bare løbe min korte rute, men jeg kunne se på mine mellemtider, at jeg var ret langsom, så jeg besluttede at løbe min lange rute i stedet. Jeg var 28s langsommere end første gang jeg løb ruten, men jeg blev heller ikke særlig udmattet. Næste gang bør jeg løbe lidt hurtigere.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: andag 26/06-2006

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x45 - 1x5x50

Eksplosiv paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x67,5 - 1x3x80(uden pause)

Frontsquat: 1x5x50 - 5x5x60

Siddende skulderpres(hul 1): 1x5x20 - 2x5x40 - 1x5x42,5 - 1x5x45

Eksplosiv Dødløft(65%): 1x5x80 - 10x1x110

Let træning med Batman. Jeg smed 2,5kg oveni bænken i dag. Det var knapt så eksplosivt som sidst, (bortset fra 4. sæt :blink: ), men stadig godt nok.

Frontsquatten var lidt nemmere end sidst, men jeg trænger også til opmuntring i den øvelse, og så må jeg bare være lidt flittig med øvelsen. Dødløft fløj op, som den burde.

Træningen får 5/10 for en let men velgennemført træning.

Løb

I går løb jeg 3,16km på 15,38min , en fornuftig og ikke alt for hård tur.. stadig over 12km/t.

Jeg cyklede også 38km ud til mine forældre.

Morgenvægten søndag var 88,3kg

Link to comment
Share on other sites

Du er da ved at være hurtig på benene ... Træner du til noget, eller er det bare for cardioens skyld?

Hej Blackmore.

Jeg skal egentligt ikke bruge mit løb til noget, det er bare cardio for motionens skyld, men da jeg er nabo til Amager Fælled, hvor jeg kunne seen masse folk løbe rundt, så var det fristende at prøve, selvom jeg bestemt ikke er den fødte løber.

Det går bedre end forventet, og jeg er allerede ca lige så hurtig, som da jeg var i hæren (det eneste tidspunkt i mit liv, hvor jeg ellers har løbet regelmæssigt).

I forhold til styrketræningen har jeg foreløbig også en del mere fremgang her at glæde mig over :cool: Lige nu er mit mål at komme under 25min på 5km. Men det er vist ikke så langt væk.

Måske skulle jeg prøve at melde mig til DHL-stafetten for at have et rigtigt mål, men jeg gider ikke eremitageløbet eller andet langt.

Jeg har prøvet af finde andre MOL-logbøger, for folk som løb tilsvarende distancer og tempo som mig, men jeg har ikke rigtigt fundet nogen.

Jeg er ikke sikker på, at jeg gider løbe, når det bliver vinter.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: 29/06-2006

Frivend: 1x5x20 - 2x5x40 - 1x5x50 - 2x4x55 - 3x3x60

Eksplosiv paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x67,5

Frontsquat: 1x5x50 - 5x5x60

Chinups: 3-3-4-1-2-3-4-1-2-3-4-1-2-3

Træning med Batman, Krebsen og Morten i balletoutfit :cool: .

I frivend havde jeg nogle underlige fejlskud, bla glemte jeg at holde fast i stangen på 40kg, så jeg tabte den over mig selv (hvilket nok så ret fjollet ud), men ellers gik det godt og både 50kg og 55kg var pæne. Det var 60kg dog ikke, hvilket vist skyldes at teknikken ikke er så god på tunge vægte, og at jeg bare er svag (som frontsquatten gerne skal rette op på).

Bænken var fint eksplosiv igen, men jeg nøjedes med den ene brystøvelse i dag, så laver noget tungt på lørdag.

I frontsquat er der ved at være lidt overskud igen :smile: . Af en eller anden grund bliver jeg skamrost med teknikken, det er nok fordi, at jeg er begyndt at løfte med benene i stedet for ryggen, jeg er ved at være materiale til en instruktionvideo :w00t: . Næste uge bør jeg stige i vægt.

Morten lokkede mig ind i diskorummet, hvor jeg lavede en masse chinups (36stk). Jeg overvejede en 10min challenge... der bør jeg kunne slå Hoosier :tongue: .

Træningen får 6/10

Løb

I går løb jeg 3,16km på 15,30min. Fornuftigt løb, hvor jeg startede lige lovligt langsomt men løb op med mit bedste på sidste halvdel uden, at være presset. Næste gang ligger jeg lidt hårdere ud.

