Tidens bedste danske styrkeløfter


Roberto Baggio
 Share

Styrkeløfter  

104 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Der er ingen i dansk styrkeløft der på noget tidspunkt bare har været i nærheden af det niveau Oldenborg havde. Modsat mange andre danskere formåede han at løfte sit bedste når det gjaldt.....Oveni dette er Søren et i enhver henseende rart menneske :cooldance::cooldance::cooldance::cooldance::cooldance:

Det er jo fuldstændig lige meget hvor rar manden er/har været... om det så var Moder Theresa der havde krudtet den og efterfølgende blevet snuppet er det jo stadig snyd... er man ikke voksen nok til at deltage i en sport under et given regelsæt så må man lade være... og nej det holder ikke at køre 150km/t på motorvejen fordi de andre gør det, det er (undskyld udtrykket) børnehave-logik

Link to comment
Share on other sites

Prøver som regel at undgå at være personlig, men bliver altså nød til at sige at du godt nok er ude på dybt vand i den her tråd, Faber :blink::wink:

Og iøvrigt synes jeg da at doping diskussionen var ganske interessant, da det var har en del relevans for tråden :smile:

Troels: sådan et indlæg siger jo ikke noget, andet end du er uenig, men i hvad?

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

squatfather Jeg træner ikke i nogen klub som er smidt ud af forbundet og hvad har det lige med sagen at gøre? Der har ikke været kontrol i Frem i de år jeg har trænet der, hvilket jo er lidt underligt, hvis de fleste bliver testet uden for stævne.

Du har da tidligere trænet i Fjeren fra tid til anden. Det har du da skrevet i loggen. :wink:

Hvor ofte kontrolen har været i din klub kender jeg intet til. Men jeg støder da jævnligt på dem i HSK. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du har da tidligere trænet i Fjeren fra tid til anden. Det har du da skrevet i loggen. :wink:

Hvor ofte kontrolen har været i din klub kender jeg intet til. Men jeg støder da jævnligt på dem i HSK. :smile:

Men det er over 3½ år siden de har været i Frem :smile: Nu har jeg stillet op til stævner der, men aldrig trænet der :smile: Men nu har en anden nuværende landsholdsløfter jo også gjort det uden at vedkommende skulle høre for det :smile: Men der er da heller intet galt i det. Jeg synes stærkmand er sjovt og kan nu en gang ikke dyrke det under IPF.

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Det er jo fuldstændig lige meget hvor rar manden er/har været... om det så var Moder Theresa der havde krudtet den og efterfølgende blevet snuppet er det jo stadig snyd... er man ikke voksen nok til at deltage i en sport under et given regelsæt så må man lade være... og nej det holder ikke at køre 150km/t på motorvejen fordi de andre gør det, det er (undskyld udtrykket) børnehave-logik

Hør nu her, hvis man syntes det hele er så forfærdeligt og så urimeligt, så lad dog være med at deltage i denne afstemning.

MEN til jer alle som sidder her og dunker folk i hovedet med antidoping holdninger, så har jeg da set at flere af jer har siddet og savlet over resultater fra WPO/WPC og andet, hold nu op med det moraleri, i vil se fed resultater men i vil ikke se den barske sandhed i øjene.

Og nej jeg påstår ikke at alle er på doping for det har jeg ikke nogen beviser for, men ptpoul har da listet nogle midler op som kan bruges uden de kan spores..................så kom nu igang med det denne tråd handler om, nemlig en afstemning, alt det andet kan squ starte en tråd med........

Edited by Titan/inzer
Link to comment
Share on other sites

Nu er faktum jo, at de fleste test herhjemme foretages i forbindelse med træning. Personligt er jeg aldrig blevet testet i forbindelse med stævner, men flere gange i forbindelse med træning.

Og den påstand kav vi passende sætte nogle tal på:

samlet antal tests i 2004: 91

mænd/kvinder: 84/7

til konkurrence: 15

uden for konkurrence: 76

positive: 5 (anabole steroider)

kilde IPF

Retfærdigvis skal det siges at motionister i DSF klubber også er talt med, derfor det store antal positive tests.

tilsvarende tal for 2003, 2002 og 2001 kan ses på IPF's antidoping side

Link to comment
Share on other sites

Hør nu her, hvis man syntes det hele er så forfærdeligt og så urimeligt, så lad dog være med at deltage i denne afstemning.

MEN til jer alle som sidder her og dunker folk i hovedet med antidoping holdninger, så har jeg da set at flere af jer har siddet og savlet over resultater fra WPO/WPC og andet, hold nu op med det moraleri, i vil se fed resultater men i vil ikke se den barske sandhed i øjene.

