Forslunds log vol. II


Chris27
 Share

Recommended Posts

Flot frivend. Hvad med hugvend, giver det dig ikke lige de sidste kg?

Mht OH squat kan jeg anbefale træk og trækbalance, det er en virkelig god måde at træne sig op til OHen

Keep on rockin :superman:

Tak doc :smile: Mit frontsquat skulle også gerne give noget fremgang i frivend.

Umiddelbart er det eneste hugvend ville give mig, overbalance. :blush: Jeg har ikke hugvendt mere end 5x45kg. Men det føles som om træk, som jeg lige er begyndt på vil hjælpe, fordi det her føles mere naturligt for mig at gå længere ned i benene. OH squat skulle også gerne hjælpe, men lige nu kan jeg her ikke holde balancen med meget mere end 25kg.

Men hugvend burde selvfølgelig give mig flere kilo end frivend, hvis jeg får styr på det. Det har jeg desværre ikke endnu.

Link to comment
Share on other sites

Tak doc :smile: Mit frontsquat skulle også gerne give noget fremgang i frivend.

Umiddelbart er det eneste hugvend ville give mig, overbalance. :blush: Jeg har ikke hugvendt mere end 5x45kg. Men det føles som om træk, som jeg lige er begyndt på vil hjælpe, fordi det her føles mere naturligt for mig at gå længere ned i benene. OH squat skulle også gerne hjælpe, men lige nu kan jeg her ikke holde balancen med meget mere end 25kg.

Men hugvend burde selvfølgelig give mig flere kilo end frivend, hvis jeg får styr på det. Det har jeg desværre ikke endnu.

Hvis jeg skulle designe den perfekte øvelse, ville det blive OH Squat trukket fra gulvet med stop på brystet. Desværre kan jeg ikke lave OH squat p.g.a. mine gamle og stive skuldre. Men eftersom du jo insisterer på at være wannabee vægtløfter :wink: , så tror jeg OH squat vil være en rigtig god investering.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skulle designe den perfekte øvelse, ville det blive OH Squat trukket fra gulvet med stop på brystet. Desværre kan jeg ikke lave OH squat p.g.a. mine gamle og stive skuldre. Men eftersom du jo insisterer på at være wannabee vægtløfter :wink: , så tror jeg OH squat vil være en rigtig god investering.

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg har fantasi til at forestille mig den øvelse :tongue: I OH-squat har man jo stangen over hovedet hele tiden, så det bliver lidt svært at holde pause på brystet.

OH squat kan jeg givetvis få gavn af, men det ville nok hjælpe, hvis jeg lavede den mere end en gang om ugen. Den vil dog nok være begrænset af mit knapt så gode military, selv hvis balancen bliver bedre.

Og ja jeg insisterer på at være vægtløfter wannabee :tongue: , for jeg vil det hele. Du kan jo se på Terndrup og Francis, at det sagtens kan lade sig gøre :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg har fantasi til at forestille mig den øvelse :tongue: I OH-squat har man jo stangen over hovedet hele tiden, så det bliver lidt svært at holde pause på brystet.

Tanken var, at første halvdel af løftet skal være Military Press med start fra gulvet. Derefter står man så med stangen hævet over hovedet, og det er så startpositionen for OH Squat. Løftes afsluttes med at vægtstangen placeres på gulvet igen. Øvelsen kan derfor kun laves som singler. Det ville være den ultimative øvelse.

Edited by Bruno J
Link to comment
Share on other sites

Bruno> det gav lidt mere mening, men så længe, jeg ikke kan OH squatte mere, er det ikke så relevant at kombinere den med singler i military :cool:

Dagens træning: mandag 25/09-2006

Træk: 1x5x20 - 1x5x30 - 3x5x40 - 1x5x42,5(PR )

Eksplosiv paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x67,5

Frontsquat: 1x6x50 - 5x6x62,5

Military: 1x5x30 - 1x4x40 - 1x4x47(PR ) - 1x3x47 (fail på 4. :unhappy: )

Dødløft: 1x5x80 - 1x4x110 - 3x4x130

Træning med Martin og Krebsen og senere Incognito sr+jr

Træk ser rimelig ud, og jeg tog en lille pr med :smile: .