Jeg så i øvrigt Silent Hill i biogafen i tirsdags. Avisen kaldte den satanisk surrealisme, og den var også ret skræmmende :devil: . Kan klart anbefales til hardcore gyserfans, som kan leve med at ikke alting er logisk :cool:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: lørdag 01/07-2006

Frivend: 1x5x20 - 1x5x40 - 2x5x50

Eksplosiv paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x67,5 - 1x4x77,5(PR )

Dødløft (75%+5kg): 1x5x80 - 10x1x130

Skrå bænk (hul 3): 1x6x20 - 1x6x40 - 1x6x47,5 - 1x6x52,5 - 1x6x57,5(PR )

Chinups: 1-2-3-4-1-2-3-4-1-2-3-4

Dagens træning var med Batman, som var endnu mere skravlet end ellers og udskiftede sin lette træning med en meget let træning, vi sælger ham nok snart til limfabrikken.

Jeg ville have lavet noget tung bænk i dag, men den eksplosive var ikke så eksplosiv som ønsket og Batman var gået hjem, så jeg ikke havde nogen spotter. Jeg fik dog en reprekord.

Dødløften var ikke vildt let, til gengæld tror jeg at de så pæne ud, så det er ok. Næste uge er det 145kg.

Skrå bænken gik fint, da jeg før kun har lavet 3reps med 57,5kg.

Træningen får 5/10, da den gik godt, men den eksplosive bænk ikke var så god.

Løb

I går jeg jeg 3,16km på 15,15min , mit næsthurtigste løb, så det er udmærket. Vejret var også fint at løbe til.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 03/07-2006

Frivend: 1x5x20 - 2x5x40 - 1x5x50 - 2x5x55 - 1x5x50 - 1x5x40

Eksplosiv paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 2x3x67,5

Frontsquat: 1x6x50 - 1x6x60 - 2x2x50 - 1x6x60 - 1x8x50 - 1x6x50 - 1x6x55

Dødløft: 1x5x80 - 1x1x110 - 1x1x130 - 1x1x140 - 1x1x150 - 1x1x160 - 1x1x170(SB)

Træning med Batman, Krebsen og Morten, hvor de to sidste var de rene slavepiskere. Morten er endnu mere teknikfetishist end Krebsen og insisterede på, at jeg skulle gå ned på 50kg i frontsquat, for at det blev pænere. Samtidig insisterede Krebsen på, at jeg lavede 6x6. 50kg var heller ikke tungt, men jeg var et par gange ved at blive kvalt. Min avatartitel bliver ikke ændre lige med det samme, men nu følger jeg bare Krebsens squatanbefalinger, for jeg kan mærke at hans coaching virker i frivendet, som dog ikke var så vellykket, som i torsdags.

Bænken var ikke så eksplosiv, så jeg besluttede, at jeg nok havde godt af en dag uden bænk, for første gang længe.

Da jeg var blevet frustreret af at blive rettet i alt i frontsquat og frivend, besluttede jeg at afreagere i dødløft (delvist på Krebsens opfordring) i stedet for min eksplosive singler.

Det gik meget godt og jeg endte 5kg over mit sæsonbedste. Den var tung, men der var nok 5kg i reserve, så det går fremad igen og Krebsen sagde, at de 200kg er der, når jeg får lidt stærkere ben (men han prøvede måske bare at sælge sit frontsquat :tongue: ).

Stilen tror jeg er en del bedre end tidligere og jeg fik heller ikke den store kritik for den. På trods af det spontane max fortsætter jeg mit nuværende TJ setup med tunge singler på lørdag.

træningen får 6/10 , da dødløftet reddede en frustrerende dag.

Morgenvægten i går var 88,8kg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: onsdag 05/07-2006

Hugvend: 1x5x20 - 1x5x30 - 2x5x35 - 2x5x40

Eksplosiv paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x4x62,5 - 1x4x72,5

Frontsquat: 1x6x50 - 6x6x55

Military: 1x8x20 - 1x8x30 - 1x8x35 - 1x6x40

Da jeg i dag har taget læsefri til en kommende eksamen til min MCAD-certificering, havde jeg også bedst tid til træning i dag, hvor Krebsen også var der til svinge pisken og komme med røverhistorier fra de varme lande.

Det var ellers ikke imponerende, hvad jeg fik præsteret.

Hugvend er tung og ond, men den skulle være yderst gavnlig til min teknik, så den dikterede Krebsen i dag.

Bænken var lidt for tung sidst, så jeg vil følge det råd, som Bruno fik og veksle lidt i reps i stedet for altid at lave 3'ere. I dag var det 4x62,5 og så vil jeg veksle med det og 2x67,5.

I mine bænk varianter vil jeg også udskifte mine 6'ere med 8'ere, men jeg var godt nok slap i military i dag.

I frontsquat gør jeg bare, hvad Krebsen siger, så det hedder 6x6 to dage og en let 5x5 om lørdagen. Til gengæld har han lovet mig fremgang om 6 uger, hvilket også er tiltrængt, men jeg har jo ellers ikke været så regelmæssig i squatten i år.

Træningen får 3/10 for jeg egentligt syntes at alting var tungt.

Dagens tonnage: 6090kg

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share