Og nej jeg påstår ikke at alle er på doping for det har jeg ikke nogen beviser for, men ptpoul har da listet nogle midler op som kan bruges uden de kan spores..................så kom nu igang med det denne tråd handler om, nemlig en afstemning, alt det andet kan squ starte en tråd med........

Mhs til resultater i andre forbund så er det mig en gåde hvorfor man ikke kan være fascineret af det, selvom de kun kommer til parallel i squat, bruger 2-3lags-dragter og DET ER TILLADT AT KRUDTE SIG... det er jo et helt andet regelsæt de konkurrerer under derfor MÅ DE GERNE... det må man ikke IPF... er man ikke voksen nok til at kunne skelne så er det skolepengene tilbage, hvis man vil krudte sig kan man da bare skifte forbund... jeg er fuldstændig ligeglad så længe de holder sig helt væk fra IPF... det har intet som helst med moral og og frelsthed at gøre... det er sørgeligt at en mand som dig har den holdning til den sport du selv er en del af

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Synes at det skal respekteres, at denne tråd ikke handler om doping. Hvis der er nogen, der har nogle uafklarede spørgsmål omhandlende doping, så opret en ny tråd, jeg svare ikke på flere spørgsmål om doping her, da det ikke har været hensigten med denne tråd at diskutere doping.

Hold jer nu til det det handler om, hvem er den bedste styrkeløfter som Danmark har haft?

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Mhs til resultater i andre forbund så er det mig en gåde hvorfor man ikke kan være fascineret af det, selvom de kun kommer til parallel i squat og bruger 2-3lags-dragter og DET ER TILLADT AT KRUDTE SIG... det er jo et helt andet regelsæt de konkurrerer under derfor MÅ DE GERNE... det må man ikke IPF... er man ikke voksen nok til at kunne skelne så er det skolepengene tilbage, hvis man vil krudte sig kan man da bare skifte forbund... jeg er fuldstændig ligeglad så længe de holder sig helt væk fra IPF... det har intet som helst med moral og og frelsthed at gøre... det er sørgeligt at en mand som dig har den holdning til den sport du selv er en del af

Hov hov, jeg har ikke givet udtryk for nogen holdning i dette indlæg, men siger bare, at hvorfor er man vild begejsteret over at de der krudttønder i de andre forbund laver noget fedt og ikke syntes at de skulle forbandes langt væk...

TLunau, man må gerne være fascineret af hvad de laver af resultater, men for mig at se så er det jo lidt dobbeltmoral at sidde og savle over disse herre, men samtidig bande doping langtvæk....

Jeg ved ikke om vi ikke skulle tage denne disk. på næste lørdag til CC, det er squ lidt nemmere :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hov hov, jeg har ikke givet udtryk for nogen holdning i dette indlæg, men siger bare, at hvorfor er man vild begejsteret over at de der krudttønder i de andre forbund laver noget fedt og ikke syntes at de skulle forbandes langt væk...

TLunau, man må gerne være fascineret af hvad de laver af resultater, men for mig at se så er det jo lidt dobbeltmoral at sidde og savle over disse herre, men samtidig bande doping langtvæk....

Jeg ved ikke om vi ikke skulle tage denne disk. på næste lørdag til CC, det er squ lidt nemmere :wink:

Jeg synes bestemt ikke det handler om dobbelt-moral... det handler om evnen til at skelne... enhver sport er bygget op under et regelsæt man kan agere under... det er børnhave-logik at sige "fordi de andre krudter den så må jeg også"... hvor er vi så henne? det er jo nemt at drage en parallel til andre ting i samfundet... det ville jo blive anarki hvis alle mennesker tænkte sådan... han stjæler, så må jeg også :raisebrow: det er jo ikke fedt at konkurrere med andre hvis man ikke ved det er under samme vilkår... så er der jo ingen konkurrence længere

PS: Kommer desværre ikke til CC men vil med glæde tage diskussionen en dag vi mødes :smile:

Link to comment
Share on other sites

Synes at det skal respekteres, at denne tråd ikke handler om doping. Hvis der er nogen, der har nogle uafklarede spørgsmål omhandlende doping, så opret en ny tråd, jeg svare ikke på flere spørgsmål om doping her, da det ikke har været hensigten med denne tråd at diskutere doping.

Hold jer nu til det det handler om, hvem er den bedste styrkeløfter som Danmark har haft?

Det er jo vanskligt ikke at få tråden til at handle om doping med dem du har valgt til pollen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Synes at det skal respekteres, at denne tråd ikke handler om doping. Hvis der er nogen, der har nogle uafklarede spørgsmål omhandlende doping, så opret en ny tråd, jeg svare ikke på flere spørgsmål om doping her, da det ikke har været hensigten med denne tråd at diskutere doping.