Frontsquatten var tung, men jeg fik mine reps, og jeg skal også nok få mine 5x5x67,5 på torsdag (der var dog et stykke vej til Anders 2x110). Frontsquat er vist meget et spørgsmål om vilje, så måske kan jeg også få næste uges løft, bare jeg er tough.

I military fik jeg for første gang, efter 28 træningers military ikke mine reps, da andet sæt kun gav e reps, så det er lidt ærgeligt, selvom 4x47 måske er det bedste, som jeg nogensinde har lavet.

Jeg skal lige finde ud af, hvad jeg nu gør i military. Jeg kunne maxe næste gang og se om min PR fra 6. jan 2004 (52,5kg) står for fald. Men jeg tager nok endnu en cyklus med samme vægt som denne, så jeg prøver 5x4x47 igen om 4 træninger.

I dødløft var 130kg som ventet for let, så den hedder 135kg næste gang. Specielt første sæt var vildt let, til gengæld havde jeg i følge Anders en temmelig rund ryg.Det var vist ikke så slemt på de sidste sæt, som til gengæld var lidt tungere.

Med 2xpr ser træningen god ud, men military ærgrer mig, så den får 6/10

I går løb jeg i øvrigt 3,92km uden tidstagning, da jeg ikke gad presse mig selv, når jeg ikke har løbet mere for nyligt. Men det var fint vejr at løbe i :smile:

Morgenvægten i går var 91,5kg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 28/09-2006

Frivend: 1x5x20 - 1x5x50 - 3x5x60 - 1x2x70(PR )

Bænkpres (Hatfield dag 2): 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x76

Frontsquat: 1x5x50 - 6x5x67,5

Military: 1x7x30 - 1x7x38

Godt besøgt i dag med Martin, Batman og Krebsen.

I frivend er 60kg ved at være lette, min double på 70kg var dog ikke så køn, men for to uger siden, havde jeg ikke lavet 1. Jeg er nok nødt til at kigge noget mere på hugvend for at få flere kilo på, for jeg kommer ikke så langt ned i benene i modtagelsen.

Bænken gik fornuftigt, og vægten føltes nok en anelse lettere end sidste uge.

I mit frontsquathelvede fik jeg endnu en dag med. Det var tungt og tog lang tid, men jeg fik dem, og der skal nok også være til 7x4x72,5kg på mandag.

Efter frontswquatten var jeg så træt, at jeg besluttede at droppe military og i stedet maxe i den på lørdag, hvor jeg håber på 55kg.

Træningen får 7/10, for en PR, god moral og noget tungt.

Jeg målte i øvrigt lidt i går

Øvrige mål:

Biceps 38,5cm (har ellers altid været 37cm, så den er vokset uden nogen form for bicepstræning :smile: )

Lår 62cm,

Bryst 109,5cm (max spændt :innocent: )

Talje 90cm ( :unhappy: har været 84cm)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: lørdag 30/09-2006

Hugvend:1x5x20 - 1x5x40 - 2x5x45 - 1x4x50(PR )

Military: 1x5x30 - 1x3x40 - 1x1x45 - 1x1x50(sb) - 2x0x55 - 1x1x55(PR ) :devil:

Dødløft: 1x5x80 - 1x3x120 - 1x1x140 - 1x1x150 - 1x1x160 - 1x1x170

Overhead squat: 3x5x25 - 1x5x27,5(PR )

Træning med Batman, Martin og Kenneth. Ikke særlig omfattende da jeg sprang skrå bænk over, men med nogle gode løft.

Hugvend er tungt, så jeg har svært ved at overskue, at jeg skulle kunne løfte mere her end i frivend :blink: , men jeg kommer vist for langt forover i bunden.

I military skulle jeg maxe, og selv 50kg var let, men jeg havde opgivet 55kg efter to mislykkede løft, men efter et par råd fra Batman prøvede jeg igen og fik den, og slog min knapt 3år gamle rekord. Det giver også lidt til konkurrencen med Bruno og Xjyden :smile:

Jeg skulle have lavet eksplosiv dødløft i dag, men byttede rundt, da jeg ellers skulle lave tung dødløft mandag efter squatten, hvilket torsdagens hårde squat tydede på var en dårlig ide.

Som planlagt lavede jeg singler op til 170kg. Det var tungt, men ikke maxtungt, til gengæld blev jeg ret svimmel efter de to sidste løft, og lige måtte komme til hægterne igen. Ret mystisk og egentligt ikke så rart.

I OH squatten var balancen meget bedre end sidst, så der kom lidt mere på i sidste sæt. Næste uge er alle sæt på 27,5kg.

Træningen får 8/10 med gode løft og en 1RM i en af de klassiske øvelser, men alligevel ikke topmotivation.

På fredag skal jeg i øvrigt til eksamen i min MCAD (certificeret microsoft udvikler), hvilket bliver min første eksamen siden mit specialeforsvar i sidste årtusinde. Jeg kan nok godt nå at blive nervøs :blush:

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med rekorden i Military Press :smile: . Forhåbentlig kommer du til at elske denne øvelse lige så meget som mig. Det er jo en traditionel vægtløfterøvelse, så den er sikkert velset i dit nuværende træningsmiljø :wink:

Tak for det :smile:

Jeg kan skam godt lide military. Det er bare ikke altid at min skulder har kunnet lide den, så jeg et par gange (senest sidste efterår) har måttet smide den ud fra mit program.

I øjeblikket har skulderen det fint, og jeg har også de seneste to måneder trænet den med 5 sæt hver gang. Men fremgangen i øvelsen kommer ret langsomt, og umiddelbart satser jeg bare på 57,5kg i år (selvom mere også ville være velkomment).

Mine vægte virker dog lidt beskedne, når jeg træner med Batman, som har en PR i stem (som i princippet er det samme som military) på 127,5kg :blush:

Vægtløfterne dernede er jo så gamle, at de konkurrerede i den sammen med træk og stød engang :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tak for det :smile:

Jeg kan skam godt lide military. Det er bare ikke altid at min skulder har kunnet lide den, så jeg et par gange (senest sidste efterår) har måttet smide den ud fra mit program.

I øjeblikket har skulderen det fint, og jeg har også de seneste to måneder trænet den med 5 sæt hver gang. Men fremgangen i øvelsen kommer ret langsomt, og umiddelbart satser jeg bare på 57,5kg i år (selvom mere også ville være velkomment).

Mine vægte virker dog lidt beskedne, når jeg træner med Batman, som har en PR i stem (som i princippet er det samme som military) på 127,5kg :blush:

Vægtløfterne dernede er jo så gamle, at de konkurrerede i den sammen med træk og stød engang :cool:

M.h.t. skulderen, så kan et for bredt greb giver skulderproblemer. Det ved jeg desværre af erfaring fra for et par år siden. Siden jeg gjorde mit MP-greb smallere, har der ingen problemer været.

Ang. Batman, så giver et MP (eller noget tilsvarende) på 127,5kg min dybeste respekt :bowdown: .

Link to comment
Share on other sites

M.h.t. skulderen, så kan et for bredt greb giver skulderproblemer. Det ved jeg desværre af erfaring fra for et par år siden. Siden jeg gjorde mit MP-greb smallere, har der ingen problemer været.

Ang. Batman, så giver et MP (eller noget tilsvarende) på 127,5kg min dybeste respekt :bowdown: .

Vægtløftere er kendt for at være ret kreative med deres stem, men det svarer vel stadig til over 100kg i military. I military holder jeg nok ret smalt (½håndsbredde indenfor ringene), så det burde ikke være et problem.

Dagens træning: mandag 02/10-2006

Træk: 1x5x20 - 1x5x30 - 1x5x40 - 1x4x40(fail på 5.) - 2x5x42,5

Eksplosiv bænk: 1x5x20 - 1x5x0 - 5x3x67,5

Frontsquat: 1x5x50 - 6x4x72,5 - 1x3x72,5 (fail på 4. :cry: )

Military: 1x7x20 - 5x7x36

Eksplosiv dødløft: 1x5x80 - 10x1x120

Træning med Martin, Batman og Krebsen, som luftede sine store konspirationsteorier om de borgerlige, som var skyld i al dårligdom bla de dopede kinesiske vægtløftere.

Træk går ganske fornuftigt, så det er nok snart tid til at prøve nogle tunge singler og få 5kg.