Hold jer nu til det det handler om, hvem er den bedste styrkeløfter som Danmark har haft?

Det er svært når man har en fornemmelse af at det bare er for at provokere... du har bevidst taget doping-syndere med i pollen vel vidende at det ville pisse samtlige styrkeløftere af... dummere er du jo hellere ikke

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv stemt på Per og det er ud fra flere af de parametre som er nævnt. Han var enormt dedikeret, havde total set et stort talent, rimelig komplet i sine løft og så er han en af dem som har lavet flest W-point. :smile:

Mht. brugen af doping er den svær og den vejer også enormt tungt hos mig. Jeg har dog med tiden fået en større forståelse for atleter på eliteplan. Er ens mål at konkurrere ved et VM og har man indtryk af at man har hvad der skal til for at vinde, så vidt, må man jo tage en beslutning. :wink: Jeg ved godt det måske er en kontroversiel holdning, men vi taler ikke om diskodrenge men om folk der vil nå toppen og givetvis ved brug af metoder som i reeliteten ikke er snyd når det kommer til stykket. Så, havde Ivan Freudun(sikkert stavet forkert) af uransagelige grunde stået på listen, ville jeg nok havde stemt på ham. :smile: Man skal jo forstå, at for de løftere, for hvem konkurrencerne betyder meget, er det ikke nødvendigvis tilfredsstillende at løfte 100 kg mere end nr. 2 ved DM, og 100 kg mindre end nummer 1 ved VM. Det er et ingenmandsland.

Nu skal det ikke forståes sådan er jeg har intensioner om at hoppe på dopingvognen men jeg har sgu en vis forståelse. :smile:

Edited by Casper T
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes bestemt ikke det handler om dobbelt-moral... det handler om evnen til at skelne... enhver sport er bygget op under et regelsæt man kan agere under... det er børnhave-logik at sige "fordi de andre krudter den så må jeg også"... hvor er vi så henne? det er jo nemt at drage en parallel til andre ting i samfundet... det ville jo blive anarki hvis alle mennesker tænkte sådan... han stjæler, så må jeg også :raisebrow: det er jo ikke fedt at konkurrere med andre hvis man ikke ved det er under samme vilkår... så er der jo ingen konkurrence længere

PS: Kommer desværre ikke til CC men vil med glæde tage diskussionen en dag vi mødes :smile:

Jamen vi er da helt enige, ihvertfald i dette du har skrevet :bigsmile:

Jeg synes osse det er træls når der er fundet en vinder, at der så efterflg. findes ud af at han/hun er dopet.... Det er da ikke fair....

Satans osse, jamen vi må jo så vente til en anden gang, jeg håber vi kan lukke her.... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er svært når man har en fornemmelse af at det bare er for at provokere... du har bevidst taget doping-syndere med i pollen vel vidende at det ville pisse samtlige styrkeløftere af... dummere er du jo hellere ikke

Når de er gode nok til at stå på styrke.dk under danske rekorder, er de vel også gode nok til at være med i denne poll???????????? Og du ved jo ikke, hvilke resultater der er opnået rene vel? Og nu er der kun ganske få, der har gået i forsvarsposition, men det er kun fordi det er mig der har oprettet tråden.

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv stemt på Per og det er ud fra flere af de parametre som er nævnt. Han var enormt dedikeret, havde total set et stort talent, rimelig komplet i sine løft og så er han en af dem som har lavet flest W-point. :smile:

Mht. brugen af doping er den svær og den vejer også enormt tungt hos mig. Jeg har dog med tiden fået en større forståelse for atleter på eliteplan. Er ens mål at konkurrere ved et VM og har man indtryk af at man har hvad der skal til for at vinde, så vidt, må man jo tage en beslutning. :wink: Jeg ved godt det måske er en kontroversiel holdning, men vi taler ikke om diskodrenge men om folk der vil nå toppen og givetvis ved brug af metoder som i reeliteten ikke er snyd når det kommer til stykket. Så, havde Ivan Freudun(sikkert stavet forkert) af uransagelige grunde stået på listen, ville jeg nok havde stemt på ham. :smile: Man skal jo forstå, at for de løftere, for hvem konkurrencerne betyder meget, er det ikke nødvendigvis tilfredsstillende at løfte 100 kg mere end nr. 2 ved DM, og 100 kg mindre end nummer 1 ved VM. Det er et ingenmandsland.