Jeg var så tæt på at gennemføre dagens frontsquat, men jeg missede sidste rep i sidste sæt. Men det er monsterhårdt. Men det har uden tvivl gjort mine ben stærkere end nogensinde før.

Til gengæld betyder det at jeg ikke har nogen kræfter til de efterfølgende øvelser, så jeg er nødt til at finde en mere human tilgang.

Så jeg vil maxe torsdag og derefter lave noget Smolov-agtigt med 5 faste sæt, som jeg vil træne to gange om ugen.... Krebsen vil nok sige, at det er uambitiøst, men det må jeg så leve med. :cool:

I military tog jeg lige et skridt tilbage, hvilket var meget godt, da der ikke var mange kræfter tilbage. Men om 8 træninger skal jeg gerne lave 5x4x48 :smile: .

I dødløft blev jeg svimmel efter hvert løft :crazy: , omend de efterhånden blev ok eksplosive.

Træningen får 5/10 Fordi det er sejt, at have squattet så meget, men ufedt at resten bliver amputeret.

Morgenvægten i går var 91,7kg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 05/10-2006

Frivend: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x5x60

Paused bænk (Hatfield dag 3): 1x5x20 - 1x5x50 - 5x4x76(PR )

Frontsquat: 1x5x50 - 1x3x65 - 1x1x75 - 1x1x80 - 1x1x85(sb) :smile: 1x2x80

Military: 1x6x30 - 5x6x39

Træning med Krebsen og Martin.

Bænken var med rimeligt overskud i dag (specielt når jeg huskede pausen), så næste uge med 5x5 bør også kunne klares :smile:

I frontsquat havde jeg besluttet at maxe i stedet for 8x3, som Krebsen havde foreskrevet. Det gik som planlagt med et let løft på 80kg og jeg fik 85kg, som Krebsen råbte op :devil: , og det var all-out.

Så på mandag starter jeg min Smolov med udgangspunkt på 85kg, dog kun med 5sæt pr gang og 2 pas pr uge.

Military var let igen, da kræfterne i dag ikke var blevet drænet af marathonsquat. Forhåbentlig kan jeg få nogle gode militarysæt, nu hvor jeg drosler ned til Smolov.

Træningen får 7/10, med en god bænk og en fin vægt i frontsquatten.

På arbejdet fortalte en kollega mig under frokosten, at han var imponeret over, at jeg ikke vejede 140kg! jeg har vist en ret god appetit for tiden :tongue:

I morgen skal jeg til eksamen i min MCAD-certificering. Jeg er bange for, at det bliver en gyser , eftersom jeg var 4% fra at bestå i en prøveeksamen, som jeg tog i dag :cry:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: lørdag 07/10-2006

Træk: 1x5x20 - 3x5x40 - 1x4x45(PR ) - 1x2x47,5(PR )

Skrå bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 1x5x55 - 1x5x60 - 1x8x65(PR )

Dødløft: 1x5x80 - 1x4x120 - 3x4x135

Military: 1x5x30 - 5x5x42

Overhead squat: 4x5x27,5 - 1x6x20

Udmærket træning med Krebsen.

Efter at have set VM i vægtløftning, skulle jeg selvfølgelig prøve træk i dag. Min stil på de to tunge sæt var dog ikke særlig prangende, men mine 47,5kg løft var måske i godkendt stil, så 47,5kg er nyt max :cool: .

Skrå bænk var rigtig god med 2 rep oveni min rep rekord på 65kg :cool: sidst skulle jeg ellers kæmpe for 5rep. Det går vist godt i bænk for tiden :smile:

I dødløft var Krebsen ikke imponeret over min teknik (han ser mig ikke dødløfte så tit) og havde travlt med sin osteskærer, men det hjalp faktisk da jeg fulgte hans opfordring og fandt en lavere startstilling, da sidste sæt var lettere end de første. Måske skyldes det, at mine ben er blevet stærkere.

Military var ikke så let som sidst, men stadig med ok overskud.

OH squat var i starten ret ustabil, men da jeg huskede at kigge op, blev den langt bedre. Jeg holder mig dog på 27,5kg næste gang.

Træningen får 6/10 med en god bænk.

I går gik det til gengæld ikke så godt, da jeg dumpede til min MCAD-eksamen, som jeg ellers har brugt ret meget tid på at forberede mig på. Jeg har besluttet at vente et stykke tid med at tage eksamenen igen.

Jeg havde også glemt hvor kedeligt det er at studere.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 09/10-2006

Frivend: 1x5x20 - 1x5x50 - 2x5x60

Bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 3x3x67,5

Frontsquat (Smolov dag1): 1x6x50 - 5x6x59,5

Military: 1x5x30 - 1x4x40 - 5x4x45

Eksplosiv dødløft: 1x5x80 - 10x1x120

Uinspirerende træning, hvor jeg til min overraskelse var helt alene.

Jeg havde ondt i skulderen, så de 5 eksplosive sæt i bænk, blev til 3 ikke-særligt eksplosive sæt, og så ville jeg ikke presse skulderen. Jeg kunne mistænke træk for at være synderen (og for en sjælden gangs skyld var det venstre skulder). Heldigvis mærkede jeg ikke så meget til det i military, så jeg fik mine sæt med, og i betragtning af vægten gik det egentligt meget godt.

I frontsquat startede jeg på Smolov, som i min version skulle være lidt mere humant end, hvad Krebsen finder på. Det var dog lidt uinspirerende at lave helt alene, selvom vægten ikke var vildt tungt.

Dagen får 4/10 fordi military trods alt gik godt.

Morgenvægten i går var 91,9kg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 12/10-2006

Frivend: 1x5x20 - 1x5x50 - 3x5x60

Paused bænk (Hatfield dag 4): 1x5x20 - 1x5x50 3x5x76(PR ) - 1x4x76 :dry: - 1x5x70

Backsquat: 2x5x70

Frontsquat: 1x5x50 - 1x5x60 - 1x5x64

Military: 1x7x30 - 5x7x39

Træning med Krebsen, Batman og Martin. Ret dårlig træning. Bænken var alt for tung i forhold til at 5x4 var overskueligt sidste uge. I alle sæt galdt der, at startede med 2 lette reps, og det derefter blev vildt tungt og skævt. Da jeg missede en rep i 4. sæt gik jeg ned i vægt i sidste. Jeg må lige finde ud af, om jeg fortsætter ufortrødent næste uge, eller jeg træder et skridt tilbage. Det positive var, at skulderen ikke brokkede sig.

Jeg var så skuffet over bænken, at mit frontsquat blev noget rod, hvor jeg for første gang længe lavede squat, men det var helt håbløst, med goodmornings, som dårligt nok føltes lettere end frontsquat. Min to frontsquatsæt føltes eller ok, så jeg skal nok bare få lavet mine 5x5 på mandag i stedet.

I military var jeg ret tæt på failure på min lette dag, hvilket ikke er så godt, selvom 7'ere ikee er så lette endda.

Jeg er ikke så god til at håndtere skuffelser i træningen, hvilket dagen bar præg af, så det blev noget rod, som samtidig tog 100år, så dagen kan kun få 4/10. Men lørdag er der tungt dødløft, så kommer motivationen nok tilbage :smile:

I går så jeg Fearless i Imperial. Den kan godt anbefales, hvis man er til karatefilm med lidt dybde :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: lørdag 14/10-2006

Frivend: 1x5x20 - 1x5x50 - 3x5x60 - 1x3x65 (fail på 4.)

Skrå bænk: 1x5x20 - 1x5x52x5 - 1x5x57,5 - 1x5x62,5 - 1x6x67,5(PR )

Dødløft: 1x5x80 - 1x3x120 - 1x1x135 - 1x1x145 - 1x1x155 - 1x1x165

Military: 1x5x30 - 5x6x42

Overhead squat: -

Dagens træning med Batman gik en del bedre end de første to træninger.

I Frivend havde jeg nogle rigtig fine reps på 60kg, da jeg fik lidt længere ned i benene. På 65kg var første rep min hidtil bedste på vægten, men de øvrige på vægten var ikke særlig gode.

I skrå bænk ville jeg revanchere mig efter torsdagens bænk, og det gik fint med en ny rep-rekord.

Dødløft gik fornuftigt, 165kg føltes tungt, men det omkring føles det altid tungt, selvom jeg forventer at kunne grave mindst 20kg ekstra frem.