Nu skal det ikke forståes sådan er jeg har intensioner om at hoppe på dopingvognen men jeg har sgu en vis forståelse. :smile:

Jamen Casper, du er jo helt på linje med det der sker ude i den store verden, det handler jo nok i bund og grund om mere end "blot" en konkurrence for mange. Derfor anser de måske ikke doping så snyd..

Der var engang en stor atlet der sagde "man er jo nød til at spise de samme frø, som de andre fugle"

Link to comment
Share on other sites

Som du dog kan sige det, slemmer dreng :sneaky2::wink:

Hvis du nu lige tog og læste mine indlæg ville du se, at min holdning er mere nuanceret end du antager. :wink:

Det er svært når man har en fornemmelse af at det bare er for at provokere... du har bevidst taget doping-syndere med i pollen vel vidende at det ville pisse samtlige styrkeløftere af... dummere er du jo hellere ikke

Jeg tror såmænd Faber har haft en helt anden dagsorden. Hans poll bærer jo tydeligt præg af, at han ingen historisk viden har om sporten. Han har blot taget en håndfuld tilfældige navne på styrke.dk´s rekordlister.

Når de er gode nok til at stå på styrke.dk under danske rekorder, er de vel også gode nok til at være med i denne poll???????????? Og du ved jo ikke, hvilke resultater der er opnået rene vel? Og nu er der kun ganske få, der har gået i forsvarsposition, men det er kun fordi det er mig der har oprettet tråden.

Nu har man jo en praksis, hvor man ikke sletter tidligere rekorder såfremt en løfter testes positiv. :wink:

Kun få der er gået i forsvarsposition? Der er vel ikke en eneste der har givet dig medhold i noget som helst i denne tråd? Såfremt man vil lave en poll af denne slags, så kræver det trods alt at man har sat sig en lille smule ind i hvem de gode løftere har været. Men din dagsorden var jo nok også af en hel anden karekter. Det er jo logik for burhøns, at du primært har oprettet denne poll for at provokere Morten Sørig og os der kender ham. Men faktum er, at du istedet endnu engang har skidt dig selv i hænderne og udstillet din enorme uvidenhed om din egen sport. Tillykke Faber. Du har lavet endnu et selvmål. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du nu lige tog og læste mine indlæg ville du se, at min holdning er mere nuanceret end du antager. :wink:

Jeg tror såmænd Faber har haft en helt anden dagsorden. Hans poll bærer jo tydeligt præg af, at han ingen historisk viden har om sporten. Han har blot taget en håndfuld tilfældige navne på styrke.dk´s rekordlister.

Nu har man jo en praksis, hvor man ikke sletter tidligere rekorder såfremt en løfter testes positiv. :wink:

Kun få der er gået i forsvarsposition? Der er vel ikke en eneste der har givet dig medhold i noget som helst i denne tråd? Såfremt man vil lave en poll af denne slags, så kræver det trods alt at man har sat sig en lille smule ind i hvem de gode løftere har været. Men din dagsorden var jo nok også af en hel anden karekter. Det er jo logik for burhøns, at du primært har oprettet denne poll for at provokere Morten Sørig og os der kender ham. Men faktum er, at du istedet endnu engang har skidt dig selv i hænderne og udstillet din enorme uvidenhed om din egen sport. Tillykke Faber. Du har lavet endnu et selvmål. :4thumbup:

Jeg synes faktisk det er lidt underligt at du kan se det her som en provokation af Morten Sørig :blink: Jeg blander ikke personer og resultater sammen.

Jeg har den historiske viden, der skal til og ingen af navnene er tilfældige. Dem du tilgengæld har nævnt er måske gode nok til top 10 eller 20, men ingen af dem er gode nok til at kunne betegnes som den bedste og nu har flere at navnene faktisk ikke danske rekorder :wink:

Og synes stadigvæk ikke du har givet kritik af den danske landsholdsløfter som stillede op til det samme stævne på Fjeren som mig :nonono:

Jeg synes så, at din liste tilgengæld bære præg af, at du skulle have dine venner med på listen - en slags nepotisme, og at du skulle vælge navne som ikke allerede var på min liste. AT fx vinde en masse danske mesterskaber gør jo ikke i sig selv en til den bedste nogensinde.

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Baggio, i dit topic står der "tidens bedste." Tidens, betyder NU. Derfor undrer man sig sikkert over Morten Sørig ikke er med. Og derfor er det måske nærliggende for nogen at tænke det var en provokation fra din side.

Jeg kender INGEN indenfor dansk styrkeløft, så jeg er 100% neutral, men jeg må indrømme, at jeg tænkte det var en provokation mod ham Sørig der. Og jeg har ingen forudgående viden, udover den anden tråd hvor i svinede hinanden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share