Military var langt bedre end sidst, og løftene var sikre nok.

OH squat opgav jeg, fordi mine bukser var for stramme til, at jeg kunne komme helt ned. I det hele taget har jeg et problem med træningsbukser, da jeg ikke har nogen med nok plads i (mine almindelige træningsbikser har store revner fra mit squat.

Træningen får 7/10, da den føltes meget bedre end i torsdags, men det var forhåbentligt en enkeltstående dårlig dag.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 16/10-2006

Træk: 1x5x20 - 1x5x30 - 3x5x40 - 2x3x45

Eksplosiv paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x67,5

Frontsquat: 1x5x50 - 5x5x62,5

Military: 1x5x30 - 1x5x40 - 5x5x45

Dødløft: 1x5x80 - 1x4x120 - 3x4x140

Træning med Martin og Krebsen. Sidste uges dårlige træninger er glemt efter en rigtig god træning i dag.

Bænken har aldrig været mere eksplosiv i dag, så jeg regner med revanche på 5x5 på torsdag :smile:

I frontsquat kom jeg til at sige, at jeg næsten kunne lide det, for det var teknisk fint og med fint overskud, hvilket ikke sker så tit. På torsdag hedder det 5x4x67,5.

Military har aldrig været bedre og der var også overskud trods min hidtil tungeste 5x5, jeg håber på 5x4x48 på torsdag.

Selvom jeg smed 5kg ekstra på i dødløft, var den stadig ikke særlig tung, men måske skal jeg passe på med at stige for hurtigt og holde vægten til næste gang.

Træningen får 7/10 for en træning med fint overskud i det hele, men trods alt ingen rekorder :cool:

Morgenvægten i går var 92,1kg, så jeg holder trenden med at stige 0,2kg om ugen. hvilket er glimrende.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: torsdag 19/10-2006

Frivend: 1x5x20 - 1x5x50 - 2x5x60

Paused bænk (Hatfield dag 5): 1x5x20 - 1x5x50 - 5x6x76(PR) :devil:

Frontsquat: 1x5x50 - 5x4x67,5

Military: 1x4x30 - 1x4x42,5 - 5x4x48(PR) :devil:

Endnu en supertræning med Krebsen og Martin glimrende præstationer i begge presseøvelser :bigsmile: .

I bænken besluttede jeg at ignorere sidste uges failure og fortsætte planmæssigt md den frygtede 5. dag. Det gik fint bortset fraat sidste rep i de sidste to sæt var lidt for skæv. Det var nok karrierens bedste bænkprespas, og næste uge bliver ren afslapning i forhold til dagens løft :wink:

I military lavede jeg ny 2RM, 3RM og 4RM med dagens sæt, som jeg ellers var lidt spændt på, der var heller ikke særlig meget overskud. Men det betyder, at jeg for alvor har fået gang i mit military, så ellers altid har været ringe. Nu bygger jeg først op til 5x4x46kg og så 5x4x49kg om 8 træninger. Måske ikke så ambitiøst men til gengæld realistisk.

Frontsquat gik også fornuftigt vortset fra første sæt. Næste gang laver jeg 5x3x72,5kg.

Glimrende træning, som får 8/10, jeg kan dog ikke forklare hvordan den kunne tage næsten 2½time :blink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: lørdag 21/10-2006

Frivend: 1x5x20 - 1x5x50 - 3x5x60

Skrå bænk: 1x5x20 - 1x5x52,5 - 1x5x57,5 - 1x5x62,5 - 1x5x67,5

Dødløft: 1x5x80 - 1x3x120 - 1x1x140 - 1x1x155 - 1x1x165 - 1x1x175 - 1x1x190(sb) :devil:

Military: 1x7x30 - 5x7x37

Glimrende træning med Batman.

Frivend var i god stil, specielt var andethivet bedre end vanligt, men på Batmans opfordring holdt jeg mig på 60kg.

I skrå bænk havde jeg tænkt mig at nøjes med 62,5kg for ikke at belaste mig for meget efter torsdagens tunge bænk, men den var nem, så jeg tog 67,5kg, som heller ikke var vildt hård, næste gang slutter jeg nok med 70kg :smile: .

Military var barnemad i forhold til sidst, og den bliver nok ikke rigtig hård foreløbig.

Hovedøvelsen var dødløft hvor planen var 175kg, og så maxe næste gang. Men 175kg var overraskende let, så jeg smed skoene og prøvede 190kg. Som jeg efter lang oppsykning (i styrkeløft ville jeg falde for tidsgrænsen :unhappy: ) fik, men jeg skulle kæmpe noget for lockout, men det betyder jo bare, at det var et maxløft :cool:

Den var hård for grebet, som jeg aldrig før har haft problemer med med magnesium, så jeg håber ikke, at det er noget, som jeg skal begynde at bekymre mig om.

Nu er jeg kun 2,5kg fra mit all-time max, så det ser ud til, at min nye dødløftstrategi virker, men jeg henter nok højst 5kg mere i år.

Træningen får 8/10.. der bgyndt at gå inflation i skalaen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej mr 27. Det ser bare ud til at gå godt med løftene. Og incog siger dit frivend er blevet rigtigt flot. Jeg tænker på at komme tilbage til noget jern i Thor, ka du sige, hvornår der er en chance for at fange jer vl'ere i løbet af ugen?

Hilsen Heffe

Hej Jeff og velkommen til overfladen. Godt at høre, at jeg får ros ude i byen :smile: , men det går også udmærket for tiden.

Vi er jo en fast skare bestående af mig, Krebsen, Batman og Martin (som du vist også kender) i VL-rummet, og vi kan godt bruge yderligere selskab. I dag træner jeg kl 16-18 og jeg regner med at de tre andre også træner.

Jeg plejer også at træne om torsdagen, sammen med dem, men i denne uge træner jeg nok onsdag i stedet (samme tid).

Men bare kom forbi.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: mandag 23/10-2006

Træk: 1x5x20 - 3x5x40 - 1x3x45(+1 fail) - 1x1x50(underkendt pga stem)

Eksplosiv paused bænk: 1x5x20 - 1x5x50 - 5x3x67,5

Frontsquat: 1x5x50 - 5x3x72,5

Military: 1x6x30 - 5x6x40

Eksplosiv dødløft(65%): 1x5x80 - 10x1x125

Der var et mylder af mennesker i hulen i dag, mig, Krebsen, Batman, Rasmus, Martin og et glædeligt gensyn med den fortabte søn Heffehurtig, som gjorde comeback :smile: .

I træk blev mine 50kg underkendt af Krebsen pga stem, men den er der nok næste gang. Martin lavede 45kg sidste uge, så jeg er lidt truet i lille vores konkurrence. Mine 40kg var rigtig gode :smile:

Frontsquat var tung, men ikke til failure. Næste gang starter jeg forfra med 5x6x60.

Military fløj op, og jeg kunne nok have lavet det dobbelte antal reps :smile:

I dødløft gik jeg 5kg op efter mit nye max, men det var meget lidt eksplosiv. Det skyldes forhåbentligt bare, at lørdagens løft stadig sad lidt i kroppen.

Træningen får 5/10

Morgenvægten søndag var 92,0kg.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning: onsdag 25/10-2006

Vend fra hæng: 1x5x20 - 1x5x40 - 1x5x45 - 1x5x50

Paused bænk (Hatfield dag 6): 1x5x20 - 1x5x50 - 1x2x72,5 - 3x2x82,5

Frontsquat: 1x6x50 - 5x6x60

Military: 1x5x30 - 5x5x43

Da jeg skal være med i et live draft til mit NBA fantasy hold i morgen kl 16, blev træningen rykket til i dag, hvilket betød solotræning, men jeg havde heller ikke det store program i dag.

Vend fra hæng har jeg ikke lavet længe, og teknikken var også elendig, jeg jeg hverken kunne styre farten eller timingen.

Bænken var hård, og også hårdere end jeg havde regnet med. Men jeg kommer lige i tanke om, at planen kun var 81kg i dag, så det kan undskylde lidt.

Frontsquat og military var begge lette nok.

Træningen får 5/10, da det var ret rutinepræget.

I aften skal jeg spille basket, hvis jeg kan finde en cykel, som ikke er punkteret (dagen startede med, at de begge var flade :dry: , so jeg har cyklet på en gammel cykel med to flade dæk hele dagen :nonono: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share